یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه از شدت جوش‌های چرکی صورت بکاهیم؟

چگونه از شدت جوش‌های چرکی صورت بکاهیم؟

جوش صورت یکی از مشکلات رایج، در سنین نوجوانی و جوانی است که معمولا به دلیل جمع شدن چربی و سلول‌های مرده در منافذ پوست، ایجاد می‌شود. از آن‌جایی که پوست صورت تاثیر زیادی بر زیبایی چهره فرد دارد، وجود جوش از این زیبایی می‌کاهد. نوع جوش در افراد مختلف متفاوت است، برخی از جوش‌ها به‌شکل زیرپوستی، برخی به شکل سرسیاه و برخی دیگر نیز به‌صورت سرسفید یا التهابی ظاهر می‌شوند. اگر از سنین نوجوانی و بلوغ عبور کرده‌اید ولی جوش‌های صورت‌تان بهبود پیدا نکرده‌اند، در این صورت عامل به‌وجود آورنده آن‌ها می‌تواند نوعی بیماری، مشکلات هورمونی و یا مراقبت نادرست از پوست باشد.

اکثر ما در سنین و موقعیت‌های مختلف درگیر جوش‌های چرکی می‌شویم که این جوش‌‌ها به‌شکل برآمدگی و کیست‌های بزرگ و سفید روی پوست صورت خودنمایی می‌کنند. این نوع از جوش‌ها معمولا روی پوست صورت ظاهر می‌شوند، ولی گاهی اوقات ممکن است، قفسه سینه، بازو و شانه‌ها را هم تحت تاثیر قرار دهند. احتمال ایجاد جوش‌های چرکی، در زنان و مردان یکسان است و معمولا با قرمزی، التهاب و درد همراه می‌باشد.پوست صورت تاثیر زیادی بر زیبایی چهره افراد دارد و بروز مشکلات پوستی، می‌تواند این زیبایی را مختل کند. جوش‌های چرکی به‌ویژه در ناحیه صورت، ظاهر خوبی ندارند و به همین دلیل، افراد همواره به دنبال راهی برای درمان آن‌ها می‌گردند.

نکته مهمی که در رابطه با درمان جوش‌های چرکی وجود دارد این است که راه از بین بردن آن‌ها فشار دادن و خارج کردن چربی و چرک جمع شده در داخل آن‌ها نیست. فشار دادن جوش‌ها، نه‌تنها به بهبود روند درمان جوش کمک نمی‌کند، بلکه منجر به زخم شدن پوست، باقی ماندن مقداری از چرک داخل پوست و بروز مجدد جوش می‌شود. در این مقاله از وبسایت ریحا به دلایلی که باعث ایجاد جوش چرکی می‌شوند و روش‌های جلوگیری از این اتفاق می‌پردازیم. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که جوش چرکی می‌زنید، این مقاله مناسب شما است، پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید تا مشکل‌تان حل شود.

دلایل بروز جوش چرکی روی پوست صورت

جوش‌های چرکی، ضایعات نسبتا بزرگ، سفیدرنگ و گردی هستند که درون آن‌ها چرک و خون وجود دارد. این جوش‌ها معمولا حاوی عفونت و باکتری نیستند و با وجود تورمی که دارند، تا زمانی که به آن‌ها دست نزنید، دردناک نیستند. اکثر پزشکان و متخصصان پوست، توصیه می‌کنند به این جوش‌ها دست نزنید. دستکاری و ترکاندن جوش‌های چرکی، باعث ماندگار شدن آن‌ها روی پوست صورت شما می‌شود. جوش‌های سرسفید از معمول‌ترین نوع جوش‌های چرکی هستند که در اثر مسدود شدن منافذ باز پوست، ایجاد می‌شوند.

عوامل مختلفی از جمله چربی زیاد پوست، مشکلات هورمونی، وجود باکتری و افزایش سلول‌های مرده روی سطح پوست باعث مسدود شدن منافذ و بروز جوش می‌شود. در واقع منافذ هر قسمت از پوست بدن که بسته شود، در آن ناحیه شاهد بروز جوش و آکنه خواهید بود. در ادامه به چند مورد کلیدی و مهم که باعث ظاهر شدن جوش‌های چرکی روی سطح پوست می‌شود، اشاره می‌کنیم.

استرس، مشکلات هورمونی، تغذیه نامناسب و مراقبت اشتباه از پوست صورت

اگر همیشه در موقعیت‌های پراسترس و تنش‌زا هستید، باید انتظار ایجاد جوش‌های چرکی روی سطح پوست‌تان را باشید. زمانی که دچار استرس و اضطراب می‌شوید غدد آدرنالین موجود در بدن، کورتیزول بیشتری را وارد جریان خون می‌کند و از این طریق غدد چربی‌ساز فعال‌تر می‌شوند و همین اتفاق منجر به بروز جوش می‌شود. در نتیجه بهتر است در طول روز زمانی را به استراحت، ورزش و مطالعه اختصاص دهید تا احساس اضطراب و پریشانی را از خودتان دور کنید. در موقعیت‌های تنش‌زا سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و محیطی که سبب ایجاد این حس می‌شود را ترک کنید. در اوقات استراحت دوش بگیرید، مدیتیشن و یوگا انجام دهید و سعی کنید به انجام کارهای روی بیاورید که به شما احساس شادی و آرامش می‌دهند.

این را به خاطر داشته باشید که برای داشتن بدن و پوست سالم، در ابتدا باید آرامش داشته باشید. با توجه به توضیحاتی که دادیم، استرس یکی از دلایل اصلی ایجاد جوش محسوب می‌شود، پس سعی کنید از قرار گرفتن در موقعیت‌های استرس‌زا دوری کنید. مراقبت و محافظت از پوست صورت می‌تواند سبب درمان جوش‌های چرکی شده و از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری کند. اولین قدم برای مراقبت از پوست، داشتن رژیم غذایی سالم و حذف غذاهایی است که باعث تشدید جوش می‌شود. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم باید مصرف غذاهای چرب، نوشیدنی‌های شیرین، تنقلات و غذاهای فست‌فود را کاهش دهید و به مرور زمان آن‌ها را کنار بگذارید. همچنین بهتر است مصرف لبنیات و شیر پرچرب را کاهش دهید تا ببینید که جوش‌ها بهبود پیدا می‌کنند یا خیر.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که غذاهای آماده و فست‌فود زیاد می‌خورید و به شیرینی و شکلات هم علاقه دارید، باید انتظار بروز جوش‌های چرکی را داشته باشید. در کنار غذاهای فست‌فودی، برخی دیگر از غذاها نیز هستند که حساسیت ایجاد می‌کنند و می‌توانند باعث بروز جوش‌های چرکی شوند. بعنوان مثال غذاهای تند و پر فلفل حساسیت‌زا هستند و اگر شما هم به فلفل حساسیت داشته باشید به محض خوردن غذا، جوش می‌زنید.مشکلات هورمونی نیز نوع دیگری از مشکلات هستند که سبب بروز جوش و آکنه می‌شوند. مشکلات هورمونی معمولا در سنین نوجوانی و بلوغ ایجاد می‌شود و صورت شما را غرق در جوش می‌کند.

در کنار بلوغ، نامتعادل بودن هورمون‌های و افزایش ناگهانی آن‌ها می‌تواند سبب تحریک غدد چربی‌ساز پوست شده و با افزایش تولید سبوم، سبب چربی بیش از حد و بسته شدن منافذ پوست شود. جوش‌هایی که در اثر مشکلات هورمونی ایجاد می‌شوند معمولا بیشتر در خانم‌ها اتفاق می‌افتد، چرا که مشکلات و تغییرات هورمونی در خانم‌ها بیشتر از آقایان است. خانم‌ها به دلیل زایمان، عادت ماهانه، یائسگی، وجود کیست و برخی بیماری‌ها بیشتر در معرض تغییرات هورمونی قرار دارند و همین موضوع از دلایل اصلی بروز جوش چرکی و آکنه است.

اگر تمام مواردی که از آن‌ها یاد کردیم را رعایت کردید، ظرف مدت زمان کوتاهی شاهد بهبود جوش‌های چرکی صورت‌تان خواهید بود. این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی بعد از بهبودی کامل نیز باید نکات مراقبت از پوست را رعایت کنید تا شاهد بروز جوش‌های جدید نباشید. این نوع از جوش‌ها که در اکثر استرس و مصرف غذاهای ناسالم ایجاد می‌شوند معمولا خطرناک نیستند و با رعایت رژیم درست غذایی می‌توانید تا حد زیادی از ایجاد آن‌ها جلوگیری کنید.

بروز عفونت‌های پوستی

عفونت‌های پوستی نوعی از بیماری‌های پوستی هستند که باعث بروز جوش‌های چرکی می‌شوند. علتی که باعث بروز عفونت‌های پوستی می‌شود، تا حد زیادی به نوع عفونت بستگی دارد. در حالت کلی عفونت‌های پوستی به 4 نوع عفونت باکتریایی، عفونت ویروسی، عفونت قارچی و عفونت انگلی تقسیم‌بندی می‌شوند. عفونت‌های باکتریایی پوست زمانی ایجاد می‌شوند که باکتری‌ها از طریق یک بافت آسیب‌دیده در اثر بریدگی یا خراش، وارد پوست می‌شوند. خود خراش و بریدگی به‌تنهایی سبب ایجاد عفونت نمی‌شود ولی اگر سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید، ریسک ابتلا به عفونت باکتریایی پوست افزایش پیدا می‌کند.

عفونت‌های باکتریایی معمولا با برآمدگی‌های قرمز و ریز ظاهر می‌شوند و به تدریج بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. این برآمدگی‌ها تا حدی بزرگ و متورم می‌شوند که در نهایت صورت‌تان پر از جوش چرکی می‌شود. برخی از عفونت‌های باکتریایی خفیف هستند و با آنتی‌بیوتیک‌های موضعی درمان می‌شوند، ولی برخی دیگر شدیدتر هستند و برای درمان به آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی نیاز است.عفونت‌های ویروسی معمولا به‌خاطر وجود یک ویروس در بدن ایجاد می‌شوند. عفونت‌های ویروسی شامل بیماری آبله‌مرغان، سرخک، زگیل و زونا می‌شود. شدت عفونت‌های ویروسی در افراد مختلف متفاوت است و به‌صورت بیماری‌های خفیف تا بسیار سخت ممکن است خود را نشان دهد.

عفونت‌های قارچی به دلیل وجود قارچ ایجاد می‌شوند و معمولا در مناطق مرطوب بدن مانند بین انگشتان پا و زیر بغل گسترش پیدا می‌کنند. برخی از عفونت‌های قارچی واگیردار هستند و باید مراقب انتقال آن‌ها باشید. اخرین نوع عفونت‌های پوستی، عفونت انگلی است. این نوع از عفونت‌های پوستی به دلیل وجود یک انگل ایجاد می‌شوند. عفونت‌ها انگلی گاهی اوقات فراتر از پوست می‌روند و به جریان خون و دیگر اعضای بدن ورود می‌کنند. عفونت‌های انگلی نسبت به دیگر عفونت‌ها، بیشتر خطرآفرین هستند و به همین جهت باید مراقب آن باشید. اگر بدن شما به هرکدام از این عفونت‌ها آلوده شود، ممکن است نتیجه آن به شکل جوش چرکی روی سطح پوست ظاهر شود.

ترکاندن جوش‌های چرکی

برای همه ما پیش آمده است که بارها شنیده‌ایم هرگز نباید جوش‌های پوستی را بترکانیم. اما شاید ندانید که ترکاندن آن‌ها چه عواقبی برای‌تان دارد. متخصصان پوست و زیبایی توصیه می‌کنند که از دستکاری و ترکاندن جوش‌ها در ناحیه موسوم به مثلث مرگ خودداری کنید. این ناحیه از بین ابروها تا گوشه‌های لب ادامه دارد و به ناحیه تی یا مثلث مرگ معروف می‌باشد. عروق خونی موجود در این قسمت از صورت به بخش‌هایی از جمجمع متصل است و به همین دلیل هرگونه عفونتی در این این ناحیه به‌سرعت گسترش پیدا می‌کند و به یک مشکل بزرگ و جدی تبدیل می‌شود.

اگر این طرز فکر را دارید که فشار دادن جوش‌ها و تخلیه چرک درون آن‌ها باعث می‌شود جوش‌ها سریع‌تر درمان شوند باید بدانید که این طرز فکر کاملا غلط است. اکثر متخصصان و پزشکان در این مورد اتفاق نظر دارند و می‌گویند که فشار دادن جوش فقط بخشی از چرک درون آن را تخلیه می‌کند و باقی‌مانده چرک از منافذ پوست وارد فولیکول موهای درون پوست می‌شود. این موضوع می‌تواند به همین‌جا ختم نشود و در اثر پارگی فولیکول، چرک به لایه‌های زیرین نیز انتقال پیدا کند. بنابراین اگر بعد از فشار دادن احساس کردید که چرک داخل جوش کاملا تخلیه شده است و منفذ پوست کاملا خالی است، ممکن است چرک به عمق پوست نفوذ کرده باشد.

اگر در اثر ترکاندن جوش، عفونت پوستی رخ دهد ولی به آن توجه نشود این عفونت به سرعت به مغز می‌رسد و می‌تواند سلامت جسم و جان شما را به‌خطر بیندازد. با وجود اینکه در حالت کلی احتمال ایجاد یک عفونت خطرناک و کشنده بسیار کم است، اما هیچ ضرری ندارد که برای ترکاندن جوش‌ها وسوسه نشوید و اجازه دهید در حالت طبیعی روند بهبود آن‌ها طی شود.اگر به‌جای انگشت و ناخن از هر وسیله دیگری مانند سوزن برای ترکاندن جوش استفاده می‌کنید باید این را بدانید که در این صورت یک مسیر خوب برای انتقال باکتری‌ها به اعماق پوست را مهیا کرده‌اید و موجب تشدید التهاب و عفونت شده‌اید.

دستکاری و ترکاندن جوش علاوه بر اینکه احتمال عفونت‌های پوستی را افزایش می‌دهد سبب باقی ماندن جای آن بر روی پوست نیز خواهد شد. زمانی که دست‌تان بیش از حد با جوش در ارتباط باشد، آلودگی و چرک درون جوش به دست انتقال پیدا می‌کند و به این صورت روی تمام سطح بدن پخش می‌شود.با توجه به توضیحاتی که داده شد، هرگز به جوش‌ها دست نزنید و چرک درون آن‌ها را تخلیه نکنید. در این صورت روند بهبود جوش‌ها افزایش پیدا می‌کند و از دردناک و ملتهب شدن پوست نیز جلوگیری می‌شود.

سعی کنید این عادت ناپسند دست زدن به صورت که معمولا ریشه عصبی دارد را کنار بگذارید و بلافاصله بعد از لمس جوش، دست‌ها را با آب و شوینده مناسب بشویید. اگر پوست صورت‌تان ملتهب و دارای جوش چرکی است، بهتر است در طول روز یک الی دو بار صورت‌تان را بشویید تا ذرات چرک و آلودگی روی پوست باقی نماند. زمانی که جوش‌ها روی پوست صورت‌تان ظاهر می‌شوند صبوری کنید و اجازه دهید روند طبیعی درمان آن‌ها طی شود. کندن جوش و جای آن سبب تحریک پوست و جوش‌ها می‌شود و زخم‌های ایجاد شده ممکن است بعد از چند ماه یا چند سال کمرنگ شوند ولی جای بیشتر آن‌ها تا همیشه باقی خواهد ماند.

عدم شستشو صحیح حوله و روبالشتی

حوله و روبالشتی از جمله لوازمی هستند که به‌طور مستقیم با پوست صورت ما در تماس هستند. این لوازم باید مرتبا شسته و تعویض شوند تا به محلی برای تجمع و رشد باکتری‌ها تبدیل نشوند. باکتری‌های تجمع یافته در روبالشتی، باعث ایجاد انگل دمودکس در مژه‌ها و همچنین ایجاد جوش چرکی و آکنه می‌شود. به همین دلیل همه افراد و به‌ویژه آن‌هایی که در منافذ پوست‌شان جوش و آکنه وجود دارد، باید به نظافت و تمیزی روبالشتی خود اهمیت دهند. از طرف دیگر بالشت شما دائما با موی سرتان در ارتباط است و آلودگی‌هایی که در طول روز روی موها جمع شده است به بالشت منتقل می‌شود.

در اثر سایش پوست و بالشت، آلودگی و باکتری موها نیز روی پوست صورت می‌نشیند و سبب بروز جوش و التهاب می‌شود.حوله نیز یکی دیگر از لوازم شخصی است که بعد از استحمام و شستشو پوست، از آن استفاده می‌شود. شاید تصور کنید چون حوله برای خشک کردن پوست تمیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیچ‌گونه آلودگی و میکروبی ندارد. در واقع این فکر کاملا غلط است و حوله مرطوب، محیط خوبی را برای تجمع و پرورش باکتری‌ها فراهم می‌کند. زمانی که بعد از استحمام بدن‌تان را با حوله خشک می‌کنید، باکتری‌های روی پوست به حوله جذب می‌شود.

حال اگر بعد از اینکه بدن‌تان را خشک کردید از همان حوله برای خشک کردن پوست صورت نیز استفاده کنید، قطعا تمام آلودگی‌ها به پوست صورت‌تان راه پیدا می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از حوله‌های یک‌بار مصرف یا حوله‌های جداگانه استفاده کنید و بعد از اینکه یک‌بار پوست صورت را با آن خشک کردید، حوله را بشویید و در جای خشک و تمیز نگه‌داری کنید. اگر از تعداد زیادی حوله و لیف برای شستشو و خشک کردن پوست استفاده کنید، در این صورت از بروز بسیاری از مشکلات مربوط به پوست جلوگیری کرده‌اید. با توجه به نکاتی که گفته شد، سعی کنید حوله و روبالشتی را همیشه تمیز نگه دارید و برای شستن آن‌ها از شوینده‌های ملایم و غیرمعطر استفاده کنید.

عدم استفاده از محلول‌های ضدجوش

اریترومایسین و کلیندامایسین از اسامی خیلی آشنا برای افرادی است که حداقل یک‌بار جوش زدن صورت را تجربه کرده‌اند. کلیندامایسین در واقع یک نوع آنتی‌بیوتیک است که به‌صورت لوسیون، محلول و ژل در دسترس و قابل خریداری است. این نوع از آنتی‌بیوتیک‌ها، رشد باکتری‌ها را متوقف می‌کنند و مانع از تکثیر جوش روی پوست صورت می‌شوند. برای استفاده از کلیندامایسین کافی است صورت‌تان را تمیز بشویید و این آنتی‌بیوتیک را روی قسمت‌هایی از پوست که جوش زده است اعمال کنید. در کنار کلیندامایسین، اریترومایسین نیز برای درمان جوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محلول موضعی در دسته محصولات آنتی‌بیوتیک قرار می‌گیرد و معمولا هیچ خطر جانبی را دربر ندارد. این محلول به درمان موضعی ولگاریس و آکنه و همچنین بهبود عفونت‌های سطحی و چرکی پوست صورت کمک می‌کند. برای استفاده از این ماده ضدجوش نیز باید صورت‌تان را تمیز بشویید و خشک کنید. اگر صورت‌تان جوش چرکی زده است و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ را درمان کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از محلول‌های ضدجوش اریترومایسین 4 درصد و کلیندامایسین 1 درصد است.

عدم استفاده از شوینده مناسب پوست

شستن پوست صورت علاوه بر اینکه به از بین بردن جوش‌ها کمک می‌کند، باعث زیبایی و طراوت پوست نیز می‌شود. با شستشو منظم و اصولی پوست صورت، تمام آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی پوست از بین می‌رود و منافذ کاملا تمیز و پاکیزه می‌شود. این کار علاوه بر تمیز کردن پوست، سبب پیشگیری از بروی جوش‌های چرکی و سرسیاه نیز خواهد شد. بهتر است عملیات شستشو پوست، با کمک آب ملایم و شوینده سازگار با پوست انجام شود. نکته مهمی که در رابطه با شستن پوست صورت وجود دارد این است که بعد از اتمام کار، حتما از یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید تا از خشکی و چربی بیش از حد پوست صورت‌تان جلوگیری شود.

حواس‌تان باشد که در شستن پوست صورت زیاده‌روی نکنید. همان‌طور که نشستن پوست، سبب تجمع آلودگی، چربی و میکروب می‌شود، شستن بیش از اندازه نیز باعث خشک شدن پوست و تشدید جوش‌ها می‌شود. اگر به‌دنبال شوینده‌ای هستید که با استفاده از آن پوست‌تان را تمیز کنید باید موارد زیادی از جمله نوع و جنس پوست‌تان را مد نظر قرار دهید. ممکن است شوینده‌ای که تعریفش را از دیگران شنیده‌اید برای پوست شما مناسب نباشد و تاثیر معکوس روی پوست شما داشته باشد. هنگام خرید محصولات پوستی، به نوشته روی محصولات توجه کنید و با توجه به نوع پوست‌تان که چرب است یا خشک، مناسب‌ترین شوینده را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

بعضی از محصولات پوستی ضدجوش و آکنه هستند و صرفا برای پوست‌های جوش‌دار ساخته شده‌اند. اگر زمان خرید شوینده مناسب دچار مشکل شدید، بهتر است از یک متخصص پوست کمک بگیرید. نکته مهم دیگری که در رابطه با شستشو پوست جوش‌دار وجود دارد این است که از لیف‌های خشن و زبر برای شستن پوست جوش‌دار استفاده نکنید. استفاده از لیف و حوله نامناسب باعث افزایش التهاب پوست و بدتر شدن وضعیت جوش‌ها می‌شود. سعی کنید از یک پاک‌کننده ملایم و مناسب با پوست استفاده کنید تا وضعیت جوش‌ها تا حد زیادی بهبود پیدا کنند. اگر با ملایمت و آرامی، پوست صورت‌تان را شستشو دهید، از این طریق، از ترکیدن جوش و پخش شدن آلودگی روی پوست جلوگیری کرده‌اید. برای افزایش روند بهبود جوش‌ها سعی کنید یک الی دو بار در طول روز صورت‌تان را بشویید.

عدم استفاده از تونر و ژل ضدجوش

علارغم مطالبی که در سایت‌های مختلف وجود دارد، هنوز هم بسیاری از افراد، در مورد نقش تونر و ژل‌های ضدجوش، در تمیز کردن پوست صورت، اطلاعات کافی را ندارند. به گفته دکتر مارمور، تونرها در گذشته فقط برای پاک کردن پوست از چربی‌های اضافی استفاده می‌شدند و بیشتر آن‌ها بر پایه الکل بودند. ولی امروزه تونرها انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از تونرها، لوازم آرایش باقی‌مانده روی پوست را از بین می‌برند، برخی به بهبود وضعیت جوش‌ها کمک می‌کنند و برخی دیگر نیز سبب نرم و مرطوب شدن پوست می‌شوند.

زمان خرید تونر نهایت دقت را به‌خرج دهید و تونری را انتخاب کنید که سازگار با پوست باشد و آن را به‌شکل عمقی تمیز کند. در ابتدا بهتر است یک بار در روز از تونر استفاده کنید تا مطمئن شوید، این محصول موجب ایجاد جوش و خشکی پوست صورت نمی‌شود. بعد از اینکه از سازگار بودن تونر با پوست‌تان مطمئن شدید می‌توانید تعداد دفعات استفاده از این محصول را به دو بار در روز افزایش دهید.در کنار استفاده از تونر، برخی درمان‌های موضعی شامل ژل و کرم نیز وجود دارد که به رفع جوش و آکنه کمک می‌کند. ژل‌ها در واقع محصولاتی هستند که در کنار تمیز کردن پوست سبب درمان جوش‌ها نیز می‌شوند.

ژل ضدجوش به‌طور مستقیم روی پوست جوش‌دار اعمال می‌شود و تاثیر زیادی بر بهبود وضعیت جوش‌ها دارد. ژل‌های ضدجوش معمولا حاوی بنزوئیل‌پراکساید، رزورسینول، اسیدسالسیلیک و سولفور هستند که تمامی این ترکیبات به افزایش سرعت بهبود جوش‌ها کمک می‌کنند. بعنوان مثال، بنزوئیل‌پراکساید، ماده‌ای است که باکتری‌های تکثیر شده و نفوذ کرده به عمق پوست را از بین می‌برد. اسیدسالیسیلیک نیز، سلول‌های مرده پوست و چربی‌ها تجمع یافته در منافذ را نابود می‌کند. زمانی که منافذ کاملا تمیز و باز باشند، تجمع آلودگی و چربی در آن‌ها به حداقل می‌رسد و احتمال بروز جوش چرکی و آکنه هم به کمترین میزان خود می‌رسد.

عدم استفاده از ماسک‌های خانگی و طبیعی ضدعفونی‌کننده پوست

خوشبختانه درمان‌های طبیعی و خانگی زیادی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید به درمان انواع و اقسام جوش‌های چرکی موجود بر روی پوست خود اقدام نمایید. روغن‌های زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند موجب تسریع درمان مشکلات پوستی شده و روند بهبود جوش‌های چرکی را بهبود ببخشد. متاسفانه تمام روش‌های درمان خانگی آنقدر قدرتمند نیستند که به‌طور کامل جوش‌ها را درمان کنند، ولی در این بین، موادی وجود دارد که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی خوبی دارد و میزان التهابات را کاهش می‌دهد.

برای اینکه بتوانید از محصولات طبیعی نهایت استفاده را ببرید بهتر است آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید و به‌شکل ماسک دربیاورید. یکی از این ماسک‌های پرکاربرد، ماسک عسل و دارچین است. ترکیب این دو ماده با یکدیگر یک ماسک طبیعی ضدعفونی‌کننده و فوق‌العاده قوی است و به کاهش التهابات و جوش‌های چرکی کمک می‌کند.عسل در کنار این که یک خوراکی مقوی و خوشمزه است، برای درمان مشکلات پوست و مو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. عسل به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی که دارد، قادر است تمام عوامل میکروبی و آلوده‌کننده پوست را از بین می‌برد.

در واقع زمانی‌که میکروب‌ها کاهش پیدا کنند سرعت بهبود مشکلات پوستی افزایش پیدا می‌کند. این ماده طبیعی علاوه بر اینکه به‌تنهایی قابل استفاده است، به‌صورت ماسک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید از عسل به تنهایی استفاده کنید باید یک تکه پد پنبه‌ای را به عسل آغشته و حدود 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید، سپس با آب ولرم بشویید.اگر هم قصد دارید عسل را به‌صورت ماسک استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما، ماسک عسل و دارچین است. ماسک عسل و دارچین یکی از بهترین و موثرترین ماسک‌ها برای درمان جوش‌های چرکی پوست محسوب می‌شود.

عسل و دارچین، هر دو از منابع غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و با توجه به مطالعاتی که روی آنتی‌اکسیدان‌ها انجام شده است، آنتی‌اکسیدان‌ها بیشتر از بنزوئیل پراکساید و رتینول‌ها در کاهش آکنه مؤثر هستند. ترکیب عسل و دارچین سبب مبارزه با باکتری‌ها و کاهش التهابات پوستی شده که هر دو آن‌ها در ایجاد جوش و آکنه تاثیرگذار هستند. برای تهیه ماسک عسل و دارچین کافی است 2 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. ماسک به‌دست آمده را روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید برای مدت 10 تا 15 دقیقه روی آن باقی بماند. بعد از گذشت این مدت صورت‌تان را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک با ضدعفونی کردن پوست، سبب بهبود جوش‌های چرکی شده و از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

در آخر باید بگوییم که داشتن پوست سالم و زیبا نشان‌دهنده سلامت درونی بدن انسان است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که صبح از خواب بلند شده‌اید و با دیدن جوش‌های چرکی که روی پوست‌تان ظاهر شده‌اند، شک شده باشید. وجود جوش روی پوست صورت، آن هم از نوع چرکی، سبب برهم خوردن آرامش و اعتماد به نفس در افراد می‌شود، به همین دلیل همواره به دنبال راهی هستند که زودتر آن‌ها را درمان کنند. رهایی از شر جوش‌های چرکی، کار سخت و زمان‌بری است و نیاز به صبوری دارد. ما در این مقاله از وبسایت ریحا چند راهکار موثر برای کاهش جوش‌های چرکی را به شما ارائه دادیم و در مورد آن‌ها صحبت کردیم. در ادامه چند محصول کاربردی که در درمان جوش‌های چرکی ایجاد شده روی پوست، به شما کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم.

1- ژل اس او اس پیور اسکین اوریفلیم

خریدژل اس او اس پیور اسکین اوریفلیم

وجود جوش چرکی روی پوست صورت به هیچ عنوان زیبا نیست و سلامت پوست را هم به خطر می‌اندازد. جوش‌های چرکی بدترین‌ نوع جوش محسوب می‌شوند و باید آن‌ها را اصولی درمان کرد. اگر پوست صورت‌تان دارای جوش و آکنه است و به دنبال محصولی برای درمان آن می‌گردید، ژل اس او اس از بین برنده فوری جوش‌های صورت پیور اسکین اوریفلیم انتخاب مناسبی است. در فرمولاسیون این محصول از عصاره طبیعی گواوا و سالیسیلیک‌اسید استفاده شده است که آکنه و جوش را تشخیص و مورد هدف قرار می‌دهد. این ژل ضدجوش فوق‌العاده در طول 8 ساعت، جوش و آکنه را مورد هدف قرار می‌دهد و طی 24 ساعت بعد از استفاده از شدت جوش‌های روی سطح پوست می‌کاهد.

این محصول شگفت‌انگیز یکی از قوی‌ترین ژل‌های ضدجوش موجود در بازار است و با فرمولاسیون منحصر به فردی که دارد علاوه بر جوش‌های چرکی، جوش‌های سرسیاه و زیرپوستی را نیز درمان می‌کنند. ژل اس او اس از بین برنده فوری جوش‌های صورت پیور اسکین اوریفلیم با دارا بودن خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و آنتی‌باکتریال در عرض چند ساعت چرک و عفونت جمع شده داخل جوش را خشک می‌کند و سبب ضدعفونی شدن پوست صورت می‌شود. این محصول، به‌خاطر سرعتی که در درمان جوش‌ها دارد، مورد تایید متخصصان پوست و زیبایی است و هر زمان که احساس کردید جوش‌های جدیدی روی پوست‌تان در حال ظاهر شدن است می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر برای اولین بار است که از این محصول استفاده می‌کنید ممکن است باعث سوزش پوست‌تان شود ولی اگر به آن عادت کنید، در دفعات بعدی احساس بهتری خواهید داشت.

2-فوم ژل ضدجوش صورت ام کیو

خریدفوم ژل ضدجوش صورت ام کیو

بروز جوش و آکنه روی سطح پوست در اثر عوامل متعددی اتفاق می‌افتد. در اغلب موارد وجود چربی و آلودگی روی سطح پوست، سبب بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود و هیچ راهی برای خروج چربی و سبوم باقی نمی‌ماند. در اثر این اتفاق، چربی‌ها زیر پوست تجمع پیدا می‌کنند و در صورتی‌که یک منفذ کوچک و راه خروج پیدا کنند به شکل جوش چرکی ظاهر می‌شوند. خوشبختانه محصولات زیادی در بازار موجود است که با استفاده از آن‌ها می‌توان جوش‌ها را درمان کرد. یکی از این محصولات فوم ژل ضدجوش صورت ام کیو است. این محصول ضدجوش، برخلاف دیگر محصولات پوستی موجب بروز خشکی و حساسیت نمی‌شود.

استفاده مداوم از این محصول تا حد زیادی جوش‌های ایجاد شده را درمان می‌کند و مانع از بروز جوش‌های جدید می‌شود. فوم ژل ضدجوش صورت ام کیو به دلیل ترکیبات قوی و موثری که دارد بدون ایجاد هیچ‌گونه عارضه‌ای، تمام آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی پوست را از بین می‌برد. اگر بخواهیم به مزایای این محصول قدرتمند اشاره کنیم باید بگوییم که این فوم ژل به صورت عمیق به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند و با حذف سلول‌های مرده، سبب پاکسازی عمیق پوست می‌شود. با استفاده مداوم از این محصول و حذف عوامل جوش‌زا، منافذ بسته شده به تدریج باز می‌شود و راه برای ورود مواد مغذی آزاد می‌شود. ترکیبات به کار رفته در ساخت این محصول، سبب مقاوم شدن سلول‌های پوستی و افزایش استحکام پوست صورت می‌شود.

3-فوم شستشوی ضد جوش فرش بالانسینگ مناسب پوست چرب و مختلط الارو

خریدفوم ضدجوش شستشوی فرش بالانسینگ الارو

اگر پوست چرب و جوش‌دار دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از فوم شستشوی پوست صورت ضدجوش فرش بالانسینگ مناسب پوست چرب و مختلط الارو است. این محصول با خاصیت پاک‌کنندگی خوبی که دارد تمام آلودگی، چربی و مواد آرایشی را از عمق پوست بیرون می‌کشد و سبب پاکسازی عمیق پوست صورت می‌شود. این فوم علاوه بر از بین بردن جوش‌های صورت، سبب متعادل سازی میزان ترشح چربی نیز می‌شود و چربی پوست را کنترل می‌کند. این محصول فاقد پارابن و الکل است و مانند دیگر محصولات ضدجوش، باعث خشکی زیاد پوست صورت نمی‌شود. این فوم خواص زیادی برای پوست دارد و برای استفاده روزانه انتخاب مناسبی است.

فوم شستشوی پوست صورت ضدجوش فرش بالانسینگ مناسب پوست چرب و مختلط الارو با محافظت از رطوبت طبیعی پوست، ضمن جلوگیری از خشکی پوست، سبب طراوت و شادابی آن می‌شود. این فوم به عمق پوست نفوذ می‌کند و با پاکسازی عمیق پوست، به جذب بهتر اکسیژن توسط پوست صورت کمک می‌کند. این محصول ضدجوش از برند معتبر و معروف الارو است و یکی از پرطرفدارترین تولیدات این برند می‌باشد. استفاده از این محصول ضدجوش سخت نیست و فقط کافی است هر زمان که احساس کردید پوست‌تان جوش زده یا بیش از حد چرب شده، از آن استفاده کنید. مقدار مناسبی از فوم را روی پوست خیس ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید. بعد از چند بار استفاده متوجه تاثیرات شگفت‌انگیز آن روی پوست صورت‌تان خواهید شد.

4-میسلارواتر هفت در یک پوست چرب و مستعد جوش کامان

خریدمیسلارواتر هفت در یک کامان

میسلارواتر یک محصول ایده‌آل و کاربردی برای پاک کردن آرایش صورت است. میسلارواتر هفت در یک پوست چرب و مستعد جوش کامان یک محصول پاک‌کننده آرایش صورت و چشم است که می‌تواند آرایش‌های ضدآب را نیز پاک کند. این میسلارواتر همان‌طور که از نامش پیدا است برای پوست‌های چرب و مستعد جوش فوق‌العاده عمل می‌کند و با تنظیم ترشح چربی پوست، مانع از بروز جوش و آکنه می‌شود. استفاده از این میسلارواتر برق ناشی از چربی پوست را از بین می‌برد و ظاهر پوست را مات می‌کند. اگر بخواهیم به ترکیبات این محصول فوق‌العاده اشاره کنیم می‌توانیم از آنتی‌اکسیان، عصاره آلوئه‌ورا، عصاره خیار، آلانتوئین و ویتامین E و B5 نام ببریم. فرمولاسیون استفاده شده در این میسلارواتر به‌گونه‌ای است که به هیچ عنوان باعث خشکی و کشیدگی پوست صورت نمی‌شود.

این میسلارواتر بعد از استفاده تمام آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها را پاک می‌کند و نیازی به شستشو ندارد. این محصول خاصیت التیام‌دهندگی دارد و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. این محصول همان‌طور که از نامش مشخص است دارای 7 عملکرد مجزا و منحصر به فرد می‌باشد که تمامی آن‌ها در یک محصول گنجانده شده است. 7 ویژگی موجود در این میسلارواتر شامل پاکسازی عمیق پوست از آلودگی و مواد آرایشی، آبرسانی فوق‌العاده، صاف‌کنندگی پوست، نرم‌کنندگی و جلوگیری از خشکی و کشیدگی پوست، روشن شدن رنگ پوست، شستشو ملایم پوست بدون ایجاد حساسیت و محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد می‌باشد.

5-کرم ضدجوش قوی و لایه‌بردار الکسیس پیلاری

خرید کرم ضدجوش و لایه‌بردار الکسیس پیلاری

داشتن پوست صاف، شفاف و بدون جوش یکی از خواسته‌های تمام خانم‌ها است. افرادی که پوست جوش‌دار و مستعد آکنه دارند باید از محصولاتی استفاده کنند که التهابات پوست‌شان را کاهش دهد و یک ضدجوش قوی باشد. کرم ضدجوش قوی و لایه‌بردار الکسیس پیلاری یک محصول ضدجوش قوی است که جوش و آکنه را از بین می‌برد و سطح پوست‌تان را صاف و یکدست می‌کند. این محصول یک لایه‌بردار خوب بدون پوسته‌ریزی است و برای افرادی که پوست چربی دارند گزینه مناسبی است. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این محصول تنظیم ترشح چربی، جلوگیری از ایجاد جوش چرکی، جوش سر سیاه و بروز التهاب است و با خاصیت لایه‌برداری که دارد لایه‌های شاخی پوست را حذف می‌کند. کرم ضدجوش قوی و لایه‌بردار الکسیس پیلاری به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین C، بعد از چند بار استفاده رنگ پوست را روشن و شفاف می‌کند.

در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد. همچنین سعی کردیم متبط‌ترین محصولات کارآمد و موجود در فروشگاه ریحا را به شما معرفی کنیم. تمامی این محصولات در وبسایت ریحا موجود هستند و با خیال راحت از اصل بودن کالاها، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. اگر تجربه استفاده از هر کدام از این محصولات را دارید، خوشحال می‌شویم تا دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط
کرم ضدجوش 3 در 1 اکتی پور نورواNoreva 
۱,۱۵۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
ژل صورت اکنکس پریمPRIME 
۳۵۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
ژل ضد جوش ویلگاسVilgas 
۵۰۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
ژل آنتی آکنه ریچموندRichmond 
۴۵۷,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
کرم انتی اکنه درمالاینDERMALINE 
۱۴۹,۰۰۰ تومان
۴۵ میل
ژل کرم ضد جوش ویتالیرvitalayer 
۱۵۸,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
محلول ضد جوش سبوما آردنArdene 
۴۶۵,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
کرم ضد جوش الی ژنOligen 
۲۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
پن ضد جوش دئودراگdeo drug 
۱۹۵,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
ژل ضد جوش پانتویی فلوسلکFloslek 
۹۷۸,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
ژل ضد آکنه بایومارینBIOMARINE 
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
ژل ضد آکنه رزا پیور رزالیاRosalia 
۲۲۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
ژل انتی اکنه ژنوبایوتیکGeno Biotic 
۱۹۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
کرم ضد جوش آکنه سل لایسلLiesel 
۳۷۲,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
کرم ضد جوش آکنومگا 200 نورواNoreva 
۹۸۸,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
کرم ژل ضد جوش ام کیوMQ 
۴۵۰,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
کرم آکنه و ضد جوش لایسلLiesel 
۳۳۵,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید