یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
پیری زودرس پوست چیست و چه علائمی دارد؟

پیری زودرس پوست چیست و چه علائمی دارد؟

پوست صورت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن است که نقش مهمی در زیبایی و سلامت بدن دارد. از این رو باید بیش از دیگر قسمت‌های بدن از آن مراقبت کنید. افزایش سن یکی از دلایل اصلی برای پیری و چروکیدگی پوست است و در واقع بخشی از چرخه طبیعی بدن انسان می‌باشد. اگر علائم پیری و چروکیدگی پوست از سنین میانسالی به بعد ظاهر شود امری طبیعی است ولی اگر این تغییرات از سنین نوجوانی و جوانی و زودتر از موعد بروز کند اصلا طبیعی نیست و باید به دنبال راه درمان اساسی باشید. خوشبختانه امروزه راه‌های زیادی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان پیری پوست را به تعویق انداخت.

از جمله راه‌هایی که می‌توان برای جلوگیری از بروز علائم پیری پوست استفاده کرد شامل روتین روزانه مناسب، نوشیدن آب کافی، استفاده از کرم ضدآفتاب، داشتن رژیم غذایی صحیح، خواب کافی و استفاده از شوینده مناسب پوست می‌باشد. در فرآیند پیری زودرس پوست، بیشترین چروکی که نمایان می‌شود چروک زیر چشم‌ها است. پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است و کمترین غدد تولید چربی را دارد. این ناحیه به دلیل پلک زدن در معرض انقباضات مکرر نیز قرار دارد و همین حرکات تعداد خطوط ایجاد شده و چروک‌ها را افزایش می‌دهد. برای داشتن اطلاعات صحیح و کافی در رابطه با پیری پوست و راه‌های جلوگیری از آن تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

علائم پیری زودرس پوست

پیری پوست هیچ چیز پنهانی نیست و به سرعت علائم خود را روی پوست صورت شما می‌گذارد، پس چه بهتر که به محض دیدن این علائم، شروع به درمان چروکیدگی‌ها کنید. بروز علائم پیری پوست در هر فردی متفاوت است و به یک شکل خاص خود را نشان می‌دهد. این علائم می‌تواند شامل ایجاد کک و مک، چروکیدگی و ایجاد خطوط ریز روی پوست، خارش و خشکی پوست، شل شدگی و افتادن پوست باشد. خوشبختانه روش‌های درمانی زیادی برای مبارزه با پیری پوست وجود دارد که اگر آن‌ها را بلد باشید به راحتی می‌توانید جلو پیشرفت علائم را بگیرید. در ادامه علل اصلی که سبب ایجاد پیری پوست می‌شود را برای شما بیان می‌کنیم. با دانستن این اشتباهات و انجام ندادن آن‌ها به راحتی می‌توانید مشکل پیری زودرس پوست را حل کنید.

علل اصلی بروز پیری پوست

همان‌طور که گفتیم پیری پوست مشکل بزرگی است که اکثر افراد با آن درگیر هستند. پیری پوست در واقع حالتی است که پوست دچار تغییراتی می‌شود و باعث می‌شود تا سن شما کمی بیشتر از سن واقعی به‌نظر برسد. در این شرایط چین و چروک‌ها زودتر از موعد به سراغ پوست شما می‌آیند و چهره شما را پیر و چروکیده نشان می‌دهند. پیری پوست اگر به موقع درمان شود مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند ولی اگر نادیده گرفته شود به مرور بیشتر می‌شود و سن شما را بیش از چیزی که هستید نشان می‌دهد. در ادامه چند عامل اصلی و کلیدی که سبب بروز پیری پوست می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن یکی از عواملی است که موجب تغییر شکل پوست و خراب شدن آن می‌شود. دود سیگار حاوی مقدار زیادی سموم خطرناک است که بعد از کشیدن وارد بدن شما می‌شود. این دود سمی به سرعت روی ظاهر پوست صورت تاثیر می‌گذارد و منجر به تیره شدن پوست و ایجاد چین و چروک روی آن می‌شود. با کشیدن سیگار آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی پوست از بین می‌روند و پوست تحت تاثیر اثر مخرب رادیکال‌های آزاد قرار می‌گیرد.

با این اتفاق پوست به مرور زمان خشک و کم آب می‌شود و خطوط و چین و چروک‌ها روی آن نمایان می‌شوند. با ترک سیگار این فرصت را در اختیار پوست‌تان قرار می‌دهید تا خود را ترمیم و بازسازی کند. براساس تحقیقاتی که روی برخی افراد سیگاری انجام شده است محققان به این نتیجه رسیدند که پوست اشخاصی که سیگار را ترک کردند چند سال جوان‌تر از افراد سیگاری به نظر می‌آید.

قرار گرفتن در معرض تابش خورشید

با وجود اینکه نور خورشید فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و وجود آن بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی را درمان می‌کند ولی در اغلب موارد آسیب‌زننده نیز می‌باشد. نور خورشید حاوی اشعه‌های مضری است که بعد از قرار گرفتن روی پوست اثر مخرب خود را می‌گذارد. نور خورشید دارای اشعه‌های مضر UV و UVB است و پوست شما را دچار چین و چروک و پیری می‌کند.

با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید اشعه فرابنفش خورشید به داخل پوست نفوذ می‌کند و به لایه‌های زیرین پوست می‌رسد. همین اشعه به سلول‌های سالم پوستی آسیب می‌زند و عوارضی همچون پیری و تیرگی پوست را به همراه می‌آورد. افرادی که اهل آفتاب گرفتن و برنزه کردن رنگ پوست خود هستند بیش از دیگر در معرض پیری زودرس پوست قرار دارند. تابش نور خورشید سبب افزایش رادیکال‌های آزاد پوست می‌شود و همین رادیکال‌های آزاد خاصیت انعطاف‌پذیری و کلاژن‌سازی پوست را کاهش می‌دهد.

زمینه ارثی و ژنتیک

زمینه ارثی و ژنتیکی یکی دیگر از عواملی است که سبب بروز علائم پیری پوست می‌شود. گاهی اوقات به دلیل وجود مشکلات ژنتیکی، علائم پیری و چروک‌های پوستی از دوران کودکی و ابتدا بلوغ ظاهر می‌شوند که به آن پیری زودرس پوست و یا پروگریا می‌گویند. علاوه بر اینکه برخی بیماری‌ها سبب پیر و چروکیده شدن پوست می‌شود زمینه ارثی نیز عامل دیگری است که پیری پوست را به همراه می‌آورد.

خواب ناکافی

استراحت و خواب کافی به بدن شما این امکان را می‌دهد که سلول‌های پوستی بتوانند خود را ترمیم، احیا و بازسازی کنند. طبق تحقیقات انجام شده، خواب مطلوب و باکیفیت از بروز علائم پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و یک محافظت عمیق و مناسب را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد. پس داشتن خواب خوب برای تمام اعضای بدن، مخصوصا پوست صورت ضروری است و داشتن یک برنامه خواب منظم و کافی به سلول‌های پوستی شما این امکان را می‌دهد که بتوانند خود را بازسازی و تجدید کنند.

رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد الکل و کافئین

داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی تمام مواد غذایی که بدن‌تان احتیاج دارد را در اختیار آن قرار می‌دهد. این مواد غذایی به سلول‌های پوستی بدن کمک می‌کند تا بتوانند خود را ترمیم و بازسازی کنند. بر اساس تحقیقا انجام شده یک رژیم غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده به مرور زمان سبب آسیب به پوست می‌شود و پوست را دچار پیری و چروکیدگی می‌کند.

الکل و کافئین دو ماده مضر هستند که به سلول‌های پوستی صدمه می‌زنند و سبب تخریب آن‌ها می‌شوند. نوشیدن مقدار زیاد الکل، بدن شما را کم آب می‌کند و در نتیجه آن پوست به مرور دچار شل‌شدگی، افتادگی و چین و چروک می‌شود. کافئین نیز نتیجه این چنینی دارد و در بلند مدت سبب چروک خوردن پوست صورت می‌شود. بهترین رژیم غذایی، رژیمی است که مصرف آب در آن در بیشترین مقدار خود وجود داشته باشد. سعی کنید در طول روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا بدن همیشه هیدراته و بانشاط باقی بماند.

آلودگی هوا

آلودگی موجود در هوا عامل مهمی است که بر وضعیت و سلامت پوست تاثیر می‌گذارد. آلاینده‌های زیست محیطی زمینه مناسبی را برای ایجاد چین و چروک و لک‌های پوستی فراهم می‌کنند و پوست‌های آسیب‌دیده را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند. از آن‌جایی که پوست صورت به‌طور مستقیم با آلودگی هوا در تماس است، سموم و دود موجود در هوا به راحتی به داخل پوست نفوذ می‌کند و بر سلامت و شادابی پوست تاثیر منفی می‌گذارد.

استرس و اضطراب

زندگی در دنیای امروز سرشار از استرس و اضطراب است و همین سبک زندگی و تنش‌ها اثرات نامطلوبی روی پوست صورت می‌گذارد. وجود استرس بر میزان و کیفیت خواب نیز تاثیرگذار است و سلامت پوست را به خطر می‌اندازد. میان استرس و پیری پوست ارتباط مستقیمی وجود دارد. شرایط استرس‌زا فعالیت هورمون‌ها را به هم میریزد و با ترشح بیشتر برخی هورمون‌ها پوست به سمت پیری و چروکیدگی می‌رود.

اگر دوست دارید پوستی سالم، جوان، زیبا و باطراوت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما انجام ورزش، یوگا، پیاده‌روی و کارهای آرامش‌بخش است. تمامی این کارها، در مقابله با استرس و اضطراب کارامد هستند و به داشتن پوست بهتر کمک می‌کنند. سعی کنید این کارها را به عادت‌های روزانه خود تبدیل کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تمیز نکردن پوست قبل از رفتن به رختخواب

شستن پوست صورت یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که هر فردی باید انجام دهد. اکثر خانم‌ها در طول روز از لوازم آرایش استفاده می‌کنند و این لوازم به عمق پوست نفوذ می‌کند و راه تنفس پوست را می‌گیرد. شستشو پوست آدابی دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها پوستی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی خواهید داشت.

بهتر است در طول روز دو بار یک بار صبح و یک بار شب صورت‌تان را بشویید تا تمام آلودگی‌ها از بین برود. پیش از اینکه به رختخواب بروید مطمئن شوید که هیچگونه لوازم آرایشی روی پوست وجود نداشته باشد و منافذ کاملا باز و تمیز باشند. منافذ باز امکان اکسیژن‌رسانی بیشتری دارد و سالم‌تر و جوان‌تر باقی می‌ماند.

عدم استفاده از کرم ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب ضروری‌ترین محصول مراقبت از پوست است که باید در طول روز از آن استفاده کرد و هر چند ساعت یک بار آن را تمدید نمود. کرم‌های ضدآفتاب دارای طیف گسترده‌ای از SPF هستند و مهم‌ترین وظیفه آن‌ها سالم نگه داشتن پوست و جلوگیری از بروز علائم پیری زودرس پوست است.در دنیای امروز با وجود آلودگی هوا و استرس و اضطرابی که وجود دارد پوست اکثر افراد در معرض پیری و چروکیدگی قرار دارد.

در این مقاله از وبسایت ریحا در مورد علائم پیری پوست و روش‌های جلوگیری از آن صحبت کردیم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دچار علائم پیری پوست شده‌اید و یا می‌خواهید از آن جلوگیری کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از این محصولات است. تمام این لوازم مراقبت از پوست در فروشگاه اینترنتی ریحا موجود است و با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید.

1- ماسک ضد پیری و ضد چروک شب مدل ایج ریورسیست فارماسی

خریدماسک ضد چروک شب ایج ریورسیست فارماسی

پیری پوست مشکل رایجی است که اکثر افراد با آن درگیر هستند. خوشبختانه محصولات زیادی در بازار موجود است که با کمک آن‌ها میتوانید جلو پیری زودرس پوست و چروک شدن آن را بگیرید. یکی از این محصولات ماسک ضد پیری و ضد چروک شب مدل ایج ریورسیست فارماسی است. این محصول همان‌طور که از نامش پیدا است مناسب استفاده در شب می‌باشد. این ماسک ضدپیری فوق‌العاده شب، یک مراقبت اصولی و کامل را در طول شب برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

فرمولاسیون به کار رفته در ساخت این محصول کاملا غنی و سرشار از عصاره جلبک دریایی است و سبب افزایش کلاژن‌سازی و خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. استفاده مداوم از این محصول چین و چروک‌های پوست را باز می‌کند و مانع از ایجاد شدن مجدد آن‌ها می‌شود. وجود سدیم PCA در این محصول سبب هیدراته شدن پوست می‌شود و رطوبت پوست را برای مدت زمان طولانی حفظ می‌کند. ماسک ضد پیری و ضد چروک شب مدل ایج ریورسیست فارماسی سرشار از ویتامین C و اسیداسکوربیک است و این دو ماده با مبارزه با رادیکال‌های آزاد موجود روی پوست اثر مخرب آن‌ها را کاهش می‌دهند.

وجود ترکیبات مغذی در این ماسک سبب شده است تا پوست بتواند خود را احیا و بازسازی کند و ظاهر آن روشن‌تر و شفاف‌تر شود. استفاده مداوم از این ماسک محافظت خوبی روی سطح پوست ایجاد می‌کند و آن را سالم و شاداب نگه می‌دارد. این محصول آب را در بافت‌های پوست به دام می‌اندازد و از این طریق مانع از خشکی پوست می‌شود.این ماسک پوست علاوه بر آبرسانی، چین و چروک‌های پوستی را هم کاهش می‌دهد و پوست شما را صاف و یکدست می‌کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماسک می‌توان به بافت سبک و جذب سریع، کاهش چین و چروک‌های پوستی، جلوگیری از پیری زودرس پوست، تامین رطوبت پوست و نرم و لطیف کردن آن اشاره کرد. ویتامین C موجود در این محصول خاصیت آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد و در مدت زمان کوتاه وضعیت پوست را بهبود می‌بخشد. روش صحیح استفاده از این ماسک شب به این صورت است که باید شب هنگام و پیش از رفتن به رختخواب مقداری از ماسک را روی پوست صورت بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. اگر پوست خشک و دارای چین و چروک دارید می‌توانید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

2- کرم ضد پیری مدل بایو ارگانیک رز گلو 3 در 1 گارنیه

خریدکرم ضد چروک بایو ارگانیک رز گلو 3 در 1 گارنیه

هیچ تفاوتی ندارد که پوست‌تان خشک باشد یا چرب، در هر صورت ممکن است دچار پیری و چروکیدگی پوست شوید. پیری پوست مشکل شایعی است که برای خانم‌ها و آقایان در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از این اتفاق و درمان آن باید از محصولات ضد پیری و چروک پوست استفاده کنید. یکی از این محصولات کرم ضد پیری مدل بایو ارگانیک رز گلو 3 در 1 گارنیه است. گارنیه یک برند فرانسوی است و فعالیت خود را با تولید محصولات مراقبت از پوست و مو آغاز کرده است. این برند از مواد کاملا طبیعی و باکیفیت در ساخت محصولات خود استفاده می‌کند و از این طریق توانسته است طرفداران زیادی برای خود پیدا کند.

در واقع این برند توانسته است با فرمولاسیون گیاهی و طبیعی منحصر به فرد و بدون استفاده از فرآورده‌های جانبی مشتق شده از حیوانات محصولات کاملا سازگار با پوست تولید کند که هیچ کدام از آن‌ها بر روی حیوانات تست نشده است.کرم ضد پیری مدل بایو ارگانیک رز گلو 3 در 1 گارنیه غنی از ترکیبات طبیعی و ارگانیک است و با مواد فعالی که دارد به محافظت از پوست کمک می‌کند. این محصول مراقبت و محافظت از پوست ارگانیک هم برای پوست‌های چرب و هم برای پوست‌های خشک قابل استفاده است و مانع از ایجاد خطوط و چین و چروک روی سطح پوست می‌شود.

با استفاده از این محصول ضدپیری پوست با پوست کدر و تیره خداحافظی کنید و از داشتن پوست سالم، جوان و شاداب لذت ببرید. در فرمولاسیون این محصول از روغن دانه گل رز ارگانیک و ویتامین C طبیعی استفاده شده است و هر دو آن‌ها پوست را درخشان و شاداب می‌کنند. گل رز استفاده شده در این کرم با دست چیده شده است و دانه‌های آن به صورت سرد فشرده شده‌اند. از این رو، روغن آن کاملا بکر و ارگانیک است و غنی از امگا 3 و امگا 6 می‌باشد.از دیگر ترکیبات موثر موجود در این کرم می‌توان به گلیسیرین اشاره کرد.

گلیسیرین یک ماده طبیعی و مرطوب‌کننده قوی است و یک درمان موثر برای پوست‌های خشک و حساس محسوب می‌شود. روغن جوجوبا موجود در این کرم نیز یک آبرسان و مرطوب‌کننده قوی است و پوست را به خوبی نرم و لطیف می‌کند. کرم ضد پیری مدل بایو ارگانیک رز گلو 3 در 1 گارنیه بافت سبک، نرم و زودجذبی دارد و بلافاصله بعد از استفاده، جذب پوست می‌شود. روش استفاده از این محصول ضدپیری به این صورت است که باید صبح‌ها و شب‌ها بعنوان کرم مرطوب‌کننده استفاده شود. قبل از زدن کرم، پوست صورت‌تان را به خوبی بشویید و خشک کنید. مقدار مناسبی از کرم را بردارید و با حرکات دورانی به آرامی روی پوست ماساژ دهید تا کاملا جذف پوست شود.

3- ماسک ضدپیری صورت فات گلور اوله هنریکسن

خرید ماسک ضدپیری فات گلور اوله هنریکسن

ماسک ضدپیری صورت فات گلور اوله هنریکسن یک محصول ضدپیری است که سبب لایه‌بردار و روشن کردن رنگ پوست می‌شود. با کمک این ماسک بروز علائم پیری پوست به تعویق می‌افتد و پوست شادابی و جوانی خود را حفظ می‌کند. مهم‌ترین تفاوتی که میان این محصول و محصولات ضدپیری دیگر وجود دارد این است که در ساخت آن به جای آلفاهیدروکسی از پلی‌هیدروکسی استفاده شده است. پلی‌هیدروکسی‌ها تمام ویژگی‌های آلفاهیدروکسی را دارد و فقط مولکول‌های آن کمی چاق و درشت‌تر است. همین درشت‌تر بودن مانع از نفوذ آن به سطح زیرین پوست می‌شود و به همین دلیل هیچ حساسیت و التهابی روی پوست ایجاد نمی‌شود.

از این رو این محصول برای استفاده روی پوست‌های حساس هم مناسب است. روش استفاده از ماسک به این صورت است که باید یک لایه یکنواخت از محصول را روی پوست خشک و تمیز بزنید. پوست را ماساژ دهید تا رنگ ماسک از صورتی به سفید تبدیل شود. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوست باقی بماند سپس با آب ولرم بشویید. برای نتیجه بهتر می‌توانید دو بار در هفته از این ماسک ضدپیری استفاده کنید. لازم به ذکر است که با کلیک بر روی گزینه خرید، می‌توانید به صفحه معرفی محصولا دسترسی یافته و در صورت تمایل برای خرید اینترنتی آن‌ها اقدام فرمایید.

محصولات مرتبط
کرم ضدچروک دکتر ژیلاDoctor Jilla 
۱۷۴,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
فلویید سفت کننده شنل - چنلChanel 
۱۸,۲۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
کرم ضد چروک و صاف کننده بنفینس شیسیدوShiseido 
۴,۰۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
۱۵ میل
کرم روشن کننده هورس اونیمنت بایو آکواBIOAQUAامکان ارسال فوری
۲۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
کرم ضد چروک لیفت فاین شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۱۵,۱۹۹,۰۰۰ تومان۱۱,۱۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
۵ میل
کرم رتینول ای پشنز درانک الفنتDrunk Elephantامکان ارسال فوری
۷,۲۱۹,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
۱۰ میل
لوسیون رفع چروک گردن پریمPRIME 
۴۸۸,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
روغن ضد چروک نایت اسلیپینگ لوناlunaامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۵۰۸,۰۰۰ تومان۱,۱۴۹,۰۰۰ تومان
۵ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید