یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
شامپو بدون سولفات چیست و چه فوایدی دارد؟

شامپو بدون سولفات چیست و چه فوایدی دارد؟

تمیزی و نظافت موها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این رو حتما باید موها را به طور مرتب شستشو دهید تا همیشه تمیز و پاکیزه باقی بمانند. شامپو بدون سولفات یک محصول نسبتا جدید است که به تازگی به بازار عرضه شده است.

همان‌طور که از نام محصول مشخص است در ساخت این شامپو از سولفات استفاده نشده است و از این رو به حفظ چربی طبیعی موها کمک می‌کند. شامپو بدون سولفات بدون اینکه چربی موها را از بین ببرد آن‌ها را تمیز و عاری از آلودگی می‌کند.

برخلاف شامپوهای بدون سولفات، شامپوهای سولفات‌دار هستند که مقدار زیادی از چربی مفید و ضروری برای موها را از بین می‌برند و باعث ایجاد خشکی، خارش، شوره، موخوره و پوسته پوسته شدن سر می‌شوند.

خشکی زیاد موهای سر و کاهش رطوبت، موها را بدحالت و وز می‌کند و درخشندگی و برق آن‌ها را از بین می‌برد. شامپوهای حاوی سولفات به دلیل خاصیت پاک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای که دارند رنگ و مش و کراتین موها را از بین می‌برند و سبب تغییر رنگ موها می‌شوند.

موهای رنگ و دکلره شده بیشتر از موهای معمولی در معرض خشکی و دهیدراته شدن قرار دارند و با استفاده از شامپو نامناسب به سرعت بی‌جان و ضعیف می‌شوند.

اگر بعد از شستن موها این احساس را داشتید که پوست سرتان دچار سوزش، خارش، کشیدگی و پوسته پوسته شده است، می‌توان این نتیجه را گرفت که در ساخت شامپو از سولفات زیادی استفاده شده است.

سولفات چیست؟

سولفات در واقع یک نوع ماده شیمیایی است که با سولفوریک‌اسید واکنش می‌دهد و منجر به تشکیل شدن نوعی نمک می‌شود. انواع و اقسام مختلف سولفات وجود دارد که به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای متفاوتی دارد.

سولفات‌ها در صنعت بهداشت مو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و پرکاربردترین آن‌ها شامل سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورات سولفات (SLES) است.

این سولفات‌ها از روغن‌های نفتی و گیاهی تهیه و تولید می‌شوند. همان کفی که در شامپو و ژل‌های شستشو وجود دارد به دلیل وجود سولفات در محصول است. سولفات‌ها کف نرم و زیادی را ایجاد می‌کنند و سبب حذف چربی‌های پوست می‌شوند.

سولفات در واقع نوعی سورفکتانت یعنی مواد فعال‌کننده است و بعد از حل شدن در آب، چربی‌ها را به خود جذب می‌کند و سبب تمیز شدن پوست و مو می‌شود.

زمانی که یک مولکول قوی، ذرات آلودگی و چربی را به خود جذب می‌کند، مولکول دیگر به آب می‌چسبند. در این صورت با شستن و آبکشی موها، چربی نیز همراه با شامپو شسته می‌شود و از بین می‌رود.

شامپو بدون سولفات چیست؟

شامپوهای بدون سولفات در واقع همان شامپوهای معمولی هستند که برای شستن موها مورد استفاده قرار می‌گیرند. عدم وجود سولفات در این نوع محصولات باعث شده است که با حفظ چربی و رطوبت طبیعی موها، آن‌ها را تمیز کند و هیچ کثیفی روی آن‌ها باقی نگذارد.

شامپو بدون سولفات مانند شامپوهای سولفات‌دار، سبب کف کردن موها نمی‌شوند و آن حس تمیزی و سبکی را به شما نمی‌دهند. اما مزایایی دارند که با یک بار استفاده شما را به مشتری دائمی خود تبدیل می‌کنند.

این شامپوها به دلیل اینکه رطوبت موها را حفظ می‌کنند سبب بروز مشکلاتی مانند موخوره نمی‌شوند و شانه‌پذیری موها را بهبود می‌بخشند.

شامپوهای بدون سولفات بسیار ملایم هستند و بدون اینکه باعث بروز التهاب و خشکی شوند موهای شما را تمیز و منافذ را پاکسازی می‌کنند. شامپو بدون سولفات ماندگاری رنگ مو را هم افزایش می‌دهد و نیازی به تمدید زیاد آن نیست.

تا به اینجا مقاله به این نتیجه رسیدیم که شامپو بدون سولفات فواید زیادی برای موها دارد، اما آیا این شامپو می‌تواند تمام آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از بین ببرد؟

با توجه به اینکه وظیفه اصلی سولفات‌ها تمیز کردن موها است، شامپوهای بدون سولفات نیز دارای ترکیبات تمیزکننده دیگری هستند که به پاک کردن موها از چربی و آلودگی کمک می‌کند.

البته نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که سولفات‌ها در مقایسه با دیگر ترکیبات پاک‌کننده، اثر عمیق‌تر و قوی‌تری دارند و در زمان کوتاه موها را تمیز و پاکیزه می‌کنند.

نبود کف در شامپو این احساس را به ما می‌دهد که موها به اندازه کافی تمیز نشده‌اند و باز هم نیاز به شستشو دارند. در واقع این حس درست نیست و شستشو با این شامپوها، پوست سر و موها را تمیز می‌کند.

فواید شامپو بدون سولفات برای موها

اکثر افراد برای داشتن موهای سالم و شاداب از شامپوهای بدون سولفات استفاده می‌کنند. این شامپوها بدون اینکه هیچ آسیبی به پوست و ریشه موها وارد کنند موهای شما را تمیز می‌کنند.

روش استفاده از شامپوهای بدون سولفات دقیقا مشابه شامپوهای سولفات‌دار است ولی از آن‌جایی که عوارض شامپوهای معمولی را ندارد، طرفداران بیشتری پیدا کرده است. در ادامه به معرفی برخی از فواید شامپو بدون سولفات برای موهای سر می‌پردازیم.

حفظ رطوبت طبیعی مو

سلامت و شادابی موها در گرو داشتن رطوبت است. اگر موهای شما مقدار کافی رطوبت داشته باشند دچار مشکلاتی از قبیل موخوره و شکستگی نمی‌شوند. شامپوهای حاوی سولفات به دلیل قدرت پاک‌کنندگی زیادی که دارند چربی و رطوبت طبیعی موها را از بین می‌برند و سبب وز شدن تارهای مو می‌شوند.

موهای وز و موخوره در مدت کوتاهی تغییر رنگ می‌دهند و کدر و خشن می‌شوند. اگر دوست دارید موهایتان همیشه سالم و سرحال باقی بماند و چربی و رطوبت کافی را داشته باشد حتما از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

حفظ چربی طبیعی مو

یکی از مهم‌ترین فواید شامپوها تمیز کردن موها است. شامپوها مو در دو نوع سولفات‌دار و بدون‌سولفات موجود هستند و تنها تفاوتی که دارند در میزان پاک‌کنندگی موها است.

شامپوها باید به گونه‌ای باشند که در عین تمیزکنندگی، رطوبت و چربی طبیعی موها را از بین نبرند. زمانی که مو رطوبت لازم را داشته باشد درخشان و براق باقی می‌ماند و دچار ریزش و موخوره نمی‌شود.

کاهش تحریک و التهاب پوست سر

پوست سر بسیار حساس و آسیب‌پذیر است و با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی صدمه می‌بیند، از این رو باید شامپویی را انتخاب و استفاده کنید که به موها آسیب نزند.

برخی از شامپوها حاوی نوعی ماده شیمیایی به اسم سولفات هستند که به محض برخورد با پوست سر، موها را خشک و پوست سر را تحریک می‌کنند.

در مقابل شامپوهای حاوی سولفات، شامپوهای فاقد سولفات قرار دارند و به دلیل فرمولاسیون خاص و ملایمی که دارند بدون ایجاد هیچگونه مشکلی روی پوست سر، موهای شما را تمیز و پاکیزه می‌کنند.

حفظ رنگ طبیعی مو

اکثر خانم‌ها به‌طور دائم موهای سرشان را رنگ می‌کنند و این کار به یک عادت همیشگی برای آن‌ها تبدیل شده است. ماندگاری رنگ مو تا حد زیادی به نحوه مراقبت از موها و محصولی که برای تمیز کردن آن‌ها به کار می‌برید بستگی دارد.

شامپوهای حاوی سولفات به دلیل قدرت زیادی که دارند سبب تغییر رنگ مو می‌شوند و با خشک و وز کردن موها، آن‌ها را کدر و بدرنگ می‌کنند.

به همین دلیل بهتر است برای شستشو موهای رنگ شده از شامپو فاقد سولفات استفاده کنید. این نوع شامپوها ماندگاری رنگ مو را افزایش می‌دهند و خشکی ناشی از رنگ و دکلره را به حداقل می‌رسانند.

مناسب پوست و موهای حساس

پوست و موهای حساس به دلیل حساسیت زیادی که دارند باید به خوبی مراقبت شوند. افراد با پوست و مو حساس، خشکی ناشی از سولفات و عوارض آن را بیشتر از دیگران حس می‌کنند و دچار مشکلات جدی‌تری می‌شوند.

همچنین افرادی که دارای بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و روزاسه هستند با استفاده از شامپوهای سولفات‌دار پوست سرشان دچار خشکی، خارش، سوزش و ترک‌خوردگی می‌شود.

از این رو شامپوهای بدون سولفات به دلیل ملایمت زیادی که دارند برای پوست‌ و موهای حساس مناسب و قابل استفاده هستند.

مناسب هر نوع پوست و مو

شامپوهای بدون سولفات کاملا ملایم هستند و برای هر نوع مویی از قبیل فر، صاف، مجعد، رنگ شده و دارای موخوره مناسب و قابل استفاده می‌باشند. افرادی که در حالت طبیعی موهای خشک، مجعد و وز دارند حتما باید از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنند تا این خشکی و وزی افزایش پیدا نکند.

چرا شامپو حاوی سولفات برای موها مضر است؟

شامپوهای سولفات‌دار نقش مهمی در حذف چربی‌ها و تمیز کردن موهای سر دارند. اما سوالی که در این زمینه وجود دارد این است که آیا واقعا سولفات برای تمیز کردن موها ضروری است و حتما باید در شامپوها وجود داشته باشد.

در مورد اینکه سولفات‌ها مفید هستند یا نه نظرات متفاوتی وجود دارد. در چند سال اخیر شایعات زیادی مبنی بر سرطان‌زا بودن شامپوهای حاوی سولفات ایجاد شده است که تا کنون هیچ دلیل و مدرک علمی برای اثبات آن وجود ندارد.

با این وجود اکثر پزشکان و متخصصان پوست و مو بر این اعتقاد هستند که استفاده زیاد از شامپوهای حاوی سولفات می‌تواند به موهای سر آسیب بزند و سبب تحریک پوست شود.

استفاده مداوم و طولانی مدت از شامپوهای حاوی سولفات، فولیکول مو را ضعیف می‌کند و از این طریق سبب ریزش موهای سر می‌شود. شامپوهای حاوی سولفات قدرت پاک‌کنندگی زیادی دارند و این قدرت زیاد برای پوست و موی برخی افراد بیش از حد مورد نیاز است.

سولفات بالا سبب از دست رفتن چربی طبیعی پوست سر می‌شود و موها را خشک و خشن می‌کند. با از دست رفتن این چربی، موها سلامت و شادابی خود را از دست می‌دهند و وز و شکننده می‌شوند.

شامپوها از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و هر فردی با توجه به نوع موهای خود، یک شامپو خاص را خریداری و استفاده می‌کند. از آن‌جایی که خانم‌ها معمولا موهای خود را رنگ می‌کنند، ترجیح می‌دهند از محصولی استفاده کنند که سبب تغییر رنگ در موهایشان نشود.

معرفی شامپوهای بدون سولفات

یکی از محصولاتی که در عین تمیز کردن موها رنگ آن‌ها را از بین نمی‌برد و سبب خشک و خشن شدن موها نمی‌شود، شامپو بدون سولفات است. شامپوهای بدون سولفات به‌طور تخصصی برای شستشو موها تهیه شده‌اند و موهای شما را بدون هیچ آسیبی تمیز می‌کنند.

در ادامه چند مدل شامپو بدون سولفات را به شما معرفی می‌کنیم. تمامی این محصولات در وبسایت ریحا موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. اگر تجربه خاصی در رابطه با استفاده از شامپو بدون سولفات دارید ممنون می‌شویم تا نظرتان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

1- شامپو مو تقویت‌کننده بدون سولفات کراتین دکس

خریدشامپو مو تقویت‌کننده بدون سولفات کراتین دکس

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اکثر شامپوهای معتبر و معروف در جهان فاقد سولفات هستند. سولفات در واقع همان چیزی است که سبب کف کردن شامپو و حذف چربی پوست سر می‌شود.

پس اگر موهای خشک و حساس دارید به هیچ عنوان از شامپوهای سولفات‌دار استفاده نکنید. استفاده از شامپوهای حاوی سولفات روی موهای خشک و حساس سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

اگر به دنبال یک شامپو بدون سولفات هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از شامپو مو تقویت‌کننده بدون سولفات کراتین دکس است. این محصول برای استفاده روزانه مناسب است و هیچ آسیبی به موهای سر وارد نمی‌کند.

این شامپو یک محصول فوق‌العاده و بی‌ضرر برای موها است و برای افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند بهترین گزینه است. خانم‌هایی که موهای دکلره و رنگ شده دارند و یا از خشکی بیش از حد پوست سر و بیماری‌های پوستی رنج می‌برند می‌توانند از این محصول با خیال راحت استفاده کنند.

استفاده مداوم از این شامپو بدون سولفات، طول عمر مواد ترمیمی مو مانند کراتین را افزایش می‌دهد و از ساختار موها در برابر عوامل آسیب‌رسان محافظت می‌کند.

این محصول فاقد پارابن و نمک است و به این دلیل خاصیت تهاجمی ندارد. این شامپو بدون سولفات مقدار کمی کف دارد و از قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالایی برخوردار است.

فرمولاسیون به کار رفته در شامپو مو تقویت‌کننده بدون سولفات کراتین دکس به گونه‌ای است که سبب قوی شدن تارهای مو می‌شود و آن‌ها را سالم و مستحکم نگه می‌دارد. استفاده از این شامپو انعطاف‌پذیری تارهای مو را افزایش می‌دهد و هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کند.

2- شامپو مو ضدریزش بدون سولفات کراتین اورلین

خریدشامپو مو ضدریزش بدون سولفات کراتین اورلین

شامپو بدون سولفات یک محصول شوینده مناسب برای تمام موها است. اگر به دنبال یک شامپو بدون سولفات باکیفیت برای شستشو موهای سرتان هستید، شامپو مو ضدریزش بدون سولفات کراتین اورلین گزینه مناسبی برای شما است.

این محصول برای موهای کراتین شده مناسب است و نه تنها هیچ آسیبی به مواد کراتین روی مو وارد نمی‌کند بلکه عمر کراتین را هم افزایش می‌دهد. با استفاده از این شامپو می‌توانید از ریزش احتمالی مو بعد از انجام کراتین نیز جلوگیری کنید.

پزشکان پوست و مو و متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که برای موهای کراتین شده نباید از شامپوهای حاوی سولفات و نمک استفاده شود. از این رو اورلین در ساخت این محصول سعی کرده است که از سولفات، نمک و ترکیبات SLS و SLES استفاده نکند و به همین دلیل به یک شوینده محبوب تبدیل شده است.

در این محصول همچنین از ترکیبات ضدریزش مو استفاده شده است و احتمال ضعیف شدن و ریزش موها را به حداقل می‌رساند. ترکیبات نرم‌کننده موجود در این شامپو نیز به رفع خشکی موها و آسیب‌های احتمالی کمک می‌کند.

3- شامپو مو تثبیت‌کننده رنگ بدون سولفات کالر ایوروشه

شامپو مو تثبیت‌کننده بدون سولفات کالر ایوروشه به طور تخصصی برای افزایش درخشندگی و لطافت موها فرموله شده است. این شامپو همان‌طور که از نامش پیدا است برای تثبیت کردن رنگ موها استفاده می‌شود و رنگ واقعی موها را به نمایش می‌گذارد.

این شامپو با درخشان کردن موها مانع از کدر و تیره شدن رنگ موها می‌شود. این محصول به دلیل استفاده از عصاره گل همیشه بهار رایحه خوش و دل‌انگیزی به موها می‌بخشد و آن‌ها را لطیف و باطراوت می‌کند.

در ساخت این شامپو همچنین از زالزالک استفاده شده است و این گیاه غنی از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان موجود در این محصول از موهای شما در برابر اثر مخرب اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند و سبب می‌شود تا موهای سالم و زیبا داشته باشید.

روش استفاده از شامپو ایوروشه به این صورت است که باید مقدار مناسبی از محصول را روی موهای مرطوب بریزید و به آرامی ماساژ دهید. ماساژ موها را تا زمانی که شامپو کف کند ادامه دهید. در انتها موها را با آب ولرم شستشو دهید تا کف آن خارج شود.

محصولات مرتبط
شامپو مو ضد ریزش ماینوکسیدیل لافاررLafarrerr 
۵۲۵,۹۰۰ تومان
۲۵۰ میل
۱۵۰ میل
شامپو مو ترمیم کننده تخم مرغ عسل واتيکاVatika 
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۲۰۰ میل
شامپو مو ترمیم کننده بیوتین ریپیر ترزمهTresemme 
۳۹۷,۰۰۰ تومان
۷۰۰ میل
۶۵۰ میل
۴۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید