یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
عطرهای مطرح و منتخب زمستان 2022

عطرهای مطرح و منتخب زمستان 2022

قبل از اینکه متوجه شوید، زمستان سرد از راه رسیده و درب خانه‌ شما را خواهد زد. همانطور که فصل‌ها از تابستان به پاییز و زمستان تغییر می‌کنند، کمد لباس‌های ما نیز با تغییر فصل در حال تغییر هستند. به همین دلیل مهم است که عطرهای خود را نیز تعویض کنیم. اگر ندانید که از کجا باید شروع کنید، انتخاب یک عطر زمستانی می‌تواند بسیار گیج کننده باشد. به همین دلیل است که ما لیستی از عطرهای منتخب سال را برای موقعیت‌ها و سبک‌های مختلف تهیه کرده‌ایم تا دچار سردرگمی برای انتخاب عطر زمستانی خود نشوید.

عطرهای زمستانی بیشتر دارای ته‌بوی رزینی، چوبی، تند و شیرین در مشخصات خود هستند. سال‌های 2021 و 2022 در دنیای روایح و عطرها خوش درخشیدند و بسیاری از عطرهایی که معرفی آنها به تعویق افتاده بود منتشر شدند. بنابراین شروع امسال بسیار قدرتمند بود و همین امر انتخاب بهترین عطر زمستانی را بسیار سخت کرد. این فهرست همه چیز را از فصول، گروه‌های سنی هدف، نت‌های عطر و موارد دیگر را پوشش داده است. به یاد داشته باشید که شما مختار هستید آنچه را که دوست دارید و برای شما احساس راحت‌تری دارد، بپوشید.

رایحه زمستانی چیست؟

عطرهای زمستانی با فصول سرد، پاییز و زمستان مرتبط هستند. در این مدت که دما پایین و هوا خشک است، عطرهای شما باید تندتر و قدرتمندتر باشند تا بتوانند یک حباب رایحه‌ای را در اطراف شما ایجاد کنند. همانطور که می‌دانید، هنگامی که دما بالا است، بدن ما گرم شده و عرق تولید می‌کند که این امر به عطرهای سبک و عطرهای مرکباتی کمک می‌کند تا به راحتی از پوست خارج شوند. اما متأسفانه وقتی هوا سرد است، این روش تاثیری ندارد. به همین دلیل است که عطرسازان عطرهایی قوی‌تر را با روایح مختلف گرم و چوبی خلق می‌کنند که بر هوای سرد غلبه کنند و حتی گاهی احساس گرما را به خود ما نیز منتقل کنند.

نت‌های عطر زمستانی

برای انتخاب یک عطر شایسته زمستانی اولین قدم دانستن این مورد است که نت‌های پرکاربرد عطرهای زمستانی کدام‌ها هستند!؟ در ادامه چند یادداشت و آکوردی که در اکثر عطرهای زمستانی خواهید یافت را برای شما ذکر کرده‌ایم.

جنگل

نت‌های چوبی مانند عود، سدر، چوب گایاک، چوب صندل، خزه بلوط و نعناع هندی از مهم‌ترین نت‌ها هستند که بیشترین کاربرد را در پایه عطرهای زمستانی دارند.

مشک‌ها و حیوانات

چرم، مشک‌های مختلف اعم از حیوانی، گیاهی، سینتیک و عنبر اغلب به عنوان "نت‌های فانتزی" از طریق مخلوط کردن مواد مختلف برای به دست آوردن یک هماهنگی خاص استفاده می‌شوند. این‌ نت‌ها خاص در ترکیبات بسیاری از عطرهای زمستانی دیده می‌شوند.

رزین‌های شرقی

بنزوئین، وانیل، بخور، مر، لبدانوم و المی که جز جدایی ناپذیر عطرهای شرقی هستند، در پایه‌های شرقی عطرهای هوای سرد یافت می‌شوند.

10مورد از بهترین عطرهای زنانه زمستانی 2022

بدون شک لیست عطرهای منتخب و مطرح زنانه سال 2022 بیشتر از 10 مورد است، اما ما برای راحتی شما به 10 مورد از برترین‌ها اشاره کرده‌ای که در ادامه در لیستی به شرح آنها خواهیم پرداخت.

1. ادو پرفیوم تام فورد ایبن فیوم زنانه و مردانه

خرید عطرتام فورد ایبن فیوم

کمپانی لوکس و نامدار تام فورد، اخیرا در سال 2021 عطر جدیدی از مجموعه Private Blend به نام Ébène Fumé یا "ابنوس دودی" را معرفی کرد. Ébène Fumé با رایحه‌ای آرامش‌بخش و معنوی و بر محور نت‌های چوبی گرم، گیاهان تازه، رزین‌ها و گل‌های مجلل متمرکز شده و نویدبخش رایحه‌ای از هاله‌های ماورایی است. این عطر نشان دهنده جوهر عرفانی و باستانی چوب پالو سانتو است و اعتقاد بر این است که؛ رایحه و دود آن انرژی‌های منفی چیره بر محیط و افکارتان را پاک می‌کند. وجود آبنوس در اکسیر غنی عطر نیز نشان دهنده آرامش و روشنگرایی در ماورای جهانی لوکس است.

از تلفیق رایحه‌های خاکی، چوبی و گلی و همچنین درخت آبنوس و بخور با عنصر غالب و ملموس چوب پالو سانتو، رایحه‌ای کهربایی چوبی خلق می‌شود، که تلخ و یونیسکس است. همچنین طبع گرم اکسیر عطر، می‌تواند گرمابخش وجود شما در سردترین روزهای سال، خصوصا در نزدیگی کریسمس باشد. درست مثل زمانی که کریسمس است و شما با کت و شلوار رسمی‌تان درمهمانی شب سال نو حضور دارید. محیط مهمانی تاریک و دودی است و فقط درخت کریسمس با تزئینات طلایی رنگش در آنجا می‌درخشد.

در واپسین لحظات؛ در اتاق نشیمن که با صندلی‌های چرمی و کتاب‌های گران‌قیمت روحانی شده، منتظر نو شدن سال می‌شوید و همزمان شیرینی دود پیپ شما را مسخ خود می‌نماید.این عطر خاص‌پسند، بیشتر برای افرادی طراحی شده که اجازه نمی‌دهند ذره‌ای نا امیدی یا افکار منفی روحشان را آزرده‌خاطر کند. اما در عوض؛ آن‌ها چنان خود را تربیت کرده‌اند که در هاله‌های ماورایی "ایبن فیوم" یا "ابنوس دودی" ، غبار یأس و ناتوانی را از خود بتکانند. ایبن فیوم به عنوان یک عطر یونیسکس، در غلظت ادو پرفیوم و با حجم 50 میلی لیتر به بازار عرضه شده و با وجود نوظهور بودنش؛ اما طرفدارن زیادی پیدا کرده است.

2. ادو پرفیوم جیونچی له اینتردیت رژ زنانه

خرید عطرجیونچی له اینتردیت رژ

کمپانی پرآوازه و معروف فرانسوی جیونچی، عطر جدید خود به نام له اینتردیت رژ را معرفی می‌کند؛ یک فصل جدیدتر و تندتر از نسخه اصلی عطر. له اینتردیت رژ یک عطر داغ و سوزان است که در سال 2021 به بازار جهانی عرضه شد، به شما جرات می‌دهد تا از خط قرمزها عبور کنید. ادوپرفیوم له اینتردیت رژ که حاصل همکاری سه تن از بهترین عطاران دنیای عطرسازی دومینیک روپین (Dominique Ropin) آن فلیپو (Anne Flipo) و فانی بال (Fanny Bal) با رایحهکهربایی گل‌دار برای زنان است.طبع گرم و طعم شیرین و تند آن رایحه‌ای باکلاس، شیک و مرموز دارد که می‌توان آن را با هر لباسی در هر موقعیتی پوشید.

این عطر از آکوردهای برجسته و غالب ادویه‌ای پرحرارت، گل‌های سفید، چوبی، گل مریم، مرکبات و نعناع هندی تشکیل شده است.عطری حساس و شهوانی برای زنان که از یک دسته گل سفید با رنگ قرمز پرده برداری می‌کند و احساسات اعتیادآور در وسوسه انگیز را به ارمغان می‌آورد. عطری مجذوب کننده که با شور و شوقی قرمز و سوزان می‌درخشد.با عطر L'Interdit Eau de Parfum Rouge امکان در آغوش گرفات هیجان را دارید. این رایحه بسیار گرم، تند و کهربایی است که مانند یک هاله دنج اطراف شما را دربرد می‌گیرد. اگر می‌خواهید در روزهای سرد زمستان نشان دهید که اعتماد به نفس دارید، کافی است له اینتردیت رژ را بپوشید.

3.ادوپرفیوم پنهالیگونزهالفتی لیدر زنانه/ مردانه

خرید عطرپنهالیگونزهالفتی لیدر

معجونی با روایح بسیار مست کننده که بلافاصله عاشق آن خواهید شد. رایحه گرم، قوی و در عین حال اطمینان بخش است و همه احترام را نادیده می گیرد. ادوپرفیوم هالفتی لیدر از برند بریتانیایی پنهالیگونز یک عطر جدید یونیسکس است که برای زنان و مردان ارائه شده است. خالق این عطر، عطار زبردست و توانا کریستین پروونزانو (Christian Provenzano) است که این شاهکار را در سال 2020 خلق کرده است.

نام هالفتی از روستای کوچکی در استان شانلی اورفا در منطقه جنوب شرقی آناتولی ترکیه الهام گرفته شده است. سفر بویایی ما از این روستا که گل رز سیاه در آن می‌روید، آغاز می‌شود. ترنج در طول مسیر تکامل می‌یابد و جای خود را به دارچین و گل رز تند می‌دهد و سفر با چوب صندل، وانیل و پیوند چرم و عود در سرزمین‌های دور به پایان می‌رسد.

عطر Halfti Leather EDP در دسته عطرهایی با گروه بویایی چرم قرار دارد، زیرا از آکوردهای غالب ادویه‌ای پرحرارت، چرم، دودی، چوبی، ادویه‌ای تازه، عود و حیوانی تشکیل شده است. چرم نرم آغشته به میوه‌ها و ادویه‌های تازه، به ویژه دارچین و هل با وجود پایه سنگین چوب و بخور، به طرز شگفت انگیزی با نت‌های سبک‌تر متعادل می‌شود. این عطر به اندازه چرم‌های تام فورد تند نیست، اما چرم به همان اندازه در کانون توجه قرار دارد.

4. پرفیوموان میلیون پارفوم مردانه

خرید عطروان میلیون پارفوم

جدیدترین نسخه 1 میلیون بر اساس فرمول قدیمی 360 تغییر کرده و کاری کاملا متفاوت انجام می‌دهد. وان میلیون پارفوم مردانه از برند پاکو رابان Paco Rabanne در سال 2020 به بازار عرضه شد. این عطر اسپانیایی عالی توسط عطارانی کارآمد به نام‌های Christophe Raynaud، Quentin Bisch ساخته شده است. کمپانی پاکو رابان همچون همیشه اثری ماندگار به وجود آورده و طبق معمول خوش درخشیده است.

غلظت و کیفیت بالای آن، پخش بوی قاب قبول، بطری زیبا و برند معتبرش را کمترکسی نمی‌خواهد، مخصوصا با یک‌بار استفاده آن، این تجربه شیرین را هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد، چراکه استفاده از آن دل هر بانوی مشکل‌پسندی را می‌برد. این عطر از شما در ذهن دیگران مردی جسور می‌سازد که هرگز از ماجراجویی و رشد عقب‌نشینی نمی‌کند. One 1 Million Parfum for Men پرفیومی چرمی است که با بوی ملایم گل همراهی می‌کند.خز بوی عطر رفته رفته با عرض اندام نمک و روغن مونوی یک اثر زمستانی و شیرین ایجاد می‌کند که باید حتما امتحان کنید!

5.ادوپرفیومگرلن شالیمار میلسیم تونکا زنانه

خرید عطرگرلن شالیمار میلسیم تونکا

طرفداران قدیمی برند فرانسوی گرلن به خوبی با رایحه افسانه‌ای شالیمار این برند آشنا هستند. عطر افسانه‌ای گرلن شالیمار، رایحه‌ای احساسی و بی‌انتها داستان عشقی افسانه‌ای و درخشان و اولین رایحه شرقی در عطرسازی بود. رایحه‌ای سراسر زنانگی با حس و حالی مست کننده! حال این برند با تجسم مجدد عطر معروف، ادوپرفیوم شالیمار میلسیم تونکا را با نسخه محدود، در سال 2022 عرضه کرد. عطرسازان متخصص دلفین جلک (Delphine Jelk) و تیری واسر (Thierry Wasser) این عطر را به عنوان ادای احترامی دوست داشتنی به دانه تونکا معرفی کردند.

شالیمار میلسیم تونکا روح شالیمار اصلی را تقویت می‌کند، اما تونکا این لوبیا کوچک را که رایحه بادام پودری و کارامل می‎دهد، بزرگ ‌می‌کند. دانه تونکا که در این عطر نقش اصلی را ایفا می‌کند، این وینتیج را به رتبه بهترین عطرها ارتقا می‌دهد. دلفین جلک، درباره این ادوپرفیوم اینگونه صحبت می‌کند: "دانه تونکا یک گیاه شگفتی انگیز است. این دانه کوچک دلپذیر که بوی بادام پودری، کارامل و شکلات می‌دهد؛ یک لذت واقعی است و به اندازه وانیل در شالیمار، برجسته و امضا است. شالیمار میلسیم تونکا یک انتخاب مطمئن است."

رایحه این عطر سفری است در رمانتیک و جذاب. این نسخه جدید، برای کسی که در درک نسخه اصلی آن مشکل داشت، گزینه مناسبی است. با این عطر هر لباسی به‌طور چشمگیری متفاوت است و جنبه‌های پنهانی آن را نشان می‌دهد که نمی‌توانید تنها با یک بار امتحان به دست آورید. عطری زیبا، گرم، پودری و ظریف!... آکوردهای برجسته وانیل، شیرین، بادام، پودری، کهربا و زنبق این عطر را در دسته عطرهایی با گروه بویایی کهربایی وانیل قرار می‌دهند.

6.ادوپرفیومکارولینا هررا گلد میر ابسولوت زنانه و مردانه

خرید عطرکارولینا هررا گلد میر ابسولوت

کمپانی آمریکایی کارولینا هررا از عطر جدید یونیسکس خود که در سال 2021 ساخته شده، رونمایی کرده است. این عطر جدید که با نام گلد میر ابسولوت شناخته می‌شود، توسط دو تن از خلاق‌ترین عطاران دنیای عطرسازی، الکس لی (Alex Lee) و ورونیک نیبرگ (Veronique Nyberg) ایجاد شده است. ادوپرفیوم گلد میر ابسولوت ادای احترامی است به نت مر و دعوتی برای تجربه شکوه طلا. این یک رایحه جدید افزوده شده به عطرهای گنجینه شرقی است که از سفرهای شخصی کارولینا هررا در خاورمیانه و سنت‌های عطرسازی عربی که از مادرش منتقل شده، الهام گرفته شده است.

گلد میر ابسولوت غنی و عمیق، شما را با رایحه قدرتمند خود به سرزمین‌های دور و آیین‌های باستانی می‌برد. از عطر Gold Myrrh Absolute EDP می‌توان در شب‌های دنج زمستانی و در مناسبت‌های رسمی لذت برد. آکوردهای غالب ادویه‌ای پرحرارت، شیرین، وانیل، کهربا، کاکائو و بالزامیک عطری با طبع گرم، طعم شیرین و تند و با خط بوی کهربایی می‌سازد که برای هر جنسیتی با کت‌های سنگین و خزدار مناسب است. یک رایحه کاکائویی منحط! یک فواره کاکائویی با ریحه‌ای بین شیر و شکلات تلخ مخلوط با شیرین بیان که بو و طعمی بسیار منحصربه فرد دارد. شیرین اما در هم آمیخته با یک شکلات منحصربه‌فرد!

در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب و نکات گفته شده به قدر کافی برایتان مفید و کاربردی بوده باشد. یافتن عطر مناسب فصل، ممکن است در ابتدا گیج کننده به‌نظر برسد. برای داشتن مسیری روشن، مطالعه عطرهای برتر سال و در نظر گرفتن سلیقه شخصی‌تان می‌تواند این سردرگمی را کاهش دهد و شما را به بهترین انتخاب نزدیک‌تر کند. در ضمن اگر تجربه خاصی درخصوص هریک از محصولات معرفی شده دارید؛ خوشحال می‌شویم نظر خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید. از نظر شما بهترین عطرهای زمستانی چه ویژگی‌هایی دارند؟

محصولات مرتبط
رد کالرادو - کلرادو ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۳۰,۳۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیکاز ای ام فری اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نوت وانیل نکتار ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دبی ادو پرفیوم زنانه مردانه ترند پرفومز - پرفیومزTrend Perfumes 
۸,۲۶۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیزانتین امبر اکستریت پرفیوم زنانه مردانه فرانچسکا بیانکیFrancesca Bianchi 
۱۳,۵۲۷,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید