یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
13 روش طبیعی برای درمان سیاهی زیر چشم در خانه

13 روش طبیعی برای درمان سیاهی زیر چشم در خانه

خستگی، استرس، کمبود ویتامین و افزایش سن از جمله عواملی هستند که سبب سیاهی زیر چشم می‌شوند. شما باید بگردید و تحقیق کنید تا بدانید که چه چیزی چشمان روشن و زیبا شما را تحت الشعاع قرار داده است. ظهور حلقه‌های تیره و قهوه‌ای زیر و اطراف چشم مشکل نسبتا رایجی است که در بین خانم‌ها و آقایان وجود دارد. این مشکل گاهی اوقات با افتادگی پوست اطراف چشم همراه است و ظاهری گشاد و از حدقه بیرون زده به چشم‌های شما می‌بخشد. هم مردان و هم زنان مستعد ایجاد حلقه‌های سیاه اطراف چشم هستند و داشتن استرس، کم خوابی و خستگی این مشکل را تا چند برابر افزایش می‌دهد. پوست شما با افزایش سن شروع به از دست دادن سفتی و کلاژن اولیه خود می‌کند.

با افزایش سن و شل شدن پوست، رگ‌های خونی زیر پوست بیشتر قابل مشاهده می‌شوند، بنابراین ناحیه نازک زیر چشم ممکن است تیره تر از حد معمول به نظر برسد. برخی دیگر از عوامل مانند تجمع کیسه‌های مایع زیر چشم و افزایش تورم نیز ممکن است باعث شود پوست شما تیره تر از حالت طبیعی به نظر برسد. علاوه بر این، ممکن است کل چشم به دلیل تیرگی و یا آسیب فیزیکی به این ناحیه، تیره‌تر به نظر برسد. در این مقاله لیستی از تکنیک‌ها و روش‌های خانگی برای کاهش سیاهی زیر چشم را برای شما تهیه کرده‌ایم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می شود؟

عوامل متعدد زیادی وجود دارد که سیاهی و کبودی اطراف چشم را ایجاد می‌کند. کبودی و تیرگی اطراف چشم زیبایی فرد را کاهش می‌دهد و اعتماد به نفس او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از تیرگی‌ها موقت و گذا هستند و بعد از استراحت و تقویت بدن از بین می‌روند ولی برخی دیگر نیاز به درمان دارند. در ادامه دلایل اصلی که منجر به سیاه شدن پوست اطراف چشم می‌شود را برای شما برمی‌شماریم.

1- خستگی

خستگی می‌تواند در نتیجه کم خوابی، فعالیت‌های بدنی و ذهنی شدید و یا حتی در اثر پرخوابی زیاد ایجاد شود. تمام این موارد می‌توانند باعث سیاهی زیر چشم شوند. کم خوابی و پرخوابی می‌تواند باعث شود که چشمان شما پف کرده به نظر برسد و به مرور زمان پوست را رنگ پریده و یا تیره نشان دهد. دایره‌های تیره ایجاد شده زیر چشم ممکن است در اثر سایه پلک‌های پف کرده باشد.

2- سن

در بیشتر موارد، با افزایش سن، در اثر تجمع رنگدانه‌ها در زیر پوست، دایره‌های تیره رنگ در اطراف چشم‌ها ظاهر می‌شوند. وقتی پیر می‌شوید، پوست اطراف چشم‌تان نازک‌تر می‌شود و قابلیت کلاژن‌سازی را از دست می‌دهد. همین کاهش کلاژن و نازک شدن پوست اطراف چشم‌ها به نوبه خود باعث بیشتر دیده شدن رگ‌های خونی زیر پوست می‌شود.

3- فشار آوردن به چشم ها

فشار به چشم‌ها به دلیل استفاده بیش از حد از رایانه، تلفن، تلویزیون و غیره می‌تواند منجر به بزرگ شدن رگ‌های خونی اطراف چشم شود و در نتیجه سیاهی دور چشم را ایجاد کند. برای جلوگیری از خستگی چشم می‌توانید از قانون 20-20 استفاده کنید. این قانون را برای کاهش فشار چشم در حین کار امتحان کنید. این روش به این صورت است که باید بعد از هر 20 دقیقه نگاه کردن به یک صفحه، به مدت 20 ثانیه به یک جسم در فاصله دور نگاه نگاه کنید. انجام این کار باعث آرامش و استراحت چشم‌ها می‌شود.

4- آلرژی

واکنش‌های آلرژیک به برخی از باکتری‌های مضر باعث می‌شود بدن هیستامین بیشتری ترشح کند که همین عامل می‌تواند منجر به گشاد شدن رگ‌های خونی شود. با این اتفاق رگ‌هایی که زیر پوست قرار دارند به وضوح دیده می‌شوند و باعث می‌شوند ناحیه اطراف چشم تیره‌تر از حد معمول به نظر برسد.

5- کم آبی

هیدراتاسیون ناکافی می‌تواند پوست شما را رنگ پریده و کدر نشان دهد. زمانی که پوست بدن آب کافی را در اختیار نداشته باشد چشم‌های شما می‌توانند ظاهری گود و فرورفته داشته باشند که همین عامل باعث می‌شود پوست ناحیه اطراف چشم‌ها تیره‌تر به نظر برسد.

6- قرار گرفتن در معرض نور خورشید

پوست بدن این قابلیت را دارد که در مواجهه طولانی مدت با نور خورشید ملانین بیشتری تولید کند. این افزایش تولید ملانین ممکن است منجر به ایجاد رنگدانه‌های بیشتر در پوست اطراف چشم‌ها شود.

7- سابقه ژنتیکی تیرگی چشم

سابقه خانوادگی حلقه‌های تیره اطراف چشم‌ها را مورد بررسی قرار دهید. داشتن سابقه تیرگی اطراف چشم‌ها می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما هم می‌توانید در آینده این حلقه‌های تیره و کدر را داشته باشید. بیماری‌های زمینه‌ای مانند تیروئید نیز می‌تواند عامل مهمی برای ایجاد سیاهی دور چشم باشد.

علائم بروز دایره‌های تیره و کبود اطراف چشم‌ها

در اثر خستگی ناشی از بی‌خوابی و یا داشتن استرس و ضعف، به تدریج یک لکه تیره زیر چشم شما ظاهر می‌شود. به مرور زمان ناحیه زیر پلک پایین پف کرده به نظر می‌رسد و کیسه‌های مایع بزرگی در اطراف چشم‌ها شروع به تشکیل شدن می‌کنند. سیانوز نیز عامل دیگری برای ایجاد تیرگی اطراف چشم است. گاهی اوقات، بدن شما قادر به انتقال خون غنی از اکسیژن به قسمت‌های مختلف بدن نیست. این اتفاق می‌تواند منجر به ایجاد رنگ آبی و کبود روی پوست شما شود. این کبودی و رنگ آبی را می‌توان در غشاهای مخاطی، لب‌ها، اطراف چشم‌ها و ناخن‌ها مشاهده کرد.

راه‌های طبیعی برای به حداقل رساندن حلقه‌های تیره زیر چشم

همان‌طور که گفتیم تیرگی زیر چشم‌ها کاملا عادی و طبیعی است و هیچ ربطی به سن و سال ندارد. اگرچه افزایش سن می‌تواند عامل مهمی برای افزایش این تیرگی محسوب شود ولی عامل اصلی ایجاد آن نیست. تیرگی اگر به علت بیماری خاص و یا یک مشکل حاد در درون بدن نباشد هیچ خطری ندارد و به راحتی قابل درمان است. در ادامه به معرفی چند راهکار خانگی و طبیعی برای به حداقل رساندن این تیرگی‌ها می‌پردازیم.

1- روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین دارای خواص اسکلروزانتی و همچنین نرم‌کنندگی است. استفاده از روغن بادام شیرین می‌تواند با بهبود وضعیت ظاهری پوست و طبیعی کردن رنگ آن، به کاهش تیرگی رگ‌های خونی زیر پوست شما کمک کند. کاری که می توانید انجام دهید این است که باید 2 تا 3 قطره روغن بادام شیرین را روی یک تکه پنبه بریزید. آن را روی حلقه‌های تیره بمالید و به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. اجازه دهید که روغن بادام به مدت یک شب تا صبح روی پوست بماند و صبح روز بعد صورت‌تان را بشویید. این کار را به طور مداوم و هر شب قبل از خواب انجام دهید تا زمانی که حلقه‌های تیره اطراف چشم‌ها از بین بروند.

2- ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا حاوی آلوئزین است. این ماده در واقع همان ترکیبی است که فعالیت تیروزینازی را مهار می‌کند. این فرآیند می‌تواند به جلوگیری از تولید رنگدانه بیش از حد روی پوست شما کمک کند. همچنین می‌تواند پوست حساس ناحیه اطراف چشم‌ها را آبرسانی کند و سبب افزایش انعطاف‌پذیری آن شود. کاری که برای درمان تیرگی با کمک آلوئه‌ورا می‌توانید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری ژل آلوئه‌ورا را بردارید و روی ناحیه تیره شده ماساژ دهید.

اجازه دهید ژل به مدت یک شب تا صبح روی پوست بماند و صبح روز بعد آن را بشویید. شما می‌توانید این کار را هر شب تکرار کنید تا زمانی که حلقه‌های تیره به کلی محو شوند. از آن‌جایی که ژل آلوئه‌ورا حساسیت‌زا است بهتر است قبل از زدن آن به پوست نازک اطراف چشم، روی یک قسمت از بدن خود تست حساسیت انجام دهید.

3- خیار

خیار حاوی ترکیبات زیست فعال و ویتامین‌هایی است که می‌توانند فعالیت تیروزیناز را مهار کنند. این اتفاق می‌تواند به کاهش رنگدانه‌های اطراف چشم شما کمک کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که یک خیار و یک قاشق چای خوری ژل آلوئه‌ورا تهیه کنید. خیار را رنده کنید و با ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنید تا خمیر غلیظ و یکدستی تهیه شود. این خمیر را روی نواحی تیره و کدر بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با آب ولرم بشویید و به آرامی خشک کنید. این ترکیب را می‌توانید روزی یک بار زیر چشم‌تان و قسمت‌هایی که تیرگی دارد بمالید.

4- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از مواد شیمیایی گیاهی مانند لیکوپن و بتاکاروتن است که آسیب اکسیداتیو به بافت‌های پوست را کاهش می‌دهد و به دنبال آن سبب کاهش قرمزی پوست می‌شود. استفاده از گوجه فرنگی می‌تواند به خلاص شدن از شر حلقه‌های سیاهی که زیر چشم‌ها ایجاد می‌شود نیز کمک کند. کاری که برای استفاده از خواص گوجه‌فرنگی باید انجام دهید این است که با مخلوط کردن یک عدد گوجه فرنگی و آب لیمو خمیر یکدستی درست کنید. این ترکیب را روی پوست تیره اطراف چشم خود بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه باقی بماند.

بعد از گذشت این مدت پوست‌تان را به خوبی بشویید. این کار را می‌توانید یک یا دو بار در طول هفته انجام دهید. گوجه فرنگی همچنین دارای خاصیت لایه‌برداری است و بعد از استفاده پوست را یک تا دو درجه روشن می‌کند. اگر به گوجه حساسیت دارید در استفاده از آن محتاط باشید. نکته مهم در رابطه با آب لیمو این است که آب لیمو باعث ایجاد احساس سوزش و قرمزی روی پوست می‌شود. بنابراین قبل از استفاده از ترکیب گوجه و آب لیمو آن را روی یک بخش کوچک از پوست امتحان کنید.

5- آب لیمو

لیمو یک منبع غنی از ویتامین C است. ویتامین C دارای خواص ضدرنگدانه است و بعد از استفاده سبب افزایش ضخامت پوست زیر چشم می‌شود. این افزایش ضخامت می‌تواند به پنهان کردن رگ‌های خونی که به دلیل نازک شدن پوست قابل مشاهده شده‌اند کمک کند و حلقه‌های تیره را روشن‌تر کند. برای استفاده از لیمو به منظور روشن کردن تیرگی‌های اطراف چشم باید آب لیموی تازه را استخراج کنید. یک تکه پنبه را به این آب آغشته کنید و آن را روی حلقه‌های تیره بمالید.

بگذارید 15 دقیقه بماند سپس بشویید. این درمان را دو بار در هفته به مدت 3-4 هفته تکرار کنید. آب لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد می‌تواند باعث ایجاد احساس سوزش و قرمزی روی سطح پوست شود. اگر از آب لیمو استفاده می‌کنید، قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا آب لیمو می‌تواند پوست شما را نسبت به نور حساس کند.

6- روغن گل رز

روغن گل سرخ حاوی ترکیباتی است که سبب روشن شدن رنگ پوست می‌شود. از این رو، قادر است رنگدانه‌های موجود در پوست اطراف چشم را مهار کند و سیاهی دور چشم را کاهش دهد. روغن گل رز علاوه بر اینکه خاصیت خوراکی دارد برای پوست نیز قابل استفاده می‌باشد. روغن گل رز را با روغن نارگیل ترکیب کنید و با یک پد پنبه‌ای آن را روی حلقه‌های تیره اطراف چشم‌ها بمالید. اجازه دهید یک شب تا صبح روی پوست باقی بماند و صبح روز بعد آن را از روی پوست خود بشویید. این درمان را هر شب تکرار کنید تا زمانی که حلقه‌های سیاه از بین بروند.

7- عصاره شیرین بیان

عصاره شیرین بیان حاوی گلابیدین است که سنتز ملانین را مهار می‌کند. این فرآیند می‌تواند به کاهش سیاهی دور چشم کمک کند. برای از بین بردن تیرگی‌های اطراف چشم کاری که باید انجام دهید این است که چند قطره عصاره شیرین بیان را بردارید و با یک کپسول ویتامین K به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکدستی تهیه شود. این خمیر را روی حلقه‌های تیره خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب ولرم کاملا شستشو دهید. برای نتیجه مطلوب می‌توانید این خمیر را سه بار در هفته استفاده کنید.

8- ماست

ماست حاوی ال سیستئین است که فعالیت تیروزیناز را مهار می‌کند و از ایجاد رنگدانه و سیاهی در اطراف چشم جلوگیری می‌کند. برای تهیه ماسک ماست باید یک قاشق چای خوری آب لیمو را به دو قاشق چای خوری ماست اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی مخلوط کنید و روی حلقه‌های تیره پوست صورت بمالید. اجازه دهید ترکیب ماست و آب لیمو به مدت 15 تا 20 دقیقه روی تیرگی‌ها باقی بماند سپس آن را بشویید. برای رسیدن به نتیجه مورد انتظار می‌توانید این کار را حداقل دو بار در طول هفته انجام دهید. برای جلوگیری از تحریک پوست در اثر استفاده از آب لیمو قبل از اینکه ماسک را به کل صورت بزنید روی یک قسمت کوچک از پوست تست کنید.

9- سیب زمینی

آب سیب‌زمینی نیز مانند موارد قبلی حاوی آزلائیک‌اسید است که می‌تواند فعالیت تیروزیناز را برای کاهش رنگدانه‌ها مهار کند. استفاده از سیب زمینی می‌تواند به محو شدن حلقه‌های سیاه و تیره از روی پوست اطراف چشم‌ها کمک کند. کاری که باید انجام دهید این است که حدود 1 الی 2 قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را در یک کاسه بریزید. یک تکه پنبه را در آب سیب زمینی فرو ببرید و روی حلقه‌های تیره پوست بمالید. به مدت چند دقیقه صبر کنید و اجازه دهید که آب سیب زمینی روی پوست خشک شود سپس با آب ولرم بشویید. این کار را می‌توانید حداقل دو بار در طول هفته انجام دهید.

10- زعفران

وجود ترکیبات زیست فعال، مانند کاروتنوئیدها و ریبوفلاوین موجود در زعفران فعالیت ضدتیروزیناز را تقویت می‌کنند. این ترکیبات ممکن است به جلوگیری از تجمع بیش از حد رنگدانه در پوست و کاهش تیرگی‌های اطراف چشم کمک کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که 3 تا 4 رشته زعفران را بردارید و آن‌ها را به مدت 2 ساعت در یک چهارم فنجان شیر خیس کنید. شیر را صاف کنید و روی پوست اطراف چشم خود بمالید. اجازه دهید ترکیب شیر و زعفران به مدت 10 دقیقه روی پوست باقی بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید.

11- عسل

عسل حاوی پلی فنول‌هایی است که فعالیت تیروزیناز را مهار می‌کند. استفاده از عسل می‌تواند به کاهش رنگدانه‌های بیش از حد و محو شدن حلقه‌های تیره کمک کند. کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست اطراف چشم خود بمالید و حدود 10الی 15 دقیقه اجازه دهید باقی بماند سپس با آب ولرم بشویید.

این کار را می‌توانید روزی یک بار تکرار کنید تا حلقه‌های تیره اطراف چشم محو شوند. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از استفاده از این ماسک‌ها بگیرید زمان ماندگاری ماسک روی پوست را بیش از مقدار توصیه شده ادامه ندهید. از ماندن آن روی صورت خود برای بیش از 30 دقیقه خودداری کنید زیرا عسل می‌تواند حشرات و گرد و غبار را به خود جذب کند و سبب تحریک پوست شود.

12- چای سبز کیسه‌ای

چای سبز حاوی ترکیبات فنلی است که از ملانوژنز جلوگیری می‌کند. استفاده از چای سبز می‌تواند به جلوگیری از تجمع بیش از حد رنگدانه‌ها و کاهش حلقه‌های سیاه کمک کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که دو عدد کیسه چای سبز را بردارید و در آب خیس کنید. کیسه‌ها را برای مدت کوتاهی داخل یخچال قرار دهید و سپس آن‌ها را روی چشمان خود بگذارید. بعد از 10 الی 15 دقیقه صورت خود را بشویید. می توانید هر روز این کار را تکرار کنید تا زمانی که حلقه‌های تیره به کلی از بین بروند.

13- روغن هسته انگور

روغن هسته انگور حاوی ترکیبات زیست فعالی است که می‌تواند ملانوژنز را مهار کند. این فرآیند می‌تواند به کاهش تجمع رنگدانه و حلقه‌های تیره اطراف چشم کمک کند. کاری که می‌توانید انجام دهید این است که 2 تا 3 قطره روغن هسته انگور را روی قسمت‌های تیره پوست بریزید و آن را به آرامی روی پوست اطراف پلک پایین خود ماساژ دهید. اجازه دهید روغن هسته انگور یک شب تا صبح روی پوست باقی بماند و صبح روز بعد صورت‌تان را بشویید. برای نتیجه مطلوب می‌توانید این کار را هر شب و به مدت چند هفته تکرار کنید.

روش‌های درمانی پزشکی برای کاهش حلقه‌های تیره اطراف چشم

روش‌های مختلفی برای رفع تیرگی دور چشم وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

لایه‌برداری شیمیایی

لایه‌برداری شیمیایی می‌تواند با تعدیل تولید ملانین در سطح پوست به از بین بردن حلقه‌های سیاه اطراف چشم‌ها کمک کند.

لیزر درمانی

لیزر درمانی می‌تواند با هدف قرار دادن رنگدانه‌های اطراف چشم و همچنین ترویج کلاژن‌سازی به روشن‌تر کردن حلقه‌های تیره اطراف چشم کمک کند.

بلفاروپیگمانتاسیون

ایجاد لکه‌های سیاه روی پوست یا همان hyperpigmentation که بیشتر در پوست تیره رایج هستند، زمانی ایجاد می‌شوند که ناحیه‌ای از پوست تیره‌تر از پوست اطراف آن باشد. این لکه‌ها معمولا در پوست‌های تیره‌ ماندگاری بیشتری دارند و درمان آن‌ها چالش‌برانگیزتر است. در این روش داروهای درمانی به مناطقی از پوست که نازک‌تر است تزریق می‌شود.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که روش‌های درمانی پزشکی معمولا تهاجمی هستند و نیاز به مداخله پزشکی دارند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که برای دریافت نتیجه مطلوب از این روش‌ها به زمان کافی نیاز دارید.

چه زمانی برای درمان سیاهی دور چشم باید به پزشک مراجعه کرد؟

به طور معمول، حلقه‌های سیاه اطراف چشم‌ها به دلیل استرس، گریه، کمبود ویتامین و یا بی‌خوابی ایجاد می‌شوند. اگر سبک زندگی خود را اصلاح کنید و خواب و استراحت کافی داشته باشید، می‌توانند به مرور زمان این تیرگی‌ها را از بین ببرید. با این حال، اگر سیاهی دور چشم با گذشت زمان از بین نرفت یا تورم زیر یک چشم وجود داشت، حتما باید توسط پزشک معاینه شوید. البته نگران نباشید زیرا بعد از یک معاینه ساده می‌توانید روند درمان را شروع کنید.

نکات مهم برای پیشگیری از ایجاد حلقه‌های تیره اطراف چشم

اگر ورزشکار هستید و در تمرینات یا فعالیت‌های شدید بدنی زیاده‌روی می‌کنید، توصیه ما به شما این است که استراحت کافی و تغذیه مناسب داشته باشید. حتما باید اطمینان داشته باشید که در طول شبانه روز حداقل 7 ساعت می‌خوابید. هیدراته ماندن نیز می‌تواند تضمین‌کننده این موضوع باشد که پوست شما رطوبت مورد نیاز برای ترمیم خود را در دسترس دارد و همین رطوبت باعث می‌شود که پوست صورت سالم و انعطاف‌پذیر باقی بماند. داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی نیز به کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند. با کلاژن‌سازی و تامین ویتامین‌های مورد نیاز پوست لک‌ها و تیرگی‌های اطراف چشم‌ها به مرور زمان از بین می‌روند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با چند نمونه از انواع کمپلکس و کرم‌های دور چشم پرطرفدار در بازار جهانی آشنا کنیم.

1-کمپلکس دور چشم سیمپل

خریدکمپلکس دور چشم سیمپل

کمپلکس دور چشم سیمپل حاوی ترکیباتی عالی از مواد برای کمک به بیدار شدن و احیای چشم‌های خسته است که به دلیل نداشتن مواد مضر و سازگاری با پوست، برای استفاده پوست های حساس نیز مناسب است. این محصول با عصاره خیار و ویتامین‌هایی مانندB3 و B5و E فرموله شده که باعث التیام و تسکین ساختار پوست و تقویت و تغذیه پوست دور چشم می‌گردد. همچنین وجود گلیسیرین در این کمپلکس دور چشم، سبب آبرسانی نواحی حساس دور چشم شده و پوستی هیدراته و سرحال را به شما هدیه می‌کند.

اپلیکاتور غلتکی نوآورانه آن، با سری استیل خود فورا نواحی ظریف چشم را خنک کرده و به آرامی ماساژ می‌دهد تا پف و ورم دور چشم را کم‌تر کند. رول چشم احیا کننده سیمپل بدون رنگ، بدون عطر مصنوعی و بدون مواد شیمیایی خشن ساخته شده و به همین دلیل برای پوست‌های حساس مراقبت ملایمی را ارائه می‌دهد. این محصول غیر کومدوژنیک و هیپوآلرژنیک بوده و توسط متخصصین چشم تست شده و تایید شده می‌باشد.محصولات برند سیمپل کاملا مهربان و سازگار با انسان، طبیعت، حیوانات و به‌طور کل محیط زیست بوده و هیچ گونه تست حیوانی ندارد.

2-کرم دور چشم هیدرو بوست نوتروژینا

خریدکرم دور چشم هیدرو بوست نوتروژینا

کرم دور چشم هیدرو بوست نوتروژینا (Hydro Boost Eye Cream Neutrogena) محصولی فوق‌العاده از سری نوتروژینا (Neutrogena) است. این فرآورده حاوی ترکیبات گیاهی و طبیعی است که سبب آب‌رسانی و شادابی پوست دور چشم می‌شود. این محصول با داشتن اسید هیالورونیک به عمق پوست دور چشم نفوذ کرده و بافت این ناحیه را به خوبی آب‌رسانی و تقویت می‌کند و سبب سلامت و جوانی پوست می‌شود. هیالورونیک اسید در پوست وجود دارد و با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند که با استفاده از این اکسیر می‌توان میزان مناسبی از آن را به پوست رساند تا زیر چشم حجم مناسبی داشته باشد و از پیری، تیرگی، چین و چروک جلوگیری شود.

این فرآورده به شکل ژل کرم است و بافت بسیار سبکی دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود.کرم دور چشم نوتروژینا در محفظه‌ای تیوپی شکل و جنس پلاستیک با حجمی معادل 15 میل بسته بندی و به بازار عرضه می‌شود. پس از مصرف این ژل لطافت، نرمی و انعطاف دور چشم را افزایش داده تا پف، چین و چروک زیر چشم به طور محسوسی کاهش یابد و چشمان شما جلوه‌ای درخشان و زیبا داشته باشد. این محصول حیرت‌انگیز را استفاده کنید و نگرانی بابت حساسیت و التهاب نداشته باشید زیرا از مواد باکیفیت ساخته شده و متناسب با انواع پوست مختلط، خشک، معمولی و چرب است.

3-مرطوب کننده دور چشم سوتینگ اون

خریدمرطوب کننده دور چشم سوتینگ اون

کرم دور چشم اون مدل soothing یک محصول ایده‌آل و قابل اطمینان برای مراقبت از پوست دور چشم است. این کرم فرانسوی مانند دیگر محصولات این کمپانی حاوی مقدار قابل توجهی آب اون بوده و به همین دلیل می‌تواند لطافت و شادابی از دست رفته را به شما برگرداند. کرم دور چشم اون مدل soothing با استفاده از ترکیبات مغذی خود مانند عصاره بابونه، اسید هیالورونیک، آلفا بیزابولول، ویتامین E و … این توانایی را دارد که حساسیت ایجاد شده در دور چشم و التهاب آن‌را از بین ببرد.

همچنین این کرم در رفع سوزش، قرمزی، تیرگی و پف اطراف چشم نیز مفید عمل خواهد کرد و حتی خشکی ایجاد شده در این ناحیه را رفع می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده، شما می‌توانید با مصرف روزانه و شبانه کرم دور چشم اون مدل soothing، التیام پلک‌ها را کاهش دهید و باعث نرمی و لطافت آن‌ها شوید.توجه داشته باشید که می‌توانید از این محصول به عنوان یک کرم ضد التهاب، روزی 3 بار استفاده کنید و آن‌را از داخل به خارج اطراف چشم به صورت کاملا ملایم ماساژ دهید. همچنین برای مراقبت‌های روزانه، توصیه می‌شود روزی 1 تا 2 بار مصرف کنید.

4-کرم آبرسان دورچشم ویتامین E بادی شاپ

خریدکرم آبرسان دورچشم ویتامین E بادی شاپ

کرم آبرسان دورچشم ویتامین E بادی شاپ پاز جمله کرم های دور چشمی است که باید مصرف آن را در روتین مراقبت از پوست گنجاند. این کرم دورچشم فوق العاده به شکلی مؤثر به محافظت و کاهش چین و چروک های اطراف چشم کمک می کند و دایره های سیاه اطراف چشم رانیز بهبود می بخشد. این کرم آبرسان دارای عصاره رزهیپ است که محصولی ارگانیک از کوهای شیلی است. این کرم آبرسان دور چشم با ترکیبات فوق العاده خود و عصاره هایی روغن غلات سبب آبرسانی به پوست اطراف چشم می شود.

همچنین کرم دور چشم بادی شاپ سرشار از ویتامین E و هیالورونیک اسید بوده و برای رطوبت رسانی و تغذیه پوست دور چشم طراحی شده است. تغذیه دور چشم با توجه به خواص آبرسانی این کرم دور چشم صورت می گیرد و یکی از بهترین پایه ها برای آرایش چشم می باشد. همچنین در صورتی که به صورت مداوم از این کرم آبرسان استفاده کنید، پف زیر چشم نیز از بین می رود.خرید کرم آبرسان دور چشم بادی شاپ با توجه به کیفیتی که دارد بسیار مقرون به صرفه است. اما بهتر است بعد از 6 ماه دیگر از این کرم آبرسان استفاده کنید. کرم آبرسان بادی شاپ همچنین وگان بوده و هیچ گونه تست حیوانی صورت نگرفته است.

5-سرم دور چشم ضد پیری توتال کپچر دیور

خریدسرم دور چشم توتال کپچر دیور

سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیور بر طبق فرمولاسیون بسیار پیشرفته و ترکیبات گیاهی ساخته شده است. این محصول فورا پلک‌ها و قوس پلک را بالا برده و سبب کاهش تیرگی و پف کردگی دور چشم می‌شود. سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیور اصل چین و چروک‌های اطراف چشم را از بین برده و سبب هموارتر شدن و صاف‌تر شدن بافت پوست می‌شود.

با استفاده از این محصول،پس از مدتی نشانه‌های پیری چشم از بین رفته و پوست شاداب و درخشان می‌شود. سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیور اورجینال دارای اپلیکاتوری منحصر به فرد و دو طرفه است که کارایی آن را چند برابر می‌کند. خرید سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیور بر مبنای آخرین اکتشافات بر روی سلول‌های بنیادی به کسانی توصیه می‌شود که به دنبال محصولی کارآمد هستند. قیمت سرم ضد پیری چشم فوق قدرتمند توتال کپچر دیور نیز با توجه به کیفیت فوق العاده و مرغوبیت آن در نظر گرفته شده است.

6-کرم دور چشم کا اکسز ایزایزدین

خریدکرم دور چشم کا اکسز ایزایزدین

کرم دور چشم با تامین رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوستی، موجب لطافت، درخشندگی و شادابی پوست این ناحیه از صورت می‌شوند. کرم دور چشم ایزدین مدل K-Ox EYES از کاربردی‌ترین محصولات این کمپانی اسپانیایی برای مراقبت از پوست صورت است. این محصول با فرمولاسیون جدید خود، اثر بخشی فوق‌العاده‌ای بر روی پوست حساس و نازک دور چشم دارد. ترکیبات مغذی موجود در این کرم، نیاز سلول‌های پوستی را تامین کرده و بافت آسیب دیده دور چشم را ترمیم می‌کند. همچنین این کرم دور چشم رطوبت را در بافت پوست افزایش داده و باعث شادابی و لطافت پوست دور چشم می‌شود.

تامین رطوبت مورد نیاز اطراف چشم سبب کاهش چین و چروک پوستی نیز می‌شود و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. ککرم دور چشم ایزدین K-Ox EYES با فرمولاسیون ویژه و حرفه‌ای خود خونرسانی و اکسیژن رسانی را افزایش داده و در نتیجه با استفاده منظم از این محصول پف و تیرگی زیر چشم به مرور محو و کم‌رنگ می‌شود. بافت این کرم بسیار نرم و سبک بوده و به سرعت جذب پوست می‌شود و هیچ اثری از چربی را روی پوست باقی نمی‌گذارد؛ به همین دلیل با انواع پوست سازگاری بود و برای انواع پوست قابل استفاده می‌باشد.

در پایان این مقاله امیدواریم تا با معرفی موارد بالا، شما را با چند نمونه از پرطرفدارترین محصولات درمان کننده سیاهی دور چشم شامل کرم‌ها، کمپلکس، سرم و ... آشنا کرده باشیم. تمام این محصولات بی‌نظیر دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو بوده و محفظه‌ راحت و خوش‌دست آن‌ها امکان استفاده و حمل و نقل راحت را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید محصول مورد علاقه خود را بر اساس نوع برند، ساختار یا کارایی از وبسایت آنلاین ریحا انتخاب کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده هرکدام از این کالاهای معرفی شده داشته‌اید، حتما نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

محصولات مرتبط
کرم دور چشم سی گلSeagull 
۱۶۹,۹۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم هیدرودرمHYDRODERM 
۲۲۱,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم لامینینLaminin 
۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
سرم دور چشم طلا و کلاژن دریایی بالانسbalanceامکان ارسال فوری
۵۸۰,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کمپلکس دور چشم سیمپلSimple تخفیف ویژه
۴۴۳,۰۰۰ تومان۳۹۸,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کرم دور چشم ضد چروک درماتیپیکDermatypiqueامکان ارسال فوری
۳۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم نئودرمNeuderm 
۱۲۷,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید