یه خرید خاص برای خاص‌ترین ماه سال!
خرید با تخفیف از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آرایش دختر نوجوان: نکات + تکنیک‌ های آرایش دخترانه

آرایش دختر نوجوان: نکات + تکنیک‌ های آرایش دخترانه

شاید اولین چیزی که دختران باید در وقت مناسب برای اهمیت دادن به خود یاد بگیرند، فراگیری آموزش‌های آرایش دختر نوجوان است. اگر خودتان به آرایش کردن علاقه‌ای ندارید و فکر می‌کنید آرایش کردن به درد دختر نوجوانتان هم نمی‌خورد، باید بگوییم که کاملا اشتباه می‌کنید، زیرا آرایش کردن و زیبا دیده شدن عزت نفس فرزندتان را بیشتر می‌کند و حضورش در جامعه را پر‌رنگ‌تر می‌کند؛ و لازم به ذکر است که این پررنگ‌تر دیده شدن صرفا هیچ جنبه‌ی منفی‌ای ندارد.

آموزش آرایش دختر نوجوان

یادگرفتن نحوه‌ی آرایش درست، باعث می‌شود دختر‌ خانم‌های نوجوان، علاوه بر داشتن چهره‌ای زیبا، همواره پوست سالمی داشته باشند و بتوانند با نهایت اعتماد به نفس در اجتماع حضور داشته باشند. نکته‌ای که بسیار مهم است و اکثرا به آن توجهی نمی‌کنند، این است که دختران نوجوان بهتر است ابتدا نوع آرایش خود را انتخاب کنند و سپس به آرایش کردن بپردازند. این مسئله‌ای بدیهی است که همیشه نمی‌توان آرایش‌های مد شده را روی صورت پیاده کرد؛ زیرا ممکن است نوع آرایشی که مد شده است اصلا روی صورت فرد نشیند و عملکرد معکوسی داشته باشد.اگر تجربه‌ای در زمینه‌ی آرایش ندارید، قبل از خرید لوازم آرایش مشورت‌ هایتان را انجام دهید و سپس به تناسب پوستتان به خرید لوازم آرایش بپردازید. از این رو پیشنهاد می‌کنیم روی کمک یک کارشناس آرایشی حساب کنید تا از سردرگمی و بی آگاهی رها شوید. بعد از اینکه بررسی‌های لازم را انجام دادید و لوازم آرایش مناسب‌تان را تهیه کردید، قدم به قدم با ما جلو بیایید و چگونگی یک آرایش ملیح با پوستتان را یاد بگیرید.

شستن صورت

اولین مرحله‌ای که در آرایش دختر نوجوان باید انجام شود، شستن صورت به‌طور کامل و آماده کردن آن برای آرایش است. مراقبت کردن از پوست نکته‌ای بسیار ضروری است که بهتر است از زمان نوجوانی شروع شود؛ خصوصا اینکه در این دوره نوجوان‌ها به دلیل حساسیت‌هایی که دارند جوش‌های بسیاری می‌زنند و باید بیشتر به صورت‌شان توجه کنند. شستن صورت در زمان قبل و بعد از آرایش بسیار توصیه می‌شود و بهتر است با استفاده‌ از یک ماده‌ی شوینده‌ی متناسب با پوست انجام شود. توصیه می‌شود اگر پوست خشکی دارید از پاک کننده‌های ملایمی‌ استفاده کنید کا ترجیحا کرمی باشند. و اگر دارای یک پوست چرب هستید از پاک کننده ای استفاده کنید که دارای سالیسیلیک باشد.

استفاده از مرطوب کننده

دخترانی که می‌خواهند یک آرایش دخترانه خاص داشته باشند، باید حواسشان باشد بعد از شستن صورت‌شان حتما از یک مرطوب‌کننده‌ی سبک استفاده کنند. این کار پوست را آبرسانی می‌کند و با لطافتی که به پوست می‌دهد آن‌را برای یک آرایش زیبا آماده می‌کند. علاوه بر آن مرطوب کننده‌ ها از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند. اگر کسی پوست خشکی است دارد، باید از مرطوب‌ کننده‌هایی استفاده کند که حاوی گلیسیرین هستند.

میکاپ دخترانه

استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر باعث می‌شود جایی که بر اثر جوش‌ها روی پوست باقی‌مانده‌ است، از بین برود و آرایش را خراب نکند.‌ کانسیلر همچنین می‌تواند تیرگیِ زیر چشم را برطرف کند و آرایش یکدست‌ تری را بوجود بیاورد.

عدم استفاده از فونداسیون

از فونداسیون برای یکدست کردن سطح پوست استفاده می‌شود و آرایش دختران نوجوان نیازی به این کار ندارد؛ آنها باید بیشتر روی زیبایی‌های طبیعی خودشان تمرکز کنند. فونداسیون برای نوجوانان یک انتخاب اشتباه است، زیرا سن آنها را بیشتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود چهره‌‌شان کثیف‌تر بنظر برسد. البته برخی از کرم‌ های ب‌ ب یا کرم‌ های ضد آفتاب رنگی استفاده می‌کنند که این مورد اشکالی ندارد.

تبعیت از قانونِ 5 دقیقه

توجه کردن به قانون 5 دقیقه و تبعیت از آن، علاوه بر اینکه سبب صرفه‌جویی کردن در وقت می‌شود، باعث می‌‌شود در استفاده کردن از لوازم آرایشی زیاده‌روی نشود و در نهایت پوست فرد سالم‌تر باشد. بر اساس این قانون باید یک میکاپ دخترانه در هنگام صبح، فقط باید 5 دقیقه طول بکشد. به این صورت که باید فقط به آرایش‌های اصلی پرداخته شود که شامل ریمل، کانسیلر و برق لب است. برای داشتن یک آرایش ملایم که زیبایی را مشخص کند، کافی است که فرد فقط به چهره‌ی طبیعی خود دقت کند و سعی کند زیبایی‌های طبیعی خود را برجسته کند.

آرایش دختر نوجوان باید چگونه باشد؟

● شانه زدن ابروها: دختران نوجوان هیچ نیازی به برداشتن ابروها ندارند؛ مگر اینکه دارای ابروهایی بسیار پراکنده و نامرتب باشند. کافی است با استفاده از یک برس ابرو، یا حتی یک مسواک استفاده نشده، ابروهای خود را در یک حالت مشخص شانه بزنند؛ همچنین می‌توانند از ژل‌های تثبیت کننده برای فرم ثابت ابروهای‌شان استفاده کنند. ● سایه زدن: زدن سایه برای مهمانی‌ها یا موقعیت‌های خاصی که نیاز به آرایش کامل‌تری است توصیه می‌شود. رنگ‌های ملایم مناسب موقعیت‌های عادی و رنگ‌های شاد و تند در موقعیت‌هایی دیگر استفاده می‌شوند. ● استفاده از رژگونه: رژگونه معمولا آرایش را غلیظ نشان می‌دهد، مخصوصا اگر از فنداسیون استفاده شده باشد، حتما باید از رژگونه استفاده کرد که در این صورت آرایش کمی غلیظ بنظر می‌رسد. نکته‌ای که در زدن رژگونه اهمیت دارد این است که باید در جای مناسب خود استفاده شود؛ استفاده از آن در یک محل نامناسب، باعث ناهماهنگی آرایش می‌شود. ● برق لب: برق لب یکی از‌ آرایش‌‌هایی است که بشدت مناسب دختران جوان است، خصوصا رنگ‌های صورتی؛ زیرا رنگ‌های روشن، بر خلاف رنگ‌های تیره، آرایش را دخترانه‌تر و سن را کمتر نشان می‌دهند.

آرایش دختر نوجوان

ضرورت پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش مهم‌ترین مسئله‌ای است که در هر شرایطی باید انجام شود؛ ماندن آرایش زیاد روی پوست، باعث پیری زودرس و بوجود آمدن آکنه و مشکلاتی از این قبیل می‌شود. توصیه می‌شود که همه قبل از خواب صورت‌شان را با استفاده از یک شستشو‌دهنده مناسب بشویند و به کمک یک مرطوب کننده‌ی متناسب با پوستشان، از خشک شدن آن جلوگیری کنند.

اگر دختر نوجوانی دارید که به آرایش کردن و زیبا بودن اهمیت می‌دهد، احساس خوشحالی کنید و از او حمایت کنید که به شیوه‌ی درست و زیبا آرایش کند و به زیبایی خودش اهمیت بدهد؛ چون با این موضوع به راحتی می‌توانید به او بیاموزید که همیشه باید برای خود ارزش قائل شود و خود را ارزشمند بداند. شیوه‌ی درست آرایش دختر نوجوان به‌صورت گام‌ به گام در این مطلب ذکر شد، ‌امیدواریم اگر دختر نوجوانی دارید، این میکاپ دخترانه را به او بیاموزید تا زیبایی‌اش دو چندان شود.

محصولات مرتبط
بالم لب آبرسان براق شین اسکرین اولترا ویولتUltra Violetteامکان ارسال فوری
۲,۲۳۰,۰۰۰ تومان
flamingo
flamingo
اسفنج آرایشی فلاولس فینیش لورا مرسیرLaura Mercierامکان ارسال فوری
۱,۹۹۰,۰۰۰ تومان
۱ عددی
کرم پودر طبیعی بک استیج دیورDior 
۴,۷۷۳,۰۰۰ تومان
2.5natural
2.5natural
4WO
4WO
2W – Warm
2W – Warm
+۴۰
تنوع
کرم پودر طبیعی گلد گرلنGuerlain 
۳,۲۳۱,۰۰۰ تومان
شماره 24
شماره 24
×شماره 01
شماره 01
×شماره 02
شماره 02
+۶
تنوع
ریمل چشم حجم دهنده اکسترا لشز برس ضخیم سیترایCitray تخفیف ویژه
۴۲۴,۰۰۰ تومان۲۸۶,۰۰۰ تومان
0
کرم پودر براق سفت کننده کوزارتCosart 
۹۱۴,۰۰۰ تومان
شماره 785
شماره 785
شماره 784
شماره 784
×شماره 788
شماره 788
کرم پودر براق سان گلو نوتNote 
۵۲۴,۰۰۰ تومان
30
30
10
10
×20
20
کرم پودر مات ساتین دوسهdoucce 
۱,۱۱۵,۰۰۰ تومان
شماره FRM10
شماره FRM10
شماره PL3
شماره PL3
شماره FYM7
شماره FYM7
+۵
تنوع
کرم پودر طبیعی مایع لانگ لستینگ مایMy 
۱۹۹,۰۰۰ تومان
شماره 102
شماره 102
شماره 202
شماره 202
شماره 204
شماره 204
+۳
تنوع
کرم پودر طبیعی ترو مچ لورئالLoreal 
۸۳۵,۰۰۰ تومان
1.5 N
1.5 N
5.5W Golden Sun
5.5W Golden Sun
1D/1W
1D/1W
+۲۵
تنوع
ریمل چشم حجم دهنده آل این وان برس باریک آرت دکوArtdeco 
۳,۵۲۸,۰۰۰ تومان
شماره 05
شماره 05
×شماره 01
شماره 01
×شماره 03
شماره 03
+۱
تنوع
نویسنده :ماهور سهیلی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
آرایش دختر نوجوان باید چطور باشد؟
پاسخ:

یادگرفتن نحوه‌ی آرایش درست، باعث می‌شود دختر‌ خانم‌های نوجوان، علاوه بر داشتن چهره‌ای زیبا، همواره پوست سالمی داشته باشند و بتوانند با نهایت اعتماد به نفس در اجتماع حضور داشته باشند. نکته‌ای که بسیار مهم است و اکثرا به آن توجهی نمی‌کنند، این است که دختران نوجوان بهتر است ابتدا نوع آرایش خود را انتخاب کنند و سپس به آرایش کردن بپردازند.

آیا پاک کردن آرایش دختران نوجوان ضروری است؟
پاسخ:

پاک کردن آرایش مهم‌ترین مسئله‌ای است که در هر شرایطی باید انجام شود؛ ماندن آرایش زیاد روی پوست، باعث پیری زودرس و بوجود آمدن آکنه و مشکلاتی از این قبیل می‌شود. توصیه می‌شود که همه قبل از خواب صورت‌شان را با استفاده از یک شستشو‌دهنده مناسب بشویند و به کمک یک مرطوب کننده‌ی متناسب با پوستشان، از خشک شدن آن جلوگیری کنند. 

چرا دختران نوجوان نباید از فونداسیون استفاده کنند؟
پاسخ:

از فونداسیون برای یکدست کردن سطح پوست استفاده می‌شود و آرایش دختران نوجوان نیازی به این کار ندارد؛ آنها باید بیشتر روی زیبایی‌های طبیعی خودشان تمرکز کنند. فونداسیون برای نوجوانان یک انتخاب اشتباه است، زیرا سن آنها را بیشتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود چهره‌‌شان کثیف‌تر بنظر برسد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید