یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
نقش تغذیه در ریزش مو

نقش تغذیه در ریزش مو

ریزش مو سر مشکل شایعی است که اکثر خانم‌ها و آقایان با آن درگیر هستند. این مشکل معمولا ناشی از مشکلات ژنتیکی و ارثی است و در بعضی موارد منجر به کچلی و کم‌مویی فرد می‌شود. علاوه بر مشکلات ژنتیکی و زمینه ارثی، تغذیه نیز نقش مهمی بر ریزش مو و طاسی سر دارد. ریزش مو تا حد زیادی به سن و سال ربطی ندارد و در هر سنی ممکن است شما را درگیر خود کند. از آن‌جایی که ریزش مو کاملا واضح و مشخص است زندگی شخصی و اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روابط اجتماعی آن‌ها را با چالش مواجه می‌کند.

در رابطه با ریزش موها، اکثر افراد این اعتقاد را دارند که علت اصلی کم‌پشت شدن موها، عواملی همچون کمبود آهن، کیست، کم‌کاری غده تیروئید، وراثت و استرس است. این در حالی است که از تاثیر تغذیه و رژیم غذایی بر ریزش موهای خود بی‌خبر هستند. رژیم غذایی که فاقد پروتئین، املاح معدنی و انواع ویتامین‌ها باشد نمی‌تواند نیاز طبیعی بدن را به خوبی تامین کند و به مرور زمان تاثیر خود را بر روی موها می‌گذارد. اگر مقدار کافی آهن، پروتئین و ویتامین وارد بدن نشود، فولیکول‌ها به تدریج ضعیف می‌شوند و در نتیجه آن ریشه مو سست شده و تارهای مو شروع به ریزش می‌کنند.

اگر بخواهیم به خوراکی‌هایی که ریزش مو را تشدید می‌کنند اشاره کنیم می‌توانیم از چای، قهوه، الکل، فست‌فود و غذاهای چرب نام ببریم. مصرف زیاد الکل با کاهش ویتامین B بدن، سبب ریزش موهای سر می‌شود و استحکام تارهای مو را کاهش می‌دهد. تغذیه مناسب باید از دوران کودکی آغاز شود و رژیم غذایی کودک به‌گونه‌ای تنظیم شود که حاوی انواع پروتئین و ویتامین‌های مورد نیاز بدن باشد.احتمالا شما هم توصیه‌هایی را در رابطه با روش‌های جلوگیری از ریزش مو شنیده‌اید و یا حداقل به تعدادی از این پیشنهادها عمل کرده‌اید.

ما در این مقاله می‌خواهیم نقش تغذیه در ریزش مو را مورد بررسی قرار دهیم. همان‌طور که گفتیم یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بیشتر افراد جامعه اتفاق بیفتد و باعث افت شدید اعتماد به‌ نفس آن‌ها شود، ریزش مو تا قبل از 50 سالگی است. به طور کلی این مشکل اغلب از ژنتیک فرد ناشی می‌شود اما تاثیر تغذیه را در روند ریزش موها نمی‌توان نادیده گرفت. شاید تصورش را هم نکنید، اما رژیم غذایی، رابطه مستقیمی با سلامت موها دارد، هر چند که ممکن است اثرات آن خیلی دیر آشکار شود.

متخصصان تغذیه بر این باور هستند که، افراد با کمبود مواد مغذی خاص، معمولا بیشتر از دیگر افراد دارای موهای خشک و آسیب‌دیده هستند و احتمالا ریزش موی بیشتر و شدیدتری را تجربه می‌کنند. با این حال ممکن است دسترسی برخی افراد به مواد مغذی دشوار باشد یا به دلیل بیماری و رژیم غذایی‌، دچار کمبود مواد مورد نیاز بدن شوند. اگر دوست دارید با مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز برای سلامت موها آشنا شوید تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

ریزش موی سر چگونه ایجاد می شود؟

قبل از اینکه به تأثیر تغذیه بر ریزش مو بپردازیم، نیاز است چگونگی فرایند ریزش موی سر را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم. به غیر از چند نقطه بر روی پوست بدن مثل کف دست‌ها، کف پاها و پلک‌ها بقیه مکان‌های بدن مستعد رشد مو هستند. مواد تشکیل دهنده مو، پروتئینی به نام کراتین است که در ناخن‌ها نیز وجود دارد. سلول‌های مویی جدید که توسط فولیکول‌ها روی سطح پوست ظاهر می‌شوند، سلول‌های قدیمی را با سرعت حدود 6 اینچ در سال از سطح پوست به بیرون می‌رانند. ریزش مو طبیعی به این صورت که در طول روز حدود 100 تار مو از بین 100000 تا 150000 تار مویی که روی سر وجود دارد می‌ریزد.

فولیکول‌های روند رشد سه مرحله‌ای دارند. اولین مرحله که با نام علمی آناژن شناخته می‌شود حدود دو تا هشت سال طول می‌کشد و رشد فعال مو ادامه دارد. مرحله دوم که کاتاژن نام دارد در واقع مرحله متوقف شدن رشد موها است. در این مرحله موهای قدیمی می‌ریزند و جای خود را به موهای سالم و باطراوت می‌دهند. آخرین مرحله از مراحل رشد مو، تلوژن است. استراحت مو در این مرحله اتفاق می‌افتد که چیزی حدود دو تا سه ماه طول می‌کشد. در پایان این مرحله فولیکول مو دوباره وارد مرحله آناژن می‌شود و چرخه از ابتدا شروع به فعالیت می‌کند.

برای جلوگیری از ریزش موی سر چه غذاهایی بخوریم؟

همان‌طورکه قبلا اشاره کردیم هر چقدر رژیم غذایی روزانه افراد از ارزش بیشتری برخوردار باشد، موها بهتر تقویت می‌شوند و ریزش آن‌ها دیرتر اتفاق می‌افتد. رژیم غذایی که حاوی انواع سبزیجات، میوه‌ها، آهن و پروتئین باشد، ریزش موها را متوقف می‌کند و سبب تقویت ریشه آن‌ها می‌شود. به علت آنکه این احتمال وجود دارد که برخی از افراد با این خوراکی‌ها آشنا نباشند، در ادامه به برخی از موادغذایی اشاره خواهیم کرد تا شما با قراردادن یا حذف آنها از رژیم غذایی خود از داشتن موهای زیبا و سالم لذت ببرید.

مصرف مواد غذایی با سطوح بالا جیوه ممنوع

مصرف مواد غذایی با سطح بالای جیوه، یکی از عوامل تاثیرگذار بر ریزش موها است. ماهی یک منبع مهم غذایی است که دارای سطح بالایی از جیوه است و باید در مصرف آن تجدید نظر شود. البته غذاهای دریایی دیگری مثل میگو یا ماهی آزاد از دیگر محصولات دریایی سالم‌تر هستند.

افزایش مصرف مواد غذایی حاوی آهن

آهن یک ماده معدنی و ضروری برای بدن است که می‌توان آن را از مصرف گوشت و سبزیجات دریافت کرد. فقر آهن در نهایت منجر به کم‌خونی می‌شود و فرآیند رساندن مواد مغذی به فولیکول‌ها را مختل می‌کند. از مهم‌ترین غذاهایی که حاوی آهن زیادی هستند می‌توان به ماهی، مرغ، گوشت قرمز، اسفناج، کلم بروکلی و کلم اشاره کرد. اسفناج یکی از مواد غذایی و سبزیجاتی است که آهن زیادی دارد. اسیدهای چرب، منیزیم، آهن، امگا 3، کلسیم و پتاسیم زیادی که در اسفناج وجود دارد باعث می‌شود درخشندگی موهای شما دوچندان شود. فقط کافیست این ماده غذایی را در سبد غذایی خودتان قرار داده و از نتایج شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.

تخمه آفتاب‌گردان

تخمه آفتاب‌گردان یکی از خوراکی‌هایی خوشمزه‌ای است که اکثر افراد به آن علاقه دارند. شاید تا الان فقط زمانی که نیاز به سرگرمی داشتید تخمه آفتاب‌گردان میل می‌کردید و هیچ توجهی به خواص آن نداشتید. از آن‌جایی که تخمه آفتاب‌گردان سرشار از ویتامین B است، گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و از ریزش موها جلوگیری می‌کند. البته با توجه به چربی موجود در این ماده نیازی نیست که مقدار زیادی از آن را مصرف کنید، بلکه فقط کافی است چند عدد در طول روز میل کنید تا ویتامین مورد نیاز بدن‌تان تامین شود.

چغندر

ریشه سرخ رنگ گیاه چغندر حاوی نیترات بسیار زیادی است و زمانی که داخل بدن هضم می‌شود جریان خون را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. افزایش گردش خون عملکرد سلول‌ها و اندام‌های بدن را بهبود می‌بخشد و ریشه موها را تقویت می‌کند. همین اتفاق موجب استحکام بیشتر ریشه و تارهای مو می‌شود و از ریزش بیش از حد موها جلوگیری می‌کند.

فلفل دلمه‌ای قرمز

احتمالا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که اعتقاد دارند بیشترین ویتامین C در پرتقال وجود دارد. اما بد نیست بدانید که فلفل دلمه‌ای قرمز ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد و به همین دلیل محققان این ماده خوراکی را یکی از بهترین مواد مغذی در رژیم غذایی برای جلوگیری از ریزش مو معرفی می‌کنند. ویتامین C خاصیت درمانی بسیار بالایی دارد و استفاده مداوم از آن، از شکننده شدن تارهای مو جلوگیری می‌کند.

دارچین

دارچین یک ادویه معطر، خوش‌بو و خوش طعم است و داخل چای و غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از دارچین، اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و تقویت موها را به فولیکول‌های مو می‌رساند و جریان خون را افزایش می‌دهد. برای بهره بردن از خواص این ادویه بی‌نظیر کافی است استفاده از آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی متوجه متوقف شدن ریزش موها و رشد مجدد تارهای مو خواهید بود. این ادویه همچنین تارهای مو را ضخیم و مقاوم می‌کند و مانع از ایجاد موخوره و شوره می‌شود.

تاثیر ویتامین‌ها در حفظ سلامت مو

ریزش موها تا حد زیادی به رژیم غذایی و مقدار ویتامینی که در طول روز دریافت می‌کنیم بستگی دارد. اگر دوست دارید موهایی سالم و شاداب داشته باشید، بهتر است استفاده از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. اگرچه آشکارا و به صورت کامل، ریزمغذی‌هایی مثل ویتامین‌ها و مواد معدنی در رشد طبیعی فولیکول‌های مو و کارکرد سلول‌های ایمنی بدن نقش مستقیمی ایفا نمی‌کنند اما نمی‌توان از اهمیت آن‌ها غافل شد. فقدان اینگونه ریزمغذی‌ها ممکن است در ابتلا به بیماری آلوپسی و ریزش مو موثر باشند. در ادامه چند ویتامین موثر در افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش مو را به شما معرفی می‌کنیم.

ویتامین A

تمام سلول‌های بدن برای رشد و تکامل به ویتامین A نیاز دارند. استفاده از این ویتامین نقش مهمی در رشد موها دارد و آن‌ها را تقویت و ترمیم می‌کند. این ویتامین به بهبود عملکر غدد تولید سبوم و چربی کمک می‌کند و در نهایت منجر به متعادل شدن چربی پوست سر می‌شود. این ویتامین در مواد غذایی همچون شیر، تخم‌مرغ، اسفناج، کلم و... وجود دارد و نیاز بدن را به خوبی تامین می‌کند. مقدار مجاز مصرف روزانه ویتامین A چیزی حدود 10.000 واحد بین‌المللی است. مصرف بیش از اندازه‌ سفارش شده در طول روز ممکن است منجر به سمیت ویتامین A شده و خطرات زیادی را برای بدن به دنبال داشته باشد. به‌طور کلی اگر این ویتامین بیش از حد مجاز توصیه شده مصرف شود نتیجه عکس خواهد داشت و باعث ریزش موها می‌شود.

ویتامین B

بیوتین یک ویتامین شناخته شده و موثر در رشد موها است. مصرف این ویتامین یک روش درمانی جایگزین برای درمان ریزش موها محسوب می‌شود. کمبود بیوتین یک اتفاق تقریبا نادر است و فقط تعداد کمی از افراد ممکن است به آن دچار شوند. بیوتین در اکثر غذاهایی که مصرف می‌کنیم وجود دارد و به همین دلیل لزومی ندارد که از داروهای حاوی این ویتامین به‌صورت جداگانه نیز استفاده شود. هشت ماده که شامل تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، اسیدپانتوتنیک (B5)، ویتامین(B6) ، بیوتین (B7)، فولات و ویتامین (B12) است، ویتامین محلول در آب کمپلکس ویتامین B را تشکیل می‌دهند. ا

ز این میان ریزش موها فقط با فقدان ریبوفلاوین، بیوتین، فولات و ویتامینB12 در ارتباط است. وظیفه اصلی فولات و ویتامین B12 در تولید اسیدنوکلئیک بیانگر این موضوع است که این مواد در رشد و افزایش فولیکول‌های مو نقش مهمی دارند. سایر ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در ساخت گلبول های قرمز خون دارند و از این طریق اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز را به پوست سر و فولیکول‌های مو منتقل می‌کنند. ویتامین‌های گروه B در اکثر غذاها از جمله غلات سبوس‌دار، سبزیجات، ماهی و گوشت وجود دارد و با مصرف آن‌ها نیاز بدن به خوبی تامین می‌شود.

ویتامین C

با وجود اینکه هنوز هیچ پژوهش علمی مبنی بر ارتباط بین کمبود ویتامین C و ریزش موها وجود ندارد، لیکن کمبود این ویتامین به صورت طبیعی بر ناهنجاری‌های مو و ریزش آن‌ها تاثیرگذار است. از آن‌جایی که ویتامین C نقش مهمی در جذب آهن دارد، وجود این ویتامین برای بیمارانی که دچار ریزش موی مرتبط با فقر آهن هستند بسیار ضروری و با اهمیت است.

ویتامین C ماده‌ای است که با رادیکال‌های آزاد پوست سر مبارزه می‌کند و مانع از مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. ویتامین C در واقع یک آنتی‌اکسیدان قوی است و به تولید کلاژن کمک می‌کند. زمانی که این ویتامین به مقدار کافی در بدن وجود داشته باشد، موها مستحکم‌تر، قوی‌تر و سالم‌تر خواهند بود. ویتامین C به مقدار زیاد در مرکبات، فلفل و... وجود دارد که تمام آن‌ها در دسترس و قابل تهیه هستند.

ویتامین D

از آنجایی که ویتامین D جزء ویتامین‌های محلول در چربی است و باید به صورت آنزیمی فعال شود، نقش مهمی در سلامت فولیکول‌های مو دارد. تاثیر این ویتامین در بیمارانی که به راشیتیسم نوع IIمبتلا هستند کاملا محسوس است و به‌طور مستقیم بر ریزش مو آن‌ها اثر می‌گذارد. از طرفی کمبود ویتامین D با بیماری آلوپسی نیز ارتباط مستقیم دارد و احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

این ویتامین می‌تواند به تولید فولیکول‌های سالم مو کمک کند و از این طریق سبب بهبود کیفیت موهای سر شود. ویتامین D از جمله ویتامین‌هایی است که در بدن اکثر افراد به مقدار کافی وجود ندارد و باید از طریق آفتاب و دارو کمبود آن تامین شود. بهترین منبع دریافت ویتامین D، نور خورشید است ولی باید زمانی که در معرض تابش آن قرار می‌گیرد کاملا مراقب باشید. از جمله غذاهایی که شامل این ویتامین می‌شوند، می‌توان به ماهی‌های چرب و قارچ اشاره کرد.

تاثیر مصرف کلسیم بر رشد موی سر

یکی از نیازهای ضروری برای برخورداری از موهای سالم و براق، وجود کلسیم است. گاهی اوقات نتیجه ناخوشایند کمبود این ماده بر روی مو و ناخن‌ها قابل مشاهده است. شیر، ماست، کشک و همه‌ فرآورده‌های لبنی از جمله خوارکی‌هایی هستند که سرشار از کلسیم بوده و می‌توان در سبد غذایی از آنها بهره‌مند شد. گاهی ریختن موها که از عوارض کمبود کلسیم می‌باشد، زمانی عارض می‌شود که ویتامین D توصیه شده در بدن به مقدار کافی وجود نداشته باشد.

از آن‌جایی که تاثیر پرپشت بودن موها بر زیبایی افراد غیر قابل انکار است و ریزش مو به هر علتی که باشد می‌تواند باعث نگرانی و ناراحتی شود، مراقبت از مو‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. برای دستیابی به موهایی با درخشش بالا و حجم مناسب باید یکسری اصول و نکات را مورد توجه قرار دهید و دقت ویژه‌ و خاصی هم به تغذیه خود داشته باشید. فقر آهن، سلنیوم، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در کم شدن رشد موها تاثیرگذار هستند.

اگر ریزش موهایتان علت زمینه‌ای خاصی نداشته باشد، با تغییر در رژیم غذایی می‌توانید تا حد زیادی از ریزش آن‌ها جلوگیری کنید و از داشتن موهای زیبا و پرپشت لذت ببرید.در ادامه چند محصول مراقبت از مو را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید جلوی ریزش موهای خود را بگیرید. این محصولات در وبسایت ریحا موجود هستند و بعد از سفارش می‌توانید درب منزل تحویل بگیرید.

1- محلول تقویت‌کننده مو کافئین آلپسین

خریدمحلول تقویت‌کننده مو کافئین آلپسین

از شایع‌ترین دلایل ریزش و ضعیف شدن تارهای مو، می‌توان به تغذیه نامناسب و تامین نشدن مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها اشاره کرد. کافئین یکی از عوامل ضدریزش موها است و با خاصیت تقویت‌کنندگی مناسبی که دارد از ریزش موها جلوگیری می‌کند. از این رو در ساختار بیشتر محصولات ضدریزش مو از کافئین استفاده شده است. در واقع کافئین با به جریان انداختن گردش خون و افزایش اکسیژن‌رسانی، سبب تقویت عمقی ریشه موها و تحریک رشد موها می‌شود.استفاده مداوم از این محصول قدرتمند، سبب افزایش استحکام و مقاومت تارهای مو می‌شود و از ریزش بیش از حد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

این محلول تقویت‌کننده آلمانی برای موهای خشک، آسیب دیده، چرب، معمولی، نازک و ضعیف و موهای وز و مجعد قابل استفاده است و هیچ ممنوعیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.فرمولاسیون به‌کار رفته در این محلول تقویت‌کننده مو به‌گونه‌ای است که انرژی و مواد لازم برای سلامت و شادابی موها را فراهم می‌کند و آن‌ها را تا مدت 24 ساعت خوش‌حالت و زیبا نگه می‌دارد. این محلول تقویتی، فولیکول‌های آسیب‌دیده و ضعیف شده مو را تقویت، بازسازی و ترمیم می‌کند و شرایط را برای رشد مجدد موهای سالم و باطراوت فراهم می‌کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این محلول فوق‌العاده می‌توان به تامین انرژی مورد نیاز ریشه موها برای مدت 24 ساعت، جلوگیری از ریزش مو، افزایش سرعت رشد موها، ایجاد طراوت و خنکی در پوست سر، عدم نیاز به شستشو و مناسب بودن برای استفاده روزانه اشاره کرد. روش استفاده از محلول تقویت‌کننده مو کافئین آلپسین به این صورت است که باید مقدار مناسبی از آن را روی پوست خشک سر بریزید و به آرامی ماساژ دهید. از آن‌جایی که این محصول بدون نیاز به آبکشی است، بدون نگرانی از بابت شستن موها، می‌توانید منتظر خشک شدن محلول روی پوست سرتان باشید.

2- لوسیون تقویتی و ضدریزش مو کپیدرما

خریدلوسیون تقویتی و ضدریزش مو کپیدرما داشتن موهای سالم، شاداب، باطراوت و زیبا حق همه است. گاهی اوقات برخی از ما با بی‌احتیاطی و عدم توجه به حساسیت موها، خودمان به آن‌ها آسیب می‌زنیم و سبب تضعیف آن‌ها می‌شویم. خوشبختانه محصولات تقویتی زیادی در بازار موجود هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان موها را تقویت و بازسازی کرد. یکی از این محصولات، لوسیون تقویتی و ضدریزش مو کپیدرما است. این لوسیون علاوه بر خاصیت تقویت‌کنندگی به پاکسازی پوست سر نیز کمک می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. لوسیون تقویتی و ضدریزش مو کپیدرما به دلیل خاصیت درمانی که دارد سبب پیشگیری از ریزش موهای سر می‌شود و از این طریق حجم موها را افزایش می‌دهد.

نکته مهمی که در رابطه با تقویت موها وجود دارد، مراقبت از موها پس از استحمام و شستشو آن‌ها است.شستشو، رطوبت طبیعی موها را از بین می‌برد و سبب خشک و کم‌آب شدن تارهای مو می‌شود. لوسیون تقویتی و ضدریزش مو کپیدرما یک انتخاب هوشمندانه برای بعد از حمام و شستشو موها است.استفاده از این محصول، رطوبت از دست رفته موها را باز می‌گرداند و حالت‌پذیری آن‌ها را بهبود می‌بخشد. از ترکیبات به‌کار رفته در ساخت محلول تقویت‌کننده کپیدرما می‌توان به عصاره نخل اره‌ای، دانه‌های کدو تنبل و گیاه گزنه اشاره کرد.

از طرفی هم تمام ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز برای رشد موها در این محصول وجود دارد و به همین دلیل به یک محصول کامل و بی‌نقص تبدیل شده است. بسته‌بندی لوسیون تقویتی و ضدریزش کپیدرما به صورت اسپری است و همین مدل بسته‌بندی استفاده از آن را ساده‌تر کرده است. این محصول بلافاصله بعد از استفاده جذب ریشه و ساقه موها می‌شود و به شکل عمقی روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. نحوه استفاده از این محصول تقویتی به این صورت است که باید 2 الی 3 بار در هفته و هر بار 12 پاف روی موها اسپری کرد. برای تاثیر بهتر باید استفاده از لوسیون را تا 3 ادامه دارد تا بهترین نتیجه حاصل شود. بعد از زدن اسپری موهای خود را نشویید و فقط کمی آن‌ها را ماساژ دهید.

3- تونیک تقویت‌کننده موی سر وچه

خریدتونیک تقویت‌کننده موی سر وچه

موهایی ضعیف و شکننده با کوچک‌ترین آسیبی می‌ریزند و از بین می‌روند. محصولات زیادی در بازار موجود هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید موهایی سالم و سرحال داشته باشید. یکی از این محصولات تونیک تقویت‌کننده موی سر وچه است. این محصول با ترکیبات منحصر به فردی که دارد، سبب تغذیه و تقویت موهای سر می‌شود و رشد موها را چند برابر افزایش می‌دهد. فرمولاسیون استفاده شده در تونیک تقویت‌کننده موی سر وچه کاملا گیاهی است و از هیچ ماده نگه‌دارنده‌ای برای تولید آن استفاده نشده است.

استفاده مداوم از این محصول، گردش خون را بهبود می‌بخشد و از این طریق اکسیژن بیشتری را به سلول‌های پوست سر می‌رساند.این تونیک با جذب چربی اضافی پوست سر، از چرب شدن و شوره زدن موها جلوگیری می‌کند و سبب تکثیر شدن سلول‌های سالم می‌شود. تونیک تقویت‌کننده موی سر وچه مناسب استفاده روزانه است و استفاده از آن تمام مواد مورد نیاز برای رشد و تقویت موها را فراهم می‌کند. استفاده از این محصول هیچگونه عوارض جانبی ندارد و هیچ آسیبی به پوست و موها وارد نمی‌کند.

از ترکیبات موثر به کار رفته در این تونیک تقویتی می‌توان به ویتامین‌های B6، B3، B9، B5، B7، استیل‌سیستئین و کافئین اشاره کرد. این محصول برای موهای خشک، وز، چرب، نرمال، آسیب‌دیده، رنگ شده و مجعد قابل استفاده است و بعد از چند بار استفاده ریزش موها را از بین می‌برد. دوره استفاده از تونیک تقویت‌کننده موی سر وچه 8 هفته‌ای است و هر شب باید روی پوست سر اسپری شود. بعد از 8 هفته، تعداد دفعات استفاده از محصول را کاهش داده و به 3 شب در هفته اکتفا کنید.

4-تونیک ضد‌ریزش موهای معمولی لافارر

خریدتونیک ضد‌ریزش لافارر

لافارر یک برند معروف و معتبر ایرانی است که در زمینه تولید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست و مو فعالیت می‌کند. تونیک ضد‌ریزش مناسب موهای معمولی لافارر یکی از محصولات تولیدی این برند است که برای تقویت و جلوگیری از ریزش موهای سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از ترکیبات و عصاره‌های گیاهانی همچون رزماری، سدر، آویشن، حنا، بابونه و مورد تهیه شده است که تمامی آن‌ها نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو دارند. عصاره‌های گیاهی به کار رفته در ساخت این محصول، سبب افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود و استحکام آن‌ها را افزایش می‌دهد. از دیگر ترکیبات استفاده شده در ساخت این تونیک می‌توان به کافئین اشاره کرد که سبب افزایش گردش خون و اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوستی می‌شود. روش استفاده از این تونیک ضدریزش به این صورت است که باید مقدار مناسبی از محصول را روی موهای تمیز و مرطوب بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست و موها شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول فوق‌العاده می‌توان به جلوگیری از تبدیل تستسترون به DHT، جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه و افزایش رشد موها اشاره کرد.

5-شامپو مو ضد ریزش لوسیون اورلین

خریدشامپو مو ضد ریزش لوسیون اورلین

لوسیون ضد ریزش مو و محرک رویش مو اورلین ترکیبی قدرتمند است که در انواع ریزش مو اثرات مطلوبی دارد. این محصول که در دو حجم 50 و 80 میل به بازار عرضه گردیده ، به گونه ای طراحی شده که بدون ایجاد چربی روی کف سر و ساقه مو، طول زمان زندگی مو را افزایش داده و موجب قطع ریزش مو میشود. استفاده 3 تا 6 ماه از این لوسیون تراکم موها را افزایش داده و به عنوان مکمل انواع درمان های ریزش مو نتایج کم نظیری داشته است.

پیش از مصرف لوسیون ضد ریزش مو اورلین ابتدا باید کف سر را با شامپو ضد ریزش اورلین یا شامپو دبل افکت اورلین (ضد ریزش با اثر دو گانه) شستشو دهید و مطمن شوید که کف سر از هر نوع آلودگی پاک شده است. سپس چند قطره از لوسیون ضد ریزش و محرک رویش مو اورلین را روی کف سر به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید که حداقل 5 اسعت روی پوست سر باقی بماند اورلین پیشنهاد می کند برای اثر بخشی بهتر روازنه دو مرتبه و حداقل بین 3 تا 6 ماه از محصول استفاده شود.

در پایان این مقاله امیدواریم تا با معرفی تک‌تک موارد بالا، شما را با چند نمونه از محصولات موثر در کنرتل و مهار ریزش مو آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید کالای مورد علاقه خود را طبق سلیقه یا مواد به کار رفته در ترکیب آن از وبسایت آنلاین ریحا انتخاب کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده هرکدام از این محصولات پیشنهادی داشته‌اید، حتما تجربیات و نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

محصولات مرتبط
شامپو مو ضد ریزش پنتنPantene 
۱,۱۶۵,۲۵۰ تومان
۱۰۰۰ میل
شامپو مو ضد ریزش داوDove 
۴۵۱,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
شامپو مو ضد ریزش سرانزاSeranza 
۶۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰۰ میل
شامپو مو ضد ریزش درموسیسdermosis 
۴۱۹,۵۰۰ تومان
۳۰۰ میل
شامپو مو ضد ریزش ماینوکسیدیل لافاررLafarrerr 
۵۲۵,۹۰۰ تومان
۲۵۰ میل
۱۵۰ میل
شامپو مو ضد ریزش سیر ردیستRedist 
۳۱۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰۰ میل
شامپو مو ضد ریزش روزانه شونSCHON 
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
شامپو مو ضد ریزش درکس ویشیVichy 
۲,۵۲۴,۵۰۰ تومان
۴۰۰ میل
تونیک ضد ریزش مو اسکالپیاScalpia 
۱۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
شامپو مو ضد ریزش گلد نلیNelly 
۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
شامپو مو ضد ریزش آنافاز پلاس دوکریDucray 
۱,۷۴۸,۰۰۰ تومان
۴۰۰ میل
۲۰۰ میل
تونیک ضد ریزش مینوتا سریتاCerita 
۵۸۳,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
شامپو مو ضد ریزش موی خشک سپیژنCepigene 
۲۲۰,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
۲۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید