یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
5 منبع طبیعی حاوی آنتی‌اکسیدان برای پوست و مو

5 منبع طبیعی حاوی آنتی‌اکسیدان برای پوست و مو

پیش از اینکه بخواهیم در مورد منابعی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند صحبت کنیم بهتر است با معنا و مفهوم آنتی‌اکسیدان آشنا شویم. همه ما حداقل یک بار هم که شده نام آنتی‌اکسیدان به گوش‌مان خورده است. آنتی‌اکسیدان‌ها در واقع مواد مفیدی هستند که به حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند و کمبود آن‌ها به بدن آسیب می‌زند. بدن ما در طول روز میزبان آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که بعضی از آن‌ها توسط خود بدن ساخته می‌شوند و برخی دیگر نیز از طریق مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان وارد بدن می‌شوند.

آنتی‌اکسیدان‌هایی که توسط بدن تولید می‌شوند، آنتی‌اکسیدان‌ درون‌زا و آن‌هایی که به‌صورت خوراکی وارد بدن می‌شوند آنتی‌اکسیدان برون‌زا نامیده می‌شوند. آنتی‌اکسیدان یک عامل مهم تغذیه‌ای است که نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و سلامت بدن دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین باعث محافظت از بدن در برابر آسیب‌های سلولی ناشی از مولکول‌هایی به نام رادیکال‌های آزاد می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید در بدن همه ما واکنش‌های سلولی زیادی رخ می‌دهد که در برخی از این واکنش‌ها، نوع خاصی از مولکول‌ها که حاوی اکسیژن هستند آزاد می‌شوند که به آن‌‌ها رادیکال آزاد گفته می‌شود.

رادیکال‌های آزاد در اصل یکی از ترکیبات مخرب در بدن انسان به شمار می‌روند و اکسیداسیون نیز یک واکنش شیمیایی است که سبب ایجاد این رادیکال‌های آزاد می‌شود. وجود رادیکال‌های آزاد منجر به انجام یک سری واکنش‌های زنجیره‌ای در بدن افراد می‌شود که ممکن است به سلول‌های پوستی صدمه بزند. در صورتی که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در بدن وجود نداشته باشد، رادیکال‌های آزاد سطح پوست به سلول‌های پوستی سالم حمله می‌کنند و با آسیب زدن به آن‌ها باعث مرگ سلول‌ها می‌شوند.

پس نتیجه می‌گیریم که وجود مواد آنتی‌اکسیدانی در بدن، سموم و عوارض ناشی از رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و به پاکسازی بدن کمک می‌کند. در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد افزایش رادیکال‌های آزاد در سطح بدن هستیم. یکی از دلایل اصلی افزایش این رادیکال‌ها رژیم غذایی ناسالم و مصرف بیش از حد غذاهای آماده و فست‌فود است. علاوه بر رژیم غذایی ناصحیح مصرف خودسرانه و بی‌رویه داروها نیز باعث بروز این مشکل می‌شود.

مطالعاتی که اخیرا روی بدن انسان‌ها انجام شده است نیز نشان می‌دهد قرارگیری در معرض آلودگی به ویژه سرب به این مشکل دامن می‌زند و سبب افزایش رادیکال‌های آزاد می‌شود. سازمان بهداشت جهانی در این مورد هشدارهای زیادی داده است و آلودگی هوا را تهدیدی جدی برای سلامتی انسان‌ها برشمرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با منابعی که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند آشنا کنیم، پس اگر به سلامت خودتان اهمیت می‌دهید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خواص ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای بدن

بدن همه افراد برای رشد و حفظ سلامتی به یکسری ترکیبات اساسی نیاز دارد. یکی از این ترکیبات آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که می‌توانند فرآیند اکسیداسیون را مهار کرده و سلول‌های آسیب‌دیده را به خوبی ترمیم کنند. اگر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی به میزان کافی در بدن وجود نداشته باشد رادیکال‌های آزاد موجود در بدن به سلول‌های سالم، حمله کرده و با آسیب زدن به آن‌ها باعث مرگ‌شان می‌شوند.

جوانسازی و جلوگیری از پیری زودرس پوست

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم وجود آنتی‌اکسیدان‌ در بدن سبب خنثی کردن عوارض رادیکال‌های آزاد می‌شود. یکی از عوارض کاهش منابع آنتی‌اکسیدانی در بدن پیری زودرس پوست است. ترکیبات موجود در آنتی‌اکسیدان به‌طور موثر از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و باعث جوانسازی پوست می‌شود. نور خورشید نیز عامل دیگری است که سبب ایجاد چین و چروک و پیری پوست می‌شود. خواص موجود در آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند عوارض ناشی از تابش اشعه ماورابنفش خورشید را خنثی کند.

کاهش التهابات پوستی

وجود رادیکال‌های آزاد تاثیرات متفاوتی روی پوست افراد می‌گذارد. یکی از تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد روی پوست بروز التهاب است. رادیکال‌های آزاد غشاهای سلولی را مورد حمله قرار می‌دهند و با سرعت زیادی آن‌ها را تخریب می‌کنند. این تخریب به شکل التهابات پوستی خود را نشان می‌دهد. از آن‌جایی که آنتی‌اکسیدان‌ها خواص ضدالتهابی دارند با کاهش علائم التهاب، اثر آرام‌بخشی نیز روی پوست می‌گذارند.

جلوگیری از آسیب اشعه‌های مضر خورشید

اشعه ماورابنفش نور خورشید عامل اصلی سرطان پوست است. همچنین تابش خورشید علاوه بر بروز سرطان پوست نقش مهمی در پیری و انواع بیماری‌های پوستی دارد. در این موارد مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان به کمک شما می‌آیند. زمانی که از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی همراه با کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنید به‌طور موثری به محافظت از پوست در برابر آسیب UV کمک کرده‌اید.

روشن کردن رنگ پوست

تیره شدن رنگ پوست از لحاظ روانی تاثیرات منفی روی اعتماد به ‌نفس افراد می‌گذارد. تیره شدن رنگ پوست به علل مختلفی از جمله وراثت، نور خورشید، مشکلات پوستی و افزایش سن بستگی دارد. قرار گرفتن در معرض تابش خورشید با افزایش رادیکال‌های آزاد و کاهش تولید ملانین، باعث ایجاد لک‌ و نقاط تیره روی پوست می‌شود. اگر مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید این کار باعث کاهش رادیکال‌های آزاد و روشن شدن رنگ پوست می‌شود.

محافظت از موها

یکی از دلایلی که بر سلامت موها تاثیر می‌گذارد و باعث آسیب به آن‌ها می‌شود، عدم توجه به تغذیه است. با مصرف منظم آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانید سلامت موهایتان را تضمین کنید. میوه‌ها و غذاهایی که در طول روز مصرف می‌کنیم همگی سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و سبب سلامت و شادابی موها می‌شوند. زمانی که آنتی‌اکسیدان کافی به بدن برسد، بدن توانایی مقابله با آنزیم‌های مضر برای فولیکول موها را پیدا می‌کند. این آنزیم‌ها عامل اصلی ریزش موهای ارثی و هورمونی، مخصوصا در آقایان هستند. کلاژن نیز یک ترکیب اساسی برای موها است. آنتی‌اکسیدان‌ها با حفظ روند تولید کلاژن، باعث رویش مجدد موها می‌شوند. رادیکال‌های آزاد نیز عامل دیگری هستند که سبب تضعیف ریشه موها می‌شوند. آنتی‌اکسیدان‌ها با محافظت از موها در برابر رادیکال آزاد موهایی زیبا و سالم را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

جلوگیری از سکته و بیماری‌های قلبی

آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر اینکه از آسیب بافت‌ها در اثر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند از بیماری‌های قلبی و سکته نیز جلوگیری می‌کنند. تحقیقات علمی نشان می‌دهد تمامی آنتی‌اکسیدان‌ها در درمان بیماری‌های قلبی و عروقی موثر نیستند و تنها برخی از آن‌ها مانند ویتامین C در جلوگیری از بیماری قلبی موثر است. مجله آمریکایی تغذیه بالینی به تاثیر ویتامین C در خون افراد پرداخته و به این نتیجه رسیده است که این ویتامین تا 50 درصد از خطر بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند. بررسی‌های انجام شده روی افرادی که در رژیم غذایی‌شان از میوه و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده می‌کنند نشان می‌دهد تمامی آن‌ها علاوه بر کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی شانس بیشتری برای زندگی طولانی‌تر دارند. میوه‌ها و سبزیجات منابع سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و رابطه معکوس آنتی‌اکسیدان موجود در آن‌ها با کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی اثبات شده است.

5 منبع طبیعی حاوی آنتی‌اکسیدان برای پوست و مو

آنتی‌اکسیدان‌ها در اکثر مواد غذایی که مصرف می‌کنیم وجود دارند. مواد غذایی مانند انواع سبزیجات، میوه‌ها، ادویه‌جات و انواع چای‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و استفاده مداوم از آن‌ها جلوی افزایش رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد. بدن انسان به‌طور طبیعی در اثر مصرف سیگار و الکل و قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش خورشید رادیکال آزاد تولید می‌کند. پس اگر سیگار می‌کشید و در طول روز در معرض آلودگی هوا و نور خورشید قرار دارید حتما مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید. این آنتی‌اکسیدان‌ها همان‌طور که با رادیکال‌های آزاد تولیدکننده سرطان مبارزه می‌کنند، از سلول‌های سالم بدن نیز محافظت می‌کنند.

در ادامه چند منبع طبیعی حاوی آنتی‌اکسیدان که برای سلامت پوست و موها ضروری است را به شما معرفی می‌کنیم. اگر این منابع را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید به راحتی می‌توانید نیاز بدن به آنتی‌اکسیدان‌ها را تامین کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که هر آنتی‌اکسیدانی عملکرد متفاوتی روی بدن دارد و برای داشتن بدن سالم باید تمام آن‌ها را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید.

ویتامین C

ویتامین C که معمولا با نام اسیداسکوربیک نیز شناخته می‌شود، یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های محلول در آب است و در پلاسمای خون وجود دارد. از آن‌جایی که این ویتامین به‌صورت محلول در آب است، رادیکال‌های آزاد را درون محفظه‌های آبی سلولی، یعنی داخل مایع داخل سلول‌ها یا همان پلاسما جذب می‌کند. آنتی‌اکسیدان ویتامین C نقش مهمی در مقابله با رادیکال‌های آزاد ایفا می‌کند. این ویتامین با سرعت زیاد، رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های سالم آسیب می‌زنند را خنثی کرده و با تحریک فعالیت گلبول‌های سفید، سبب قوی شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده قوی است و استفاده از آن سبب تغذیه و محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌شود. این ویتامین به‌طور گسترده در انواع روغن‌های گیاهی، مغزها، دانه‌ها، میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. خوراکی‌هایی مانند روغن جوانه گندم، روغن آفتابگردان، روغن سویا، دانه آفتابگردان، بادام زمینی، کره بادام زمینی، اسفناج، چغندر، کدو حلوایی و فلفل دلمه‌ای منابع سرشار از ویتامین ‌E هستند.

سلنیوم

سلنیوم یک ماده معدنی ضروری است که سبب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. این ماده یک آنتی‌اکسیدان قوی است که خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها را کاهش دهد. سلنیوم از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کرده و مانع از زوال عقل می‌شود. سلنیوم همچنین به کاهش علائم آسم و سلامت تیروئید نیز کمک می‌کند. این ماده معدنی در صورتی‌که در دوزهای کمتر از 400 میکروگرم و برای مدت زمان کوتاه‌ مصرف شود بی‌خطر است. اگر این ماده را در دوزهای بالا و برای مدت طولانی استفاده کنید احتمالا به بدن‌تان آسیب می‌زند و خطر ابتلا به مسمومیت را افزایش می‌دهد.

سلنیوم فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد. این ماده معدنی خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث سفت شدن پوست می‌شود. این ماده رادیکال‌های آزاد را قبل از اینکه فرصتی برای آسیب زدن به پوست داشته باشند از بین می‌برد. سلنیوم همچنین باعث محافظت از غشای سلولی در برابر UV و التهاب پوستی می‌شود. از جمله فواید سلنیوم برای موها نیز می‌توان به درمان شوره سر و افزایش رشد موها اشاره کرد. غلات، سبزیجات و حبوباتی مانند اسفناج، نخود سبز، لوبیا و سیب‌زمینی منبع خوبی برای تامین سلنیوم بدن هستند. این مواد غذایی را می‌توانید در رژیم غذایی‌تان قرار داده و به‌طور روزانه مصرف کنید.

روی (زینک)

روی نقش مهمی در حفظ ایمنی سلولی دارد و همچنین یک عامل آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی نیز به‌شمار می‌آید. این ماده معدنی گلبول‌های سفید را برای مقابله با انواع عفونت‌ها تحریک می‌کند و می‌تواند اثر منفی رادیکال‌های آزاد التهاب‌زا را خنثی کند. آزمایشات انجام شده روی افراد مسن نشان می‌دهد که بروز انواع عفونت‌ها در گروه افرادی که از روی استفاده می‌کردند تقریباً 66 درصد کمتر از سایر افراد است. کمبود روی در بدن سبب بروز بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان می‌شود و التهاب نیز نقش مهمی در بروز این بیماری‌ها دارد.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم روی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن به بهبود زخم و حس بویایی و چشایی کمک می‌کند. روی ماده‌ای است که قابلیت جذب توسط بدن برای مدت زمان طولانی را ندارد و توصیه می‌شود روزانه از منابع حاوی روی استفاده شود. با داشتن یک رژیم غذایی خوب، بدن می‌تواند روی مورد نیاز را تامین کند. روی در اکثر غذاهای حیوانی سرشار از پروتئین مانند گوشت قرمز، جگر و غذاهای دریایی به مقدار زیاد وجود دارد. حبوباتی مانند نخود و لوبیا و غلات نیز منابع دیگری هستند که می‌توانند نیاز بدن به روی را تامین کنند.

بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدها

بتاکاروتن در واقع رنگدانه‌‌های به رنگ‌ زرد، نارنجی و قرمز است که در خوراکی‌های به رنگ زرد، نارنجی و قرمز به مقدار زیاد یافت می‌شود. این ترکیب آلی پیش‌ساز ویتامین A است و درون بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. کارتنوئیدها نیز دسته‌ای از رنگدانه‌ها هستند که سبب جذب نور در گیاهان می‌شوند. کارتنوئید نیز مانند بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است و در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. بتاکاروتن‌ها و کارتنوئیدها به وفور در طبیعت یافت می‌شوند و تخمین زده‌اند که در حالت کلی 500 نوع کارتنوئید وجود دارد و از جمله آن‌ها می‌توان به آلفاکاروتن، بتاکاروتن، لوتئین، زیگزانتین و لیکوپن اشاره کرد.

بتاکاروتن و آلفاکاروتن همان ترکیباتی هستند که سبب ایجاد رنگ نارنجی در هویج می‌شوند. لیکوپن نیز رنگدانه‌ای است که به گوجه فرنگی رنگ قرمز را می‌بخشد. رنگ صورتی یا قرمز روشن خرچنگ و ماهی سالمون نیز به دلیل وجود آستاگزانتین است. بتاکاروتن و کاروتنوئید هر دو آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی هستند که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. مصرف این دو ماده سبب افزایش آنتی‌اکسیدان در بدن می‌شود و از سلول‌های شما در برابر اثرات مضر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

هویج سرشار از بتاکاروتن و غنی از آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن علاوه بر تامین ویتامین A مورد نیاز بدن به حفظ سلامت چشم‌ها نیز کمک می‌کند. بتاکاروتن همچنین باعث محافظت از چشمان شما در برابر نور خورشید می‌شود و احتمال بروز آب مروارید و سایر مشکلات چشمی را کاهش می‌دهد. بتاکاروتن علاوه بر میوه‌ها و سیفی‌جات در برخی از داروها نیز استفاده می‌شود. بعنوان مثال این ترکیب برای ایجاد رنگ طبیعی در قرص‌های جوشان کاربرد دارد. کمبود بتاکاروتن در بدن باعث بروز بیماری‌های سرطانی مانند سرطان روده و ریه می‌شود.

منابع غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان

تمامی آنتی‌اکسیدان‌ها مانع از فرآیند اکسیداسیون در بدن می‌شوند و از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. بدن انسان توانایی ساختن آنتی‌اکسیدان را دارد ولی این مقدار نیاز بدن را تامین نمی‌کند. از این رو باید منابع غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان را در رژیم غذایی روزانه‌مان جای دهیم.

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در خانواده توت‌ها است. این میوه شیرین و قرمز یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است و هر 100 گرم از آن حاوی 5.4 میلی‌مول آنتی‌اکسیدان است. توت‌فرنگی همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین است که سبب رنگ قرمز در آن می‌شود. توت‌فرنگی‌هایی که رنگ قرمزتری داشته باشند حاوی آنتوسیانین بیشتری هستند. آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین با کاهش سطح کلسترول بد LDL و افزایش کلسترول خوب HDL باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و خطر سکته می‌شود.

بلوبری

بلوبری علی‌رغم کالری کمی که دارد سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است. هر 100 گرم از این میوه حاوی 9.2 میلی‌مول آنتی‌اکسیدان است و مطالعات نشان می‌دهد این میوه در میان تمام میوه‌ها از آنتی‌اکسیدان بیشتری برخوردار است. آنتی‌اکسیدان موجود در بلوبری می‌تواند کاهش عملکرد مغز با افزایش سن را به تاخیر بندازد و مانع از زوال زودرس عقلی شود. بلوبری با خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد و تغییر یکسری از ژن‌ها سبب تقویت مغز می‌شود. آنتی‌اکسیدان موجود در بلوبری نیز مانند توت‌فرنگی است و با کاهش سطح کلسترول بد LDL، خطر بروز بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که فکرش را هم نمی‌کنید سرشار از آنتی‌اکسیدان باشد. این خوراکی نسبت به شکلات‌های معمولی از کاکائو و آنتی‌اکسیدان بیشتری برخوردار است. هر 100 گرم شکلات تلخ حاوی 15 میلی‌مول آنتی‌اکسیدان است. این درصد حتی نسبت به تمشک و زغال‌اخته که هر کدام به ترتیب حاوی 9.2 و 2.3 میلی‌مول آنتی‌اکسیدان هستند نیز بیشتر است. مصرف شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامت قلب نیز دارد و مصرف آن فشار خون سیستولیک را به‌طور متوسط 4.5 میلی‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را به‌طور متوسط 2.5 میلی متر جیوه کاهش می‌دهد. شلات تلخ با افزایش آنتی‌اکسیدان خون باعث افزایش سطح کلسترول خوب در بدن می‌شود.

انگور

انگور یک منبع آنتی‌اکسیدانی خوش‌مزه و مقوی است. این میوه بهشتی حاوی ترکیباتی است که علاوه بر مقابله با سرطان به پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی نیز کمک می‌کند. انگورهای رنگی به مراتب حاوی آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی بیشتری نسبت به انگورهای سفید و سبز هستند و هرچه رنگ ‌آن‌ها بیشتر باشد مفیدتر می‌شوند. انگور همچنین غنی از ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین C و سلنیوم است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از سبزیجاتی است که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی برای سلامتی بدن است. این سبزی خوش‌رنگ و خوش‌طعم سرشار فنول و فنولیک است و وظیفه حفاظت از بدن در برابر اثرات اکسیداتیو را بر عهده دارد. تحقیقات انجام شده روی کلم بروکلی نشان می‌دهد این ماده غذایی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی است و از بدن در برابر بیماری‌های التهابی و آلرژی‌زا محافظت می‌کند. کلم بروکلی همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان لوتئین و زاکسانتین است که از فرآیندهای اکسیداسیون و آسیب‌های سلولی در چشم‌ها جلوگیری می‌کند.

چای سبز

چای سبز یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های محبوب در بین مردم است و دلیل اصلی محبوبیت آن نیز خواص بی‌نظیرش برای سلامتی است. چای سبز دارای خاصیت ضدالتهابی، ضدسرطانی و ضدمیکروبی است و وجود همین فواید، آن را نسبت به دیگر چای‌ها متمایز کرده است. چای سبز این وجه تمایز را مدیون ماده‌ای به نام کاتچین است. کاتچین در واقع یک نوع ترکیب فتوشیمیایی است و بعنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند. این آنتی‌اکسیدان سرشار از ویتامین‌های C و E است و سبب کاهش کلسترول بد بدن می‌شود. همچنین چای سبز سرشار از پلی‌فنول و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که موجب کاهش التهاب و بیماری‌های سرطانی می‌شود. تحقیقات علمی نشان می‌دهد افرادی که از چای سبز بیشتری استفاده می‌کنند کمتر از سایرین در معرض ابتلا به انواع سرطان‌ها هستند.

آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر منابع خوراکی، به‌طور گسترده در محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست و مو نیز وجود دارند. لوازمی که در ساخت آن‌ها از مواد آنتی‌اکسیدانی استفاده شده باشد، آسیب‌های پوستی را به خوبی برطرف و ترمیم می‌کنند. در ادامه تعدادی از محصولاتی که در ساخت آن‌ها از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی استفاده شده است را به شما معرفی می‌کنیم. تمامی این محصولات را می‌توانید از وبسایت ریحا تهیه کنید. اگر هم تجربه خرید از این محصولات را داشته‌اید خوشحال می‌شویم تا نظرتان را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

سرم آنتی‌اکسیدان 1/0 134

تابش نور خورشید، آلودگی هوا و کمبود ترکیبات ضروری مانند انواع آنتی‌اکسیدان‌ها از مواردی است که سبب بروز التهاب و حساسیت پوستی می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای درمان این مشکلات استفاده از انواع سرم‌ها است. سرم آنتی‌اکسیدان 1/0 134 با خاصیت آنتی‌اکسیدانی فوق العاده‌ای که دارد از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این سرم حاوی EUK است و از پوست در برابر اشعه UV محافظت می‌کند. در ساخت این سرم از سولفات، پارابن، سیلیکون، الکل و آب استفاده نشده است و فرمولاسیون خاص ساخت آن یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این سرم است.

جالب است بدانید، عدم استفاده از آب در فرمولاسیون این سرم، آن را به یکی از بهترین سرم‌های جوان‌کننده پوست در صنعت محصولات مراقبتی و زیبایی پوست، تبدیل کرده است. این سرم همچنین سفت و تقویت‌کننده پوست نیز هست و استفاده مداوم از آن سبب لیفت و کشیده شدن پوست می‌شود. سرم آنتی‌اکسیدان 1/0 134 حاوی هیالورونیک‌اسید است و از دهیدراته شدن پوست جلوگیری می‌کند. این محصول با پاکسازی عمیق منافذ از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. این سرم را می‌توانید بعنوان بخشی از روتین پوستی و قبل از خواب استفاده کنید.

برای نتیجه بهتر این سرم را بعد از شستشو صورت و زمانی که پوست کاملا تمیز است استفاده کنید. اوردینری یک برند معتبر و محبوب کانادایی و همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی است که فعالیت خود را از سال 2016 آغاز کرده است. محصولات این برند تاثیر فوق‌العاده‌ای روی پوست و مو می‌گذارند و همین امر باعث شده است تا طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کند. نکته قابل توجهی که در مورد محصولات این برند وجود دارد این است که، تمامی محصولات برند اوردینری منشا گیاهی دارند و مطابق با سبک زندگی وگان تولید شده‌اتد و هیچ‌کدام از محصولات آن‌ تست حیوانی ندارد.

ماسک ترمیم‌کننده آنتی‌اکسیدان اینسایت

عوامل محیطی زیادی وجود دارند که سبب آسیب رساندن به موها می‌شوند. آنتی‌اکسیدان یکی از ترکیباتی است که به سلامت پوست و موی سر کمک بزرگی می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای بازگرداندن سلامتی موها به سراغ محصولاتی که در ساخت آن‌ها از آنتی‌اکسیدان استفاده شده است می‌روند. ماسک ترمیم‌کننده آنتی‌اکسیدان اینسایت یکی از این محصولات است. این ماسک خاصیت نرم، ترمیم و صاف‌کنندگی دارد و برای موهای آسیب‌دیده مناسب است.

در فرمولاسیون این ماسک ترمیم‌کننده از عصاره هویج، کره سویا، روغن جوجوبا و روغن فندق استفاده شده است و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. عصاره‌های گیاهی استفاده شده در این ماسک با نفوذ به تارهای مو باعث افزایش مقاومت ساقه مو در برابر آسیب شده و با رادیکال‌های آزاد روی پوست سر مبارزه می‌کند. ماسک ترمیم‌کننده آنتی‌اکسیدان اینسایت فاقد پارابن، کلرانت و سیلیکون است و علاوه بر محافظت از موها باعث شادابی و زیبایی آن‌ها می‌شود. برای استفاده از این ماسک مقدار مناسبی از آن را به‌طور یکنواخت روی موهای خیس بزنید و بعد از گذشت 5 تا 10 دقیقه به‌طور کامل با آب شستشو دهید.

شامپو رطوبت‌رسان و حاوی آنتی‌اکسیدان پسوریازیس سریتا

شامپو یکی از محصولاتی است که برای تمیز کردن پوست سر و موها از آن استفاده می‌شود. بسیاری از شامپوها هستند که غیر از خاصیت تمیزکنندگی برای نرم، مرطوب و تغذیه کردن موها نیز استفاده می‌شوند. شامپو رطوبت‌رسان و حاوی آنتی‌اکسیدان پسوریازیس سریتا یکی از این محصولات است. این شامپوی ضد ریزش اثر ضدمیکروبی دارد و علاوه بر کاهش التهاب و لایه‌برداری پوست سر سبب کاهش خارش پوست نیز می‌شود. این محصول ایرانی است و برای انواع موها از جمله معمولی، خشک، چرب، آسیب‌دیده، مجعد، رنگ‌شده و نازک و ضعیف مناسب است. آنتی‌اکسیدان موجود در این شامپو علاوه بر تغذیه و تقویت موها باعث افزایش استحکام آن‌ها نیز می‌شود.

دستمال مرطوب آنتی‌اکسیدان دافی

بسیاری از خانم‌ها عادت دارند برای پاک کردن آرایش از دستمال مرطوب استفاده کنند. در این موارد بهتر است دستمال مرطوبی را انتخاب کنید که خاصیت آنتی‌اکسیدانی نیز داشته باشد. دستمال مرطوب آنتی‌اکسیدان دافی خاصیت آبرسانی وآنتی‌اکسیدانی دارد و برای انواع پوست‌ها قابل استفاده است. این محصول ضدچروک و ضدپیری حاوی کوآنزیم کیوتن، عصاره گل همیشه بهار، لیمو، خیار، بابونه، آلوئه‌ورا، آووکادو و بلوبری است که همه آن‌ها به کند کردن روند پیری پوست کمک می‌کنند. بدن انسان به‌طور طبیعی توانایی ساخت آنزیم کیوتن را دارد ولی هرچه سن بالاتر می‌رود توانایی بدن در تولید این آنزیم کاهش پیدا می‌کند و از طرفی نیز به کیوتن بیشتری نیاز دارد. بنابراین باید نیاز بدن را با محصولاتی که حاوی این آنزیم هستند تامین کنیم.

کوآنزیم کیوتن در واقع یک نوع آنتی‌اکسیدان است. نقش اصلی این آنتی‌اکسیدان محافظت از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد و عوامل بیرونی ایجاد کننده آسیب‌های اکسیداتیو و مخرب است. محصولات برند دافی با غلظت مناسب حاوی ترکیبات ضدعفونی‌کنندگی نیز هستند و هیچ‌گونه حساسیتی روی پوست ایجاد نمی‌کنند. دستمال مرطوب آنتی‌اکسیدان دافی فاقد الکل و پارابن است و پی‌اچ متعادل آن، این محصول را برای استفاده روزانه مناسب کرده است. این محصول علاوه بر پوست برای پاک کردن آرایش چشم‌ها نیز قابل استفاده و بدون ضرر است.

شامپو ترمیم‌کننده آنتی‌اکسیدان اینسایت

عوامل زیادی وجود دارد که باعث به خطر افتادن سلامت موها و از بین رفتن شادابی آن‌ها می‌شود. تارهای مو زمانی که تحت تاثیر عوامل مخرب قرار می‌گیرند رفته رفته مقاومت‌شان را از دست می‌دهند و دچار آسیب می‌شوند. در این شرایط نیاز اساسی موهای آسیب‌دیده تقویت و تغذیه‌رسانی است. غیر از تغذیه سالم برخی از شامپوها نیز هستند که موها را تقویت و ترمیم می‌کنند. شامپو ترمیم‌کننده آنتی‌اکسیدان اینسایت یک شامپوی تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده است و برای موهای آسیب‌دیده انتخاب مناسبی است. این شامپو فاقد پارابن و سیلیکون می‌باشد و باعث جوانسازی ساقه و فیبر موها می‌شود. سیلیکون برای موها مضر است و مانع از تشکیل پولک کوتیکول مو که نوعی محافظ بیرونی موها به حساب می‌آید می‌شود.

همچنین این ماده مانع از نفوذ عناصر فعال مفید و مغذی به داخل مو نیز می‌شود. این محصول سرشار از عصاره هویج، بتاکاروتن، کره سویا، روغن جوجوبا و روغن فندق است. بتاکاروتن، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E موجود در این شامپو باعث تقویت و استحکام ریشه موها شده و به داشتن موهایی سالم و قوی کمک می‌کند. عصاره هویج ارگانیک موجود در این محصول علاوه بر تغذیه‌کنندگی و نرم‌کنندگی موها خاصیت آرامش‌بخشی نیز دارد و سبب باز شدن گره موها می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده این شامپو که شامل کره سویا، روغن فندق و روغن جوجوبا است با تقویت کردن موها، آن‌ها را در مقابل اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

تمامی محصولات برند اینسایت دارای فرمولاسیون مفید برای پوست و مو هستند و به جای استفاده از SLS و SLES (سدیم لوریل سولفات و سدیم لورث سولفات) از یک عامل پاک‌کننده ملایم و بی‌خطرتری به نام سدیم کوکت سولفات که مشتق شده از روغن نارگیل است در ساخت محصولاتش استفاده می‌کند. این محصول عاری از وازلین و ترکیبات نفتی است و مانع از اکسیژن‌رسانی به پوست و مو نمی‌شود. طریقه استفاده از شامپو به گونه‌ای است که باید آن را روی موهای خیس بزنید و بعد از 3 تا 5 دقیقه ماساژ ملایم با آب ولرم شستشو دهید.

محصولات مرتبط
ماسک ذغال و یخ پیل آف سوداSevda 
۹۸,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
شیر پاک کن گیاهی انواع پوست هیدرودرمHYDRODERM 
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
۷۵ میل
شیر پاک کن لیمپیوLimpio 
۱۷۷,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
آنتی اکسیدان چیست؟
پاسخ:

آنتی‌اکسیدان‌ها در واقع مواد مفیدی هستند که به حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند و کمبود آن‌ها به بدن آسیب می‌زند. بدن ما در طول روز میزبان آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که بعضی از آن‌ها توسط خود بدن ساخته می‌شوند و برخی دیگر نیز از طریق مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان وارد بدن می‌شوند.

چگونه می‌توان از پیری زودرس پوست جلوگیری کرد؟
پاسخ:

ترکیبات موجود در آنتی‌اکسیدان به‌طور موثر از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و باعث جوانسازی پوست می‌شود. نور خورشید نیز عامل دیگری است که سبب ایجاد چین و چروک و پیری پوست می‌شود. خواص موجود در آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند عوارض ناشی از تابش اشعه ماورابنفش خورشید را خنثی کند. 

چه محصولاتی حاوی آنتی اکسیدان هستند؟
پاسخ:

آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر منابع خوراکی، به‌طور گسترده در محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست و مو نیز وجود دارند. لوازمی که در ساخت آن‌ها از مواد آنتی‌اکسیدانی استفاده شده باشد، آسیب‌های پوستی را به خوبی برطرف و ترمیم می‌کنند. تمامی این محصولات را می‌توانید از وبسایت ریحا تهیه کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید