یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
حالت‌دهنده مو چیست و چه کاربردی دارد؟

حالت‌دهنده مو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از روش‌ها برای داشتن ظاهر زیبا، مرتب و آراسته داشتن موهای خوش‌حالت است. بهترین حس این است که خودتان توانایی حالت دادن به موها را داشته باشید و قبل از خارج شدن از خانه این کار را انجام دهید. موهای صاف و لخت به سختی حالت می‌گیرند و برای حالت‌دار کردن آن‌ها باید از حالت‌دهنده‌های مو استفاده کرد. خوشبختانه امروزه محصولات زیادی در بازار وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید موهای خود را زیبا و حالت‌دار کنید. یافتن مدل موی مناسب ممکن است کمی سخت و زمان‌بر باشد، اما صرف این زمان ارزش زیبایی و خوش‌حالتی موها را دارد.

اگر دوست دارید با انواع حالت‌دهنده‌های مو و روش استفاده از آن‌ها آشنا شوید خواندن این مقاله را از دست ندهید. در ادامه همچنین با تفاوت این محصولات با یکدیگر آشنا می‌شوید و می‌توانید بهترین محصول را برای خودتان انتخاب کنید.استفاده از حالت‌دهنده‌های مو قدمتی چندین ساله دارد. در گذشته اکثر خانم‌ها از لوله‌های فلزی استوانه‌ای و روغن‌های گیاهی برای حالت دادن به موها استفاده می‌کردند. این استوانه‌ها تا حدودی موها را حالت‌دار و فر می‌کرد و روغن هم سبب حفظ این حالت می‌شد.

کتیرا نیز یکی از قدیمی‌ترین حالت‌دهنده‌های مو است و در ترکیب با آب حالت ژل مانند به خود می‌گیرد. کتیرا علاوه بر حالت دادن به مو، آن‌ها را ترمیم و بازسازی هم می‌کند و شانه‌پذیری را راحت‌تر می‌کند. امروزه محصولات قوی‌تر و موثرتری به بازار عرضه شده‌اند و به دلیل سهولتی که برای استفاده دارند توانسته‌اند جای کتیرا را بگیرند. در ادامه به معرفی انواع و اقسام حالت‌دهنده‌های مو می‌پردازیم.

انواع و اقسام حالت‌دهنده‌های مو

هدف اصلی از تولید حالت‌دهنده‌های مو خوش‌حالت و زیبا کردن موها است. محصولات حالت‌دهنده مو حاوی ترکیباتی هستند که باعث می‌شوند موها برای مدت طولانی خوش‌حالت باقی بمانند. تنوع بالا این محصولات انتخاب یک محصول کارامد را سخت کرده است و ممکن است باعث سردرگمی افراد شود. از این رو ما در این مقاله سعی کردیم مدل‌های مختلف حالت‌دهنده مو را به شما معرفی کنیم و در مورد کاربرد هر کدام از آن‌ها صحبت کنیم. پس اگر به دنبال یک محصول حالت‌دهنده مو فوق‌العاده هستید به هیچ وجه خواندن این مقاله را از دست ندهید.

ژل مو

ژل مو یک محصول حالت‌دهنده محبوب و پرطرفدار است که برای حالت دادن به موها، روی موهای خیس و مرطوب زده می‌شود. ژل‌های حالت‌دهنده مو، انواع متفاوتی دارند و هر کدام از آن‌ها برای نیاز خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ژل‌ها از نظر قدرت حالت‌دهندگی به موها نیز متفاوت هستند و قبل از استفاده و خرید باید با نوع موهای خود آشنایی داشته باشید. ژل‌ها به تنهایی و بدون استفاده از هیچ محصول دیگری، نمی‌توانند حالت مورد نظر را به موها بدهند و حالت آن‌ها را برای مدت طولانی ثابت و بدون تغییر نگه دارند.

از آن‌جایی که ژل مو معمولا روی موهای مرطوب استفاده می‌شود بیشتر برای فر کردن موها کاربرد دارد. بعد از زدن ژل باید کمی منتظر بمانید تا خیسی آن از بین برود. البته بعد از زدن ژل از سشوار هم می‌توانید استفاده کنید. نکته مهمی که در رابطه با استفاده از ژل مو وجود دارد این است که، اگر موهای نازک و کم‌پشتی دارید، سعی کنید از مقدار خیلی کم ژل استفاده کنید.حجم زیاد ژل باعث سنگینی موها و به هم چسبین تارهای مو می‌آن را صاف و بدون حالت می‌کند.

همچنین زمان خرید ژل مو سعی کنید محصولی را خریداری کنید که فاقد الکل باشد. الکل خشکی ساقه مو را چند برابر افزایش می‌دهد. از آن‌جایی که ژل‌ها حالت چسبنده دارند، باید هنگام شستشو دقت کنید که هیچ ماده چسبنده‌ای روی موها باقی نماند. ژل‌ها نیز مانند هر حالت‌دهنده دیگری علاوه بر فواید، مضراتی نیز به همراه دارد. بعد از زدن ژل، اگر انگشتان دست را لابه‌لای موها فرو ببرید ممکن است سبب پوسته پوسته شدن موها شود.

الکل موجود در ژل نیز ممکن است موها را خشک کند و سبب آسیب به آن‌ها شود. مواد شیمیایی به کار رفته در ساخت ژل مو، رطوبت طبیعی موجود در پوست و ساقه مو را از بین می‌برد و سبب ایجاد حس خارش و سوزش در ناحیه پوست سر می‌شود. از طرف دیگر استفاده مداوم از ژل مو، سلول‌های مرده روی پوست سر را افزایش می‌دهد و چربی پوست را بیشتر می‌کند. این چربی زیاد، فولیکول‌های مو را مسدود می‌کند و منجر به ریزش موی سر می‌شود.

اسپری مو

اسپری مو سبب ثابت نگه داشتن موهای حالت‌داده شده می‌شود. با زدن اسپری، حالت موها تا چندین ساعت حفظ می‌شود و تغییر حالت نمی‌دهد. اسپری‌ها نیز مانند ژل‌ها، انواع متفاوتی دارند و هر فردی با توجه به نیاز خود می‌تواند یک نوع آن را خریداری و استفاده کند. وجه تمایز اصلی بین اسپری‌های مختلف مو، در قدرت آن‌ها و مدت زمانی که حالت موها را ثابت نگه می‌دارند می‌باشد. برخی اسپری‌ها بیش از اینکه حالت موها را ثابت نگه دارند، سبب افزایش انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌شوند. اسپری‌های متوسط و قوی که با نام‌های Medium و Maximum شناخته می‌شوند، نقش مهمی در ثابت نگه داشتن حالت مو‌ها دارند.

برخی دیگر از اسپری‌ها می‌توانند وز موها را کاهش دهند و با داشتن مواد براق‌کننده مانند اکلیل، سبب برق افتادن و درخشان شدن موها شوند. اسپری‌های حالت‌دهنده مو معمولا به شکل افشانه و در بعضی موارد به شکل پمپی هستند. اگر قصد خرید اسپری مو را دارید باید به ضخامت تارهای موی خود دقت کنید. پس اگر می‌خواهید موهای سرتان طبیعی و زیبا به نظر برسد باید در انتخاب نوع اسپری نهایت دقت را به خرج دهید. اسپری که خریداری می‌کنید نباید به حدی ملایم باشد که حالت موها را حفظ نکند و نه باید به حدی قوی باشد که موها را خشک و به هم چسبید کند. در واقع باید محصولی را خریداری کنید که میان حفظ لطافت موها و حالت‌دهنده بودن یک تعادل خوبی داشته باشد.

موس مو

اگر اهل استفاده از محصولات حالت‌دهنده به مو هستید حتما تا به حال نام موس مو به گوش‌تان خورده است. موس‌ها معمولا به شکل فوم و کف هستند و برای حالت دادن به موها و یا ثابت نگه داشتن حالت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. موس‌ها به دلیل موادی که در ساختار آن‌ها وجود دارد سبب حجم دادن به موهای کم حجم و بی‌حالت می‌شوند. موس‌ها نیز مانند دیگر محصولات حالت‌دهنده مو، انواع مختلفی دارند و با توجه به ضخامت تارهای مو می‌توانید بهترین نوع آن را خریداری و استفاده کنید. موس‌ها به دلیل داشتن نوعی صمغ مصنوعی، یک پوشش قوی روی ساقه مو ایجاد می‌کنند و موجب می‌شوند که موها بعد از خشک شدن، حالت دلخواه شما را حفظ کنند.

موس‌ها معمولا برای هر نوع مویی قابل استفاده هستند و به موهای نازک و کم‌پشت، حجم می‌دهند. نکته مهم در رابطه با موس مو این است که باید حتما آن را روی موهای مرطوب بزنید، سپس حالت دلخواه را به موها بدهید. بعد از زدن موس نیازی به خشک کردن موها نیست و باید اجازه دهید که در هوای آزاد خشک شوند. اگر عجله دارید می‌توانید از باد ملایم سشوار هم استفاده کنید. اگر بلافاصله بعد از زدن موس، موها را سشوار بکشید، حجم آن‌ها به شکل باور نکردنی افزایش پیدا می‌کند. در شرایط حالت موها برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌شود. موس‌ها معمولا برای فر کردن موها کاربرد دارند ولی اگر می‌خواهید موهایتان را صاف کنید باید بعد از زدن موس، موها را شانه کنید. موس‌ها بر خلاف ژل مو، موها را خشک و سفت نمی‌کند و بعد از زدن آن‌ها امکان شانه کردن مو وجود دارد.

چسب مو

چسب مو یک محصول فرم‌دهنده و حالت‌دهنده مو است و محبوبیت زیادی در بین خانم‌ها و آقایان دارد. چسب مو از مواد خاص و پیچیده‌ای ساخته شده است و این مواد قدرت زیادی در حالت دادن به موهای سر دارند. اگر بخواهیم چسب مو را با ژل مو مقایسه کنیم باید بگوییم که حالت‌دهندگی چسب‌ها چند برابر بیشتر از ژل‌ها است. ساختار چسب‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که حالت مو را برای مدت طولانی حفظ می‌کند. معمولا افرادی که موهای ضخیم و بلند دارند بهتر می‌توانند از چسب مو استفاده کنند. چسب مو به راحتی به موهای سر متصل می‌شود و چند تار مو را به یکدیگر متصل می‌کند.

زمان استفاده از چسب مو مطمئن شوید که این ماده هیچ برخوردی با پوست سر و ریشه موها نداشته باشد. برخورد چسب با پوست سر سبب بسته شدن منافذ و آسیب به فولیکول مو می‌شود. منافذ بسته شده هیچ راه تنفسی ندارند و در مدت کوتاهی منجر به ریزش مو می‌شوند. شستش چسب از روی موها نیز کار نسبتا دشواری است و باید با دقت و حوصله انجام شود. برای جلوگیری از آسیب چسب مو باید بعد از شستن موها، از مقدار کمی روغن برای چرب کردن ساقه مو استفاده کنید.

واکس مو

واکس مو یک حالت‌دهنده قوی برای موها است و به ثابت نگه داشتن حالت مو کمک می‌کند. واکس‌ها معمولا بسیار غلیظ هستند و مقدار کمی از آن‌ها برای حالت دادن به تمام موها کافی است. واکس مو بر خلاف ژل مو، نرمی و لطافت موها را از بین نمی‌برد و در طول روز موها را خشک و خشن نمی‌کند، از این رو مناسب افرادی است که موهای خشک، شکننده و وز دارند. اگر دوست دارید دائما حالت موهایتان را تغییر دهید و آن‌ها را به مدل‌های مختلف در بیاورید، واکس مو بهترین گزینه برای شما است. واکس مو حتما باید روی موهای خشک استفاده شود تا تاثیرگذار باشد. واکس مو به راحتی شسته می‌شود و هیچ آسیبی به موهای سرتان وارد نمی‌کند.

سرم مو

از جمله محصولات حالت‌دهنده مو می‌توان به سرم مو اشاره کرد. سرم‌ها محافظ‌های خوبی در برابر رطوبت هستند و از وز شدن و فر خوردن موها در هوای مرطوب جلوگیری می‌کنند. سرم‌ها همچنین موها را صاف، یکدست، درخشان و براق می‌کنند. اگر می‌خواهید موهای خود را فر کنید و یا حالت خاصی به آن‌ها بدهید، سرم مو گزینه مناسبی نیست. برای نتیجه بهتر از سرم‌های مو بهتر است آن‌ها را روی موی مرطوب استفاده کنید. در استفاده از سرم زیاده‌روی نکنید و فقط از مقدار کمی سرم برای حالت دادن به موها استفاده کنید.

سرم نیز مانند دیگر محصولات حالت‌دهنده مو نباید به ریشه مو زده شود. این کار موها را سنگین و به هم چسبیده می‌کند و سبب تخت شده و چسبیدن آن‌ها به کف سر می‌شود. سرم‌ها کمک زیادی به رفع خشکی موها می‌کنند. از این رو اگر موهای خشک و آسیب‌دیده دارید بهترین گزینه برای شما سرم مو است. استفاده از سرم جلو گره خوردن موها را می‌گیرد و آن‌ها را نرم و لطیف می‌کند.

لوازم حرارتی مانند اتو، سشوار و بابیلیس

اتو، سشوار و بابیلیس هم از دیگر حالت‌دهنده‌های مو هستند و توسط حرارتی که ایجاد می‌کنند حالت دلخواه را به موهای شما می‌دهند. حرارت و گرمای این وسایل برای موها ضرر دارد و در بلند مدت سبب سوختن مو و خشک و وز شدن آن می‌شود. پس استفاده مداوم از این لوازم توصیه نمی‌شود و بهتر است استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانید. با این وجود خیلی از خانم‌ها تمایل دارند که برای حالت دادن به موها از لوازم حرارتی استفاده کنند.

این لوازم به دلیل داشتن گرما و حرارت خیلی سریع‌تر موها را به حالت دلخواه شما در می‌آورند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و دوست دارید از اتو و سشوار برای حالت دادن به مو استفاده کنید باید به دنبال محصولی باشید که از موهایتان در برابر حرارت محافظت کند. محصولات محافظ حرارتی مو جلو آسیب به فولیکول مو را می‌گیرند و از سوختن و خشک شدن موهای سر جلوگیری می‌کنند.

این مقاله در رابطه با موها و محصولاتی که به خوش‌حالت کردن آن‌ها کمک می‌کند بود. محصولات حالت‌دهنده مو اگر به درستی استفاده شوند هیچ آسیبی به پوست و مو سر وارد نمی‌کنند و فقط اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهند. این محصولات در مدل‌ها و مارک‌های مختلف در بازار موجود هستند و با توجه به نیازتان، هر کدام را که بخواهید می‌توانید خریداری و استفاده کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از این محصولات حالت دهنده مو می‌پردازیم. اگر تجربه خاصی در رابطه با هرکدام از این محصولات دارید خوشحال می‌شویم تا نظرتان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

1- پودر حالت‌دهنده مو استایلینگ رولوشن نارنجی پشنیت

خریدپودر مو استایلینگ رولوشن نارنجی پشنیت

حالت‌دهنده‌های مو وظیفه مهمی بر عهده دارند و سبب می‌شوند که موهای خوش‌حالت و زیبا داشته باشید. یکی از این حالت‌دهنده‌ها پودر حالت‌دهنده مو استایلینگ رولوشن نارنجی پشنیت است. این پودر حالت‌دهنده نارنجی رنگ قدرت چسبندگی و حالت‌دهندگی فوق‌العاده‌ای دارد و علاوه بر ثابت کرددن حالت مو سبب ضخیم‌تر شدن تارهای مو نیز می‌شود. این محصول برخلاف دیگر محصولات حالت‌دهنده مو برای افرادی که موهای نازک و کم‌پشت دارند هم قابل استفاده می‌باشد.

پودر حالت‌دهنده مو استایلینگ رولوشن نارنجی پشنیت حالت موها را تا 24 ساعت حفظ می‌کند و از ایجاد شوره و سفید بر روی موها جلوگیری می‌کند. این محصول در دو رنگ آبی و نارنجی موجود است و به تنهایی کار چسب و تافت را انجام می‌دهد. این پودر بیشتر مخصوص آقایان است و مناسب استفاده در آرایشگاه می‌باشد. رنگ آبی این محصول نیز قابلیت حجم‌دهندگی فوق‌العاده‌ای دارد و بیشتر برای حالت‌ دادن به شینیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول براق نیست و جلوه مات روی موها ایجاد می‌کند. با کمک این محصول موهای کم‌پشت و نازک به خوبی حالت‌ می‌گیرند و تا ساعت‌ها به همان شکل باقی می‌مانند. این پودر حالت‌دهنده بافت نرم و سبکی دارد و به خوبی روی موها قرار می‌گیرد.

2- موس حالت‌دهنده مو پاور تافت

خریدموس مو پاور تافت

داشتن موهای خوش‌حالت و زیبا سبب افزایش اعتماد به نفس افراد می‌شود از این رو دوست دارند که با موهای مرتب و زیبا در جمع‌ها حاضر شوند. برای حالت‌ دادن به موها نیاز به محصولات حالت‌دهنده داریم. محصولات حالت‌دهنده مو، بی‌حالت‌ترین و صاف‌ترین موها را هم حالت می‌دهد و سبب تغییر شکل آن‌ها می‌شود. ساده‌ترین راه برای حالت دادن به موها استفاده از موس است. برای خرید موس و دیگر محصولات حالت‌دهنده اولین چیزی که باید به آن توجه کنید و مد نظر قرار دهید، کیفیت و قدرت نگه‌دارندگی محصول است. موس حالت‌دهنده مو پاور تافت یکی از بهترین موس‌های حالت‌دهنده مو است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن موهای شما را به حالت دلخواه در می‌آورد.

این محصول علاوه بر حالت دادن به موها، وز آن را هم می‌گیرد و ظاهر موها را مرتب و زیبا نشان می‌دهد. برای نتیجه بهتر باید زمانی از موس استفاده کنید که موها نه خیلی خشک باشد و نه خیلی خیس، در واقع بهترین حالت برای زدن موس مو، زمانی است که موها کمی مرطوب و نم‌دار باشند. قوطی موس را به خوبی تکان دهید و محتویات آن را روی دست‌تان بریزید. به آرامی دست‌ها را به موها بمالید و حالت دلخواه‌ را روی موها اجرا کنید. حواس‌تان باشد که موس بیشتر برای فر کردن موها کاربرد دارد، پس اگر قصد صاف کردن موها را دارید موس گزینه مناسبی برای شما نیست. اگر دوست دارید موهایتان پف بیشتری داشته باشد و پرپشت به نظر برسد می‌توانید خیسی آن را با حرارت ملایم سشوار خشک کنید.

3- چسب مو اکسترا ریواژن

خریدچسب مو اکسترا ریواژن

اگر موهای وز و بهم ریخته دارید و می‌خواهید آن‌ها را برای مدت زمان طولانی خوش‌حالت نگه دارید بهترین انتخاب برای شما، چسب مو اکسترا ریواژن است. این چسب، بافت موها را ثابت و یکدست می‌کند و حالت موها را برای مدت طولانی بدون تغییر نگه می‌دارد. این محصول ساخت کشور ایران است و یک حالت‌دهنده قوی برای موها محسوب می‌شود. در ترکیبات این چسب مو از ویتامین B5 و روغن زیتون استفاده شده است و از محصولات محبوب و پرطرفدار در بین خانم‌ها و آقایان می‎باشد.

روغن زیتون موجود در این محصول خاصیت نرم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و با رفع خشکی و وز موها، آن‌ها را نرم و لطیف می‌کند. این محصول علاوه بر اینکه به حالت دادن موها کمک می‌کند، نقش مهمی در کاهش خشکی مو دارد و موخوره را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. در پایان این مقاله امیدواریم که با روش‌های حالت دادن موها آشنا شده باشید. شما می‌توانید از طریف گزینه خرید، به صفحه اختصاصی معرفی محصولات دسترسی یافته و در صورت تمایل برای خرید آن‌ها اقدام فرمایید.

محصولات مرتبط
اسپری موهای رنگ شده نیواNivea 
۴۵۹,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو مدل الترا 4 تافتSchwarzkopf 
۴۳۷,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو مدل النت استرانگ هولد لورالLoreal 
۶۷۹,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۲۵۰ میل
۷۵ میل
اسپری مو ولوم کر نیوآNivea 
۴۰۹,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو حجم دهنده کاسپینCaspian 
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو آنتی فریز کاسپینCaspian 
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو بیوتی سیلکBEAUTY SILK 
۲۶۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو اکسترا فورته کلیونCliven 
۴۷۹,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
چسب مو مگا هلد کاسپینCaspian 
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
۵۰۰ میل
۲۵۰ میل
اسپری کراتین مو کاسپینCaspian 
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو کلاسیک 3 تافتSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۲۹۳,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
اسپری مو لاک پرفکت اندینگ جی اچ دیGhd 
۲,۱۸۵,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۷۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید