یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
از کدام گل‌ ها در عطرسازی بیشتر استفاده می‌ شود؟

از کدام گل‌ ها در عطرسازی بیشتر استفاده می‌ شود؟

گل‌ها مخلوقات جادویی طبیعت هستند که به دلیل زیبایی تاثیر گذار و عطر دلربای خود توجه مردم را به خود جلب می‌کنند. برای همه ما پیش آمده که خیلی وقت‌ها در باغی توقف کرده‌ایم، گلی را بوییده و در جذابیت عطر آن چنان گم شده‌ایم که آرزوی‌مان این بوده که برای همیشه رایحه شگفت انگیز آن را همراه خود داشته باشیم.

همین رایحه‌های استثنایی گل‌ها دلیل استفاده از آن‌ها در صنعت عطرسازی برای ایجاد رایحه‌ای با طراوت است. عطرها نه تنها شخصیت شما را جذاب می‌کنند، بلکه تأثیر مثبتی بر ذهن و روان شما خواهند داشت که اعتماد به نفس لازم را برای ارائه خود در مقابل مردم و تعامل با آنها را به شما هدیه می‌کند.

به زبانی ساده‌تر می‌توان گفت گل‌های خوشبو ما را خوشحال می کنند! گل‌های معطر به همان اندازه که از نظر عطر و بوی متفاوت هستند، از نظر اندازه و شکل نیز متفاوت هستند. برخی روی درختان در مناطق استوایی و برخی دیگر روی درختچه‌ها رشد می‌کنند، یا بعضی در نزدیکی زمین به عنوان گیاهان فشرده شکوفا می‌شوند.

برخی از آنها در خوشه‌های گلبرگ شکوفا شده، برخی دیگر با شکوفه‌های فردی پررنگ. برخی در طول شب و بعضی در طول تابستان شیرین‌ترین رایحه خود را منتشر می‌کنند، بعضی از آنها در اوایل بهار پس از آخرین یخبندان پا به این دنیا می‌گذارند و برخی دیگر در اوج گرمای تابستان رشد و پرورش پیدا می‌کنند. همانطور که می‌دانید گل‌ها یکی از مهم‌ترین مواد اولیه مورد استفاده در دنیای عطرسازی هستند که تعیین کننده شخصیت و طبع و گروه روایح آمها می‌باشند. دسته های مختلفی از گل‌ها در عطرسازی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد پرتکرار و مهم از آنها اشاره می‌کنیم:

1- گل های سبز یا بهاری 2- گل های سفید یا حسی 3- گل رز 4- گل های پودری 5- گل های غیر معمول یا کمیاب

گل های بهاری

گل های بهاری که به نام گل‌های نوسازی نیز شناخته می شوند، طراوت، خودانگیختگی و نشاط را تداعی می‌کنند. آنها از نت های سبز و گیاهی ساخته شده اند اما متأسفانه برخی از این گل‌ها اگرچه بسیار معطر هستند، عطر و بوی خود را به همین راحتی ارائه نمی‌دهند.

این دسته از گل‌ها را گل‌های بی‌صدا می‌نامند، مانند یاس بنفش، بودلیا، پیچ امین الدوله، زنبق دره، سنبل، سرنگا، نخود شیرین، ویستریا، گل‌های اسکیت که کمی سبزتر هستند. اگر عطرساز بخواهد رایحه‌های گل‌های بی‌صدا را به دست آورد، باید این نت‌ها را بازسازی یا بازتولید کند.

بنابراین هر عطرساز آن را به روش خود بازیابی می‌کند. بازسازی طرح کلی یک عطر است، از حدود ده ماده تشکیل دهنده، مصنوعی و طبیعی تشکیل شده است. برای مثال بدون این اثر، عطر Diorissimo از Dior (1956) که واقعاً نمونه ای از "Soliflore" است، هرگز اینگونه محبوب و پرفروش نمی‌شد.

نرگس

نرگس یا همان نارسیس گلی افسانه‌ای در اساطیر یونانی است؛ او پسر جوانی بود که به زیبایی خود افتخار می‌کرد و به جوانانی که او را می پرستیدند، توجهی نداشت. یکی از آنها، اکو، پری زیبایی بود که وقتی نارسیس را دید، یک دل نه صد دل عاشق او شد.

اما نارسیس چیزی از عشق نمی‌فهمید و دخترانی که عاشقش می‌شدند را مسخره می‌کرد. سرانجام دخترکان از خدایان درخواست تنبیه نارسیس را کرده و خدایان خشمگین نارسیس را محکوم کردند که عاشق انعکاس عکس خود در آب زلال یک برکه شود. او آنقدر آنجا ماند تا مرد و درست در محل ممرگ او نخستین گل نرگس رویید.

از آن پس نرگس به نمادی از خودخواهی تبدیل شد. گل نرگس از اروپای مرکزی، شمال آفریقا و آسیا می‌آید. کشورهای اصلی تولید کننده عبارتند از فرانسه، مراکش و مصر. این گل به شدت مورد توجه عطرسازان است که عمدتا از آن در عطرسازی پرستیژ و همچنین در برخی از عطرهای گلی یا شیپر استفاده می‌کنند.

گل‌های سفید

گل های سفید از زیباترین گل‌ها به‌شمار می‌روند. بوی تند، عجیب و غریب و شیرین آنها در کمترین زمان یک اتاق را پر می‌کند. گل‌های سفید را گل‌های حسی یا مخدر نیز می‌نامند، زیرا اغلب یک مولکول ایندول، یک نت طبیعی حیوانی، مشترک هستند؛ در اینجا به معروف‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

1- یاسمن 2- یلانگ یلانگ 3- گاردنیا 4- ماگنولیا 5- شکوفه پرتقال

گل یاسمن

گل یاس یکی از گل‌های خوشبو در سراسر دنیا است. آنها درست قبل از سپیده دم زمانی که عطر آنها در اوج است برداشت می‌شوند و بلافاصله قبل از محو شدن عطرشان پردازش می‌شوند. گل‌های یاس که در مناطق گرمسیری در سراسر جهان یافت می‌شوند، در رنگ های سفید و زرد موجود هستند.

به دلیل رایحه دلربایی که دارند، در تولید عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارند. همچنین از آنها در رایحه درمانی نیز استفاده می‌شود. از گل‌های خشک یاس برای تهیه چای استفاده می‌شود که عطر و بوی بی‌نظیر آن تاثیرات مثبتی روی عملکرد مغز دارد.

یلانگ یلانگ یا گل خورشیدی

گل یلانگ یلانگ روی درختی بزرگ، سبز و پربرگ رشد می‌کند و شکل آن مانند یک ستاره بزرگ و ژولیده با گلبرگ‌های بلند است. گلی بسیار عجیب و غریب با طبیعتی سرسبز و برونگرا است که آن سمت آتشفشان‌ها (ماداگاسکار یا مایوت) را به ارث برده است، یک سمت گلی انفجاری که رنگ زیادی به عطرها می دهد.

این گل زمانی برداشت می‌شود که گل سبز نازک، به زرد تغییر رنگ می‌دهد و نشانه آن است که به بلوغ بویایی رسیده است. رایحه آن چیزی بین گل یاس و گل سرخ است. یلانگ یلانگ، با نت‌های خامه‌ای و گوشتی‌اش، یادآور مونوی خورشیدی است. در عین حال که وحشی و مخدر است، بعد شهوانی و مست کننده دارد.

می‌توانید یلانگ یلانگ را در عطر لیلانگ از مجموعه مشک سیلوین دلاکورت بیابید، عطر مشک خورشیدی با رایحه‌های گل سرخ، یاس و یلانگ یلانگ، روی پایه وانیلی سالیسیلیک با لبخندی سرزنده و درخشان که توسط لیموترش آورده شده است.

گاردنیا

گاردنیا درختچه‌ای کوچک با گل‌های سفید بسیار معطر است که نگهداری از آن آسان است و می‌تواند در هر منطقه‌ای چه سرد، چه گرمسیری گل بدهد. از چین، ژاپن، فیلیپین، اندونزی، هند و کالیفرنیا گذر کرده تا به دست عطاران می‌رسد اما گاردنیا مطلق که از استخراج گل گاردنیا به دست می‌آید، اصلا شبیه به بوی گل در حالت طبیعی خود نیست.

این به سادگی برای جداسازی استیرالیل استات استفاده می شود: نت سبز ریواس. عطرسازان از ترکیبات گاردنیا استفاده می کنند که ترکیبات اصلی آن آکورد گل سفید است، نت های سبز همراه با مولکول هایی به نام تیگلات (از نت های قارچ).

مگنولیا

ماگنولیا درختی همیشه سبز و بسیار بزرگ از خانواده مگنولیاسه می‌باشد که بومی جنوب شرقی آمریکا و آسیای میانه است. انواع Michelia alba برای عطرسازی جالب است. از ماه می تا ژوئن و از آگوست تا نوامبر برداشت می‌شود، سپس گل‌ها با تقطیر پردازش می‌شوند تا اسانس ماگنولیا به‌دست آید.

این یک نت گلی است که دارای جنبه مهم مرکباتی است، طراوت لیمویی فوق العاده‌ای دارد که با نت‌های سبز رنگ آمیزی شده است. سپس یک نمای گل آفتابی ملایم با لهجه‌های وانیلی آشکار می‌شود. از برگ‌های آن نیز در عطرسازی استفاده می‌شود، حتی اگر استفاده از رایحه آن کمی سخت‌تر از بوی گل‌ها باشد.

شکوفه پرتقال

شکوفه پرتقال که از درخت پرتقال تلخ به‌دست می‌آید، یک درخت جادویی چندوجهی است زیرا از یک شکوفه مواد اولیه مختلف را به طور همزمان به‌دست می‌اید. درخت پرتقال تلخ در ابتدا بومی شرق آسیا بود، اما اکنون در حوزه مدیترانه نیز کشت می‌شود و تولید کنندگان اصلی شکوفه‌های پرتقال تونس و مراکش هستند.

ایتالیا، مصر و فرانسه نیز شکوفه‌های پرتقال تولید می‌کنند. شکوفه پرتقال برای آکوردهای شیپر، آکوردهای شرقی یا روایح گل سفید ترجیح داده می‌شود. اغلب برای بازسازی گل‌هایی مانند گاردنیا یا گل تیار استفاده می‌شود. بیشتر اوقات، به عنوان یک نت قلبی وجود دارد که می‌توان از آن برای برجسته کردن نت‌های میوه‌ای مانند زردآلو استفاده کرد.

گل رز

گل رز، که عموماً به عنوان "ملکه گل‌ها" شناخته می‌شود، یک عنصر ضروری بسیاری از عطرهای گل‌دار است که در بین مردم بسیار پرطرفدار است. استفاده از نت‌های گل رز در عطر، رایحه‌ای بسیار با طراوت ارائه می‌دهد که حواس افراد را تا اعماق وجودشان مسحور می‌کند.

رز را همیشه در شب برداشت می‌کنند زیرا آنها قبل از طلوع خورشید رایحه‌ای قوی دارند. دو گونه رایج گل رز که در ساخت عطر بسیار استفاده می شوند می‌توان به گل رز سانتیفولیا (Rosa Centifolia) که در جنوب فرانسه یافت می‌شود و گل رز دمشقی (Rosa Damascene) که در کشورهای عربی یافت می‌شود، اشاره کرد.

گل‌های پودری

غبار، دوده، خاک و نشاسته؛ یا شاید هم کِرِم‌های دست و صورت، محصولات آرایشی و زیبایی و پودر بچه، این‌ها محصولاتی هستند، که رایحه‌شان یادآور بوی دل‌انگیز پودر است. دقیقا مشخص نیست که مبدأ و سرچشمه اصطلاح «پودری» در جهان عطر، به کدام یک از این مواد و رایحه آن‌ها اشاره می‌کند، اما توافقی نسبی بر سر شباهت رایحه‌‌ای که تداعی گر بوی پودرهای آرایشی یا پودر بچه است، وجود دارد. در بسیاری از موارد، رایحه پودری به دلیل وجود گل زنبق یا گل بنفشه در ترکیب نت‌ها ایجاد می‌شود. البته، از زنبق انتظار چنین رایحه‌ای وجود دارد که به توضیح مختصری درباره آن‌ها می‌پردازیم؛

گل زنبق

گل زنبق که پیوندی نزدیک با اشرافیت، شکوه و تجمل دارد، گلی است زیبا، قد بلند و رنگارنگ با تنع رنگی فوق‌العاده یافت می‌شود. قدمت این گل زیبا با تاریخ گره خورده است، تا به آنجا که یونانیان باستان نقش‏ هایى از آن را روى سنگ‌های قبر ترسیم مى‏ کردند. پادشاهان یونانى با اشکالى از گل‏هاى زیباى زنبق تاج خود را زینت بخشیده و شاخه‏ هاى بریده آن را به یکدیگر هدیه می‌کردند.

زنبق که منشا نت پودری در عطرها است، رایحه ای پودری، خشک و بدون شیرینی را به عطرها می‌بخشد، بسیار ظریف و با لمسی سبک!! استنس زنبق اغلب برای آکوردهای گل‌دار پودری یا برای آکوردهای شرقی و یا چوبی استفاده می‌شود.

گل بنفشه

بنفشه به دلیل رایحه‌ خاصی که دارد در صنعت عطرسازی بسیار محبوب و پراستفاده است. این گل قرن‌ها است که کشت می‌شود و قدمت آن به یونان باستان در 500 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. بنفشه بومی نیمکره شمالی است اما در هاوایی، استرالیا و آمریکای جنوبی نیز یافت می‌شود. معمولا در عطرها از دو نوع بنفشه ویکتوریا ویولت و پارما ویولت استفاده بیشتری می‌شود.

گل‌های بنفشه حاوی ماده‌ای شیمیایی هستند که از روغن به‌دست آمده از آن در تولید انواع عطر، روغن و لوسیون استفاده می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم شما را با چند نمونه از پرطرفدارترین عطرهای اورجینال موجود در بازار با رایحه گل‌دار آشنا کنیم. فروشگاه ریحا تک‌تک این محصولات را با ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا به شما پیشنهاد می‌کند. همچنین شما می‌توانید برای خرید هر یک از این محصولات، از طریق وب سایت ریحا اقدام نمایید.

1- ادو پرفیوم گرلن اینسولنس زنانه (Guerlain Insolence EDP)

خریدادو پرفیوم گرلن اینسولنس

در سال 2008، برند فرانسوی گرلن، یکی از پرطرفدارترین ادوپرفیوم‌های گل‌دار میوه‌ای خود را با نام اینسولنس (Insolence)، با شیشه‌ای بنفش رنگ به بازار عرضه کرد و 10 سال پس از معرفی آن، یعنی در سال 2018، طراحی شیشه این ادوپرفیوم را عوض کرد. شاهکار اینسولنس گرلن توسط دو عطرساز شناخته شده به نام‌های موریس روسل (Maurice Roucel) و سالوین دالاکورته (Sylvaine Delacourte) با رایحه‌ای گرم و شیرین طراحی شده است.

این ادوپرفیوم، رایحه‌ای فشرده‌تر، ماندگارتر، جادویی‌تر و منحصر به فردتر از ادوتویلت اینسولنس دارد و استفاده از آن برای میهمانی‌های شبانه و مجالس رسمی در فصل‌های پاییز و زمستان پیشنهاد می‌شود. در لحظات اول پس از اسپری کردن عطر گرلن Insolence بر روی پوست و محل نبضتان، رایحه خوشی از میوه توت قرمز در هوا پخش می‌شود. اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، نت‌های میانی ترکیبی جذاب و غلیظ از رایحه گل‌های زنبق، بنفشه و شکوفه پرتقال است.

2- ادو تویلت پرادا لهوم مردانه (Prada Le Homme EDT)

خریدادو تویلت پرادا لهوم مردانه

عطر پرادا لهوم رایحه چوبی مدیترانه‌ای دارد و تنها یک سال پس از عرضه یعنی در سال 2017، توانست برنده جایزه بهترین عطر لوکس مردانه از Academia del Perfume Awards در اسپانیا شود. رایحه عطر پرادا لهوم مردانه که رایحه‌ای معتدل و شیرین دارد، توسط عطرسازی به نام دانیلا روشه آندریر (Daniela (Roche) Andrier) طراحی شده است و به خاطر استفاده از نت چوب و گل‌ها در ساختارش، عطری بسیار اغواگر و جذاب به حساب می‌آید.

این عطر، به دلیل رایحه شیک، با وقار و عام پسندی که دارد، برای خرید و استفاده مداوم توسط آقایان شیک پوشی که به دنبال یک عطر با رایحه ملایم و همیشگی هستند، بسیار مناسب است. پرادا لهوم مردانه با رایحه شیرین و معتدلی که دارد، همه نگاه‌ها را در مراسم‌ها و جلسات مختلف به سمت شما برمی‌گرداند. لهوم پرادا عطری شکیل و خوشبو است، که شروعی شاداب با حسی تمیز از ترکیب رایحه دانه فلفل و بهار نارنج دارد.

رایحه این عطر مردانه حالتی پودری، گلی، نیمه شاداب و کمی تلخ را در مشام انسان ایجاد می‌کند. با گذر زمان و پس از اضافه شدن رایحه کهربا، گل شمعدانی، گل زنبق و گل بنفشه، عطر کمی گرم و نیمه شیرین شده و حس تلخ، کمی چوبی و مدیترانه‌ای پیدا می‌کند که به مردانه تر شدن رایحه این ادوتویلت ایتالیایی کمک می‌کند. حسن ختام این عطر مردانه بهاری، رایحه گیاهی و تند حاصل از ترکیب نعناع هندی و چوب سدر است.

3- ادو تویلت کلوین کلاین سی کی وان مردانه/زنانه (Calvin Klein CK One EDT)

خریددو تویلت کلوین کلاین سی کی وان

برند Calvin Klein در سال 1994 عطر مدرن با رایحه مرکباتی آروماتیک را به بازار معرفی و عرضه کرد، که نام آن سی کی وان بود. این عطر شیک، که رایحه‌ای مردانه زنانه اما بیشتر مناسب برای مردان و جذاب دارد و بسیار جوان پسند است، توسط دو عطرساز معروف و نابغه دنیای عطر و ادکلن به نام‌های آلبرتو موریلاس (Alberto Morillas) و هری فرمونت (Harry Fremont) طراحی و خلق شده است.

عطر Calvin Klein CK One با وجود ترکیباتی که از مرکبات، گیاهان معطر و گل‌های معطر دارد، رایحه‌ای بی نظیر و کاملا اغواکننده و جذاب و خنک را ایجاد کرده است. رایحه خنک و ترش این ادوتویلت مرکباتی از ترکیباتی بسیار شادی بخش، دلچسب و ترش و شیرین ساخته شده است. به محض اولین اسپری از عطر CK One، به سرعت متوجه رایحه‌ای از ترکیب نت‌ گیاهان سبز، لیمو ترش زرد، ترنج، آناناس، نارنگی ماندارین، هل و انبه هندی خواهید شد.

نت‌های میانی از ترکیب گل‌دار و آرامش بخش گل زنبق دره (گل برف)، گل یاسمن سفید، گل بنفشه، جوز هندی، گل رز و ریشه گل زنبق تشکیل شده‌، انرژی و هیجان زیادی را در وجود شما بیدار می‌کند. در ادامه نت‌های پایانی با بکارگیری از مشک، چوب صندل، چوب سدر، خزه درخت بلوط و کهربا ساخته و طراحی شده‌اند. این ترکیب چندگانه و چوبی، آرامش و اعتماد به‌ نفس فراوانی را برای انجام کارهای بزرگ و مهم به شما هدیه می‌کند.

4- ادو تویلت جسوز دل پوزو هالووین زنانه (Jesus Del Pozo Halloween EDT)

خریدادو تویلت جسوز دل پوزو هالووین

ادو تویلت شرقی گل‌دار و زنانه‌ Halloween از برند اسپانیایی عطر و ادکلن Jesus Del Pozo در سال 1997 میلادی به کوشش عطرساز معروفی به نام مکس گاواری (Max Gavarry) طراحی و ساخته شد. همه اجزای این عطر با وجود رایحه خنک، شیرین و آکورد گل‌دار پودری‌اش آن‌قدر جذاب و دل‌انگیز است، که حتی فقط با نگاه کردن به شیشه‌ آن می‌توانید احساس شادی و نشاط فراوانی را به روح خود تزریق کنید.

هالووین برای زنانی که اعتماد به‌ نفس بالایی دارند و رفتارهای مرموز و عجیب‌ و غریبی از آن‌ها سر می‌زند، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. این عطر با توجه به بوی شیرین و خنکش، برای استفاده در فصل‌های خنکی همچون بهار و پاییز پیشنهاد می‌شود. این ادوتویلت زنانه مخصوص خانم‌های سحرآمیز و پیچیده است و رایحه‌ای رمانتیک، شیک، نرم و لطیف دارد. آب دریا، گل مریم، گل زنبق دره (برف)، گل بنفشه، بخور معطر و صمغ مر اصلی‌ترین نت‌های تشکیل‌دهنده این عطر زنانه هستند.

5- ادو تویلت جوپ هوم مردانه (Joop Homme EDT)

خریدادو تویلت جوپ هوم

عطر هووم از برند آلمانی جوپ،‌ یک عطر قدیمی به حساب می‌آید، که در سال 1989 توسط عطرسازی به نام مایکل آلمایراک (Michel Almairac) طراحی و به بازار عرضه شده است. این عطر، شاید برای بسیاری از افراد نوستالژیک و یادآور عطر و بوی خوش حضور پدران و پدربزرگان‌شان باشد. ادوتویلت جوپ هوم در گروه بویایی شرقی فوژه قرار می‌گیرد و در ترکیب با گل‌های تازه، رایحه‌ای متفاوت، مردانه و جذاب را با پخش بوی بالا به نمایش می‌گذارد.

عطر مردانه جوپ هوم دارای رایحه غالبی از وانیل و دارچین است و در عین حال لطافت گل‌هایی نظیر ارغوان، یاسمن و شکوفه پرتقال را به همراه دارد. Joop Homme از معدود عطرهای مردانه‌ای است، که با وجود داشتن غلظت ادوتویلت، ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی دارد و همین موضوع، باعث محبوبیت بیشتر آن در بین مردان شیک‌پوش و به خصوص آقایان میانسال شده است. استفاده از این ادوتویلت مردانه ماندگار و قوی آلمانی، به دلیل رایحه گرم و تندی که دارد، در فصل‌های سرد و خنک مانند شب‌های بهاری، پاییز یا زمستان توصیه می‌شود.

به محض اسپری کردن مقداری از این عطر مردانه گرم متوجه ترکیبی از نت‌های سیب و شکوفه پرتقال خواهید شد. این ترکیب پس از مدتی طولانی جای خود را به نت میانی می‌دهد. نت میانی که حالتی گرم‌تر و آروماتیک‌تر از نت اولیه دارد، ترکیبی از دارچین، چوب میخک و گل شمعدانی است. در ادامه و با رسیدن به نت پایانی عطر، رایحه کمی چوبی‌تر و شیرین‌تر می‌شود. رایحه نت پایانی این عطر ترکیبی از وانیل، چوب سدر، چوب صندل و گیاه خس خس است.

6- ادو پرفیوم لالیک لامور زنانه (Lalique L amour EDP)

خریدادو پرفیوم لالیک لامور

ناتالی لورسون، عطرساز پر سابقه و باتجربه فرانسوی، در سال 2013، ادوپرفیوم زنانه‌ای بی‌نظیر برای برند فرانسوی لالیک طراحی کرد. عطر گل دار چوبی مشک‌دار ساخته شده توسط ناتالی لورسون، رایحه‌ای خنک و شیرین داشت و لامور نام گرفت. ادوپرفیوم لامور برای زنانی با روحیه شاد و هیجان‌زده تولید شده است و برای استفاده در مهمانی‌هایی مناسب است، که روزهای سرد سال برگزار می‌شوند.

ماندگاری این عطر خوشبو و ملایم از برند لالیک، تقریبا 6 ساعت است و پخش بوی بسیار خوبی دارد. خنکی و شیرینی ملایم عطر لامور لالیک از نت‌های گلی بهارنارنج، رز و نت گیاهی ترنج سرچشمه می‌گیرد. نت‌های میانی این ادوپرفیوم نیز، براساس رایحه‌های گلی پایه‌گذاری شده است. گل‌های خوش عطری که رایحه آن‌ها تشکیل دهنده نت‌های میانی این عطر هستند، شامل یاسمن سفید، مریم و گاردنیا می‌شوند.

نت‌های پایانی عطر لامور، بیشترین رایحه چوبی را شامل می‌شود. این نت‌ها دارای مشک، چوب سدر و چوب صندل هستند و جایگزین انرژی مثبت نت‌های میانی می‌شوند. اصطلاح لامور یا همان L`amour در زبان فرانسوی به معنای عشق و علاقه است. به جرات می‌توان گفت، که از زمان رونمایی و عرضه این ادوپرفیوم، تا کنون، لامور یکی از شاهکارهای بی‌نظیر برند لالیک به شمار می‌رود.

7-ادو پرفیوم دیور هوم اینتنس مردانه (Dior Homme Intense EDP)

خریدادو پرفیوم دیور هوم اینتنس

دیور هوم اینتنس (Dior Homme Intense) در واقع ادوپرفیوم مردانه‌ای گرم، شیرین و در عین حال تلخ است، که در گروه بویایی چوبی گل‌دار مشک‌دار جای می‌گیرد. این عطر مردانه جذاب توسط طراح عطر شناخته شده‌ای به نام فرانسوا دماکی (Francois Demachy) ساخته شده است. در هوم اینتنس دیور، رایحه گل‌ها و چوب‌های معطر، در کنار هم قرار گرفته شده‌اند و تاثیری بی‌نظیر از گرمایی شیرین ایجاد کرده‌اند.

در ابتدای کار، پس از اسپری کردن این عطر، رایحه دل‌انگیز و آرامش بخشی از گل‌های بنفش و زیبای اسطوخودوس در فضا می‌پیچد. اما همچنان که آثار رایحه ناشی از نت اول محو می‌شود، جای آن را شیرینی دلگرم کننده‌ای از ترکیب سحرآمیز و جذاب گل زنبق، وانیل، گلابی و مشک پنیرکی مالو پر می‌کند. در انتها، این شیرینی، جای خود را به تلخی و گرمای رایحه‌ای چوبی از ترکیب چوب سدر و خس خس می‌دهد و حس قدرت بی‌پایان و استواری همیشگی صاحب عطر را القا می‌کند.

در پایان این مقاله، امیدواریم تا با معرفی این محصولات، شما را با ویترین کوچکی از عطرهای شناخته‌شده گل‌دار در بازار آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید براساس ویژگی‌های منحصر به فرد پوست خود و گل‌های مورد علاقه‌تان ، اقدام به خرید عطر مورد نیازتان از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این عطرهای پرطرفدار با آکورد گل‌دار دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

۵,۳۲۴
محصولات مرتبط
لامور - له امور ادو پرفیوم زنانه لالیکLaliqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۲۳۵,۰۰۰ تومان۲,۴۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
استیل ادو پرفیوم زنانه جنیفر لوپز- جی لوJennifer Lopez J Loامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۶۵۲,۰۰۰ تومان۲,۵۶۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو پرفیوم زنانه کلوین کلینCalvin Klein 
۱۵,۰۲۹,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
عطر آمریکایی
۱۶۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
+۶
تنوع
ورساچه پور هوم ادو تویلت مردانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۷,۰۷۷,۰۰۰ تومان۴,۷۷۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
برایت کریستال ادو تویلت زنانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۸,۴۷۳,۰۰۰ تومان۶,۹۹۷,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر
۵ میل
مینیاتوری
+۵
تنوع
کوکو مادمازل ادو پرفیوم زنانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۲۱,۷۵۵,۰۰۰ تومان۱۸,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
سکری فایس فور هر ادو پرفیوم زنانه اجملAjmalامکان ارسال فوری
۹۰۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
میس دیور بلومینگ بوکت ادو تویلت زنانهDior 
۱۸,۷۷۴,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
اکلت دی ارپج ادو پرفیوم زنانه لانوینLanvinامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۴,۲۳۰,۰۰۰ تومان۲,۶۵۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
دیور هوم اینتنس ادو پرفیوم مردانهDior تخفیف ویژه
۱۳,۶۷۹,۰۰۰ تومان۱۱,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
الین ادو پرفیوم زنانه تیری موگلرThierry Mugler تخفیف ویژه
۸,۸۵۳,۰۰۰ تومان۷,۱۵۸,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر قدیم
۳۰ میل
عطر
+۹
تنوع
باکارات رژ 540 ادو پرفیوم مردانه/زنانهMaison Francis Kurkdjian تخفیف ویژه
۴۸,۵۳۳,۰۰۰ تومان۳۱,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
رین دراپ ادو پرفیوم زنانه اجملAjmalامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۲۳۴,۰۰۰ تومان۹۰۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
گود گرل ادو پرفیوم زنانه کارولینا هرراCarolina Herrera 
۱۱,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۸۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۷
تنوع
کریستال نویر ادو پرفیوم زنانه ورساچهVersace تخفیف ویژه
۷,۱۴۷,۰۰۰ تومان۴,۵۸۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۹۰ میل
عطر قدیم
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
اوربان ادو پرفیوم زنانه امپرEmperامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۳۵۳,۰۰۰ تومان۷۹۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سارا قادری

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرا از گل‌ها در عطرسازی استفاده می‌شود؟
پاسخ:

به زبانی ساده‌تر می‌توان گفت گل‌های خوشبو ما را خوشحال می کنند! گل‌های معطر به همان اندازه که از نظر عطر و بوی متفاوت هستند، از نظر اندازه و شکل نیز متفاوت هستند. برخی روی درختان در مناطق استوایی و برخی دیگر روی درختچه‌ها رشد می‌کنند، یا بعضی در نزدیکی زمین به عنوان گیاهان فشرده شکوفا می‌شوند. برخی از آنها در خوشه‌های گلبرگ شکوفا شده، برخی دیگر با شکوفه‌های فردی پررنگ. برخی در طول شب و بعضی در طول تابستان شیرین‌ترین رایحه خود را منتشر می‌کنند، بعضی از آنها در اوایل بهار پس از آخرین یخبندان پا به این دنیا می‌گذارند و برخی دیگر در اوج گرمای تابستان رشد و پرورش پیدا می‌کنند.

از چه نوع گل هایی در عطرسازی استفاده می‌شود؟
پاسخ:

همانطور که می‌دانید گل‌ها یکی از مهم‌ترین مواد اولیه مورد استفاده در دنیای عطرسازی هستند که تعیین کننده شخصیت و طبع و گروه روایح آمها می‌باشند. دسته های مختلفی از گل‌ها در عطرسازی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد پرتکرار و مهم از آنها اشاره می‌کنیم: 1- گل های سبز یا بهاری 2- گل های سفید یا حسی 3- گل رز 4- گل های پودری 5- گل های غیر معمول یا کمیاب

گل های پودری چه بویی دارند؟
پاسخ:

غبار، دوده، خاک و نشاسته؛ یا شاید هم کِرِم‌های دست و صورت، محصولات آرایشی و زیبایی و پودر بچه، این‌ها محصولاتی هستند، که رایحه‌شان یادآور بوی دل‌انگیز پودر است. دقیقا مشخص نیست که مبدأ و سرچشمه اصطلاح «پودری» در جهان عطر، به کدام یک از این مواد و رایحه آن‌ها اشاره می‌کند، اما توافقی نسبی بر سر شباهت رایحه‌‌ای که تداعی گر بوی پودرهای آرایشی یا پودر بچه است، وجود دارد.  در بسیاری از موارد، رایحه پودری به دلیل وجود گل زنبق یا گل بنفشه در ترکیب نت‌ها ایجاد می‌شود. البته، از زنبق انتظار چنین رایحه‌ای وجود دارد

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۵,۳۲۴ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید