یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
هل - cardamom

هل - cardamom

هل (Elettaria cardamomum) گیاهی معطر و تند و متعلق به خانواده گیاه شناسی زردچوبه و زنجبیل است. هل گیاهی است قوی، چند ساله و علفی به ارتفاع 2 تا 5 متر که در ارتفاعات متوسط در جنگل‌های بارانی استوایی رشد می‌کند. گیاهی با ریزوم‌های ضخیم که گل‌های سفید با رگبرگ‌های قرمز تولید می‌کند. هل در شکل ظاهری یک میوه از نوع کپسولی خشک است که هر کپسول حاوی 10 تا 20 دانه زاویه‌دار، سیاه رنگ و معطر است. گیاهان هل دانه‌ها را در غلاف‌های خوشه‌ای نزدیک زمین تحمل می‌کنند و به مدت 10-15 سال به باروری خود ادامه می‌دهند.

بذرها باید دقیقاً در زمان مناسب جمع شوند تا خرد نشوند. میوه‌ها در ابتدا سبز هستند، سپس زرد می‌شوند و وقتی شروع به ریزش می‌کنند؛ یعنی زمان برداشت آنها فرا رسیده است. سپس از سپتامبر تا دسامبر در هندوستان با دست چیده می‌شوند.هند و گواتمالا تولید کنندگان بزرگ هل در جهان هستند. این نت گران قیمت بسیاری از عطرهای مردانه را تقویت می‌کند و جذابیت، و میوه‌ای گلی را به ارمغان می‌آورد. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل درباره هل، انواع آن، کابردهای مختلف آن، و فواید هل بر سلامتی بپردازیم. در انتها نیز چند نمونه از شاهکارهای بویایی با نت هل را برای شما معرفی خواهیم کرد تا پاییز و زمستان امسال را باشکوه‌تر و شیک‌تر سپری کنید.

تاریخچه و خاستگاه هل

هل گیاه بومی مناطق نیمه گرمسیری آسیا است و یک عنصر برجسته در غذاهای هندی به‌شمار می‌آید. هل عمدتا بومی هند و سریلانکا است، اما هل مدرن در گواتمالا که بزرگترین صادرکننده این کپسول‌های سبز گرانبها در جهان است و همچنین در تانزانیا، ویتنام و کامبوج نیز کشت می‌شود و به صورت غلاف کامل، دانه کامل یا آسیاب شده و به صورت پودر فروخته می‌شود. اسانس هل از تقطیر بخار بذر ادویه آن بدست می‌آید و برای مصارف پزشکی، درمانی و عطر استفاده می‌شود. دانه‌های ریز هل دارای رایحهمعطری بین اکالیپتوس، نعناع و فلفل و مخلوطی منحصر به فرد در قالب نت‌های تند است. اما کمی شیرین‌تر از زیره سبز است که در صنعت عطرسازی با آن شباهت دارد.

با توجه به ترکیب منحصر به فرد و معطر هل، جای تعجب نیست که در گذشته از آن برای درمان بیماری‌های اضطرابی و حتی به عنوان داروی تب بر استفاده میشده است. قدمت این ادویه کاملاً به زمان وداییان برمی‌گردد که حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح بود. مصریان باستان به طور مکرر از هل برای تولید عطر همراه با کندر، مرم، دارچین و کاسیا استفاده می‌کردند.مصری‌ها معتقد بودند که هل در ساخت عطرهای روغنی و بهداشت فیزیکی بسیار حیاتی است زیرا ترکیبی عالی با بخور برای سفید کردن دندان‌ها بود. به گفته برخی از نویسندگان، نوشیدن قهوه تزریق شده با نت‌های تند هل یک آیین در خاورمیانه است که قدمت آن به بیش از 800 سال قبل برمی‌گردد. آنها می‌گویند که این مخلوط اثر بسیار محرکی را در طول روز، هم روی بدن و هم روح دارد.

هل سپس 1500 سال بعد در متون مختلف آیورودا، دوباره ذکر شده است. این گیاه ملکه ادویه‌ها است و زیر سایبان گرمسیری، در دامنه کوه‌های گات در ساحل مالابار در جنوب هند به شکلی مجلل رشد کرده است تا با دست برداشت شود و به سراسر جهان ارسال شود. هل آشنا به هند و دنیای غرب، هل سبز نامیده می‌شود و به همراه انواع مختلفی از آن مانند هل غول پیکر و هل سیاه از همان اوایل تاریخ برای پخت و پز، عطر سازی، بخور دادن و دارو استفاده میشده است.همچنین هل از زمان‌های بسیار دور یکی از گیاهان معطر کلیدی مورد استفاده در عطرهای یونانی بود.

غالباً از هل به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده بخور یاد می‌شود. هل بعد از زعفران و وانیل سومین ادویه گران قیمت در جهان است. اسانس هت همچنان به دلیل رایحه چوبی، شیرین، کمی آجیلی و معطرش مورد علاقه است. هل با رایحه‌ای دوست داشتنی و باشکوه در بیشتر عطرهای زمستانی و پاییزی حضور دارد، اما شاید شما هرگز متوجه حضور آن نشوید.اگرچه می توان تا حدودی در رایحه‌های زنانه از هل استفاده کرد، اما هنگام استفاده در عطرهای مردانه، به ویژه در عطرهای ادویه‌دار، شرقی یا سبز، بسیار موثرتر است. هل اولین بار در سال 1902 و در ادکلن Parfums Berdoues Mandarine & Cuir در عطرهای مردانه استفاده شد.

انواع هل

هل انواع مختلفی دارد. سفید، سبز، بژ و قهوه‌ای؛ رنگ آن با توجه به روش خشک کردن متفاوت خواهد بود. هل سیاه خاکی و دودی و دارای عطری عجیب و غریب و هل سبز اکالیپتوسی دارای رایحه تازه‌تر و تقریبا نعنایی ات که بیشتر در عطرهای مردانه کاربرد دارد و به آنها روشنایی می‌بخشد. هل سیاه یا قهوه ای که ریشه دیگر هل سبز است، بزرگ‌تر، خشن‌تر، با رایحه قوی‌تر و دودی‌تر است و معمولا در آماده‌سازی‌های شور استفاده می‌شود.

کاربردهای اسانس هل

اگرچه امروزه از آن در رایحه‌ها استفاده می‌شود، اما کاربردهای اصلی آن در پزشکی و آشپزی است. برای استفاده‌های دارویی، هل دارای خواص تسکین دهنده معده است، در حالی که عصاره‌های دانه آن هم دارای خاصیت ضد التهابی هستند. برای به دست آوردن اسانس هل، دانه‌ها را صاف می‌کنند و سپس به مدت 5 ساعت قبل از مرحله تصفیه و هم زدن با بخار آب تقطیر می‌کنند و سپس ارزیابی پیش از مایه‌گیری انجام می‌شود. هل یک ادویه نسبتا گران است؛ زیرا تولید آن کار سخت و فشرده‌ای است. هل بعد از زعفران و وانیل یکی از گرانترین ادویه‌جات است؛ اما هنگامی که به پودر تبدیل می‌شود، خیلی سریع عطر خود را از دست می‌دهد.

اسانس هل سبز تقطیر شده با بخار اغلب برای طعم دادن به قهوه در خاورمیانه استفاده می‌شود. به گفته برخی از منابع، ترکیب سنتی قهوه با نت‌های تند هل برای قرن‌ها، یعنی بیش از 800 سال است که انجام می‌شود. بر اساس این منابع این مخلوط تاثیر بسیار تحریک کننده‌ای روی بدن و روح در طول روز دارد. اسانس هل از تقطیر بخار دانه‌های هل به دست می‌آید و برای اهداف گوناگونی چون پزشکی، درمانی و عطری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن معطر، با نت‌های شیرین ادویه‌ای جذاب و عرفانی خود، احساس گرما همراه با حس‌های عجیب و غریب و رمز و راز جهان‌های ناشناخته را ایجاد می‌کند.

فواید هل برای سلامتی

هل جدا از رایحه بسیار غنی و خاصی دارد، خواص دارویی بسیار زیادی دارد که هزاران سال است توسط اجداد و پیشینیان ما مورد استفاده قرار گرفته است و ما در اینجا اشره کوناه و مختصری درخصوص فواید و خواص بی‌نظیر این گیاه علفی اشاره کردیم.

1. خواص آنتی اکسیدانی و دیورتیک

هل دارای خواص آنتی اکسیدانی و دیورتیک است و می‌تواند کاهش دهنده فشار خون باشد. به گفته محققان این ادویه به دلیل اثر ادرارآوری که دارد، فشار خون را کاهش می‌دهد، به این معنی که می‌تواند ادرار را برای از بین بردن آبی که در بدن شما جمع می‌شود، به عنوان مثال در اطراف قلب، تقویت کند.

2. حاوی ترکیبات ضد سرطان

ترکیبات موجود در هل ممکن است به مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کند. مطالعات نشان داده است که پودر هل می‌تواند فعالیت آنزیم‌های خاصی را که به مبارزه با سرطان کمک می‌کنند، افزایش دهد. این ادویه می‌تواند توانایی سلول‌های کشنده طبیعی برای حمله به تومورها را افزایش دهد.

3. تنفس و استفاده از اکسیژن را بهبود می‌بخشد

ترکیبات موجود در هل به افزایش جریان هوا به ریه ها و بهبود تنفس کمک می‌کند. هنگامی که هل در رایحه درمانی استفاده می‌شود، رایحه‌ای نشاط آور ایجاد می‌کند که سرشار از احساس سرزندگی است و توانایی بدن شما را برای استفاده از اکسیژن در طول ورزش افزایش می‌دهد.

4. کمک به مشکلات گوارشی از جمله زخم معده

هزاران سال به‌خصوص در مناطق آسیایی، از هل برای کمک به هضم غذا استفاده می‌شود. این گیاه شگفت انگیز و گران‌بها اغلب برای تسکین ناراحتی، تهوع و استفراغ با سایر ادویه های دارویی مخلوط می‌شود.

5. از بین برنده بوی بد دهان

استفاده از هل برای درمان بوی بد دهان و بهبود سلامت دهان یک درمان قدیمی است که هنوز هم کاربرد دارد. عصاره هل در مبارزه با پنج باکتری که می‌توانند باعث ایجاد حفره‌های دندانی شوند، موثر است. در برخی از موارد گزارش شده، عصاره‌ها از رشد باکتری تا 2.08 سانتی‌متر جلوگیری کردند.

نت هل در عطرسازی

همانطور که گفته شده، هل یکی از گران‌ترین ادویه‌ها در سطح جهان است؛ بنابراین روغن آن نیز یکی از معتبرترین اسانس‌ها در تولید عطر به شمار می‌رود. هل آنقدر معطر است که تنها یک لمس از اسانس دانه‌های جادویی این گیاه برای ساخت شاهکار بویایی کافی است. در عطرسازی هل گواتمالا بیشتر هل هندی محبوبیت دارد، زیرا خالص‌تر و نشاط آورتر است و در نتیجه بیشتر مورد استقبال عطرسازان قرار می‌گیرد.هل عمدتا در غذاهای هند و عید پاک میانه استفاده می‌شود و بوی بسیار عمیقی را فراهم می‌کند که هر بار ساعت ها بوی آن در محیط می‌ماند. به همین دلیل است که به طور گسترده در عطرها استفاده می‌شود.

بوی اسرارآمیز و تیره نت هل همراه با نشانه‌هایی از نت‌های شیرین و لطیف معمولاً با سایر نت‌های ادویه و میوه به خوبی ترکیب می‌شود و رایحه‌های منحصر به فردی ایجاد می‌کند. نت هل بسیاری از اوقات، در رایحه‌های مرکبات استفاده می‌شود، زیرا به خوبی با رایحه مرکبات مانند پرتقال شیرین، لیمو، گریپ فروت، ترنج، و نرولی هماهنگ می‌شود.گرما و شیرینی هل می‌تواند زمینه‌ای دوست داشتنی برای عطرهای معطر و گل رز فراهم کند. همچنین پایه‌های عطر شرقی را گرم می‌کند و به عنوان نت اصلی در بسیاری از عطرها استفاده می شود.نت هل در همه خانواده‌های بویایی به ویژه برای خانواده‌های چوبی، شیپر و شرقی استفاده می‌شود و در عطرهای مردانه و زنانه بسیار پرکاربرد است.

این نت در گذشته منحصرا برای عطرهای مردانه استفاده می‌شد، اما امروزه به طور فزاینده‌ای برای تولید عطرهای زنانه و یونیسکس نیز استفاده می‌شود.هل یک نت میانی تند، شیرین و با طراوت است که به خوبی با سایر نت های تند، مرکباتی، چوبی و بسیاری دیگر ترکیب می شود. این روغنی نیست که به تنهایی استفاده شود، اگرچه بسیاری آن را دوست دارند. اگرچه عطرهایی مانند اولین عطر از مجموعه Amouage Opus حاوی مگادوز هل هستند. با این حال، این گیاه در نسخه‌های دیگری از عطرهای شناخته شده در برندهای مختلف به کار رفته که عالی عمل کرده‌اند.

بهترین عطرها با نت هل

انواع مختلفی از عطرها با نت جادویی هل وجود دارد. برخی روایحی بسیار شیرین، تند و گرم دارند و برخی دیگر رایحه تازه‌تری دارند. علی‌رغم تفاوت‌های زیادی که در رایحه‌ها وجود داردِ اما اکثرا از عطر هل سهیم هستند. نت هل در عطرها فضایی اغواکننده و جذاب را به طرز هنرمندانه‌ای به‌وجود می‌آورد، بدون اینکه زیاده‌روی شود. این نت عطرها را هم برای استفاده در موقعیت‌های رسمی و هم در مواقع صمیمی مناسب می‌کند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با چند نمونه از عطرهای محبوب دارای نت هل آشنا کنیم. کلیک بر روی گزینه خرید، امکان ورود مستقیم به صفحه معرفی محصول را برای شما ممکن می‌کند.

1- ادوکلن جو مالون میموزا و هل مردانه/زنانه

خرید عطرجو مالون میموزا اند کاردامم

Jo Malone Mimosa & Cardamom رایحه‌ای تند و شرقی است که لمس زیبایی از گل ها دارد. این عطر با رایحه‌ای گرم و تند باز می‌شود و حسی واقعا راحت ایجاد می‌کند. پس از مدتی نت میموزا اضافه شده و رایحه‌ای تمیز و گلی به آن اضافه می‌کند. پایه این عطر به لطف دانه تونکا رایحه‌ای شیرین و ملایم به عطر می‌دهد و به طور کلی، شما با رایحه‌ای گرم و تمیز شرقی با تاثیری زیبا از گل‌ها باقی خواهید ماند. عطرجو مالون میموزا و کاردامم راحت و آرامش‌بخش است.

ته‌مزه تند و شیرین عطر حال و هوای یک صبحانه با چای هلی در هوای آزاد بهاری را را به شما منتقل می‌کند. اگرچه نت‌های گلی در فرمولاسیون عطر کاملا ملموس است اما بوی نافذ هل آن را برای آقایان نیز مناسب کرده است. رایحه صمیمی این عطر یونیسکس غالبا مصرف روزمره دارد و برای اوایل بهار تا اواسط پاییز پیشنهاد می‌شود. رایحه‌ای دوستانه که تا ساعت‌ها شما را به گپ و گفت با جفتتان وا داشته و در اوج خنده‌ها و پچ‌پچ‌هایدوتایی خاطره‌ساز می‌شود.

2- ادوتویلت ایوسن لورن لانویت دی الهوم مردانه

خرید عطریوسن لورن لانویت دی الهوم

عطر مردانه لانویت دی الهوم از برند محبوب عطر و ادکلن ایوسن لورن، رایحه‌ای لبریز از تضاد و شگفتی دارد. این ادوتویلت چوبی تند که توسط سه عطرساز معروف به نام‌های آنه فلیپو، دومنیک روپیون و پیر وارگنیه طراحی شده است، در سال 2009 توسط برند فرانسوی Yves Saint Laurent به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. این عطر مردانه تلخ و معتدل تا به امروز، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند ایوسن لورن شناخته می‌شود.

هر چند که شیشه تیره این عطر مانند محتویات داخلش قدرتمند به نظر می‌رسد، اما رایحه ادوتویلت دقیقا برخلاف رنگ شیشه‌اش، اصلا تاریک و مرموز نیست. این عطر مردانه دارای ماندگاری خوب و پخش‌بوی قابل قبول است و برای استفاده در مهمانی‌ها و جشن‌های شبانه یا قرار ملاقات‌های مهم توسط آقایان در هر سن و سالی توصیه می‌شود. رایحه عطر مردانه لا نویت دی الهوم با جریانی قوی از نت‌های چوبی، فلفلی شروع می‌شود که بسیار غنی، تاثیرگذار و مردانه هستند.

البته این جریان قوی طولانی مدت نیست و وجود هل در کنار چوب سدر در ساختار این عطر باعث ملایم‌تر شدن رایحه می‌شود. همچنین با وجود نت اسطوخودوس در نت میانی عطر، احساس تازگی و طراوت به رایحه اضافه می‌شود و نتیجه‌ای ملایم و آرامش بخش را به دنبال دارد. علاوه بر این‌ها، وجود نت ترنج، زیره و گیاه خس خس در ساختار این عطر مردانه خوشبو، باعث هر چه جذاب‌تر شدن و پرحرارت‌تر شدن رایحه آن می‌شود و این ادوتویلت را تبدیل به عطری با رایحه کامل و عالی برای آقایان شیک پوش می‌کند.

3-ادوپرفیوم زرجوف ایکس جی 1861 زفیرو زنانه/ مردانه

خرید عطرزرجوف ایکس جی 1861 زفیرو

کمپانی ایتالیایی زرجوف برای اولین بار در نمایشگاه عطر در میلان، مجموعه‌ای از سه عطر خود را که به 150 سالگرد اتحاد ایتالیا اختصاص یافته است را ارائه کرد. مجموعه‌ای از عطرها که با الهام از ثروت، زیبایی و میراثی که این کشور دارد، خلق شده‌اند. زفیرو، شکوه روم ابدی را جشن می گیرد! رایحه‌ای عمیق چوبی، کمی تند و ساده که توسط متیو ناردین (Mathieu Nardin) عطرساز ماهر و کاربلد، در سال 2015 ساخته و در حجمی معادل 100 میلی‌لیتر ارائه شده است.

عطری قوی و اسرارآمیز که به لطف فرمول پیشنهادی و دست نیافتنی آن، شبیه به جادوی کمیاب یک معجون بی‌مثال است. عطر XJ 1861 Zefiro EDP یک رایحه یونیسکس با خانواده بویایی شرقی تند است زیرا که از آکوردهای برجسته و اصلی ادویه‌ای پرحرارت، آروماتیک، کهربا، چوبی و دارچین تشکیل شده است. عطری با طبع گرم و طعمی تند و رایحه‌ای بسیار ایده‌آل برای فصل زمستان یا شب‌های سرد پاییز که می‌توان هم در مناسبت‌های مهم و هم فعالیت‌های سبک و روزمره از آن استفاده کرد.

رایحه این عطر یونیسکس تراوش از ترکیب عناصر تازه و بالزامیک از رزین elemi و شراب سفید است که باید با ترنج میوه‌ای معطر و رنگ‌های سبز تند و تلخ مخلوط شود. در ادامه روایح گل‌دار در قلب شکوفا شده و زنبق پودری و درخشان و میخک را با رنگ‌های جذاب دارچین و هل ترکیب می‌کنند تا رایحه‌ای ادویه‌ای و تند را ایجاد کنند. روایح پایانی یک پایه گرم و تقریباً خامه ای ترکیبی از نت‌های چوبی ترکیب شده و کهربای مغناطیسی با ته رنگ های غنی از عسل و زمزمه ای تیره از بخور دودی است که حسی سرشار از آرامش و اعتمادبه‌نفس را با هر بار استشمام عطر، به شما هدیه می‌کند.

4- ادوتویلت لانکوم هیپنوز هوم مردانه

خرید عطرلانکوم هیپنوز هوم

لانکوم Hypnose Homme در سال 2007 و پس از موفقیت نسخه زنانه‌اش با شکل و ظاهری مشابه همان عطر زنانه به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. این ادوتویلت مردانه با گروه بویایی شرقی فوژه‌ و سر و سنگینی که دارد، برای استفاده توسط مردان جدی و تاثیرگذاری که زیاد در جلسات کاری شرکت می‌کنند، بسیار مناسب است. رایحه گرم، شیرین این عطر مردانه قدرتمند، فریبنده و خوشبو توسط عطرسازی به نام ماریس راشل (Maurice Roucel) طراحی شده است.

چهره تبلیغاتی آن نیز بازیگر جذاب انگلیسی، یعنی کلایو اوون (Clive owen) بوده است. این عطر مردانه به دلیل داشتن رایحه‌ای سنگین و گرم برای استفاده در روزها و شب‌های سرد و خنکی همچون پاییز و زمستان مناسب است. به محض اسپری کردن مقداری از این عطر مردانه بر روی پوست یا محل نبض‌تان، رایحه‌ای تند و آروماتیک از ترکیب نت‌های هل، نعناع، ترنج و نارنگی ماندارین به مشام شما می‌رسد.

وقتی که نت‌های پر شور و انرژی اولیه جای خود را به نت میانی می‌دهند، رایحه‌ای آرامش بخش از گیاه اسطوخودوس به مشام شما خواهد رسید. در انتهای اما به ترکیبی گرم از کهربا، نعناع هندی و مشک خواهید رسید. این بخش از ساختار رایحه می‌تواند تسلی بخش روح شلوغ شما باشد و اثرات استرس و اضطراب روزانه را از شما دور خواهد کرد. نت پایانی عطر مردانه لانکوم هیپنوز بسیار دلچسب و دوست داشتنی است و باعث جذاب‌تر و تاثیرگذارتر به نظر رسیدن ظاهر آقایان می‌شود.

5- ادوپرفیومورساچه کریستال نویر زنانه

خرید عطرورساچه کریستال نویر

کریستال نویر ورساچه، از زمان ورود به دنیای عطرها در سال 2004 تا به امروز، طرفداران زیادی دارد و هنوز هم به عنوان امضای عطری زنان جوان زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عطر مجلل از خانواده ورساچه، یکی از بهترین ادوپرفیوم‌های زنانه است و توجه بسیاری از زنان و همچنین مردان را به خودش جلب می‌کند. کریستال نویر، در واقع یکی از بهترین ادوپرفیوم‌های شرقی گل‌دار از بین تمام عطرهای شرقی گل‌دار تولید شده در برندهای شناخته شده، به شمار می‌رود.

این عطر زنانه به دلیل طبع گرم و شیرینی که دارد، برای استفاده در فصل‌های پاییز و زمستان توصیه می‌شود. کریستال نویر ورساچه مناسب استفاده در روزهای سرد سال، مجالس غیررسمی و اتاق خواب است. البته، از نظر منطقی، عطرهای مخصوص شب نباید ماندگاری بالایی داشته باشند، اما این عطر به دلایل دیگری، می‌تواند به عنوان یکی از عطرهای شبِ موجود بر روی میز آرایش شما، مورد استفاده قرار گیرد. رایحه ادوپرفیوم کریستال نویر از برند عطر ورساچه، رایحه‌ای سه وجهی است.

رایحه سه وجهی، رایحه‌ای است، که از نت ابتدایی تا نت نهایی عطر، شاهد سه شخصیّت متفاوت از آن هستیم. البته این عطر دارای رایحه متعادلی است و هیچ کدام از نت‌های آن، در حالت غالب یا مغلوب نیستند. Versace Crystal Noir دارای رایحه‌ای گرم، شیرین و تند است. این عطر در گروه بویایی شرقی گل‌دار قرار دارد و ترکیب نت‌های آن بسیار اعتیادآور است. با اسپری‌کردن ورساچه کریستال نویر روی پوست و محل نبض‌تان، رایحه تند و گرم زنجبیل، هل و دانه فلفل را احساس خواهید کرد.

6- ادوپرفیومپرفیومز د مارلی لیتون زنانه/مردانه

خرید عطر پرفیومز د مارلی لیتون

عطر یونی‌سکس لیتون، درسال 2016 توسط عطرساز مشهور و ایرانی‌تبار، حمید مرآتی کاشانی (Hamid Merati-Kashani) برای این برند فرانسوی خلق و روانه‌ی بازار شد و رایحه آن با الهام از تکاپوی رنگارنگِ دربارِ سلطنتیِ کاخ ورسای، ظرافتِ پویا و تازه‏‌ای را به همراه خود می‏‌آورد که یادآور فضای شاد و شیک و در عین حال لوکس‌‏ترین کرسی قدرت قرن 18 است. شاهکار اِدو پرفیوم مردانه/زنانه لیتون، شما را وارد باغی مملو از گل‌های بی‌نظیر شرقی می‌کند و باعث جوانه زدن درخت طراوت در وجود شما می‌شود.

کافی است تا فقط کمی به این عطر معجزه‌گر فرصت دهید تا ذات حقیقی خود را نشان دهد؛ تا با رایحه‌ نرم و مخملی خود، جشنی پر زرق‌وبرق و پر از آرامش و دوستی را برپا کند. در تلفیق نت‌های پایانی عطر پرفیومز د مارلی لیتون، برخلاف نت‌های گل‌دار و مرکباتی قبلی، متوجه بوی تند و نافذ نت‌های هل، دانه فلفل، وانیل، چوب گایاک، نعناع هندی و چوب صندل می‌شوید که در کنار حس شادابی و شورونشاط مطلق، جسارت و استقلال فراوانی را به شما منتقل می‌کنند.

آکوردهای غالب ادویه‌ای و آروماتیک، طبع گرم و طعم شیرینی را برای پرفیومز دِ مارلی لیتون به ارمغان می‌آورند و با پخش بوی خوب و ماندگاری قابل قبولی که دارد؛ برای شرکت در میهمانی‌ها و مراسم‌های ویژه به راحتی قابل استفاده می‌باشد. اما بوی گرم و گیرایش، به استثنای روزهای داغ آفتابی؛ بیشتر برای مصرف در آب‌وهوای مرطوب و خنک پاییزی پیشنهاد می‌شود.

7-ادوتویلت دیور دولچه ویتا زنانه

خرید عطردیور دولچه ویتا

دولچه ویتا در ایتالیایی به معنای "زندگی شیرین "است. برند دیور Dior در سال 1994عطر Dolce Vita زنانه را با غلظت ادو تویلت و حجم 100 میل توسط عطار کاربلد خود موریس راجر (Maurice Roger) به بازار عطر جهانی معرفی کرد. این عطر محصولی قدیمی و پرطرفدار از خانه مد فرانسوی‌ دیور است و در میان محصولات هم‌دوره خود از بازخورد بالایی برخوردار بوده است. زمانی‌که عطرهای دیگر مینیمال بودند، دولچه ویتا بر پایه رایحه شرقی چوبی با طعمی شیرین و حسی معتدل برای زنان شاد و خاص‌پسند ارائه گردید.

Dolce Vita برای شما یادآور سبک خاص از زندگی ایتالیایی دردهه 60 است. حال و هوایی نوستالژی و تداعی کننده عشقی پرشور و تپنده؛ همچون شاهزاده خانمی که که بی‌دغدغه سوار بر کابریولت شده و در امتداد ساحل آمالفی ریویرای ایتالیا خندان حرکت می‌کند.دولچه ویتا بازگشتی به ارزش‌های مجلل دیور است و با شروعی تند از نت‌های مرکباتی و در پس آن میوه‌های شیرین و گل‌های بی‌نظیر باز می‌شود. در ادامه بلافاصله توسط هل گرم شده و نت هلو حس شادی و زندگی را به شما می‌دهد. رایحه‌ای امن و صمیمی که مست‌تان کرده و مانند یک آغوش، زیبا و ماندگار است.

در پاین این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده در خصوص نت هل و کاربرد آندر عطرسازیبرایتان جذاب و مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید محصول اقدام به تهیه هریک از موارد معرفی شده از وبسایت ریحا کنید. همچنین خوشحال می‌شویم که اگر تجربه خاصی درباره خریداری و استفاده هر کدام از این عطرهای معرفی شده را دارید، حتمان نظرات خود را با ما در میان بگذارید. پیشنهاد می‌کنیمتجربیات‌تان خود را در خصوص کیفیت و اثرگذاری محصول در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید تا سایر ماربران نیز از نقاط ضعف و قوت این محصولات مطلع شوند.

محصولات مرتبط
کنزو هوم ادو پرفیوم مردانهKenzo 
۷,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۱۰ میل
عطر
+۳
تنوع
زارا فور هیم ادو تویلت مردانهZaraامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۲۱,۰۰۰ تومان۲,۸۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۶,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
جوپ هوم آیس ادو تویلت مردانهJoop 
۱۵,۰۱۷,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۴۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
پولو بلو گلد بلند ادو پرفیوم مردانه رالف لورنRalph Lauren 
۶,۹۶۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
هالووین من ایکس ادو تویلت مردانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozoامکان ارسال فوری
۲,۵۲۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
مرسدس بنز سلکت نایت ادو پرفیوم مردانهMercedes Benz 
۳,۹۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱ میل
سمپل
یس آی ام پینک فرست ادو پرفیوم زنانهCacharel 
۲,۴۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سی آر 7 پلی ایت کول ادو تویلت مردانهCristiano Ronaldo 
۲,۳۱۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
فیگ من ادو پرفیوم زنانه و مردانهCarner Barcelona 
۴۳,۸۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ادو لاگوست ال.12.12 پور لویی فرنچ پناچ ادو تویلت مردانهLacoste 
۹,۲۴۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۷۵ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
+۱
تنوع
لهوم لاگوست تایملس ادو تویلت مردانهLacoste 
۲,۸۰۱,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
د موو ادو تویلت مردانه مرسدس بنزMercedes Benz 
۴,۲۵۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
سولیل ادو پرفیوم زنانه لالیکLalique تخفیف ویژه
۳,۸۴۵,۰۰۰ تومان۳,۱۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۸ میل
سمپل
+۲
تنوع
سی اچ کینگز ادو پرفیوم مردانهCarolina Herrera تخفیف ویژه
۷,۳۷۱,۰۰۰ تومان۶,۹۸۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پولو رد ریمیکس ادو تویلت مردانهRalph Lauren 
۵,۷۵۰,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
د آدر ساید آف عود ادو پرفیوم زنانه و مردانهAtkinsons 
۱۳,۵۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید