یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
گل گاردنیا - gardenia

گل گاردنیا - gardenia

عطرهای گلی ممکن است گاهی اوقات بسیار خسته کننده باشند. گاهی ترکیب ناملایمانواع مختلف گل‌ها می‌تواند کمی گستاخانه و یا حتی از مد افتاده‌ باشد و چنین روایحی با سلیقه هرکس سازگار نیست. با این حال، یک رایحه گلی وجود دارد که کیفیت‌های کاملا متفاوتی را نشان می‌دهد؛ گرم، عجیب و غریب، خاکی و کاملا مست کننده!.. بله، ما در مورد گاردنیا صحبت می‌کنیم!.. گاردنیا با روایح زیبا و راضی‌کننده گلی و قابلیت پوشیدن در روز و شب، به یک پایه اصلی در دنیای عطرسازی تبدیل شده است.

این نت به خوبی با بسیاری از روایح و نت‌های دیگر ترکیب می‌شود و مورد علاقه عطاران است. گاردنیا مدت‌ها قبل از اینکه در دنیای عطر به شهرت برسد، در طب سنتی چینی برای دفع انواع بیماری‌ها استفاده می‌شد. بر اساس یک مطالعه ترکیبات شیمیایی خاصی در میوه گاردنیا که در چین به نام Zizi معروف است، آن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده دارویی تبدیل کرده است. تا به امروز اعتقاد بر این است که زیزی گردش خون را فعال می‌کند و اثر خنک کنندگی بر بدن دارد. اسانس گاردنیا علاوه بر کاربردهای دارویی میوه‌هایش، فوایدی نیز برای بدن و ذهن به ارمغان می‌آورد.

استشمام رایحه گاردنیا در واقع می‌تواند سبب کاهش استرس اکسیداتیو در بدن شود و تاثیر مثبتی بر خلق و خو ایجاد کند. این اسانس به کاهش تورم کمک می‌کند و خونریزی را متوقف می‌کند و در طب گیاهی چینی از آن برای درمان عفونت، اضطراب و حتی بی‌خوابی نیز استفاده می‌شود. خواص درمانی این اسانس برای درمان افسردگی، سردرد و سرگیجه نیز به اثبات رسیده است. بنابراین با روشن کردن یک شمع‌ با اسانس گل گاردنیا در طول روز و یا غوطه‌ور شدن طولانی و آرامش‌بخش در وان با اسانس گاردنیا، نگرانی‌های خود را رها کنید! در این مقاله سعی کردیم به زوایای مختلفی از معرفی گاردنیا، از خاستگاه تا کاربردهای متفاوت آن بپردازیم تا شما را در انتخاب‌تان یاری کنیم.

گاردنیا چیست و خاستگاه آن کجاست؟

گیاه گاردنیا با نام اصلی و لاتین (Gardenia jasminoides) که معمولا گاردنیا معمولی یا شنل یاسمن نامیده می‌شود؛ بومی جنوب چین و ژاپن است. گاردنیا درختچه‌ای همیشه سبز با برگ‌های ضخیم، براق و سبز تیره به طول 10 سانتی‌متر است که معمولا قد آن به 3-6 اینچ می‌رسد. این گیاه به خاطر گل‌های سفید بسیار معطرش (که قطر آنها به 7 سانتی‌متر می‌رسد) مورد توجه است و اغلب به شکل دو گل رشد می‌کند. گل‌ها در طول سال در آب و هوای گرم که درجه حرارت حدود 16 درجه یا بیشتر، شکوفا می‌شود.

گاردنیا نماد چیست؟

به‌طور کلی گاردنیا نماد پاکی و لطافت است؛ با این حال، این نماد اغلب به رنگ گلبرگ‌های گل گاردنیا بستگی دارد. از دیگر نمادهای گاردنیا عشق پنهانی بین دو نفر و همچنین شادی است. در نهایت، باید توجه داشته باشیم که گاردنیا نمادی از معنویت و خلوص است. این یک گل عرفانی است که ارتباط مستقیمی با جذب انرژی مثبت دارد.

در میان انواع گاردنیاها، گاردنیا سفید متمایز است زیرا دارای بیشترین نمادگرایی است. رنگ سفید گلبرگ‌های آن نمادی از پاکی، خلوص رابطه و... است. گاردنیا به رنگ سفید آرامش و هماهنگی را نشان می‌دهد و به همین دلیل است که اغلب در دکوراسیون داخلی و حتی برای هدیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما معنای گاردنیا قرمز از گاردنیا سفید متمایز است. مانند گل رز قرمز، گاردنیا قرمز نیز نمادی از شور و عشق است. گاردنیا قرمز نه فقط عشق، بلکه چندین احساس را نسبت به یک شخص منتقل می‌کنند. آنها نشان دهند تحسین و احترام فردی به فرد دیگر هستند.

اسانس گاردنیا

اسانس گاردنیا با رایحه بهشتی خود یکی از با ارزش‌ترین اسانس‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید. جالب است بدانید این گل آنقدر ظریف است که روغن آن را نمی‌توان از طریق تقطیر با بخار استخراج کرد. برای عصاره‌گیری ابتدا گل‌های گاردنیا را با روغن نخل می‌پوشانند تا زمانی که رایحه آن‌ها به روغن نخل منتقل شود. سپس روغن‌ها را با الکل از نخل جدا می‌کنند. از آنجایی که این روش بسیار زمان‌بر است و تلاش زیادی می‌طلبد؛ به همین دلیل عطارها از جایگزین مصنوعی رایحه طبیعی گاردنیا در عطرها استفاده می‌کنند. نت مصنوعی گاردنیا نیز با مخلوط کردن چند اسانس که یادآور رایحه طبیعی گل گاردنیا است به دست می‌‎آید. نت مصنوعی بسیار محبوب برای عطرهای زنانه است و رایحه لطیف آن جنبه رمانتیک را در هر زنی نشان می‌دهد.

گاردنیا جزو معدود نت‌های عطری است که از نظر کیهانی متعادل هستند؛ یعنی همزمان نت‌های بالایی، میانی و نت‌های پایه را در خود دارند. حتی اگر به تنهایی استفاده شود به خوبی با دارچین، نت مرکبات، میخک، یاس، نرولی، گل رز، گل سرخ و یلانگ یلانگ ترکیب می‌شود. رایحه گلی، غنی و گرم گاردنیا آن را برای عطرهای حسی زنانه عالی می‌کند.روغن گاردنیا در موارد زیادی نظیر شمع سازی، صابون و در جنیه‌های مراقبت و بهداشت فردی مانند لوسیون، شامپو و صابون مایع کاربرد دارد. لطفا توجه داشته باشید که برای هرگونه مصرفی، توصیه می‌شود مقدار کمی از روغن را قبل از استفاده آزمایش کنید.

گاردنیا چه بویی دارد؟

گاردنیا رایحه‌ای قوی و گلی است که طعمی شیرین با ته‌رنگ سبز و خوش‌طعم و کرمی شبیه نارگیل دارد. این رایحه زنانه که مظهر آرامش و ظرافت است، شما را با خود به رمان جین آستن برده و در یک قدم زدن و مراقبه کردن در باغی آرام، سرسبز، پرشکوفه و زیبا رها می‌کند. اگر قبلا فرصت این را داشته‌اید که رایحه گاردنیا را استشمام کنید؛ ممکن است رایحه آن را به این صورت به خاطر بیاورید: پر گل، تازه، شیرین، تند و خوش طعم، کمی خامه‌ای و هلویی، سبز و خاکی! با کمی تمرین، رایحه منحصربه‌فرد گاردنیا به‌راحتی از سایر روایح گلی قابل تشخیص است. به عنوان مثال، گاردنیا بوی زنانه‌تری از یاس، کرمی‌تر از یلانگ یلانگ و سبک‌تر از گل رز دارد.

نکته بسیار جالب درباره گل گاردنیا این است که در طول روز قادر به تغییر رایحه است. معمولا در طول شب در اقدام تکاملی برای جذب گرده افشان‌های شبانه معطر می‌شود. اما در طول روز، گل گاردنیا ردپای زودگذری از رایحه رویایی خود را در زمان‌های تصادفی منتشر می‌کند. بخش بزرگی از رایحه نفیس گاردنیا از مولکول‌های لینالول و متیل بنزوات می‌آید. لینالول که به گاردنیا رایحه‌ای گلی می‌بخشد، در بسیاری از گیاهان دیگر نیز یافت می‌شود و اغلب برای معطر کردن شمع‌ها، عطرها، صابون‌ها و محصولات خانگی استفاده می‌شود. متیل بنزوات نیز مسئول شیرین و خامه‌ای بودن رایحه گاردنیا است. این ترکیب معطر میوه‌ای به دلیل جذابیت بسیار زیادی که دارد، برای زنبورها شناخته شده است.

آیا نت گاردنیا در عطرسازی به‌خوبی عمل می‌کند؟

در حقیقت پاسخ به این بخش نیاز به کمی دانش و شناخت روایح دارد. همانطور که می‌دانید اولین رایحه‌ که استشمام می کنید نت بالایی نام دارد. همانطور که عطر در فرمون‌های شما رسوب می‌کند، نت‌های میانی بیرون آمده و بین 20 تا 60 دقیقه ماندگاری دارند. نت های پایه که مهم‌ترین بخش یک عطر هستند، کل بدنه عطر را تشکیل می‌دهند و نحوه و ماندگاری عطر را دیکته می‌کنند؛ همان رایحه‌ای است که پس از تبخیر نت‌های میانی از عطر باقی می‌ماند. حالا برگردیم به سوال اصلی؛ که آیا گاردنیا به عنوان نت بالایی بهتر عمل می‌کند یا به عنوان نت میانی یا پایه؟ در جواب باید بگوییم که بستگی دارد. درست است که گاردنیا رایحه‌ای قوی دارد، اما نه آنقدر قوی که باعث سردرد یا سایر اثرات منفی شود. به عنوان مثال، چوب صندل به عنوان نت بالایی ممکن است باعث چنین چیزی شود. اگرچه گاردنیا قدرتمند است؛ اما بسیار متعادل است و با انواع نت‌ها به خوبی همنشین می‌شود. با این گفته، گاردنیا می‌تواند به عنوان نت بالایی و حتی به عنوان نت میانی و پایه به خوبی عمل کند.

اما در حالت کلی همه چیز به فرمول و نحوه ساخت عطر بستگی دارد. عطر بسط شخصیت شماست و محدود کردن خود به یک رایحه و یک عطر کار آسانی نیست. در نتیجه برای اینکه کار را برای شما آسان کنیم، لیستی از بهترین عطرهای حاوی نت گاردنیا را تهیه کرده‌ایم. کافیست موارد را بررسی کنید و عطری را که با شخصیت شما هماهنگی دارد، انتخاب کنید.اگر از طرفداران نت گل گاردنیا هستید این 10 عطر برای شماست!

1- ادوتویلتگوچی فلورا گورجس گاردنیا زنانه

خرید ادوتویلتگوچی فلورا گورجس گاردنیا

خانه مد ایتالیایی Gucci مجموعه جدیدی از عطرها را تحت مدیریت خلاق فریدا جیانینی عرضه کرد که در سال 2012 با نام فلورا گورجس گاردنیا توسط مجموعه باغ گوچی منتشر شد. این مجموعه شامل پنج شکوفه مهم است که بر روی روسری افسانه‌ای گوچی برای پرنسس گریس موناکو توسط ویتوریو آکورنرو طراحی شده است. فلورا گورجس گاردنیا را می‌توان دعوتی برای پذیرفتن خوش‌بینی تسلیم ناپذیر درون خود و گسترش بیشتر آن دانست. این عطر زنانه با آکوردهای برجسته و غالب میوه‌ای، گل‎دار سفید، شیرین و باطراوت، دارای یک رایحه گل‌دار میوه‌ای است.

ادوتویلت گوچی فلورا گورجس گاردنیا با طبعی گرم و طعمی ملایم عطری و مناسب فصل بهار است که دقیقا حس و حال باغی پر گل و سرزنده را برای شما تداعی خواهد کرد.گوچی از گلابی و انواع توت‌ها استفاده می‌کند تا طعم میوه‌ای و رایحه‌ای کاملا غیرقابل مقاومتبه آن بدهد.این ترکیبات آن را به عطری بسیار احساسی تبدیل می‌کند که برای شب‌ها یا دورهمی‌های دوستانه عالی است.شما می‌توانید این عطر را در تمامی ساعت‌های روز و بیشتر در بهار بر تن کنید.

2-ادوپرفیوم ورساچه کریستال نویر زنانه

خریدادوپرفیوم ورساچه کریستال نویر

ورساچه کریستال یک نسخه‌ی گم‌تر از عطر کلاسیک کریستال ورساچه است. عطر گاردنیا با رایحه زنجبیل، گل سرخ و عنبر در این عطر رویکرد صمیمی و گرم تری نسبت به نسخه اصلی دارند. یک عطر خاص برای کسانی که سخت‌پسند و خاص پسند هستند.این ادوپرفیوم مرموز زنانه از آکوردهای برجسته و اصلی ادویه‌های پرحرارت، گل‌های سفید، نارگیل، ادویه‌های تازه، استوایی، چوبی، پودری، شیرین، آروماتیک و مشک تشکیل شده که آن را در دسته عطرهایی با گروه بویایی شرقی و گلدار قرار می‌دهد.

رایحه‌ای متمایز برای بانوانی کاریزماتیک که شروعی تند و ادویه‌ای دارد و پس از مدتی شیرین و گلدار می‌شود و در انتها گرم و صمیمی خاتمه می‌یابد. طبع گرم و طعم شیرین این ادوپرفیوم زنانه آن را مناسب استفاده شب محافل و میهمانی‌های رسمی و نیمه رسمی، جلسات کاری، اتاق خواب و دورهمی‌های خاص کرده است. همچنین این ادوپرفیوم بسیار مناسب استفاده در فصول سرد سال مانند پاییز و به خصوص زمستان می‌باشد که با هاله‌ای ابر مانند از روایح خود حس گرمای دلپذیری را در هوای سرد بریتان به وجود می‌آورد.

3- ادو پرفیوم کرید فلورز د گاردنیا زنانه

خریدادو پرفیوم کرید فلورز د گاردنیا

فلورز د گاردنيا، اداى احترامى است به اولين مفاهيم عاشقانه. گلبرگ‌های جفتی بسیار زیبا و معطر گاردنيا به داستان‌هاى تاريخى انگليسى و عاشقانه‌هایی نه‌چندان دور در گذشته اشاره می‌کنند. عطری رمانتیک و ملیح که تداعی کننده رمان‌های عاشقانه و زیبای کلاسیک انگلیسی خواهد بود و با استشمام آن در هربار می‌توان داستانی جدید را برای اطرافیان روایت کرد. كمپانى لوكس و فاخر كريد در سال ٢٠١٢، عطر فلورز د گاردنيا را توسط عطار زبده اليوير كريد (Olivier Creed) برای زنانی خاص و پراحساس که عاشق کلاسیک‌های عاشقانه هستند، خلق و به بازار جهانى معرفى كرد.

عطر Creed Fleurs de Gardenia بر اساس آكوردهاى برجسته و غالب گل‌های سفيد، گياهان سبز و گل رز در دسته عطرهايى با گروه بويايى گل‌دار سبز قرار مى‌گيرد. این عطر تصويرى از زمين‌هاى پوشيده شده با گل‌هاى سفيد است. درست مثل زمانی که كه در يك صبح بهاری، بعد از بارانی که دیشب باریده بود میان یک چمن‌زار بريتانيايى مملو از شكوفه‌هاى ظريف و معطر در حال قدم زدن هستيد وحسى شبيه به مستى‌ روح شما را فرا مى‌گيرد.به دلیل طبع خنک و طعم شیرین این عطر را محصولی غیر رسمی و مناسب فعالیت‌های روزانه و فصول گرم سال معرفی می‌کنند.

4- ادوپرفیومکارتیر لاپانتیر زنانه

خریدادوپرفیومکارتیر لاپانتیر

احتمالا خشن ترین عطری که برند Cartier تا به حال منتشر کرده، Cartier La Panthère است. همانطور که می بینید، این عطر به معنای "یوزپلنگ" است و نشان دهنده فضل و در عین حال استقلال یک زن است. همچنین این نام، بدان دلیل برای این ادوپرفیوم مدیترانه‌ای گل‌دار انتخاب شده که نماد شرکت کارتیر، یک یوزپلنگ است.ادوپرفیوم لاپانتیر کارتیر در سال 2014 به عنوان نمادی از آزادی، با رایحه معتدل و شیرین به بازار معرفی و عرضه شد.

این عطر نمودی از زنی سرکش، مستقل و برازنده را به نمایش می‌گذارد.با محو شدن اثر نت‌های اولیه و جایگزین شدن نت‌های میانی و با وجود حفظ شدن حالت تلخ و شیرین و شاداب عطر، رایحه آن به سمت ترکیبی گل‌دار از گل گاردنیا، گل رز، گل یلانگ یلانگ، شکوفه پرتقال و گلابی متمایل می‌شود. این ترکیب باعث ایجاد احساس آرامشی عمیق در وجودتان خواهد شد.گاردنیا رایحه اصلی است، اما مشک، چرم و نعناع هندی را نیز در اطراف آن حس خواهید کرد که در مراحل پایانی به نفوذ و دوام عطر کمک بسیار می‌کنند.

5- ادو پرفیوم چنل گاردنیا زنانه

خریدادو پرفیوم چنل گاردنیا

وقتی صحبت از عطرهای لوکس به میان می‌آید، شنل یکی از آنها است. این یک عطر واقعا نفیس گاردنیا است که در سال 1925 توسط Ernest Beau (همان عطرسازی که Chanel شماره 5 را طراحی کرد) ساخته شد. داشتن این عطر گاردنیا از شنل برای همه طرفداران گاردنیا یک ضرورت است. این عطر علاوه بر گاردنیا دارای نت‌هایی از یاسمین، روایح سبز، شکوفه پرتقال، گل رز و پایه وانیلی است. طبع خنک و طعم شیرین این عطر برای استفاده روزمره در روزهای معتدل و دلنشین بهاری انتخابی به‌جا و هوشمندانه است.

در پایان این مقاله امیداریم مطالب گفته شده درباره نت گاردنیا به قدر کافی برایتان مفید بوده باشد. عطرهایی با خانواده بویایی گل‌دار محبوب‌ترین دسته عطرها هستند و خانم‌ها بیشترین تمایل را به این دسته دارند. با خاصیت بویایی و رایحه درمانی که نت گاردنیا دارد جای تعجب نیست که یکی از رایج‌ترین روایح موجود در عطرها است. به همین دلیل ما لیستی جامع از بهترین عطرهای گاردنیا را گردآوری کردیم تا به انتخاب بهتر شما کمک کرده باشیم. دقت کنید که کلیک بر روی گزینه خرید، امکان دسترسی مستقیم به صفحه معرفی محصولات پیشنهادی را در وبسایت ریحا برای شما ممکن می‌کند.

محصولات مرتبط
پور فم الکسیر ادو پرفیوم زنانهLacoste 
۳,۶۷۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
الیت 1 پارفوم زنانه و مردانهBois 1920 
۲۱,۹۱۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
لاو توبرز ادو پرفیوم زنانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۷,۹۵۶,۰۰۰ تومان۱۲,۱۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
لا پانتیر ادو تویلت زنانه - لا پندر ادو تویلت زنانهCartier 
۸,۷۵۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۱
تنوع
پرایو ادو پرفیوم زنانه و مردانهOrmonde Jayne 
۱۴,۳۴۰,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
+۱
تنوع
فیگمنت ادو پرفیوم زنانه آمواجAmouage 
۱۵,۱۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲.۵ میل
سمپل
+۱
تنوع
اسپلندیا جاسمین نویر ادو پرفیوم زنانه بولگاریBvlgari 
۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
بلک اپیوم فلورال شوک ادو پرفیوم زنانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL تخفیف ویژه
۸,۵۶۴,۰۰۰ تومان۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
اسکندال - اسکندال ادو پرفیوم زنانه ژان پل گوتیهJean Paul Gaultier تخفیف ویژه
۷,۹۳۷,۰۰۰ تومان۶,۲۴۹,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵۰ میل
عطر
+۵
تنوع
فلورا گورجس گاردنیا لیمیتد ادیشن 2017 ادو تویلت زنانهGucci 
۱۳,۱۷۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیس ادو پرفیوم زنانهRihanna 
۴,۴۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
تیز ادو پرفیوم زنانه ویکتوریا سکرتVictoria Secret 
۸,۵۱۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
هر سکرت نایت ادو تویلت زنانه آنتونیو باندراسAntonio banderas 
۱,۹۰۹,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
اور بلوم ادو پرفیوم زنانه شیسیدوShiseido 
۱۳,۱۹۰,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
انجل گلد 2015 ادو پرفیوم زنانه ویکتوریا سکرتVictoria Secret تخفیف ویژه
۱۰,۷۵۱,۰۰۰ تومان۸,۷۰۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۷ میل
سمپل
+۱
تنوع
لا پانتیر - لا پندر ادو پرفیوم زنانه کارتیهCartier تخفیف ویژه
۸,۹۷۲,۰۰۰ تومان۶,۱۹۰,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
+۸
تنوع
نارسیسو ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez تخفیف ویژه
۱۲,۱۵۰,۰۰۰ تومان۱۰,۰۸۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱ میل
سمپل
+۱
تنوع
ژور دهرمس ابسولو ادو پرفیوم زنانهHermes 
۸,۲۷۶,۰۰۰ تومان
۸۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
+۶
تنوع
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید