یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
تاثیر عطرها بر فشار خون

تاثیر عطرها بر فشار خون

فشار خون بالا یکی از مشکلات بسیار رایج سلامتی است که مردم سراسر جهان با آن مواجه هستند. این مشکل فقط در افراد مسن دیده نمی‌شود، بلکه جوانان بسیاری با فشار خون بالا تشخیص داده شده‌اند. این یک زنگ خطر است و لازم است که هرکسی به‌نوبه خود به این قاتل خاموش، توجه کند. تمرکز ما نیز در این مقاله بر فشار خون و تاثیر روایح بر آن است؛ و در این مقاله به سوالات مرتبط با فشار خون خواهیم پرداخت.

از طریق این مقاله، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توان از اسانس‌ها و روایح برای مدیریت فشار خون بالا و پیشگیری از آن استفاده کرد. با بررسی قدرت چند نمونه ازاسانس‌ها، متوجه خواهیم شد چرا این روایح مورد علاقه عطرسازان قرار گرفته‌اند و چگونه بسیاری از محصولاتی ما در طول روز استفاده می‌کنیم، را در کنترل بو، بازاریابی رایحه‌های محیطی و محصولات خوشبوکننده هوای معطر تقویت می‌کنند.

درک فشار خون

هنگامی که قلب می‌تپد، فشاری ایجاد می‌کند که به خون اجازه گردش در تمامی اندام‌های بدن را می‌دهد و خون حامل اکسیژن را به اندام‌ها و بافت‌ها می‌رساند. به این عمل فشار خون می‌گویند. فشار خون توسط دو نیرو ایجاد می‌شود؛ فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک.

فشار سیستولیک فشار را به اندازه مناسب در شریان‌های شما برقرار می‌کند، زیرا خون از قلب به بیرون پمپ می‌شود و به داخل شریان‌ها رانده می‌شود. فشار دیاستولیک فشار در شریان‌های شما را زمانی که قلب بین ضربان‌ها استراحت می‌کند اندازه‌گیری می‌کند.

خطرات فشار خون غیر طبیعی

به‌طور کلی فشار خون بالا یا پایین همیشه هم نشان دهنده یک مشکل سلامتی نیست، اما فشار خون غیرطبیعی مزمن می‌تواند منجر به مشکلات جدی برای سلامتی شود. فشار خون بالا باعث می‌شود که قلب سخت‌تر کار کند، اما کارایی کمتری داشته باشد؛ که این امر منجر به آسیب عروق و عروق خونی می‌شود.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا، فشار خون بالا به عنوان "قاتل خاموش" و کاتالیزور اثر دومینو شناخته می‌شود زیرا زمینه‌ساز چندین بیماری مهم و جدی است. این بیماری‌ها شامل سکته مغزی، از دست دادن بینایی، نارسایی قلبی، حمله قلبی و بیماری کلیوی است.

آیا نت‌ گیاهان طبیعی یا اسانس‌ها می‌توانند فشار خون شما را افزایش یا کاهش دهند؟

بله، اگر اسانس مناسب را انتخاب کنید و به درستی از آن استفاده کنید می‌تواند تاثیرگذار باشد. برخی از مطالعات نشان داده که استفاده از برخی اسانس‌ها به طور موثری فشار خون را با فعال کردن سیستم عصبی کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای در دانشگاه کره فشار خون افرادی را که در طول روز گردنبند آروماتراپی داشتند مورد بررسی قرار داد. این گردنبند حاوی ترکیبی از اسطوخودوس، یلانگ یلانگ، مرزنجوش شیرین و شکوفه پرتقال بود.

گروه دیگری یک گردنبند آروماتراپی حاوی روایح مصنوعی را استفاده کردند. نکته قابل توجه این بود که گروه اول در مقایسه با گروهی که از روایح مصنوعی استفاده می‌کردند، به طور قابل توجه فشار خون و استرس پایین‌تر داشتند. یک مطالعه دیگر نیز در سال 2006 انجام شد که اثرات آروماتراپی بر بیماران مبتلا به فشار خون بالا را مورد بررسی قرار داد.

در این تحقیق به هر فرد گفته شد که ترکیبی از روغن اسطوخودوس، روغن یلانگ یلانگ و روغن ترنج را یک بار در روز و به مدت چهار هفته استشمام کنند. فشار خون، نبض، سطح سرمی کورتیزول، استرس ذهنی و اضطراب این افراد دو بار در هفته اندازه گیری شد و پزشکان به این نتیجه رسیدند که استشمام روایح خاص به طور موثر فشار خون و استرس را کاهش می‌دهد.

به دنبال دو مطالعه قبلی، دانشمندان اثرات ماساژ اسانس در زنان میانسال مبتلا به فشار خون بالا را نیز مورد مطالعه قرار دادند. این ترکیب حاوی اسطوخودوس، مرزنجوش شیرین، یلانگ یلانگ و نرولی رقیق شده تا 3 درصد در روغن بادام شیرین و جوجوبا بود و شبیه به تحقیقات قبلی گروهی نیز از یک اسانس مصنوعی برای ماساژ استفاده کردند.

پس از 5 جلسه که طی 4 هفته انجام شد، دیده شد که فشار خون و کیفیت خواب، در مقایسه با گروهی که از روایح مصنوعی استفاده می‌کردند، گروه آروماتراپی فشار خون سیستولیک کمتر و کیفیت خواب بهتری داشتند. این مطالعات نشان می‌دهد که روغن‍هایی که به دلیل خواص آرام بخش‌شان، کاهش دهنده استرس و آرام بخش نامیده می‌شوند، ممکن است انتخاب خوبی برای کمک به کاهش فشار خون باشند.

شکوفه پرتقال تلخ معمولا با نام نرولی شناخته می‌شود و دارای خواص درمانی بسیار زیادی است. شواهد نشان داده که این گیاه دارای خواص ضد اضطراب، ضد سرطان، ضد چاقی، آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ضد دیابت و حتی آفت کش است. روغن نرولی هنگامی که تازه است، مایل به زرد است و با قرار گرفتن در معرض نور و هوا به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای تغییر رنگ می‌دهد.

در صورت قرار گرفتن در معرض هوا یا نور و تغییر رنگ، برای استفاده در درمان نامناسب است. در هنگام استخراج از طریق تقطیر، آب شکوفه پرتقال به عنوان یک محصول جانبی تولید می‌شود که محلول نرولی در آب است و کاربردهای مختلفی دارد.

فواید شکوفه پرتقال برایفشار خون

مطالعات نشان داده که درمان با شکوفه پرتقال باعث کاهش سطح فشار خون در شرکت کنندگان مبتلا به فشار خون بالا و پرفشاری خون شده است. چناچهبه دلیل استرس مزمن در کنترل فشار خون خود دچار مشکلاتی هستید، می‌توانید آروماتراپی شکوفه پرتقال را امتحان کنید.اگر در استفاده از اسانس‌ها تازه کار هستید، چند نکته اساسی وجود دارد که ممکن است به شما در یافتن راه مناسب برای کاهش فشار خون کمک کند. استنشاق شخصی موثرترین راه برای ادغام اسانس شکوفه پرتقال با سیستم شما است. برای استنشاق رایحه این اسانس، می‌توانید یک عطر که دارای نت شکوفه پرتقال است را انتخاب کنید و یا روغن شکوفه پرتقال را تهیه کرده و هر روز از روایح خوشایند آن استفاده نمایید. پخش کردن اسانس در فضای خانه و محل خواب‌تان گزینه دیگری است که می‌توانید امتحان کنید. دیفیوزر روش مناسب دیگری برای استنشاق اسانس‌ها است، گردش بخار شکوفه پرتقال در کل اتاق برای استشمام تاثیرات بیشتری خواهد داشت. استفاده از محصولات مراقبتی که دارای اسانس شکوفه پرتقال باشند روش دیگر استفاده است.

همچنین می‌توانید چند قطره از اسانس نرولی را با لوسیون بدن یا روغن ماساژ خود مخلوط کنید و سپس آن را روی پوست خود قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. اگر پس از استفاده دچار خارش یا سوزش شدید، فورا آن را بشویید. ممکن است پوست شما به آن حساسیت داشته باشد.

فواید مرزنجوش برای فشار خون

روغن گل مرزنجوش نسخه قوی تری از گیاه است، به این معنی که تمام مواد مغذی این گیاه هنگام استفاده از اسانس به شکل غلیظ تری یافت می شود. روغن مرزنجوش به عنوان تسکین دهنده درد، درمان اسپاسم، درمان مشکلاتی مانند تشنج، وبا اسپاسمودیک، گرفتگی عضلات و کشیدگی عضلات، مهار کننده میل جنسی، درمان عفونت و... شناخته می‌شود.

مطالعات نشان داده اند که اسانس مرزنجوش به کاهش استرس اکسیداتیو میوکارد که می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود، کمک می‌کند؛ و در نتیجه می‌توانید از ابتلا به حمله قلبی جلوگیری کند. شاید نام این اسانس خیلی به گوش آشنا نباشد و کمتر شناخته شده باشد، اما سال‌هاست که مرزنجوش در طب سنتی مراکشی برای درمان طبیعی فشار خون بالا استفاده می‌شود.

فواید یلانگ یلانگ برای فشار خون

این اسانس کمتر شناخته شده که “eee-lang eee-lang" تلفظ می‌شود، از درخت یلانگ یلانگ استوایی بومی اندونزی، فیلیپین و پلینزی گرفته شده است. یلانگ یلانگ با نامی که به معنای «گل گل‌ها» است؛ در طول تاریخ به دلیل خواص معطر و دارویی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. رایحه‌ای شیرین و گلی این گل که آن را به یک عنصر محبوب در عطرها، از جمله عطر شماره 5 Chanel تبدیل کرده است.

یلانگ یلانگ فوایدی مانند، کاهش اضطراب، افزایش انرژی، تسکین دهندگی درد عضلانی و خاصیت ضد التهابی نیز دارد. اما مطالعات نشان داده‌اند که یلانگ یلانگ همچنین می‌تواند گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون بالا را کاهش دهد. بدون اینکه عوارض جانبی جدی با داروهای فشار خون بالا داشته باشد؛ کافی است چند قطره از اسانس آن را به چای داغ خود اضافه کنید یا مستقیما از روایح آن استنشاق کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

در آخر باید بگوییم که فشارخون بالا یکی از علائم مهم و خطرناکی است که پیر و جوان باید به ان توجه کرده و اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت خود انجام دهند. در بین روش‌های درمانی و پیشگیرانه علمی، آروماتراپی و استفاده از روایح نیز راهی بسیار ساده و در عین حال تاثیرگذار است. استفاده از شکوفه پرتقال، این رایحه دوست داشتنی در عطر، لوسیون، خوشبو کننده هوا و... می‌توانید یاری کننده شما در این زمینه باشد.در ادامه قصد داریم شما را با چند نمونه ازعطرهای موثر در کنترل فشار خون با رایحه غالب شکوفه پرتقال،گیاه مرزنجوش و گل یلانگ یلانگ آشنا کنیم.

1- ادو پرفیوم کارولینا هررا گود گرل لجر زنانه با نت یلانگ یلانگ

خریدادو پرفیوم کارولینا هررا گود گرل لجر

گود گرل لجر از برند آمریکایی کارولینا هررا، عطری معتدل و شیرین، زنانه و شیک است. پس از تولید بسیار موفق عطر زنانه گود گرل در سال 2016 توسط کمپانی آمریکایی کارولینا هررا، در سال 2018 عطری خاص‌تر، سبک‌تر و گلی‌تر نسبت به نسخه اولیه این عطر، با نام گود گرل لجر به بازار معرفی شد. طراح این عطر «لوئیز ترنر» می‌گوید: گود گرل لجر با الهام از چشم انداز منحصر به فرد کارولینا هررا از دوگانگی زن مدرن، ظریف و مبهم تولید شده است.

به عقیده کارشناسان و کسانی که به عطر گود گرل لجر علاقه داشته‌اند، این عطر بی نظیر رایحه ملایمی دارد و در هر چهار فصل سال، به خصوص در بهار و پاییز می‌توان از آن استفاده کرد. تابش این عطر مانند یک گل باز می‌شود و در هر روز و شب بازتاب می‌کند. این عطر باعث می‌شود، که همگان به زنان جسور و قوی احترام بگذارند. شعار سری عطرهای گود گرل «Its so Good to Be BAD» است. نت ابتدایی گود گرل لجر با رایحه‌ای ترکیبی از نت‌های گل یلانگ یلانگ، نارنگی ماندارین، ترنج و لیمو ترش زرد آغاز می‌شود.

بعد از عبور از نت‌های ابتدایی به نت‌های میانی می‌رسیم. این نت‌ها شامل ترکیبی گل‌دار از گل مریم، یاسمن سفید و شکوفه پرتقال است. خودنمایی رایحه شیرین و گل‌دار میانی، باعث بروز احساسی زنانه و لطیف می‌شود احساس شور و شعفی خاص و آرامشی مطلق را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. در نت نهایی و باشکوه این عطر، ترکیب پیچیده‌ای از نت‌های دانه تونکا، چوب صندل، پرالین، دارچین، چوب سدر، چوب کشمیر، نعناع هندی، کهربا و مشک، احساس‌تان را برمی‌انگیزد و شما را شگفت‌زده می‌کند.

2- ادو پرفیوم مون گرلن فلورال زنانه با نت یلانگ یلانگ

خریدادو پرفیوم مون گرلن فلورال

مون گرلن فلورال ادو پرفیوم زنانه از برند گرلن (Guerlain) در سال 2017 به بازار عرضه شد. عطار این ادو پرفیوم عالی فرانسوی، تیه‌ری واسر است. این محصول ادای احترامبرند گرلن به زنان معاصر با زنانگی قوی، آزاد و شهوانی، الهام گرفته از آنجلینا جولی، است. فلانکر جدید Mon Guerlain Florale یک سال بعد به‌عنوان نسخه گل‌دارتر و مطبوع‌تری از نسخه اصلی با نت‌های اضافی گل صد تومانی و دوز افزایش یافته یاس سامباک عرضه شد.

Mon Guerlain Florale عطری با روایح اغراق‌شده‌ای از یاس و اسطوخودوس است که با ظرافت گل صدتومانی و روایح گلی دیگر درآمیخته و معجزه‌ای درخشان از برند گرلن ساخته است. مون گرلن فلورال ادو پرفیوم زنانه، عطری از خانواده بویایی گل‌دار و دارای طبع رایحه‌ای معتدل و طعمی شیرین و ملایم است. این ادو پرفیوم فوق‌العاده، ماندگاری و پخش بوی قابل قبولی دارد و با این ویژگی‌ها محبوبیت بی‌نظیری یافته است. با اولین اسپری‌ این عطر روی پوست، نت ابتدایی ترنج و اسطوخودوس خودنمایی می‌کنند. روایح ابتدایی شروع خوبی برای بازشدن نت‌های میانی بوده و بلافاصله روایح بهار نارنج، یاس، گل صدتومانی و روایح گلی در فضا منتشر می‌شوند. در پایان نیز، وانیل، زنبق و چوب صندل سفید، این ضیافت را تکمیل می‌کنند.

3- ادو پرفیوم نارسیسو رودریگز پودر زنانه با نت شکوفه پرتقال

خریدادو پرفیوم نارسیسو رودریگز پودر

رایحه عطر زنانه نارسیسو پودر از برند Narciso Rodriguez که در سال 2016 به بازار معرفی و عرضه شد، دربردارنده ماهیت بانویی بالغ ،شیک وجذاب است، که نظر هر مردی را به طرف خودش جلب می‌کند. ادوپرفیوم Narciso Poudree درست مانند یک توده‌ ابر زیبا و بهاری به نظر می‌رسد و دارای رایحه‌ای ظریف و لطیف، احساس برانگیز، اغوا کننده و در عین حال بسیار پر قدرت پر جذبه است. رایحه ادوپرفیوم نارسیسو پودر توسط عطرسازی مطرح و ماهر به نام آیرلین گوئیچارد (Aurelien Guichard) برای کمپانی آمریکایی نارسیسو رودریگز طراحی و خلق شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

حضور آکوردهای غالب گل‌های سفید، مشک‌بو و چوبی در عطر آمریکایی نارسیسو رودریگز پودر، این عطر را از نظر ساختار رایحه در گروه بویایی چوبی گل‌دار مشک‌دار طبقه بندی می‌کنند. اصلی‌ترین نت‌های به‌کار رفته در این عطر زنانه؛ مشک، گل یاسمن سفید، کومارین و رُز هستند که در نهایت رایحه‌ای شیرین و ملایم را خلق می‌کنند. چهره تبلیغاتی این عطر خوشبو، لطیف و دلربای زنانه، یک مدل برزیلی زیبا به نام راکوئل زیمرمن (Raquel Zimmermann) است.

پخش بو و ماندگاری نارسیسو پودر زنانه کاملا قابل قبول است. این عطر به خاطر ساختاری که در رایحه‌اش دارد و به خاطر طبع و طعم معتدل و شیرینش،‌ برای استفاده روزمره و حتی مجالس رسمی یا قرارهای کاری مهم مناسب است. چون با ایجاد یک هاله ابری و پودری خارق‌العاده‌ در اطراف‌تان، توجه میهمان‌ها یا همکارانی که در نزدیک‌تان هستند را به سمت شما جلب کرده و در عین‌حال شما را با نفوذ جلوه می‌دهد. این ادوپرفیوم جذاب زنانه، سرما و گرما نمی‌شناسد و برای استفاده در چهار فصل سال و به خصوص فصل بهار، مناسب است.

4-ادو پرفیوم دیورادیکت 2014 زنانه با نت شکوفه پرتقال

خریدادو پرفیوم دیورادیکت 2014

در سال 2002، برند جهانی دیور، برای اولین بار عطر زنانه ادیکت را در نسخه ادوپرفیوم و با شیشه سورمه‌ای رنگ به بازار معرفی و عرضه کرد. 10 سال بعد از آن یعنی در سال 2012، این برند فرانسوی، نسخه جدید اادوپرفیوم ادیکت را، که ترکیبات و ظاهر آن دستخوش تغییر شده بود، با نسخه قبلی جایگزین کرد. پس از دو سال و در سال 2014 کمپانی دیور، مجددا نسخه جدیدتری از عطر پرطرفدار دیور ادیکت را به بازار عرضه کرد. نسخه سال 2014 این عطر، باز هم شاهد تغییراتی در ترکیبات رایحه و فرمولاسیون بود.

عطرساز همیشگی برند دیور، یعنی فرانسوا دماکی (Francois Demachy)، مسئولیت طراحی رایحه این عطر را با مهارت زیادی به سرانجام رسانده است. رایحه این ادوپرفیوم زنانه ماندگاری و پخش بوی مناسبی دارد و گرم و شیرین است. این ادوپرفیوم از برند فرانسوی و لوکس دیور، در گروه بویایی شرقی گل‌دار قرار می‌گیرد و برای استفاده در مهمانی‌های شبانه یا روزهای سرد و خنک سال، انتخابی بی‌نظیر به شمار می‌رود. استفاده کنندگان از این عطر، اعتقاد دارند، که رایحه آن به شدت اعتیادآور است و گیرایی زیادی دارد.

دیور ادیکت 2014 محصولی غنی، وسوسه انگیز، محرک و جذاب است، که باعث منحصر به فرد و خاص دیده شدن شما می‌شود. وقتی برای اولین بار مقداری از این عطر را اسپری می‌کنید، رایحه‌ای دل‌انگیز از ترکیب بوی تلخ و شیرین، شاداب و دوست داشتنی برگ نارنج و شکوفه پرتقال حس می‌کنید. با محو شدن اثر نت‌های اولیه، رایحه آن به سمت ترکیبی از گل یاسمن سفید متمایل می‌شود. اما در ئایان رایحه ملایم و بسیار دلپذیری از نت وانیلی باعث القای هر چه بیشتر احساس جوانی، طراوت و زیبایی فراوان به زنان شیک پوش در هر سن و سالی خواهد شد.

5-ادو پرفیوم آمواج ذ لایبری کالکشن اوپوس 11 مردانه/زنانه با نت مرزنجوش

خریدادو پرفیوم آمواج ذ لایبری کالکشن اوپوس 11

اوپوس 11 یک عطر خاص‌پسند از کلکسیون لایبرری برند آمواج است که فرمولاسیون آن از شرق الهام گرفته و در سال 2018 رونمایی شد. مدیر خلاق آموآژ «کریستوفر چانگ» در توصیف این عطر یونیسکس می‌گوید: «ظهور خالص و بدون زمان شرقی. این یک بیان ارتباط تلفیق شده بین ارائه هنرمندانه و تاریخ معاصر است»... در واقع او این عطر جدید را “تجلی فرهنگ واقعی شرقی” معرفی کرده است.

اپوس 11 زیبایی جادویی عود را جشن گرفته و از نگاه کارشناسان و کاربران به عنوان تلفیقی پویا و جشنی از گیرایی، خلاقیت و استعداد هنری است. از دیگر جذابیت‌های این عطر ظاهر زیبای آن است؛ چراکه بطری اشرافی ابی آن از بهترین کریستال ساخته شده است. این محصول با دوام و ماندگاری خوب و پخش بوی قابل قبول خود توجه افراد بسیاری را جذب خود کرد. طرح بسته بندی جعبه از یک گنبد پوشیده از الگوهای ژاکارد و برگرفته از موزائیک های شرقی است؛ گویی روی پارچه های ابریشمی چاپ شده است.

در فرمولاسیون این عطر عناصر نافذی چون مرزنجوش، چوب عود و صمغ استیراک از یکدیگر پیشی می‌گیرند تا درنهایت رایحه‌ای گرم و شیرین از گروه بویایی شرقی چوبی خلق کنند. به همین دلیل است که این عطر بیشتر برای استفاده در مجالس رسمی یا جلسات کاری مهم؛ خصوصا در فصل‌های سرد سال مثل پاییز و زمستان پیشنهاد می‌شود. وقتی که تن خسته‌تان در هاله گرم اوپوس 11 مامن می‌گیرد؛ با خیال رها و آسوده‌تری برای کارها و اهداف دور و نزدیک خود تصمیم می‌گیرید.

6- ادو تویلت جان وارواتوس آرتیسان پور مردانه با نت مرزنجوش

خرید ادو تویلت جان وارواتوس آرتیسان پور

عطر آرتیسان پور در سال 2017 از کمپانی معروف و نامی آمریکایی جان وارواتوس و توسط عطار زبده و ماهر رودریگو فلورس روکس (Rodrigo Flores-Roux) ساخته و وارد بازار های جهانی شد. برای تبلیغ این ادوتویلت ازچهره دنیل هنی (Daniel Henney) بازیگر و مدل آمریکایی استفاده شد. عطر مردانه جان وارواتوس آرتیسان پور الهام گرفته شده ازتپه‌های سرسبز باغ‌های مرکبات وسیع و مزارع قهوه دراطراف شهر زالاپا کشور مکزیک واقع در جنوب شرقی این کشور است.

عطر مردانه آرتیسان پور احساس این منظره زیبا را در ترکیبی از مرکبات با طراوت و گیاهان معطر به تصویر می‌کشد. این ادوتویلت مردانه از آکورد‌های برجسته و اصلی مرکباتی، آروماتیک، ادویه‌ای تازه، گیاهی و چوبی تشکیل شده است که این عطر را در دسته عطر‌هایی با گروه بویایی مرکباتی قرار می‌دهد که رایحه‌ای بسیارتمیز و تازه با شروعی آبکی میوه‌ای دارد رفته رفته حالتی سبز و تلخ به خود می‌گیرد و در انتها بوی خشک و علفی مانند از خس خس می‌گیرد و به رایحه خاتمه می‌دهد.

کمپانی آمریکایی جان وارواتوس این عطر را به عنوان رایحه ای تند، چوبی و مرکباتی معرفی می‌کند که در عین خنک بودن، تصفیه شده است و برای مردانی خاص و متفاوت که به روایح مرکباتی علاقه‌مند هستند ارائه کرده است. رایحه‌ای با طبع خنک وطعم ترش که این عطر را مناسب استفاده روزمره و دورهمی‌های دوستانه قرار داده که رایحه‌ای ایده‌آل برای فصول گرم سال علی‌الخصوص تابستان بوده و کاربرد فراوانی در روزهای بلند و گرم دارد.

در پایان این مقاله امیدواریم تا با معرفی تک‌تک موارد بالا، شما را با چند نمونه ازعطرهای موثر در کنترل فشار خون آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید عطر مورد علاقه خود را طبق انواع طبع‌های گرم وخنک یا طعم‌های تند،تلخ و شیرین، از وبسایت آنلاین ریحا انتخاب کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده هرکدام از این عطرها پیشنهادی داشته‌اید، حتما تجربیات و نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

محصولات مرتبط
جوپ هوم آیس ادو تویلت مردانهJoop 
۱۵,۰۱۷,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۴۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
سیگنیچر ادو پرفیوم زنانه مونت بلنکMont Blanc 
۴,۳۳۳,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
کاپلین ادو پرفیوم زنانه و مردانه ایو سنت لورنYves Saint Laurent - YSL 
۲۶,۱۸۳,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
مای وی ادو پرفیوم زنانهGiorgio Armani تخفیف ویژه
۸,۷۰۶,۰۰۰ تومان۶,۷۸۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵۰ میل
عطر
+۶
تنوع
سداکتیو نویر هوم ادو تویلت مردانهGuess 
۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سالادو ادو پرفیوم زنانه و مردانهCarner Barcelona 
۶,۸۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ارو بیانکو ادو پرفیوم زنانه و مردانهBois 1920 
۱۵,۸۹۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
شنل 1957 ادو پرفیوم زنانه و مردانهChanel 
۵۹,۷۵۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
ایلوشن فور هر ادو پرفیوم زنانهBottega Veneta 
۱۰,۶۰۳,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۴
تنوع
یس آی ام پینک فرست ادو پرفیوم زنانهCacharel 
۲,۴۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
مرسدس بنز سلکت نایت ادو پرفیوم مردانهMercedes Benz 
۳,۹۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱ میل
سمپل
کلان ادو پرفیوم مردانه/زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۱۴,۹۱۷,۰۰۰ تومان۱۱,۰۳۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
گابریل اسنس ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel 
۱۶,۷۸۳,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
+۵
تنوع
سان سانگ ادو پرفیوم مردانه/زنانه لویی ویتونLouis Vuitton 
۵۰,۰۵۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
کوییر اینتنس ادو پرفیوم مردانه/زنانه گرلنGuerlain تخفیف ویژه
۱۳,۴۰۱,۰۰۰ تومان۱۰,۸۲۶,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱ میل
سمپل
+۲
تنوع
سیگنورینا ریبل ادو پرفیوم زنانه سالواتور فراگامو - سالواتوره فراگاموSalvatore Ferragamo تخفیف ویژه
۴,۶۶۷,۰۰۰ تومان۳,۰۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
بلک اپیوم نئون ادو پرفیوم زنانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL تخفیف ویژه
۱۱,۸۲۴,۰۰۰ تومان۱۰,۰۱۱,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید