یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چرا به بعضی عطرها حساسیت می‌دهیم؟

چرا به بعضی عطرها حساسیت می‌دهیم؟

اگر هر بار بعد از بوییدن عطر یا خوشبوکننده هوا عطسه می‌کنید، ممکن است یکی از میلیون‌ها نفری باشید که به عطر حساس هستند. حساسیت به عطر خیلی غیر معمول نیست. ممکن است متوجه شوید که وقتی در معرض روایح خاص قرار می‌گیرید، دچار سوزش چشم یا آبریزش بینی می‌شوید.

حدود 30 درصد از افرادی که در تحقیقی از دانشگاه جورجیا غربی مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که محصولات معطر تحریک ‌کننده هستند. عطرهای قوی به دلیل علائم آلرژی مانندی که ایجاد می‌کنند، ممکن است برای کسانی که آسم یا حساسیت‌های شیمیایی دارند، مشکل ساز شوند. برای مثال، برخلاف گرده گل‌ها یا درختان، عطرها و روایح در واقع آلرژن نیستند؛ آنها تحریک‌کننده هستند! اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانند علائم آلرژی مانند عطسه را ایجاد کنند.

قرار گرفتن به طور مکرر در معرض محرک، می‌تواند آزاردهنده باشد. اما از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است، یادگیری نحوه برقراری ارتباط با دیگران در مورد حساسیت خود مهارتی است که باید آن را بیاموزید تا بتوانید از اثرات آزاردهنده آن جلوگیری کنید.

تفاوت بین آلرژن و محرک چیست؟

به عبارت ساده، یک آلرژن واقعی سبب می‌شود که سیستم ایمنی بدن مواد شیمیایی را برای مبارزه با مهاجم آزاد کند. در این راه، ممکن است التهاباتی ایجاد شود؛ چشم‌ها اشک بیایند، کیپ شدن بینی و غیره. مدیر کلینیک آسم، آلرژی و سینوس دانشگاه کنتاکی توضیح می‌دهد: "یک آلرژن پروتئینی است که شناخته شده است که باعث واکنش IgE می‌شود. لکسینگتون IgE یا ایمونوگلوبولین E، آنتی بادی است که توسط بدن در پاسخ به قرار گرفتن در معرض یک آلرژن تولید می‌شود."

تفاوت بین آلرژن و محرک

یک محرک سیستم ایمنی را تحریک نمی‌کند؛ اما ممکن است سبب آبریزش بینی و سوزش چشم‌ها شود. مشخص نیست که چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد. میلر همچنین توضیح می‌دهد: "محرک یک ماده شیمیایی یا محصولی است که بدون علت ایمونولوژیک شناخته شده علائمی را ایجاد می‌کند، بنابراین واکنشی با واسطه IgE ایجاد نمی‌کند.

حساسیت واقعا یک اصطلاح غیر تخصصی برا این مقوله است. فقط یک آلرژن می‌تواند یک آلرژی واقعی ایجاد کند، در حالی که مواد تحریک کننده باعث ایجاد حساسیت می‌شوند. چیزی که مردم آن را "حساسیت عطری" می‌نامند، حساسیت به رایحه یا حساسیت به برخی از مواد شیمیایی موجود در عطر است."

حساسیت به عطر چیست؟

حساسیت به عطر، یک تحریک به برخی مواد شیمیایی یا ترکیبی از مواد شیمیایی موجود در یک محصول است. اگرچه هنگام بحث در مورد حساسیت عطری اولین چیزی که به ذهن می‌رسد ادوپرفیوم‌ها هستند، اما منظور انواع محصولات مورد استفاده روزانه از جمله لوازم آرایشی، بهداشتی، خوشبوکننده‌های هوا، محصولات پاک‌کننده و آفت‌کش‌ها هستند.

حساسیت به عطر

مواد مورد استفاده در عطر نیازی به افشای برچسب ها ندارند، که می تواند شناسایی ماده یا محصولی را که مسئول حساسیت است دشوار کند. صرف نظر از اینکه آلرژن خاص چیست یا شناسایی شده است، واکنش‌های رایج به قرار گرفتن در معرض شامل سردرد، مشکلات تنفسی، آسم و تحریکات پوستی است. از آنجایی که روایح در بسیاری از محصولات خانگی استفاده می‌شود؛ قرار گرفتن در معرض مداوم آن می‌تواند منجر به حساسیت شود.

به دلیل اینکه اکثر افراد زمان زیادی را در داخل خانه سپری می‌کندد، این حساسیت ممکن است افزایش نیز یابد. خبر بد این است که شناسایی منبع آلرژی اغلب کار دشواری است زیرا در محصولات روزمره ما، بسیاری از فرمول‌های شیمیایی پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند حساسیت به عطر یک مشکل جزئی و زود گذر است، اما در واقع یک مشکل رایج است که می‌تواند شدید هم باشد.

علائم حساسیت به عطر

علائم حساسیت با عطر معمولا در عرض چند دقیقه بعد از قرار گرفتن در معرض روایح خاص ایجاد می شود، اما گاهی می‌تواند تا چند روز پس از قرار گرفتن در معرض عطر نمایان شود. مدت علائم حساسیت، بسته به مقدار شدت آن از چند دقیقه یا تا چند ساعت متغیر است. روایح محرک از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند. اما به طور معمول، هر چه مدت زمان طولانی‌تر و شدیدتر باشد، واکنش شدیدتر و طولانی تر خواهد بود. علائم حساسیت می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سردرد
  • حالت تهوع
  • قرمزی پوست
  • خارش و سوزش پوست
  • اشک، خارش و قرمزی چشم
  • عطسه کردن
  • آبریزش بینی
  • مشکلات تنفسی
  • تنگی قفسه سینه
  • بدتر شدن علائم آسم
  • آلرژی بینی

افرادی که حساسیت عطری دارند، معمولا علائمی مشابه حساسیت‌های فصلی را تجربه می‌کنند. این علائم ممکن است شامل سردرد یا حالت تهوع باشد؛ ی می‌تواند به صورت آبریزش، خارش چشم، عطسه، احتقان بینی یا سایر مشکلات تنفسی ظاهر شود. کسانی که مبتلا به آسم هستند، باید مراقب باشند، زیرا حساسیت آنها به عطر می‌تواند علائم آسم را بدتر کند.

انواع حساسیت عطری

دو نوع علائم حساسیتی به عطر وجود دارد؛ حساسیت تنفسی یا پوستی. علائم حساسیت به عطر می‌تواند شامل سردرد، حالت تهوع و حساسیت پوستی مانند درماتیت تماسی باشد که باعث قرمز شدن پوست، خارش و سوزش آن می‌شود. آبریزش، خارش، سوزش و قرمزی چشم؛ عطسه کردن و آبریزش بینی نیز رایج است.

انواع حساسیت عطری

در برخی موارد، افراد دچار مشکلات تنفسی مانند خس خس سینه و احساس فشار در قفسه سینه می‌شوند؛ یا بدتر شدن علائم آسم را تجربه می‌کنند. فرکانس و سطح حساسیت می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و شناسایی علت دقیق تحریک یا آلرژی به دلیل پیچیدگی فرمول‌های محصولات روزمره و البته تعداد بی‌شمار آنها، می‌تواند دشوار باشد.

حساسیت عطری به چه دلایلی اتفاق می‌افتد؟

این حساسیت عطری به دلیل تحریک سیستم تنفسی رخ می‌دهد؛ تحریک در واقع باعث آسیب جزئی به بافت آسیب دیده می‌شود. برخی از افراد در برابر حساسیت عطری بسیار حساس هستند و این حساسیت می‌تواند توسط طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی آلی و مصنوعی در انواع روایح ایجاد شود که در هوایی که تنفس می‌کنید وجود دارند.

دلایل حساسیت به عطر

علائم به تنهایی ممکن است برای هشدار دادن به شما در مورد قرار گرفتن در معرض عوامل حساسیت‌زا (حتی اگر نمی‌توانید آن را استشمام کنید زیرا شاید توسط روایح دیگر اطراف شما پوشانده شده است) کافی باشند. رایج‌ترین موادی که سبب بروز حساسیت عطری می‌شوند α-پینن (APN)، لیمونن (LIM)، لینالول(LIL) و اوژنول (EUG) هستند و محصولاتی که اغلب در حساسیت‌های عطری دخیل هستند عبارتند از:

  • عطر و ادکلن
  • لوسیون‌ها
  • صابون‌ها
  • پودرهای معطر
  • خوشبو کننده‌ هوا
  • سیگار
  • گل‌ها و گیاهان
  • مواد شوینده یا نرم کننده پارچه
  • محصولات پاک کننده

با تمام این توضیحات، اعتقاد بر این است که گاهی ممکن است حساسیتی درکار نباشد و فقط یک مؤلفه روانی در پاسخ وجود داشته باشد. در حالی که حساسیت عطری علائمی مشابه آلرژی و آسم دارد، اما گاهی هیچ یک از این دو نیست. حساسیت به عطر در میان افرادی که شرایط آلرژیک دارند غیر معمول نیست؛ اما همانطور که گفته شد یک واکنش آلرژیک واقعی نیز محسوب نمی‌شود. تحریکی که با عطر ایجاد می‌شود می‌تواند باعث واکنش آلرژیک یا حمله آسم شود، اما کارشناسان مطمئن نیستند که دقیقا دلیل این اتفاق چیست.

پیشگیری و درمان حساسیت به عطر

اگر به عطر حساسیت دارید یا کسی در اطرافیان‌تان هست که به عطر حساسیت دارد، چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای کاهش علائم حساسیت انجام دهید. در وهله اول شما باید از آنچه خریداری می‌کنید آگاهی بیشتری داشته باشید و همچنین داروهای خاصی وجود دارد که افراد می‌توانند مصرف کنند. سعی کنید تمام محصولات معطر را از بدن خود و محیط اطراف خود دور نگه دارید. بسیاری از محصولات روزمره حاوی رایحه هستند. این محصولات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • صابون‌ها
  • لوسیون‌ها
  • نرم کننده‌های پارچه
  • مواد شوینده لباسشویی
  • محصولات مراقبت از پوست
  • لوازم آرایشی
  • خوشبو کننده هوا
  • اسپری اتاق
  • شمع‌های معطر

درمان حساسیت به عطر

نکته قابل توجهی که باید به آن دقت کنید این است که ممکن است علائم مربوط به قرار گرفتن در معرض حساسیت را قبل از اینکه متوجه شوید که رخ داده است، ایجاد کنید. هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا استفاده از محرک‌ها و قرار گرفتن در معرض آنها را به حداقل برسانید و در صورت لزوم استفاده از داروها مناسب را برای تسکین علائم حساسیت، در نظر بگیرید. در اینجا به چند مورد از راه‌های موثر در پیشگیری از حساسیت به عطر اشاره کردیم:

1- با صحبت کردن

وقتی عطری که دیگران از آن استفاده می‌کنند موجب حساسیت و حال بد شما می‌شود؛ باید در مورد این موضوع با او صحبت کنید، به خصوص اگر آن فرد از نزدیکانن شما است. به عنوان مثال، ممکن است یکی از همکاران شما در محل کار از لوسیونی با بوی قوی استفاده کند که شما را به سرفه یا عطسه می‌اندازد. مطرح کردن این مسئله می‌تواند مشکل باشد و نیاز به دیپلماسی دارد، زیرا برخی افراد ممکن است این کار را توهین تلقی کنند یا حتی احساس کنند که شما از انتخاب‌ها و نحوه بهداشت آنها ایراد می‌گیرید.

پیشگیری از حساسیت به عطر

اما یک استراتژی خوب می‌تواند مشکل شما را تا حد امکان به طور خاص و خلاصه بیان کند.برای مثال، برای او توضیح دهید که حدود نیم ساعت بعد از قرار گرفتن در معرض بوی یک برند خاص از لوسیون، چشمان شما شروع به سوزش و اشک ریختن می‌کند. این طرز بیان، حساسیت عطری را به طور دقیق به عنوان یک مسئله پزشکی و نه شخصی نشان می‌دهد.

همچنین ممکن است لازم باشد از دوستان، شریک زندگی و یا همکاران خود بخواهید که از پوشیدن یا استفاده از محصولاتی با روایح قوی و تند در اطراف شما، برای جلوگیری از علائم حساسیت، خودداری کنند. البته، هیچ قانون و چهارچوبی در مورد اینکه چه چیزی می‌توانید استفاده کنید و چه چیزی نمی‌توانید استفاده کنید نیز وجود ندارد و حساسیت به عطر یک مسئله فردی و شخصی است.

2- با داروها

در مواردی که قرار گرفتن در معرض روایح اجتناب ناپذیر است و یا هنگامی که علائم حساسیت پایدار هستند، می‌توانید از درمان‌های داروهای بدون نسخه برای مسائلی مانند سردرد یا احتقان استفاده کنید. اگر علائم شما کوتاه مدت باشد، نیازی به دارو نیست اما اگر اثرات حساسیت به عطر مدت بیشتری باقی می‌ماند، ایده خوبی است که برخی از داروها را همیشه همراه خود داشته باشید.

درمان حساسیت با داروها

اگر علائم حساسیت متمرکز بر تنفس هستند، آنتی هیستامین‌ها و داروهای کورتیکواستروئید می‌توانند به طور موثر علائم ناشی از این حساسیت‌ها را کنترل کنند. این داروها شبیه چیزی هستند که برای آلرژی‌های فصلی می‌خرید. اما بهترین دارو پیشگیری است و بهتر است که همه عطرها را از خود و محیط اطراف خود دور نگه دارید.

3- با خرید محصولات بدون عطر

از آنجایی که حساسیت عطری رایج شده است، بسیاری از شرکت‌ها محصولات خود را بدون عطر ارائه می‌دهند. با این حال، ممکن است اطلاعات محصول آنها برای برخی گیج کننده باشد. یا از آنجایی که هیچ الزامی برای تولیدکنندگان وجود ندارد که تمام مواد تشکیل دهنده محصولات خود را فهرست کنند، یافتن محصولی که واقعا بدون عطر باشد؛ کاری چالش برانگیز خواهد بود.

خرید محصولات بدون عطر

حتی برخی از محصولاتی که برچسب "بدون بو" یا "بدون عطر" دارند حاوی ترکیبات گیاهی یا روغن‌های گیاهی معطر هستند. در اینجا فهرستی از منابع برای کمک به شما در یافتن محصولات مناسب را آورده‌ایم تا با دیدن این علائم و اختصارات بتوانید خرید بهتری داشته باشید. محصولات دارای گواهی EPA Safer Choice را انتخاب کنید. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده یک برچسب جدید Safer Choice ایجاد کرد تا به مردم کمک کند محصولاتی را که دارای مواد شیمیایی یا طبیعی ایمن‌تر هستند را شناسایی کنند.

محصولاتی که عاری از روایح شیمیایی هستند در گوشه سمت چپ بالای برچسب اطلاعات محصول، علامت دارند. راهنمای EWG را بخوانید: گروه کاری محیط زیست، داده آنلاین گسترده‌ای را فراهم کرده است که در آن می‌توانید پاک کننده‌های سالم و محصولات مراقبت شخصی بدون ضرر را جستجو کنید. بهتر است به مواد تشکیل دهنده ارائه شده نگاه کنید تا ببینید آیا عطرها در محصولات ذکر شده است یا خیر.

در حالی که بسیاری از مردم عاشق استفاده روزانه از عطر مورد علاقه خود هستند، اما با این حال مودب بودن با کسانی که ممکن است با هر گونه حساسیتی دست و پنجه نرم کنند، بسیار مهم است. کاملا قابل درک است که نمی‌توانید هر چیزی را که اطرافیانتان در معرض آن هستند را کنترل کنید، اما عطر و ادکلن گزینه‌هایی قابل نظارت هستند. در ادامه قصد داریم شما را با چند نمونه از محصولات بدون عطر و بوی موجود در فروشگاه ریحا آشنا کنیم.

1-ادو پرفیوم الیزابت آردن گرین تی زنانه

عطر گرین تی ادو پرفیوم زنانه (Green Tea EDP) از آکوردهای سبز، مرکباتی، آروماتیک، ادویه جات تازه تشکیل شده که مملو از طعم‌های درخشان است. رایحه ای که به طورهماهنگ مواد طبیعی را در هم می آمیزد تا یک رایحه نشاط بخش، احیاکننده و متعادل ایجاد کند. این عطر دارای رایحه معطر مرکباتی با طراوت است که شبیه به آب خنک است. این یک عطر آروماکولوژی است که اسانس‌های پرتقال، ترنج، نعناع، یاس و غیره را با چای سبز ترکیب کرده و به طور گسترده به عنوان یک شفابخش گیاهی شناخته می‌شود.

ادو پرفیوم الیزابت آردن گرین تی زنانه

خریدادو پرفیوم الیزابت آردن گرین تی

ادوپرفیوم گرین تی از اعماق جهانی شاداب و سرسبز بیرون آمده تا انرژی سرشاری به بدن شما بدهد، ‌حواس شما را به هیجان دربیاورد و به روح شما نشاط ببخشد. رایحه نشاط آور عطر چای سبز الیزابت آردن با طبع خنکی که دارد مطمئناً روحیه شما را احیا می‌کند و طراوت بخش و انرژی شما را دوچندان می‌کند. .این عطر حواس شما را تحریک می‌کند و شخصیت مطمئن شما را نمایان می‌کند و همچنین روحتان را تقویت می‌کند. این عطر بیشتر در فصول گرم مورد پسند قرار می‌گیرد.

2- مداد چشم بدون عطر و بو طبیعی کجال دیفینر میکاپ فکتوری

این مداد جامد بدون عطر و بو یک خط چشم کلاسیک با کیفیت حرفه ای است که توسط برند میکاپ فکتوری به بازار جهانی عرضه شده است. بافت نرم، کرمی و سهولت کاربرد و همچنیننوک دقیق اپلیکاتور از ویژگی‌های بارز این مداد چشم آلمانی است.خاصیت چسبندگی طولانی مدتکجال مداد چشم دیفینر میکاپ فکتوری از لکه شدن جلوگیری می کند.همچنین برای پوشش لبه های داخلی چشم مناسب است. از طرفی رنگ اشباع قدرت پوشش دهی عالی را فراهم می کند.

مداد چشم بدون عطر کجال دیفینر میکاپ فکتوری

خریدمداد چشم کجال دیفینر میکاپ فکتوری

3-ادو تویلت الیزابت آردن گرین تی تروپیکال زنانه

ادو تویلت الیزابت آردن گرین تی تروپیکال عطری خنک و به شدت آرامش‌بخشی است که در خانواده گروه بویایی آروماتیک میوه‌ای طبقه‌بندی می‌شود. به راستی کهاین عطر یک انتخاب به‌جا برای روزهای پرمشغله و پراسترس است. عطرسازی به نام رودریگو فلورز روکس (Rodrigo Flores-Roux) این عطر دوست‌داشتی را در سال 2007 برای برند الیزابت آردن طراحی کرد. اولین عطر خانواده گرین در سال 1999 رونمای شد و به دنبال استقبال بی‌نظیرش، کمپانی الیزابت آردن خانواده عطرهای گرین تی را گسترش داد.

 ادو تویلت الیزابت آردن گرین تی تروپیکال زنانه

خرید ادو تویلت الیزابت آردن گرین تی تروپیکال

همانطور که از اسم عطر پیداست؛ ادوتویلتگرین تی تروپیکال بر اساس رایحه چای سبز استوار است و در ادامهرایحه‌های گرمسیری و میوه‌ای مشام شما را نوازش می‌کنند. عرض اندام ترکیبات اوزونیک در داسه هرم بویایی عطر حال و هوایی انرژی‌بخش و نشاط‌ آور دارد. میوه‌های استوایی و سرخالو، مگنولیا و گل ساعتی به همراه مشک از دیگر عناصر تشکیل دهنده عطر الیزابت آردن گرین تی تروپیکال هستند. کافی است تا هر روز قبل از حاضر شدن در محل کار و جلسات کمی از عطر را در نواح نبض‌دار پوست خود اسپری کنید تا متوجه معجزه آرامش‌بخشگرین تی تروپیکال و حال خوب خود در طول روز شوید.

4-رژ لب مایع مات بدون عطر و بو کشمیر بیو

رژ لب مایع مات کشمیر محصولی بدون عطر و بو از برند بیو است که با بازخور زیادی مواجه بوده است. بافت ابریشمی کشمیری و بدون عطر شیمیایی از خصوصیات بارز این محصول آلمانی است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. از طرفی وجود روغن کاکائو در فرمولاسیون این رژلب مایع باعث نرمی و مخملی شدن پوست لب می‌شود. این محصولدارای یک اپلیکاتور نرم و پنبه‌ای است که بافت مخملی محصول را به شکل یکدت روی لب پخش می‌کند. همچنین ضد حساسیت بودن آن برای افراد مستعد آلرژی یا رزاسه قابل توجه است.

رژ لب مایع مات بدون عطر کشمیر بیو

خریدرژ لب مایع کشمیر بیو

5-ادو تویلت الیزابت آردن گرین تی یوزو زنانه

مجموعه بزرگ عطرهای گرین تی شامل انواع مختلفی از فلنکرهای هم‌خانواده است که هرکدام از آن‌ها جذابیت خاص خود را دارند. عطرگرین تی یوزو زنانه نیز یکی دیگر از اعضای این خانواده شگفت‌انگیز است که در سال 2014 و به دستان عطرسازی به نام رودریگو فلورز روکس (Rodrigo Flores-Roux) برای کمپانی الیزابت آردن طراحی شد.رودریگو فلورز روکس درباره خلق اثر جدیدش می‌گوید: «رایحه میوه یوزو از آن روایح خاصی است که به کمک آن طراوت،زیبایی و خلوص به شکل ویژه‌ای در ذهن ما معنا می‌یابد».

ادو تویلت الیزابت آردن گرین تی یوزو زنانه

خریدادو تویلت الیزابت آردن گرین تی یوزو

طبق معمول رایحه آروماتیک چای سبز در فرمولاسیون عطر پیشتازی می‌کند. اما این‌بار آنچه که رایحه عطر را نسبت به سایر نسخه‌ها متفاوت کرده؛ ردپای نافذ عناصر مرکباتی است. وجودترنج، لیموترش، چوب لیموترش، برگ درخت نارنج، بهار نارنج و آویشن از سایر عناصر ملموس در ترکیب اکسیر شگفت‌‌آورالیزابت آردن گرین تی یوزو است که یکی پس از دیگری در هرم بویایی عطر حضور پیدا می‌کنند. تلفیق شاداب این عناصر در کنار رایحه ناب چای سبز آرامش‌بخش و نشاط آور است.

در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده به قدر کافی برایتان مفید بوده و با محصولات مرتبط آشنا شده باشید. حساسیت به عطر می‌تواند در بین افراد متفاوت باشد و کسانی که حساسیت شدیدتری دارند باید با احتیاط درمان شوند. اگر از آن دسته افرادی هستید که علائمی نظیر آبریزش، سوزش چشم و تنگی نفس را تجربه می‌کنید؛ ممکن است لازم باشد از دوستان، همسر یا همکارانتان بخواهید که از پوشیدن محصولات با روایح شدید در اطراف شما اجتناب کنند.

کلیک بر روی گزینه خرید محصول امکان دسترسی به صفحه خرید محصول مورد نظر را برایتان فراهم می‌آورد. درضمن اگر تجربه خاصی درخصوص بروز آلرژی‌های عطری یا استفاده از محصولات معرفی شده در بالا را دارید؛ خوشحال می‌شویم نظر خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنوسید و تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

محصولات مرتبط
بیکاز ای ام فری اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیراکوزا پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۰,۰۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کیل د لایتس اکستریت پرفیوم زنانه مردانه گریتیGritti 
۲۶,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوسیپ نایت ادو پرفیوم زنانه گریتیGritti 
۲۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
له ایریس د فت ادو پرفیوم زنانه مردانه جکس فت - ژاک فتJacques Fath 
۱۳۵,۳۱۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
دام رزا میلسایم ادو پرفیوم زنانه مردانه له لیکوییدز ایمجینرزLes Liquides Imaginaires 
۳۱,۳۱۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۲ میل
سمپل
ایزولا بلو پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۵۶,۳۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
طایف عود - طیف عود پرفیوم زنانه مردانه رژا داوRoja Dove 
۹۰,۷۹۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سونیک فلاور ادو پرفیوم زنانه مردانه روم 1015Room 1015 
۱۶,۲۸۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نوت وانیل نکتار ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۱۶,۹۰۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سیستا ادو پرفیوم زنانه مردانه رامون مونگالRamon Monegal 
۳۳,۸۱۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ماشومارو اکستریت پرفیوم زنانه مردانه یونیک لاکچریUniquee Luxury 
۴۷,۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بیزانتین امبر اکستریت پرفیوم زنانه مردانه فرانچسکا بیانکیFrancesca Bianchi 
۱۳,۵۲۷,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
رد کالرادو - کلرادو ادو پرفیوم زنانه مردانه ام میکالفM Micallef 
۳۰,۳۰۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید