یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
رفع پف صورت

رفع پف صورت

داشتن چهره زیبا نقش مهمی در اعتماد به نفس فرد دارد. گاهی اوقات مشکلاتی برای پوست صورت ایجاد می‌شود که زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب کاهش اعتماد به نفس می‌شود. یکی از این مشکلات پف صورت است. مطمئنا شما تنها کسی نیستید که از پف صورت و مخصوصا ناحیه زیر چشم خود شکایت دارید. پف کردن صورت سبب نامتقارن شدن صورت و غیرقرینه شدن اعضا می‌شود.

با این اتفاق چهره فرد زیبایی خود را از دست می‌دهد و متورم می‌شود و گاهی اوقات هم برافروخته به‌نظر می‌رسد. پف صورت مشکل غیرقابل حلی نیست و با چند روش ساده و آسان می‌توان این تورم را برطرف کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با ساده‌ترین و پیش پا‌افتاده‌ترین روش‌ها برای رفع پف صورت آشنا کنیم.

چرا صورت پف می‌کند و ورم می‌آورد؟

عوامل مختلفی از جمله رژیم غذایی، حساسیت دارویی، خواب زیاد، کم کاری تیروئید، عفونت دندان، نیش حشرات، حساسیت‌های دارویی یا غذایی، آفتاب‌سوختگی و سینوزیت در پف صورت موثر هستند. گاهی اوقات هم پیش می‌آید که بعد از بیدار شدن از خواب، بدون هیچ دلیل خاصی صورت ورم می‌کند و پف‌دار می‌شود. این اتفاق ممکن است در اثر فشاری که در طول شب به صورت وارد می‌شود، رخ دهد.

به احتمال زیاد به محض مشاهده پف صورت این سوال در ذهن‌تان شکل می‌گیرد که علت این ورم و پف چیست. این تورم می‌تواند فقط در ناحیه صورت و اطراف چشم‌ها ایجاد شود و یا اینکه ناحیه گردن را هم درگیر خود کند. در اغلب مواقع پف صورت چیز خطرناکی نیست و با بررسی دقیق می‌توان علت آن را پیدا کرد. بعد از یافتن علت پف می‌توانید بهترین راه را برای درمان آن انتخاب کنید. در ادامه به تعدادی از این راه‌ها اشاره می‌کنیم.

3 روش‌ کاربردی برای رفع پف صورت

گاهی اوقات پیش می‌آید که به یک مهمانی مهم و غیرمنتظره دعوت می‌شویم. در این شرایط دوست داریم پوست صورت‌مان در بهترین وضعیت قرار داشته باشد و متورم و پف کرده نباشد.

1- کمپرس سرد

اولین و ساده‌ترین راه برای رفع پف صورت، کمپرس سرد است. به محض اینکه احساس کردید پوست صورت‌تان پف کرده است و در حال متورم شدن می‌باشد، به سراغ یخ و کمپرس سرد بروید. یخ را روی قسمت‌های ورم کرده بگذارید و اجازه دهید برای مدت چند دقیقه روی پوست باقی بماند.

با استفاده از کمپرس یخ، تورم و پف صورت به سرعت کاهش پیدا می‌کند و پوست به حالت قبل باز می‌گردد. اگر نمی‌تواند سرمای زیاد یخ را تحمل کنید می‌توانید آن را لای دستمال پارچه‌ای بپیچید، سپس روی صورت قرار دهید. علاوه بر قرار دادن یخ از ریختن آب یخ روی صورت نیز می‌توانید برای کاهش تورم استفاده کنید.

اگر به طور معمول دارای صورت پف کرده هستید می‌توانید هر روز صورت‌تان را با آب سرد شستشو دهید. با این کار پف و تورم صورت تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می‌کند.اگر پف صورت‌تان خیلی زیاد است و با شستشو و کمپرس یخ از بین نمی‌رود، پیشنهاد ما به شما فرو بردن صورت در تشت آب یخ و نارون کوهی است.

دمای پایین آب، سبب تنگ و منقبض شدن مویرگ‌های صورت می‌شود و مایعات جمع شده در بافت‌های پوست را تخلیه می‌کند. نارون کوهی نیز خاصیت ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند یک جایگزین خوب برای قرص‌های ضدالتهاب باشد. برای نتیجه خوب از انجام این کار حتما باید صورت‌تان را در این ترکیب فرو ببرید. پاشیدن آب یخ و نارون کوهی تاثیرگذاری چندانی نخواهد داشت.

2- اسکین‌کر متناسب با پوست‌های متورم و پف‌دار

رسیدگی به پوست و مراقبت از آن یک روش موثر برای رفع پف و مشکلات حاد پوستی است. رسیدگی‌های بلندمدت و داشتن یک روتین مراقبت از پوست خوب، شما را برای همیشه از شر پف و تورم خلاص می‌کند و موجب می‌شود پوستی سالم و زیبا داشته باشید. اگرچه این روش ممکن است در کوتاه‌مدت جوابگوی رفع پف نباشد ولی در درازمدت اثر ماندگار و خوبی خواهد داشت.

عامل دیگری که به کاهش پف صورت کمک می‌کند، خوراکی‌های با خاصیت ضدالتهابی است. بعنوان مثال قهوه و چای سبز هر دو دارای کافئین هستند و با خاصیت ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای که دارند پف و تورم صورت را از بین می‌برند. برای استفاده از خواص قهوه می‌توانید آن را با شوینده صورت ترکیب کنید و به پوست‌تان بزنید.

کافئین سبب پاکسازی پوست از سموم و آلودگی‌ها می‌شود و گردش خون را افزایش می‌دهد. گردش خون زیاد، میزان پف و التهاب صورت را کاهش می‌دهد و صورت شما را آرام و ریلکس می‌کند. علاوه بر شستن پوست صورت با قهوه و کافئین، می‌توانید از آن‌ها به شکل ماسک نیز استفاده کنید. ماسک قهوه علاوه بر کاهش پف صورت، چین و چروک‌ها را از بین می‌برد و پوست را لایه‌برداری می‌کند.

اگر دوست ندارید قهوه را به تنهایی روی پوست بزنید می‌توانید از کرم‌های حاوی کافئین نیز استفاده کنید. این کرم‌ها حاوی کافئین هستند و در مدت کوتاهی پف صورت و اطراف چشم را برطرف می‌کنند. همان‌طور که گفتیم چای سبز نیز به دلیل داشتن کافئین، پف صورت را از بین می‌برد.

کافئین موجود در چای سبز نیز زیاد است و تاثیری مشابه با قهوه دارد. اگر می‌خواهید از یک کافئین ملایم استفاده کنید که برای دور چشم نیز قابل استفاده باشد پیشنهاد ما به شما استفاده از چای سبز است. برای برخورداری از اثر چای سبز می‌توانید کیسه چای را بعد از استفاده داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک و سرد شود.

بعد از خنک شدن چای، آن را روی قسمت‌های پف‌دار صورت قرار دهید تا اثر خود را بگذارد. اگر چای سبز را روی پوست تمیز و عاری از آلودگی قرار دهید نتیجه آن بهتر خواهد بود. ماده خوراکی دیگری که در رفع پف صورت موثر است، سفیده تخم‌مرغ است. سفیده تخم‌مرغ بعنوان یک معجزه عمل می‌کند و در مدت زمان کوتاه تمام پف‌ها و تورم پوست صورت را از بین می‌برد.

سفیده تخم‌مرغ برای از بین بردن چین و چروک و آثار پیری، متعادل کردن چربی پوست، شفاف سازی و افزایش درخشندگی پوست، کوچک کردن منافذ باز پوستی و شستشوی پوست و رفع جوش‌های سرسیاه مفید است. یک عدد سفیده تخم‌مرغ را به خوبی به هم بزنید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوست باقی بماند. بعد از گذشت این مدت زمان صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و از کاهش پف صورت‌تان لذت ببرید.

سفیده تخم‌مرغ علاوه بر کاهش پف، به پاکسازی و لایه‌برداری پوست هم کمک می‌کند. خوراکی دیگری که به کاهش پف صورت کمک می‌کند ترکیب خیار و آبلیمو است. با استفاده از ماسک آب خیار و مقدار کمی لیموترش، پف صورت به سرعت کاهش پیدا می‌کند و پوست نرم و لطیف می‌شود.

اگر پوست خشک و حساسی دارید می‌توانید به جای آبلیمو از شیر نیز استفاده کنید. علاوه بر آب خیار از خود خیار هم می‌توانید برای رفع پف صورت استفاده کنید. حلقه‌های خیار را داخل شیر قرار دهید و اجازه دهید به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار بگیرد. حلقه‌های خیار را روی قسمت‌های پف‌ کرده پوست صورت قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده از خیار علاوه بر رفع پف صورت، التهاب و قرمزی را هم کاهش می‌دهد. خیار یک آبرسان فوق‌العاده قدرتمند است و پوست را به شدت لطیف و مرطوب می‌کند. رسیدگی به پوست و مراقبت از آن با استفاده از موادی که ذکر شد، تاثیر زیادی بر کاهش پف صورت و بهتر کردن وضعیت پوست دارد. با استفاده از این مواد طبیعی علاوه بر اینکه پوست‌تان را تقویت کرده‌اید، سبب کاهش پف و تورم نیز شده‌اید.

3- ماساژ پوست

بعد از تمیز کردن پوست، وقت آن فرا می‌رسد که صورت‌تان را به خوبی ماساژ دهید. انجام ماساژ به شما کمک می‌کند که پف صورت را به شدت کاهش دهید و پوست را جوان و شاداب نگه دارید. ماساژ صورت علاوه بر اینکه فواید زیادی برای پوست دارد سبب فرم‌دهی و زاویه‌دار شدن صورت نیز می‌شود. ماساژ یک روش درمانی برای آرامش‌بخشی و ریلکس کردن نیز می‌باشد و بار روانی مثبتی روی ماساژ‌ گیرنده ایجاد می‌کند. انجام ماساژ اصولی و صحیح، آب میان‌بافتی جمع شده زیر پوست را در تمام سطح پوست پخش می‌کند و از این طریق جلو متورم شدن و پف صورت را می‌گیرد.

برای جلوگیری از آسیب به پوست می‌توانید هنگام ماساژ دادن پوست از روغن‌های گیاهی نیز استفاده کنید. انجام ماساژ با روغن‌های گیاهی مفید و اصل مانند روغن آرگان و روغن زیتون، وضعیت ظاهری پوست را از این رو به آن رو می‌کند و پوست را سرحال می‌آورد. با انجام یک ماساژ خوب، در حدود 20 تا 25 دقیقه روی عضلات صورت، پف صورت به طور کامل از بین می‌رود و جریان خود شدت پیدا می‌کند. با افزایش گردش خون، کار تغذیه‌رسانی به سلول‌های پوستی بهتر انجام می‌شود و تمام چین و چروک‌ها و علائم پیری پوست کاهش پیدا می‌کند.

در این مقاله در مورد روش‌های موثر برای کاهش پف صورت صحبت کردیم. اگر شما هم فردی هستید که با این مشکل مواجه شده‌اید و به دنبال راهی برای درمان آن می‌گردید حتما از راه حل‌های ارائه شده استفاده کنید. گاهی اوقات خواب زیاد، حساسیت‌های غذایی و یا برخی آلرژی‌ها سبب متورم شدن پوست و افزایش پف آن می‌شود. وجود پف و التهاب، اندازه صورت را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد و بار روانی منفی روی فرد می‌گذارد. اگر دائما دچار پف صورت و زیر چشم می‌شوید به هیچ عنوان نگران نباشید.

خوشبختانه راه‌های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. اگر زمان کافی برای استفاده از مواد طبیعی را ندارید، ما در این مقاله چند محصول کاربردی برای رفع پف را به شما معرفی می‌کنیم. این محصولات کاملا اصل و اورجینال هستند و در رفع مشکل به شما کمک می‌کنند.

1- کرم دور چشم ضد تیرگی و ضد پف درماتیپیک

کرم دور چشم ضد تیرگی و ضد پف درماتیپیک

خریدکرم دور چشم ضد تیرگی و پف درماتیپیک

تیرگی و پف اطراف چشم‌ها مشکل شایعی است که اکثر افراد و مخصوصا خانم‌ها با آن درگیر هستند. چشم‌های پف کرده و باددار ظاهر فرد را خواب‌آلود و خسته نشان می‌دهد و از زیبایی چهره می‌کاهد. اگر شما هم این مشکل را دارید بهترین انتخاب برای شما محصولات ضدپف است. این محصولات به‌طور چشمگیری پف اطراف چشم‌ها را کاهش می‌دهد. کرم دور چشم ضد تیرگی و ضد پف درماتیپیک یک محصول دو کاره است و بعد از استفاده پف چشم‌ها را کاهش و رنگ پوست اطراف چشم را روشن می‌کند.

این محصول با بهره بردن از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال به شکل چشمگیری تیرگی و پف زیر چشم را کاهش می‌دهد و خطوط و چین و چروک‌های ایجاد شده را از بین می‌برد. با استفاده از این کرم علائم خستگی و خواب‌آلودگی کاهش پیدا می‌کند و چشم‌ها سرحال و شاداب به نظر می‌رسند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به حذف تیرگی اطراف چشم، حذف پف چشم‌ها، کاهش علائم خستگی و خواب‌آلودگی چشم‌ها، رطوبت‌رسانی و سبک و زودجذب بودن اشاره کرد. این محصول حاوی ویتامین‌های K، A، C و سدیم پی سی ای و آب دیونیزه است و مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.

ویتامین سی موجود در این کرم دور چشم خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کلاژن‌سازی دارد و بعد از چند بار استفاده پیری و چروکیدگی پوست را از بین می‌برد. روش استفاده از این محصول به این صورت است که باید یک بار شب و یک بار روز به آرامی روی پوست اطراف چشم‌ها زده شود. کرم را با ضربات ملایم و آهسته روی پوست بزنید تا کاملا جذب آن شود.

2- سرم پوست ضد پف کافئین پنج درصد اوردینری

سرم پوست ضد پف کافئین پنج درصد اوردینری

خریدسرم پوست کافئین پنج درصد اوردینری

پف صورت و اطراف چشم‌ها دلایل مختلفی دارد. گاهی این مشکل گذرا است و بعد از چند روز خوب می‌شود ولی گاهی اوقات طولانی می‌شود و در چهره و اعتماد به نفس فرد تاثیر می‌گذارد. اگر این مشکل آزاردهنده را دارید و به دنبال راهی برای حل این مشکل می‌گردید پیشنهاد ما به شما سرم پوست ضد پف کافئین پنج درصد اوردینری است. این محصول حاوی مقدار زیادی کافئین و آنتی‌اکسیدان است و به رفع تیرگی و پف زیر چشم کمک می‌کند. استفاده مداوم از این محصول حلقه‌های تیره و کبود اطراف چشم را روشن می‌کند و تورم چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

اگر از سنین جوانی و نوجوانی این مشکل را برطرف نکند با افزایش سن این مشکل شدیدتر می‌شود و حالت‌چشم‌ها به کلی تغییر می‌کند. کافئین موجود در این سرم پوستی خاصیت ترمیم‌کنندگی پوست‌های آفتاب‌سوخته را دارد و شبیه به کرم ضدآفتاب عمل می‌کند. البته این محصول جایگزین کرم ضدآفتاب نیست و تنها کاری که انجام می‌دهد بهبود علائم آفتاب‌سوختگی است. بافت این سرم ضدپف کاملا سبک و زودجذب است و بلافاصله بعد از استفاده جذب پوست می‌شود.

3- کرم دور چشم ضد پف دیوپتی پوچه لیراک

کرم دور چشم ضد پف دیوپتی پوچه لیراک

خریدکرم دور چشم دیوپتی پوچه لیراک

یکی از ناخوشایندترین حالت‌ها برای هر فردی چشم‌ها پف‌کرده و متورم است. چشم‌های پف‌دار حالت چهره را خواب‌آلود و خسته نشان می‌دهد و زیبایی چهره را کاهش می‌دهد. از این رو باید از محصولات ضدپف استفاده کنید که بتوانید حالت چشم‌ها را در طبیعی‌ترین حالت حفظ کنید. کرم دور چشم ضد پف دیوپتی پوچه لیراک به طور تخصصی برای کاهش پف اطراف چشم‌ها طراحی شده است و هرگونه تغییر رنگ و التهابی که اطراف چشم‌ها باشد را بهبود می‌بخشد. پف چشم‌ها معمولا در اثر مشکلات گردش خون و تجمع بیش از حد مایعات در زیر پوست ایجاد می‌شود.

کرم‌های دور چشم ضد پف به دلیل بافت ژل مانند و فرمولاسیون خاصی که دارند احتقان دور چشم را کاهش می‌دهند و ظاهری شاداب و سرحال به چشم‌ها می‌بخشند. این محصولات بسیار سبک و زودجذب هستند و هیچ احساس چربی روی پوست به جای نمی‌گذارند. امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اگر قبلا از این محصولات استفاده کردید خوشحال می‌شویم نظرات خود در قسمت ثبت دیدگاه نوشته و از تجربیاتتانبرایمان بگویید. در ضمن با کلیک بر روی گزینه خرید مستقیما به صفحه معرفی محصولات دسترسی پیدا خواهید کرد.

سوالات متداول

برای درمان پف صورت چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر پف مداوم، شدید یا همراه با علائم دیگری مانند درد، تب، مشکل در تنفس یا افزایش وزن ناگهانی باشد، مراجعه به پزشک ضروری است.

بهترین روش‌ درمان پف صورت کدام است؟

کاهش مصرف نمک و هیدراته ماندن می‌تواند از احتباس مایعات، یکی از دلایل رایج پف کردگی، جلوگیری کند.

چگونه می‌توان از پف صورت پیشگیری کرد؟

پیشگیری از پف کردگی صورت شامل تنظیم سبک زندگی و رژیم غذایی است.

آیا پف صورت می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی باشد؟

پف صورت یا تورم صورت، ممکن است نشان دهنده یک بیماری جدی زمینه‌ای باشد.

بهترین درمان خانگی پف صورت چیست؟

بهترین درمان خانگی برای پف صورت اغلب شامل ترکیبی از درمان‌های خنک کننده مانند یخ و کمپرس سرد و حفظ هیدراتاسیون است.

محصولات مرتبط
پنکک ضد پف و تیرگی مدل آرتیست سکرت امبریولیسembryolisseامکان ارسال فوری
۲,۲۸۹,۰۰۰ تومان
teinete universelle
teinete universelle
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید