یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه باید رژ لب مات را پاک کنیم؟

چگونه باید رژ لب مات را پاک کنیم؟

رژ لب‌ها انواع مختلفی دارند، برخی از آن‌ها حالت مایع دارند، برخی جامداند و برخی دیگر حالت مات دارند که ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد رژ لب مات صحبت کنیم. استفاده از رژ لب به‌طور کلی حالت چهره را تغییر می‌دهد و شما را سرحال و شاداب نشان می‌دهد. برخلاف استفاده از رژ لب و لوازم آرایش که یک کار جذاب و سرگرم‌کننده است، شستشو و پاک‌کردن آن‌ها بسیار سخت و عذاب‌آور است. در واقع شما برای پاک کردن رژ لب به یکسری نکات هوشمندانه و بدون دردسر برای از بین بردن لکه‌های رژ لب مات در عرض چند دقیقه احتیاج دارید.

همان‌قدر که امروزه استفاده از رژ لب‌های مات رایج شده‌ است، شستن و پاکسازی آن‌ها در شب می‌تواند عذاب‌آور و خسته‌کننده باشد. اعتقاد بر این است که اولین رژ لب مات جهان در سال 1984 توسط MAC، برند معروف لوازم آرایشی، با همکاری فرانک آنجلو و فرانک توسکان از تورنتو به بازار عرضه شد. پاک کردن رژ لب آن‌ هم نوع مات آن به هیچ وجه آسان نیست و در نهایت لکه‌هایی را روی پوست لب به جای می‌گذارد. پاک کردن رژ لب اگر اصولی و درست انجام نشود می‌تواند به بافت لب آسیب بزند. با وجود سختی‌هایی که برای پاک کردن رژ لب مات وجود دارد شما مجبور نیستید که محصولات مورد علاقه خود را به دلیل مشکلاتی که راه حل های آسان و در دسترس دارند، کنار بگذارید.

ما در این مقاله از وبسایت ریحا، نکاتی را در مورد اینکه چگونه رژ لب مات را با حداقل تلاش به طور موثر از روی لب های خود پاک کنید، ارائه داده‌ایم. این راه‌حل‌ها را امتحان کنید و دیگر هیچوقت از پاک کردن رژ لب های مات شکایت نداشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید رژ لب مات را از روی لب‌ها پاک کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. امروزه رژ لب‌های مات به لوازم آرایش‌های متداول و روزمره تبدیل شده‌اند و علت آن هم زیبایی خاصی است که در رژ لب‌های مات وجود دارد.

این رژ لب‌ها عمدتا روی پوست لب ثابت می‌مانند و با کمک روش‌های صحیح به راحتی پاک می‌شوند و سبب خونریزی و آسیب به پوست لب‌ها نمی‌شوند. رژ لب‌های مات پوشش یکدستی روی لب‌ها ایجاد می‌کنند و ظاهری حجیم‌تر و پرتر به لب‌های شما می‌دهند. با این حال، از بین بردن این رژلب‌ها می‌تواند یک کار بسیار دشوار باشد زیرا فرمول طولانی مدت آن‌ها به راحتی تکان نمی‌خورد. این نکته مهم را مدنظر داشته باشید که پاک کردن رژ لب از روی لب‌ها با روش مالش زیاد، کار صحیحی نیست.

چگونه رژ لب مات را بدون آسیب و خشک کردن پوست لب از بین ببریم؟

پاک کردن رژ لب مات آخرین کاری است که می‌خواهید بعد از یک روز خسته‌کننده انجام دهید. صبح‌ها که سرحال و باانرژی هستیم ترجیح می‌دهیم از لوازم آرایشی استفاده کنیم که برای تمام طول روز روی پوست باقی بماند و هیچ تغییری نداشته باشد. بدون شک یکی از لوازم آرایش‌هایی که برای داشتن آرایش ثابت و بدون تغییر انتخاب می‌کنیم رژ لب مات است. این رژ لب‌ها پایداری زیادی دارند و به راحتی از روی پوست لب جدا نمی‌شوند. در این مقاله چند راهکار اساسی برای پاک کردن رژ لب را به شما معرفی می‌کنیم که بدون آسیب به پوست لب‌ها و خشک کردن آن، لب‌های شما را تمیز و پاکیزه می‌کنند. همه چیزی که برای این کار به آن‌ها احتیاج دارید گوش پاک‌کن و پاک‌کننده‌های بر پایه روغن و کرم است. در ادامه با آموزش گام به گام این راهکار با ما همراه باشید.

مرحله 1

در مرحله اول به یک پاک‌کننده مبتنی بر کرم و روغن و گوش پاک‌کند احتیاج داریم. رژ لب‌های مات اغلب بسیار خشک‌کننده هستند و نمی‌توانید از آب و یا دستمال مرطوب برای پاک کردن رژ لب خود استفاده کنید. به جای آن می‌توانید یک عدد گوش پاک‌کن را در یک کرم یا یک پاک‌کننده مبتنی بر روغن فرو کنید، سپس روی لب‌های خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند.

اگر نمی‌توانید یک پاک کننده مخصوص آرایش پیدا کنید و به گوش پاک‌کن دسترسی ندارید، کمی از بالم لب کرمی را روی لب‌های خود بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس یک دستمال گرم و مرطوب بردارید و لب‌های خود را با حرکات دورانی به آرامی پاک کنید. این روش به پاک کردن رژ لب کمک می‌کند و در عین حال پوست زیر آن را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. همچنین می‌توانید از روغن نارگیل یا روغن زیتون نیز برای از بین بردن رنگ سرسخت رژ لب و در عین حال تغذیه لب‌هایتان استفاده کنید.

مرحله 2

در مرحله دوم نوبت به پاک کردن پاک‌کننده کرمی با استفاده از گوش پاک‌کن می‌رسد. در واقع گوش پاک‌کن‌ها بهترین ابزار برای پاک کردن رژ لب از روی لب‌ها هستند. پاک کردن رنگ رژ لب با کمک گوش پاک‌کن اطراف لب‌ها را کثیف و رژ لبی نمی‌کند و هیچ آسیبی به پوست نازک و حساس لب وارد نمی‌کند. نوک کوچک گوش پاک‌کن فقط روی لب‌ها را پوشش می‌دهد و رژ را اطراف پوست لب پخش نمی‌کند. برخی از رژ لب‌های مات بعد از پاک شدن هم لک‌هایی را روی پوست لب به جای می‌گذارند. برای از بین بردن این لک‌ها می‌توانید از میسلار واتر و آب استفاده کنید.

مرحله 3

مرحله سوم، مرحله چک کردن نهایی لب‌ها است. در این مرحله اگر باز هم ذرات رژ لب را روی پوست لب‌تان مشاهده کردید باید مرحله دوم را مجددا تکرار کنید تا رژ لب کاملا پاک شود. اگر بعد از برداشتن رژ لب مات باز هم مقداری رنگ روی لب‌هایتان باقی مانده، یک مسواک تمیز بردارید و به آرامی آن‌ها را روی پوست لب‌ها بکشید. این کار لب‌های شما را لایه برداری کرده و باقی مانده رژ لب را از بین می‌برد.

بعد از تمام شدن کار پاک کردن رژ لب استفاده از بالم لب را فراموش نکنید. اغلب بالم‌ها خاصیت آبرسانی دارند و بعد از استفاده لب‌های شما را نرم و مرطوب و باطراوت می‌کنند. بالم لب به خوبی در شیارها و ترک‌های روی پوست لب فرو می‌رود و از ترک خوردن آن جلوگیری می‌کند. در پایان کار از تمیزی و زیبایی لب‌هایتان متعجب خواهید شد. استفاده از یک لایه نازک بالم لب قبل از رژ لب مات، لب های شما را در طول روز صاف و هیدراته نگه می‌دارد.

رژ لب‌های مات زیبایی خاصی دارند و چهره شما را منحصر به فرد نشان می‌دهند. شاید پاک کردن آن‌ها در نگاه اول کاری سخت و دردسرسازی باشد ولی با دانستن اصول پاک کردن آن‌ها با خیال راحت می‌توانید از رژ لب مات استفاده کنید. با این حال غالبا میسلار واترها یا پاک کننده‌های آرایشی دو فاز گزینه خوبی برای پاک کردن رژ خشک هستند. چراکه مبتنی بر روغن هستند و اساسا بافت رژ با چسبیدن به فاز چرب این پاک کننده‌ها راحت‌تر حل می‌شوند. در ادامه شما را با چند نمونه از میسلار واتر یا پاک کننده‌های دوفاز محبوب در بازار آشنا می‌کنیم.

1-میسلار واتر پاک کننده و آبرسان سیمپل

خریدمیسلار واتر آبرسان سیمپل

این محصول جادویی با داشتن فرمولاسیونی بسیار ملایم، تمامی ناخالصی‌ها را از پوستتان پاکسازی کرده و طراوت فوق‌العاده‌ای را به آن هدیه می‌دهد. هم‌چنین حاوی حباب‌های تمیز کننده میسلار بوده که آرایش‌ها را به خود جذب کرده و بدون احساس سفتی بر پوست، به راحتی آن‌ها را پاک می‌کند.اگر شما هم پوست خشکی داشته و همیشه پس از پاکسازی صورتتان، احساس کشیدگی و پوسته پوسته شدن دارید، می‌توانید برای رفع این مشکل از میسلار واتر بوست سیمپل استفاده کنید.

این میسلار واتر به عنوان تسکین دهنده برای پوست‌های خشک و حساس شناخته شده و با داشتن ساختاری گیاهی و پری بیوتیک، مانع از کمبود رطوبت پوست می‌شود. بلکه برعکس، رطوبت مورد نیاز پوست را هم تامین کرده و از آن در برابر سوزش محافظت می‌کند.از طرفی از ترکیبات دوستدار پوست و آب تصفیه شده سه‌گانه ساخته شده و با داشتن ساختاری کاملا وگان، باعث افزایش نرمی و انعطاف پوست می‌شود. هم‌چنین ساختار بدون الکل، رنگ و عطر، روغن‌های معدنی و پارابن آن برای پوست‌های حساس هم گزینه مناسبی بوده و بدون هیچ‌گونه سوزش، مواد آرایشی را پاکسازی می‌کند.

2-محلول دو فاز پاک کننده آرایش چشم پور بلوت ایو روشه

خرید محلول دو فاز چشم پور بلوت ایو روشه

محلول دوفاز پاک کننده آرایش چشم ایو روشه مدل پور بلوت از بهترین محلول‌های پاک کننده چشم موجود در بازار است که می‌توان یافت. یک پاک کننده ملایم با فرمولاسیونی حرفه‌ای حاوی عصاره گل گندم که انواع آرایش سخت را به راحتی از چشم پاک کرده و از پوست حساس و نازک اطراف چشم و پلک محافظت می‌کند. شما به کمک این محلول به راحتی می‌توانید تمام آرایش سنگین و غلیظ روی چشم را بدون به جای گذاشتن هیچ اثری از چسبندگی و روغن روی پلک‌ها، پاک کنید.

پاک کننده آرایش چشم پیوربلوت ایو روشه یک پاک کننده چشم با تاثیر فوری برای لوازم آرایش ضد آب بوده که مسبب افزایش طراوت پوست نیز خواهد شد. این محصول فاقد مواد مضر برای پوست، مانند رایحه و پارابن بوده و هنگام استفاده موجب سوزش چشم‌ها نخواهد شد. از همین رو این محصول برای پوست‌های حساس، و کسانی که از لنز استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی است که ردی از آرایش باقی نخواهد گذاشت. برای استفاده از این محصول، یک پد پنبه‌ای را به محلول آغشته کرده و روی صورت‌تان بکشید؛ این کار را تا زمانی ادامه دهید که هیچ لکه و رنگ جدیدی روی پد ظاهر نشود.

3-محلول میسلار دو فاز پاک کننده اسکین اکتیو آل این وان گارنیه

خریدمحلول میسلار دو فاز اسکین اکتیو آل این وان گارنیه

پاک کننده آرایش میسلار واتر گارنیه Garnier Micellar Water in Oil دارای دو فاز آب میسلار و روغن آرگان جهت پاک کردن انواع آرایش حتی آرایش ضدآب می‌باشد. این محصول حاوی روغن آرگان بوده که دارای خواص تغذیه کنندگی و نرم کنندگی پوست می‌باشد و ضمن ایجاد پوستی هموار، پوستی تمیز و تسکین یافته را برای شما به ارمغان می‌آورد. ترکیبات خاص این پاک کننده آرایش گارنیه، نرمی و لطافت پوست را حفظ کرده و پوست را تغذیه می‌کند که باعث آرامش و درخشندگی آن می‌گردد.

این محصول خاصیت نرم کنندگی داشته و با آبرسانی پوست در درمان چین و چروک ها موثر می‌باشد؛ که در طولانی مدت باعث تقویت سلول‌های پوست خواهد شد. می‌توانید هر روز مقدار مناسبی از محلول میسلار دو فاز پاک کننده صورت گارنیه را به یک پد پنبه‌ای آغشته کرده و روی صورت، چشم و لب به کار ببرید تا آلودگی‌ها و هر گونه آرایش را از روی پوست به راحتی پاک کنید. در پایان این مقالهامیدواریم محصولات معرفی شده برایتان کارایی کافی داشته باشد. کلیک بر روی گزینه خرید، امکان دسترسی به صفحه معرفی محصول در وبسایت ریحا را برای شما فراهم کرده و در صورت تمایل می‌توانید برای خرید اینترنتی اقدام فرمایید.

محصولات مرتبط
چشم پاک کن دو فاز مایMy 
۱۶۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید