یه خرید خاص برای خاص‌ترین ماه سال!
خرید با تخفیف از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
فواید روغن نارگیل برای مراقبت از پوست

فواید روغن نارگیل برای مراقبت از پوست

در طب سنتی استفاده از روغن‌های گیاهی جایگاه ویژه‌ای برای سلامت و مراقبت از پوست و مو دارد. یکی از این روغن‌ها روغن نارگیل است که در این مقاله به توضیح کاربردهای بیشمار آن می‌پردازیم. روغن نارگیل یک روغن خوراکی است که از میوه درخت نارگیل تهیه می‌شود. نارگیل میوه نخل نارگیل است و با نام علمی (Cocos nucifera) شناخته می‌شود. این میوه بیش از 4500 سال است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و در ابتدا فقط در جنوب آسیا کشت می‌شد، اما امروزه در تمام مناطق استوایی وجود دارد. نارگیل غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است و 400 گرم آن تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در یک روز را تامین می‌کند.

هزاران سال است که میوه نارگیل به صورت‌های مختلف توسط انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار است. مغز میوه نارگیل سرشار از چربی‌های مفید است و می‌توان آن را به صورت خشک یا تازه مصرف کرد. چربی موجود در نارگیل از نوع اسیدلوریک است. اسیدلوریک یک اسید چرب با زنجیره متوسط است که نسبت به دیگر اسیدها ضرر کمتری دارد. این چربی نسبت به اسیدهای چرب با زنجیره بلند زودتر تجزیه می‌شود و در رگ‌ها تجمع پیدا نمی‌کند. میوه نارگیل یک منبع عالی مس، سلنیوم، آهن، منگنز و دیگر مواد معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این میوه علاوه بر گوشت مقوی که دارد آب شیرینش نیز سرشار از خاصیت است. نارگیل دارای مقدار زیادی فیبر است که به تقویت سیستم گوارشی و هضم غذا کمک می‌کند.

گوشت خشک شده نارگیل کوپرا نیز نامیده می‌شود و روغن حاصل از آن علاوه بر پخت و پز در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن نارگیل فواید زیادی برای پوست و موی سر دارد و به تقویت لایه محافظ پوست کمک می‌کند و پوست را برای مدت طولانی هیدراته نگه می‌دارد. میوه نارگیل و آب آن حاوی الکترولیت است که بعنوان یک جایگزین عالی برای آب شناخته می‌شود. روغن نارگیل فواید متعددی دارد و یکی از مهمترین آن‌ها مرطوب کردن پوست‌های خشک و ترک خورده است. از این روغن برای تهیه محصولات بهداشتی مانند صابون نیز استفاده می‌شود و برخلاف گلیسیرین هیچ‌گونه عوارضی برای پوست ندارد، مگر اینکه به خود نارگیل حساسیت داشته باشید.

با این تفاسیر اگر علاقه‌ای به استفاده از محصولات شیمیایی ندارید و ترجیح می‌دهید از روغن‌های طبیعی برای سلامت پوست و مو استفاده کنید روغن نارگیل یکی از بهترین‌ها است. روغن نارگیل به درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله پسوریازیس، آکنه، عفونت‌های قارچی و اگزما کمک می‌کند. این روغن خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و از بروز چین و چروک روی پوست دست و صورت جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن آسیب‌های ناشی از تابش خورشید را کاهش می‌دهد و به سرعت جذب پوست و بافت‌های سلولی زیر آن می‌شود.

فواید روغن نارگیل برای مراقبت از پوست

روغن نارگیل در حالت عادی به شکل جامد است ولی زمانی که گرم شود به حالت مایع در می‌آید. روغن نارگیل همان چربی خارج شده از میوه نارگیل است و مانند دیگر روغن‌ها خاصیت نرم‌کنندگی دارد. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی چربی مفید و مغذی است که سبب آبرسانی و محافظت از پوست می‌شود. اسیدلوریک موجود در روغن نارگیل خاصیت ضدباکتریایی دارد و به بهبود التهابات و مشکلات پوستی از جمله قارچ‌ و آکنه کمک می‌کند. این اسید از رشد باکتری‌های پوست جلوگیری کرده و مانند سد محکمی در برابر آن‌ها می‌ایستد. در ادامه به معرفی تعدادی از فواید روغن نارگیل برای پوست و محصولاتی که در ساخت آن‌ها از این روغن استفاده شده است می‌پردازیم.

پاک‌کننده آرایش

باقی ماندن لوازم آرایش روی پوست صورت برای مدت طولانی سبب ایجاد جوش و چین و چروک می‌شود. روغن نارگیل علاوه بر مصرف خوراکی برای مصارف آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد. روغن نارگیل یک آرایش پاک‌کن قوی است که برخلاف آرایش پاک‌کن‌های شیمیایی هیچگونه ضرری برای پوست ندارد. اولین مرحله در پاک کردن آرایش، پاک کردن چشم‌ها است. برای پاک کردن آرایش چشم‌ها مخصوصا زمانی که از محصولات ضدآب استفاده کرده باشید یک پاک‌کننده آرایشی بر پایه روغن بهترین انتخاب است. اگر به آرایش پاک‌کن دسترسی ندارید بهترین انتخاب روغن نارگیل طبیعی است.

روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش‎های خیلی غلیظ نیز بسیار قوی عمل می‌کند و بدون نگرانی می‌توانید برای پاک کردن آرایش چشم‌ها از آن استفاده کنید. برای استفاده از روغن نارگیل بعنوان آرایش پاک‌کن، چند قطره روغن نارگیل را روی یک تکه پنبه بریزید و روی قسمت‌هایی که آرایش دارد بکشید. این روغن به گونه‌ای است که ترکیبات موجود در لوازم آرایش را به خوبی تجزیه می‌کند. استفاده از روغن نارگیل بر خلاف دیگر آرایش پاک‌کن‌ها نه تنها پوست را خشک نمی‌کند بلکه برای مدت طولانی آن را هیدراته نگه می‌دارد.

استفاده از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش خیلی رایج و شناخته شده نیست ولی کافی است فقط یک‌بار آن را امتحان کنید. روغن نارگیل برای پاک کردن لوازم آرایش‌های ضدآب نیز به خوبی عمل می‌کند و بدون نیاز به فشار و آسیب به پوست، صورت شما کاملا تمیز می‌شود. علاوه بر روغن نارگیل محصولات شوینده دیگری هم هستند که دقیقا همین کار را روی پوست انجام می‌دهند.

پس اگر به دنبال یک پاک‌کننده آرایش خوب هستید که بر پایه روغن نارگیل باشد پیشنهاد ما به شما پاک‌کننده آرایش عصاره نارگیل بیلندا است. این آرایش پاک‌کن تمام آلودگی‌ها و چربی‌های سطح پوست را تمیز می‌کند و از ایجاد خشکی و حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کند. این محصول لهستانی فاقد پارابن و الکل است و برای استفاده روزانه مناسب می‌باشد. پاک‌کننده آرایش بیلندا کاملا بهداشتی و استاندارد است و فرمولاسیون آن به گونه‌ای است که می‌تواند برای هر نوع پوستی مناسب باشد.

دئودورانت طبیعی

تعریق بخشی از عملکرد طبیعی بدن است و در تمام افراد به مقدار کم یا زیاد اتفاق می‌افتد. عرق در حالت عادی بی‌بو است و این باکتری‌های سطح پوست هستند که باعث بد بو شدن آن می‌شوند. دئودورانت‌ها حاوی مواد معطر هستند و استفاده از آن‌ها یکی از راه‌هایی است که برای جلوگیری از ایجاد بوی بد بدن پیشنهاد می‌شود. موادی که در ساخت ضدتعریق‌ها استفاده می‌شوند معمولا شیمیایی هستند و در بعضی افراد سبب تیره شدن رنگ پوست می‌شوند. اگر به سلامت بدن‌‌تان اهمیت می‌دهید و دوست دارید از مواد طبیعی استفاده کنید می‌توانید از روغن نارگیل بعنوان یک ضدتعریق و خوشبوکننده بدن استفاده کنید. برای تهیه این دئودورانت به روغن نارگیل، جوش‌شیرین و نشاسته ذرت احتیاج دارید. روغن نارگیل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و جوش‌شیرین هم جاذب بو و رطوبت است. ترکیب این دو ماده با یکدیگر بعنوان یک دئودورانت طبیعی و موثر عمل می‌کند.

جلوگیری از پیری زودرس و جوانسازی پوست

بیشترین نگرانی خانم‌ها در رابطه با ظاهر‌شان، پیدا شدن چین و چروک‌ها روی پوست صورت است. چین و چروک‌ها در واقع همان خطوط عمیق روی پوست هستند که بسیاری از خانم‌ها با آن درگیرند و به دنبال راهی برای درمان آن می‌گردند. پس اگر سلامت و زیبایی پوست‌تان برای‌تان اهمیت دارد بهتر است آن را در وضعیتی قرار دهید که کم‌ترین آسیب را ببیند. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است باید با استفاده از روش‌های مراقبت از پوست از ایجاد این خطوط جلوگیری کرد.

روغن نارگیل از گذشته تا به امروز بین خانم‌ها محبوب بوده و خواص آن نیز بر هیچکس پوشیده نیست. این روغن دارای خواصی است که با ایجاد فعل و انفعالات روی پوست صورت بعنوان یک ضدچروک قوی عمل کرده و به جلوگیری از ایجاد آن‌ها کمک می‌کند. سیتوکین و کینتین موجود در روغن نارگیل خواص ضدپیری و ضدسرطانی دارد و سبب محکم شدن بافت پوست می‌شود. همچنین روغن نارگیل یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

این روغن حاوی مقدار زیادی پروتئین فیبری به نام کلاژن هم است. همان‌طور که می‌دانید کلاژن مسئول انسجام و زنده نگه‌داشتن بافت پوست است و در صورتی که مقدار مناسبی از آن در پوست وجود داشته باشد، پوست سالم و شاداب به نظر می‌رسد. روغن نارگیل علاوه بر کلاژن دارای مقدار زیادی چربی مفید نیز هست و به دلیل دارا بودن خواص مرطوب‌کنندگی از خشکی بیش از حد و ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند.

در واقع روغن نارگیل به عمق پوست نفوذ کرده و از خشکی پوست و ایجاد چروک جلوگیری می‌کند. در صورت استفاده مداوم از این روغن متوجه تاثیرات شگفت‌انگیز آن روی پوست‌تان خواهید شد. بسیاری از ماسک‌ها نیز هستند که با دارا بودن خواص نارگیل کار آبرسانی و جوانسازی پوست را به خوبی انجام می‌دهند. ماسک ورقه‌ای صورت حاوی عصاره نارگیل دیگنیتی یکی از این ماسک‌ها است که با آبرسانی عمق سبب شادابی پوست می‌شود. این محصول ساخت کشور خودمان ایران است و سبب کلاژن‌سازی و پاکسازی پوست می‌شود.

مرطوب‌کننده پوست

پوست صورت و دست‌ها به‌طور طبیعی در معرض هوا قرار دارد و همین موضوع سبب خشک شدن آن‌ها می‌شود. سردی هوا نیز به این اتفاق دامن می‌زند، به همین دلیل در فصل پاییز و زمستان باید بیشتر مراقب پوست‌مان باشیم. روغن نارگیل بعنوان یک مرطوب‌کننده قوی عمل می‌کند و از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند. اگر نسبت به بوی روغن حساس هستید باید بدانید که این روغن نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی بوی بهتری دارد و به هیچ عنوان آزاردهنده نیست.

این روغن روی خشکی و خارش پوست عملکرد مناسبی دارد و به درمان افرادی که به درماتیک آتوپیک مبتلا هستند کمک می‌کند. روغن نارگیل خاصیت ضدباکتریایی نیز دارد و موثرترین روغن برای درمان انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها است. این روغن لایه بیرونی پوست را به خوبی ضدعفونی و لایه‌برداری می‌کند و با استفاده از آن نیازی به استفاده از دیگر مرطوب‌کننده‌ها ندارید. روغن نارگیل به خوبی پوست را نرم و مرطوب می‌کند و به دلیل آبرسانی قوی، اثر آن برای مدت زمان طولانی روی پوست باقی می‌ماند.

استفاده از مواد شوینده به طور طبیعی باعث خشک و خشن شدن پوست دست‌ها می‌شود. برای پیشگیری و درمان فوری این خشکی‌ها می‌توانید روغن نارگیل را کنار سینک ظرفشویی بگذارید و هر بار بعد از شستن ظروف با چند قطر از آن دست‌هایتان را ماساژ دهید. با این کار از پیری پوست نیز جلوگیری می‌کنید. روغن نارگیل همچنین برای خشکی و ترک کف پا نیز کاربرد دارد. با استفاده از روغن نارگیل ترک‌های سطح پوست به خوبی جمع می‌شود و با استفاده مداوم از آن از ایجاد ترک‌های جدید نیز جلوگیری می‌شود. اگر چربی روغن نارگیل برای‌تان آزاردهنده است از محصولات حاوی این روغن نیز می‌توانید استفاده کنید. لوسیون بدن نارگیل کامان با خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی‌ای که دارد برای پوست‌های چرب، خشم و معمولی مناسب است و از ایجاد چربی اضافی روی پوست جلوگیری می‌کند.

نرم‌کننده لب

اکثر افراد از خشکی پوست لب‌هایشان شکایت دارند و به دنبال راهکارهای طبیعی و بدون ضرر برای مرطوب کردن آن هستند. خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها ظاهر ناخوشایندی دارد و صورت شما را خشک و بی‌روح نشان می‌دهد. روغن نارگیل یک مرطوب‌کننده طبیعی است و در مدت زمان کوتاهی لب‌ها را زیبا و مرطوب می‌کند. این روغن با آبرسانی عمیق به پوست لب‌ها مانع از خشکی و ترک خوردگی لب می‌شود. در واقع روغن نارگیل با ایجاد یک لایه محافظ قوی روی لب‌ها، مانع از دست رفتن آب و رطوبت می‌شود. در ساخت بسیاری از بالم لب‌ها نیز از روغن نارگیل استفاده می‌شود، همچنن می‌توانید از این روغن به صورت طبیعی نیز استفاده کنید.

در این مورد نگران بلعیدن این روغن نیز نباشید چون هیچ ضرری برای بدن ندارد. استفاده مداوم از روغن نارگیل سبب زیبا و درخشان شدن لب‌ها می‌شود. بالم لب نارگیل جیوسرس بادی شاپ یک محصول فوق‌العاده موثر برای خشکی لب‌ها است. این بالم نسبت به روغن نارگیل کاربردی‌تر است و می‌توانید آن را همیشه همراه‌تان داشته باشید. از خواص این بالم لب می‌توان به مراقبت از لب‌ها در برابر خشکی، تغذیه و نرم کنندگی قوی و درخشان‌کننده رنگ لب‌ها اشاره کرد. این محصول از لحاظ پوستی آزمایش شده است و مورد تایید متخصصان پوست و زیبایی می‌باشد.

بهبود تیرگی زیر چشم

تیرگی زیر و اطراف چشم یک مشکل شایع بین اکثر افراد است که با استفاده از روش‌های مراقبتی و درمانی تا حدودی قابل کنترل و پیشگیری است. عواملی مانند زمینه ارثی، افزایش سن، خستگی، کار زیاد، رژیم نادرست، کم‌خوابی، خشکی پوست و کم‌آبی بدن باعث این عارضه می‌شوند. قسمت‌های تیره پوست باعث می‌شود صورت شما زیبایی خود را از دست بدهد و خسته و پژمرده به نظر برسد. با این وجود جای نگرانی نیست و درمان‌های خانگی بسیاری برای مقابله با این مشکل وجود دارد. یکی از این درمان‌ها استفاده از روغن نارگیل است. روغن نارگیل برای پوست اطراف چشم بسیار مفید است و تاثیرات شگفت‌انگیزی روی پوست می‌گذارد.

این روغن حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب است که سبب مرطوب کردن پوست نازک اطراف چشم شده و از خشکی پوست حساس این ناحیه جلوگیری می‌کند. روغن نارگیل همچنین سرشار از ویتامین ‌E است که به بازسازی پوست و رفع تیرگی کمک می‌کند. اسیدلاکتیک موجود در این روغن نیز، مانند آبلیمو به روشن شدن پوست کمک می‌کند و علائم پیری، چین و چروک و سیاهی اطراف چشم را از بین می‌برد. زمان استفاده از روغن برای نواحی زیر چشم مراقب باشید که روغن را هرگز زیر چشم‌ها نمالید و فقط به صورت ضربه‌ای انگشت را روی پوست بگذارید و بردارید.

در این حالت آسیبی به پوست وارد نمی‌شود و روغن نیز به خوبی جذب می‌شود. ترکیب روغن نارگیل با شیر و برخی از روغن‌ها نیز در این مورد موثر است. این نکته را در نظر داشته باشید که اثرات استفاده از روغن نارگیل موقتی است و با استفاده نکردن از آن ممکن است تیرگی‌ها مجددا بازگردند. اگر به دنبال یک راه حل طولانی مدت‌تر هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از کرم دور چشم است. کرم دور چشم ضد تیرگی درماتیپیک با رطوبت‌رسانی قوی مانع از تیرگی و پف اطراف چشم می‌شود. این کرم حاوی ویتامین‌های A، E و C است و علایم خستگی و چروک زیر چشم را کاهش می‌دهد.

کاهش التهابات پوستی

روغن نارگیل مزایای زیادی برای پوست دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش التهاب، بهبود زخم، مرطوب نگه‌داشتن پوست و پاک‌کننده آرایش اشاره کرد. عوامل زیادی باعث ایجاد التهابات پوستی می‌شود و التهاب مزمن ممکن است جزء یکی از اختلالات اصلی پوست یعنی پسوریازیس، درماتیت تماسی یا اگزما باشد. با توجه به مطالعاتی که روی روغن نارگیل انجام شده است، این روغن دارای خواص ضدالتهابی است و علاوه بر کاهش علائم التهاب، درد ناشی از آن‌ها را نیز تسکین می‌دهد. همچنین روغن نارگیل غنی از آنتی‌اکسیدان است و با تثبیت رادیکال‌های آزاد در بدن، سبب خنثی کردن بروز علائم التهاب حاد می‌شود.

روغن نارگیل در این مورد بسیار کاربردی است و با استفاده از آن متوجه تاثیرات ضدالتهابی روی پوست‌تان می‌شوید. اگر پوست حساسی دارید بهتر است مرتبا آن را مرطوب نگه‌دارید. کرم مرطوب‌کننده دست و صورت حاوی روغن نارگیل سودا یک محصول مرطوب‌کننده و ویتامینه برای پوست دست و صورت است. این محصول حاوی روغن نارگیل و جوجوبا می‌باشد. روغن نارگیل استفاده شده در این محصول به جایگزینی سلول‌های مرده با سلول‌های جوان کمک می‌کند و همچنین از بروز آکنه و برخی اختلالات پوستی دیگر جلوگیری می‌کند.

درمان آکنه

آکنه در واقع نوعی التهاب و بیماری پوستی است که در صورت بسته شدن منافذ باز پوست ایجاد می‌شود. این عارضه معمولا در سنین پایین رخ می‌دهد و باعث ایجاد لک و جوش روی صورت، شانه، پشت، گردن و بازوها می‌شود. آکنه معمولا با فعال شدن غدد چربی در سنین نوجوانی و بلوغ آغاز می‌شود و بیماری خطرناکی نیست. استفاده از روغن‌های گیاهی برای درمان جوش و آکنه بسیار رایج است و از گذشته‌های دور بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفته است. روغن نارگیل یکی از این روغن‌ها است و به دلیل داشتن خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی باعث از بین رفتن مولد جوش و آکنه می‌شود.

روغن نارگیل حاوی کاپریک اسید و لوریک اسید است که هر دو آن‌ها خاصیت ضدمیکروبی قوی دارند. همین خاصیت روغن نارگیل سبب از بین بردن قرمزی و التهاب ناشی از آکنه می‌شود. برخی تصورات وجود دارد که روغن نارگیل خود سبب بسته شدن منافذ و ایجاد آکنه می‌شود ولی با توجه به خواصی که برای آن ذکر کردیم این فرضیه صحیح نیست. لوریک اسید و اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل با باکتری‌های مولد آکنه مقابله می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد.

جلوگیری از سرطان پوست

یکی از خواص شگفت‌انگیز روغن نارگیل مبارزه با سلول‌های سرطانی و نابودی آن‌ها است. مواد مغذی موجود در نارگیل خواص ضدسرطانی دارد و به درمان سرطان روده بزرگ و سرطان سینه کمک می‌کند. همچنین روغن نارگیل میزان لیپید و رطوبت پوست را افزایش می‌دهد و با مسدود کردن 20 درصد اشعه مضر فرابنفش خورشید، از سرطان پوست جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن بعنوان مرطوب‌کننده قوی عمل کرده و پوست را برای مدت زمان طولانی هیدراته نگه می‌دارد. بیمارانی که به سرطان مبتلا هستند اگر مصرف نارگیل و روغن آن را به طور منظم در رژیم غذایی‌شان قرار دهند، بعد از مدت کوتاهی شاهد کاهش رشد سلول‌های سرطانی خواهند بود.

طرز تهیه چند ماسک خانگی با استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل خواص بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و علاوه بر اینکه به تنهایی قابل استفاده است به صورت ماسک نیز می‌توان برای کاربردهای مختلف از آن استفاده کرد. ماسک‌هایی با استفاده از روغن نارگیل تهیه می‌شوند بسیار متنوع هستند که در این مقاله به معرفی تعداد کمی از این ماسک‌های طبیعی می‌پردازیم.

ماسک روغن نارگیل و جو دوسر برای صورت‌های جوش‌دار

بسیاری از افراد جو دوسر را فقط بعنوان یک صبحانه مقوی و لذیذ می‌شناسند و از فواید بسیار زیاد آن برای پوست و مو غافل‌اند. خواص جو به حدی است که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات آرایشی و مراقبت از پوست، از این منبع مغذی در فرمولاسیون تولید محصولات‍شان استفاده می‌کنند. جو دوسر سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و لیپید است که هرکدام از آن‌ها برای سلامت پوست و مو ضروری است. جو دوسر دارای 18 نوع آمینواسید است که هر کدام از آن‌ها نقش مهمی در ترمیم و بازسازی بافت پوست دارد.

جو دوسر با جذب چربی اضافی پوست به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند. بسیاری از ماسک‌های خانگی تهیه شده با جو دوسر می‌توانند برخی از مشکلات عمده پوستی مانند جوش و آکنه را برطرف کنند. از جو دوسر بعنوان اسکراب نیز می‌توانید استفاده کنید. اسکراب پوست با جو دوسر باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و شاداب شدن پوست می‌شود. روغن نارگیل نیز خواص ضدباکتریایی دارد و یک درمان موثر برای جوش صورت و آکنه است. ترکیب جو دوسر و روغن نارگیل به خوبی ph پوست را تنظیم می‌کند و مانع از بروز جوش می‌شود.

برای تهیه ماسک روغن نارگیل و جو دوسر باید جو را در آب گرم خیس کرده و اجازه دهید آنقدر بماند تا خمیر یکدستی ایجاد شود. سپس روغن نارگیل را به خمیر اضافه کرده و خوب به هم بزنید. این ماسک را به صورت دورانی روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. این ماسک یک درمان فوق‌العاده برای از بین بردن باکتری‌هایی است که سبب ایجاد آکنه و جوش می‌شوند. روغن نارگیل و جو دوسر برای پوست بی‌ضرر است و برای برخورداری از خاصیت لایه برداری این ماسک، می‌توانید 2 تا 3 بار در هفته از آن استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل و ماست و عسل برای جوش‌های سرسیاه

عسل یک ماده خوراکی خوشمزه است که خواص بسیاری زیادی هم برای پوست دارد. عسل به دلیل دارا بودن خاصیت ضدعفونی کنندگی یک درمان موثر برای جوش‌های سرسیاه است. اگر عسل را با روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کنید، این ترکیب مانع از رشد باکتری‌ها و ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شود. ماست نیز سرشار از مواد مغذی برای پوست است و استفاده مداوم از آن سبب روشن شدن و درخشندگی پوست می‌شود. همچنین ماست غنی از روی، کلسیم، ویتامین ب، لاکتیک اسید و آب است که همه آن‌ها برای سلامت پوست مفید هستند.

حال اگر دوست دارید پوست صاف، زیبا و بدون جوش داشته باشید بهتر است از ماسک روغن نارگیل و ماست و عسل استفاده کنید. با ترکیب کردن یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق ماست و یک قاشق عسل، ماسک قدرتمندی به‌دست می‌آید که به رفع جوش‌های سرسیاه صورت کمک می‌کند. روغن نارگیل نیز مانند عسل خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و ترکیب آن با یک آنتی‌باکتریال قوی مانند عسل مانع از ایجاد جوش‌های چرکی روی پوست می‌شود. ماست موجود در این ماسک نیز سبب شادابی پوست‌های خشک و کدر می‌شود.

ماسک روغن نارگیل و زردچوبه برای درخشندگی پوست

زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی است و به از بین بردن تیرگی و چین و چروک پوست کمک می‌کند. این ادویه خاصیت ضدباکتریایی نیز دارد و به همین دلیل در ساخت بسیاری از ماسک‌های خانگی از آن استفاده می‌شود. زردچوبه با خاصیت ضدعفونی کنندگی‌ که دارد سبب از بین بردن لک‌های پوستی شده و پوست‌تان را چند درجه روشن‌تر می‌کند. زرچوبه همچنین با منقبض کردن عضلات صورت، منافذ را به خوبی می‌بندد و پوست را برای مدت طولانی هیدراته نگه می‌دارد.

روغن نارگیل نیز با نرم و مرطوب کردن پوست به کاهش چین و چروک‌های سطح پوست کمک می‌کند. ترکیب روغن نارگیل و زردچوبه ماسک بی‌نظیری برای جوانسازی پوست است. برای تهیه این ماسک فوق‌العاده می‌توانید 3 تا 4 قطره روغن نارگیل را به نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه اضافه کنید و برای 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. این ترکیب علاوه بر کلاژن‌سازی سبب استحکام پوست نیز می‌شود. اگر مایل باشید می‌توانید مقدار کمی عسل و آبلیمو نیز به این ماسک اضافه کنید.

ماسک روغن نارگیل و آووکادو برای جوانسازی پوست

از مزایای آووکادو برای پوست هرچه بگوییم کم است. آووکادو پوست را به خوبی آبرسانی می‌کند و تولید کلاژن و الاستین پوست را افزایش می‌دهد. این میوه سرشار از ویتامین‌های A، E، D و امگا 3 است و ترکیب آن با روغن نارگیل ماسک مناسبی برای جوانسازی پوست است. این ماسک در برابر رادیکال‌های آزاد از پوست مراقبت کرده و با آبرسانی به آن روند پیری پوست را کند می‌کند. برای تهیه این ماسک علاوه بر روغن نارگیل و آووکادو از جوز هندی نیز می‌توانید استفاده کنید. جوز هندی از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و سبب رفع چین و چروک، جوش و آکنه پوست می‌شود.

ماسک روغن نارگیل، عسل و چای سبز برای پاکسازی پوست

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان یکی از ضروریات برای سلامت پوست و مو است و در بسیاری از روغن‌ها و مواد خوراکی وجود دارد. پلی فنول موجود در چای سبز رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد و از افتادگی و چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند. ماسک عسل، روغن نارگیل و چای سبز سبب پاکسازی پوست می‌شود و تیرگی‌های پوستی را برطرف می‌کند. این ماسک هیچ ضرری برای پوست ندارد و می‌توانید به دفعات از آن استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل و آلوئه‌ورا برای روشن کردن پوست

اگر پوست‌تان بیش از حد خشک است آلوئه‌ورا معجزه می‌کند. این گیاه یک آبرسان قوی است و به درمان مشکلات و التهابات پوستی کمک می‌کند. روغن نارگیل نیز یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده خوب برای پوست است. ترکیب روغن نارگیل و آلوئه‌ورا بعنوان یک لوسیون مرطوب‌کننده پوست عمل می‌کند. ماسک روغن نارگیل و آلوئه‌ورا با درمان تیرگی و لک‌های پوستی باعث روشن شدن رنگ پوست نیز می‌شود. این ماسک علاوه بر پوست صورت برای لب‌ها نیز کاربرد دارد و آن‌ها را نرم و مرطوب می‌کند. گیاه آلوئه‌ورا و روغن نارگیل هر دو اثر خنک‌کنندگی دارند. ماسک این دو ماده پوست را تحریک کرده و با تولید سلول‌های پوستی جدید، آکنه و لک‌های پوستی را از بین می‌برد.

تا به اینجای مقاله در مورد فواید روغن نارگیل برای محافظت از پوست صحبت کردیم. همچنین طرز تهیه چند ماسک خانگی با استفاده از روغن نارگیل را به شما آموزش دادیم. در ادامه چند محصول که در ساخت آن‌ها از روغن نارگیل استفاده شده است را به شما معرفی می‌کنیم. تمامی این محصولات را از طریق سایت ریحا می‌توانید خریداری کنید.

1- لوسیون بدن روغن نارگیلسوپکس

خریدلوسیون بدن روغن نارگیلسوپکس

لوسیون در واقع نوعی کرم است کهکاربردهای زیادی دارد و برای موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوسیون بدن سوپکس مدل روغن نارگیل برای هر نوع پوستی مناسب و قابل استفاده است. این محصول خاصیت مرطوب و ترمیم‌کنندگی دارد و ساخت ایران است. این لوسیون علاوه بر پوست بدن برای پوست صورت نیز قابل استفاده است.

این محصولبا رطوبت رسانی قوی از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند و پوست را برای مدت زمان طولانی شاداب و باطراوت نگه می‌دارد. لوسیون بدن سوپکس سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها است و از تبخیر شدن آب زیر پوست جلوگیری می‌کند. در ترکیبات این لوسیون از گلیسیرین، روغن نارگیل، عصاره آلوئه‌ورا، استئاریل الکل، تری اتانول آمین و ... استفاده شده است. روغن نارگیل استفاده شده در این محصول، برای مدت 24 ساعت از پوست شما محافظت می‌کند.

2- روغن برنزه کننده نارگیل جامائیکا

خریدروغن برنزه کننده نارگیل جامائیکا

بسیاری از افراد هستند که دوست دارند رنگ پوست‌شان را برنزه کنند بدون اینکه در معرض اشعه مضر خورشید قرار بگیرند. آفتاب گرفتن در فصل تابستان کار لذت بخشی است و علاوه بر برنزه کردن رنگ پوست به افزایش ویتامین D بدن نیز کمک می‌کند. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید سبب می‌شود تا پوست مورد حمله اشعه‌های مضر قرار بگیرد. روغن‌های برنزه کننده این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا به راحتی و در زمان کوتاه به رنگ مورد علاقه پوست‌تان برسید.

روغن برنزه کننده نارگیل جامائیکا، سرشار از ویتامین A، E و D است و به صورت اسپری قابل استفاده می‌باشد. این محصول برنزه کننده غنی شده با روغن نارگیل است و رنگ پوست را به سمت تناژ نارنجی می‌برد. روغن برنزه کننده جامائیکا دارای SPF است و از پوست در برابر اشعه‌های UVB و UVA محافظت می‌کند. روغن نارگیل استفاده شده در این محصول بعنوان یک ضدآفتاب طبیعی عمل می‌کند و احتمال ایجاد آفتاب سوختگی و لک‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

3- رول ضد تعریق مدل نارگیل و وانیل باباریا

خرید رول ضد تعریق مدل نارگیل و وانیل باباریا

تحرک و فعالیت بدنی باعث افزایش تعریق پوست می‌شود. تعریق در حالت عادی هیچ بویی ندارد ولی زمانی که در کنار باکتری‌ها قرار بگیرد بوی نامطبوعی از خود متصاعد می‌کند. خوشبختانه امروزه محصولات بهداشتی متنوعی وارد بازار شده‌اند که شما را از شر بوهای نامطبوع خلاص می‌کنند و باعث خشبو شدن بدن می‌شوند. رول ضد تعریق مدل نارگیل و وانیل باباریا بلافاصله بعد از تماس با پوست، باکتری‌های سطح پوست را کاهش می‌دهد و از ایجاد بو جلوگیری می‌کند. بهترین زمان برای استفاده از ضدتعریق‌ها بعد از حمام و اصلاح موهای زائد است. برای استفاده از این ضد تعریق درپوش آن را باز کنید و مستقیما روی پوست بزنید. کمی صبر کنید تا مایع روی پوست خشک شود سپس لباس‌تان را بپوشید. بعد از استفاده از این رول، با خیال راحت می‌توانید به کار و فعالیت روزانه بپردازید.

4-کرم دست نارگیل و وانیل فارماسی

خریدکرم دست نارگیل و وانیل فارماسی

هدف اصلی از استفاده از کرم، آبرسانی و مرطوب کردن پوست است. کرم دست نارگیل و وانیل فارماسی برای انواع پوست‌ها مناسب است و از پوست در برابر آفتاب و سرما محافظت می‌کند. این کرم به سرعت جذب پوست می‌شود و روغن نارگیل استفاده شده در آن سبب افزایش نرمی و لطافت پوست می‌شود. این محصول در حجم 30 میل تهیه شده است و به راحتی می‌توانید داخل کیف لوازم آرایش‌تان قرار دهید تا همیشه همراه‌تان باشد. این کرم رایحه مطبوعی دارد و به هیچ عنوان حس چربی و سنگینی را به شما القا نمی‌کند.

5- کره بدن نارگیل بادی شاپ

خریدکره بدن نارگیل بادی شاپ

کره بدن یا بادی باتر نوعی کرم با بافت نسبتا غلیظ است که پوست بدن را به خوبی مرطوب می‌کند. کره بدن برخلاف بافت غلیظی که دارد به سرعت جذب پوست می‌شود و به مراتب نسبت به لوسیون قوی‌تر است. روغن نارگیل فواید بسیار زیادی برای پوست دارد و در ساخت بسیاری از محصولات مراقبت از پوست از این روغن استفاده می‌شود. یکی از این محصولات کره بدن نارگیل بادی شاپ است. برند بادی شاپ یک برند شناخته شده و معتبر است که با خیال راحت می‌توانید از محصولات آن استفاده کنید.

کره بدن بادی شاپ با فرمولاسیون قوی که دارد برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است و برای مدت 72 ساعت پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. این محصول از روغن نارگیل اصل، شی باتر و روغن کاکائو ساخته شده است و با بافت غیرچسبناکی که دارد به سرعت جذب پوست می‌شود. در ساخت این محصول از پارابن و گلوتن استفاده نشده است و از این بابت نگرانی در مورد استفاده از آن وجود ندارد. بعد از استفاده از این کره بدن متوجه عطر زیاد روغن نارگیل آن می‌شوید برای همین توصیه می‌شود استفاده از آن را به فصول سرد سال موکول کنید.

در پایان این مقاله، امیدواریم تا با مطالب گفته شده و معرفی این محصولات، شما را با بهترین کالاهای حوای روغن نارگیل آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید براساس ویژگی‌های منحصر به فرد پوست خود و طبق نیازتان ، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این موارد معرفی شده پرطرفدار دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

محصولات مرتبط
عود نارگیل دارشانdarshan تخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
لوسیون بدن نارگیل کامانComeon 
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۱۰ میل
عود نارگیل پاکتی دارشانdarshanامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴۳,۰۰۰ تومان۳۹,۰۰۰ تومان
۲۰ عددی
۱۵ عددی
روغن برنزه کننده نارگیل جامائیکاjamaicaامکان ارسال فوری
۳۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
ماسک مو نارگیل اینکتوinectoامکان ارسال فوری
۴۱۳,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۱۵۰ میل
روغن مو روغن نارگیل اینکتوinecto 
۴۲۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
سرم مو نارگیل اینکتوinecto 
۴۹۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
کرم مرطوب کننده نارگیل انواع پوست شونSCHONامکان ارسال فوری
۱۸۵,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
صابون مرطوب کننده شیر نارگیل داوDove 
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۱۳۵ گرم
۱۰۰ گرم
کرم مرطوب کننده نارگیل انواع پوست آرکوArko 
۲۹۹,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
۶۰ میل
کرم مو روغن نارگیل او جی ایکسOgx 
۵۹۵,۰۰۰ تومان
۱۷۷ میل
شامپو مو ترمیم کننده بوتانیک نارگیل و آلوئه ورا ترزمهTresemmeامکان ارسال فوری
۴۳۲,۰۰۰ تومان
۷۰۰ میل
۶۵۰ میل
۶۰۰ میل
+۱
تنوع
موچین ابرو ان_17 نارسیسnarcis 
۱۵۰,۰۰۰ تومان
مشکی
مشکی
برس گرد نارسیسnarcisامکان ارسال فوری
۸۸,۰۰۰ تومان
0
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
روغن نارگیل چیست؟
پاسخ:

روغن نارگیل یک روغن خوراکی است که از میوه درخت نارگیل تهیه می‌شود. نارگیل میوه نخل نارگیل است و با نام علمی (Cocos nucifera) شناخته می‌شود. این میوه بیش از 4500 سال است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و در ابتدا فقط در جنوب آسیا کشت می‌شد، اما امروزه در تمام مناطق استوایی وجود دارد. نارگیل غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است و 400 گرم آن تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در یک روز را تامین می‌کند.

روغن نارگیل چه فوایدی برای پوست دارد؟
پاسخ:

روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی چربی مفید و مغذی است که سبب آبرسانی و محافظت از پوست می‌شود. اسیدلوریک موجود در روغن نارگیل خاصیت ضدباکتریایی دارد و به بهبود التهابات و مشکلات پوستی از جمله قارچ‌ و آکنه کمک می‌کند. این اسید از رشد باکتری‌های پوست جلوگیری کرده و مانند سد محکمی در برابر آن‌ها می‌ایستد. در ادامه به معرفی تعدادی از فواید روغن نارگیل برای پوست و محصولاتی که در ساخت آن‌ها از این روغن استفاده شده است می‌پردازیم. 

چگونه می‌توان از روغن نارگیل برای مراقبت از پوست استفاده کرد؟
پاسخ:

با تهیه ماسک‌های پوستی خانگی که روغن نارگیل در آن‌ها وجود دارد، می‌توان از پوست مراقبت کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید