یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
گل فریزیا - freesia

گل فریزیا - freesia

فریزیا گلی است که در فصل بهار مورد علاقه همه است. آن شکوفه‌های ظریف چند گلبرگی که همه دوست دارند آنها را به شکل دسته گل‌های کوچک روی میز خانه خود داشته باشند یا در باغچه‌های خود بکارند. نام مستعار فریزیا «بالرین» است که از شکل گل‌های روی ساقه الهام گرفته شده است. اگر تمایل دارید در مورد این شکوفه همیشه زیبا بیشتر بدانید، به شما توصیه می‌کنیم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله سعی کردیم در مورد حقایقی ناگفته از گل فریزیا، رایحه آن و خاستگاه آن مطالبی ارائه دهیم و در پایان نیز چند عطر با این نت سحرکننده را به شما معرفی کنیم.

فریزیا و خاستگاه آن

فریزیا از خانواده Iridaceae و اصالتا از آفریقای جنوبی است که حاصل هیبریداسیون‌های متعدد است. فریزیا یک گیاه پیازی و چند ساله با بنه و برگهای خزان کننده است که به رنگ سبز زیبا و لطیف وجود دارد. گل‌های آن به‌صورت خوشه‌های خطی کوچک، در بالای ساقه‌های ریز و قوسی شکوفا می‌شوند. گل‌های فریزیا بسیار معطر و خوش‌بو هستند و با رنگ‌های متعددی از جمله؛ زرد، سفید، نارنجی، قرمز، صورتی و... یافت می‌شوند. گل‌ها به شکل قیف یا زنگوله به‌نظر می‌رسند و بین 3 تا 5 سانتی‌متر طول دارند. فریزیا گیاهی است که زمستان‌های خشک با سرما و یخبندان کم و تابستان‌های گرم همراه با باران را دوست دارد.

فریزیا یکی از 10 گل خوشبو به‌همراه پیچ امین‌الدوله، گاردنیا، سنبل، یاس، اسطوخودوس، یاس بنفش، زنبق و گل رز است. فریزیا سفید یا زرد خوشبوترین نوع آن هستند. رایحه فریزیا که یادآور گل یاس و شکوفه پرتقال است در عطرسازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.این گیاه نام خود را از یک پزشک آلمانی به نامفردریش هاینریش تئودور فریز (1795-1876) گرفته است. یک جمع‌آوری کننده گیاهان با نام آلمانی فردریش اکلون، که دوست او بود اولین بار پیشنهاد نام "فریزیا" را داد و در نهایت این گیاه بدین صورت نام‌گذاری شد. به همین دلیل است که معنای اصلی گل فریزیا اکنون اعتماد و دوستی است.

معانی گل فریزیا

به طور کلی گفته می‌شود که فریزیا نماد دوستی و صلح است. زمانی که می‌خواهید به بهترین دوست‌تان نشان دهید که به او فکر می‌کنید، فریزیا می‌تواند یک انتخابی عالی برای یک دسته گل بهاری باشد که هیچ‌کس توان نه گفتن به این غافلگیری زیبا را نخواهد داشت! در دوران ویکتوریایی، فریزیا به عنوان نماد اعتماد، صلح و دوستی هدیه داده می‌شد و همچنین بسته به رنگ گل برای ارسال پیام‌های خصوصی در جامعه مودبانه استفاده می‌شد. هنوز هم می‌توان این پیام‌ها را در غالب گل‌ها ارسال کرد، زیرا هر رنگ از گل فریزیا معنی کاملا متفاوتی دارد.

فریزیا سفید

مانند بسیاری از شکوفه‌های سفید، فریزیا با رنگ و سایه سفید مرواریدی، نشان دهنده خلوص نیت و بی‌گناهی است. فریزیا سفید یک انتخاب بسیار محبوب و پرتکرار برای دسته گل عروسی یا گل جیب داماد است که به سنت‌های قدیمی ازدواج گره می‌خورند و البته مکمل آن لباس بسیار مهم نیز است.

فریزیا قرمز

فریزیاهایی که در رنگ‌های قرمز پررنگ رشد می‌کنند همه چیز را می‌گویند؛ تمام اسرار عاشقانه در هوا را. اگر قصد دارید چیزی ظریف‌تر از گل رز بفرستید تا احساس‌تان را با جزئیات بیشتری بیان کنید؛ پس فریزیا قرمز گل انتخابی شما است. آن مرکز زرد رنگ را که در فریزیاهای قرمز مشاهده می‌کنید، هرکسی را به یاد شعله‌های آتش می‌اندازند؛ گرما، اشتیاق... . بدون شک همه این ترکیب رنگ بی‌نظیر را دوست خواهند داشت و واقعیت این است که فریزیا قرمز قوی‌ترین رایحه را در بین انواع فریزیا دارد.

فریزیا بنفش

همانطور که می‌دانید، رنگ بنفش همیشه یک رنگ سلطنتی و باشکوه بوده و است. گفته می‌شود فریزیا در رنگ سلطنتی بنفش نماد زیبایی، سلطنت و فخر است. فریزیا بنفش رنگی بی‌نظیر و خیره‌کننده دارد؛ این شکوفه‌های رنگی زیبا را برای کسی که دوستش دارید و به او احترام می‌گذارید بفرستید تا روزش را بسازید.

فریزیا صورتی

فریزیاهای صورتی زیبا که در رنگ‌های ملیح و زنانه صورتی رشد می‌کنند، نماد زنانگی و عشق هستند. این بدان معنی است که آنها انتخاب ایده‌آلی برای هدیه دادن به همسر، مادر، خواهر و زنان مهم زندگی شما هستند. با انتخاب این گل به‌راحتی به آنها بفهمانید که اهمیت بسیار زیادی برای شما دارند.

فریزیا زرد

هیچ چیز بهار را مانند یک دسته گل به رنگ آفتاب معنی نمی‌کند. شکوفه‌های زرد فریزیا نور و امید را القا می‌کنند. وقتی صحبت از معنا می‌شود، فریزیا زرد با دوستی، شادی و خوش بینی همراه است. به خصوص هنگامی که با انواع بنفش ترکیب می‌شوند، دوست داشتنی‌تر به نظر می‌رسند. این ترکیب رنگ یک پالت رنگ سنتی بهاری را ایجاد می‌کند که شور و نشاط در آن نهفته است.

فریزیا در عطرسازی

فریزیا برای اولین بار در سال 1866 به عنوان یک جنس توصیف شد. منشا آن جنوب آفریقا است، اما فریزیاهایی که امروزه می‌شناسیم، تلفیقی از چندین گونه فریزیا هستند. این گل‌ها هنگامی که در زیستگاه طبیعی خود هستند، در یک دوره زمانی بسیار کوتاه در اوایل بهار گل می‌دهند. رایحه لطیف و در عین حال پرقدرت فریزیا الهام بخش بسیاری از عطرسازان برای ساخت عطرهای مردانه و زنانه بوده است. با این حال، زنانگی و رایحه تمیزی که دارد، آن را برای عطرهای تازه و درجه یک زنانه مناسب‌تر جلوه می‌دهد. فریزیا معمولا با نت‌های گلی دیگر مانند سیکلامن، زنبق دره، مگنولیا و گل صد تومانی به‌خوبی هماهنگ می‌شود و روایح بسیار خوبی را خلق می‌کند.

نت فریزیا را با مواد مصنوعی به دست می‌آورند؛ حتی اگر بتوان آن را به طور طبیعی استخراج کرد! زیرا فرآیند استخراج طبیعی آن بسیار دشوار است و به تلاش و همت بسیار زیادی نیاز دارد، بنابراین عطارها با گنجاندن نت فریزیا مصنوعی در عطرهای خود؛ رایحه فریزیا را ایجاد می‌کنند. هدف اصلی نت فریزیا در عطرها جذب حواس شما و ترسیم تصویر ذهنی یک دسته گل تازه از شادی، سرزندگی و معصومیت است که رایحه چوبی- گلی آن باطراوت و لطافت خود به آرامی ذهن شما را نوازش کرده و با تخیل شما بازی می‌کند. فریزیا نمادی از بی‌گناهی، وفاداری و اعتماد است و بیشتر در دسته گل عروس استفاده می‌شود. اگر به دنبال این ویژگی‌ها در عطر خود هستید؛ به دنبال عطری با نت فریزیا باشید.

رایحه فریزیا چگونه است؟

هیو دو سلینکورت در توصیف خود از فریزیا در کتاب «راهی که اتفاق می‌افتد» نوشته: "شادی آن بعدازظهر از قبل در ذهنش تثبیت شده بود و همیشه عطر فریزیا آن را به بینایی ذهنش باز می‌گرداند، زیرا در میان گل‌های رز، بنفشه و نیلوفر و دیواره‌ها، رایحه فریزیا همانند یک ملودی خودنمایی می‌کند. همراهی آن، و بیشترین لذت را به او بخشید."

فریزیا گل مورد علاقه بسیاری از ما است. این گل‌های ظریف و چند رنگ، رایحه بسیار شیرین و مطبوعی دارند، باطراوت و تقریبا سوزن سوزن کننده که ردی از روایح مرکبات نیز در آن‌ها وجود دارد. اما جالب است بدانید که عطرسازان هرگز نتوانسته‌اند عطر فریزیا را درست و کامل به تصویر بکشند. فریزیا کاملا مکمل زنبق دره، گل صد تومانی، مگنولیا است، اما به ندرت ستاره درخشان یک عطر است. همانطور که عطرساز Alienor Massenet توضیح می دهد: "فریزیا در عطرسازی یک بازسازی خیالی است؛ اما رایحه آن بی‌شک فوق‌العاده است."

بنابراین نتی که به صورت مصنوعی تولید می‌شود، کمی شیرینی سبز و مطبوع به خلاقیت‌های عطر اضافه می‌کند. او همچنین معتقد است که فریزیا در حقیقت رایحه مطبوع و دلچسبی از چای دارد. فریزیا گل وحشی زیبایی است که رایحه توت فرنگی یا میوه‌های رسیده تابستانی را دارند. فریزیا رایحه بسیار شیرینی را ارائه می‌دهد که با کمی لمس آهک و عسل خیلی قوی و تند نیست. نت‌های فریزیا حاوی مقدار معینی لینالول هستند که یک عامل حساس کننده شناخته می‌شوند، به همین دلیل این مورد در بسته‌بندی عطر، به عنوان احتیاط برای افراد حساس ذکر می‌شود.

کاربردهای دیگر اسانس فریزیا

چند قطره روغن اسانس فریزیا را روی دستمال کاغذی ریخته و دستمال را به داخل کشوها و کمدها منتقل کنید. همچنی می‌توانید چند قطره از روغن را در داخل سطل زباله، شستشوی لباس، زهکشی، ورق خشک کن یا فیلتر کیسه‌ای وکیوم قرار دهید تا معجزه روایح آن را به وضوح حس کنید.یکی از بهترین راه‌ها برای تزریق روایح شفابخش به جو خانه، اتاق و محل کار از طریق انتشار است. می‌توانید به سادگی چند قطره روغن را روی یک لامپ عمودی، روی یک حلقه لامپ یا در یک شمع روشن، بریزید. یکی از رایج‌ترین روش‌ها نیز استفاده از پخش‌کننده روغن آروماتراپی و پخش‌کننده آویز است.

همچنین فواید حمام با روغن‌ها طبیعی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. کافیست چند قطره روغن فریزیا را به آب گرم حمام اضافه کنید و قبل از ورود به وان خوب مخلوط کنید تا یک حمام با رایحه شگفت‌انگیز را تجربه کنید. برای ماساژ نیز می‌توانید به سادگی چند قطره روغن فریزیا را به روغن حامل مانند روغن هسته انگور یا روغن بادام شیرین اضافه کنید و از آن لذت ببرید. معطر کردن محصولات: با افزودن روغن فریزیا به محصولات بدون عطر مانند شامپو، صابون مایع، لوسیون بدن، اسپری اتاق، ژل بدن مرطوب کننده، می‌توانید محصولات معطر بدون ضرر ایجاد کنید. البته فریزیا به عنوان یک روغن بدن رایحه بسیار فوق‌العاده‌ای دارد.

عطرهایی با نت فریزیا

عطرسازان ادعا می‌کنند که در هر عطر محبوبی مقداری اسانس فریزیا وجود دارد. به اصطلاح فریزیا را عنصری مخفی برای موفقیت می‌دانند! این نت گلی به خوبی با بیشتر نت‌های عطر سازگار است و ما را به‌ این فکر فرو می‌برد که ویکتوریایی‌ها در مورد نمادگرایی فریزیا حق داشتند! ویکتوریایی‌ها دیوانه‌وار به گل‌ها و معنای آن‌ها علاقه داشتند. در دوران ویکتوریا این گل خاص نماد دوستی بود، بنابراین دختران جوان از دیدن خواستگاران احتمالی خود که دسته گلی از فریزیا را در دست دارند به وجد نمی‌آمدند.

اگر تئوری‌ها و سنت‌های گذشته را کنار بگذاریم، به دلیل ویژگی دوستانه و سازگار فریزیا است که اکثر عطرسازان آن را در بهترین ترکیبات خود به عنوان نت گل اصلی به‌کار می‌برند. فریزیا با رایحه بی‌نظیر، شیرین، اما سبک و براق کریستالی خود، یکی از بهترین نت‌های گلی عطر است. طیف گسترده‌ای از عطرها با نت فریزیا وجود دارد که با کمی حوصله بهترین‌ها را پیدا خواهید کرد. اما در اینجا ما برخی از آنها را لیست کرده‌ایم و در توضیحی مختصر به آنها اشاره می‌کنیم.

1-ادوپرفیوم هوگو بوس باس فمه زنانه

خرید عطر هوگو بوس باس فمه

ادوپرفیوم هوگو بوس باس فمه زنانه، عطری عاشقانه و شادی‌بخش است که در سال 2006 توسط کمپانی آلمانی هوگو باس به بازار عطر و ادکلن زنانه معرفی و عرضه شد. رایحه خنک، شیرین و ملایم این عطر هم چون قصیده‌ای دلنشین به بانویی عاشق و رویایی اختصاص داده شده که ماهیت و گوهر وجودی یک زن وفادار و عاشق را برای مردان تداعی می‌کند. آکوردهای غالب گلی و میوه‌ای، این عطر نشاط‌آور را در گروه بویایی گل‌دار میوه‌ای طبقه بندی می‌کنند. هنگامی که باس فمه زنانه را بو می‌کنید، رایحه‌ای از ترکیب دل‌نواز گل‌های فصلی و میوه‌های تازه با ته بویی تند از کهربا را استشمام می‌کنید.

همچنین رایحه گل رز به عنوان یکی از اصلی‌ترین و پایه‌ترین نت‌ها در این عطر اغواگر، حس امنیت درونی و آرامش خاطر وصف‌ناپذیری را در وجود این زنان حساس و عاطفی به ارمغان می‌آورد. طبع خنک و طعم شیرین و ملایم باس فمه با شرایط اقلیمی هر چهار فصل، خصوصا روزهای گرم بهاری و تابستانی سازگار است. همچنین با توجه به حجم کافی 75 میلی لیتری و ماندگاری قابل قبولی که دارد برای استفاده روزمره در منزل یا محیط کار بسیار شایسته است.

2-ادو پرفیوم لالیک ریو د اینفینی زنانه

خرید عطر لالیک ریو د اینفینی

ریو د اینفینی ادو پرفیوم زنانه از برند لالیک با نام لاتین lalique، رایحه‌ای عالی است که در کشور فرانسه ساخته شد. ریچارد ایبانز، عطار هنرمند این ادو پرفیوم آن را در سال 2015 خلق کرد.ریو د اینفینی عطر و بویی بی‌نظیر از لطافت و ظرافت زنانه است. این عطر با روایح حسی و درخشانش، دسته‌ای از گل‌های خوش‌بو را در روایح میوه‌ای چون هلو پیچانده و ماندگاری ابدی آن را تضمین می‌کند. ریو د اینفینی ادو پرفیوم زنانه، عطری از خانواده بویایی گل‌دار چوبی مشک‌دار بوده و دارای طبع رایحه‌ای خنک و طعمی ملایم است.

این عطر بی‌نظیر با غلظت ادو پرفیوم و پراکندگی مطلوب و ماندگاری قابل قبولش، تا ساعت‌ها فضای اطرافتان را پر می‌کند. این اکسیر نام‌آشنا، با روایح ترنج، گل رز و لیچی یا سرخالو شروع می‌شود و رایحه‌های گل رز، گل فریزیا، گل یاس، هلو و سدر با کم‌رنگ‌شدن روایح ابتدایی، شروع به آشکار شدن می‌کنند. با گذشت زمان نت‌های پایانی با ترکیبی از عطر وانیل، چوب صندل سفید و مشک بعدی تازه به روایح عطر می‌دهد.سبک شیشه و علامت‌های بطری، به‌گونه‌ای طراحی شده است که همواره به بی‌نهایت اشاره دارد.

3-ادو تویلت جسوز دل پوزو هالووین مجیک زنانه

خرید عطر جسوز دل پوزو هالووین مجیک

ادوتویلت هالووین مجیک از برند شناخته شده اسپانیایی جسوز دل پوزو، رایحه‌ای است زنانه که در سال 2018 به بازار جهانی معرفی شد. این عطر که با همکاری دو تن از عطاران خوب دنیای عطر سازی، ورونیک نیبرگ (Veronique Nyberg) و جولی ماس (Julie Masse) ایجاد شد نت‌های خوشمزه‌ای را ارائه می‌دهد که مقاومت در برابر آنها تقریبا غیرممکن است، علی‌الخصوص اگر عاشق روایح شیرین باشید. هالووین مجیک با رایحه‌ای ملایم و لذیذ، عطری شیرین و عاشقانه مخصوص هر خانمی است که عاشقانه زندگی می‌کند مناسب است.

این عطر فانتزی میوه‌ای برای زنانی که هنوز معتقدند که چیزهای خارق‌العاده و غیرعادی در هر گوشه‌ای در انتظارشان است، ساخته شده است. عطر Jesus Del Pozo Halloween Magic با در هم تنیدن آکوردهای غالب و برجسته گل‌ها، شیرین، بالسامیک، وانیلی و میوه‌ای در گروه بویایی گل‌دار میوه‌ای است جای می‌گیرد. یک واقعیت عاشقانه با چاشنی جادو! رایحه‌ای که با سحر و جادو می‌آید، هیچ سوالی نمی‌پرسد و اطرافیان را به هوس یک احساس عاشقانه دعوت می‌کند. سحر و جادو ما را نوازش می کند و واقعیت را دگرگون می کند.

4-ادوپرفیوم ورساچه وانیتاس زنانه

خرید عطر ادوپرفیوم ورساچه وانیتاس

عطر زنانه ونیتاس ورساچه، عطری با شکوه از برند معروف و پر آوازه ورساچه است. فرمولاسیون حرفه‌ای این عطر زنانه، با هنر دستان عطار مشهور درا بگریچه (Dora Baghriche-Arnaud) در سال 2012 برای کمپانی ایتالیایی ورساچه طراحی شد. ترکیب دلنشین و گل‌دار این عطر زنانه، مختص بانوان ظریف‌پسند و شدیدا عاطفی به بازار عرضه شد و مدل معروف؛ خانم لیزی ویکسون (Lacey Vixen) در بنر تبلیغاتی آن هنرنمایی کرد. خانم بگیرچه در ترکیب گل‌دار این عطر زنانه، از پیشتازی آکوردهای غالب روایح گلی در کنار نت‌های مرکباتی استفاده کرده است.

به طور کلی آنچه که از این عطر زنانه به شمام می‌رسد، سبک و معتدل است و به همین دلیل برای استفاده در تمام طول سال پیشنهاد می‌شود. ازآنجایی که ونیتاس ورساچه اکسیری غنی شده با غلظت ادوپرفیوم، رایحه چهارفصل و پخش بوی قابل قبولی دارد، بسیاری از کاربران از این عطر به عنوان رایحه امضا استفاده می‌کنند. خط بوی شیرین این ادوپرفیوم زنانه با ماندگاری متوسط، برای استفاده روزانه بانوانی مناسب است که با رایحه گل ها در عطرخود میانه خوبی دارند. رفته رفته با نزدیک شدن به نت پایانی از چوب سدر و دانه توکا برای پایداری رایحه این ادوتویلت استفاده شده است.

5-ادوپرفیوم لانوین مری می زنانه

خرید عطر لانوین مری می

یک عطر رمانتیک و جذاب مخصوص داستان‌های عاشقانه و حسی، اکسیر خوش خلقی! این عطر برای همه کسانی است که از شیفتگی، عشق، باهم بودن و رضایت لذت می‌برند. این عطر اغواکننده بدون ترس می‌گوید: "با من ازدواج کن!" ادوپرفیوم مری می لنوین که در سال 2010 به بازار جهانی عرضه شد، توسط عطار آنتوان مزوندیو (Antoine Maisondieu) خلق شده است. این عطر زنانه با گروه بویایی گل‌دار میوه‌ای به خوش‌بینی یک لبخند شاد ارائه می‌شود. ترکیبی از آکوردهای برجسته گل‌دار، مرکباتی، گل‌دار سفید، میوه‌ای و رز، شوخ طبعی و زنانگی با رویاهای دوست داشتنی و ملایم در مورد عشق را باهم می‌آمیزد.

در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده درباره نت گل فریزیا برایتان جذاب و کاربردی بوده باشد.شما می‌توانید عطر مورد علاقه خود با رایحه ملموس فریزیا را طبق انواع طبع‌های گرم و خنک یا طعم‌های تند، تلخ و شیرین، از وبسایت آنلاین ریحا انتخاب کنید. کلیک بر روی گزینه خرید امکان دسترسی مستقیم به صفحه معرفی محصولات پیشنهادی در وبسایت ریحا را برای شما ممکن می‌کند. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره رایحه هر کدام از موارد بالا داشته‌اید، حتما از تجربیات و نظرات خود در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بگویید.

محصولات مرتبط
نومید ادو تویلت زنانهChloe 
۱۲,۹۷۳,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
بلومینگ رز ادو تویلت زنانهGianfranco Ferre 
۲,۸۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
موگادور ادو پرفیوم زنانهCelebon تخفیف ویژه
۱,۹۷۵,۰۰۰ تومان۱,۹۱۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
اکلت د نویت ادو پرفیوم زنانه لانوینLanvin 
۶,۵۲۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
باس د سنت فور هر ادو تویلت زنانهHugo Boss 
۵,۷۱۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
بوتافامیرو ادو پرفیوم زنانه و مردانهCarner Barcelona 
۱۲,۵۲۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نومید ادو پرفیوم زنانهChloe 
۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۵
تنوع
گوچی بلوم آکوا دی فیوری ادو تویلت زنانهGucci 
۹,۹۵۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
هالووین مجیک ادو تویلت زنانهJesus Del Pozo 
۲,۵۰۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
د اونلی وان 2 ادو پرفیوم زنانهDolce & Gabbana - D&G 
۵,۹۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۴
تنوع
پرایو ادو پرفیوم زنانه و مردانهOrmonde Jayne 
۱۴,۳۴۰,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
+۱
تنوع
وایت رز د الیکس ادو پرفیوم زنانه و مردانهAtkinsons 
۹,۹۹۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
فلاوربمب بلوم ادو تویلت زنانه ویکتور اند رولفViktor & Rolf تخفیف ویژه
۱۲,۷۷۵,۰۰۰ تومان۹,۲۵۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
باس د سنت فور هر ادیشن پارفوم زنانهHugo Boss 
۶,۳۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیس ادو پرفیوم زنانهRihanna 
۴,۴۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
آی ام راک ادو تویلت زنانهShakiraامکان ارسال فوری
۱,۱۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سی کی آل ادو تویلت زنانه و مردانهCalvin Klein 
۴,۱۲۲,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید