یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
ماساژهای پلکی موثر در رشد و تقویت مژه ها

ماساژهای پلکی موثر در رشد و تقویت مژه ها

برای اغلب خانم‌ها مژه، یکی از معیارهای مهم در زیباتر شدن چهره‌شان به حساب می‌آید. حال اگر ضخامت و بلندی مژه‌ها با انتظارشان متفاوت باشد، دست به دامن استفاده از ریمل، اکستنشن و یا انواع محلول‌های تقویتی می‌شوند تا به حجم مورد نظر از مژه دست پیدا کنند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مژه‌های نه چندان بلند و ضخیمی دارید و می‌خواهید با راهکارهای موثر برای بلند و پرپشت کردن آن‌ها آشنا شوید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. کم شدن حجم مژه‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله کهولت سن، بیماری‌های پوست و مو، موروثی بودن و استفاده مداوم از لوازم آرایش نامرغوب قرار دارد. ما در این مقاله به معرفی چند روش موثر برای تقویت و رشد بیشتر و بهتر مژه‌ها می‌پردازیم.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با کمک ریمل، کاشت و اکستنشن مژه، سعی می‌کنید مژه‌های زیباتری داشته باشید، با دیدن کسی که بطور طبیعی مژه‌های بلند و ضخیمی دارد آتشفشان حسادت‌تان شروع به فعالیت می‌کند و به فکر چاره می‌افتید. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با چند روش ساده و کاربردی از مژه‌های پرپشت و بلند برخوردار شوید. شاید برای خیلی از خانم‌ها داشتن مژه‌های سالم و زیبا یک آرزوی دست نیافتنی باشد، ولی در واقع اینطور نیست. اگرچه ممکن است باورش برای شما سخت باشد ولی با انجام چند راهکار ساده و پیش پا افتاده، بعد از گذشت مدت زمان کوتاه یک تا سه ‌ماهه، شاهد رشد و تقویت بیشتر مژه‌ها و تغییرات چشمگیر در آن‌ها خواهید بود.

6 روش موثر ماساژ پلک که به رشد و تقویت بیشتر مژه‌ها کمک می‌کند

ماساژ درمانی یک روش قدیمی است که برای تمام قسمت‌های بدن انجام می‌شود. بعنوان مثال ماساژ سر برای رشد بیشتر موها انجام می‌شود و ماساژ بدن نیز تمام خستگی‌ها و تنش‌هایی که در طول روز به بدن‌تان وارد شده است را از بین می‌برد. ماساژ، خاصیت آرامش‌بخشی و تسکین‌دهندگی دارد و روی هر قسمت از بدن که انجام شود، نتایج و تاثیرات شگفت‌انگیزی به همراه خواهد داشت. در بین ماساژهای مختلف، یک نوع ماساژ هم وجود دارد که ممکن است به گوش‌تان آشنا نباشد. نام این ماساژ، ماساژ پلکی است.

ماساژهای پلکی با مواد مختلف انجام می‌شوند و با افزایش گردش خون در این ناحیه، به افزایش رشد و تقویت مژه‌ها کمک می‌کنند. از آن‌جایی که پوست پلک بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، این ماساژ باید به آرامی و با نهایت دقت انجام شود تا به چشم و مژه‌ها آسیبی وارد نشود.زمانی که پلک‌ها را ماساژ می‌دهید احساس آرامش می‌کنید و با افزایش جریان خون در این نواحی، پیاز مو تقویت می‌شود و خستگی چشم‌ها رفع می‌شود.

برای انجام این کار باید در ابتدا دست‌هایتان را با آب و شوینده مناسب بشویید. هرگونه آلودگی موجود روی دست‌ها به راحتی وارد چشم می‌شود و شما را درگیر بیماری‌ها و عفونت‌های چشمی می‌کند. بهتر است ماساژ‌های پلکی را با انگشت‌ حلقه انجام دهید تا نتیجه و تاثیر آن بیشتر شود. توجه داشته باشید که حرکات انگشت باید به صورت دورانی باشد و از اعمال فشار زیاد روی پلک‌ها خودداری کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید این کار را دوبار در روز و به مدت 5 دقیقه انجام دهید.

1- ماساژ مژه‌ها با استفاده از روغن کرچک

با توجه به تاریخچه طولانی‌ای که از روغن کرچک موجود است و فوایدی که برای آن ذکر شده است، در زمان‌های گذشته، مصریان از این روغن مانند پماد استفاده می‌کردند و آن را روی موضع مورد نظر خود قرار می‌دادند. از آنجایی که این روغن خواص درمانی زیادی مانند رفع خشکی و ترک دست و پا، کم کردن چین و چروک‌های پوستی و تقویت مژه و ابرو دارد می‌تواند یکی از درمان‌های موثر برای تقویت مژه نیز محسوب شود. روغن‌های طبیعی به این دلیل که هیچگونه افزودنی شیمیایی و غیرمجازی ندارند، برای تمام افراد و با هر نوع پوستی قابل استفاده است.

این روغن پای ثابت اکثر کرم‌های مرطوب‌کننده است و نرمی و لطافت خاصی به پوست می‌بخشد. روغن کرچک، روغنی گیاهی است که از دانه لوبیا تهیه می‌شود و به عنوان یک معجزه‌گر و ماده درمانی شناخته شده است.این روغن کاملا شفاف و زرد رنگ است و به دلیل غلظت بالایی که دارد معمولا در ترکیب با دیگر روغن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن پرخاصیت حاوی اسیدهای چرب و اشباع نشده به نام ریسینلیدیک‌اسید است که می‌تواند به تقویت و تغذیه فولیکول موهای مو کمک کند.

علاوه بر این، استفاده از این روغن، از ریزش موها و مژه‌ها جلوگیری می‌کند و مانع از رشد و تکثیر میکروب‌ها می‌شود. برای استفاده از این اکسیر زیبایی به منظور ضخیم شدن مژه‌ها کافیست، روزانه مقداری از روغن کرچک را روی پنبه یا گوش پاک‌کن بریزید و با دقت و به آرامی روی مژه‌های خود ماساژ دهید. اگر نسبت به بو حساس هستید و بوی آن برای‌تان آزاردهنده است، می‌توانید این روغن را با مقدار کمی روغن زیتون مخلوط کنید. توجه داشته باشید که هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید و بلافاصله بعد از بیدار شدن صورتتان را شستشو دهید.

2- ماساژ مژه‌ها با استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن گیاهی و طبیعی است که فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد. این روغن سرشار از اسیدهای چرب، اولئیک‌اسید، لینولئیک‌اسید، پالمیتیک‌اسید و ویتامین E است که موجب افزایش رشد مو و بالا بردن ضخامت تارهای مژه‌ می‌شود. طی تحقیقاتی که انجام شده است، کمبود اسیدهای چرب ضروری، سبب سست شدن موها و ریزش آن‌ها می‌شود. در نتیجه اسیدهای چرب مفید و سودمند و ویتامین E موجود در روغن زیتون می‌توانند باعث پرپشت‌تر و بلندتر شدن مژه‌ها شوند و از این طریق ظاهر چشم‌ها را زیباتر کنند. روغن زیتون همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی هم دارد و همین ویژگی به تقویت مژه‌ها کمک می‌کند.

ماساژ دادن مژه‌ها به کمک روغن زیتون عمل آبرسانی به پوست و مو را راحت‌تر می‌کند و به دنبال آن رشد مژه‌ها چندین برابر بیشتر می‌شود. اگر قصد استفاده از روغن زیتون بعنوان درمان خانگی را دارید، کافیست یک برس ریمل یا یک تکه پنبه یا نوک گوش پاک را به روغن زیتون آغشته کنید و قبل از رفتن به رختخواب مژه‌های خود را به آرامی ماساژ دهید. بهتر است مژه‌ها را از ریشه به سمت نوک آن‌ها برس بکشید تا روغن به‌خوبی به تمام قسمت‌ها برسد. صبح‌ها و بعد از بیدار شدن از خواب، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید تا چربی اضافی از روی آن پاک شود. بهتر است که زمان ماساژ دادن مژه‌ها، دمای روغن زیتون هیچ تفاوتی با دمای محیط نداشته باشد. به این صورت به مژه‌ها شوک وارد نمی‌شود و تاثیر ماساژ با روغن چند برابر بیشتر می‌شود.

3- ماساژ مژه‌ها با استفاده از روغن نارگیل

همانطور که از نام روغن نارگیل مشخص است، این روغن را از میوه نارگیل تهیه می‌کنند. این روغن در دمای معمولی محیط به حالت مایع است و زمانی که در دمای پایین و جای خنک قرار بگیرد به حالت جامد تغییر شکل می‌دهد. روغن نارگیل به دلیل بوی خوشایندی که دارد مورد توجه اکثر خانم‌ها قرار می‌گیرد. این روغن سرشار از مواد معدنی ضروری برای پوست و مو است و از این رو به یکی از مهم‌ترین ترکیبات در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی تبدیل شده است. این روغن در مقایسه با سایر روغن‌های گیاهی، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هیچ آسیبی به پوست حساس صورت وارد نمی‌کند. از دیگر ویژگی‌های مهم روغن نارگیل می‌توان به خاصیت تقویت کنندگی مژه، عدم ایجاد حساسیت و ناراحتی در نواحی چشم و بی‌خطر بودن آن اشاره کرد.

نحوه استفاده از این روغن نیز مانند سایر روغن‌ها است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. برای استفاده از روغن نارگیل به منظور تقویت مژه‌ها کافی است مقدار کمی از روغن را روی مژه‌ها قرار دهید و به آرامی شروع به ماساژ کنید. اگر در طول روز این کار را انجام می‌دهید و دوست ندارید پوست‌تان چرب شود، می‌توانید بعد از چند ساعت صورت‌تان را بشویید. البته بهتر است این کار را قبل از خواب انجام دهید تا مدت بیشتری روی پوست باقی بماند و نتیجه بهتری داشته باشد.

4- ماساژ مژه‌ها با استفاده از مخلوط پوست لیمو

از آن‌جایی که پوست لیموترش یک منبع غنی از ویتامین‌های B و C و اسیدفولیک است، پس می‌توان به این نتیجه رسید که، اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در افزایش رشد مژه و همچنین افزایش ضخامت آن‌ها داشته‌ باشد. پوست لیموترش به تنهایی خشک است و نمی‌توان آن را روی پلک و مژه‌ها قرار داد، به همین دلیل بهتر است آن را با روغن‌های گیاهی مخلوط کنید.

برای تهیه این مخلوط معجزه‌آسا، کافی است در یک ظرف تمیز، مقداری پوست لیمو رنده شده را بریزید و سپس مقدار کمی روغن زیتون یا روغن کرچک را به آن اضافه کنید. اجازه دهید این مخلوط به مدت 14روز باقی بماند تا برای استفاده آماده شود. بعد از آماده شدن مخلوط، می‌بایست قبل از خواب، مقدار کمی از آن را به مژه‌های خود بمالید و اجازه دهید تا صبح روی مژه‌ها باقی بماند. برای نتیجه بهتر، این مخلوط را به آرامی روی مژه‌ها ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست و ریشه موها شود.

5- ماساژ مژه‌ها با استفاده از عصاره چای سبز

یکی دیگر از روش‌های اثربخش برای تحریک رشد و تقویت مژه‌ها، استفاده از عصاره چای سبز است. با توجه به فلاونوئیدها و پلی فنول به نام اپی گالوکاتکین-3-گالات (EGCG) موجود در چای سبز و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، استفاده از عصاره چای سبز سبب استحکام مژه‌ها و تحریک رشد بیشتر آن‌ها می‌شود. اگر شما هم تمایل دارید معجزه چای سبز را تجربه کنید، حتما استفاده از آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

برای این منظور می‌توانید یک لیوان چای سبز دم کنید و بعد از آنکه آن را میل کردید، مقداری از چای را نگه دارید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود. یک تکه پنبه را به عصاره چای سبز آغشته کنید و روی مژه‌ها بکشید. این کار علاوه بر اینکه سبب رشد و تقویت مژه‌ها می‌شود، رطوبت مورد نیاز آن‌ها را هم تامین می‌کند. مداومت داشتن به این کار می‌تواند به نتیجه بهتر و افزایش ضخامت مژه‌ها کمک کند.

6- ماساژ مژه‌ها با استفاده از کره شی باتر

شی باتر یا کره شی یک نوع روغن گیاهی است که از دانه‌های درخت شی استخراج می‌شود. این روغن خواص درمانی زیادی دارد و به درمان مشکلات پوست و مو کمک می‌کند. شی باتر به دلیل ویتامین‌ها و مواد مغذی که دارد در ساخت بسیاری از لوازم‌های آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویتامین‌های A و E از جمله ویتامین‌هایی هستند که می‌توانند فولیکول‌های موجود در مو را تقویت کنند. هم‌زمان با تقویت فولیکول‌ها، مژه‌ها رشد بهتری را تجربه ‌می‌کنند و مستحکم‌تر و قوی‌تر می‌شوند.

یکی از منابعی که صدها سال است برای تغذیه پوست، ناخن و مو استفاده می‌شود و آن را از یک دانه و غلات استخراج می‌کنند، کره شی باتر است. برای استفاده از کره شی باتر کافی است مقداری از آن را روی انگشت دست‌تان قرار دهید و اجازه دهید در دمای محیط به حالت مایع تبدیل شود. بعد از اینکه کره، به حالت مایع درآمد به آرامی ریشه مژه‌های خود را با آن ماساژ دهید. برای نتیجه بخش‌تر بودن، بهتر است قبل از خواب این کار را انجام دهید و صبح روز بعد مژه‌های خود را با آب ولرم بشویید.

تاثیر رژیم غذایی بر سلامت و رشد مژه‌ها

تغذیه و رژیم غذایی مناسب نقش مهمی در سلامت بدن و سلامت پوست و مو دارد. رژیم غذایی فقیر و فاقد مواد مغذی، نه‌تنها بدن انسان را ضعیف می‌کند بلکه سبب ریزش مو و خراب شدن پوست نیز می‌شود. در واقع پوست و مو بسیار حساس هستند و نسبت به دیگر قسمت‌ها خیلی زودتر نشانه‌های کمبود ویتامین‌ را نشان می‌دهند. به همین دلیل است که افرادی که رژیم‌های سخت و شدید می‌گیرند در مدت زمان کوتاهی دچار ریزش مو شدید و چروک شدن پوست صورت می‌شوند. از این رو برای اینکه بتوانید پوست و مو سالم و شاداب داشته باشید باید به تغذیه و خورد و خوراک خود اهمیت دهید. به همین منظور در سبد غذایی خود از غلات کامل، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها، آهن، زینک و اسیدهای چرب غافل نشوید.

موهای سالم، پرپشت و بدون آسیب، نشان‌دهنده سلامت درونی بدن هستند و همین موهای سالم باید در دیگر قسمت‌های صورت نیز وجود داشته باشد. بعنوان مثال اگر مژه‌های خوبی ندارید و به سرعت دچار ریزش و کچلی می‌شوند، بی‌شک یک جای کار ایراد دارد. هیچ فولیکولی بدون دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود نمی‌تواند فعالیتش را به درستی انجام دهد و به مرور زمان کیفیت و کارایی خود را از دست می‌دهد.

از آن‌جایی که مژه‌ها تاثیر زیادی در زیبایی چشم‌ها و چهره افراد دارند، ما در این مقاله به معرفی روش‌های موثر که به تقویت مژه‌ها کمک می‌کنند پرداختیم. به خاطر داشته باشید که مژه‌ها نیز مانند موی سر، نیاز به توجه، مراقبت و رسیدگی دارند. پس اگر دچار ریزش مژه هستید و این اتفاق به صورت مداوم تکرار می‌شود حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و به دنبال راه اساسی برای درمان مشکل خود بگردید.

ریزش مژه ممکن است مربوط به یک بیماری خاص باشد که با عدم توجه و رسیدگی حادتر شده و به مرور زمان تمام مژه‌های خود را از دست بدهید. با توجه به اینکه راهکارهای متعددی برای رشد و تقویت مژه‌ها وجود دارد، ما سعی کردیم راهکارهایی را در این مقاله بیان کنیم که راهکارهای خانگی هستند و دسترسی به آن‌ها کار دشواری نیست. این راهکارها و موادی که باید مورد استفاده قرار دهید کاملا ارگانیک هستند و هیچ آسیبی به پوست و مژه‌های شما وارد نمی‌کنند. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید باید نسبت به انجام کار مداومت داشته باشید و خیلی زود ناامید نشوید.

نکته قابل توجهی که در خصوص تقویت مژه‌ها وجود دارد این است که، علاوه بر کارهایی که موجب تقویت مژه‌هامی‌شوند، کارهایی هم وجود دارند که به سلامت مژه‌ها آسیب می‌زنند. یکی از این کارها پاک نکردن مواد آرایشی از روی مژه‌ها در طولانی مدت و خشک شدن ریمل و خط چشم روی مژه‌ها است. عوامل دیگری نیز وجود دارند که سلامت مژه‌ها را به خطر می‌اندازند و از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده زیاد از فرمژه، استفاده از لوازم آرایشی حساسیت‌زا و شستشو نامناسب اشاره کرد. تمام این کارها ریشه مژه را سست و ضعیف می‌کنند و سبب ریزش آن‌ها می‌شوند.

اگر فردی هستید که زمان کافی برای استفاده از تقویت‌کننده‌های خانگی را ندارید و یا حوصله تهیه کردن آن‌ها را ندارید ما در این مقاله چند محصول پرکاربرد را به شما معرفی می‌کنیم که استفاده راحت‌تری دارند. تمام این محصولات در وبسایت ریحا موجود هستند و با خیال راحت از اصل بودن کالاها می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. اگر هم تجربه استفاده از هر کدام از آن‌ها را داشته‌اید خوشحال می‌شویم تا نظر و تجربه خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

1-سرم تقویت‌کننده و ضد‌ریزش مژه سینره

خریدسرم تقویت‌کننده مژه سینره

مژه‌ها همان موهایی هستند که روی پلک درمی‌آیند و زیبایی چشم‌های شما را چند برابر بیشتر می‌کنند. برخی افراد در حالت طبیعی مژه‌های پرپشت و زیبایی دارند و برخی دیگر مژه‌های کم‌پشت و کوتاه دارند و همان مقدار کم هم دائما دچار ریزش می‌شود. خوشبختانه محلول‌ها و سرم‌های تقویتی زیادی در بازار موجود هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مژه‌های خود را تقویت و پرپشت کنید. سرم تقویت‌کننده و ضد‌ریزش مژه سینره یکی از محصولات قوی برای تقویت مژه‌ها است و به دلیل مواد فعالی که دارد در مدت زمان کوتاهی ریزش مژه‌ها را قطع می‌کند.

این سرم حاوی یک پپتید شناخته شده به نام میریستوئیل پنتاپپتاید 17 است و باعث می‌شود که مژه‌ها برای مدت طولانی‌تری در فاز رشد باقی بمانند و وارد فاز ریزش نشوند.استفاده مداوم از این محصول تقویتی سبب افزایش ضخامت و استحکام مژه‌ها می‌شود و مواد مغذی مورد نیاز برای آن‌ها را تامین می‌کند. وجود انواع ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آمینه‌ و گوگرد در این سرم تقویتی، سبب شده است که ساختار مو مستحکم و مقاوم شود و با افزایش گردش خون، اکسیژن‌رسانی بهتری به فولیکول‌ها انجام شود.

بعد از چند بار استفاده از این سرم، شاهد افزایش رشد مژه‌ها و پرپشت شدن آن‌ها خواهید بود و ریزش آن‌ها تا 90 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. این محصول هیچگونه عوارض جانبی از قبیل تغییر رنگ پوست پلک و ریزش مژه‌ها را به همراه نخواهد داشت. برای استفاده از این سرم، باید در ابتدا مژه‌ها را به خوبی بشویید تا هیچگونه آلودگی روی آن باقی نماند. این سرم ضرری برای مژه‌ها ندارد و می‌توانید دو بار در روز از آن استفاده کنید.

2-محلول تقویت‌کننده مژه سریتا

خریدمحلول تقویت‌کننده مژه سریتا

عوامل زیادی وجود دارد که به مژه‌ها آسیب می‌زند و سبب ریزش آن‌ها می‌شود. افزایش سن، استفاده از لوازم آرایش نامرغوب و کمبود ویتامین‌ها از جمله مواری هستند که سبب آسیب به مژه‌ها می‌شوند. اکثر خانم‌ها برای زیباتر نشان دادن مژه‌های خود از ریمل، کاشت و اکستنشن استفاده می‌کنند که تمام آن‌ها موقتی هستند و در بعضی مواقع باعث آسیب به مژه می‌شوند. محلول تقویت‌کننده مژه سریتا یک محلول تقویت‌کننده مژه است که با تقویت مژه‌ها، آن‌ها را برای همیشه سالم و زیبا می‌کند.

این محصول به رشد، استحکام و افزایش ضخامت مژه‌ها کمک می‌کند و در مدت زمان کوتاه به مژه‌های دلخواه خود دست پیدا می‌کنید. این محلول تقویتی سرشار از ترکیبات و مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مژه است و با تاثیر بر روی فولیکول‌ها، آن‌ها مقاوم و مستحکم می‌کند.این محصول حاوی ویتامین‌های مورد نیاز مژه‌ها است و با تامین کمبود ویتامین، عمل رشد و تکثیر تارهای مو را سرعت می‌بخشد. استفاده مداوم از محلول تقویت‌کننده مژه سریتا جلوی ریزش غیر طبیعی مژه‌ها را می‌گیرد و از این طریق موجب تحریک رویش مجدد آن‌ها می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول قدرتمند می‌توان به جلوگیری از ریزش مژه‌‌ها و سفید شدن آن‌‌ها، افزایش رشد مژه‌‌ها، تحریک رشد مژه‌های از دست رفته، ضدالتهاب و ضدخارش، افزایش استحکام و ضخامت مژه‌‌ها و مناسب بودن برای انواع پوست‌ها اشاره کرد. روش استفاده از محلول تقویت‌کننده مژه سریتا به این صورت است که باید قبل از زدن محلول، دست‌های خود را تمیز با آب و شوینده مناسب بشویید. اپلیکاتور محلول را بردارید و از قسمت ریشه و رویش موها به سمت پایین بکشید. اولین دوره مصرف محلول به این صورت است که باید در ابتدا شبی یک بار و بعد از آن یک شب در میان از محلول استفاده کنید.

محصولات مرتبط
ریمل چشم حجم دهنده اکستند ولوم چهار در یک برس باریک کالیستاCallistaامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲۸۴,۰۰۰ تومان۲۶۴,۰۰۰ تومان
0
ریمل چشم حجم دهنده اکسترا لشز برس ضخیم سیترایCitray تخفیف ویژه
۴۲۴,۰۰۰ تومان۲۸۶,۰۰۰ تومان
0
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید