یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
گل زنبق دره (گل برف) - lily-of-the-valley

گل زنبق دره (گل برف) - lily-of-the-valley

یکی از قدیمی‌ترین نت‌های عطرسازی، زنبق دره است. این گل سفید ظریف که نمادی از لطافت، عشق، ایمان، شادی و خلوص است؛ رایحه‌ای ملایم دارد و اصلا جای تعجب نیست که چرا کیت میدلتون از آن در دسته گل عروسی خود استفاده کرده است. این گل ساده یکی از شناخته‌شده‌ترین و مورد استفاده‌ترین گل‌ها در صنعت عطرسازی است که رایحه‌ای شیرین، تازه و لیمویی همراه با کمی ادویه دارد.

اگرچه ممکن است رایحه آن قدیمی به نظر برسد، اما در حقیق زنبق دره تعریف بی‌زمان است. این رایحه ترجیحی نمادهای پایان قرن بوده و یکی از نت‌های مهم در بعضی از پیشرفته‌ترین و محبوب‌ترین عطرهای امروزی است. از عطرهای گل‌‌دار و گرم زنانه گرفته تا عطرهای تمیز و بدون جنسیت، زنبق دره کاربرد دارد؛ این یک نت گلی روشن و تازه برای به‌روز رسانی رایحه عطر شما است.

تاریخچه غنی گل زنبق دره (Lily-Of-The Valley)

زنبق دره گیاهی چندین هزار ساله با تاریخچه غنی و رنگارنگ است که بومی اروپا و پراکنده در سراسر آمریکای شمالی و شمال آسیا است. ذات این گیاه سایه را به خورشید ترجیح می‌دهد و به عنوان یک گل وحشی در انگلستان و همچنین در کوه‌های آپالاشی جنوبی رشد می‌کند. جایی که این گل گسترش می‌یابد، پوشش متراکمی را تشکیل می‌دهد که به عنوان پوشش زمین، زیر درختان را پر می‌کند.

این گل غنی که در منطقه سایه‌دار باغ کشت می‌شود، به خاطر شکوفه‌های کوچک، سفید و خوش‌بو مشهور است و مدت‌هاست با معانی متعددی در تاریخ و افسانه‌ها پیوند خورده است. همچنین این گل با نام‌های زیادی از جمله می لیلی، اشک‌های بانو، نردبان پری، Ladders To Heaven and Mary’s Tears وMay Bellsشناخته می‌شود. زنبق دره یک شکوفه بهاری است که معمولا در ماه اردیبهشت رشد می‌کند و به همین دلیل آن را نشان گل آن ماه نامیده‌اند.

این گیاه معطر با گل‌های سفید، دارای میوه توت قرمز و دو برگ بزرگ، مستطیلی و براق با رگبرگ‌های برجسته است که در پایه گیاه قرار دارند. شکوفه‌های معطر آن به‌صورت خوشه‌ای در یک طرف ساقه بدون برگ با رایحه‌ای بسیار دوست‌داشتنی جمع می‌شوند و عطرسازان اغلب از آن در فرمولاسیون عطرهای بهاری و تابستانی خود استفاده می‌کنند.

داستان‌ها و افسانه‌های مرتبط با زنبق دره

طبق یک داستان قدیمی، گل‌های زنبق دره از اشک‌های حوا پس از تبعید او از بهشت جوانه زدند. گل‌های سفید، ظریف، لطیف و مطبوع آن از دیرباز با فضایل سنتی زنانه عفت، پاکی و شیرینی پیوند خورده است. جثه کوچک و ظریف و طبیعت آرام و سایه دوست این گل شخصیت آن را به نمادی از فروتنی تبدیل کرده است. در زبان ویکتوریایی گل، زنبق دره نمادی از "بازگشت به خوشبختی" است.

در گذشته معتقد بودند که زنبق دره از باغ‌ها در برابر ارواح شیطانی محافظت می‌کند و به عنوان یک طلسم در برابر طلسم‌های جادوگران استفاده می‌شد. همچنین آن را شکوفه مورد علاقه پریان می‌نامیدند و معتقد بودند که پریان زنگوله‌های کوچک آن به عنوان فنجان برای نوشیدن استفاده می‌کنند. برخی از کشورهای اروپایی هنوز هم بر این باورند که زنبق دره چشم‌اندازهایی از بهشت را به وجود می‌آورد و بینندگان را تشویق می‌کند تا آینده‌ای روشن‌تر را تصور کنند.

در آلمان و اسکاندیناوی، آن را گل خوش شانسی می‌دانند؛ در حالی که انگلیسی‌ها معتقدند، زمانی که سنت لئونارد از ساسکس در قرن ششم به نبرد مشهور خود با یک اژدها رفت، زنبق دره از زمینی که خون او ریخته شد، بیرون آمد. در نقاطی هم اعتقاد بر این است که این گل به افتخار مایا، دختر اطلس اساطیری روییده شد. از طرف دیگر، کسانی هستند که معتقدند این یک گل بد یمن است و فقط باید در مراسم خاکسپاری استفاده شود.

چرا از زنبق دره در عطرها استفاده می‌شود؟

بسیاری از عطرسازان در عطرهایشان که قرار است در اوایل بهار و تابستان از آنها رونمایی کنند، از نت زنبق دره استفاده می‌کنند. به این دلیل که این رایحه بسیار همه کاره و مکمل بسیاری از نت‌های دیگر است. Muguet (نام فرانسوی زنبق دره) دارای رایحه‌ای شیرین و تند آغشته به شبنم است که به طور متناوب شیرین و سبز است و ارتباطی قوی با ظهور بهار و نمادی از آغازهای جدید دارد.

شخصیت این گل به طرز قابل توجهی کلاسیک و زنانه است و از مد نخواهد افتاد. زنبق که اغلب به عنوان نت پایه در عطرهای گل‌دار استفاده می‌شود، با نت‌های چوبی مانند چوب صندل، نعناع هندی، خس‌خس و همچنین نت‌های سبز مانند گیاهان و شاخ و برگ به خوبی ترکیب می‌شود. این نت‌ها بر شیرینی زنبق دره تاکید می‌کنند و یک روز لذت‌بخش ساده، دقیقا شبیه اولین روز گرم بهاری را تداعی می‌کند.

توصیف بویایی زنبق دره

نکته جالب درباره زنبق دره این است که عطر امکان استخراج عطر آن، از گل زنبق دره وجود ندارد؛ بنابراین رایحه آن را از طریق ترکیبی از مواد اولیه طبیعی و مصنوعی بازسازی می‌کنند و این توافق را بازتولید یا بازسازی می‌نامند. رایحه زنبق دره تازه، بهاری، ملایم، آبکی، کمی یاسمن، گلی، سبز ترد است. رایحه زنبق دره با عطرهای تازه و گلی همراه است و گاهی اوقات از آن به عنوان تک نت استفاده می‌شود و طراوت، معصومیت و طبیعی بودن را برای عطر به ارمغان می‌آورد.

11 حقیقت شگفت انگیز درباره زنبق دره یا Lily-Of-The Valley

1. گل زنبق دره در برحه‌ای از تاریخ نشان کشور یوگسلاوی بود و همچنین در سال 1967 نیز به گل ملی فنلاند تبدیل شد. در فنلاند یکی از اسامی دخترامه با نام Kielo وجود دارد که به معنای زنبق دره است. 2. کریستین دیور به قدری خرافاتی بود که برای خوش شانسی، شاخه‌های زنبق دره را به لبه‌های لباس‌های اولیه خود می‌دوخت. او عطر زنبق دره خود را در سال 1956 تولید کرد و تمام عطرهای بعدی او بر اساس همین عطر ساخته شده و همچنان به عنوان یک فرمولاسیون کلاسیک می‌درخشد. 3. زنبق دره نمادی از خوش شانسی است و از زمان انگلستان ویکتوریایی در دسته گل عروسان به‌کار می‌رفته. ملکه ویکتوریا، پرنسس آسترید سوئد و گریس کلی از موناکو همگی این گل را در دسته گل‌های عروسی خود گنجانده بودند. کیت میدلتون نیز، در ازدواجش با شاهزاده ویلیام در سال 2011، تمام دسته گل خود را با زنبق دره پر کرد. 4. در کتاب مقدس، نام گل زنبق دره 15 بار تکرار شده است که اغلب در آواز سلیمان ذکر شده است. نام آن، در واقع، از عبارت عبری موجود در همان منبع گرفته شده است. یعنی شوشانت ها اماقیم (گل رز دره ها). طبق عهد جدید، زنبق از نقطه‌ای روی زمین که اشک‌های مریم در پای صلیب می‌ریخت، شکوفا شد. 5. زنبق دره گل سایه‌ها و هوای خنک است و نمی‌تواند گرما را تحمل کند. آنها برای دهه‌ها در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنند، اما توانایی رشد در آب و هوای بسیار گرم و مرطوب را ندارند. 6. این گیاه یک زنبق واقعی نیست و در واقع به خانواده مارچوبه تعلق دارد؛ چون برگ‌های آن به صورت خوشه‌های کوچک در یک طرف ساقه جمع شده است. نام گیاه‌شناسی آن، Convallaria majalis، است. 7. زنبق دره دارای خواص درمانی است. از این گل برای کاهش اثرات مسمومیت با گاز در طول جنگ جهانی اول استفاده می‌شد؛ همچنین در قدیم یک درمان شناخته شده برای اختلالات قلبی، صرع و سوختگی بود. 8. در اول ماه مه 1561، شاه چارلز نهم فرانسه، زنبق دره را به عنوان هدیه‌ای خوش یمن برای شانس بیشتر دریافت کرد و هرسال اول ماه مه این گل ظریف و زیبا را به زنان دربار خود هدیه می‌داد. 9. در هلند، اغلب زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، زنبق دره را در باغچه‌های خود به عنوان نمادی از تجدید عشق می‌کارند. طبق افسانه‌ها گفته شد، زنبق دره بلبل نر را بیرون کشیده و او را به سمت انتخاب جفتش سوق می‌دهد. 10. زنبق دره یک طرح برجسته دایره‌ای یا بیضی شکل بود که در مبلمان اولیه آمریکایی حک یا منبت کاری شده بود. به گفته Deanne Levison، نویسنده کتاب The Symbolism of Floral Inlay، سازندگان مبلمان طرح این گل را روی میزها و بوفه‌ها استفاده کردند تا روح و انرژی کشور جدید را به تصویر بکشند. 11. زنبق دره نشان دهنده ذات بهار است و اغلب در مراسم و جشن‌های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در فرانسه، در روز اول ماه مه که ( La Fête du Muguet) نام دارد، دسته‌ گل‌هایی کوچکی از این گل در خیابان‌ها فروخته می‌شوند و یا به‌صورت حلقه‌های گل برگردن خود می‌اندازند.

برخی از عطرهای معروف با نت زنبق دره

اگرچه محبوبیت و ظرافت این نت خاص باعث شده که مورد توجه بسیاری از عطاران حرفه‌تی قرار بگیرد و عطرهایی با روایح شگفت انگیز را ارائه دهد که از شمار خارج هستند؛ اما در ادامه مقاله بعضی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین عطرهای حاوی زنبق دره را برای شما عزیزان لیست کرده‌ایم.

1- ادوتویلتدیور دیوریسیمو زنانه

خریدادوتویلتدیور دیوریسیمو

عطر نمادین دیور، Diorissimo که در سال 1956 توسط ادموند رودنیتسکا طراحی شد، بهترین تلاش برای زنبق دره و عطری بسیار قدیمی است. دیوریسیمو ادای احترامی به گل مورد علاقه کریستین دیور بود که اکسسوری‌های شخصی، یقه‌ها، طرح‌های مد و لباس شخصی او را زینت می‌داد؛ زنبق دره الهام‌بخش کل کلکسیون بهار 1954 دیور بود. این گل همچنان یکی از واقعی‌ترین تکرارهای رایحه متمایز شکوفه است که اغلب در عطرها از آن استفاده می‌شود، اما هرگز تکراری نشد و هنوز بهترین عطر برای پوشیدن است. عطر زنانه Diorissimo، همانند رایحه نمناک قطرات باران یک صبح بهاری؛ بسیار دل‌انگیز، روشن و پاکیزه است و حس‌وحال قدم زدن در باغی وسیع و پر از گل را به شما منتقل می‌کند.

به عقیده فرانسوی‌ها رایحه نت‌های گل زنبق دره (گل برف) و یاس که در ترکیبات این عطر به کار رفته‌اند، مقدس است. همچنین موسس شرکت دیور، این عطر را یاد آور روح خود (یا تجلی روحش) می‌داند. این ادوتویلت زنانه در حضور آکوردهای غالب گلی و گیاهان سبز، طبعی خنک و طعمی شیرین دارد و برای استفاده در روزهای گرم سال خصوصا تابستان و بهار بسیار مناسب و شایسته است. رایحه ملایم و دلنشین این عطر، با روحیات زنان مهربان و لطیف و البته عاطفی سازگار است و چه به‌صورت روزمره و چه در مراسم‌ها و میهمانی‌های رسمی و مهم قابل استفاده است.

2-ادوپرفیوم استی لادر پلژرز زنانه

خریدادوپرفیوم استی لادر پلژرز

ادوپرفیوم استی لادر پلژرز از عطرهای موفقی بود که در بازار پررقابت این روزها موفق عمل کرده و به دستان توانمد عطرسازانی به نام‌های آنی بوزنتین (Annie Buzantian) و آلبرتو موریلاس(Alberto Morillas) طراحی شد.این عطرسازان پاریسی از کل گیاه برای ایجاد ترکیب ستاره ای خود - از برگ های سرسبز گرفته تا شکوفه های سفید - استفاده کردند تا ظاهری "سبک تر و سبزتر" نسبت به گل داشته باشد. رایحه این عطر زنانه خنک و شیرین است که در کش و قوس با لایه‌های عمیق و باطراوت گل‌ها حال و هوایی نرم و مخملی به خود می‌گیرد. مامن لطیف عطر بلژر زنانه برای پوشیدن در اولین ملاقاتعاشقانه، زیبا و به یاد ماندنی است.

3-ادو پرفیوم ایوروشه کام ان اویدنس زنانه

خریدادو پرفیوم ایوروشه کام ان اویدنس

کام ان اویدنس ادو پرفیوم زنانه توسط برند فرانسوی و معروف ایوروشه در سال 2003 تولید و به بازار عرضه شد. این ادو پرفیوم زنانه از زمان معرفی تاکنون مورد توجه زیادی قرار گرفته است و طرفداران زیادی دارد. پخش بو و ماندگاری این محصول بسیار عالی بوده و همین باعث محبوبیت این ادو پرفیوم شده است. فرمولاسیون ادوپرفیوم معروف زنانه کامان توسط عطر ساز معروفی به نام آنیک مناردو» (Annick Menardo) ارائه شد و سپس توسط کمپانی مطرح ایورشه وارد بازار شد. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم راجع به این ادوپرفیوم زنانه را به شما عزیزان ارائه کنیم.

زمانی که کام ان اویدنس ادو پرفیوم زنانه را روی بدنتان اسپری می‌کنید، در ابتدا بویی ترکیب شده از ریواس و برگ گل بنفشه به مشامتان خواهد رسید که ترکیب این گل و میوه باعث ایجاد شادی، طراوت و نشاط در شما خواهد شد. بعد از آن نت های میانی جای نت اولیه را خواهند گرفت. نت میانی دارای رایحه‌ای ترکیب شده از گل رز و گل زنبق دره است که باعث جذب انرژی مثبت در شما و اطرافیانتان خواهند شد. در انتها نیز شاهد نت‌های پایانی آن هستیم که جای نت‌های میانی را می‌گیرند. نت‌های پایانی شامل نعناع هندی، مشک و خزه درخت بلوط هستند که به شما اعتماد به نفس بالایی می بخشند.

4-ادو تویلت جسوز دل پوزو هالووین زنانه

خریدادو تویلت جسوز دل پوزو هالووین

ادو تویلت شرقی گل‌دار و زنانه‌ Halloween از برند اسپانیایی عطر و ادکلن Jesus Del Pozo در سال 1997 میلادی به کوشش عطرساز معروفی به نام مکس گاواری (Max Gavarry) طراحی و ساخته شد. این عطر برای زنانی که اعتماد به‌ نفس بالایی دارند و رفتارهای مرموز و عجیب‌ و غریبی از آن‌ها سر می‌زند، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. همه اجزای این عطر با وجود رایحه خنک، شیرین و آکورد گل‌دار پودری‌اش آن‌قدر جذاب و دل‌انگیز است، که حتی فقط با نگاه کردن به شیشه‌ آن می‌توانید احساس شادی و نشاط فراوانی را به روح خود تزریق کنید. این عطر با توجه به بوی شیرین و خنکش، برای استفاده در فصل‌های خنکی همچون بهار و پاییز پیشنهاد می‌شود.

این ادوتویلت زنانه مخصوص خانم‌های سحرآمیز و پیچیده است و رایحه‌ای رمانتیک، شیک، نرم و لطیف دارد.پس از اولین اسپری از ادوتویلت زنانه اسپانیایی هالووین Jesus Del Pozo بر روی پوست و محل نبض یا لباس‌تان، متوجه رایحه خوش برگ درخت نارنج، برگ درخت موز و آب دریا خواهید شد. سپس این نت‌ها جای خود را به نت‌های میانی خواهند داد. نت‌های میانی از ترکیب گل مریم، گل زنبق دره (برف)، گل بنفشه، دانه فلفل و گل مگنولیا ساخته ‌شده‌ است. رایحه این نت‌های تند و کمی خنک، اعتماد به نفس بالایی را در شما ایجاد می‌کند.اما نت‌های پایانی از چوب صندل، وانیل، بخور معطر و صمغ مر ساخته شده‌اند. این ترکیب خنک و خوراکی، هیجان و شادی زیادی را در شما ایجاد خواهد کرد.

در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده به قدر کافی برایتان مفید بوده و با محصولات مرتبط با گیاه زنبق دره آشنا شده باشید. زنبق دره گیاهی دردسترس، ساده ولی همه کاره با تاریخچه‌ای غنی است که رایحه‌ای شاعرانه و به یاد ماندنی دارد. رایحه ظریف و گلی این گل که ذاتی زنانه دارد، توصیف واقعی حال و هوای اوایل بهار است. اگر علاقه خاصی به فصل بهار دارید و عطرهایی با نت‌های گلی نیز برای شما جذابیت دارند؛ خود را با رایحه منحصر به فرد و جادویی زنبق دره درخشان کنید. کلیک بر روی گزینه خرید کالا، امکان دسترسی به صفحه محصول و تهیه آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما فراهم می‌کند. در ضمن خوشحال می‌شویم که اگر تجربه استفاده هریک از محصولات معرفی شده را دارید؛ نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

محصولات مرتبط
لا ویه است بله ان رز ادو تویلت زنانه لانکومLancome 
۱۳,۷۶۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
+۱
تنوع
نارسیسو رژ ادو تویلت زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۸,۱۳۰,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
بو بو ادو پرفیوم زنانه و مردانهCarner Barcelona 
۸,۴۴۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سداکتیو نویر ادو تویلت زنانهGuess 
۲,۵۰۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
متالیک ادو پرفیوم زنانه تام فوردTom Ford 
۲۱,۲۳۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
بمبشل پارادایس ادو پرفیوم زنانهVictoria Secret 
۸,۷۵۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وود فور هر ادو تویلت زنانه دسکواردDsquared2 تخفیف ویژه
۵,۳۲۱,۰۰۰ تومان۴,۵۶۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
آکوا سلستیا فورت ادو پرفیوم مردانه/زنانه میسون فرانسیس کورکجانMaison Francis Kurkdjian تخفیف ویژه
۱۵,۶۳۵,۰۰۰ تومان۱۲,۴۸۰,۰۰۰ تومان
۷۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
۳۵ میل
عطر
+۲
تنوع
آگوا میامی بیچ ادو تویلت زنانه و مردانهLoewe 
۵,۴۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۵ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
لا پانتیر ادو تویلت زنانه - لا پندر ادو تویلت زنانهCartier 
۸,۷۵۶,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۱
تنوع
بوتافامیرو ادو پرفیوم زنانه و مردانهCarner Barcelona 
۱۲,۵۲۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
اترنیتی ایر ادو پرفیوم زنانه کلوین کلاین - کلوین کلینCalvin Klein تخفیف ویژه
۳,۱۳۲,۰۰۰ تومان۲,۸۸۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوچی بلوم آکوا دی فیوری ادو تویلت زنانهGucci 
۹,۹۵۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
پلاتینیوم راش ادو پرفیوم زنانهParis Hilton 
۳,۱۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
یور مومنتس ادو تویلت زنانه توسTous 
۲,۶۰۳,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
له جور سه لیو ادو پرفیوم زنانه لویی ویتونLouis Vuitton 
۵۰,۰۵۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید