یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
خواص رزماری برای سلامت موها

خواص رزماری برای سلامت موها

رزماری یک گیاه پرفایده و پرخاصیت است که برای درمان مشکلات مربوط به پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه معجزه‌آسا سبب تقویت پوست و مو سر می‌شود و ریزش موها را به حداقل می‌رساند. خواص گیاه رزماری به‌گونه‌ای است که هرچه از آن بدانیم باز هم کم است. این گیاه علاوه بر اینکه برای تقویت پوست و مو کاربرد دارد به شکل خوراکی نیز مصرف می‌شود. گیاه رزماری هم به‌صورت تازه و هم به شکل پودر و خشک شده کاربرد دارد و می‌توانید آن را داخل غذا و سالاد هم بریزید.

اگر به مواد تشکیل‌دهنده شامپوهای تقویت‌کننده توجه کنید متوجه می‌شوید که در ساختار مواد اولیه اکثر آن‌ها از گیاه رزماری استفاده شده است. این گیاه به دلیل عطر و بوی خوبی که دارد بسیار مشهور شده است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نام آن را نشنیده باشد. همین عطر دل‌انگیز سبب شده است تا این روغن در رایحه‌درمانی نیز مورد استفاده قرار بگیرد و طرفداران زیادی داشته باشد. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که این گیاه خواصی شبیه به داروهای مسکن دارد و در صنعت زیبایی هم بعنوان مکمل و داروی تقویت پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ریزش مو مشکل رایجی است که اکثر افراد با آن درگیر هستند و می‌خواهند هرچه زودتر آن را درمان کنند. موهای کوتاه و کم‌پشت هیچ زیبایی ندارد و در اغلب موارد سبب کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شوند. درمان‌های گیاهی و طبیعی معمولا بهتر از درمان‌های شیمیایی عمل می‌کنند و هیچ‌گونه عوارضی هم ندارند. یکی از درمان‌های موثر و دائمی برای ریزش و کم‌پشتی موهای سر گیاه رزماری است. عصاره این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و همان‌طور که می‌دانید آنتی‌اکسیدان‌ها وظیفه حفاظت از سلول‌های پوستی را بر عهده دارند.

پس اگر ریزش موی شدید دارید، دست و پای خود را گم نکنید و به دنبال راه چاره اساسی بگردید. روغن رزماری که یک روغن گیاهی و طبیعی است از شکستی و آسیب‌های فیزیکی ساقه مو جلوگیری می‌کند و موهایی سالم، شاداب و ابریشمی را به شما هدیه می‌دهد. گیاه رزماری به دلیل آنتی‌اکسیدان فراوانی که دارد وظیفه حفاظت از سلول‌های پوستی را به خوبی انجام می‌دهد و بروز علائم پیری را به تعویق می‌اندازد. این گیاه با افزایش کلاژن‌سازی، پوست را به تدریج باز و کشیده می‌کند و چین و چروک و خطوط ریز ایجاد شده روی پوست را از بین می‌برد.

گیاه رزماری دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدحساسیتی است و استفاده از آن بسیاری از مشکلات پوستی از جمله اگزما و آلرژی را کاهش می‌دهد. بر اساس تحقیقاتی که متخصصان پوست در سراسر جهان انجام داده‌اند، به این نتیجه دست پیدا کردند که، گیاه رزماری علاوه بر اینکه سبب تقویت مو و کاهش ریزش آن می‌شود، نقش مهمی نیز در به تاخیر انداختن روند سفیدی موها دارد. طبق نظر پزشکان و متخصصان زیبایی کمتر گیاهی پیدا می‌شود که تمام این خواص و ویژگی‌ها را به‌صورت یکجا داشته باشد.

4 فایده مهم گیاه رزماری برای موهای سر

همان‌طور که گفتیم گیاه رزماری یک ماده شفابخش و معجزه‌گر است و به شکل‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. متداول‌ترین نوع آن، که به تقویت پوست و موها کمک می‌کند، استفاده از این گیاه به شکل روغن است. روغنی که از گیاه رزماری استخراج می‌شود تاثیر زیادی بر سلامت موها دارد و آن‌ها را به خوبی ترمیم و بازسازی می‌کند. اگر این روغن را به‌شکل گرم استفاده کنید نتیجه آن چند برابر می‌شود و به شکل بهتری به داخل پوست و ساقه موها نفوذ می‌کند. در ادامه 4 فایده مهم این گیاه پرخاصیت را برای شما شرح می‌دهیم.

1- جلوگیری از ایجاد شوره سر

شوره و پوسته سر برای هیچ‌کس جذاب نیست و ظاهر موهای شما را کثیف و نامرتب نشان می‌دهد. شوره سر دلایل متعددی دارد و گاهی اوقات با خارش و سوزش پوست سر همراه است. شوره‌ها در اکثر موارد هیچ ضرری ندارند و هیچ عارضه‌ای برای فرد ایجاد نمی‌کنند، اما از نظر زیبایی مشکلاتی را برای فرد به‌وجود می‌آورند. از این رو همواره افراد به دنبال راه چاره برای درمان آن می‌گردند تا بتوانند این پوسته‌های سفید را از روی موهایشان جدا کنند. شوره سر در واقع همان پوسته‌های سفید و کوچکی است که لابه‌لای موها قرار دارد.

شوره‌ها معمولا در اثر تجمع سلول‌های مرده روی پوست ایجاد می‌شوند و روی ساقه‌ موها پخش می‌شوند. شوره انواع مختلفی دارد و ممکن است از نوع شوره خشک یا شوره چرب باشد. در هر صورت این مشکل نیاز به درمان دارد و باید جلوی پیشرفت آن را گرفت. گیاه رزماری به دلیل خاصیت ضدالتهابی، ضدقارچی و ضدباکتریایی که دارد یک درمان موثر برای شوره سر محسوب می‌شود. از این گیاه پرخاصیت روغنی به‌دست می‌آید که بعنوان دارو عمل می‌کند و مشکلات مربوط به پوست و مو را در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌بخشد.

2- جلوگیری از ریزش موها

امروزه روش‌های درمانی زیادی برای جلوگیری از ریزش مو و پرپشت شدن آن وجود دارد. یکی از این درمان‌های موثر استفاده از روغن‌های گیاهی است. سال‌های سال است که تاثیر رزماری بر جلوگیری از ریزش موها به اثبات رسیده است. بر اساس تحقیقات انجام شده زمانی که شما استفاده از روغن رزماری را آغاز می‌کنید، به تدریج ریزش موها قطع می‌شود و موهای جدید و مستحکم جای موهای از دسته رفته را می‌گیرند. زمانی که ریزش موها کنترل شود، به مرور زمان حجم موها بیشتر می‌شود و قد آن‌ها نیز بلندتر می‌شود.

3- تقویت پوست و ریشه موها

گیاه رزماری سبب افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر می‌شود و از این طریق رشد موها را تحریک می‌کند. زمانی که کار خون‌رسانی و گردش خون در ناحیه پوست سر و ریشه موها به خوبی انجام شود، موها رشد بیشتر و بهتری را تجربه می‌کنند و به تدریج پرپشت و حجیم می‌شوند. با افزایش گردش خون، مواد مغذی بیشتری به فولیکول موها می‌رسد و به همین دلیل موها سر رشد بهتری را تجربه می‌کنند. برای گرفتن نتیجه مطلوب حتما باید از روغن رزماری اصل و باکیفیت استفاده کنید و تعداد دفعات استفاده را به 1 یا 2 بار در هفته برسانید.

برای تقویت ریشه مو، باید زمانی که موها و پوست کف سر کاملا تمیز و پاکیزه است، 5 یا 6 قطره از روغن را روی پوست کف سرتان بریزید و به آرامی ماساژ دهید. اگر دوست ندارید موهایتان حالت چرب و روغنی داشته باشد اجازه دهید روغن رزماری به مدت 45 دقیقه رو موها باقی بماند سپس آن‌ها را بشویید.

4- نرم و لطیف کردن موها

گیاه رزماری علاوه بر اینکه موها را تقویت می‌کند و باعث رشد بیشتر آن‌ها می‌شود، به نرم و ابریشمی کردن موها نیز کمک می‌کند. تاثیر مثبتی که گیاه رزماری روی موهای سر می‌گذارد به مراتب بیشتر از تاثیری است که دیگر محصولات مراقبت از مو، روی موها می‌گذارد. نرم‌کننده‌های مو معمولا تاثیرات موقتی و کوتاه مدت روی موها دارند و درصورتی‌که از آن‌ها استفاده نشود موها به حالت قبل بازمی‌گردند. برای استفاده از گیاه رزماری به منظور نرم و لطیف کردن موها باید، مقداری از گیاه را در یک لیوان آب بجوشانید و اجازه دهید کاملا سرد شود.

این دم‌کرده را یک ساعت قبل از حمام روی موها اسپری کنید و بعد از گذشت این مدت موها را بشویید و آبکشی کنید. اگر گیاه رزماری تازه در دسترس‌تان نیست از روغن این گیاه نیز می‌توانید استفاده کنید. روغن رزماری را علاوه بر اینکه می‌توانید قبل از حمام استفاده کنید، برای استفاده بعد از حمام نیز مناسب است و خشکی و وزی موها را از بین می‌برد.

امروزه انواع و اقسام مختلف روغن‌های گیاهی در بازار موجود است و هرکس هر روغنی را که بخواهد می‌تواند استفاده کند. در این میان یک روغن کاربردی و موثر وجود دارد که هم برای پوست و هم برای موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌طور که تا به اینجا مقاله گفتیم، روغن رزماری فواید و خواص بسیار زیادی برای سلامت موها دارد. پس اگر دوست دارید موهایی سالم، پرپشت و باطراوت داشته باشید، از اثرات شگفت‌انگیز گیاه رزماری غافل نشوید. این روغن را می‌توانید به‌طور مستقیم روی پوست سر بریزید و یا اینکه از محصولات تهیه شده با این روغن استفاده کنید. هر دو روش تاثیر زیادی بر تقویت و سلامت موها دارد و نتیجه خوبی را به ارمغان می‌آورد.

1- شامپو ترمیم‌کننده و ضدموخوره رزماری کلیون

خریدشامپو ضدموخوره رزماری کلیون

موخوره، شکستگی و خرد شدن موها عارضه‌ای است که اکثر خانم‌ها و آقایان با آن آشنا هستند. مشکل موخوره معمولا در خانم‌ها بیشتر از آقایان اتفاق می‌افتد و علت اصلی آن هم بلند بودن موی خانم‌ها است. استفاده از باد گرم سشوار و اتو مو از جمله عواملی است که سبب آسیب به موها می‌شود و ساقه مو را خشک و کم‌آب می‌کند. در این شرایط باید به دنبال محصولی باشید که سلامت از دست رفته موها را بازگرداند. امروزه انواع و اقسام ماسک‌ها، کرم‌ها، سرم‌ها و نرم‌کننده‌های مختلف در بازار موجود هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید موهایی سالم و شاداب داشته باشید.

در کنار این محصولات شامپویی که موهایتان را با آن می‌شویید هم از اهمیت زیادی برخوردار است.یکی از بهترین شامپوهایی که می‌توانید برای بهبود وضعیت موها از آن استفاده کنید شامپو ترمیم‌کننده مو آسیب‌دیده رزماری کلیون است. این شامپو جلو ایجاد موخوره و شکسته شدن ساقه مو را می‌گیرد و با ترکیبات موثری که دارد به تقویت و ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. این شامپو برای موهای ضعیف و حساس فرموله شده است و با فرمولاسیون خاصی که دارد موها را تقویت و بازسازی می‌کند.

در فرمولاسیون این شامپو از عصاره گیاهانی همچون رزماری و ملیسا استفاده شده است و این ترکیبات علاوه بر ترمیم و تغذیه موهای سر، سبب نرم و ابریشمی شدن موها نیز می‌شود. اگر از این شامپو استفاده کرده باشید، حتما متوجه این موضوع شده‌اید که این محصول حجم‌دهنده نیز می‌باشد و موهای شما را حجیم و پرپشت نشان می‌دهد.سرامید موجود در این شامپو ترمیم‌کننده و ضدموخوره، جلو پیشرفت موخوره را می‌گیرد و پروویتامین B5 موجود در آن نیز یک مرطوب‌کننده و رطوبت‌رسان قوی برای موها و پوست سر می‌باشد.

استفاده مداوم از این محصول سبب براق و درخشان شدن موها می‌شود و جانی دوباره به موهای آسیب‌دیده می‌بخشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول قدرتمند می‌توان به از بین بردن موخوره، ترمیم موهای آسیب‌دیده، افزایش رطوبت موها، حجم‌دهندگی فوق‌العاده، ضدریزش، افزایش شادابی و لطافت موها و براق کردن تارهای مو اشاره کرد. روش استفاده از این شامپو مشابه دیگر محصولات مراقبت از مو است و باید دو الی سه بار در طول هفته از آن استفاده شود. شامپو را به مدت یک الی دو دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

2- شامپو حجم‌دهنده رزماری و نعنا پتال فرش

خریدشامپو حجم‌دهنده رزماری و نعنا پتال فرش

اگر موهای نازک، کم‌حجم و کمی دارید بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که حجم موهایتان را افزایش دهد. یکی از این محصولات شامپو حجم‌دهنده رزماری و نعنا پتال فرش است. این محصول حجم‌دهنده علاوه بر تمیز کردن پوست سر و موها، سبب تقویت و بازسازی موها نیز می‌شود و ظاهر آن‌ها را پرپشت و حجیم می‌کند. این شامپو پرپشت‌کننده و حجم‌دهنده، گردش خون در ناحیه پوست سر را افزایش می‌دهد و از این طریق کار تغذیه‌رسانی به سلول‌های پوستی را تسریع می‌بخشد. زمانی که گردش خون در قسمت ریشه موها افزایش پیدا کند عملکرد فولیکول‌ها چند برابر بیشتر می‌شود و موها رشد بهتری را تجربه می‌کنند.

این شامپو حجم‌دهنده همان‌طور که از نامش پیدا است حاوی عصاره گیاهان رزماری و نعنا است و به‌واسطه داشتن همین ترکیبات، قدرت زیادی در کاهش التهابات و تقویت پوست سر دارد. پس اگر به دنبال محصولی هستید که موهای نازک و کم‌پشت شما را حجیم و زیاد نشان دهد بهتر است از این شامپو استفاده کنید. این محصول ضمن تمیز کردن و پاکسازی پوست و موهای سر، سبب تغذیه سلول‌های کف سر نیز می‌شود و رطوبت مورد نیاز موها را تامین می‌کند. این محصول به هیچ وجه موجب خشک و وز شدن تارهای مو نمی‌شود و آب آن‌ها را تبخیر نمی‌کند. عصاره رزماری و نعنا موجود در این شامپو خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی بالایی دارند و در بلند مدت سبب رشد طولی موهای سر می‌شوند.

خواص شگفت‌انگیز رزماری بر هیچ‌کس پوشیده نیست و این گیاه طبیعی وضعیت پوست و مو سر را به خوبی بهبود می‌بخشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های شامپو حجم‌دهنده رزماری و نعنا پتال فرش می‌توان به افزایش متابولیسم سلولی، افزایش طول تارهای مو و پرپشت کردن آن‌ها، ایجاد حسی خنکی بین تارهای مو، ایجاد حس طراوت و تازگی و جریان خون در پوست کف سر، پاک‌کنندگی خوب و حجم‌دهندگی موها از ریشه تا نوک مو با ماندگاری بلند مدت اشاره کرد. این شامپو کاملا گیاهی و طبیعی است و دوست‌دار محیط زیست می‌باشد. شامپو حجم‌دهنده پتال فرش یک محصول باکیفیت ایرانی است و برای هر نوع مویی با هر جنسی قابل استفاده می‌باشد.

3-شامپو مو تقویت‌کننده رزماری لابورن

خریدشامپو مو تقویت‌کننده رزماری لابورن

از آن‌جایی که سلامت موها از اهمیت زیادی برخوردار است باید در انتخاب شامپو نهایت دقت را به خرج دهید. یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در انتخاب شامپو، توجه به جنس موها است. در حالت کلی موها به سه دسته خشک، چرب و معمولی تقسیم‌بندی می‌شوند. موهای خشک از شکنندگی بیشتری برخوردار هستند و خیلی راحت‌تر از پوست سر جدا می‌شوند. از این رو احتمال ریزش در آن‌ها زیاد است. موهای چرب نیز در اغلب موارد با شوره و پوسته همراه است و همین پوسته‌ها باعث بسته شدن منافذ می‌شود. منافذ مسدود شده چربی بیشتری تولید می‌کنند و از این طریق منجر به ریزش موها می‌شوند. موهای معمولی و نرمال هم که بین موهای خشک و چرب قرار دارد و بهترین نوع مو می‌باشد.

با توجه به اینکه موها در هر فرد متفاوت از فرد دیگری است باید شامپویی را تهیه و استفاده کنید که مناسب با جنس موهایتان باشد. در ادامه شامپویی را به شما معرفی می‌کنیم که برای موهای چرب مناسب است. شامپو مو تقویت‌کننده رزماری لابورن یک محصول ایرانی است و قدرت خوبی در تمیز کردن موهای چرب دارد. این محصول تمام آلودگی‌ها و گرد و غبارها را از میان موها خارج می‌کند و از این طریق چربی پوست سر را کاهش می‌دهد. این شامپو طراوت، شادابی و زیبایی را به موها بازمی‌گرداند و سبب می‌شود تا موهایی تمیز و پاکیزه داشته باشید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های شامپو مو تقویت‌کننده رزماری لابورن می‌توان به رفع احساس سنگینی کف سر، حذف پوسته و شوره سر، تعدیل و کنترل چربی مو، پاک‌کنندگی عمیق، جلوگیری از چرب شدن زود هنگام موها، اکسیژن رسانی بهتر به پوست سر، شاداب و درخشان کردن موها، خاصیت تقویت‌کنندگی بالا و غنی بودن از آنتی‌اکسیدان اشاره کرد. عصاره رزماری موجود در این شامپو با حذف شوره و خشکی موها، آن‌ها را نرم و لطیف می‌کند و جلوی ریزش موها را می‌گیرد. با کلیک بر روی گزینه خرید می‌توانید به صفحه معرفی محصولات دسترسی پیدا کرده و در صورت تمایل برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

محصولات مرتبط
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید