یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
از کدام گل‌ های سفید در عطرسازی بیشتر استفاده می‌ شود؟

از کدام گل‌ های سفید در عطرسازی بیشتر استفاده می‌ شود؟

در تمامی طول تاریخ گل‌ها یکی از بزرگترین منابع الهام برای عطرسازان بوده و هستند. برای ساخت عطر از نت‌های مختلفی استفاده می‌شودکه نت‌های گلی از محبوب‌ترین نت‌ها در عطرسازی و بسیار پیچیده و متنوع هستند. عطرهای مبتنی بر گل به دور از لطیف یا رمانتیک بودن، پر از پیچیدگی و تنوع چشم‌گیر از تفاوت‌ها و ظرافت‌ها هستند. گل رز کلاسیک، اسطوخودوس آرام بخش، گاردنیا مست کننده و گل صد تومانی ظریف، بهشتی از عطرهای طبیعی هستند.

معمولا بسیاری از ما آنقدر مشغول تحسین زیبایی بصری آنها هستیم که فراموش می‌کنیم کمی هم عطرشان را استشمام کنیم. با تمام اینها اگر از بینی خود پیروی کنید، به احتمال زیاد دسته گلی که انتخاب خواهید کرد، تحسین و هیجان بیشتری را نسبت به تماشای تنها برانگیزد. در این مقاله قصد داریم به کشف یکی از معروف‌ترین خانواده‌های بویایی و محبوب‌ترین و مجلل‌ترین نت‌های آنها بپردازیم. و با معرفی بهترین و برترین نت‌های این خانواده به شما در انتخاب عطر مورد علاقه‌تان کمک کنیم.

خانواده بویایی

شش خانواده یا گروه بویایی مختلف در عطرسازی وجود دارد که امکان طبقه بندی عطرها (مرکبات، گلی، کهربایی یا شرقی، شیپر، چوبی و معطر) را فراهم می‌کند. خانواده گل‌ها مطمئنا غنی‌ترین و گسترده‌ترین گروه بویایی است. عطرهای گل‌دار نیز در سراسر دنیا بسیار مورد توجه و محبوب هستند. نت‌های گلی که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان نت‌های «تصویری» یا «انتزاعی» توصیف کرد، بسیار زیاد هستند و تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. بنابراین، تقریبا غیرممکن است که همه عطرهای گلی را دوست داشته باشید، زیرا رایحه آنها متنوع و خاص است. اغلب اینگونه‌ است که دسته خاصی از گل‌ها مورد علاقه شما باشند. در عطرسازی، «سولی فلور» یا «دسته‌ای از گل‌ها» نیز وجود دارد. این نت‌های گلی را می‌توان در همه خانواده‌های بویایی یافت و از آنها بیشتر به‌ عنوان نت‌های قلبی در عطر استفاده می‌شود.

نت‌ گل‌های سفید

این دسته شامل گونه‌های زیادی است که به آنها مواد مخدر نیز می‌گویند. این گل‌ها در عطرسازی بسیار پرکاربرد هستند و در میان شناخته ‌شده‌ترین گل‌های سفید، گل یاس، شکوفه پرتقال، نرولی، گل فرانگی‌پانی، یلانگ یلانگ، اسمانتوس، زنبق دره یا پیچ امین الدوله را می‌توان نام برد. بسیاری از آنها “گل‌های آزمایشگاهی” هستند زیرا استخراج عطر آنها به طور طبیعی تقریبا غیرممکن است. برای زمان‌های طولانی، نت‌ گل‌های سفید نمادی از خلوص، زنانگی و بی‌گناهی بودند.

اما چند سالی است که عطاران با بازی با دوزها ما را سرگرم می‌کنند تا آن‌ها را بسیار حساس‌تر و حتی جنسی‌تر جلوه دهند. در واقع، بسیاری از این گل‌های سفید همان مولکول ایندول را دارند که به طرز ماهرانه‌ای استفاده می‌شود، تفاوت‌های ظریف حیوانی را به یک فرمول می‌آورد. نمی‌توان تنوع گونه‌های گل را در این دسته بندی‌ها خلاصه کرد، زیرا آنها ممکن است از یک عطرساز به عطر دیگر متفاوت باشند، اما در مجموع رایج ترین نت‌های مورد استفاده هستند.

گل‌های سفید پرکاربرد در عطرسازی

گل‌های سفید بسیار زیادی در عطرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند که هرکدام از آنها از رایحه‌ای عجیب، زیبا و دلنشین برخوردارند و هرکدام نیز رنگ و بویی جدید و خاص به عطر می‌بخشند. اگر بخواهیم همه آنها را نام ببریم، لیستی بلند بالا و طولانی خواهیم داشت؛ اما در ادامه به چند مورد از باشکوه‌ترین و پر استفاده‌تریم گل‌ها در عطرسازی اشاره کرده‌ایم که وجود هرکدام از آنها بر ماندگاری، سنگینی، لوکس و حتی قیمت عطرها تاثیر به‌سزایی دارد.

یاسمن

تعداد کمی از گل‌های سفید دیگر مانند شاه بوها، یاس، بر روی آنها افسانه‌ها، واقعیت‌ها و ثروت‌هایی نوشته شده است. این گل بر همه ژانرهای عطر تسلط و جذابیت بدون جنسیت دارد، جایگاهی که ممکن است گل رز نداشته باشد! گل یاس واژگان وسیعی از صفت‌های عطر را به خود جذب می‌کند. از جمله صفاتی که به این گل نسبت داده می‌شود مواد مخدر، مست کننده، شیرین، بهشتی، سرسخت، حسی، عجیب و غریب، سکسی، گریزان، گرم، شدید و... است.

همه اینها بسته به تنوع، قدرت و نحوه مقایسه آن با سایر مواد عطری دارد. یاس یک ماده افسانه‌ای غرایز جنسی است و در قرن‌ها و فرهنگ‌های خاصی از آن استفاده شده است. اعتقاد بر این بوده و هست که رایحه یاس صمیمیت جنسی را تقویت و طولانی‌تر می‌کند؛ برای مثال در فرهنگ هندوها و مسلمانان، آن را عطر عشق می‌دانند. روغن خالص یاسمن بسیار گران است زیرا برای تولید 1 میلی‌لیتر روغن به حدود 8000 گل نیاز است.

این روغن در هند و مصر و در مقیاس کوچک‌تر در فرانسه نیز تولید می‌شود. انواع و تروآرها رایحه آن را تغییر می‌دهد. سامباک یاس که یاس عربی نیز نامیده می‌شود، خوشبو، معطر و تند است و از نظر عطری با ارزش‌ترین است، اما رایحه آن بسته به تولید هند یا مصر متفاوت است؛ مثلا دومی شیرین‌تر و سبک‌تر است. روغن گل یاس (Yasmine grandiflorum) روغن دیگری است که به طور گسترده در عطرسازی استفاده می شود. این اثیری تر، شیرین تر و کمتر ایندولیک (سرخدار) از انواع سامباک است.

اسمانتوس

این گل بوی گلی کمتری داشته و بیشتر دارای رایحه‌ای پیچیده و میوه‌ای رسیده است که با چای سیاه باکیفیت مطابقت دارد؛رایحه‌ای با ته‌مایه تقریبا خاکی است. اسمانتوس یکی دیگر از گل‌های سفید، مومی شکل و مخدری است که به دلیل عطر و بوی گلی کمتری که دارد؛ برای هر دو جنس جذاب است. اسمانتوس یکی از هفت گل سنتی چین است و در آنجا و همچنین در ژاپن به وفور رشد می‌کند. رایحه آن به خوبی با گل‌های سفید دیگر جفت شده و نت تیره‌تری به آن اضافه می‌کند که می‌تواند شیرین باشد. اسمانتوس در عطرسازی روزی در اوج و در مد است و روزی چنین نیست، کاملا برعکس یاس که همیشه و در همه حال مد است.

شکوفه پرتقال

اولین چیزی که در مورد شکوفه پرتقال می‌توان گفت این است که نت مرکباتی سنگین نیست. شکوفه پرتقال، از همان پرتقال تلخی است که روغن‌های نرولی و پتی‌گرن را به ما می‌دهد. شکوفه پرتقال دوست داشتنی دارای لبه‌هایی مرکباتی است، اما به‌رغم رنگ نارنجی عمیقش، قطعا یک رایحه گل‌های سفید و مخدر نیز دارد. رایحه تند و مست کننده آن از محتوای ایندول آن (یک جزء شیمیایی که به اکثر گل‌های سفید رنگی تند، سنگین و حیوانی می‌بخشد) ناشی می‌شود. از آنجایی که ما تصاویر شکوفه پرتقال را روی قطعات صابون، مواد شوینده و دیگر محصولات عطرسازی مشاهده می کنیم، ممکن است تمایل داشته باشیم که رایحه آن را معمولی و قدیمی بدانیم.

با این حال، فریب نخورید؛ شکوفه پرتقال مطلق (عصاره مومی و نیمه مایع گل) بسیار گران است؛ همانطور که روغن نرولی است! شکوفه پرتقال یک نت بهشتی، عمیق و فریبنده است که بهترین استفاده از آن در کنار گل‌های سفید دیگر است. به همین دلیل است که از آن به میزان کمتر همراه با نت یاس‌های سر به فلک کشیده استفاده می‌کنند؛ این یک کار نت پایه در کنار استایراکس انجام می‌دهد که به طور دوستانه با آن جفت می‌شود. برخی از عطرهای نت شکوفه پرتقال بی‌نظیر عبارتند از Serge Lutens Fleurs d’Oranger; Hermès 24, Faubourg; و الی ساب، لو پرفیوم. هر سه این عطرها، چه در تبلیغات بازاریابی خود و چه در روایح خود سواحل مدیترانه‌ای آفتاب زده را تداعی می‌کنند.

گاردنیا

گاردنیا گلی است که به صورت گلدانی در روز مادر به مادرانمان هدیه می‌دهیم، یا هنگام بازدید از مادربزرگ برای او پیشکشی می‌بریم. اگرچه، با توجه به شدت و فراگیر بودن آن، شاید رایحه‌ای نباشد که دیگران را با شدت و حدت به خود جلب کند اما روغن گاردنیا با وجود تمام سادگی و در دسترس بودنش؛ کمیاب است. استخراج آن بسیار سخت و پرهزینه است و معمولا برندهای تجاری عطر از گاردنیا مصنوعی در ترکیبات خود استفاده می‌کنند یا آن را با روغن‌های مشابه بوی یاس با سایر جفت‌های گل های سفید بازسازی می‌کنند. گاردنیا که گل ملی پاکستان است، عضوی از خانواده قهوه بوده و درختچه‌ای کوچک است که در آفریقا، استرالیا و آسیا رشد می‌کند.

گاردنیا یک رایحه گلی سفید و خارق‌العاده است و به همین دلیل راه خود را در بسیاری از عطرهای زنانه باز کرده است. این گل مزیت فتوژنیک بودن با شکوفه‌های شهوانی و همچنین شناخته شده بودن را دارد، بنابراین، خیلی راحتی می‌توان کمی گاردنیا را تقریبا به هر عطر تجاری که مایل است خود را یک گل سفید و رمانتیک بنامد، اضافه کرد. برخی از عطرهایی که گارنیا را به‌طرز شگفت آوری در ترکیبات خود دخیل کرده‌اند عبارتند از: Narciso Rodriguez Narciso EDP زنانه که در ظرف سفید و مات ارائه شده است. Tocca عطر فلورانس را در یک ظرف مناسب رمانتیک و Gucci Flora Gorgeous Gardenia، که گاردنیا را با فرنجی‌پانی ادغام می‌کند.

فرانگی پانی

فرانجی‌پانی (پلومریا) در رنگ‌های مختلفی از صورتی تیره تا صورتی روشن و سفید کرمی یافت می‌شود و در ماه‌های تابستان در بالکن‌ها و پاسیوهای سیسیلی وجود دارد. رایحه فرانگی پانی گرمسیری، شیرین، پخش کننده و کمی تند و تا حدودی مومی است. این گا دارای نوعی رایحه گلی سفید و بی‌گناه است که به طرز شیرینی رمانتیک است و هیچ یک از معانی مخدر هندی و حیوانی گل‌های دیگر که به آن پرداختیم را در خود ندارد. معمولا در دسته گل عروس‌ها نیز از این گل استفاده می‌شود.

این گل میوه‌ای، شیرین، خامه‌ای، سرسبز و عسلی مانند با رایحه‌ای از مناطق استوایی در عطر توصیف می‌شود و حسی شبیه به یک میوه خوشمزه گرمسیری مانند نارگیل را دارد. این پیوند با مناطق استوایی مربوط به یک استعمارگر فرانسوی است که در هند به گلی برخورد کرد که بویی مشابه عطری داشت که توسط یک خانواده نجیب ایتالیایی دوره رنسانس به نام فرانگی‌پانی استفاده می‌شد. در حقیقت در ترکیبات عطر آن خانواده هیچ گلی وجود نداشت و یک داستان عجیب از نامگذاری گیاه به نام یک عطر رقم خورد.

گل فرانگی‌پانی معمولا با یک نت گلی سفید همراه است، اما در برخی از عطرهای برجسته مانند Frangipaniاز Ormonde Jayneبه تنهایی استفاده شده است. در حالی که عطر Frangipaneاز برند Chantecailleبا شکوفه های پرتقال زیبا، همراه با سنبل آبی و وانیل تقویت شده است و یک رایحه دوست داشتنی را ایجاد کرده است. نت‌های گل‌های سفید بسیاری مانند گل صد تومانی،زنبق و فریزیا وجود دارند که می‌توان آن‌ها را نیز به این لیست اضافه کرد، اما این نت‌ها نسبت به 6 نت سنگین بالا دارای شکوه و جلال کمتری هستند.

همانطور که می‌بینید، رایحه برخی از عطرها در طول دهه‌ها دوام می‎آورند در حالی که روایح برخی دیگر از مد افتاده می‌شوند. در طول یک سال ممکن است همچین اتفاقی برای گل سرخ زنبق بدهد و یا اسمانتوس بعدی باشد، اما رایحه گل یاس برای همه ادوار دوست داشتنی بوده و باقی مانده است. در نهایت، باید اشاره کرد که ایندول، بنزیل استات و متیل آنترانیلات عطرهای گل سفید را تقویت می‌کنند. اینها به عنوان ترکیبات شیمیایی، از جذابیت کمتری نسبت به مواد گیاهی که می‌توان از آنها استخراج کرد، برخوردارند. اما گاهی اوقات آنها تفاوت زیادی در بسیاری از ترکیبات گل سفید نمادین تاریخ عطر ایجاد می‌کنند.

در اینجا صحبت کوکو شانل که بسیار درست و بجا است را یادآور می‎شوم که: "یک گل سفید باید با نام دیگری نیز شناخته شود و برای بازآفرینی گل‌های سفید طبیعت به عطرهای جذابی که امروز دوست داریم، عطرساز باید از خلاقیت‌‌های خود استفاده کند.".. در ادامه شما را با چند نمونه از محبوب‌ترین عطرهای موجود در بازار با رایحه غالب گل‌هایسفید آشنا می‌کنیم.

1-ادو تولیت دیور ادیکت زنانه (dior addict eau de toilette)

خریدادو تولیت دیور ادیکت

ادو تویلت زنانه‌ ادیکت محصولی موفق از برند سلطنتی و فرانسوی دیور است که در سال 2012 توسط عطار مشهور؛ آقای فرانسوا دماکی یا دماشی (Francois Demachy) خلق و به بازار عرضه شد. سری عطرهای دیور ادیکت، یکی از مجموعه‌های فوق‌العاده موفق این کمپانی فرانسوی است که تا به امروز با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده است. عطرهای سری ادیکت، مواد تشکیل دهنده فوق العاده احساس بر انگیز و غنی دارند و هنگام استفاده، به مصرف کننده حس آزادی و قدرت می‌دهند. ادوتویلت دیور ادیکت، نسخه سبک‌تر و شاداب‌تر همان نسخه اصلی ادیکت با غلظت ادوپرفیوم است و در خط بوی آن روایح مرکباتی بیشتر احساس می‌شود.

هدف فرانسوا دماکی از طراحی این عطرِ جذاب، احضار کردن شور و انرژی زندگی بوده است که تجسمی از یک دختر باطراوت و شاداب را تداعی می‌کند. دختری بازیگوش که غرق در رویاهای بزرگ و کوچکی است که در سر می‌پروراند و حقیقتا با بوی اطمینان بخش دیور ادیکت، قدرت حقیقی کردن این رویاها را پیدا می‌کند.فرمولاسیون شرقی گل‌دار دیور ادیکت از آکوردهای غالب گل‌های سفید، مرکبات و عتاصر چوبی تشکیل شده است.رایحه‌ای گرم و ملایم از این عطر زنانه به مشام می‌رسد که برای استفاده‌ی روزانه در فصل‌های بهار و تابستان بسیار مناسب است. به دور از اغراق باید گفت؛ تمام کسانی که از این نسخه استفاده می‌کنند به سختی حاضرند عطر خود را تغییر دهند و می‌توان آن را به عنوان یکی از عطرهای بسیار اعتیادآور در صنعت عطر سازی معرفی کرد.

2-ادو پرفیوم گوچی بلوم زنانه (Gucci Bloom Eau de Parfum)

خریدادو پرفیوم گوچی بلوم

ادوپرفیوم زنانه Bloom، عطری ملایم و شیرین است، که کمپانی ایتالیایی عطر و ادکلن گوچی آن را در سال 2017 به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه کرده است. رایحه این عطر توسط عطرساز معروفی به نام آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas) طراحی شده و به دلیل رایحه قالب و تک بعدی حاصل از گل مریم و گل یاس بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.این عطر در واقع ادای احترامی است به گل‌های سفید و به خصوص ترکیب عطر گل‌های یاس و مریم که یکی از ترکیب‌های محبوب دردنیای عطر سازی به حساب می‌آید.

رایحه این عطر معتدل به دلیل دارا بودن نت قالب یاس، بسیار آرام بخش و ضد استرس است و برای افرادی که تحت شرایط روحی دشوار قرار دارند، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.بوی یاس می‌تواند از افت روحیه شما جلوگیری کند و انرژی کافی را برای ادامه دادن زندگی در روزهای ناامید کننده در وجودتان روشن کند. یاس به شارژ مجدد روحیه شما در طول روزهای بعد یا پس از آن کمک می‌کند. رایحه این ادوپرفیوم از برند محبوب عطر گوچی بر بستری پودری قرار گرفته و عطری ظریف، سبک و شفاف به حساب می‌آید. در واقع گوچی بلوم برای خانم‌هایی مناسب است، که به رایحه‌های گلی علاقمند هستند و اگر از رایحه گل یاس و مریم لذت ببرند، واقعا این عطر معتدل زنانه برای‌شان ایده آل است.

3-ادو پرفیوم لالیک امور زنانه (Lalique L amour Eau de Parfum)

خریدادو پرفیوم لالیک امور

ناتالی لورسون، عطرساز پر سابقه و باتجربه فرانسوی، در سال 2013، ادوپرفیوم زنانه‌ای بی‌نظیر برای برند فرانسوی لالیک طراحی کرد. عطر گل دار چوبی مشک‌دار ساخته شده توسط ناتالی لورسون، رایحه‌ای خنک و شیرین داشت و لامور نام گرفت. اصطلاح لامور یا همان L`amour در زبان فرانسوی به معنای عشق و علاقه است. به جرات می‌توان گفت، که از زمان رونمایی و عرضه این ادوپرفیوم، تا کنون، لامور یکی از شاهکارهای بی‌نظیر برند لالیک به شمار می‌رود. ادوپرفیوم لامور برای زنانی با روحیه شاد و هیجان‌زده تولید شده است و برای استفاده در مهمانی‌هایی مناسب است، که روزهای سرد سال برگزار می‌شوند.

در طراحی رایحه عطر لامور از فرهنگ و هنر کشور ژاپن الهام گرفته شده است و این از مهم‌ترین مشخصات ادکلن لالیک اصل است. رایحه این عطر، در واقع کمی به ترشی می‌زند و روح انسان را نوازش می‌کند. کسانی که از رایحه این عطر استفاده می‌کنند، احساس سربلندی ابدی را در شخصیت وجودی خود بیش از سایرین لمس می‌کنند. خنکی و شیرینی ملایم عطر لامور لالیک از نت‌های گلی بهارنارنج، رز و نت گیاهی ترنج سرچشمه می‌گیرد. نت‌های میانی این ادوپرفیوم نیز، براساس رایحه‌های گلی پایه‌گذاری شده است. گل‌های خوش عطری که رایحه آن‌ها تشکیل دهنده نت‌های میانی این عطر هستند، شامل یاسمن سفید، مریم و گاردنیا می‌شوند.

4- ادو پرفیوم ایوسن لورن لیبر زنانه (Yves Saint Laurent Libre Eau de Parfum)

خریدادو پرفیوم ایوسن لورن لیبر

ادوپرفیوم ایوسن لورن لیبره از محصولات تقریبا جدید و نوظهور کمپانی فرانسوی ایوسن لورن است که حدود دو سال پیش؛ یعنی سال 2019، به بازار جذاب و وسوه‌انگیز و عطر و ادوکلن‌های زنانه معرفی و عرضه شد. Libre در زبان فرانسوی به معنای آزادی است و همانطور که از نام این ادوپرفیوم زنانه برمی‌آید؛ کمپانی ایوسن لورن آن را در قالبی از روح آزاده زنان اصیل و مستقل امروزی رونمایی کرد. دو عطرساز شناخته شده و برجسته جهانی به‌ نام‌های آنه فیلیپو (Anne Flipo) و کارلوس بنایم (Carlos Benaim)، با به‌کار گرفتن عناصر معتدل و شیرینی همچون روایح غالب اسطوخدوس، شکوفه پرتقال، یاسمن سفید و وانیل، ترکیبی شرقی فوژه و آمیخته از آکوردهای ملموس گل‌های سفید را برای این ادوپرفیوم زنانه خلق کردند.

اما در این میان آکوردهای مرکباتی نیز تک‌تک نت‌های اصیل به‌کار رفته را در نقش‌نمایی هرچه بهتر آن‌ها، همراهی می‌کند. رایحه گل‌های سفید و آروماتیک عطر لیبره، ادای احترامی به شخصیت واقعی یک بانوی رها و خودکفا است که در به تحقق رساندن اهداف خود ذره‌ای لغزش نمی‌کند؛ بلکه با قدم‌های استوار و محکم خود به سوی آن‌ها حرکت می‌کند. طعم شیرین لیبره بیشتر برای استفاده در سردترین فصل‌های سال، مثل روزهای بارانی پاییز و یا حتی یخبندان‌های زمستانی مناسب است؛ اما از آنجایی که طبع معتدلی دارد، با آب‌وهوای ملایم بهاری و شب‌های تابستانی نیز سازگار است.

5-ادو پرفیوم کارولینا هررا گود گرل زنانه (Carolina Herrera Good Girl Eau de Parfum)

خریدادو پرفیوم کارولینا هررا گود گرل

وقتی یک دختر شیک و امروزی با کفش‌های پاشنه بلند خود در شهر بزرگی قدم می‌زند، تمام شهر در زیر قدم‌های قدرتمند او به لرزه درمی‌آید. کمپانی لوکس و آمریکایی کارولینا هررا (Carolina Herrera) در سال 2016، عطری شیک، بی‌نظیر و خوشبو را با نام گود گرل (Good Girl) به بازار عرضه کرد، که شیشه‌ای به شکل یک کفش پاشنه‌دار داشت. این عطر خاص و جذاب، توسط عطرساز معروف و حرفه‌ای به نام لوییس ترنر طراحی و ساخته شد. رایحه این عطر، الهام گرفته شده از شهر نیویورک و نمایانگر زنی قدرتمند و جسور در این شهر است.

گود گرل، رایحه‌ای بسیار گرم و شیرین دارد و برای فصل‌های سرد سال، به ویژه روزهای برفی و زمستانی طراحی شده است. گرمای این عطر، حاصل از گل‌هایی است، که در گروه بویایی شرقی گل دار جای دارد. رایحه آغازین این ادوپرفیوم با انرژی فراوان بادام و رایحه دلگرم کننده قهوه آغاز می‌شود. وقتی کمی از اسپری شدن این عطر بر روی پوست یا لباس گذشت، کم کم گرمای نت‌های میانی گل دار آن آغاز می‌شود. ترکیب بی‌نظیر و شیرین گل مریم، گل یاسمن سفید و ریشه گل زنبق، نت‌های میانی و اصلی این عطر را دلنشین‌تر و زنانه‌تر می‌کند. در پایان قصه عاشقانه عطر Carolina Herrera Good Girl، نت‌های سرشار از دانه توکا، پوست میوه کاکائو، وانیل و چوب صندل، باعث افزایش خاصیت اغواگری و جذابیت رایحه این ادوپرفیوم می‌شوند.

6-ادو پرفیوم ژور دهرمس زنانه (Jour d Hermes Eau de Parfum)

خریدادو پرفیوم ژور دهرمس

در سال 2013، ادوپرفیوم زنانه Jour d Hermes با رایحه‌ای گل‌دار به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و عرضه شد. رایحه معتدل و شیرین این عطر زنانه که بوی خوش گل‌های سفید بر آن غالب است، یادآور باغی سرسبز و خوشبو در اواسط روزهای لطیف بهاری است و با شخصیت زنان کامل و ملایمی که روحیه‌ای آرام و مهربان دارند، بسیار هماهنگ است. این ادوپرفیوم گل‌دار فرانسوی از برند عطر و ادکلن هرمس دارای ماندگاری خوب و پخش بویی قابل قبولی می باشد و تداعی‌گر کوکتلی از میوه‌های ترش و شیرین است، که نظر هر بانوی شیک و زیبا پسندی را به خود جلب خود می‌کند و رایحه‌ای بسیار خاص و دلپذیر دارد. خط بوی این عطر از ملایمتی بسیار عاشق پیشه گونه و پر از احساسات و عواطف لطیف زنانه ناشی از گذر دوران تبعیت می‌کند.

وقتی مقداری از عطر زنانه Jour d’Hermes را بر روی پوست و در محل نبض یا بر روی لباس‌تان اسپری کنید، بلافاصله متوجه رایحه خنکی از مرکبات شامل گریپ فروت، لیمو ترش زرد و نت آب. این ترکیب شیرین، شادی و نشاط ویژه‌ای را به شما خواهد بخشید. پس از مدتی متوجه جایگزینی نت‌های گل‌دار و شیرین میانی که از ترکیب نت گیاهان سبز، نت گل‌های سفید، گل گاردنیا و گل نخود ساخته‌ شده‌اند، خواهید شد.درنهایت ساختار ادوپرفیوم زنانه ژور دی هرمس، از ترکیب مشک و نت‌های چوبی تشکیل شده است و به طرز هنرمندانه‌ای جایگزین نت‌های میانی خواهد شد. این نت‌های دوگانه، احساس اعتماد به نفس شما را به شکل عجیبی تقویت می‌کنند.

در پایان این مقاله امیدواریم تا با معرفی تک‌تک موارد بالا، شما را با چند نمونه از پرطرفدارترین عطرها با رایحه غالب گل‌های سفید آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید عطر گل‌دار مورد علاقه خود را طبق انواع رایحه های گرم، خنگ، تلخ و شیرین، از وبسایت آنلاین ریحا انتخاب کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده هرکدام از این عطرها محبوب داشته‌اید، حتما نظرات خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

محصولات مرتبط
جوپ هوم آیس ادو تویلت مردانهJoop 
۱۵,۰۱۷,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۴۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
اس آی پشن اینتنس ادو پرفیوم زنانه - سی پشن اینتنس ادو پرفیوم زنانهGiorgio Armani تخفیف ویژه
۹,۶۰۵,۰۰۰ تومان۷,۹۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۳
تنوع
مای وی ادو پرفیوم زنانهGiorgio Armani تخفیف ویژه
۸,۷۰۶,۰۰۰ تومان۶,۷۸۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۵۰ میل
عطر
+۶
تنوع
مون گرلن بلوم آف رز ادو تویلت زنانهGuerlain 
۶,۷۷۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
پرتریل ادو پرفیوم زنانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۲۱,۱۸۲,۰۰۰ تومان۱۳,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲.۵ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
وانتد گرل ادو پرفیوم زنانه آزاروAzzaro 
۳,۸۶۴,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۳
تنوع
سان سانگ ادو پرفیوم مردانه/زنانه لویی ویتونLouis Vuitton 
۵۰,۰۵۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
گابریل اسنس ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel 
۱۶,۷۸۳,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
+۵
تنوع
بولگاری من وود نرولی ادو پرفیوم مردانهBvlgari تخفیف ویژه
۷,۰۶۶,۰۰۰ تومان۴,۶۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۳
تنوع
ران وایلد ادو پرفیوم زنانهDavidoff 
۳,۷۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
شنل 1957 ادو پرفیوم زنانه و مردانهChanel 
۵۹,۷۵۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
پور فم الکسیر ادو پرفیوم زنانهLacoste 
۳,۶۷۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
ایلوشن فور هر ادو پرفیوم زنانهBottega Veneta 
۱۰,۶۰۳,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۴
تنوع
باس باتلد عود آروماتیک ادو پرفیوم مردانهHugo Boss 
۷,۷۴۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
یس آی ام پینک فرست ادو پرفیوم زنانهCacharel 
۲,۴۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گس 1981 لس آنجلس ادو تویلت زنانهGuess 
۲,۵۰۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید