یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روغن‌های گیاهی برای صاف کردن مو

روغن‌های گیاهی برای صاف کردن مو

اکثر خانم‌ها دوست دارند موهایی صاف، براق و شفاف داشته باشند و برای این کار از روغن‌های گیاهی استفاده می‌کنند. استفاده از روغن به منظور صاف کردن موها، ظاهر مو را آراسته و زیبا می‌کند و تمام وز و فر مو را از بین می‌برد. پس اگر موهای وز و درهم رفته دارید، استفاده از روغن‌های گیاهی بهترین گزینه است. در ترکیبات روغن‌های گیاهی هیچگونه مواد شیمیایی مضری وجود ندارد و هیچ آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کند.

روغن‌های گیاهی به دلیل ترکیبات مفید و مغذی که دارند علاوه بر ظاهر موها سبب تقویت و بازسازی آن‌ها نیز می‌شوند و جلوی ریزش موها را می‌گیرند. اگر به دنبال یک روغن خوب و کاربردی برای صاف کردن و تقویت موهای سرتان می‌گردید این مقاله مناسب شما است. در ادامه چند روغن گیاهی و کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها موهایی صاف و مرتب خواهید داشت.

انواع روغن‌های گیاهی برای صاف کردن موها

موی سر همه افراد مثل هم نیست. برخی افراد موهای فر و حالت‌دار دارند و برخی دیگر دارای موهای لخت و صاف می‌باشند. برخی افراد نیز موهای وز و شکننده دارند و حالت مو آن‌ها دقیقا بین صاف و فر است. عوامل زیادی در وز شدن موها دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به شوینده نامناسب، دهیدراته شدن موها، عوامل ژنتیکی و... اشاره کرد. عدم مراقبت از موها نیز عامل دیگری است که موهای شما را وز و بدحالت می‌کند.

از جمله این عوامل می‌توان به استفاده زیاد از لوازم حرارتی مانند اتو و سشوار، استفاده از آب داغ برای شستن موها، استفاده از حوله زبر و خشن برای خشک کردن موها و استفاده از شامپو نامناسب اشاره کرد. با رعایت نکات مهم مراقبت از مو می‌توانید موهای سالم و خوبی داشته باشید. در ادامه چند روغن گیاهی پرکاربرد که برای صاف کردن موها به شما کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم. این روغن‌ها کاملا گیاهی هستند و به صاف و خوش‌حالت کردن موهای شما کمک می‌کنند.

روغن بادام تلخ

نیمی از روغن بادام تلخ از بنزآلدهید، هیدروژن‌سیانید و گلیکوسیدآمیگدالین تشکیل شده است. ترکیبات نیم دیگر این روغن نیز مانند روغن بادام شیرین است. این روغن علاوه بر اینکه برای پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد برای موها نیز کاربرد دارد و به تقویت و بازسازی آن‌ها کمک می‌کند. روغن بادام تلخ دارای خاصیت ضدمیکروبی، ضدباکتریایی و پاکسازی است و استفاده از آن تمام مشکلات مربوط به پوست را برطرف می‌کند. این روغن سبب ضخیم شدن تارهای مو و افزایش حجم آن‌ها می‌شود و تغییرات چشمگیری در ظاهر افراد ایجاد می‌کند.

از مهم‌ترین مواد مغذی موجود در روغن بادام تلخ می‌توان به ویتامین C، ویتامین های گروه B، بیوتین، پروتئین، روی و امگا 3 اشاره کرد. این روغن طبع گرم و خشک دارد و برای استفاده روی پوست و مو مناسب است. روغن بادام تلخ نسبت به روغن بادام شیرین از خواص درمانی بیشتری برخوردار است و برای بهبود مشکلات پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن مصرف خوراکی ندارد و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را خورد. یکی از مهم‌ترین فواید روغن بادام تلخ صاف و مرتب کردن حالت موها است. افرادی که موهای وز، خشک، مجعد و فری دارند، با استفاده از روغن بادام تلخ می‌تواند موهای خود را خوش‌حالت، صاف و مرتب کنند.

این روغن علاوه بر اینکه به تنهایی قابل استفاده است در ترکیب با دیگر روغن‌ها نیز قابل مصرف است و تاثیرگذاری آن را چند برابر بیشتر می‌کند. از روغن بادام تلخ به شکل ماسک نیز می‌توانید استفاده کنید. برای تهیه ماسک روغن بادام تلخ باید یک عدد تخم‌مرغ را با یک چهارم فنجان روغن بادام ترکیب کنید و به مدت 40 دقیقه روی موها قرار دهید. اگر دوست دارید موهایتان کاملا صاف و خوش‌حالت شود باید هفته‌ای یک بار این ماسک را روی موهایتان بگذارید. بعد از گذشت 40 دقیقه موها را با شامپو بدون سولفات و آب ولرم شستشو دهید.

روغن آووکادو

آووکادو یکی از روغن‌های گیاهی شناخته شده برای موها است. این روغن سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای موها است و بعد از استفاده آن‌ها را صاف و خوش‌حالت می‌کند. روغن آووکادو رنگ سبز و بوی نسبتا تندی دارد و تمام مواد مورد نیاز پوست و موها را به خوبی تامین می‌کند. این روغن زمانی که تصفیه شود به رنگ زرد در می‌‌آید و از خواص درمانی آن کاسته می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص روغن آووکادو کاربرد آن برای صاف کردن موهای سر است. اگر می‌خواهید نتیجه و تاثیر استفاده از این روغن چند برابر بیشتر شود باید با دیگر روغن‌ها ترکیب شود.

این روغن همانند دیگر روغن‌ها به شکل ماسک هم قابل استفاده است و باید به مقدار کمی ماست ترکیب شود. روغن آووکادو را با مقداری ماست ترکیب کنید تا یک خمیر نرم و یکدست تهیه شود. این خمیر را روی موهای سرتان بریزید و اجازه دهید به مدت 40 الی 45 دقیقه روی آن‌ها باقی بماند. برای صافی بیشتر موها می‌توانید این ماسک را 2 تا 3 بار در هفته روی موها قرار دهید. بعد از گذشت مدت زمان 40 تا 45 دقیقه موها را با آب ولرم و شامپو بدون سولفات شستشو دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن گیاهی است که در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس تحقیقات انجام شده هیچ روغنی به اندازه روغن نارگیل به ترمیم و بازسازی موهای آسیب‌دیده کمک نمی‌کند. از مهم‌ترین کاربردهای این روغن می‌توان به ترمیم موهای آسیب‌دیده، جلوگیری از وز شدن موها، جلوگیری از ایجاد موخوره، درمان شوره سر و جلوگیری از ریزش موها اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم روغن نارگیل هم مانند دیگر روغن‌های گیاهی از خواص و فواید بسیار زیادی برخوردار است.

این روغن نقش مهمی در صاف کردن موهای سر دارد و آن‌ها را نرم و ابریشمی می‌کند. تاثیرگذاری این روغن زمانی افزایش پیدا می‌کند که به شکل داغ مورد استفاده قرار بگیرد.زمانی که روغن نارگیل حرارت داده شود از حالت جامد خارج می‌شود و به صورت مایع در می‌آید. استفاده از روغن مایع راحت‌تر است و به شکل بهتری لابه‌لای موها قرار می‌گیرد. روغن نارگیل علاوه بر صاف کردن موها به تقویت، ترمیم و بازسازی موهای سر نیز کمک می‌کند و جلوی ریزش آن‌ها را می‌گیرد.

اگر دوست دارید موهایتان صاف‌تر و خوش‌حالت‌تر باشد بهتر است این روغن را به شکل ماسک مورد استفاده قرار دهید. برای تهیه این ماسک فقط به ویتامین E و روغن نارگیل احتیاج دارید. روغن نارگیل را به حالت مایع در بیاورید و با ویتامین E ترکیب کنید. ترکیب روغن نارگیل و ویتامین E را دو بار در هفته و به مدت 40 دقیقه روی موها قرار دهید. بعد از گذشت این مدت موها را به خوبی با آب ولرم و شامپو مناسب بشویید.

روغن آرگان

روغن آرگان یکی از روغن‌های معروف و پرطرفدار مراکشی است و از آن با عنوان طلا مایع یاد می‌شود. از آن‌جایی که این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان، اسیدهای چرب و ویتامین E بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وجود این ویژگی‌ها در روغن آرگان سبب شده است تا اکثر خانم‌ها برای رطوبت‌رسانی، بازسازی و افزایش استحکام موهای خود از این روغن پرطرفدار استفاده کنند. روغن آرگان خواص درمانی و خوراکی بسیار زیادی دارد و بیشتر مشکلات مربوط به پوست و مو را برطرف می‌کند.

روغن آرگان علاوه بر تقویت و بازسازی موهای سر نقش مهمی در صاف کردن آن‌ها دارد. ماساژ دادن پوست و مو سر با این روغن، سبب ترمیم موهای آسیب‌دیده می‌شود و جلوی خرد شدن ساقه مو را می‌گیرد. استفاده مداوم از روغن آرگان خارش پوست سر را به حداقل می‌رساند و شادابی و درخشندگی را برای موهای سرتان به ارمغان می‌آورد.

روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر مصرف خوراکی برای تقویت و ترمیم موهای سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن موها را به خوبی نرم و لطیف می‌کند و سبب صاف شدن آن‌ها می‌شود. این روغن با تامین آب و رطوبت مورد نیاز موها، از وز و خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و کار آبرسانی را انجام می‌دهد. استفاده مداوم از روغن زیتون صافی خوبی برای موهای شما به ارمغان می‌آورد و مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها تامین می‌کند.

روغن زیتون به شکل ماسک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای تهیه این ماسک فقط به مقدار کمی عسل احتیاج دارید. ترکیب عسل و روغن زیتون را به مدت نیم ساعت روی موها قرار دهید و برای اثرگذاری بیشتر سه بار در هفته این کار را تکرار کنید. بعد از چند بار استفاده نتیجه این کار را خواهید دید.

در این مقاله از سایت ریحا سعی کردیم تعدادی از روغن‌های گیاهی که به صاف کردن موها کمک می‌کنند را به شما معرفی کنیم. این روغن‌ها خواص و فواید بسیار زیادی برای موها دارند و سبب تقویت و بازسازی آن‌ها می‌شوند. ماساژ روغن‌های گیاهی حتی برای یک بار در هفته به سلامت و صاف کردن موهای شما کمک می‌کند. این روغن‌ها علاوه بر صاف کردن موها سبب تقویت و آبرسانی نیز می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا موهایی سالم، حجیم و باطراوت داشته باشید.

1-روغن مو آرگان موروکن پرنسلی

خریدروغن مو آرگان موروکن پرنسلی

داشتن موهای سالم، شاداب، بلند و براق تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد و اعتماد به نفس افراد را افزایش می‌دهد. اگر دوست دارید موهایتان همیشه سالم و زیبا باقی بمانند باید از محصولات باکیفیت و مرغوب استفاده کنید. تاثیر روغن‌های گیاهی بر سلامت موها بر هیچ‌کس پوشیده نیست و بیشتر افراد سعی می‌کنند مشکلات مربوط به پوست و مو را با کمک روغن‌های گیاهی حل کنند. یکی از این روغن‌ها که به سلامت موها کمک می‌کند، روغن آرگان موروکن پرنسلی است.

این محصول حاوی روغن آرگان مراکشی است و یک روغن فوق‌العاده برای استفاده روزانه می‌باشد. ترکیبات به کار رفته در ساخت این روغن یک غذا کامل برای موها است و تمام نیاز پوست و ساقه مو را به خوبی برطرف می‌کند. پس اگر به دنبال یک روغن خوب و کاربردی می‌گردید که با کمک آن سلول‌های پوستی آسیب‌دیده را ترمیم و بازسازی کنید و موهای سالم و شاداب داشته باشید بهترین گزینه روغن آرگان موروکن پرنسلی است. روغن آرگان موجود در این محصول وظیفه آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز موها را به خوبی انجام می‌دهد و مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

برای داشتن موهای سالم و بلند فقط کافی است یک محصول خوب و کاربردی در اختیار داشته باشید تا با کمک آن به خواسته خود برسید. روغن آرگان پرنسلی یک محصول قدرتمند است که برای استفاده روزانه تهیه شده است و از وز شدن و گره خوردن موهای سر جلوگیری می‌کند. زدن این روغن سبب نرم و لطیف شدن تارهای مو می‌شود و شانه‌پذیری آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

2-روغن مو کوکونات میلک او جی ایکس

خریدروغن مو کوکونات میلک او جی ایکس

عدم رسیدگی به موها و کمبود مواد مغذی از جمله مهم‌ترین دلایلی است که سبب آسیب به موها می‌شود. استفاده از روغن‌های گیاهی مخصوص مو یکی از روش‌هایی است که از موهای شما در برابر هر نوع مشکلی محافظت می‌کند. یکی از این روغن‌ها روغن مو کوکونات میلک او جی ایکس است. این روغن نقش مهمی در سلامت موها و جلوگیری از بروز موخوره و دوشاخه شدن موها دارد. روغن مو او جی ایکس کشسانی و انعطاف‌پذیری موها را افزایش می‌دهد و ساقه مو را به خوبی آبرسانی و تقویت می‌کند.

در فرمولاسیون این روغن گیاهی از سفیده تخم مرغ استفاده شده است و این بخش از تخم‌مرغ به دلیل گوگرد و بیوتین زیادی که دارد موها را براق و شفاف می‌کند. این محصول همان‌طور که از نامش پیدا است حاوی روغن نارگیل است. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است و نقش مهمی در بهبود وضعیت موهای شکننده و آسیب‌دیده دارد.با استفاده مداوم از این محصول ریزش موها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و گره و وز موها به حداقل می‌رسد. روغن نارگیل موجود در این روغن مو، ظاهر موها را نرم و ابریشمی می‌کند و موجب لخت و صاف شدن موهای وز و خشک می‌شود.

اگر این روغن را روی پوست سرتان ماساژ دهید ویتامین E موجود در آن به عمق پوست نفوذ می‌کند و تاثیرات شگفت‌انگیزی روی موهای سرتان می‌گذارد. ماساژ پوست سر با روغن نارگیل موجب افزایش گردش خون در این ناحیه می‌شود و از این طریق رشد موی بهتری را تجربه خواهید کرد. از طرف دیگر ماساژ موها با این روغن گیاهی باعث افزایش اکسیژن‌رسانی به پوست سر می‌شود و فولیکول‌های مو را به خوبی تغذیه و تقویت می‌کند. روغن نارگیل او جی ایکس با دارا بودن مقدار زیادی لوریک‌اسید و پروتئین، موهایی مستحکم و منعطفی را به شما هدیه می‌دهد.

3-روغن مو آرگان بوستر کامان

خریدروغن مو آرگان بوستر کامان

خشکی، شکنندگی و آسیب‌پذیری موها در اثر عوامل مختلفی از جمله شستشو زیاد، استفاده از لوازم حرارتی، عدم استفاده از محصولات مراقبت از مو و رنگ و دکلره اتفاق می‌افتد. استفاده از محصولات مراقبتی به شما کمک می‌کند تا موهایی سالم، شاداب و سلامت داشته باشید. یکی از این محصولات روغن مو آرگان بوستر کامان است. این محصول حاوی سه روغن اساسی و حیاتی نارگیل، بادام و آرگان است و زمانی که این سه روغن در کنار یکدیگر قرار داشته باشند سبب آبرسانی و رطوبت‌‎رسانی به موها می‌شوند. این روغن‌ها در ترکیب با کراتین هیدرولیز شده به ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می‌کنند.

این محصول با داشتن بافت سبک و زودجذب، به سرعت جذب پوست و ساقه موها می‌شود و هیچگونه چربی روی موها به جای نمی‌گذارد. این روغن بیشتر برای افرادی که موهای خشک، وز، مجعد و آسیب‌دیده دارند مناسب است و سبب براق و درخشان شدن ساقه مو می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این روغن آبرسان می‌توان به تامین رطوبت مورد نیاز موها، رفع خشکی مو، رفع الکتریسیته ساکن مو، جلوگیری از ایجاد موخوره، محافظت از موها در برابر تابش خورشید، ترمیم و بازسازی موهای آسیب‌دیده، بهبود حالت و شانه‌پذیری موها و محافظت از موها در برابر حرارت اشاره کرد.

4- روغن مو آرگان اینکتو

خریدروغن مو آرگان اینکتو

آرگان یک روغن گیاهی پرکاربرد و پرخاصیت است که سبب نرم و لطیف شدن موها می‌شود. امروزه به دلیل شرایط بد آب و هوایی و محصولات مراقبت از مو نامناسب، مو اکثر افراد و مخصوصا خانم‌ها خشک و آسیب‌دیده شده است. در این شرایط تنها محصولی که به کمک شما می‌آید روغن مو است. روغن مو آرگان اینکتو یکی از روغن‌های گیاهی و مفید است که علاوه بر نرم و لطیف کردن موها سبب تقویت آن‌ها هم می‌شود. روغن آرگان موجود در این محصول کاملا ارگانیک و طبیعی است و سبب نرم، لطیف و درخشان شدن موهای شما می‌شود.

آنتی‌اکسیدان موجود در این محصول سبب احیا و بازسازی موهای آسیب‌دیده می‌شود و وضعیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد. روغن مو آرگان اینکتو برای هر نوع مویی مناسب و قابل استفاده است و جلو شکستگی و خرد شدن ساقه موها را می‌گیرد. از آن‌جایی که یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌ها داشتن موهای صاف و لخت است، این محصول مراقبت از مو، تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند. از مهم‌ترین ترکیبات به کار رفته در این روغن مو می‌توان به روغن خالص مراکشی و انواع پروویتامین‌ها اشاره کرد که سبب تغذیه و تقویت موها می‌شوند.

ویژگی‌ها و خواص موجود در روغن آرگان بر هیچکس پوشیده نیست و با قدرت جادویی که دارد توانسته است جای خود را در بازار محصولات مراقبت از پوست و مو باز کند. این محصول بعد از چند بار استفاده شادابی و سلامت از دست رفته را به موها باز می‌گرداند و سبب ابریشمی شدن موها می‌شود. اگر موهای خشک، دارای موخوره، آسیب‌دیده و وز دارید و می‌خواهید آن‌ها را به موهای انعطاف‌پذیر و زیبا تبدیل کنید، بهترین انتخاب برای شما روغن مو آرگان اینکتو است. روغن آرگان به این دلیل که دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، ویتامین E و اسیدهای چرب غنی است نقش مهمی در ترمیم موهای اسیب‌دیده دارد.

همچنین ویتامین E موجود در این محصول، یک لایه محافظتی محکم روی پوست و موهای سر ایجاد می‌کند و مانع از دست دادن رطوبت طبیعی آن‌ها می‌شود. خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در این روغن مو از موهای شما در برابر اثر مخرب رادیکال‌های آزاد نیز محافظت می‌کند. امیدواریم که مطالب گفته شده به قدر کافی برایتان مفید بوده باشد. شما می‌‌توانید با کلیلک بر روی گزینه خرید، به صفحه معرفی محصولات دسترسی یافته و ضمن آشنایی کامل، در صورت تمایل برای خرید اینترنتی آن‌ها اقدام کنید.

۸,۷۴۸
محصولات مرتبط
روغن مو آرگان بوستر کامانComeon 
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۷۰ میل
۷۵ میل
روغن مو روغن آرگان اینکتوinecto 
۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی سر آووکادو اینکتوinecto 
۳۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو الکسیر التیمی رز کراستاسkerastaseامکان ارسال فوری
۵,۶۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن موی عسل گیسوGisouامکان ارسال فوری
۱۰,۳۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۰ میل
۲۰ میل
روغن مو آرگان فنمنFENMANامکان ارسال فوری
۴۷۸,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
روغن مو ترمیم کننده سری پرو وی پنتنPanteneامکان ارسال فوری
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو هالی روتز فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
+۱
تنوع
روغن مو آبرسان سان نوکسnuxe 
۲,۰۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
روغن مو تقویت کننده ماهامن تی ام فیبل اند مینFable and Maneامکان ارسال فوری
۴,۶۷۰,۰۰۰ تومان
۵۵ میل
۵ میل
۱۴.۴ میل
روغن مو تقویت کننده هولیروتس فیبل اند مینFable and Mane 
۵,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
۵۵ میل
۱۴.۴ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۸,۷۴۸ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید