یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
نکات مهم رنگ کردن مو در دوران بارداری

نکات مهم رنگ کردن مو در دوران بارداری

در دوران بارداری هر کاری که می‌کنید و یا هر غذایی که می‌خورید به‌طور مستقیم روی جنین شما تاثیر می‌گذارد. در این شرایط سوالی که برای اکثر مادران در دوران بارداری پیش می‌آید این است که آیا رنگ کردن مو در دوران بارداری برای جنین ضرر دارد؟ ما در این مقاله در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم و به شما می‌گوییم که رنگ کردن مو چه مشکلاتی برای جنین شما ایجاد می‌کند. برخی پزشکان بر این عقیده‌اند که مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می‌تواند از طریق پوست سر وارد جریان خون شده و از این طریق جذب شود و خطرهایی را برای جنین به‌وجود بیاورد.

این در حالی است که برخی دیگر از پزشکان معتقدند میزان جذب مواد شیمیایی موجود در رنگ مو توسط پوست سر به حدی نیست که بتواند به جنین آسیب وارد کند. علارقم تحقیقات زیادی که روی تاثیر رنگ مو بر جنین انجام شده است، هنوز هم جواب روشن و صد در صدی در مورد بی‌خطر بودن این کار به دست نیامده است. با توجه به توضیحاتی که دادیم و برای جلوگیری از هرگونه نگرانی بهتر است از رنگ کردن کل موها در دوران بارداری پرهیز شود. در این مقاله قصد داریم شما را با خطرهای مواد شیمیایی موجود در رنگ مو و راه‌های امن‌تر برای رنگ کردن مو در دوران بارداری آشنا کنیم.

3 نکته مهم برای رنگ کردن مو در دوران بارداری

امروزه رنگ کردن دائمی موها به یک عادت تبدیل شده است و به همین دلیل وقتی خانمی باردار می‌شود، رنگ کردن مو به یکی از دغدغه‌های اصلی او تبدیل می‌شود. اکثر رنگ موها حاوی مواد و ترکیبات شیمیایی هستند و می‌توانند جنین را در معرض مواد سمی و خطرناک قرار دهند. در نتیجه خانم‌هایی که علاقه زیادی به رنگ کردن مو دارند و می‌خواهند در دوران بارداری همیشه مرتب و آراسته باشند بهتر است در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کرده و مطابق آن عمل کنند.

تا سه ماهه دوم بارداری صبر کنید

برای اینکه از ضررهای احتمالی رنگ کردن مو در دوران بارداری بکاهید بهتر است که از رنگ کردن موها در 12 هفته اول بارداری خودداری کنید. در واقع سه ماهه اول بارداری زمان پیشرفت سلول‌های اولیه جنین و شکل گرفتن او است و در این زمان بیشترین خطر آسیب‌ وجودن دارد. از این رو برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی از رنگ کردن موها بپرهیزید و بعد از این مدت از راه‌های امن‌تری برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید.

از روش‌های جایگزین استفاده کنید

شاید بهتر باشد که کل موهایتان را در این دوران مهم رنگ نکنید و برای اینکه رنگ مو مستقیما با پوست سرتان تماس نداشته باشد به گزینه‌های ملایم تر دیگری مانند هایلایت فکر کنید. هایلایت کردن موها یکی از جایگزین‌های کم‌خطر برای رنگ کردن موها در دوران بارداری است. زمان هایلایت کردن، رنگ مو فقط با ساقه مو در تماس است و به هیچ وجه با ریشه و پوست سر برخورد نمی‌کند. همین روش، خطرهای مربوط به رنگ کردن مو را کاهش می‌دهد. در این صورت مجبور نیستید تمام موهایتان را رنگ کنید و فقط با رنگ کردن بخشی از آن جلوه خاصی به موهای خود بخشیده‌اید.

از رنگ موهای مطمئن استفاده کنید

درست است که رنگ موهای دائمی نتیجه بهتری روی موها دارند اما در دوران بارداری بهتر است که از رنگ موهای نیمه دائمی و موقت که فاقد آمونیاک و سفیدکننده هستند استفاده کنید. رنگ موهای موقت و نیمه‌دائمی اگرچه به اندازه رنگ‌های دائمی ماندگار نیستند ولی میزان قرارگیری پوست سر در معرض مواد شیمیایی را به حداقل می‌رسانند. رنگ موهای موقت حاوی آمونیاک موجود در رنگ‌های شیمیایی نیستند و فقط موها را با یک لایه نازک از رنگ می‌پوشانند و برای مدت کوتاه رنگ موها را تغییر می‌دهند. رنگ مو موقت روی سطح مو باقی می‌ماند و بعد از چند بار شستشو از بین می‌رود. علاوه بر اینکه رنگ مو دائم حاوی مواد شیمیایی است و از طریق پوست سر جذب می‌شود، دارای گازهای سمی و خطرناکی نیز هست که استنشاق آن برای خانم‌های باردار مضر است. به همین جهت بهتر است در این مدت رنگ را از ریشه روی موها قرار ندهید تا رنگ با پوست تماس کمتری داشته باشد.

نظر بیشتر کارشناسان در مورد استفاده از رنگ مو در دوران بارداری نشان می‌دهد که استفاده از رنگ مو‌های موقت و نیمه‌دائمی برای خانم‌های باردار نسبتا امن است و خطری ایجاد نمی‌کند. این در حالی است که رنگ موهای دائمی در دوران بارداری معمولا خطرناک هستند و ممکن است باعث بروز برخی ناهنجاری‌ها در بدن جنین شود. علاوه بر رنگ موهای موقت و نیمه دائمی که فاقد آمونیاک هستند می‌توانید از رنگ‌های گیاهی فاقد امونیاک نیز استفاده کنید. نکته مهم پیش از خرید رنگ مو توجه به مواد تشکیل‌دهنده محصولات طبیعی و گیاهی است که باید به درستی بررسی شود. حنا نیز یکی دیگر از ترکیبات گیاهی است که می‌توانید در دوران بارداری از آن استفاده کنید.

رنگ‌های گیاهی و حنا جایگزین خوبی برای رنگ موهای شیمیایی در دوران بارداری محسوب می‌شوند. حنا یک ماده کاملا طبیعی است و هیچگونه مواد شیمیایی و مضری در آن وجود ندارد، به همین دلیل استفاده از آن در طول بارداری هیچ آسیبی به جنین وارد نمی‌کند. با توجه به خطراتی که برای رنگ مو در دوران بارداری ذکر کردیم تمام پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند اگر قصد دارید موهایتان را در دوران بارداری رنگ کنید، برای جلوگیری از خطرات احتمالی این کار را در یک اتاق بزرگ و با تهویه مناسب انجام دهید. همچنین اجازه ندهید رنگ مو برای مدت زمان طولانی روی پوست سر باقی بماند، زیرا در این صورت جذب مواد شیمیایی توسط پوست افزایش پیدا می‌کند.

در انتها پوست سر و موها را کامل بشویید تا هیچ رنگی روی آن باقی نماند. اگر خودتان کار رنگ کردن موهایتان را انجام می‌دهید، حتما از دستکش استفاده کنید تا پوست‌تان به‌طور مستقیم با رنگ در تماس نباشد.در نهایت با توجه به توضیحاتی که داده شد، تصمیم‌گیری در مورد رنگ کردن یا رنگ نکردن موها با خودتان است. درست فکر کنید و ببینید که کدام یک احساس بهتری به شما منتقل می‌کند. اینکه موهایتان را رنگ کنید یا اینکه دوران بارداری را بدون استرس و نگرانی پشت سر بگذارید. در ادامه محصولاتی را که برای رنگ کردن مو به شما کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم. تمام این محصولات را می‌توانید با خیال راحت از وبسایت ریحا تهیه کنید.

رنگ مو بدون آمونیاک پیوریتی اویستر

خریدرنگ مو بدون آمونیاک پیوریتی اویستر

آمونیاک یکی از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده رنگ موهای دائمی است. آمونیاک باعث می‌شود که رنگ مو به درونی‌ترین قسمت مو نفوذ کند و از این طریق سبب تثبیت و ماندگاری بیشتر رنگ روی موها شود. این ماده در کنار فوایدی که دارد و به تثبیت و ماندگاری رنگ مو کمک می‌کند، حساسیت‌زا است و می‌تواند برای خانم‌های باردار خطرناک باشد. از این رو بهتر است خانم‌های باردار از رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده کنند تا احتمال آسیب به جنین را به حداقل برسانند. رنگ مو بدون آمونیاک پیوریتی اویستر یک شامپو فاقد آمونیاک است و مادران باردار می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

امیدوایم که مطالب گفته شده در این مقاله به اندازه کافی برایتان مفید بوده باشد. شما می‌توانید با کلیلک بر روی هایلایت خرید محصول، خیلی راحت و آسان به صفحه کالای مورد نظر در وبسایت ریحا دسترسی پیدا کرده و در مورد خصوصیات آن بیشتر بخوانید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره استفاده ازرنگ مو بدون آمونیاک پیوریتی اویستر دارید؛ حتما از تجربیاتتان در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید.

۶,۳۱۷
محصولات مرتبط
رنگ موی کریتیو رنگهای فندقیcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
8.78
8.78
7.78
7.78
9.78
9.78
رنگ مو مارالMaralامکان ارسال فوری
۵۸,۰۰۰ تومان
6.05
6.05
12.3
12.3
9.51
9.51
+۴۸
تنوع
رنگ موی کریتیو رنگهای فانتزیcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
5.23
5.23
4.68
4.68
9.73
9.73
+۳
تنوع
رنگ موی خیلی روشن کریتیوcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
11.03
11.03
11.08
11.08
90.01
90.01
+۵
تنوع
رنگ موی فوق طبیعی کریتیوcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
77.00
77.00
88.00
88.00
99.00
99.00
+۳
تنوع
رنگ موی کریتیو سری بژ گرمcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
7.31
7.31
8.31
8.31
9.31
9.31
+۱
تنوع
رنگ مو بدون آمونیاک پیوریتی اویسترOyster 
ناموجود
×ASH BLOND شماره 7/1
ASH BLOND شماره 7/1
×LIGHT BLOND شماره 8/0
LIGHT BLOND شماره 8/0
×CHESTNUT BROWN شماره 4/7
CHESTNUT BROWN شماره 4/7
+۱۹
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۶,۳۱۷ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید