یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
عوارض استفاده از عطرهای تقلبی چیست؟

عوارض استفاده از عطرهای تقلبی چیست؟

استفاده از عطر یا محصولات آرایشی تقلبی به این معنی است که هیچ تضمینی برای کیفیت ندارید و به راحتی سلامتی خود را به خطر می اندازید. وقتی کالاهای تقلبی می‌خرید، یعنی از حقوق خود به عنوان مصرف‌کننده چشم‌پوشی می‌کنید. چراکه در صورت معیوب یا ناسالم بودن محصول هیچ تضمینی وجود ندارد و مصرف کننده را در مقابل هر حادثه‌ای بی دفاع می‌کند.

عطرها و لوازم آرایشی و بهداشتی که به طور غیرقانونی فروخته می‌شوند، فاقد کنترل‌های ایمنی و بهداشتی هستند. یعنی این محصولات در آزمایشگاه‌ها آزمایش نمی‌شوند و بر خلاف محصولات معتبر، لازم نیست قبل از فروش آنالیز سم‌شناسی انجام دهند! آنها حتی ممکن است شامل موادی باشند که مجاز از استفاده آن در لوازم آرایشی نیستند، زیرا می تواند منجر به تحریک پوست، واکنش های آلرژیک، جوش و یا خیلی بدتر از این ها شود.

تجارت عطرهای تقلبی و درآمدهای فضایی

شبکه‌‌های جرائم سازمان یافته ده‌‌های میلیون یورو از این تجارت زیرزمینی در بازارهای اروپا به جیب میزنند. تجارتی مجرمانه‌ای که به مراتب جریمه‌‌ و تبعات کمتری نسبت به قاچاق مواد مخدر و یا تجارت جنسی دارد. این وضعیت در حالی اتفاق افتاده است که نمایندگان برندهای مشهور و لوکس عطر بدون توجه به مضرات عطرهای تقلبی برای سلامت مردم، در مقابل این اتفاق سکوت کرده و واکنشی نشان نمی‌دهند. حتی اگر در مسیر قاچاق به افسرانی مبارزه با قاچاق برنخورند، این سکوت، به معنی ورود راحت‌تر این عطرها به بازار جهانی است!

خطرات سلامتی

ارزش بالای محصولات اورجینالنشان می دهد که خرید و فروش محصولات تقلبی به نقطه اوج خود رسیده است. از سوی دیگر، آگاهی عمومی از خطرات و عواقب استفاده از اقلام تقلبی بسیار کم است. اکثر اقلام مارک‌دار از کمپانی‌های خوب قیمت گزافی دارند، به همین دلیل است که اکثر مردم تمایل دارند به سراغ جایگزین‌های ارزان تر و تقلبی بروند که دقیقا شبیه نمونه اصلی هستند. با این حال، آنچه نگران کننده است استفاده از مواد شیمیایی خطرناک و سمی در این محصولات تقلبی است که ممکن است برای مصرف کنندگان کشنده باشد.

مواد تشکیل دهنده عطرها و لوازم آرایشی تقلبی منجر به مسمومیت استنشاقی، سوزش چشم، درماتیت، واکنش‌های آلرژیک شدید، آثار روی پوست، حساسیت به نور یا حتی مشکلات جدی‌تری برای سلامتی در دراز مدت خواهد شد. اکثر عطرهای تقلبی را تا 50 درصد آب تشکیل می‌دهد، به علاوه اتانول صنعتی یا با کیفیت پایین به عنوان حلال استفاده می‌شود. برخی از آنها عبارتند از دی اتیلن گلیکول، یک ماده سمی که در محصولات آرایشی و بهداشتی به جز مقادیر بسیار کمی مجاز نیست، و سایر مواد ممنوعه نیز در این محصولات شناسایی شده است.

مقدار کمی از مواد اولیه عطرسازی مانند ژرانیول یا سیترول می‌تواند فرمول را بپوشاند و مصرف کنندگان را فریب دهد. محصولات تقلبی حاوی فیلترهای UV نیستند، بنابراین ممکن است در زیر نور خورشید واکنش داده و تجزیه شوند و موادی تولید کنند که برای سلامتی خطرناک است. اکثر عطرهای تقلبی حاوی ترکیبات بسیار متفاوتی هستند و ممکن است شامل حلال‌های صنعتی یا اجزای سمی یا ممنوعه باشند که در صورت تماس چند ساعته با پوست می‌تواند مشکلات جدی را ایجاد کنند.

مواد شیمیایی موجود در عطرهای مصنوعی با التهاب پوست و سرطان کبد مرتبط هستند. این به این دلیل است که معمولا عطر روی نواحی حساس مانند مچ دست و گردن اسپری می‌شود و سپس به پوست نفوذ کرده و وارد بدن می‌شوند! عطرهای تقلبی معمولا حاوی سطوح بالاتری از متانول هستند، برخلاف آنها عطرهای اصلی معمولا از اتانول در مقادیر کم به عنوان یک حلال ایمن و بی‌خطر استفاده می‌کنند. متانول موجود در عطرهای تقلبی به فرمالین تبدیل می‌شود که می‌تواند باعث سرطان کبد و همچنین به طور بالقوه باعث سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، معده درد و حتی مشکلات بینایی شود.

علاوه بر این، آزمایشات نشان داده است که اگر مایع عطر تقلبی مستقیما در معرض چشم قرار گیرد، کاربران ممکن است نزدیک بینی یا کوری و همچنین تنگی نفس و مشکلات تنفسی را تجربه کنند. سایر اثرات منفی طولانی مدت این عطرهای تقلبی شامل بیماری های عصبی و درماتیت فوتوکانتکت است. در نتیجه، برای مشتریان مهم است که قبل از استفاده از عطر، سلامت و اصل بودن آن را تشخیص داده و ارزیابی کنند.

کودکان زیر 15 سال، قربانی عطرهای تقلبی

در این آشفته بازار، نکته تاسف بار قربانی شدن کودکان به خاطر مضرات عطرهای تقلبی و ازآب‌‌ گذشته است. در سال 2011 سه دختر نوجوان رومانیایی بین سنین 12 تا 13سال در بیمارستان بعد از مراقبت‌‌های ویژه درمانی جان خود را از دست دادند. آنها پس از استنشاق سم موجود در عطرهای تقلبیدچار مسمومیت شده بودند، که گفته می‌شود به صورت غیر رسمی در چین تولید و بسته بندی شده‌‌ باشند. دخترانی که قبل از مرگ، علائمی مثل تهوع و سرگیجه در آنها بروز کرده بود، تنها نمونه کوچکی از ده‌ها مورد مسمومیتی هستند که به خاطر مضرات عطرهای تقلبی در دنیا پدیدار می‌‌شود.

عطرهای تقلبی چه ویژگی‌هایی دارند؟

افزایش آگاهی مصرف کنندگان و تشویق آنها به اجتناب از محصولات غیراصل برای مبارزه با تکثیر عطرها و لوازم آرایشی تقلبی امری بسیار ضروری است. ما قصد داریم به شما مصرف کنندگان کمک کنیم تا نوع محصولاتی را که می‌توانند سلامت و حقوق شما را به خطر بیندازند شناسایی کنید. جزئیاتی ظریفی وجود دارد که می‌تواند نشان دهد که یک عطر اصل یا تقلبی است. در اینجا چند مورد که باید به آنها توجه کرد را ذکر خواهیم کرد:

قیمت گذاری متفاوت و ارزان

محصولات قلابی معمولا قیمتی بسیار پایین‌تر از کالای اصلی دارند تا توجه مصرف کننده را جلب کنند. عطرهای تقلبی علاوه بر اینترنت، عموما در بازارهای کوچک، فروشندگان خیابانی و کیوسک‌های مراکز خرید نیز به فروش می‌رسند.

بسته بندی

نام تجاری که محصول ساختگی سعی در تقلید از آن دارد معمولا با فونت و رنگی متفاوت روی جعبه درج می‌شود. برای مثال اگر روی شیشه عطر اورجینال، کادری سفید با حواشی مشکی طراحی شده، در عطر تقلبی، آن کار را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر یا حواشی آن را نا منظم خواهید یافت. همچنین ممکن است عطر تقلبی روی برچسب خود به عنوان یک "نسخه محدود" تبلیغ شود، در حالی که شرکت اصلی، محصول خود را به عنوان نسخه محدود برچسب گذاری نکرده باشد!

وجود کف در عطر

بسیاری از عطرهای تقلبی در صورت تکان دادن کف می‌کنند و مدتی به همین شکل باقی می‌مانند، در حالی که عطرهای واقعی به سختی کف تولید می‌کنند و کف‌ها به سرعت از بین می‌روند.

لوله غوطه ور

لوله کوچکی که بخشی از مکانیسم اسپری است در عطرهای تقلبی طولانی‌تر یا ضخیم‌تر است و در اغلب موارد از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است که از اسپری اصلی جدا خواهد شد.

بطری

بطری‌های عطر تقلبی اغلب درزهای قابل مشاهده و تیز در شیشه دارند که کاملا برجسته است، این در صورتی است که طراحی شیشه با کیفیت بخشی لاینفک از صنعت عطرسازی و کمپانی‌های مشهور است.

برچسب ناقص

منابعی مانند فهرست مواد تشکیل دهنده، بارکد یا شماره دسته ممکن است در عطرهای جعلی وجود نداشته باشد یا اطلاعات ناقصی را ارائه کرده باشد.

راه های تشخیص ارجینال بودن عطر

با در نظر گرفتن چند نکته‌‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ می‌توانید عطر اورجینال را از نوع غیراصل آن تشخیص دهید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

1. بارکد و شماره سریال اصالت کالا را بررسی کنید

عطرهای واقعی دارای شماره سریال و بارکد در انتهای جعبه و همچنین روی بطری عطر هستند که در عطرهای تقلبی چنین بارکدی را نخواهید یافت. بررسی بارکد عطر اولین کاری است که پس از خرید یک عطر جدید باید انجام دهید. لطفاً توجه داشته باشید که شماره سریال باید هم روی جعبه و هم روی بطری درج شده و باهم مطابقت داشته باشد. مطمئن شوید که شماره سریال روی جعبه چسبانده نشده باشد، زیرا این هم می‌تواند یکی از نشانه‌های یک عطر تقلبی باشد. همیشه قبل از خرید عطر، کد را و همچنین کد تاریخ تولید را که روی جعبه چاپ می‌شود بررسی کنید تا اصالت عطر را مشخص کنید.

2. به طراحی کلی جعبه و فونت نوشتاری دقت کنید

برای جلوگیری از برخی مشکلات قانونی، تولیدکنندگان معمولا برای عطرهای تکراری تغییر جزئی در بسته بندی، طرح یا فونت عطر اضافه می‌کنند. همیشه قبل از خرید محصولی خاص، در مورد طراحی و ظاهر آن تحقیق کنید. ابتدا بطری و طراحی آن را با نمونه اصلی مقایسه کنید زیرا به شما کمک می‌کند تا اصل بودن عطر را بررسی کنید.

3. بسته بندی یکی دیگر از عوامل اصلی تمایز است

عطرهای اصل و اورجینال دارای سلفون شفافی هستند که دور جعبه آنها پیچیده شده است. در حالی که عطرهای تقلبی چنین پوششی ندارند. به خاطر داشته باشید که بسته بندی سلفون شفاف نقش مهمی در تشخیص واقعی از تقلبی ایفا می‌کند، زیرا بیانگر اصالت سازنده خواهد بود. اگر می‌خواهید اصل بودن عطری را مورد بررسی قرار دهید، به بسته بندی آن توجه کنید. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا عطر تقلبی را خیلی سریع تشخیص دهید.

4. عطرهای تقلبی املا و نوشتار نادرستی دارند

یکی دیگر از تفاوت‌های فاحش در جنس تقلبی و اصل، مخصوصا در عطرها، اشتباهات املایی کلمات است! احتمالا در همان ابتدا می‌توانید استباهات املایی عطرهای تقلبی را تشخیص دهید. این اشتباهات اغلب یک تغییر جزئی از یک E یا A یا هر حرف دیگری در اسم برند و یا اسم عطر است، که ممکن است در نگاه اول خیلی قابل تشخیص نباشند. اما با کمی دقت می‌توانید به راحتی آنها را تشخیص دهید. اگر می‌خواهید خیلی سریع اصل بودن عطر را مورد بررسی قرار دهید، همیشه به املا کلمات درج شده دقت کنید.

5. عطرهای تقلبی بدون پوشش مقوایی یا همان جعبه هستند

بلا استثنا در عطرهای اورجینال یک مقوا در داخل جعبه دارد تا در هنگام جابجایی از آسیب‌های وارد شده به بطری و شکستن آن جلوگیری کند. اما جعلی‌ها هرگز روی چنین جزئیاتی تمرکز نمی‌کنند.

6. رنگ عطر را بررسی کنید

هر چقدر هم خوب خوب تقلب و جعل کنند، متقلب‌ها هرگز نمی‌توانند دقیقاً نسخه اصلی را تکرار و ارائه کنند. رنگ عطر یک شاخص بزرگ است که در مقایسه با نمونه اصلی، یا خیلی روشن یا خیلی تاریک خواهد بود.

7. رایحه عطر تقلبی همیشه متفاوت خواهد بود

این هم یکی دیگر از راه‌های آسان تشخیص اورجینال یا فیک بودن عطر است، زیرا تفاوت رایحه، نت‌ها و یا بیش از اندازه تند و الکلی بودن عطر می‌تواند اولین چیزی باشد که بین تقلبی و واقعی تشخیص داده می‌شود.

8. کیفیت درب بطری مهم است

درب بطری عطر نقش بسزایی در اصل یا تقلبی بوئن آن دارد. عطرهای اورجینال یک درپوش محکم و با کیفیت با مهر و موم خوب دارند در حالی که درپوش عطرهای تقلبی به راحتی شکسته می‌شوند و کیفیت بسیار پایینی دارد.

عطرهای تقلبی چگونه بر اقتصاد و مشاغل تأثیر می گذارند؟

صنعت عطرسازی و لوازم آرایشی اسپانیا، سالانه 16 درصد از فروش خود را به دلیل استقبال مردم از محصولات تقلبی از دست می‌دهد، یعنی ضرری نزدیک به یک میلیارد یورو در سال. این ضررها به این معنی است که اسپانیا دومین کشور در اتحادیه اروپا است که از نظر تأثیر تقلبی بر این بخش آسیب دیده است. کالاهای تقلبی تاثیرات بدی بر روی مشاغل و اقتصاد کشور می‌گذارند، برای مثال صنعت عطرسازی و لوازم آرایشی اسپانیا سالانه 8000 شغل را از دست می‌دهد.

تجارت کالاهای جعلی به اقتصاد زیرزمینی کمک می‌کند، به پولشویی و شبکه‌های غیرقانونی، قاچاق اسلحه و مواد مخدر، اشتغال غیرقانونی و استثمار کارگران و حتی به قاچاق انسان نیز کمک می‌کند. جعل کنندگان از ویروسی بودن اینترنت سوء استفاده می‌کنند، اعتبار برندها را تضعیف می‌کنند و ترافیک آنها را می‌دزدند و بدین صورت فروش برندهای قانونی را کاهش می‌دهند. جالب است بدانید که در صنعت عطرسازی و آرایشی و بهداشتی، 50 درصد از فروش محصولات تقلبی در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم چند نمونه از پرفروشترین و پرطرفدارترین عطرهای اصل موجود درفروشگاه ریحا در برندهای مختلف را با ضمانت کیفیت و اصل بودن 100٪ کالا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید هریک از این محصولات را با توجه به گروه بویایی یا طبع و طعم عطر برای خود تهیه فرمایید. کلیک بر روی هایلایت خرید محصول، امکان خرید این کالاهای پیشنهاد شده را از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین ریحا فراهم می‌کند.

1- ادو تولیت دیور ادیکت زنانه (Dior Addict EDT)

خرید عطر دیور ادیکت زنانه

ادو تویلت زنانه‌ ادیکت محصولی موفق از برند سلطنتی و فرانسوی دیور است که در سال 2012 توسط عطار مشهور؛ آقای فرانسوا دماکی یا دماشی (Francois Demachy) خلق و به بازار عرضه شد. سری عطرهای دیور ادیکت، یکی از مجموعه‌های فوق‌العاده موفق این کمپانی فرانسوی است که تا به امروز با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده است. عطرهای سری ادیکت، مواد تشکیل دهنده فوق العاده احساس بر انگیز و غنی دارند و هنگام استفاده، به مصرف کننده حس آزادی و قدرت می‌دهند. ادوتویلت دیور ادیکت، نسخه سبک‌تر و شاداب‌تر همان نسخه اصلی ادیکت با غلظت ادوپرفیوم است و در خط بوی آن روایح مرکباتی بیشتر احساس می‌شود.

هدف فرانسوا دماکی از طراحی این عطرِ جذاب، احضار کردن شور و انرژی زندگی بوده است که تجسمی از یک دختر باطراوت و شاداب را تداعی می‌کند. دختری بازیگوش که غرق در رویاهای بزرگ و کوچکی است که در سر می‌پروراند و حقیقتا با بوی اطمینان بخش دیور ادیکت، قدرت حقیقی کردن این رویاها را پیدا می‌کند. چهره تبلیغاتی عطر زنانه‌ی ادیکت ادو تولیت، مدلی مشهور به نام ساشا لوس (Sasha Luss) است. این هنرپیشه توانمند با نقش‌آفرینی فوق‌العاده خود، این دختر جسور و رویاپرداز را در میان کاخی باشکوه به تصویر کشید. فرمولاسیون شرقی گل‌دار دیور ادیکت از آکوردهای غالب گل‌های سفید، مرکبات و عتاصر چوبی تشکیل شده است.

درنهایت رایحه‌ای گرم و ملایم از این عطر زنانه به مشام می‌رسد که برای استفاده‌ی روزانه در فصل‌های بهار و تابستان بسیار مناسب است. به دور از اغراق باید گفت؛ تمام کسانی که از این نسخه استفاده می‌کنند به سختی حاضرند عطر خود را تغییر دهند و می‌توان آن را به عنوان یکی از عطرهای بسیار اعتیادآور در صنعت عطر سازی معرفی کرد.

2- ادو پرفیوم دولچه اند گابانا د وان مردانه (Dolce & Gabbana The One for Men EDP)

خرید عطردولچه اند گابانا د وان مردانه

کمپانی محبوب دولچه اند گابانا، در سال 2008 در فروش ادوتویلت The one به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کرد و پس از مدت کمی تصمیم به تولید نمونه‌ ماندگارتر این عطر برای مردان پخته‌تر گرفت. از همین جهت، نسخه جدید ادو پرفیوم این محصول در سال 2008 با نام The one EDP با رایحه‌ چوبی تند به بازار عرضه شد.عطرساز معروف و نام‌آشنای همیشگی به نام الیویر پولژ (Olivier Polge)، این ادوپرفیوم مردانه را برای برند لوکس و ایتالیایی عطر و ادکلن دولچه اند گابانا طراحی کرد که نسبت به نسخه کلاسیک ادوتویلت د وان، رایحه‌ای متراکم‌تر؛ در گروه بویایی چوبی تند دارد. The One for Men عطری جادو کننده‌ای است، که نشانه‌ای برای کاریزما و پیچیدگی مردان به شمار می‌رود و بیشتر با تیپ‌های رسمی و شیک مردانه همخوانی دارد.

رایحه پرانرژی، فریبنده، پویا و مطابق روز این ادوپرفیوم مردانه The one در توازن و هماهنگی ظریفی میان نت‌های خاص آن به وجود آمده است. طبع گرم و طعم تلخ و شیرین این ادوپرفیوم مردانه، شدیدا یا آب‌وهوای سرد و خنک پاییزی سازگار است و با توجه به بوی سنگین و چوبی‌اش، برای استفاده در جلسات مهم کاری و میهمانی‌های بزرگ بسیار شایسته است. به محض اسپری کردن مقداری از این عطر بر روی پوست و محل نبض‌تان رایحه اولیه و جذاب آن از ترکیب میوه‌ها و ادویه‌ها به مشام می‌رسد. این رایحه ناشی از ترکیب نت‌های هل، گریپ فروت و برگ ریحان است و حسی سرشار از آرامش و سبکبالی را به شما منتقل می‌کند. سپس نت‌های میانی تند و پر حرارتی شامل رایحه قالب زنجبیل در کنار شکوفه پرتقال و دانه گشنیز ادامه پیدا می‌کند.

در پایان این عطر نیز، جشنواره‌ای از رایحه‌ گرم و شیرین نت‌های پایانی کهربا، تنباکو و چوب سدر به مشام می‌رسد که اصلی‌ترین نت‌های پایه و نافذ عطر را تشکیل می‌دهند. استشمام رایحه نت‌های پایانی در فرمولاسیون این عطر مردانه، باعث بیشتر شدن جذابیت و مردانگی رایحه آن شده و همزمان با آن اعتماد به‌نفس وصف‌ناپذیری را در وجود مردان جوان سرازیر می‌کند.

3- ادو پرفیوم ورساچه پورفم دیلن بلو زنانه (VersacePour Femme Dylan Blue)

خرید عطر ورساچه پورفم دیلن بلو زنانه

ادوپرفیوم پورفم دایلن بلو عطری زنانه است که در سال 2017 از کمپانی لوکس ایتالیایی ورساچه و توسط عطار حرفه‌ای و ماهر خانم کالیس بکر (Calice Becker) ساخته و به بازار جهانی عرضه گردید. ادوپرفیوم پورفم دایلن بلو ادای احترام به حس زنانگی است و برای بانوانی ساخته شده که به قدرت‌های درون خود آگاه و آن ها را به خوبی می‌شناسند. پورفم دیلن بلو ادو پرفیوم، جفت زنانه نمونه دیلن بلو مردانه بوده و رایحه‌ای جذاب و سلطنتی دارد. آکوردهای اصلی و برجسته این ادوپرفیوم خاص زنانه عبارتند از میوه‌ای، گلی، گیاهان سبز، گل رز، تازه و باطراوت، چوبی و شیرین که این عطر را در دسته عطرهای با گروه بویایی گلدار میوه‌ای قرار می‌دهد.

رایحه‌ای که خنک و ملایم که شروعی شیرین و میوه‌ای دارد که به مرور این حالت در نت قلب شیرین تر و گلی می‌شود و در انتها چوبی، گرم و دلپذیر خاتمه می‌یابد. کمپانی لاکچری ورساچه این عطر را در غلظت ادوپرفیوم با حجمی معادل 100 میلی لیتر با پخش بویی مناسب و ماندگاری بالا برای بانوانی جسور و قدرتمند که دارای روحیه‌ای با نشاط وعلاقمند به روایح گلدار میوه‌ای هستند ارائه کرده است. با توجه به طبع خنک و طعم ملایمی که این عطر دارد آن را مناسب استفاده روزمره، دورهمی‌های دوستانه، محافل نیمه رسمی، باشگاه، پیاده روی و اتاق خواب؛ خصوصا در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان کرده است.

باکمی اسپری این ادوپرفیوم بی‌نظیر بر روی لباس و یا پوست خود کار نت‌های ابتدایی شروع می‌شود که متشکل از انگور فرنگی سیاه، گل فراموشم مکن، شبدر، سیب و گیاه شیسو است. اما کمی بعد نت‌های ابتدایی جای خود را به نت‌های میانی می‌دهند که ترکیبی از نت‌های گل پتالیا، گل رز، میوه گل رز، گل یاس و میوه هلو می‌باشد که رایحه این عطر شیرین تر و بیشتر از پیش گلی میوه‌ای می‌کند. بعد از گذشت چندین ساعت نت‌های پایه و برجسته این ادوپرفیوم ظاهر می‌شوند و جای نت‌ قلب یا میانی را می‌گیرند که شامل نت‌های روایح چوبی، مشک، بوته وحشی جاوی و نعناع هندی می‌باشد که این عطر را چوبی و گرم کرده و نعناع هندی باعث عمق بیشتر رایحه این عطر می‌شود.

4- ادو تویلت جگوار کلاسیک بلک مردانه (Jaguar Classic Black)

خرید عطرجگوار کلاسیک بلک مردانه

برند انگلیسی جگوار که خودروهای لوکس آن شهرت جهانی دارد، پس از کسب موفقیت‌های چشمگیر در زمینه خودرو‌سازی، پا به عرصه‌ عطریات گذاشت که باعث می‌شود مغز بلافاصله عطر را با قدرت و پیچیدگی خودروهای ترکیب کند. عطر جگوار کلاسیک بلک با غلظت ادوتویلت و حجم 100 میل در سال 2009 با عطاری دومنیک پریساس (Dominique Preyssas) برای مردانی که در مسیر زندگی، مستقل و یکه سوارند وارد بازارجهانی شد. فرمولاسیون غنی این عطر مردانه به قدری بانفوذ و اثرگذار طراحی شده که بسیار حیرت‌انگیز است؛ انگار که موتور خودرو جگوار با قدرت غرش می‌کند.

گول نام کلاسیک بلک را نخورید، زیرا این عطر همه چیز است جز سیاه! تعادل عالی بین نت‌های مرکباتی تازه و تلخ در مقابل نت‌های گرم میانی و نت‌های ملایم و معتدل پایانی؛ رایحه‌ای مدرن و محبوب را به ارمغان آورده است. رایحه‌ای شرقی فوژه که می‌توان با خیال راحت این عطرهمه کاره را درمحل کارویک شب قرارملاقات یا یک گردهمایی استفاده نمود.ردپای چای و مشک‌ در فضای اقیانوسی با عرض اندام سیب لذیذ و ترش در راس هرم بویایی، فرمولاسیون این عطر مردانه را در مقایسه با هم‌ره‌های خود، منحصر به‌فرد و خاص کرده است.

همچنین حضور ادویه آن را نسبتاً تلخ کرده و در ادامه؛ از برخورد خزه درخت بلوط و جوز هندی ترکیبی خاکی و به وجود می‌آید. تک‌تک عناصر نام برده شده، چنان ظریف و حساب‌شده در میان یکدیگر می‌پیچند تا انرژی عطر را‌ قوی و مردانه و متناسب برای تمام فصول نماید.رایحه کلاسیک بلک حکایت رانندگی با ماشین خوبی چون جگوار در امتداد سواحل شمال غربی اقیانوس آرام؛ در اواخر شب است؛ و این در حالی است که شما در حال بازگشت از اپرا یا یک جشن شبانه دیگر هستید. همچون مردی جوان و با انگیزه در حالی که پاپیون، یقه و آستین‌هایتان را باز کرده‌اید، و به هتل مدرنتان بازمی‌گردید. صبح زود زمانیکه که شما در تراس هتل روبه دریا نشسته اید، نسیمی ملایم لابلای موهای تازه شسته‌تان پیچیده و رایحه شامپو و عطر کلاسیک بلک جگوار بعد از اصلاح‌تان به مشام‌ می‌رسد.

5- ادو پرفیوم کلوین کلین ایفوریا زنانه (Calvin klein Euphoria EDP)

خرید عطرکلوین کلین ایفوریا زنانه

یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین عطرهای زنانه از برند آمریکایی کلوین کلاین، ادوپرفیوم ترش و شیرین و ملایم ایفوریا است. این عطر، از زمان معرفی و عرضه خود در سال 2005 تاکنون، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ادوپرفیوم‌های برند CK به شمار می‌رود. برند مشهور و پرآوازه کلوین کلاین، پس از معرفی عطر بسیار جذاب ایفوریای زنانه، توانست خیل عظیمی از زنان را در سراسر جهان به سوی خود بکشاند. این عطر مرموز و عجیب، زنان را به شادی و لذت بردن از زندگی دعوت می‌کند.

هدف از طراحی و توسعه این عطر در برند کلوین کلاین، نهادینه‌سازی روحیه شادی در زنان است. عطر ایفوریا، ادوپرفیومی شرقی گل‌دار با رایحه گیاهانی است، که می‌تواند هر زنی را خوشحال و هر مردی را جذب کند. برای زنانی که می‌خواهند در هر موقعیتی بدرخشند و برای حضور در جمع‌های اجتماعی اهمیت زیادی قائل هستند، استفاده کردن از این عطر می‌تواند خوشایند باشد. حس شیرینی موجود در ادوپرفیوم زنانه ایفوریا تداعی کننده لطافت و زنانگی است.

عطر ایفوریا از برند کلوین کلاین، برای استفاده توسط زنان در هر بازه سنی مناسب است. با وجود اینکه رایحه این عطر، خاص و شیرین است، اما چینش رایحه‌هایش آزار دهنده نیستند. به همین دلیل، ایفوریا به عنوان یک ادوپرفیوم زنانه روزمره در همه فصول قابل استفاده است. این عطر، توسط سه عطرساز مشهور به نام‌های «دومینیک روپیون» (Dominique Ropion)، کارلوس بنیم (Carlos Benaim) و لوک دانگ (Loc Dong) طراحی شده است.

6- ادو تویلت لالیک انکر نویر اسپورت مردانه (Lalique Encre Noire Sport EDT)

خرید عطرلالیک انکر نویر اسپورت مردانه

برند عطر و ادکلن لالیک، 8 سال بعد از آنکه عطر محبوب و بسیار پرفروش و پرطرفدار Encre Noire یا همان لالیک مشکی خود را به بازار عرضه کرده بود، تصمیم گرفت تا این مدل محبوب را با یک به روز رسانی دوباره به بازار عطر و ادکلن دنیا معرفی و سر و صدای جدیدی با عطر افسانه‌ای خود به پا کند. عطر افسانه‌ای لالیک انکر نویر در سال 2006 به بازار عرضه شده بود و به جرات می‌توان گفت که این عطر در قلب همه عطربازان و عطردوستان دنیا جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده بود.اما در سال 2013، برند فرانسوی Lalique عطر جدیدی از فلنکر انکر نویر را با نام Encre Noire Sport به بازار عطر و ادکلن های مردانه تلخ و خنک معرفی کرد.

عطرساز و طراح رایحه این عطر جدید، همان عطرساز معروف رایحه عطر Lalique Encre Noire، یعنی خانم ناتالی لورسون (Nathalie Lorson) بود. این عطر مردانه چوبی آبی، با همان قدرت پخش بو و ماندگاری نسخه مادر خود طراحی شده بود، اما حالت سنگین و مخملی آن را نداشت و در عوض از رایحه‌ای تند و تیزتر، جوان پسندتر و مناسب‌تر برای هوای گرم بهره برده بود. معرفی عطر مردانه انکر نویر اسپرت در ابتدای معرفی و پیش از عرضه عمومی در بازار، با واکنش‌های منفی مواجه شد و بسیاری از افراد اعتقاد داشتند، که رایحه سنگین و لوکس لالیک مشکی قابلیت اسپرت شدن ندارد.

این بدبینی‌ها تا زمانی که این محصول وارد بازار شد ادامه داشت. اما پس از ورود عمده Encre Noire Sport به بازار، رفته رفته تعریف‌ها از این ادوتویلت مردانه آغاز شد.تا آنجایی که در تنها مدت زمان کوتاهی پس از حضور این عطر تلخ و خنک در بازار، واکنش‌ها و نظرات مثبت درباره رایحه شیک و محبوب آن به صورت گسترده منتشر شد. ادوتویلت مردانه انکر نویر اسپرت، مانند نسخه اولیه و پر افتخار خود، اثری کاملا تلخ و چوبی از خود بر جای می‌گذارد، اما در واقع باید گفت که وجود آکورد مرکباتی اضافه شده به آن، باعث ایحاد رنگ و بو و حال و هوایی اسپرت و بهاری در رایحه آن شده است.

در پایان این مقاله، امیدواریم که با عوارض و مشکلات ناشی از استفاده عطرهای تقلبی آشنا شده باشید. همچنین سعی کردیم تعدادی از پرطرفدارترین عطرهای اورجینال را در انواع برندهای مطرح جهانی به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید محصول و طبق سلیقه و نیاز‌تان، اقدام به تهیه عطر مورد علاقه خود از طریق وب سایت آنلاین ریحا اقدام نمایید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات معرفی شده دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

محصولات مرتبط
لالیک انکر نویر (لالیک مشکی) ادو تویلت مردانهLalique تخفیف ویژه
۲,۷۴۶,۰۰۰ تومان۱,۸۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
لامور - له امور ادو پرفیوم زنانه لالیکLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۳۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
استیل ادو پرفیوم زنانه جنیفر لوپز- جی لوJennifer Lopez J Lo تخفیف ویژه
۳,۶۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۶۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
مگنولیا ادو تویلت زنانه ایوروشهYves Rocher تخفیف ویژه
۱,۰۶۴,۰۰۰ تومان۷۶۹,۰۰۰ تومان
۶۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱۰۰ میل
عطر
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
کلاسیک بلک ادو تویلت مردانه جگوارJaguar تخفیف ویژه
۱,۳۴۶,۰۰۰ تومان۹۵۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۸ میل
سمپل
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو پرفیوم زنانه کلوین کلینCalvin Klein 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
عطر آمریکایی
۱۶۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۶
تنوع
لا ویسته بل له ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۷,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۱۰
تنوع
ورساچه پور هوم ادو تویلت مردانه ورساچهVersaceامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۷,۰۷۷,۰۰۰ تومان۴,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
برایت کریستال ادو تویلت زنانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۸,۴۷۳,۰۰۰ تومان۶,۹۹۷,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
کوکو مادمازل ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۲۱,۷۵۵,۰۰۰ تومان۱۸,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
سکری فایس فور هر ادو پرفیوم زنانه اجملAjmalامکان ارسال فوری
۹۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
ماسک نویر رز فور هر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۰.۸ میل
سمپل
+۳
تنوع
میس دیور بلومینگ بوکت ادو تویلت زنانهDior 
۱۸,۷۷۴,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
اکلت دی ارپج ادو پرفیوم زنانه لانوینLanvin تخفیف ویژه
۴,۲۳۰,۰۰۰ تومان۲,۶۵۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۶,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
ساوج - ساواج ادو تویلت مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۵,۱۷۳,۰۰۰ تومان۱۰,۷۹۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید