یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
روش خانگی و آسان مقابله با خشکی لب

روش خانگی و آسان مقابله با خشکی لب

داشتن لب‌های نرم، زیبا و خوش‌فرم آرزوی همه است. متاسفانه خشکی لب مشکل شایعی است که اکثر افراد با آن درگیر هستند. این مشکل با سرد شدن هوا تشدید می‌شود و در اکثر موارد می‌تواند دردناک و آزاردهنده باشد. در این فصول اغلب لب‌ها خشک و ترک‌خورده به‌نظر می‌رسند و گاهی اوقات نیز این خشکی باعث ایجاد زخم و خونریزی می‌شود. بهتر است در فصل زمستان که هوا سرد و خشک است لب‌هایتان را پشت شال گردن پنهان کنید. تحمل کردن لب‌های خشک و پوسته پوسته کمی سخت و دردناک است. لب‌ها برخلاف دیگر قسمت‌های بدن غدد چربی‌ساز ندارند، به همین دلیل بیشتر از دیگر بخش‌های بدن در معرض خشک شدن قرار دارند.

اگر ترک‌خوردگی و خشکی لب‌ها درمان نشود به مرور زمان، دچار عفونت می‌شوند و باکتری‌ها به داخل آن‌ها نفوذ می‌کنند. سعی کنید لب‌ها را از داخل و بیرون آبرسانی کنید تا همیشه در حالت هیدراته باقی بمانند، همچنین به مقدار کافی آب بنوشید. در واقع کم آبی بدن یکی از دلایل اصلی خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها است. با مصرف مقدار کافی آب در طول روز طراوت و زیبایی را به لب‌هایتان هدیه دهید. در ادامه این مطلب به معرفی علل خشکی لب می‌پردازیم و روش‌های خانگی متعددی را برای پیشگیری از خشکی و ترک لب به شما معرفی می‌کنیم.

12 علت خشکی و ترک لب

تفاوتی ندارد پوست‌تان خشک باشد یا چرب، در هر صورت اگر از لب‌ها به خوبی مراقبت نکنید خیل زود خشک و ترک‌خورده می‌شوند. لب یکی از قسمت‌های بدن است که بیش از هرجای دیگری در معرض هوا و تابش نور خورشید قرار دارد. به همین علت بیشتر از قسمت‌های دیگر در معرض خشک شدن می‌باشد. ترک لب معمولا بدون هیچ درمانی، بعد از یک یا دو روز خودش خوب می‌شود، اما اگر بعد از این مدت خوب نشد، نیاز به استفاده از روش‌های درمانی است. ما در این مقاله سعی کردیم علل مختلف خشک شدن لب‌ها و راه‌های خانگی برای جلوگیری از آن را به شما معرفی کنیم.

1- کمبود آب بدن

پوست خشک نشانه کم‌آبی بدن است. میزان آبی که در طول روز می‌نوشید ارتباط مستقیمی با سلامتی شما دارد. در واقع زمانی که بدن کم‌آب و دهیدراته می‌شود، برای جبران کم آبی به سراغ آب موجود در پوست بدن و لب‌ها می‌رود. همین اتفاق سبب خشکی پوست و لب می‌شود. اگر فقط زمانی که تشنه هستید به سراغ آب می‌روید باید این را در نظر بگیرید که کم‌آبی بدن‌تان از طریق آب زیرپوستی تامین می‌شود. نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در طول روز ضروری است و نقش مهمی در زیباتر شدن پوست و لب‌ها دارد. اگر در مناطق گرم و خشک زندگی می‌کنید، این شرایط آب و هوایی پوست لب‌ها را به سرعت خشک و پوسته پوسته می‌کنند. در این شرایط بهتر است با کمک دستگاه بخور یا کتری، فضای خانه را مرطوب نگه دارید.

2- مصرف داروی خاص

اگر به تازگی داروی خاصی مصرف می‌کنید و متوجه خشک شدن لب‌هایتان شده‌اید باید این مسئله را به پزشک‌تان اطلاع دهید. عوارض بعضی داروها خشکی پوست است که در این ‌صورت باید در کنار مصرف این داروها از نرم‌کننده‌های لب استفاده شود. اگر می‌خواهید بدانید که خشکی لب‌ها به دلیل مصرف دارو است یا نه بهتر است پیش از مصرف هر دارویی عوارض جانبی آن را به دقت مطالعه کنید. اگر مجبور به استفاده از دارو هستید باید سعی کنید همراه با دارو مقدار زیادی آب بنوشید تا از خشکی بیش از حد لب‌هایتان جلوگیری کنید.

3- تر کردن لب‌ها با بزاق دهان

مرطوب کردن پوست لب با بزاق دهان یکی از عوامل اصلی خشکی مداوم لب‌ها است. عادت نامناسب تر کردن لب‌ها را ترک کنید. خیس کردن لب‌ها با بزاق دهان یک عادت غریزی و طبیعی است که با هدف مرطوب کردن لب‌ها انجام می‌شود، ولی غافل از اینکه این کار، خود عامل اصلی خشکی و ترک خوردن لب‌ها است. زمانی که لب‌ها را با زبان خیس می‌کنید، این کار فقط برای چند لحظه لب‌ها را مرطوب نگه‌ می‌دارد و زمانی که بزاق دهان تبخیر شود، لب‌ها خشک‌تر می‌شوند. در واقع آنزیم‌های موجود در بزاق دهان برای پوست حساس و نازک لب بسیار خشن عمل می‌کنند.

4- نفس کشیدن با دهان

اگر بینی‌تان گرفته است یا بر طبق عادت یا هر چیز دیگری از راه دهان نفس می‌کشید، خشکی لب‌ها اتفاق غیرمنتظره‌ای نیست. زمانی که با دهان نفس می‌کشید لب‌ها با هوای بیشتری در تماس هستند و هوای خشک بیشتری از روی لب‌ها عبور می‌کند، در نتیجه لب‌ها مقدار زیادی از رطوبت خود را از دست می‌دهند. نفس کشیدن با دهان باعث بروز ترک به‌ویژه در گوشه‌های لب می‌شود. در این شرایط علاوه بر اینکه باید به دنبال راهکاری برای درمان خشکی لب‌ها باشید باید مشکل با دهان نفس کشیدن را هم حل کنید.

5- عدم استفاده از نرم‌کننده‌های لب

یک راه خوب و موثر برای پیشگیری و درمان خشکی لب‌ها استفاده از کرم نرم و مرطوب‌کننده است. استفاده از نرم‌کننده یک لایه رطوبت روی پوست ایجاد می‌کند که در پیشگیری و درمان خشکی لب موثر است. برای جلوگیری از خشکی لب‌ها، علاوه بر اینکه در طول روز لب‌هایتان را نرم نگه می‌دارید، بهتر است شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب نیز این کار را انجام دهید. بعد از اینکه کارهایتان را انجام دادید، پیش از خوابیدن یک لایه کرم و نرم‌کننده روی لب‌ها بزنید و صبح‌ها با استفاده از مسواک یا هر چیز دیگری پوست‌های خشک و مرده را از روی لب‌ها بردارید. این کار باعث افزایش گردش خون در ناحیه لب‌ها می‌شود. بهتر است از مرطوب ‌کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی موم عسل باشند، این نرم‌کننده‌ها در مراقبت از پوست لب به خوبی عمل می‌کنند.

6- کندن پوست لب

کندن پوست لب‌ها یک نوع اختلال وسواسی است و افرادی که به این کار عادت دارند در مواقع استرس و اضطراب بیشتر از مواقع عادی این کار را انجام می‌دهند. کندن پوست لب‌ها کاری غیرارادی است و بعد از مدتی تبدیل به یک عادت روزانه می‌شود. از عوارض این کار می‌توان به زخم، خونریزی، پوسته پوسته شدن و خشکی دائمی لب‌ها اشاره کرد. کندن پوست لب یکی از عادت‌های خطرناکی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. بهتر است زمانی که مشغول کندن پوست لب‌هایتان هستید فورا شرایط‌تان را تغییر دهید.

بعنوان مثال اگر با دست این کار را انجام می‌دهید، دست‌ها را مشغول انجام کاری کنید یا دستکش بپوشید. اگر کندن پوست لب را با دندان انجام می‌دهید بهتر به لب‌هایتان کرم یا رژ بزنید. استفاده از کرم و رژلب نه تنها این عادت را از سرتان بیرون می‌کند بلکه به نرم شدن لب‌ها نیز کمک می‌کند. بهتر است دائما لب‌هایتان را چرب نگه‌دارید زیرا خشکی لب‌ها خود عامل مهمی در کندن پوست آن‌ها است.

7- کمبود ویتامین

عوامل زیادی مانند سردی و خشکی هوا، کمبود آب و نور خورشید باعث خشکی لب‌ها می‌شود، ولی این خشکی می‌تواند دلایل مهم‌تری نیز داشته باشد که یکی از آن‌ها کمبود ویتامین است. کمبود آهن، زینک، و ویتامین‌هایی مانند b6، b12 و a احتمال ترک‌ خوردن لب‌ها را افزایش می‌دهد. ویتامین‌های گروه ب مهمترین گروه ویتامین است که باید مورد توجه قرار بگیرند. به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود قرص‌های مولتی‌ویتامین که حاوی این ویتامین‌ها هستند را در رژیم غذایی‌شان قرار دهند. برخی میوه‌ها مانند پرتقال، نارنگی، خیار و لیمو حاوی ویتامین هستند و مصرف آن‌ها در طول روز، به داشتن لب‌های سالم و شاداب کمک می‌کند.

8- تابش نور خورشید

همان‌طور که اشعه خورشید برای پوست ضرر دارد و باعث آفتاب‌سوختگی و خشک شدن پوست می‌شود، قرار گرفتن لب‌ها در معرض تابش خورشید نیز می‌تواند موجب خشکی و ترک‌خوردن آن‌ها شود. پوست بدن انسان این قابلیت را دارد که وقتی در برابر تابش نور خورشید قرار می‌گیرد ملانین تولید کند. وجود ملانین در پوست باعث محافظت از آن می‌شود. در واقع پوست مکانیسم مورد نیاز برای دفاع از خود را دارد و استفاده از کرم ضدآفتاب این قدرت دفاعی را بالا می‌برد. ولی لب‌ها برخلاف پوست توانایی تولید ملانین را ندارند و زمانی که در برابر اشعه خورشید قرار می‌گیرند به سرعت خشک و چروکیده می‌شوند. برای این منظور توصیه می‌شود از محصولات حاوی SPF برای لب ها استفاده شود. برای خنثی کردن اثر تابش خورشید می‌توانید از یک بالم لب که حاوی ضدآفتاب نیز باشد برای لب‌ها استفاده کنید.

9- استفاده از لوازم آرایش نامرغوب

لب‌ها یکی از اعضای صورت هستند که تاثیر زیادی بر زیبایی فرد می‌گذارند به همین دلیل باید به نحو احسن از آن‌ها مراقبت کنید. استفاده از لوازم آرایش‌های نامرغوب و بی‌کیفیت آسیب‌های زیادی به پوست لب‌ها وارد می‌کنند و سبب می‌شوند برای مدت طولانی از استفاده از هرگونه لوازم آرایشی بر روی لب‌ها محروم شوید. در این شرایط درمان لب‌های آسیب‌دیده کاری دشوار و زمان‌بر است. این نکته را به یاد داشته باشید که زمان خرید لوازم آرایش هرگز کیفیت را فدای قیمت محصول نکنید. استفاده از رژلب‌های بی‌کیفیت باعث خشکی و ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شوند. از این رو بهتر است به ‌جای خرید چند رژلب ارزان و بی‌کیفیت، یک رژ خوب و باکیفیت تهیه کنید و با خیال آسوده از آن استفاده کنید.

10- سیگار کشیدن

اگر می‌دانستید سیگار چه تاثیرات وحشتناکی بر پوست دارد هرگز از آن استفاده نمی‌کردید. پس اگر سیگاری هستید باید این را بدانید که تنباکو موجود در سیگار و دخانیات باعث خشکی و تحریک پوست اطراف لب‌ها می‌شود. تیرگی رنگ لب‌ها و ترک‌خوردن آن از مشکلاتی است که سیگار کشیدن برای افراد ایجاد می‌کند. طی تحقیقاتی که روی افراد سیگاری انجام شده است، آن‌ها اظهار کردند که بعد از ترک و یا کم کردن سیگار، ظرف مدت کوتاهی خشکی لب‌هایشان برطرف شده است و به سرعت خود را بازسازی کرده‌اند.

11- عدم استفاده از ضدآفتاب لب

پوست لب نیز مانند پوست بدن در برابر تابش اشعه مضر خورشید حساس است و باید از آن مراقبت شود. نور خورشید باعث خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها می‌شود و از آنجایی که لب‌ها غدد چربی‌ساز ندارند بیش از پوست بدن در معرض آسیب قرار دارند. آسیبی که اشعه خورشید به پوست لب وارد می‌کند باعث از دست رفتن حالت ارتجاعی آن می‌شود و مراقبت نکردن از لب صدمات زیادی به لب‌ها وارد می‌کند. محصولاتی که دارای SPF هستند به خوبی از لب‌ها در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنند. در نتیجه بهتر است از ضدآفتاب مخصوص لب استفاده کنید تا لب‌هایتان زیبا و باطراوت باقی بمانند.

12- بیماری خاص

ترک‌خوردگی و خشکی لب‌ها می‌تواند با برخی بیماری‌ها مانند تیروئید و التهاب روده در ارتباط باشد. کم‌کاری تیروئید، کمبود ویتامین B و روی و آهن منجر به خشکی لب‌ها می‌شود. بیماری کرون یک نوع التهاب روده است که بر روی تمام دستگاه گوارش انسان، یعنی از لب‌ها تا مقعد را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل اگر دچار ترک لب شدید که همراه با دل درد شدید است حتما باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین آنگولاچیلیتیس یا التهاب گوشه لب و دهان یکی دیگر از عواملی است که باعث بروز خشکی و ترک لب می‌شود. این عارضه باعث ایجاد تکه‌های قرمز و متورم در کناره‌های دهان می‌شود و ممکن است چند روز طول بکشد تا بهبود یابد.

روش‌های ساده و آسان خانگی برای مقابله با خشکی لب

پوست لب بسیار نازک و حساس است و نمی‌تواند مانند دیگر قسمت‌های بدن در برابر خشکی و از دست دادن رطوبت مقاومت کند. خشکی لب‌ها در اکثر موارد نشانه یک بیماری نیست و به راحتی در خانه قابل درمان است. روش‌های خانگی زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خشکی لب‌ها را درمان کنید. در ادامه تعدادی از درمان‌های خانگی برای مقابله با خشکی لب را به شما آموزش می‌دهیم.

استفاده از روغن‌ نارگیل

روغن نارگیل یک آبرسان قوی است. پوست لب‌ها نسبت به سایر اعضای بدن نازک‌تر است و از آن‌جایی که لب‌ها قادر به تولید چربی نیستند با قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت دچار خشکی و پوسته پوسته شدن قرار می‌گیرد. برخی روغن‌ها هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سلامت لب‌هایتان را تضمین کنید. یک از این روغن‌ها روغن نارگیل است. روغن نارگیل یک مرطوب‌کننده طبیعی و ملایم است که خشکی و پوسته‌های لب را برطرف می‌کند. روغن نارگیل همچنین بعنوان ضدآفتاب نیز عمل می‌کند و سبب جوانسازی پوست لب می‌شود.

از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش لب‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. روغن نارگیل دارای خاصیت ضدویروسی و ضدقارچی است و چربی اشباع موجود در آن به تقویت دیواره سلولی پوست کمک می‌کند. روغن نارگیل به سرعت توسط پوست جذب می‌شود و از پوست لب در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. اگر خشکی و ترک لب‌هایتان زیاد است بهتر است دو بار در طول روز، لب‌هایتان را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

لایه‌برداری

زمانی‍که لب‌ها خشک و زبر می‌شوند و پوسته سطح آن‌ها بلند می‌شود، این را به شما می‌گوید که زمان لایه‌برداری است. در این شرایط استفاده از اسکراب یا لایه‌بردار ضروری است. خشکی و پوسته روی سطح لب‌ها مانع از رسیدن مواد مغذی و مرطوب‌کننده به لایه‌های زیرین لب می‌شود. به همین دلیل باید لب‌ها را هر چند وقت یک‌بار لایه‌برداری کرد. این کار علاوه بر اینکه پوست‌های مرده روی لب را از بین می‌برد و ظاهر لب‌ها را زیباتر می‌کند به بهبود وضعیت آن‌ها نیز کمک می‌کند. اسکراب یا لایه‌بردار علاوه بر اینکه به‌صورت آماده در بازار موجود است و می‌توانید آن‌ها خریداری کنید در خانه نیز قابل تهیه است. با استفاده از بسیاری از لوازمی که در خانه موجود دارید می‌توانید یک لایه‌بردار قوی بسازید و برای اسکراب لب‌ها از آن‌ استفاده کنید. دارچین و شکر از موادی هستند که برای تهیه ماسک برای اسکراب لب‌ها کاربرد دارند.

نوشیدن آب کافی

لب‌های زیبا و سالم به زیبایی فرد می‌افزایند، بنابراین باید برای محافظت از آن‌ها ارزش ویژه‌ای قائل شد. خشکی پوست بدن و پوست لب‌ها ارتباط مستقیمی با کم آبی بدن دارد. نوشیدن آب کافی مخصوصا در فصول سرد سال که کمتر احساس تشنگی می‌کنیم از اهمیت زیادی برخوردار است. اولین گام برای درمان خشکی و ترک لب‌ها این است که مطمئن شوید لب‌های شما به اندازه کافی رطوبت دریافت می‌کنند. نوشیدن آب یک راه بسیار ساده و در دسترس برای درمان خشکی لب‌ها است. مصرف آب کافی نه تنها باعث سلامت بدن می‌شود، بلکه به داشتن لب‌های زیبا نیز کمک می‌کند.

آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا بعنوان یک داروی خانگی فواید و خواص بینظیری برای پوست و مو دارد و در یکی دیگر از مقاله‌های ریحا به‌طور مفصل در مورد خواص آن صحبت کردیم. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی، ویتامین و ترکیبات ضدالتهابی است. آلوئه‌ورا یک درمان شگفت‌انگیز برای خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها است و آن‌ها را به خوبی مرطوب و آبرسانی می‌کند. آلوئه‌ورا غنی از ویتامین و اسیدفولیک است که به داشتن لب‌های زیبا و سالم کمک می‌کند. این گیاه خاصیت ضدویروسی و ضدقارچی دارد و به درمان ترک و زخم لب‌ها نیز کمک می‌کند.

گیاه آلوئه‌ورا رشد سلول‌های جدید پوست را تحریک می‌کند و از این طریق باعث درمان تیرگی و آسیب‌های ناشی از تابش نور خورشید می‌شود. در رابطه با آلوئه‌ورا باید این نکته را در نظر بگیرید که این گیاه حساسیت‌زا است. بنابراین پیش از اینکه ژل داخل این گیاه را مستقیما روی لب‌ها بزنید اول روی یک قسمت از پوست تست کنید. اگر به خود گیاه آلوئه‌ورا دسترسی ندارید می‌توانید از محصولات مراقبت از پوست حاوی آلوئه‌ورا که در بازار هستند نیز استفاده کنید.

خیار

یکی از روش‌های موثر خانگی برای رفع خشکی لب‌ها استفاده از خیار است. خیار رطوبت زیادی دارد و با تامین آب مورد نیاز پوست لب، سبب افزایش زیبایی و طراوت آن‌ها می‌شود. برای استفاده از خیار می‌توانید آن را به شکل ورقه‌ای یا رنده شده روی لب‌ها قرار دهید. اجازه دهید خیار برای مدت 10 تا 20 دقیقه روی لب‌ها بماند تا رطوبتش جذب پوست شود. خیار علاوه بر هیدراته کردن لب و رفع خشکی باعث روشن شدن رنگ لب‌ها نیز می‌شود.

ماسک عسل

برای نرم و مرطوب کردن لب‌ها روش‌های زیادی وجود دارد و یکی از آن‌ها استفاده از عسل است. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و یک روش‌ درمانی طبیعی و ایده‌آل برای لب‌ها به‌شمار می‌رود. عسل به خوبی لب‌ها را رطوبت‌رسانی کرده و از بروز انواع عفونت‌ها جلوگیری می‌کند. برای بهره بردن از خاصیت التیام‌بخشی عسل می‌توانید یک تکه پنبه را به عسل آغشته کرده و روی لب‌ها بزنید. بعد از گذشت 20 تا 30 دقیقه عسل را از روی لب‌ها پاک کنید و از تاثیر آن شگفت‌زده شوید. عسل همچنین با خاصیت لایه‌برداری ملایمی که دارد، به لایه‌برداری لب‌ها کمک می‌کند.

1- کرم نرم‌کننده لب مدل آلوئه‌ورا وازلین

خریدکرم نرم‌کننده لب مدل آلوئه‌ورا وازلین

پوست لب نسبت به دیگر قسمت‌های بدن نازک‌تر و حساس‌تر است، به همین دلیل نیاز به مراقبت ویژه دارد. کرم نرم‌کننده لب مدل آلوئه‌ورا وازلین لب‌ها را به خوبی آبرسانی کرده و آن‌ها را تقویت و بازسازی می‌کند. کرم لب آلوئه‌ورا وازلین، حاوی عصاره آلوئه‌ورا است و به شکل کرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول برای لب‌های خشک و ترک‌خورده بسیار قوی عمل می‌کند و دارای ترکیبات مغزی و مفید برای لب‌ها است. کرم نرم‌کننده لب مدل آلوئه‌ورا با خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی بالایی که دارد لب‌ها را برای مدت چند ساعت نرم و شاداب نگه می‌دارد.

2- بالم لب نرم و براق‌کننده عسل کامان

خریدبالم لب نرم و براق‌کننده عسل کامان

لب‌ها فاقد غدد چربی‌ساز هستند و به دلیل پوست نازکی که دارند، بیشتر از دیگر قسمت‌های بدن در معرض خشک شدن و آسیب قرار دارند. لب‌های خشک و پوسته پوسته ظاهر زیبایی ندارند و درصورتی‌ که درمان نشوند سبب ترک‌خوردگی و خونریزی می‌شوند. یک روش آسان و کاربردی برای درمان خشکی لب‌ها استفاده از بالم لب است. بالم لب نرم و براق‌کننده عسل کامان حاوی عسل، روغن آرگان و شی‌باتر است و با از بین بردن خشکی و پوسته سطح لب‌، ظاهر آن را زیبا و باطراوت می‌کند.

این بالم لب دارای SPF15 و فیلتر UV است که سبب محافظت از پوست لب در مقابل اشعه مضر خورشید می‌شود. روغن‌های استفاده شده در این بالم لب با تقویت پوست لب‌ها از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند و لب‌ها را برای مدت طولانی‌تری نرم و مرطوب نگه می‌دارند. این محصول فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر و پارابن است و یک محصول تخصصی مراقبت از پوست لب به حساب می‌آید. اگر لب‌هایتان بیش از خشک و آسیب‌دیده است می‌توانید چند بار در طول روز از این بالم لب استفاده کنید.

3- بالم لب ترمیم‌کننده هیدرودرم

خریدبالم لب ترمیم‌کننده هیدرودرم

خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها مشکل شایعی است که برای هر فردی ممکن است اتفاق بیفتد. این مشکل علاوه بر اینکه شکل ظاهری لب‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد باعث آسیب‌دیدن لب‌ها نیز می‌شود. قرار گرفتن در شرایط نامناسب آب و هوایی، کمبود ویتامین، کم آبی بدن و حساسیت‌های دارویی از جمله مواردی است که سبب تشدید خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها می‌شود. بالم لب یکی از محصولات پرطرفدار در بین خانم‌ها است و تاثیر زیادی در ترمیم و بازسازی لب‌ها دارد.

بالم لب ترمیم‌کننده هیدرودرم حاوی ترکیبات ضدالتهابی، ترمیم‌کنندگی قوی و التیام‌بخش است و فرایند ترمیم پوست‌های خشک و آسیب‌دیده را تسریع می‌بخشد. این محصول حاوی روغن جوجوبا، روغن کالاندولا، روغن کرچک، عصاره لیکوریس، شی‌باتر، بیزابولول و ویتامین E است و به علت خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی که دارد مانع از بروز انواع عفونت‌ها می‌شود. بالم لب ترمیم‌کننده هیدرودرم فاقد چربی است و با پوشش مناسبی که دارد، برای استفاده بعنوان زیرساز رژلب انتخاب مناسب است. این بالم لب بی‌رنگ است، به همین دلیل آقایان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

4- بالم لب روسی وازلین

خریدبالم لب روسی وازلین

لب‌ها یکی از مهم‌ترین اجزا صورت هستند که تاثیر زیادی بر زیبایی شخص دارند. استفاده از بالم لب، لب‌ها را برای مدت زمان طولانی شاداب و باطراوت نگه می‌دارد. بالم لب روسی وازلین، از برند Vaseline و ساخت کشور آمریکا است. این بالم لب حاوی روغن نارگیل است و با خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی که دارد، در مدت کوتاهی خشکی و ترک لب‌ها را برطرف می‌کند. در ترکیبات این بالم لب از ترکیبات روغنی کنترل شده استفاده شده است که نه تنها موجب سنگینی و چسبندگی لب‌ها نمی‌شود بلکه به درخشندگی و زیبایی آن‌ها نیز کمک می‌کند.

این بالم لب دارای رایحه گل رز است و رنگ صورتی ملایمی به لب‌ها می‌دهد. از ویژگی‌های بالم لب روسی وازلین می‌توان به رایحه خوشبو، تغذیه‌کنندگی بافت‌های پوست، مرطوب و نرم‌کنندگی و آبرسانی لب‌ها اشاره کرد. این بالم لب دارای رنگدانه‌های قرمز است و استفاده از آن به آقایان توصیه نمی‌شود. برای استفاده از این بالم لب کافی است انگشت‌تان را به آن آغشته کرده و روی لب‌ها بمالید.

5- بالم لب و اسکراب لب توت‌فرنگی کیس بیوتی

خریدبالم لب و اسکراب لب توت‌فرنگی کیس بیوتی

بالم لب و اسکراب لب توت‌فرنگی کیس بیوتی یک محصول دوکاره است و علاوه بر نرم و مرطوب کردن لب‌ها، آن‌ها را لایه‌برداری و اسکراب نیز می‌کند. این محصول حاوی عصاره توت‌فرنگی است و با لایه‌برداری پوست‌های مرده، به رفع خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها کمک می‌کند. این محصول ویتامینه و آبرسان برای همه افراد مناسب است و به رفع تیرگی و چین و چروک لب‌ها کمک می‌کند.

6- بالم لب ویتامین E بادی شاپ

خریدبالم لب ویتامین E بادی شاپ

پوست لب‌ها نسبت به دیگر قسمت‌های بدن حساس‌تر و نازک‌تر هستند و در صورتیکه به درستی از آن‌ها مراقبت نشود، آسیب‌پذیرتر نیز می‌شوند. بالم لب ویتامین E بادی شاپ یک ابزار آرایشی قوی است که به محافظت از پوست لب‌ها کمک می‌کند. روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده شده در فرمولاسیون این محصول سبب جلوگیری از خشک شدن لب‌ها در شرایط سرد و خشک آب و هوایی می‌شود. بالم لب ویتامین E بادی شاپ، چرب و روغنی نیست و با داشتن مقدار کمی SPF (ضدآفتاب)، از لب‌ها در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

برند بادی شاپ یکی از معروف‌ترین و بهترین برندهای لوازم آرایش است که به دلیل ارائه محصولات خوب و باکیفیت توانسته است طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به‌دست بیاورد. بالم لب ویتامین E بادی شاپ برای مدت 48 ساعت ماندگاری دارد و از لب‌ها در برابر خشکی و آسیب محافظت می‌کند و آن‌ها را نرم و مرطوب نگه ‌می‌دارد. این محصول فاقد الکل، پارابن و آمونیاک است و بعنوان زیرساز آرایش نیز به خوبی عمل می‌کند. بالم لب ویتامین E بادی شاپ با ایجاد حس نرمی و لطافت در پوست لب، علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد. ویتامین E ماده اصلی تشکیل دهنده این بالم لب است، ولی در کنار آن از روغن نارگیل و زیتون نیز استفاده شده است. روغن زیتون و روغن نارگیل فواید زیادی برای لب‌ها دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به تامین رطوبت مورد نیاز لب‌ها اشاره کرد. این برند حامی حیوانات است و اغلب محصولات آن مانند این بالم لب فاقد تست حیوانی است.

7- بالم لب ضدآفتاب هیدرودرم

خریدبالم لب ضدآفتاب هیدرودرم

مطمعنا برای شما هم پیش آمده است که زمانی که در معرض هوای سرد و خشک قرار می‌گیرید لب‌هایتان خشک و پوسته پوسته شود و رطوبت خود را از دست بدهد. در این شرایط بیشتر افراد سعی می‌کنند با مرطوب کردن لب‌هایشان با بزاق دهان خشکی لب‌ها را برطرف کنند. این کار نه‌تنها تاثیری بر نرم کردن لب‌ها ندارد بلکه شرایط را بدتر هم می‌کند. برای رفع خشکی لب‌ها بهترین درمان استفاده از بالم لب است. بالم لب ضدآفتاب هیدرودرم حاوی ویتامین A، E و آلوئه‌ورا است که باعث التیام خشکی و زخم لب‌ها می‌شود.

روغن جوجوبا استفاده شده در فرمولاسیون این بالم لب جادویی با اثر نرم و مرطوب‌کنندگی که دارد در افزایش الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست لب‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. این محصول حاوی ضدآفتاب است و با خاصیت ضدآبی که دارد برای استفاده در روزهای گرم تابستان مناسب است. بالم لب ضدآفتاب هیدرودرم بی‌رنگ است و آقایان هم می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. نکته مهم در رابطه با استفاده از بالم لب این است که اگر احساس می‌کنید لب‌هایتان بیش از حد پوسته پوسته است پیش از زدن بالم لب، از اسکراب لب استفاده کنید. این کار با حذف سلول‌های مرده از سطح پوست، کارایی بالم لب را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

در پایاناین مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده به حد کافی برایتان مفید واقع شده و با خصوصیات کلی لب‌های خشکآشنا شده باشید. شما می‌توانید طبق سلیقه یا نیازتان اقدام به خرید انواع محصولات تقویت‌کننده لب و بالم لب‌ها از فروشگاه ریحا کنید. تمامی این کالاها با کلیک بر روی هایلایت خرید محصول، دسترسی راحت‌تریداشته و به راحتی قابل تهیه هستند. همچنین اگر دیدگاه خاصی در مورد استفاده از هریک از موارد اشاره شده دارید؛ حتما تجربهخود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید و نظرتان را با ما در میان بگذارید.

محصولات مرتبط
بالم لب آبرسان براق شین اسکرین اولترا ویولتUltra Violetteامکان ارسال فوری
۲,۲۳۰,۰۰۰ تومان
flamingo
flamingo
بالم لب کرم بروله طبیعی نرم کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۵۹,۰۰۰ تومان۱۵۰,۰۰۰ تومان
۷ میل
بالم لب توت فرنگی براق مرطوب کننده نیوآNiveaامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲۲۵,۰۰۰ تومان۲۱۵,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
بالم لب هلو براق آبرسان لبلوLabelloامکان ارسال فوری
۲۵۱,۸۸۰ تومان
۴.۸ میل
بالم لب هندوانه براق آبرسان لبلوLabelloامکان ارسال فوری
۲۳۶,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
بالم لب عسل براق نرم کننده کامانComeon 
۲۱۰,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
۳.۵ میل
بالم لب آلوئه ورا براق نرم کننده کامانComeon 
۲۱۰,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
۳.۵ میل
بالم لب رزی لیپس طبیعی نرم کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۷ میل
بالم لب آلبالو براق نرم کننده کامانComeon 
۱۴۸,۰۰۰ تومان
۳.۵ میل
۴.۸ میل
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید