یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
شکوفه پرتقال - Neroli

شکوفه پرتقال - Neroli

شکوفه پرتقال تلخ معمولا با نام نرولی شناخته می‌شود و دارای خواص درمانی بسیار زیادی است. شواهد نشان داده که این گیاه دارای خواص ضد اضطراب، ضد سرطان، ضد چاقی، آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ضد دیابت و حتی آفت کش است. روغن نرولی هنگامی که تازه است، مایل به زرد است و با قرار گرفتن در معرض نور و هوا به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای تغییر رنگ می‌دهد.

در صورت قرار گرفتن در معرض هوا یا نور و تغییر رنگ، برای استفاده در درمان نامناسب است. در هنگام استخراج از طریق تقطیر، آب شکوفه پرتقال به عنوان یک محصول جانبی تولید می‌شود که محلول نرولی در آب است و کاربردهای مختلفی دارد.

تاریخچه کوتاه اسانس نرولی یا شکوفه پرتقال

این اسانس قوی و شفابخش قرن‌ها است که برای التیام بدن و ذهن مورد استفاده قرار گرفته است. اعتقاد بر این است که شکوفه پرتقال ممکن است قرن‌ها پیش در ایران باستان سرچشمه گرفته باشد، جایی که از آن برای خوشبو کردن خانواده سلطنتی و دیوارهای کاخ استفاده می‌شد و سپس از آنجا به مدیترانه گسترش یافت.

گفته می‌شود که کلمه نرولی یا از کلمه عربی پرتقال، نارنج یا از کلمه سانسکریت ناگاران گرفته شده است. در پایان قرن دوازدهم، درختان پرتقال تلخ در هرجا سویا اسپانیا، به منظور تولید این اسانس خوشایند آن کشت می‌شدند. طبق قدیمی‌ترین افسانه‌ها، نرولی نام خود را از نرولا در لاتزیو ایتالیا و شاهزاده خانم قرن هفدهم آن (آنا ماری-آن د لا ترمویل) همسر شاهزاده فلاویو اورسینی گرفته است.

او بود که اسانس پرتقال تلخ را به عنوان یک عطر شیک برای خوشبو کردن دستکش و آب حمام خود معرفی کرد و به قدری این رایحه را دوست داشت که به "پرنسس نرولا" معروف شد. در سال 1709 یک تولید کننده عطر معروف ایتالیایی به نام J. M. Farina شروع به فروش رایحه‌ای غنی از گل کرد که ترکیبی مخفی از ترنج، اسطوخودوس، لیمو، پتی گرن، رزماری و شکوفه پرتقال بود. او این خلقت را ادکلن نامید و بقیه را تاریخ را معطر و خوشبو کرد.

ترکیب شیمیایی شکوفه پرتقال

جز اصلی روغن نرولی لینالول است که بعد از آن دی لیمونن و لینالیل استات قرار دارند. ترکیب شیمیایی به دلیل تفاوت‌های جزئی در فرآیند استخراج ممکن است متفاوت باشد، اما نسبت قوام کلی همیشه یکسان خواهد بود. برای مثال، بدون توجه به فرآیند استخراج، لینالول همیشه جز اصلی روغن است. ترکیبات اصلی روغن نرولی شامل 34.4 درصد روغن لینالول، 11.3 درصد لینالیل استات و 10.9 درصد لیمونن است.

لینالول:

لینالول نوعی ترپن است؛ مجموعه‌ای بزرگ و متنوع از ترکیبات آلی که متشکل از چندین گیاه است. لینالول نقش یک ماده معطر را در محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایش ایفا می‌کند و به عنوان رایحه در 60 تا 80 درصد محصولات معطر مانند شامپو، شوینده، صابون و لوسیو استفاده می‌شود. لینالول دارای خواص درمانی از جمله آرام بخش، ضد التهابی و ضد اضطراب نیز است.

اما فقط در شکل طبیعی خود می‌تواند به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل کند و اگر به صورت مصنوعی تولید شود، چنین خاصیتی نخواهد داشت. به طور کلی، لینالول زمانی بهترین اثر را دارد که بخشی طبیعی از یک اسانس آلی پیچیده باشد. لینالول همچنین برای دفع شب پره، سوسک، پشه، کک و مگس میوه نیز کاربرد دارد.

دی لیمونن:

لیمونن یک ماده شیمیایی است که به طور طبیعی در مرکبات یافت می‌شود و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. این ماده کاربردی به‌عنوان طعم دهنده در غذاها، نوشیدنی‌ها و آدامس‌ها دارد و در پمادها و کرم‌های دارویی برای کمک به نفوذ آنها به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب همچنین به عنوان یک پاک کننده، عطر و ماده در پاک کننده های دست بدون آب استفاده می شود.

از خواص و ویژگی این ماده این است که دی لیمونن می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر این، یک مسکن طبیعی است که قابلیت کاهش درد را دارد و تسکینی برای سوزش سر دل و همچنین حل کردن سنگ‌های صفراوی شناخته شده است.

لینالیل استات:

لینالیل استات نیز یکی دیگر از اجزای اصلی روغن نرولی است که دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند اثرات مثبتی بر روی پوست داشته باشد. لینالیل استات جوش‌ها را درمان می‌کند و چربی‌های طبیعی پوست را به تعادل می‌رساند. علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده است که لینالیل استات دارای خواص ضد درد است و مدت زمان درد قاعدگی را کاهش و تسکین می‌دهد.

برخی از مطالعات نشان داده که این ماده ممکن است اثرات ضد فشار خون نیز داشته باشد. این ترکیب با شل کردن رگ‌های خونی فشار خون بیمار را کاهش می‌دهد و همچنین برای تقویت آرامش و بهبود خلق و خوی هنگام استنشاق شناخته شده است. بدین ترتیب، اسانس‌های غنی از لینالیل استات اغلب در ماساژ درمانی و رایحه درمانی استفاده می‌شود.

روش استخراج

روغن شکوفه پرتقال از گل‌های کوچک زیبا و سفید درخت مرکبات با تقطیر با بخار استخراج می‌شود. در حالی که بسیاری از روش‌های استخراج دیگر، مانند پرس سرد وجود دارد، تقطیر با بخار رایج‌ترین و پذیرفته‌شده‌ترین روش برای استخراج روغن در مقیاس و ابعاد بزرگ است. در روش تقطیر با بخار، گیاه را داخل ظروف بزرگ قرار می‌دهند و با بخار یا آب در معرض حرارت می‌گذارند.

گرما مولکول‌ها را متلاشی کرده و اسانس آزاد می‌شود. بخارات حاوی مولکول‌های اسانس متراکم شده و در محفظه دیگری جمع‌آوری می‌شوند؛ در نتیجه مخلوطی از آب و روغن تولید می‌شود. اسانس از آب جدا شده و در بطری جداگانه جمع آوری می‌شود. حتی آب باقیماند که هیدروسول نام دارد نیز حاوی آثاری از روغن نرولی است و خواص درمانی دارد.

مزایای سلامتی شکوفه پرتقال

همه این اجزا به صورت پشت سر هم کار می کنند تا هنگامی که از اسانس برای رایحه درمانی استفاده می شود، یک سری اثرات ترمیمی در بدن ایجاد کنند. خواص درمانی آن به خوبی شناخته شده است. در واقع روغن شکوفه پرتقال از زمان مصر باستان برای اهداف دارویی استفاده می شده است. در اینجا فقط به برخی از مزایای آن اشاره می شود.

سطح کورتیزول را کاهش می‌دهد

بسیاری از ما کورتیزول را به عنوان یک هورمون بدی می‌شناسیم که وقتی استرس مزمن را تجربه می‌کنیم، در بدن‌مان سر به فلک می‌کشد. شکوفه پرتقال نمی‌تواند به شرایط خارجی که باعث اضطراب شما شده رسیدگی کند، اما مطمئنا می‌تواند پاسخ بیولوژیکی شما به آن را تحت کنترل درآورد. اثراتی که استنشاق اسانس شکوفه پرتقال بر غلظت کورتیزول بزاقی اعمال می‌کند، کاهش قابل‌توجه در سطح کورتیزول بیماران است.

فشار خون را کاهش می‌دهد

مطالعات نشان داده که درمان با شکوفه پرتقال باعث کاهش سطح فشار خون در شرکت کنندگان مبتلا به فشار خون بالا و پرفشاری خون شده است. اگر به دلیل استرس مزمن در کنترل فشار خون خود دچار مشکلاتی هستید، می‌توانید آروماتراپی شکوفه پرتقال را امتحان کنید.

بهبود دهنده علائم یائسگی

مطالعات و تحقیقاتی در سال 2014 اثرات اسانس شکوفه پرتقال را بر روی زنان یائسه بررسی کرد و بهبودهایی در سطح استروژن، غلظت کورتیزول سرم، ضربان نبض و فشار خون دیاستولیک یافت. علائم یائسگی ممکن است آزاردهنده و گاهی خسته کننده باشد، اما دیده شده که این درمان طبیعی می‌تواند کمک کننده شما در این مسیر باشد.

کاهش دهنده التهاب

ترکیبات موجود در شکوفه پرتقال، مانند لینالیل استات، قدرت کاهش التهاب حاد و مزمن را دارند. این ترکیبات همچنین ممکن است به کاهش حساسیت درد نیز کمک کنند. اگر از شرایط التهابی دردناک و دشواری مانند آرتریت روماتوئید یا فیبرومیالژیا رنج می‌برید، این یک راه آسان و بی‌خطر برای امتحان کردن است.

به عنوان یک ماده ضد میکروبی عمل می‌کند

اسانس نرولی در مبارزه با شش نوع باکتری، سه نوع قارچ و دو نوع مخمر موثر است که احتمالا این فعالیت ضد میکروبی را به وجود نرولیدول و لینالول نسبت می‌دهند. استفاده روغن به صورت موضعی برای عفونت‎های پوستی استفاده می‌شود و استنشاق رایحه آن ممکن است عفونت‌های داخلی را نیز درمان کند.

اثرات ضد اسپاسم دارد

شکوفه پرتقال انواع اسپاسم عضلانی، از گرفتگی عضلات مرتبط با ورزش گرفته تا گرفتگی شکمی مرتبط با اسهال و شرایط مرتبط را کاهش می‌دهد. با توجه به خواص ضد اسپاسم و ضد استرس این روغن، رایحه درمانی شکوفه پرتقال ممکن است سردردهای عصبی و ناشی از تنش را نیز کاهش دهد.

اسپری نرولی خانگی بسازید

آیا می‌خواهید در تمام طول روز شکوفه پرتقال را احساس کنید؟ این دستور ساخت بسیار ساده به شما این امکان را می‌دهد که همیشه این رایحه را در دسترس داشته باشید و در جای جای خانه روایح آن را استشمام کنید. ساخت این اسپری دو ماده‌ای و دو مرحله‌ای که فقط دو دقیقه طول می کشد را امتحان کنید.

مواد لازم: 1/2 فنجان آب مقطر 25 قطره اسانس نرولی بطری خشک و تمیز

روش ساخت:

25 قطره از اسانس نرولی با نصف فنجان آب مقطر را در یک بطری اسپری تمیز ریخته و با تکان دادن بطری آن را مخلوط کنید. سپس از روایح آن روی پوست، لباس، ملحفه یا هوا یا هرجایی که مدنظرتان است اسپری کنید و لذت ببرید.

عوارض جانبی احتمالی

هرگز از اسانس نرولی رقیق نشده، در چشم یا سایر غشاهای مخاطی استفاده نکنید و مانند سایر اسانس‌ها، اسانس نرولی را از دسترس کودکان دور نگه دارید. قبل از استفاده از اسانس شکوفه پرتقال روی پوست خود، یک تست کوچک روی ساعد انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ حساسیتی ندارید.

نرولی یک اسانس غیر سمی، غیر حساس، غیر تحریک کننده و غیر فوتوتوکسیک است، اما بهتر است قبل از استفاده آزمایش انجام شود تا بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید. اگر متوجه شدید که نرولی پوست شما را تحریک می‌کند، باید استفاده از آن را قطع کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با چند نمونه از عطرهای پرطرفدار با رایحه غالب نرولی را به شما معرفی کنیم.

1- ادو پرفیوم بولگاری من وود نرولی مردانه

خریدادو پرفیوم بولگاری من وود نرولی

ادوپرفیوم من وود نرولی، عطری بیار دلنشین و همه پسند از کمپانی بولگاری است که در سال 2019 رونمایی شد و تقریبا محصول جدید است. عطرساز برتر همیشه در صحنه و شناخته شده جهانی؛ یعنی آقای آلبرتو مویلاس (Alberto Morillas) این عطر را با الهام از میراث مدیترانه‌ای آکودهای غالب مرکباتی، گل‌های سفید و چوبی برای این برند ایتالیایی طراحی کرد.

فرمولاسیون حرفه‌ای این ادوپرفیوم مردانه در پس رایحه چوبی گل‌دار مشک‌دار خود، ریشه‌های اصالت این مرد بی‌حاشیه را نیز به تصویر می‌کشد؛ که در اوج پرباری، اما سربه‌زیر است. او وجود افتاده خود را پشت تیپ کژوال و ساده خود بیان می‌کند. مثل مرد آرامی که یک کاپشن نبوک اسپورت روی تی‌شرت پوشیده و با تمام میل ترجیح داده تا زوائد را حذف کند. همانطور که از اسم Wood به معنی "چوب" در نام این عطر مردانه برمی‌آید، باید به شدت توقع ته‌بوی چوبی از آن داشت و این مورد، به وضوح خودش را در پایه عطر بروز می‌دهد.

از مهم‌ترین عناصر به‌کار رفته در رایحه عطر، عناصر گلی بهار نارنج و شکوفه پرتقال هستند که ردپایی گل‌دار و بهارانه برای عطر خلق می‌کنند. درنهایت آنچه که از اکسیر شاداب این عطر به مشام می‌رسد، بسیار روزمره بوده و طبع خنک و طعم شیرینی دارد. اگر چنانچه پوشیدن عطر تازه دریایی و آکواتیک یا مرکباتی برای بهار و تابستان، در نظرتان تکراری شده؛ این کار می‌تواند تا حدودی شما را از بقیه متفاوت کند.

2-ادو تویلت گرلن نرولیا وتیور زنانه و مردانه

خریدادو تویلت گرلن نرولیا وتیور

ادوتویلت نرولیا وتیور از برند مطرح و صاحب سبک فرانسوی گرلن در سال 2022 برای زنان و مردان ساخته شد. این عطرها یکی از نمادین‌ترین مجموعه عطرهای Guerlain هستند. افزودنی به یاد ماندنی را ایجاد می کند که با دقت ترکیب شده است تا شیفتگی عطرساز چیره دست دلفین جلک (Delphine Jelk) و تیری واسر (Thierry Wasser) به نرولی کالابریایی را تجسم کند.

عطر Guerlian Nerolia Vetiver EDT ، بر اساس آکوردهای غالب آروماتیک، ادویه‌ای تازه، سبز، مرکباتی، گل‌دار سفید و چوبی در دسته عطرهایی با خط بوی چوبی گل‌دار مشک‌دار قرار می‌گیرد. این عطر شما را به یک فرار حسی به منطقه کالابریا در ایتالیا دعوت می کند. درخشندگی گلی نرولی کالابریایی است که با وتیور برجسته شده و با ریحان تازه می شود و با آکورد انجیر خوشمزه ترکیب شده است.

طبع خنک و طعم ملایم این ادوتویلت خاص یونیسکس نشان از سبک و بانشاط بودن آن دارد و عطری که برای استفاده در تمامی کارهای روزمره گزینه بسیار مناسبی است و می‌تواند در روزهای بلند و گرم فصل بهار و تابستان، با روایح ملیح و دوست داشتنی خود، استایل شیک و سبک شما را به خوبی تکمیل کند تا هرچه بیشتر بدرخشید.

3- ادو پرفیوم تام فورد نرولی پورتوفینو مردانه/زنانه

خریدادو پرفیوم تام فورد نرولی پورتوفینو

ادو پرفیوم تام فورد نرولی پورتوفینو، یکی دیگر از محصولات خارق العاده برند همیشه در صحنه تام فورد است که که در آگوست سال 2011 به بازار جهانی عطر و ادو کلن معرفی شد. یکی از عطرسازان خلاق و مطرح جهانی به نام رودریگو فلورز روی (Rodrigo Flores-Roux)، ترکیب اکسیر پرطرفدار این عطر آمریکایی را در دسته روایح یونیسکس یا همان مردانه/زنانه طراحی کرد. در اواخر سال 1011 ، نرولی پورتوفینو به همراه دو عطر دیگر کاندیدای بهترین عطر جهان در همان سال شدند.

آقای فلورز روی فرمولاسیون یونیسکس این استثنایی را با پیشتازی آکوردهای غالب مرکباتی و گل‌های سفید خلق کرد. خط بوی عطر بر پایه رایحه بهارنارنج و تندی نافذ ترنج و نارنج طراحی شده که طبع خنک و طعم شیرینی دارد. رایحه ماندگار و پخش بوی منحصر بفرد این ادوپرفیوم یونیسکس از دیگر ویژگی‌های مثبتی هستند که بر این اساس می‌توان این محصول را به عنوان بیکی از هترین عطرها در سطح جهانی دانست.

از طرفی رایحه مرکبات آروماتیک این عطر شناخته شده، در عین شیکی و رسمی بودن، به طرز عجیبی اسپورت و روزمره است و جنبه مصرفی آن تنها به سلیقه شما برمی‌گردد. بافت سبک این عطر در زورهای معتدل بهاری یا گرمای تابستان غوغا می‌کند. اگر دوست دارید این عطر را به عنوان رایحه امضا در هر زمان و مکانی با خود به همراه داشته و دائما آن را احیا کنید، حتما نسخه مینیاتوری آن را تهیه کنید.

4- ادو پرفیوم دولچه اند گابانا د وان مردانه

خرید ادو پرفیوم دولچه اند گابانا د وان

کمپانی محبوب دولچه اند گابانا، در سال 2008 در فروش ادوتویلت The one به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کرد و پس از مدت کمی تصمیم به تولید نمونه‌ ماندگارتر این عطر برای مردان پخته‌تر گرفت. از همین جهت، نسخه جدید ادو پرفیوم این محصول در سال 2008 با نام The one EDP با رایحه‌ چوبی تند به بازار عرضه شد. The One for Men عطری جادو کننده‌ای است، که نشانه‌ای برای کاریزما و پیچیدگی مردان به شمار می‌رود و بیشتر با تیپ‌های رسمی و شیک مردانه همخوانی دارد.

عطرساز معروف و نام‌آشنای همیشگی به نام الیویر پولژ (Olivier Polge)، این ادوپرفیوم مردانه را برای برند لوکس و ایتالیایی عطر و ادکلن دولچه اند گابانا طراحی کرد که نسبت به نسخه کلاسیک ادوتویلت د وان، رایحه‌ای متراکم‌تر؛ در گروه بویایی چوبی تند دارد. طبع گرم و طعم تلخ و شیرین این ادوپرفیوم مردانه، شدیدا یا آب‌وهوای سرد و خنک پاییزی سازگار است.

همچنین با توجه به بوی سنگین و چوبی‌اش، برای استفاده در جلسات مهم کاری و میهمانی‌های بزرگ بسیار شایسته است. رایحه پرانرژی، فریبنده، پویا و مطابق روز این ادوپرفیوم مردانه The one در توازن و هماهنگی ظریفی میان نت‌های خاص آن به وجود آمده است. به محض اسپری کردن مقداری از این عطر بر روی پوست و محل نبض‌تان رایحه اولیه و جذاب آن از ترکیب میوه‌ها و ادویه‌ها به مشام می‌رسد.

5- ادو پرفیوم الی ساب له پرفیوم این وایت زنانه

خریدادو پرفیوم الی ساب له پرفیوم این وایت

ادوپرفیوم الی ساب له پرفیوم این وایت یکی از قوی‌ترین و موفق‌ترین محصولات سال 2018 است و توسط عطرساز نام‌آشنا و مشهور؛ فرانسیس کورکجان (Francis Kurkdjian)، برای شرکت لبنانی الی ساب طراحی شد و در دسترس عموم قرار گرفت. این ادوپرفیوم زنانه، بعد از نسخه اصلی له پرفیوم 2011، به عنوان فلنکر جدیدتری از طرف این کمپانی رونمایی شده و با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو گردید.

سمفونی اعتیادآور این عطر زنانه، به لطف هنرنمایی نت‌های لطیف و شیرینی همچون هلو و توت قرمز در کنار نت‌های ظریف و تقریبا تند نعناع هندی و ترنج به وجود می‌آید. از این‌رو ساختار رایحه آن با داشتن طبعی معتدل و طعمی شیرین در گروه بویایی مدیترانه‌ای گل‌دار طبقه‌بندی می‌شود. عطر له پرفیوم این وایت با روحیات زنان پرجنب‌وجوش و معاشرتی سازگار است و با توجه به طبع معتدلی که دارد، برای استفاده در روزهای خنک بهاری و پاییزی بسیار شایسته است.

همچنین رایحه وصف‌ناپذیر این عطر اغواگر و وسوسه‌انگیز، مانند حجابی امن و آرام به ظرافت رایحه لطیف گل‌ها و میوه‌ها است که شما را در آغوش گرفته و در عین حال باعث شادابی و نشاط وجودتان می‌شود. این هاله با طراوت مدیترانه‌ای چنان شما را در خود محسور می‌کند که دیگر برای مدت‌ها نمی‌توانید از آن دل بکنید.

در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد و محصولات محبوببا رایحه غالب نرولی را شناخته باشید. کلیک بر روی گزینه خرید محصول امکان دسترسی مستقیم به صفحه محصول را برایتان فراهم کرده تا با مشاهده آن و دریافت اطلاعات بیشتر اقدام به خرید کنید. درضمن اگر تجربه استفاده هریک از عطرهای معرفی ششده را دارید؛ خوشحال می‌شویم تا از تجربات خود در قمت ثبت نظر برایمان نوشته و نظرتان را بگویید.

محصولات مرتبط
جوپ هوم آیس ادو تویلت مردانهJoop 
۱۵,۰۱۷,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۴۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
مای وی ادو پرفیوم زنانهGiorgio Armani تخفیف ویژه
۸,۷۰۶,۰۰۰ تومان۶,۷۸۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵۰ میل
عطر
+۶
تنوع
سداکتیو نویر هوم ادو تویلت مردانهGuess 
۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سالادو ادو پرفیوم زنانه و مردانهCarner Barcelona 
۶,۸۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
شنل 1957 ادو پرفیوم زنانه و مردانهChanel 
۵۹,۷۵۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
ایلوشن فور هر ادو پرفیوم زنانهBottega Veneta 
۱۰,۶۰۳,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۴
تنوع
یس آی ام پینک فرست ادو پرفیوم زنانهCacharel 
۲,۴۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
مرسدس بنز سلکت نایت ادو پرفیوم مردانهMercedes Benz 
۳,۹۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱ میل
سمپل
کلان ادو پرفیوم مردانه/زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۱۴,۹۱۷,۰۰۰ تومان۱۱,۰۳۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
گابریل اسنس ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel 
۱۶,۷۸۳,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
+۵
تنوع
سان سانگ ادو پرفیوم مردانه/زنانه لویی ویتونLouis Vuitton 
۵۰,۰۵۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
بلک اپیوم نئون ادو پرفیوم زنانه ایوسن لورن - وای اس الYves Saint Laurent - YSL تخفیف ویژه
۱۱,۸۲۴,۰۰۰ تومان۱۰,۰۱۱,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وانتد گرل ادو پرفیوم زنانه آزاروAzzaro 
۳,۸۶۴,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
لیدی میلیون امپایر ادو پرفیوم زنانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۱۱,۰۱۶,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
بریتیش لدر ادو پرفیوم مردانه آلفرد دانهیلAlfred Dunhill تخفیف ویژه
۶,۷۸۰,۰۰۰ تومان۴,۵۰۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
وومن بای رالف لورن اینتنس ادو پرفیوم زنانهRalph Lauren 
۶,۳۰۶,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید