یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
5 ماسک مو خانگی برای تقویت موهای رنگ شده

5 ماسک مو خانگی برای تقویت موهای رنگ شده

رنگ کردن مو یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای خانم‌ها است. این کار از گذشته‌های دور برای تغییر رنگ موها و زیباتر کردن چهره استفاده می‌شد و حتی برخی از آقایان هم این کار را انجام می‌دهند. رنگ مو برای افراد مسن که موهای سفید زیادی دارند بهترین گزینه است و به بهترین شکل سفیدی موها را پوشش می‌دهد. رنگ مو در کنار فواید بسیار زیادی که دارد سبب خشک شدن موها نیز می‌شود. رنگ مو به دلیل داشتن مواد شیمیایی آسیب‌های زیادی به موها وارد می‌کند و در نهایت سبب ریزش موها می‌شود. آمونیاک موجود در رنگ مو آسیب بیشتری به موها وارد می‌کند و خشکی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

خوشبختانه امروزه اکثر رنگ موها فاقد آمونیاک و حاوی مواد نرم‌کننده هستند و آسیب‌های رنگ موهای قدیمی را ندارند. برای کاهش عوارض رنگ مو می‌توانید از ماسک‌های داخل حمام استفاده کنید تا نرمی و لطافت به موها باز گردد. ماسک موها در مدل‌های مختلف موجود هستند و حتی می‌توانید برخی از آن‌ها را در خانه هم تهیه کنید. این ماسک‌ها علاوه بر کاهش عوارض رنگ مو به تقویت موها نیز کمک می‌کنند و جلو ریزش آن‌ها را می‌گیرند. در ادامه به طرز تهیه 5 ماسک مو خانگی که به تقویت موهای رنگ شده کمک می‌کنند اشاره می‌کنیم.

5 ماسک مو خانگی برای تقویت موهای رنگ شده

تغییر رنگ موها و مخصوصا دکلره کردن آسیب زیادی به ساقه و ریشه موها وارد می‌کند. رنگ کردن‌های مداوم باعث خشک شدن موها و به دنبال آن ریزش و کاهش حجم مو می‌شود. زمانی که ریزش موها بیش از حد باشد موها کم‌پشت و کم‌حجم می‌شود و زیبایی خود را از دست می‌دهد. اگر دوست ندارید موهای کم‌پشت، آسیب‌دیده و دارای موخوره داشته باشید باید بعد از رنگ کردن موها به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. مواد طبیعی بهترین چیزی است که می‌توانید برای تقویت موها استفاده کنید. این مواد هیچ ضرری برای موها ندارد و علاوه بر نرم و لطیف کردن موها سبب تقویت آن نیز می‌شود. در ادامه به معرفی 5 ماسک مو خانگی برای تقویت موهای رنگ شده می‌پردازیم. این ماسک‌ها به سلامت پوست و مو سر کمک می‌کنند.

1- ماسک مو آووکادو و روغن بادام

روغن‌های طبیعی و گیاهی نقش مهمی در سلامت موها دارند. اگر بخواهیم به دو روغن پرکاربرد و پرخاصیت برای موها اشاره کنیم می‌توانیم از روغن آووکادو و روغن بادام نام ببریم. روغن آووکادو و روغن بادام هر دو از مواد مغذی و ضرروی برای سلامت موها برخوردار هستند. میوه آووکادو و روغن حاصل از آن دارای ویتامین D است و این ویتامین به رشد فولیکول‌های جدید مو کمک می‌کند. استفاده مداوم از روغن آووکادو موها را به خوبی آبرسانی و مرطوب می‌کند و مواد مغذی مورد نیاز آن را تامین می‌کند. زمانی که موها مواد مغذی مورد نیاز خود را داشته باشند رشد بهتری را تجربه می‌کنند و نرمی و لطافت بیشتری خواهند داشت. از مهم‌ترین خواص روغن آووکادو برای موها می‌توان به تقویت، آبرسانی، درمان شوره، جلوگیری از شکستگی مو، باز کردن گره مو، افزایش رطوبت و استحکام مو، افزایش رشد مو و سلامت پوست سر اشاره کرد. روغن آووکادو درخشندگی و برق زیادی به موها می‌دهد و جلو شستگی تارهای مو را می‌گیرد. پس اگر موهای رنگ شده دارید استفاده از روغن آووکادو را در روتین مراقبت از موها قرار دهید.

روغن بادام نیز روغن گیاهی دیگری است که برای سلامت موها استفاده می‌شود. این روغن دارای ویتامین‌های A و E است و یک درمان خانگی برای موهای خشک و آسیب‌دیده محسوب می‌شود. از جمله مهم‌ترین خواص روغن بادام می‌توان به درمان شکنندگی موها، درمان خشکی مو، درمان وز مو، جلوگیری از آسیب مو، جلوگیری از ریزش مو، تقویت فولیکول مو و محافظت از مو در برابر تابش نور خورشید اشاره کرد. اگر می‌خواهید نتیجه استفاده از روغن بادام روی موها را مشاهده کنید باید به مدت یک ماه، یک روز در میان موها را با این روغن شگفت‌انگیز ماساژ دهید. این کار با تقویت کردن موها، جلو ریزش مو را می‌گیرد و سلامتی را به آن باز می‌گرداند. این روغن به سرعت جذب موها می‌شود و هیچ اثری از چربی روی موها به جای نمی‌‌گذارد.

اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید و دچار خشکی و آسیب بعد از رنگ مو شده‌اید پیشنهاد ما به شما استفاده از ماسک آووکادو و روغن بادام است. برای تهیه این ماسک باید یک عدد آووکادو را پوست بگیرید و کاملا له کنید. یک قاشق غذاخوری پوره آووکادو را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کنید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را به صورت یکنواخت روی تمام ساقه مو بزنید. موها را با یک کلاه مناسب به مدت 30 دقیقه بپوشانید و بعد از گذشت این زمان با آب ولرم شستشو دهید.

2- ماسک مو تخم‌مرغ و عسل

تخم‌مرغ خواص درمانی بسیار زیادی برای موها دارد. تخم‌مرغ یک ماده کاملا طبیعی است و در مقایسه با محصولات شیمیایی هیچ عوارضی برای موها ندارد. تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و امگا 3 است و برای موهای کم‌پشت و نازک معجزه می‌کند. پروتئین موجود در تخم‌مرغ موها را به خوبی تغذیه و تقویت می‌کند و رشد آن‌ها را چند برابر افزایش می‌دهد. تخم‌مرغ همچنین خشکی و کم‌آبی موها را جبران می‌کند و از این طریق سبب نرمی و لطافت تارهای مو می‌شود. از مهم‌ترین خواص تخم‌مرغ برای موها می‌توان به افزایش رشد مو، کاهش ریزش مو، افزایش خاصیت ارتجاعی مو، درخشان کردن مو، ترمیم موهای آسیب‌دیده و خوش‌حالت کردن موها اشاره کرد. علاوه بر تخم‌مرغ، عسل نیز فواید بسیار زیادی برای موها دارد.

عسل از خاصیت مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و بعد از استفاده موها را خوش‌حالت و باطراوت می‌کند. عسل طبیعی حاوی 22 اسیدآمینه، 27 ماده معدنی و 5000 آنزیم است که تمامی آن‌ها به حفظ رطوبت مو کمک می‌کنند.این ماده خوراکی خوشمزه و طبیعی همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و از موهای شما در برابر اثر مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. از جمله خواص عسل برای موها می‌توان به درخشان کردن مو، تقویت مو، افزایش رشد مو، جلوگیری از سفیدی مو، جلوگیری از شکستگی مو، افزایش رطوبت مو، درمان شوره سر، جلوگیری از ریزش مو و تقویت پوست سر اشاره کرد. اگر به دنبال چیزی هستید که بتواند تمام نیازهای پوست و مو را برطرف کند پیشنهاد ما به شما استفاده از عسل طبیعی است.

اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید و می‌خواهید از خشکی و وز شدن موهای خود جلوگیری کنید می‌توانید از ماسک تخم‌مرغ و عسل استفاده کنید. برای تهیه این ماسک باید 2 عدد تخم‌مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و به مدت 30 دقیقه روی موها قرار دهید. این مخلوط را به خوبی به هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها به خوبی با عسل ترکیب شوند. بعد از گذشت نیم ساعت موها را با آب ولرم و شامپو مناسب شستشو دهید تا این مواد از لابه‌لای موها خارج شود. این ماسک با تاثیر آلودگی بر روی موها مقابله می‌کند و جانی دوباره به موهای شما می‌بخشد.

3- ماسک مو موز و شیر

یکی از مشکلاتی که امروزه اکثر خانم‌ها با آن درگیر هستند خشکی و شکنندگی موها است. یکی از درمان‌های موثر برای خشکی موها استفاده از ماسک‌های طبیعی و خانگی است. شیر که یک نوشیدنی مقوی و خوشمزه است علاوه بر مصرف خوراکی به شکل ماسک نیز قابل استفاده است. این ماده طبیعی سرشار پروتئین و لیپید است و سبب افزایش نرمی و لطافت موهای سر می‌شود. شیر همچنین رطوبت بالایی دارد و بعد از زدن به موها، آب از دست رفته ریشه و ساقه مو را جبران می‌کند. از جمله ویتامین‌های موجود در شیر می‌توان به ویتامین D، A، B6 و بیوتین اشاره کرد که تمامی آن‌ها برای درخشندگی و زیبایی موها ضروری هستند. وجود این ویتامین‌ها تاثیر شگفت‌انگیزی روی رشد موها دارد.

از دیگر مواد موجود در شیر می‌توان به کلسیم اشاره کرد. کلسیم یک عامل مهم برای جلوگیری از ریزش موها است و استفاده از آن سبب افزایش رشد موها می‌شود. شیر همچنین میزان کراتین مو را افزایش می‌دهد و سبب افزایش استحکام و استقامت ساقه مو می‌شود. در حالت کلی شیر یک نرم‌کننده طبیعی و ملایم است و به ترمیم موهای آسیب‌دیده و خشک شده کمک می‌کند. شیر علاوه بر اینکه به تنهایی برای تقویت موها استفاده می‌شود به شکل ماسک و در ترکیب با دیگر خوراکی‌ها نیز کاربردهای فراوانی دارد. موز نیز یک میوه بسیار مقوی و خوشمزه است و به دلیل داشتن مقدار زیادی اسیدفولیک موها را براق و درخشان می‌کند. استفاده از موز رطوبت مورد نیاز موها را تامین می‌کند و آن‌ها را هیدراته و سالم نگه می‌دارد. پتاسیم موجود در موز نیز برای سلامت موها ضروری و کاربردی است و به ضخیم‌تر شدن تارهای مو کمک می‌کند.

همان‌طور که ترکیب شیر و موز یک معجون مقوی و مغذی برای بدن است، برای موها نیز بعنوان یک بمب تغذیه‌ای عمل می‌کند. شیر و موز هر دو دارای ترکیبات موثر برای نرم کردن موها هستند و زمانی که با یکدیگر ترکیب می‌شوند می‌توانند شکننده‌ترین و آسیب‌دیده‌ترین موها را نرم و لطیف کنند. اگر جز افرادی هستید که به‌طور مداوم موهای سرتان را رنگ می‌کنید، بهترین گزینه برای شما ماسک مو شیر و موز است. برای تهیه این ماسک قدرتمند به یک عدد موز رسیده و یک قاشق غذاخوری شیر پرچرب احتیاج دارید. موز را به خوبی له کنید و به شیر اضافه کنید. این ماسک هیچ ضرری برای پوست سر و ریشه موها ندارد و می‌توانید آن را از ریشه تا نوک مو بزنید. اجازه دهید این ترکیب به مدت 20 تا 30 دقیقه روی موها باقی بماند، سپس با آب ولرم شستشو دهید.

4- ماسک مو روغن زیتون و عسل

روغن زیتون همانند دیگر روغن‌های گیاهی دارای ترکیبات موثر و مفید برای موها است. روغن زیتون فواید بی‌شماری برای موها دارد و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رشد و تقویت موهای سر اشاره کرد. استفاده از این روغن سبب نرم و لطیف شدن ساقه مو می‌شود و از شکستگی موها جلوگیری می‌کند. روغن زیتون به دلیل مواد مغذی که دارد به ضخیم شدن تارهای مو کمک می‌کند. روغن زیتون دارای اسیدهای چرب، انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا 3 و 6 است و به دلیل ترکیبات منحصر به فردی که دارد به تقویت فولیکول مو کمک می‌کند.

اگر بخواهیم به اصلی‌ترین دلایل استفاده از روغن زیتون برای موها اشاره کنیم باید از حالت‌دهندگی به موها، نرم و لطیف کردن موها، ترمیم موهای آسیب‌دیده، رفع خشکی موها بعد از رنگ کردن، تغذیه مو، جلوگیری از ریزش مو، رفع خشکی مو و جلوگیری از شوره سر نام ببریم. روغن زیتون موهای آسیب‌دیده را ترمیم و بازسازی می‌کنند و سبب براق و درخشان شدن تارهای مو می‌شود. روغن زیتون همچنین خشکی پوست سر را رفع می‌کند و جلو خارش و پوسته پوسته شدن موها را می‌گیرد.عسل یک خوراکی مقوی و خوشمزه است که برای بهبود وضعیت موها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. عسل فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و ریزش مو را تا حد خیلی زیادی کاهش می‌دهد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل از آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید جلوگیری می‌کند و از موهای شما در برابر اثر مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. استفاده مداوم از عسل مشکلات مربوط به پوست سر و ساقه موها را برطرف می‌کند و مانع از شکستن و خرد شدن موها می‌شود. از مهم‌ترین خواص عسل برای موها می‌توان به تحریک سلول‌ها برای رشد بیشتر، درمان شوره سر، نرم و لطیف کردن موهای رنگ شده، براق و درخشان کردن ساقه مو، تقویت فولیکول مو و جلوگیری از ریزش مو اشاره کرد. عسل همچنین از سفید شدن زودهنگام موهای سر جلوگیری می‌کند. عسل علاوه بر اینکه به تنهایی برای موها قابل استفاده است به شکل ماسک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تهیه ماسک روغن زیتون و عسل باید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و روی موها بزنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید این ترکیب را از ریشه موها تا نوک ساقه مو بزنید تا به بهترین نحو موهای شما را تغذیه و لطیف کند. این ماسک هیچ ضرری برای موهای سرتان ندارید و هیچ نگرانی از بابت آسیب به موها نداشته باشید. اجازه دهید ماسک روغن زیتون و عسل به مدت یک ساعت روی سرتان باقی بماند تا اثر خود را بگذارد. بعد از گذشت این زمان موها را با آب ولرم و شامپو مناسب شستشو دهید.

5- ماسک مو سس مایونز

سس مایونز به این دلیل که از روغن نباتی و زرده تخم‌مرغ تهیه شده است سرشار از چربی است. اگر جزء افرادی هستید که فقط غذای سالم می‌خورید و از خوردن سس مایونز پرهیز می‌کنید می‌توانید آن را به موهای سرتان بزنید. سس مایونز خوراکی بد بویی نیست ولی اگر بوی آن را دوست ندارید می‌توانید از اسانس اسطوخودوس برای تغییر بوی آن استفاده کنید. سس مایونز برخلاف مضراتی که برای بدن دارد حاوی ویتامین E است و این ویتامین نقش مهمی در تقویت موها دارد. چربی موجود در این سس خشکی و آسیب‌دیدگی موها را برطرف می‌کند و یک درمان عالی برای خشکی بعد از رنگ مو است. از مهم‌ترین خواص سس مویونز برای موها می‌توان به مرطوب نگه داشتن مو، صاف کردن مو، حذف شپش سر، درمان شوره سر، درمان خشکی پوست سر و موها و تقویت موها اشاره کرد.

سس مایونز علاوه بر اینکه به تنهایی قابل استفاده است در ترکیب با دیگر مواد طبیعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر دوست دارید یک ماسک مو مقوی و فوق‌العاده داشته باشید می‌توانید سس مایونز را با روغن زیتون، تخم‌مرغ، عسل، آووکادو، موز و توت‌فرنگی ترکیب کنید. هر کدام از این ماسک‌ها برای درمان یکی از مشکلات مربوط به پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماسک‌ها را به مدت 20 الی 25 دقیقه به ساقه موها بزنید و اجازه دهید تا جذب موها شود. سس مایونز به دلیل بافت کرمی که دارد یک درمان موثر برای وزی موها است. برای نتیجه بخش بودن می‌توانید هفته‌ای یک الی دو بار از این ماسک استفاده کنید. نتیجه این ماسک مو باور نکردنی است و تاثیر شگفت‌انگیزی روی موهای سرتان می‌گذارد.

ماسک‌های طبیعی و خانگی بهترین گزینه برای تقویت موهای آسیب دیده و رنگ شده می‌باشد. ما در این مقاله از وبسایت ریحا چند راهکار اساسی و مفید برای تقویت موهای رنگ شده را به شما ارائه دادیم. امیدواریم با کمک این راهکارها بتوانید میزان آسیب‌دیدگی موهایتان را کاهش دهید. در ادامه نیز چند ماسک مو را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها موهای سالم و زیبا خواهید داشت. اگر تجربه استفاده از هر کدام از این ماسک‌ها را داشته‌اید خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

1- ماسک مو میوه آگاوه مائویی

خریدماسک مو میوه آگاوه مائویی

ماسک مو یک محصول فوق‌العاده برای حفظ نرمی و لطافت موهای سر است. اگر بخواهید یک ماسک قدرتمند و قوی را برای استفاده روی موهای آسیب‌دیده به شما معرفی کنید بی‌شک این محصول ماسک مو میوه آگاوه مائویی خواهد بود. این ماسک مو با الهام از جزایر هاوایی و میوه‌های گرمسیری تهیه شده است و از موهای شما مراقبت و نگه‌داری می‌کند. از آن‌جایی که موها بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند باید به خوبی مراقبت شوند تا ساقه مو آسیب نبیند. استفاده از رنگ موهای شیمیایی احتمال آسیب را افزایش می‌دهد و سبب خشک و وز شدن موهای سر می‌شود.

پس اگر موهایتان را رنگ می‌کنید و از مواد دکلره استفاده می‌کنید باید استفاده از ماسک مو را در اولویت قرار دهی ماسک مو میوه آگاوه مائویید. شامپوهای حاوی سولفات نیز خشکی مو را افزایش می‌دهند و حتما باید همراه با ماسک مو استفاده شوند. ماسک مو میوه آگاوه مائویی دارای عصاره‌های آلوئه‌ورا، آب نارگیل خالص، عصاره آناناس، روغن بذر ختمی، روغن نارگیل و روغن میوه آگاوه است و نیاز پوست و مو سر را به خوبی تامین می‌کند. این سرم مو حاوی آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری و مفید است و پیاز مو را به خوبی تقویت می‌کند.

2- ماسک مو آبرسان پروتئین و کره کاکائوگلیس

خریدماسک مو پروتئین و کره کاکائوگلیس

فراموش نکنید که موهای شما سرمایه شما هستند. برای محافظت از آن‌ها هر کاری که از دست‌تان بر می‌آید باید انجام دهید. ماسک‌های آبرسان و مرطوب‌کننده مو از مهم‌ترین محصولاتی هستند که حتما باید مورد استفاده قرار بگیرند. این محصولات به دلیل داشتن ترکیبات مغذی موهای شما را ترمیم و بازسازی می‌کنند و نرمی و لطافت را به آن‌ها باز می‌گردانند. یکی از ماسک‌های آبرسان خوب که می‌توانید از آن استفاده کنید ماسک آبرسان مو گلیس حاوی پروتئین و کره کاکائو است.

به جرات می‌توان گفت که با خرید این ماسک نیاز به هیچ محصول مراقبتی دیگری نخواهید داشت، به این دلیل که این ماسک یک محصول 4 در 1 است. فرمولاسیون استفاده شده در ساخت این ماسک کاملا گیاهی است و چیزی حدود 96 درصد آن بر پایه مواد طبیعی می‌باشد. پروتئین و کره کاکائو موجود در این محصول مواد مغذی مورد نیاز موها را تامین می‌کند و سبب افزایش رطوبت آن‌ها می‌شود. ترکیبات موجود در این ماسک همچنین به براق و درخشان شدن موها کمک می‌کند و آن‌ها را سرزنده و باطراوت نشان می‌دهد. ماسک آبرسان مو گلیس حاوی پروتئین و کره کاکائو برای تمام موها مناسب و قابل استفاده است و دارای ترکیبات محافظت کننده و نرم‌کننده می‌باشد.

3- کرم ترمیم‌کننده مو اوناریچی پنتن

خریدکرم مو اوناریچی پنتن

کرم ترمیم‌کننده مو اوناریچی پنتن یکی از محصولات معتبر از برند پنتن است و برای ترمیم و تقویت موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول علاوه بر تقویت مو سبب براق و درخشان شدن موها می‌شود و آن‌ها را نرم و لطیف می‌کند. این کرم مو مناسب استفاده در حمام است و بعد از استفاده هیچگونه احساس سنگینی و چربی روی مو ایجاد نمی‌کند. این محصول یک نرم‌کننده و ترمیم‌کننده فوق‌العاده قوی است و در عرض چند ثانیه تاثیر خود را می‌گذارد. استفاده مداوم از کرم ترمیم‌کننده مو اوناریچی پنتن به تدریج ریشه و ساقه موها را قوی و مستحکم می‌کند و جلو ریزش آن‌ها را می‌گیرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این کرم می‌توان به درخشان کردن ساقه مو، تاثیرگذاری سریع، افزایش خاصیت شانه‌پذیری موها، فرمولاسیون سبک، محافظت از موهای رنگ شده، رایحه معطر و ترمیم موهای آسیب‌دیده اشاره کرد. روش استفاده از این کرم به این صورت است که باید در ابتدا موها را به خوبی بشویید سپس مقدار مناسبی از سرم را روی موهای تمیز ماساژ دهید. 3 دقیقه منتظر بماند تا مواد مغذی موجود در ماسک به خوبی جذب موها شود. بعد از گذشت این تایم موها را با آب ولرم شستشو دهید. اگر تجربه استفاده هر یک از موارد بالا را دارید؛ خوشحال می‌شویم نظرتان را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید. همچنین کلیک بر روی گزینه خرید، امکان خریداری محصول به صورت اینترنتی را برای شما فراهم می‌آورد.

محصولات مرتبط
ماسک موی عصاره جينسينگ و كراتين شونSCHON 
۱۳۳,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۱۵۰ میل
ماسک مو عصاره آووکادو شونSCHON 
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۱۵۰ میل
ماسک مو ضد وز مدل کورلEchos Line 
۱,۱۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰۰ میل
ماسک مو لاکچری اچ اس لاینEchos Line 
۱,۹۴۹,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
ماسک مو کراتینهEchos Line 
۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید