یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
8 نکته حیاتی برای استفاده از لنز

8 نکته حیاتی برای استفاده از لنز

امروزه لنزها توانسته‌اند در بخش‌های پزشکی و بهداشتی جای خود را باز کنند و استفاده‌کنندگان زیادی را در سراسر جهان پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد لنز و نکاتی که برای استفاده از آن باید رعایت کنید صحبت کنیم. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید ایران رکورددار استفاده از لنزهای زیبایی در سراسر جهان است. از آن‌جایی که چشم یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است، نباید به سادگی از کنار آن گذر کرد. یک سهل‌انگاری کوچک و بی‌توجهی به چشم‌ها می‌تواند سبب بروز صدمات جبران‌ناپذیری به آن‌ها شود. مهم‌ترین فاکتور در رابطه با استفاده از لنز توجه به مراقبت و سلامت چشم‌ها است. به همین دلیل باید حواس‌تان باشد که اطلاعات صحیحی در مورد استفاده از لنز در اختیار داشته باشید. ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم و کلیدی در رابطه با استفاده از لنز را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم این نکات برای‌تان مفید باشد.

انواع لنز

امروزه استفاده از لنز بسیار مرسوم شده است و تعداد زیادی از خانم‌ها و آقایان هستند که از لنزهای زیبایی و طبی استفاده می‌کنند. هر شخصی ممکن است از لنز برای چشمان ضعیف یا زیباتر کردن چشم‌ها استفاده کند. در حالت کلی دو نوع لنز وجود دارد که یکی از آن‌ها برای زیبایی است و دیگری کاربرد پزشکی دارد. انتخاب لنز متناسب با چشم‌ها یک مساله بسیار مهم است که زمان خرید باید به آن توجه شود.

لنز پزشکی (طبی)

احتمالا افراد زیادی اطراف شما هستند که چشمان ضعیفی دارند و مجبورند دائما از عینک طبی استفاده کنند. استفاده از عینک برای مدت زمان طولانی کمی خسته کننده است و اکثر افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند ناراضی هستند و ترجیح می‌دهد به‌جای عینک از لنز استفاده کنند. افرادی که به اختلالات بینایی مانند دوربینی، نزدیک‌بینی و آستیگماتیسم دچار هستند می‌توانند با استفاده از لنزهای طبی مشکلات بینایی خود را درمان کنند. لنزهای پزشکی یا طبی، همان‌طور که از نام‌شان پیدا است برای مصارف پزشکی کاربرد دارند و در دو نوع رنگی و بی‌رنگ موجود هستند. این نوع لنزها با تجویز پزشک خریداری می‌شوند و مخصوص افرادی هستند که مشکل بینایی دارند. استفاده از لنز طبی رنگی علاوه بر اصلاح مشکل دید، چهره شما را نیز تغییر می‌دهند و انتخاب رنگ آن‌ها کاملا سلیقه‌ای است.

لنز زیبایی

متاسفانه باورهای غلطی در رابطه با استفاده از لنزهای زیبایی وجود دارد و در اکثر آرایشگاه‌ها یا مغازه‌های مختلف و نامعتبر می‌بینیم که انواع لنزها با قیمت پایین به فروش می‌رسند. نکته بسیار مهم در خرید لنز، بهداشتی بودن آن است. یکی از مشکلات و معضلاتی که ممکن است با استفاده از لنزهای زیبایی و یا طبی برای چشم‌ها پیش بیاید نرسیدن اکسیژن کافی به قرنیه است. خشکی چشم نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن با استفاده از لنز برای‌تان پیش بیاید. لنزها معمولا اشک موجود در چشم را جذب می‌کنند و از این طریق باعث ایجاد خشکی و خارش در چشم می‌شوند. لنزهای رنگی بیشتر در جهت زیبایی کاربرد دارند و از نوع لنزهای تماسی هستند. لنزهای رنگی زیادی در بازار وجود دارند و عوامل زیادی هستند که در انتخاب مناسب‌ترین لنز تاثیرگذارند. رنگ پوست، رنگ چشم و شکل ظاهری از عوامل مهمی هستند که در انتخاب رنگ لنز مناسب تاثیر می‌گذارند.

8 نکته حیاتی برای استفاده از لنز

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی افراد زیادی به استفاده از لنزهای زیبایی و طبی روی آورده‌اند. استفاده از لنز به‌جای عینک، مزایای زیادی دارد و علاوه بر راحتی و آسایش بهتری برای شخص فراهم می‌کند، استفاده از آن نیازمند توجه و مراقبت زیادی است. لنز مستقیما با چشم و زیبایی شما ارتباط دارد. انجام مراقبت‌های لازم از لنز، از اهمیت بالایی برخوردار است و عدم رعایت آن‌ها ممکن است باعث بروز انواع عفونت‌های چشمی و مشکلات دیگر شود. انجام این مراقبت‌ها کار سختی نیست و با کمی حوصله و دقت به‌راحتی انجام می‌شود. این مراقبت‌ها هم در مورد لنزهای زیبایی و هم در مورد لنزهای طبی اهمیت دارند و باید آن‌ها را رعایت کنید. در این مقاله از وبسایت ریحا قصد داریم 8 نکته حیاتی برای استفاده از لنز را به شما آموزش دهیم. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که علاقه زیادی به استفاده از لنز دارید و زیاد از آن استفاده می‌کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1- قبل از دست زدن به لنز، دست‌های خود را بشویید

حتما دست‌ها را قبل از برداشتن و گذاشتن لنز بشویید و خشک کنید. برای خشک کردن دست‌ها حتما از حوله یا دستمال بدون پرز استفاده کنید. پرز حوله و لباس به‌راحتی از طریق دست‌ها به داخل چشم و لنز منتقل می‌شود. وجود پرز روی لنز بسیار آزاردهنده است و استفاده از آن را غیرقابل تحمل می‌کند. توصیه می‌شود زمان شستن دست‌ها حداقل 30 ثانیه باشد تا تمام آلودگی‌ها و میکروب‌ها از سطح آن پاک شوند. نکته مهم دیگری که در مورد شستن دست‌ها وجود دارد این است که، هرگز از صابون‌های مرطوب‌کننده و معطر برای شستن دست‌ها استفاده نکنید. لنز ممکن است به دست‌های مرطوب بچسبد و صدمه ببیند. بهتر است مرطوب کردن دست‌ها را به بعد از استفاده از لنز و گذاشتن آن موکول کنید.

2- گذاشتن لنز را هر بار با یک چشم شروع کنید

در حالت کلی و در بیشتر موارد لنز چشم چپ و راست تفاوتی با یکدیگر ندارند. لنز چشم چپ و راست زمانی اهمیت پیدا می‌کند که لنز طبی باشد. در رابطه با لنزهای طبی ممکن است شماره یک چشم با چشم دیگر تفاوت داشته باشد. در این صورت لنزهای چشم چپ و راست تفاوت خواهند داشت. دلیل مهم دیگری که به شما می‌گوید لنز چشم چپ و راست را باهم اشتباه نگیرید این است این امکان وجود دارد یکی از چشم‌ها عفونت کرده باشد، در این صورت عفونت از طریق لنز آلوده به چشم سالم سرایت پیدا می‌کند. به این دلایل بهتر است لنز چشم چپ و راست همیشه مشخص باشد تا سلامت چشم‌ها به خطر نیفتد.

برای جلوگیری از اشتباه گذاشتن، لنز را هر بار با یک چشم شروع کنید تا دفعات بعدی لنز چشم چپ و راست را اشتباه نکنید. تا به اینجا گفتیم که لنز چشم چپ و راست تفاوتی با یکدیگر ندارند. با این وجود زمانی‌که برای اولین بار از لنز استفاده می‌کنید، یکی را در چشم چپ و دیگری را در چشم راست قرار می‌دهید. پیشنهاد متخصصان و کارشناسان این است که لنزی را که برای اولین بار در چشم راست می‌گذارید تا آخر در همان چشم گذاشته شود و لنزی که برای اولین بار در چشم چپ قرار می‌گیرد برای همیشه در همان چشم گذاشته شود. اگر به محفظه نگهداری لنز نیز دقت کرده باشید چشم چپ و راست با حرف L و R جدا شده است. برای پیشگیری از اشتباه به محض در آوردن لنز از چشم هر کدام را در جای خودش قرار دهید.

3- از لنز و محفظه لنز مشترک با دیگران استفاده نکنید

لنز نیز مانند مسواک یک وسیله شخصی است و تنها یک نفر باید از آن استفاده کند. علاوه بر آلودگی‌های محیطی که می‌توانند لنز را آلوده کنند خود چشم نیز آلودگی‌هایی که دارد که به راحتی با لنز مشترک به دیگران منتقل می‌شود. همواره تاکید زیادی بر استفاده از محلول‌های شستشو وجود دارد. شستشو و ضدعفونی کردن لنز تا حد زیادی از عفونت و بیماری‌های چشمی پیشگیری می‌کند. به هر دلیلی ممکن است با ضدعفونی کردن لنز باز هم آلودگی روی سطح آن باقی بماند. در نتیجه حتی اگر مطمئن بودید که لنز دیگری تمیز است، باز هم از آن استفاده نکنید.

زمانی که یک لنز توسط دو نفر استفاده می‌شود دقیقا مشابه بیماری‌های ویروسی، تمام مشکلات چشمی یک شخص، از طریق لنز مشترک، به شخص دیگر منتقل می‌شود. لنز یک جسم خارجی است که وارد چشم می‌شود. لنزهای چشمی به سرعت عوامل عفونی مانند سودومونا و آکانته موبه‌آ را به خود جذب می‌کنند که هر دو آن‌ها باعث بیماری‌های چشمی خطرناک می‌شوند. میکروب آکانته موبه‌آ صدمات جبران‌ناپذیری به چشم‌ها می‌زند و میکروب سودومونا نیز طی دو روز سبب بروز عفونت و پارگی قرنیه می‌شود.

استفاده از لنز مشترک حتی برای مدت زمان کوتاه نیز کار بهداشتی و اصولی نیست و فرد را دچار مشکلات بسیار زیادی می‌کند. سوزش، خارش، قرمزی، تورم و ایجاد حساسیت از جمله عوارض استفاده از لنز مشترک است. بدترین مشکلی که در رابطه با استفاده از لنز مشترک ممکن است برای شخص به‌وجود بیاید ابتلا به عفونت چشمی است. برخی از عفونت‌های چشمی ممکن است در نهایت منجر به تخلیه چشم شوندکه بسیار آزاردهنده و وحشتناک است. برخی افراد بعد از استفاده از لنز مشترک اظهار می‌کنند که مشکلی برای‌شان پیش نیامده است ولی از این موضوع آگاهی ندارند که با استفاده مداوم از لنز مشترک در مدت زمان کوتاهی دچار بیماری‌های عفونی چشمی خواهند شد.

4- لنز را قبل و بعد از استفاده با محلول مخصوص شستشو دهید

راه‌های زیادی برای شستشو و تمیز کردن لنز وجود دارد. لنز مستقیما درون چشم قرار می‌گیرد و کوچک‌ترین آلودگی و میکروبی می‌تواند به چشم‌ها صدمه بزند. انواع و اقسام مایع و محلول شستشو لنز در بازار موجود است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها لنزتان را ضدعفونی کنید. محلول‌های شستشو لنز بسیار کارآمد هستند و قادرند رسوبات و پروتئین‌های چسبیده به لنز را به خوبی تمیز کنند. همچنین این محلول‌ها سبب رطوبت‌رسانی به لنز می‌شوند و تحمل لنز در چشم را آسان‌تر می‌کنند. حتی اگر مایع شستشو لنزتان تمام شده باشد باز هم از آب برای تمیز کردن لنز استفاده نکنید.

آب آشامیدنی ممکن است حاوی میکروب‌هایی باشد که باعث عفونت‌های شدید چشمی شود. تماس لنز با آب علاوه بر اینکه احتمال ابتلا به میکروب را بالا می‌برد، باعث تغییر شکل لنز نیز می‌شود. از دیگر عوارض استفاده از آب برای شستن لنز می‌توان به چسبنده شدن آن اشاره کرد. این کار باعث می‌شود لنز به قرنیه بچسبد و باعث خراش و آسیب به آن شود. به همین دلیل توصیه می‌شود جاهایی مانند استخر و حمام که لنز با آب در تماس است از لنز استفاده نشود.

یکی از اشتباهاتی که معمولا اکثر افراد مرتکب آن می‌شوند استفاده از سرم برای ضدعفونی کردن لنز است. سرم‌های شستشو ممکن است بتوانند آلودگی‌های سطحی مانند مژه و آرایش را از سطح لنز پاک کنند ولی قادر به ضدعفونی و رسوب‌زدایی آن نیستند. لنزهای تماسی به‌خاطر نرم بودن‌شان بیش از دیگر لنزها پروتئین و رسوب چربی داخل چشم را به خود جذب می‌کنند. این رسوبات آسیب‌زا تنها با استفاده از محلول‌های ضدعفونی کننده، استریل و رسوب‌زدایی می‌شوند. اشتباه فاحش دیگر آن است که برخی افراد نه‌تنها لنز را با سرم شستشو می‌شویند، بلکه از سرم شستشو برای جالنزی و نگه‌داری لنز نیز استفاده می‌کنند.

در واقع این کار با سرعت بیشتری لنز شما را خراب و غیرقابل استفاده می‌کند. برای تمیز کردن لنز، بعد از اینکه دست‌ها را تمیز شستید و خشک کردید باید یکی از لنزها را کف دست‌تان قرار دهید و محلول ضدعفونی کننده را روی آن بریزید. با حرکت دست خود به سمت بالا و پایین، لنز را تمیز کنید و از ایجاد حرکات دایره‌ای بر روی لنز جدا خودداری کنید. برای اطمینان از تمیز شدن لنز می‌توانید شستشو را دو بار انجام دهید تا لنز کاملا تمیز و ضدعفونی شود. حواس‌تان باشد محلول شستشو و نگه‌دارنده لنز را همیشه همراه‌تان داشته باشید و یک ماه بعد از باز کردن، آن را دور بریزید، حتی اگر مقدار زیادی از آن هنوز باقی مانده باشد.

5- شستشو محفظه نگهدارنده لنز

به همان میزان که به شستن لنزهایتان اهمیت می‌دهید باید به تمیز کردن محفظه لنزتان نیز اهمیت دهید. محفظه نگهداری لنز را باید حداقل شبی یک‌بار با محلول ضدعفونی کننده شستشو دهید. بعد از تمیز کردن محفظه اجازه دهید در هوای آزاد کاملا خشک شود تا امکان ابتلا به باکتری به حداقل برسد. عمر مفید جالنزی حدودا 3 ماه است، پس ترجیحا محفظه را هر دو الی سه ماه یک‌بار تعویض کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که دائما از لنز استفاده می‌کنید حتما این را می‌دانید که باید هر شب مایع لنز را خالی کنید و با مایع لنز جدید و تمیز آن را پر کنید. اگر این کار را هر شب انجام ندهید و لنزها درون مایع لنز مانده و آلوده قرار بگیرند خطر عفونت چشم‌ها چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

بعضی افراد برای ضدعفونی کردن محفظه لنز آن را در آب جوش، می‌جوشانند که این کار، درست و اصولی نیست. آب حاوی ریزماده‌های خطرناکی است که به لنز و جای آن می‌چسبد و سبب آسیب رساندن به چشم‌ها می‌شود. بنابراین برای حفظ سلامتی چشم‌هایتان لنز را با آب نشویید و فقط از محلول‌های شستشو برای ضدعفونی و تمیز کردن آن‌ها استفاده کنید. نکته مهم و قابل توجه دیگر در رابطه با تمیز کردن محفظه نگه‌داری لنز، شستشو با الکل است. علارقم اینکه الکل یک پاک‌کننده فوق‌العاده قوی است، به هیچ عنوان برای شستن محفظه لنز پیشنهاد نمی‌شود. اگر ظرف لنز را مرتب و به‌طور اصولی نشویید یک لایه انگل کف آن تشکیل می‌شود که ممکن است منجر به بروز انواع عفونت‌ها و بیماری‌های چشمی شود.

6- با لنز نخوابید

قرنیه چشم تنها عضو از بدن است که از راه هوا نفس می‌کشد و اکسیژن مورد نیازش را تامین می‌کند. این فرآیند حتی در خواب نیز ادامه دارد و متوقف نمی‌شود. زمانی که لنز داخل چشم قرار دارد، در واقع یک لایه محافظ روی قرنیه را می‌پوشاند و مانع از رسیدن اکسیژن به آن می‌شود. قرنیه بخشی از چشم است که سبب محافظت از آن در برابر عوامل آسیب‌زا می‌شود. اولین مشکلی که خوابیدن با لنز برای‌تان ایجاد می‌کند این است که با جلوگیری از ورود اکسیژن به چشم، لنز دچار خشکی می‌شود و خارج کردن آن از چشم سبب صدمه زدن به چشم‌ها می‌شود. زمانی‌که اکسیژن‌رسانی به قرنیه با اختلال مواجه شود، وریدهای جدید وظیفه اکسیژن‌رسانی را انجام می‌دهند که سبب بروز التهابات چشمی می‌شود.

کمبود و عدم وجود اکسیژن مورد نیاز قرنیه، بعد از مدت 24 ساعت، صدمات جبران‌ناپذیری به چشم‌ها وارد می‌کند و ممکن است شخص، دیگر نتواند از لنز استفاده کند. یکی دیگر از عوارض خوابیدن با لنز عفونت قرنیه است. عفونت قرنیه ممکن است باعث تورم بیش از حد رگ‌های خونی شده و در نهایت منجر به زخم و پارگی قرنیه شود. زمانی که با لنز می‌خوابید فشار زیادی به چشم‌ها وارد می‌شود که در نتیجه آن چشم‌ها خسته و دچار تاری در دید می‌شوند. از دیگر عوارض خوابیدن با لنز می‌توان به خشکی چشم اشاره کرد. خشکی چشم سبب بروز التهابات ظاهری در چشم‌ها می‌شود و در موارد شدیدتر نیز ممکن است تا ایجاد زخم‌های سطحی روی چشم نیز پیش برود. با توجه به مواردی که تا به اینجا گفتیم به این نتیجه می‌رسیم که خوابیدن با لنز کار درستی نیست. از عوارض شایع خوابیدن با لنز می‌توان به کاهش دید و عفونت‌های شدید چشمی اشاره کرد.

7- با لنز حمام نکنید

اکثر اپتومتریست‌ها و چشم‌پزشکان سراسر دنیا بر این مسئله تاکید می‌کنند که با لنز به حمام و استخر نروید. اگرچه آب نماد تمیزی و پاکیزگی است ولی در حالت عادی حاوی میکروب‌ها و باکتری‌هایی است که به بدن انسان آسیب می‌زند. لنزها شبیه به اسفنج هستند و زمانی که در معرض آب قرار می‌گیرند آن را به خود جذب می‌کنند. وجود لنز در چشم، چشم‌ها را در برابر آلودگی‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند. غیر از آب چیزهای دیگری مانند لیف، دوش، وان و شیرهای آب در حمام وجود دارند که ممکن است چند برابر بیشتر از آب آلوده باشند. تمام این‌ها می‌توانند خطر ابتلا به عفونت‌های چشمی را افزایش دهند.

استفاده از لنز هنگام دوش گرفتن نه تنها باعث خراب شدن لنز و کاهش کیفیت آن می‌شود بلکه به سلامت چشم‌ها نیز آسیب می‌زند. از طرفی بخار و گرمای داخل حمام نیز لنز را خشک و کوچک می‌کند. خشک شدن لنز خطر چسبیدن آن به قرنیه را افزایش می‌دهد و در برخی موارد ممکن است جدا کردن آن کمی سخت و دردناک نیز باشد. دوش گرفتن هنگام استفاده از لنز مانند شناکردن یا خوابیدن با آن است و یکی از رایج‌ترین اشتباهات در مراقبت صحیح از لنز به حساب می‌آید.

8- از محلول شستشو لنز بیش از یک‌بار استفاده نکنید

نکته بسیار مهم در مورد نگه‌داری لنز، داخل محفظه لنز، این است که باید بعد از هربار استفاده از لنز، محلول داخل جا لنزی را تعویض کنید. به هیچ عنوان از یک محلول دو بار استفاده نکنید و آن را بلافاصله بعد از خالی کردن از محفظه، دور بریزید. هر بار که مایع لنز را عوض می‌کنید حتما از مایع جدید و تمیز برای جایگزین کردن آن استفاده کنید. اگر لنز برای مدت زمان طولانی درون مایع قرار دارد پیش از استفاده از آن حتما لنز را با محلول تازه و تمیز بشویید و ضدعفونی کنید. فقط از محلول‌های تازه و تمیز برای نگه‌داری لنز استفاده کنید و تحت هیچ شرایطی آن را رقیق نکنید. قارچ‌ها و باکتری‌ها به سرعت در محلول لنز مانده و تعویض نشده رشد می‌کنند و سبب بروز بیماری‌های خطرناک چشمی می‌شوند.

روش گذاشتن لنز داخل چشم

همیشه از انگشت اشاره و شست برای برداشتن و گذاشتن لنز داخل چشم استفاده کنید. برای قرار دادن لنز داخل چشم‌ها باید آن را نوک انگشت اشاره قرار دهید و به آرامی داخل چشم بگذارید. برای استفاده راحت‌تر پلک پایین را با استفاده از انگشت وسط همان دست به سمت پایین بکشید و با دست دیگر پلک بالا را نگه دارید. بهتر است لنز را مستقیما روی عنبیه چشم قرار دهید. پلک‌ها را رها کنید و به آرامی پلک بزنید. بعد از چند بار پلک زدن لنز به درستی سر جایش قرار می‌گیرد. برای بیرون آوردن لنز، پلک پایینی را به سمت پایین بکشید و به بالا یا پهلو نگاه کنید. لنز را به سمت سفیدی چشم حرکت دهید و با کمک انگشت اشاره وشست به‌صورت نیشگون از روی سفیدی چشم بردارید. علاوه بر انگشت از اپلیکاتور نیز می‌توانید برای برداشتن و گذاشتن لنز استفاده کنید.

بعضی افراد از گذاشتن لنز با دست واهمه دارند، این افراد بهتر است از اپلیکاتور مخصوص برای این کار استفاده کنند. این روش نه‌تنها راحت‌تر است بلکه بهداشت بیشتری نیز دارد.هرگز برای برداشتن و گذاشتن لنز از ناخن استفاده نکنید. برخورد ناخن با لنز ممکن است آن را خراش دهد یا پاره کند. همچنین ناخن‌های بلند ممکن است به چشم آسیب بزنند و چشم‌ها دچار عفونت کنند. ناخن‌ها اغلب محل تجمع میکروب‌ها هستند و این میکروب در اثر تماس به لنز منتقل می‌شود. اگر اکثرا ناخن‌هایتان بلند است و تمایلی به کوتاه کردن آن‌ها ندارید باید آن‌ها را مرتبا با استفاده از مسواک تمیز کنید تا احتمال آلودگی لنز به حداقل برسد. قبل از استفاده از لنز به دقت آن را بررسی کنید تا آسیب ندیده باشد. وجود آسیب و پارگی در لنز نه‌تنها آن را غیر قابل تحمل می‌کند، بلکه به چشم‌ها نیز آسیب می‌زند.

نکات مهم آرایشی هنگام استفاده از لنز

از گذشته تا به امروز خانم‌ها برای داشتن چشمانی جذاب و زیبا برای آرایش چشم‌ها اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شدند. امروزه استفاده از لنز بسیار رایج است و اکثر افراد ترجیح می‌دهند برای کاربردهای زیبایی و پزشکی از لنزهای رنگی استفاده کنند. استفاده از لنز، زمانی که صورت آرایش دارد کمی حساس می‌شود و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. لنزها به شدت در معرض آلودگی و میکروب قرار دارند و عدم رعایت نکات بهداشتی می‌تواند به چشم‌ها آسیب بزند. استفاده از لوازم آرایش‌های ضدحساسیت بهترین انتخاب برای آرایش با لنز هستند.

ترجیحا زمانی که از لنز استفاده می‌کنید از محصولات چرب، روغنی، اکلیلی و پودری اجتناب کنید. این ترکیبات با ورود به چشم باعث ایجاد حساسیت و خارش می‌شوند. نکته مهم در رابطه با استفاده از لنز این است که زمانی که لنز دارید از لوازم آرایشی که بر پایه آب هستند استفاده کنید تا آسیب کمتری به چشم‌هایتان وارد شود. قانون طلایی استفاده از لنز این است که لنز را قبل از اینکه آرایش چشم را شروع کنید، داخل چشم‌ها قرار دهید. البته بعد از اتمام آرایش نیز می‌توانید از لنز استفاده کنید ولی در این صورت ممکن است ذرات آرایش همراه با لنز وارد چشم شوند.

به منظور مراقبت از چشم‌ها و پیشگیری از ابتلا به عفونت بهتر است لنز را قبل از انجام آرایش چشم، داخل چشم‌ها قرار دهید. علاوه بر مراقبت از چشم، ممکن است با گذاشتن لنز چشم‌تان اشکی شود که در این صورت آرایش‌تان نیز کثیف و بهم‌ریخته می‌شود. زمانی که لنز داخل چشم قرار دارد، چشم‌ها بسیار حساس و آسیسب‌پذیر هستند. به همین دلیل برای آرایش چشم عجله نکنید و این کار را با دقت و حوصله انجام دهید. برای جلوگیری از ورود لوازم آرایش به داخل چشم بهتر است از کشیدن مداد داخل پلک پایین خودداری کنید و فقط روی پلک بالا و قسمت بیرونی چشم، خط چشم بکشید.

در رابطه با ریمل زدن نیز مراقب باشید، فرچه ریمل را خیلی به چشم نزدیک نکنید. همچنین لوازم آرایش‌تان را با دیگران به اشتراک نگذارید. استفاده از لوازم آرایش مشترک احتمال عفونت و بروز بیماری‌های چشمی را تا چند برابر افزایش می‌دهد. در پایان برای پاک کردن آرایش نیز حواس‌تان باشد پیش از پاک کردن آرایش لنزها را از چشم خارج کنید. با توجه به نکاتی که تا به اینجای مقاله ذکر کردیم مراقبت از لنز و رعایت بهداشت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه سلامت خود و چشم‌هایتان را به خطر نیندازید بهتر است به این دستورالعمل‌ها پایبند باشید.

۹,۲۰۹
محصولات مرتبط
شابلون خط چشم گربهOther Brandامکان ارسال فوری
۲۴,۰۰۰ تومان
Black
Black
سایه چشم افکشن رولوشنRevolution 
۶۳۵,۰۰۰ تومان
۱۵ رنگ
خط چشم مدادی اورگلسHourglass 
۲,۶۴۵,۰۰۰ تومان
Obsidian
Obsidian
Canyon
Canyon
Bronze
Bronze
+۲
تنوع
خط چشم مدادی گوچیGucci 
۳,۷۳۸,۰۰۰ تومان
001 Noir
001 Noir
004 Bordeaux
004 Bordeaux
003 Chocolat
003 Chocolat
+۳
تنوع
مداد چشم و خط چشم ماژیکی ضد آب دبل تیک تارتtarteامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۹۸۱,۰۰۰ تومان۲,۶۸۲,۰۰۰ تومان
black
black
brown
brown
خط چشم ماژیکی دیپ بیوBeyu 
۵۷۰,۰۰۰ تومان
21
21
×22
22
خط چشم آکوا کریولانkryolanامکان ارسال فوری
۱۷,۰۰۰ تومان
مشکی
مشکی
075
075
076
076
+۳
تنوع
خط چشم ژله ای یورنYorn 
۶۷۵,۰۰۰ تومان
stars black
stars black
Brown
Brown
Navy blue
Navy blue
+۳
تنوع
پرایمر چشم ویل اورگلسHourglass 
۳,۷۹۵,۰۰۰ تومان
۹.۷ میل
خط چشم آرت لاینر لانکومLancomeامکان ارسال فوری
۵,۱۷۵,۰۰۰ تومان
01 black satin
01 black satin
پرایمر چشم پارادایس لورئالLoreal 
۱,۶۳۹,۰۰۰ تومان
۶.۵ میل
مداد چشم جامبو نیکسNYX 
۱,۲۸۸,۰۰۰ تومان
Lime 613
Lime 613
637 Macaroon
637 Macaroon
601 Black Bean
601 Black Bean
+۳
تنوع
سایه چشم پودر براق ایدونIdun 
۱,۲۵۴,۰۰۰ تومان
شماره402
شماره402
شماره 405
شماره 405
شماره 404
شماره 404
+۳
تنوع
سایه چشم پودر مات دبوراDeborah 
۳۲۴,۰۰۰ تومان
شماره 02
شماره 02
شماره 05
شماره 05
شماره 01
شماره 01
+۱۲
تنوع
سایه چشم پودر طبیعی دبیDebbyامکان ارسال فوری
۱۵۳,۰۰۰ تومان
سایه چشم پودر مات مایMy 
۱۷۵,۰۰۰ تومان
مشکی
مشکی
068
068
×سفید
سفید
+۲
تنوع
سایه چشم پودر مات کالیستاCallistaامکان ارسال فوری
۴۱۱,۰۰۰ تومان
۴ رنگ
سایه چشم کرم مات ایلیاIlia 
۳,۴۲۰,۰۰۰ تومان
Aster
Aster
Baroque
Baroque
Juniper
Juniper
+۵
تنوع
خط چشم مایع طبیعی ایلیاIlia 
۳,۰۸۰,۰۰۰ تومان
Midnight Express
Midnight Express
سایه چشم براق ویر اورگلسHourglass 
۴,۴۸۵,۰۰۰ تومان
Aurora
Aurora
Solstice
Solstice
Prism
Prism
+۴
تنوع
مداد چشم اینفایلبل گریپ لورئالLoreal 
۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان
Intense Black
Intense Black
Blue Jersey
Blue Jersey
Brown Denim
Brown Denim
خط چشم مدادی ویر اورگلسHourglass 
۳,۷۹۵,۰۰۰ تومان
Cave
Cave
Solstice
Solstice
Obsidian
Obsidian
+۲
تنوع
خط چشم مایع نچرال اوتیOttieامکان ارسال فوری
۲۹۸,۰۰۰ تومان
0
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۹,۲۰۹ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید