یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
گیاه مریم گلی - sage

گیاه مریم گلی - sage

چندین دهه است که مریم گلی و انواع مختلف آن نت‌های شگفت انگیز و تقریبا عرفانی را به ترکیب بندی عطرها آورده‌اند. این ماده به لطف جوهره قوی و تصفیه کننده‌اش، به عطرسازان بسیاری الهام می‌بخشد. رومیان مریم گلی را "گیاه مقدس" می‌نامیدند و برای عطاران نیز بسیار مقدس است. چینی‌ها آن را دوست داشتند و چهار پوند از چای خود را به ازای هر پوند از انواع مریم گلی مبادله می‌کردند.

آنها از مریم گلی برای درمان سرماخوردگی، درد مفاصل، بیماری‌های کلیوی و کبدی نیز استفاده می‌کردند. در طول قرون وسطی، راهبان بهپرورش 16 گیاهی مشغول بودند که در صومعه‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شدند. مریم گلی نیز یکی از گیاهان ضروری بود که در آن دوره در تهیه داروها برای مبارزه با بیماری استفاده می‌کردند.

مریم گلی چیست

مریم گلی یک گیاه قدیمی با سابقه طولانی و رنگارنگ و بومی منطقه مدیترانه در جهان است. این گیاه مانند رزماری، پونه کوهی، آویشن، اسطوخودوس و ریحان از خانواده نعناع است. مریم گلی با نام لاتین “Salvia officinalis” (این نام که از فعل لاتین salvere به معنای نجات دادن گرفته شده است) در اصل از دریای مدیترانه به اروپا و آمریکای شمالی وارد شد و اکنون در این مناطق به صورت وحشی رشد می‌کند.

مریم گلی بسته به منطقه و نوع کاربرد با نام‌های زیادی شناخته می‌شود. خانواده گیاه مریم گلی شامل حدود 900 گونه است که آن را به متنوع ترین گونه در خانواده گیاهان نعناعی تبدیل می‌کند. مریم گلی را می‌توان با عطر و طعم معطری که دارد شناخت. راه‌های زیادی برای استفاده از مریم گلی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پخت و پز، ساخت دارو و ایجاد خوشبو کننده و عطرسازی اشاره کرد.

خاستگاه و نحوه رشدمریم گلی

مریم گلی بومی آسیای صغیر و مدیترانه و گیاهی خودرو است که به صورت وحشی رشد می‌کند. در قرون وسطی به اروپای مرکزی راه یافت و در حدود سال 812 در باغ‌های شارلمانی در فرانسه یافت شد؛ سپس توسط مهاجران به آمریکا منتقل شد. این گیاه به طور وحشی در ترکیه، ایتالیا، یوگسلاوی، یونان، آلبانی، ایالات متحده، کانادا و اسپانیا رشد می‌کند.

گیاه مریم گلی تا زمانی که دما بین 5 تا 26 درجه سانتیگراد و میزان بارندگی سالانه بین 0.3 تا 2.6 متر باشد، تقریبا در هر جایی می‌تواند رشد کند. مریم گلی به حداقل نگهداری نیاز دارد و به راحتی رشد می‌کند؛ اما برای رشد به نور خورشید خوب نیز نیازمند است. این گیاه علاوه بر داشتن فصل رشد طولانی، در برابر بسیاری از آفات نیز مقاوم بوده و آسیب پذیر نیست.

مریم گلی با رشد در مناطق و شرایط دمایی مختلف، به یک گیاه بالقوه جهانی تبدیل شده است. گیاه مریم گلی یک گیاه چند ساله مقاوم در برابر سرما است که حتی می‌تواند در زمستان هم زنده بماند. با این حال، زمانی که زمستان فرا می‌رسد، خاموش می‌شود و دوباره در بهار بر می‌گردد. مریم گلی را باید در آفتاب کامل تا متوسط قرار دهید، اگرچه این امکان را به شما می‌دهد که آن را در داخل یا خارج از خانه نیز پرورش دهید.

استفاده از مریم گلی در عطرسازی

مریم گلی به لطف نت‌های تازه، حیوانی، معطر و سرزنده خود پویایی زیادی به عطرها می‌بخشد. این گیاه فقط یک تثبیت کننده ساده نیست، اما به طور گسترده توسط عطاران در عطرهای مردانه و زنانه، به ویژه در آکوردهای سرخسی یا فوژه، استقبال می‌شود. مریم گلی یک عنصر عالی برای ایجاد عطرهای شیپر است و به خوبی با نت‌های آبی و چوبی ترکیب می‌شود. همچنین می‌توان آن را در فرمول‌های شرقی‌تر یافت که در همنشینی با کهربایی شکل جدیدی به خود می‌گیرد. به لطف عناصر گیاهی و منتول دار، مریم گلی به خوبی با نت‌های تازه و معطر ترکیب شده و تمام قدرت خود را در هر ترکیبی توسعه می‌دهد تا آن را غنی‌تر و عمیق‌تر کند.

انواع مریم گلی

همانطور که گفتیم مریم گلی جنبه معطر، چوبی و تند را به عطرها می‌دهد و اغلب در عطرهای مردانه استفاده می‌شود. بیش از 900 نوع از مریم گلی وجود دارد، اما فقط سه نوع آن در فرمولاسیون‌ عطرها استفاده می‌شود. یعنی مریم گلی کلاری، مریم گلی سفید و مریم گلی ترنج. در ادمه درخصوص این یه نوعاز مریم گلی بیشتر توضیح می‌دهیم.

1- مریم گلی سفید

مریم گلی سفید یک تقویت کننده خلق‌وخو است که به آرامش و به افزایش قدرت حافظه کمک می‌کند. همچنین خاکی، روشن و پاک کننده است و به خوبی با گیاهان دیگر مانند علف لیمو، اسطوخودوس و گل‌ها ترکیب می‌شود. برگ‌های خشک مریم گلی سفید را اغلب آسیاب و دود کرده و حتی به بخور تبدیل می‌کنند.

2- مریم گلی کلاری

مریم گلی کلاری رایحه‌ای شیرین‌تر و مشک‌دار دارد. روغن موجود در این گیاه حسی آرام، ملایم و آرامش بخش دارد و اغلب در عطرهای تک جنسیتی یافت می‌شود. مریم گلی کلاری در عطرسازی و محصولات مراقبت شخصی، مورد علاقه و پرکاربردتر است؛ زیرا به عطر اجازه می‌دهد مدت بیشتری باقی بماند.

3- مریم گلی ترنج

مریم گلی ترنج کمی شیرین تر از سایر گونه‌ها است و از آن در ساخت شمع‌ها و محصولات مراقبت شخصی بسیار استفاده می‌شود. رایحه این گونه از مریم گلی به دلیل توانایی آن در کاهش استرس و علائم اضطراب شناخته شده است.

رایحه مریم گلی

مریم گلی گیاهی معطر با رایحه خنک، قابض و علفی نعناعی است. این رایحه در برخی شرایط تقریبا دارویی به مشام می‌رسد. دارای ته رنگ‌های خنک کننده منتول و اکالیپتوس است که آن احساس گیاهی و دارویی را تشدید می‌کند. از آنجایی که مریم گلی به عنوان یک ادویه و طعم دهنده تهیه غذا محبوبیت دارد، وقتی به عطرها و ادکلن‌ها خاص اضافه می‌شود، احساس آشپزی یا خوشمزگی را القا می‌کند.

فواید مریم گلی

استفاده از مریم گلی در غذا و مقاصد آشپزیبه دلیل رایحه خوشی که دارد،بسیار متداول است. اغلب در آشپزخانه‌ها و قفسه‌های ادویه‌جات به صورت سبزی تازه یا خشک و یا به شکل روغن یافت می‌شود. مادامی که مریم گلی به شکل مکمل‌های گیاهی یا از طریق رژیم غذایی در غذا مصرف شود، می‌تواند فواید سلامتی مفیدی داشته باشد. در زیر فقط به چند مورد از فواید مهم سلامتی که می‌توانید از مریم گلی به‌دست آورید اشاره شده است.

1- کمک به تنظیم قند خون

چند مطالعه جالب نشان می‌دهد که مصرف مریم گلی می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند. مطالعات زیادی توانایی مریم گلی در کاهش سطح قند خون را با داروی دیابت متفورمین مقایسه کرده‌اند.

2- کاهش کلسترول LDL

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گیاه مریم گلی به طور بالقوه می‌تواند به کاهش کلسترول بد LDL در بدن کمک کند. همانطور که اکثر مردم به خوبی می‌دانند، LDL کلسترول بدی است که با افزایش خطر بیماری قلبی ارتباط مستقیم دارد.

3- محافظت در برابر سرطان

تحقیقات فزاینده‌ای نشان می‌دهد که این گیاه ممکن است خواص ضد سرطانی مفیدی نیز داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهند که عصاره مریم گلی نه تنها می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را سرکوب کند، بلکه آنها را تحریک به مرگ نیز می‌کند.

مریم گلی و فرهنگ‌های مختلف

رومیان باستان مریم گلی را گیاهی می‌دانستند که سلامتی به ارمغان می‌آورد و بخشی از داروسازی رسمی رومی بود. از این گیاه برای التیام زخم‌ها، جلوگیری از خونریزی و تسکین گلودرد استفاده می‌شد. از سال 742 پس از میلاد تا 814 پس از میلاد، امپراتور روم یک دانشکده پزشکی معتبر در سالرنو راه‌اندازی کرد که مریم گلی یکی از 100 گیاهی بود که در این ملک رشد می‌کرد. در اروپای قرون وسطی تصور می شد که مریم گلی حافظه را تقویت می‌کند و خرد را افزایش می‌دهد. این عنصر اغلب برای آماده کردن مردم برای مراسم و دروس آموزنده استفاده می‌شد.

اعتقاد مسیحیان بر این است که مریم گلی جان مریم باکره و حضرت عیسی را نجات داده است. (اعتقاد بر این است که مریم باکره در حالی که به دنبال پناه بردن از خشم پادشاه هرود بود، با پنهان شدن در درختچه‌ای از مریم گلی که آنها را از دید پنهان می‌کرد، از چنگ سربازان فرار کرد.) بومیان آمریکا از قبایل لاکوتا، شاین و ناواهو، مریم گلی را مقدس دانسته و در مراسم خاصی برای دفع ارواح شیطانی آن را می‌سوزاندند. این بومیان آمریکایی بسته‌های مریم گلی خشک می‌ساختند و آنها را برای پراکنده کردن انرژی منفی روشن می‌کردند. گیاه شناسان انگلیسی نیز مریم گلی را با شکوفایی مرتبط می‌دانستند و اعتقاد بر این بود که وضعیت رشد مریم گلی در یک باغ، موفقیت یک شرکت را تعیین می‌کند.

عطرهای محبوب مریم گلی

از نت مریم گلی در بسیاری از عطرها معروف استفاده شده است. ما در زیر لیست کوچکی از برخی محبوب‌ترین عطرها و ادکلن‌های حاوی نت مریم گلی را برای شما معرفی کرده‌ایم. همانطور که اشاره کردیم؛ بیشتر عطرهای دارای نت مریم گلی در دسته آروماتیک و مردانه طبقه‌بندی می‌شوند. با این حال نمونه‌های زنانه نیز در این بین دیده می‌شود.

1- ادو تویلت گس سداکتیو نویر زنانه

خرید عطر گس سداکتیو نویر

سداکتیو نویر ادو تویلت زنانه برند گس با نام لاتین Guess، در سال 2019 به بازار عرضه شد. عطار این دو تویلت آمریکایی، لوران لو گورنک است. این عطر بانویی جذاب، وسوسه‌گر و بازیگوش را به تصویر می‌کشد. با عطر و طعمی سرشار از رایحه ترنج، یاسمن و وانیل، بانویی به‌روز خواهید بود که در طول زمان به تکامل رسیده است. این عطر، سلاحی غیرقابل مقاومت و رایحه‌ای شگفت انگیز را همراهتان می‌کند که با آن از دیگران متمایز می‌شوید.

سداکتیو نویر ادو تویلت زنانه، عطری از خانواده بویایی شرقی گل‌دار و دارای طبع رایحه‌ای گرم و طعمی شیرین است.پس از اسپری‌کردن این عطر، نت‌های لطیف ابتدایی، مشتمل بر مریم‌گلی، گل صدتومانی و ترنج در فضا منتشر می‌شود. با گذشت زمان کوتاهی، نت میانی که از گل برف، گل زنبق و گل یاس تشکیل شده است، مشامتان را پر می‌کند. پس از آن، نت‌ پایانی از مخمل، خس‌خس و وانیل، جای تردیدی برای خرید این عطر باقی نمی‌گذارند.

2-ادوتویلت رالف لورن پولو بلک مردانه

خرید عطر رالف لورن پولو بلک

برند آمریکایی ادکلن رالف لورن از معدود برندهاى بسیار پرطرفدار به خصوص در میان آقایان است، که محبوبیت را از زمان تاسیس در سال 1967 تا به امروز حفظ کرده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این برند، پوشاک مردانه خاص و باکیفیت آن است.شاید روند مد در طول زمان تغییر کند و شاهد سبک‌هاى جدیدى در دنیاى مد باشیم؛ ولى یکى از ویژگى‌هاى رالف لورن در صنعت مد ماندگارى قطعات کلاسیک این برند در طول سال‌ها متمادی است.

ادوتویلت محبوب پولو بلک از برند عطر و ادکلن رالف لورن، که در سال 2005 به بازار معرفی و عرضه شده است، یک عطر چوبی آروماتیک معتدل و تلخ و شیرین است، که توسط عطرساز معروفی به نام پی‌یره نگرین (Pierre Negrin) طراحی شده است.به محض این که عطر Polo Black از برند رالف لورن را بر روی پوست و در محل نبض‌ یا لباس‌تان اسپری کنید، به سرعت رایحه‌ای از ترکیب لیمو ترش زرد، انبه و گیاه مریم گلی را استشمام خواهید کرد.

سپس نت‌های میانی از ترکیب نارنگی و گیاه برنجاسف و نت‌های میانی از ترکیب دانه تونکا، چوب صندل و نعناع هندی عرض اندام می‌کنند. بوی تند و تلخ این ترکیب انتهایی اعتماد به نفس و هیجان شما را بالاتر می‌برد و شما را به اوج می‌رساند. تجربه نشان داده، که رایحه این عطر برای بسیاری از مردان جذاب و محبوب است و توقع آقایان را از یک عطر به صرفه با رایحه‌ای خاص و همه پسند برای مراسم مهمی که قرار است تاثیرگذار باشند، تامین می‌کند.

3-ادوتویلت لانوین ال هوم اسپورت مردانه

خرید عطرلانوین ال هوم اسپورت

برند لانوین در سال 2009 از یک عطر شدیدا موفق با روایح اسپورت و خنک برای جوانان ورزشکار و پرتکاپو، رونمایی کرد که با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شد. این عطر فرانسوی که ال هوم اسپورت نام دارد، اکسیری به شدت انرژی‌بخش و روح‌نواز است که از تقابل و تعامل عناصر ملموس آروماتیک، مرکباتی و ادویه‌ای تازه ساخته شده است. طبع خنک و طعم شیرین این عطر مردانه، در نتیجه تلاطم پرجوش‌وخروش آکوردهای نافذ مرکباتی به وجود آمده که از همان لحظات اول به‌شکل ملموسی احساس می‌شوند. این خنکی ذاتی، رایحه عطر را تا پایان آن همراهی می‌کنند و به جرات می‌توان گفت؛ که به شکل عجیبی در جذابیت و گیرایی عطر تاثیر دارند.

فرمولاسیون شادابی که در ترکیب این اکسیر اغواگر به‌کار رفته بیشتر برای استفاده در روزهای آفتابی و سوزان تابستان و یا ساعت‌های تقریبا گرم فصل بهار مناسب است. مدت زیادی طول نمی‌کشد که خط بوی سرد و مخملی آروماتیک شاهکار ال هوم اسپورت، شما را به اوج استواری و قدرت مطلق می‌برد.رایحه نت‌های میانی در هرم بویایی این عطر، ترکیبی تمیز و دل‌نواز از کنار هم قرار گرفتنِ عناصر آرامش‌بخش و آروماتیک اسطوخودوس و گیاه مریم گلی هستند. استشمام بوی این نت‌ها احساس جوانی، قدرت و اراده تمام کمال را در وجود شما بیدار می‌کند.

4-ادوپرفیوم بولگاری وریدیا زنانه

خرید عطربولگاری وریدیا

کلمه وریدیا از کلمه‌ Viridis در زبان لاتین به معنای "سبز یا سرسبز" گرفته شده است. وریدیا سبز رنگ که با الهام از سنگ‌های قیمتی ساخته شده، تداعی کننده سنگ زمرد درخشان و زیباست. این عطر با فرمولاسیونی غنی و منعکس کننده شکوه و جلال باغ های سرسبز امپراتوری بیزانس را یادآور می‌شود که غرق در رمز و راز و افسون و جادو است. عطر VERIDIA EDP بر اساس آکوردهای اصلی و برجسته آروماتیک، چوبی، بالزامیک، ادویه‌ای و کهربا در دسته عطرهایی با گروه بویایی شرقی تند قرار می‌گیرد.

عطری بسیار سبز، شاداب و آرام که اعتیادآور است؛ کافیست فقط یک‌بار آن را ببویید؛ قطعا دیگر نمی‌توانید از آن دست بکشید.ادوپرفیوم بولگاری وریدیا زنانه یک ترکیب کاملا پیچیده و چند وجهی است که با نت سبز و پررنگ گیاه مریم گلی باز می‌شود و به درخت سرو می‌رسد که در ترکیب با سنبل ختایی تلخ شده است. در ادامه با روایح دودی و دانه فلفل تنو تلخ شده و درانتها با شکلات و وانیل خوشمزه و دلنشین ظاهر می‌شود. کمپانی ایتالیایی مبدا ابن عطر حیرت‌انگیز را با ماندگاری بالا و پخش بویی قابل توجه در غلظت ادوپرفیوم ارائه کرد.

حال‌وهوایی سرسبز و بهشتی شبیه به قدم زدن در یک باغ بزرگ و باشکوه که در آن همه نوع شیرینی و مربایی سرو می‌شود؛ درست مانند آنچه در پس‌زمینه عطر حس می‌شود. طبع معتدل و طعم تلخ و تند این عطر، آن را تبدیل به عطری همه کاره کرده به‌گونه‌ای که هم مناسب استفاده روزمره و سبک است و هم در محافل باشکوه و میهمانی‌های مجلل می‌توان از آن بهره برد. عطری استثنایی با فرمولاسیونی پیچیده و غنی که مناسب با هر آب و هوایی بخصوص روزهای بارانی پاییز می‌باشد.

5-ادو پرفیوم هوگو باس هوگو اکسترم مردانه

خرید عطرهوگو باس هوگو اکسترم

این عطر جذاب مردانه در سال 2016 توسط برند مطرح هوگو بوس رونمایی شده و رایحه‌ای معتدل و ملایم در دسته روایح آروماتیک سبز دارد.در فرمولاسیون حرفه‌ای این عطر آلمانی، بعد از روایح آروماتیکی، آکوردهای غالب ادویه‌ای و چوبی پیشروی کرده و با کش و قوس‌های عمیق خود رایحه‌ای آرامش‌بخش را جشن می‌گیرند. عنصر اصلی ادوپرفیوم هوگو اکستریم مردانه سیب سبز است که به محض پاف کردن اکسیر عطر، در فضای اطراف شما پخش می‌شوید. اما اسطوخودوس، مریم گلی و درخت نراد نیز نقش مهمی را در شخصیت افتاده و اصیل عطر بازی می‌کنند.

رایحه هوگو اکستریم در عین سادگی، نافذ و موثر است و با روحیات مردان مقتدر و پیشرو سازگاری عجیبی دارد. مردانی که در عین سربه‌زیری، با اقتدار به سمت آینده‌ای بهتر و رو به جلو حرکت می‌کنند. با کمک رایحه این عطر هنرمندانه، آقایان می‌توانند میان اطمینان و عدم اطمینان توازنی بی نظیر برقرار کنند و اهداف حقیقی و عمیق خود را به سرانجامی موثر برسانند.خط بوی این ادوپرفیوم مردانه، تفسیری از مردان آرام، پیوسته و تاثیرگذار است. طبع معتدل این ادوپرفیوم مردانه چهارفصل و همه‌کاربردی بوده و شما می‌توانید از آن بسته به نیاز و سلیقه خود، در هر موقعیت مکانی یا هر زمان از طول روز استفاده کنید.

6- ادو پرفیوم تام فورد گری وتیور مردانه

خرید عطرتام فورد گری وتیور

عطر مردانه Grey Vetiver با رایحه‌ای گرم تند و چوبی با حس کهربا است. تام فورد این عطر را در سال 2009 منتشر کرد و از نت‌های مریم گلی، شکوفه پرتقال، گریپ فروت برای دهنه عطر و از نت‌های فلفل قرمز، جوز هندی و ریشه زنبق برای قلب عطر استفاده کرده است. او پایه این عطر را با نت‌های خزه درخت بلوط، خس خس، کهربا و نت های چوبی تکمیل کرده است. اگر به دنبال عطری در این ترکیب برای بهار هستید Grey Vetiver گزینه خوبیست. عطر چوبی آن حسی مثل قدم زدن در میان جنگلی از درختان اعجاب انگیز را می دهد با رایحه ای مدرن و گران قیمت !...

عطری خنک ، تلخ و بسیار احساس برانگیز که بارز ترین ویژگی آن در پخش و ماندگاری بالا است . این عطر کاریزماتیک با رایحه اصلی و غالب " خس خس " همچون دیگر محصولات تام فورد جزو محبوترین و پرفروش ترین عطرهای دنیا به‌حساب می‌آید و مخصوص مردان جنتلمن ، شیک پوش و سخت‌پسند است. در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده در خصوص گیاه مریم گلی برایتان مفید بوده باشد. همچنین کلیلک بر روی گزینه خرید، امکان دسترسی به صفحه معرفی محصول را برایتان فراهم می‌کند. در ضمن خوشحال می‌شویم تجربیات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برایمان بنویسیدبوی مریم گلی به شما چه حسی می‌دهد؟

محصولات مرتبط
گلد فیر این میفیر ادو پرفیوم زنانه و مردانهAtkinsons 
۱۲,۵۸۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وای ادو پرفیوم مردانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL 
۱۳,۲۷۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۴
تنوع
آرمانی کد کولونیا ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۱۴,۲۲۰,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۱۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
آکوا پور هوم آتلانتیک - آکوا پور هوم آتلانتیکو ادو تویلت مردانه بولگاریBvlgari 
۵۸۳,۰۰۰ تومان
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
۱۵ میل
مینیاتوری
استرانگر ویذ یو ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani 
۱۰,۰۰۸,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۴
تنوع
ریو کالکشن پور هوم ادو پرفیوم مردانهRio collection 
۱,۱۴۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
آبسسد ادو پرفیوم زنانهCalvin Klein 
۶,۹۶۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۱
تنوع
گلد راش ادو تویلت مردانهParis Hilton 
۷,۵۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ماندارینو دی آمالفی آکوا ادو تویلت مردانه تام فوردTom Ford 
۲۱,۷۰۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
جنتلمن اونلی فرش ادو تویلت مردانهGivenchy 
۶,۷۶۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
والنتینو یومو آکوا ادو تویلت مردانه ولنتینو - والنتینوValentino تخفیف ویژه
۱۰,۸۳۸,۰۰۰ تومان۸,۶۵۸,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۷۵ میل
عطر
+۱
تنوع
هوگو اکسترم ادو پرفیوم مردانه هوگو بوس - هوگو باسHugo Boss 
۴,۳۷۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
+۳
تنوع
هالووین من شات ادو تویلت مردانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozoامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۶۱,۰۰۰ تومان۲,۱۵۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
آیکون الیت ادو پرفیوم مردانه آلفرد دانهیلAlfred Dunhill 
۳,۱۰۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
آرمانی ادو سدر ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانیGiorgio Armani تخفیف ویژه
۱۱,۷۲۱,۰۰۰ تومان۸,۹۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
سی اچ من پرایو ادو تویلت مردانه کارولینا هرراCarolina Herrera 
۹,۰۰۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۵۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
مابوسین پور لویی تایم اوت ادو پرفیوم مردانهMauboussin تخفیف ویژه
۳,۲۸۲,۰۰۰ تومان۳,۲۱۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
مابوسین پور لویی این بلک ادو پرفیوم مردانهMauboussin 
۶,۵۱۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید