یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آموزش ریمل زدن; 0 تا 100 طرز استفاده از ریمل + ترفند 

آموزش ریمل زدن; 0 تا 100 طرز استفاده از ریمل + ترفند 

برای ایجاد چشم های جذاب و گیرا، لازم نیست یک آرایشگر حرفه ای باشید. کافیست از تکنیک های اساسی استفاده کنید تا ظاهری جذاب داشته باشید. ریمل مژه و ابرو از اصلی ترین لوازم آرایشی کلاسیک در نظر گرفته می شوند و تنها با کشیدن ریمل می توانید ظاهرتان را تغییر دهید. همچنین فرمول هایی عالی و روش هایی کاربردی برای نحوه ریمل زدن وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها ظاهرتان را زیباتر سازید. در این مقاله از ریحا همراه ما باشید تا آموزش ریمل زدن و ترفندهای ریمل زدن را بیان کنیم.

آموزش ریمل زدن

ریمل را به عنوان نقطه پایان آرایش خود در نظر بگیرید. پس از سایه زدن، خط چشم زدن و هر آرایش چشم دیگری، از انواع بهترینریمل مژهاستفاده کنید تا ظاهر شما زیباتر و کامل تر شود. اما قبل از زدن ریمل لازم است که محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. آیا به دنبال حجم دهی یا بلند کردن یا فر کردن و یا همه این موارد هستید؟ بنابراین لازم است ریمل متناسب با نیازتان را خریداری نمایید.

راهنمای کامل ریمل زدن |آموزش مرحله به مرحله ریمل زدن

مرحله اول مژه های خود را فر کنید

در اولین مرحله نحوه ی ریمل زدن ، با استفاده از فر مژه، مژه ها را حالت بدهید. این کار باعث می شود ریمل روی مژه ها جذاب تر و بهتر به نظر برسد. سعی کنید بدون ایجاد فشار از پایین ترین قسمت مژه ها و از خط مژه نسبت به فر کردن مژه ها اقدام کنید.

آموزش ریمل زدن

مرحله دوم از پرایمر مژه استفاده کنید

دقیقا مانند استفاده از پرایمر روی پوست از پرایمر مژه روی مژه ها استفاده کنید. پرایمر مژه باعث می شود ماندگاری ریمل روی مژه ها بیشتر شود. همچنین پرایمر مژه به ضخیم تر شدن و تفکیک مژه ها از هم کمک می کند و مژه ها را برای ریمل زدن به صورت کامل آماده می کند. کافیست یک یا دو لایه پرایمر روی مژه های بالا و پایین بکشید و سپس 30 ثانیه صبر کنید بعد به سراغ ریمل بروید.

مرحله سوم مژه های بالا و پایین را ریمل بزنید

شاید احمقانه به نظر برسد اما نحوه بیرون کشیدن برس ریمل می تواند روی کاربرد ریمل تأثیر بگذارد. پس مهم نیست از چه محصولی استفاده می کنید. دقت داشته باشید در زمان خارج کردن برس ریمل، مقدار اضافی را با استفاده از لبه ریمل پاک کنید. این کار مانع از ایجاد مژه های شلخته، بهم چسبیده و سنگین می گردد. در ضمن هیچگاه برس را درون ریمل بالا و پایین نبرید، زیرا سبب خشک شدن ریمل می شود.

ریمل زدن

در روش صحیح ریمل زدن، به بالا نگاه کنید. سپس برس را در قسمت پایین مژه های بالایی خود قرار دهید. برس را به عقب و جلو ببرید و پایه مژه های خود را پوشش دهید. سپس برس از سمت بالا به سمت خط مژه های خود بکشید. مطمئن شوید که در زمان کشیدن ریمل همه قسمت های مژه را می پوشانید. به آرامی اینکار را انجام دهید تا مانع از جمع شدن ریمل شوید. می توانید چندین بار این کار را تکرار کنید تا به ضخامت و ظاهر دلخواه خود برسید.

ترفندهای ریمل زدن

وقتی نوبت به مژه های پایینی رسید، باید مراقب باشید که زیاد از محصول استفاده نکنید و توده ایجاد نکنید. از آنجایی که مژه های زیرین شما ظریف تر از مژه های بالایی هستند ، به طور خاص هر قسمت شکسته و بهم چسبیده ای مشخص خواهد بود. برای جلوگیری از این کار، از نوک یک برس کوچک استفاده کنید و آن را روی برس ریمل بکشید. سپس مژه های پایینی را با دقت ریمل بزنید.

مرحله چهارم همه مژه ها را بپوشانید

برای اطمینان از پوشانده شدن همه مژه ها و مژه‌های داخلی و بیرونی که دسترسی به آنها سخت تر است. کافیست ریمل را به شکل عمودی روی این مژه ها بکشید. این کار سبب یکنواخت شدن مژه ها می گردد. سپس برس را به آرامی با یک زاویه مورب از سمت پایین به بالا بکشید تا به نوک مژه های بالایی برخورد کند. این کار باعث جدا شدن مژه ها از هم می شود و هر نوع گره و بهم چسبیدگی برطرف می شود.

مرحله پنجم هرنوع لکه و کثیفی را تمیز کنید

ممکن است گاهی ریمل روی پلک و پوست اطراف چشم کثیفی ایجاد کند. این اتفاق حتی برای آرایشگران حرفه ای نیز رخ می دهد و خوشبختانه برطرف کردن آن ساده است. کافیست با استفاده از پاک کننده ملایم آرایش چشم، هر نوع لکه را تمیز کنید. با یک پنبه می توانید به آرامی با فشار روی لکه آن را تمیز کنید.

7 ترفند کاربردی جهت استفاده از ریمل

اکنون که با اصول ریمل زدن آشنا شدید، چند ترفند کاربردی و جذاب برای ایجاد مژه های پر حجم و فوق العاده داریم. با ما همراه باشید تا این ترفند ها را به شما آموزش دهیم.

ترفند شماره یک: از کارت ویزیت استفاده کنید

کارت ویزیت ها مصارف دیگری نیز دارند. اگر نسبت به لکه های ایجاد شده روی پلک ناراضی هستید، کافیست زمانی که ریمل می زنید، یک کارت ویزیت پشت پلک های خود قرار دهید. این کار باعث می شود پلک های شما تمیز باقی بمانند و سایه چشم شما حفظ شود.

ترفند شماره دو: خط چشم بکشید

استفاده از خط چشم برایتان آسان نیست؟ مشکلی نیست اجازه دهید ریمل دو وظیفه را برای شما انجام دهد. یک برس خط چشم کوچک مانند قلم موی خط چشم بردارید و آن را به مقداری ریمل آغشته کنید. سپس به آرامی در امتداد خط مژه فوقانی، از گوشه داخلی چشم به سمت خارج حرکت دهید.

ترفند شماره سه: هر دو طرف مژه های خود را بپوشانید

اگر فکر می کنید ریمل فقط از قسمت زیر مژه ها قابل استفاده است، کافیست این روش را امتحان کنید تا ضخیم تر شدن و تیره تر شدن مژه ها را مشاهده کنید. بعد از ریمل زدن زیر مژه ها، با برس روی مژه را نیز از ریشه تا انتهای مژه، ریمل بزنید.

ترفند شماره چهار: از فیکساتور استفاده کنید

این پودر باعث می شود مژه ها ضخیم تر و پر تر دیده شوند. همچنین سبب ماندگارتر شدن ریمل می شوند. کافیست بعد از زدن یک لایه ریمل، کمی پودر روی نوک مژه ها بکشید، سپس یک لایه دیگر ریمل بزنید تا ظاهر مژه ها جذاب تر شوند.

ترفند شماره پنج: برس را به صورت عمودی نگه دارید تا مژه های پایین را ریمل بزنید

بعضی مواقع ممکن است پوشش دادن موهای ریز مژه خیلی سخت باشد، مخصوصا بدون ایجاد لکه های اضافی. کافیست برس را به صورت عمودی نگه دارید و به آرامی به مژه های پایین فشار دهید تا تک تک مژه ها پوشانده شوند.

ترفند شماره شش: بگذارید ریمل خشک شود سپس لکه ها را پاک کنید

جهت پاک سازی لکه ها اجازه دهید ریمل خشک شود. سپس با استفاده از یک گوش پاک کن، پلک را تمیز کنید.

ترفند شماره هفت: برای مژه های پایین از قلم مو استفاده کنید

برای پوشش دادن مژه های پایینی، یک قلم موی کوچک بردارید و با استفاده از آن کوچک ترین مژه های پایینی را نیز ریمل بزنید. دقت کنید که ضخامت ریمل مژه های پایین نباید زیاد باشد.

5 اشتباه رایج ریمل زدن در خانم ها + راه حل

اکثر خانمها اشتباهات رایجی در ریمل زدن دارند که در ظاهر آنها تأثیر می گذارد. همانطور که می دانید محصولات آرایش و زیبایی بی شماری مانند رژگونه، کانسیلر، رژ لب، سایه چشم، خط چشم، فونداسیون، برنزر و ریمل وجود دارند. مهمترین چیز این است که ما از این محصولات استفاده کنیم تا خوب به نظر برسیم و زیبایی طبیعی ما را افزایش دهد. اما بیشتر خانمها هنگام استفاده از ریمل مژه دچار خطاهایی می شوند که در این جا آنها را بیان می کنیم.

روش صحیح ریمل زدن

ریمل زدن درست

1. استفاده از ریمل برای مژه های بلند قبل از مژه های کوتاه

بسیاری از خانم ها این اشتباه را انجام می دهند و بعد از ریمل زدن مژه های بلند به سراغ مزه های کوتاه می روند. این کار باعث می شود که مژه های بلند تر دید مژه های کوتاه تر را کم کنند و نتوانید به درستی آنها را ریمل بزنید. برای جلوگیری از بروز این مشکل ابتدا مژه های کوتاه تر را ریمل بزنید.

2. پایین و بالا کردن برس ریمل

این کار باعث سریع تر خشک شدن ریمل می شود. زیرا هوای زیاد وارد ریمل شده و بعد از آن ریمل بهم می چسبد و مژه های شلخته ای را به شما می بخشد.

3.استفاده از فرمژه بعد از ریمل زدن

توصیه می شود قبل از استفاده از ریمل مژه ها را فر کنید. شما باید مژه ها را با استفاده از فر کننده مژه فر کنید و بعد از آن از ریمل استفاده کنید. این به حفظ ریمل و همچنین تقویت زیبایی شما کمک می کند.

4. خوابیدن با ریمل

توصیه می شود اگر این کار را انجام می دهید، در برنامه روزانه خود تغییراتی به وجود آورید. شما باید از آسیب به مژه های خود به دلیل استفاده مداوم از ریمل جلوگیری کنید. لازم است که ریمل را قبل از رفتن به رختخواب از روی مژه ها پاک کنید. البته قبل از خوابیدن باید همه آرایش صورتتان را تمیز کنید.

5. عدم توجه به تاریخ مصرف

بسیاری از خانم ها فکر می کنند، می توانند از یک ریمل برای مدت طولانی استفاده کنند. اما این کار درست نیست. محصولات آرایشی می توانند دارای میکروارگانیسم های مختلفی مانند باکتری ها باشند به همین دلیل ممکن است سبب ایجاد عفونت شوند. از این رو پیشنهاد می شود در یک بازه زمانی منظم محصولات آرایش خود را تعویض کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با چند نمونه از خوش‌قیمت‌ترین ریمل‌های اورجینال موجود در فروشگاه ریحا، با ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای خرید هر یک از این محصولات، از طریق وب سایت ریحا اقدام نمایید.

1- ریمل حجم دهنده والیوم نو از برند آلمانی بیو

خریدریمل حجم دهنده بیو والیوم نو

ریمل حجم دهنده والیوم نو بیو Volume Now Mascara Beyu، قطعا به قاب چشمان شما جلوه‌ای باورنکردنی خواهد داد تا نگاه نافذتان هر بیننده‌ای را مسحور خود کند. این محصول مژه‌هایی بلند، پُر، حجیم، حالت‌دار و نرم را چنان طبیعی بر چهره‌تان نقش می‌زند که هیچ‌ جای بحثی نمی‌ماند.وجود رنگدانه‌های مشکی، ترکیبی بدون پارابن، ترکیبات تقویت‌کننده و موم طبیعی در فرمولاسیون این ریمل، یعنی این همان ریملی است که مدت‌هاست به دنبالش بودید.

موم از منابع مختلف حیوانی، گیاهی و معدنی به دست می‌آید و تعدادی از آنها در تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شوند. وجود موم در ترکیبات ریمل باعث می‌شود حتی با وجود حجم بالایی از مواد،‌ مژه‌ها به هم نچسبیده و حالتی طبیعی و نرم داشته باشند.پارابن نیز با خواص آنتی‌باکتریایی نوعی ماده نگهدارنده است؛ ولی تحقیقات نشان می‌دهد پارابن‌ها در ایجاد مسمومیت‌های سلولی و حساسیت (سوزش والتهابات پوستی) تاثیر دارند.

2-ریمل حجم دهنده پانک از برند آمریکایی دوسه

خرید ریمل دوسه پانک

طراحی برس ریمل حجم دهنده پانک دوسه به گونه ای است که مژه‌ها را به طور یکنواخت پوشش می‌دهد و با حرکات دورانی، آن‌ها را به سمت بالا هدایت می‌کند و جلوه مسحور کننده ای به مژه‌ها می‌بخشد. لازم به ذکر است که این ریمل‌ها بدون ایجاد چسبندگی منجر به پرپشتی یکنواخت مژه‌ها می‌شوند. این ریمل بسیار کاربردی تر از مژه‌های مصنوعی است. به طوری که با هر حرکت برس حجم دهی و بلندکنندگی فوق العاده ای به مژه‌ها می‌بخشد. بافت کرمی‌این ریمل‌ها، ضد آب است.

ریمل حجم دهنده پانک، تک تک مژه‌ها را برجسته و حجیم می‌کند و ضخامت فوق العاده ای به آن‌ها می‌بخشد. با استفاده از این ریمل سریعا به مژگانی جذاب و اغواکننده؛ مانندمژه مصنوعیدست خواهید یافت. موهای برس این ریمل که به صورت مخروطی (کوتاه- بلند) می‌باشند، مواد ریمل را به صورت متعادل روی مژه‌ها پخش می‌کند و بافت سبک و کرمی‌ریمل باعث فرخوردن مژه‌ها به سمت بالا می‌شود. همچنینبدون اینکه باعث سیاهی اطراف چشم‌ها و چسبندگی مژه‌ها شود ماندگاری بالایی در طول روز ارائه می‌دهد.

3-ریمل حجم دهنده لاو اکسترم ولوم از برند آلمانی اسنس

خریدریمل اسنس لاو اکسترم ولوم

ریمل حجم دهنده لاو اکسترم ولوم از پرفروش‌ترین محصولات برند اسنس در سراسر دنیاست و به ریملی معروف است که علی رغم قیمت پایین‌تر خود نسبت به خیلی از برندها تبدیل به ریمل شماره یک برای بسیاری از مصرف کنندگان خود شده است. ریملی که ثابت کرده توان رقابت با بهترین ریمل‌ها را دارد. رنگدانه‌های کاملا مشکی این ریمل حجم دهنده، ماندگاری خوب آن، بافت سبک و عدم ایجاد حساسیت از ویژگی‌هایاین ریمل هستند.

ویژگی خوب دیگری که ریمل حجم دهنده لاو اکسترم ولوم دارد، جمع نشدن ریمل روی مژه‌ها و نریختن آن زیر چشم است. استفاده نکردن از پارابن هم یکی از دیگر مزیت‌های این ریمل است. با اینکه این ریمل در طول روز از مژه های شما پاک نمی‌شود اما شستشوی آن آسان است. طبق تجربه بسیاری از مصرف کنندگان این ریمل با کیفیت، می‌توان گفت که ریمل حجم دهند لاو اکسترم ولوم حتی حین تمرین‌های ورزشی هم پاک نمی‌شود.

4-ریمل مدل لش سنسیشِنال از برند فرانسوی میبلین

خریدریملمیبلین لش سنسیشِنال

این محصول به‌لطف برس اختصاصی‌اش و با داشتن لایه‌های متعدد پرز، مژه‌ها را باز کرده و پخش می‌کند. در نهایت با استفاده از آن جلوه‌ای کاملاً رویایی ایجاد شده، مژه‌هایی صاف و جدا از هم خواهید داشت. این برس در عین فراهم‌کردن مژه‌های توپُر، هرگز باعث ایجاد احساس سنگینی در چشم‌ها نمی‌شود. پس از استفاده ماندگاری خوبی بر روی مژه‌ها داشته و در عین حال به‌راحتی شسته می‌شود.

با استفاده از این محصول خیلی زود متوجه می‌شوید که فرمولاسیون عالی آن با کمترین پارابن حتی برای چشم‌های حساس مناسب است؛ البته این ریمل به‌وسیله چشم‌پزشکان تست شده و مناسب برای استفاده‌کنندگان از لنزهای تماسی نیز هست. وجود موم زنبور عسل از مزیت‌های دیگر این ریمل بوده که به برس برای ایجاد مژه‌هایی بدون چسبندگی کمک می‌کند.

5-ریمل مگا کلاژن از برند فرانسویاورال

خریود ریما اورالمگا کلاژن

ریمل حجم دهنده مگا کلاژن لورال با بهره گیری از تکنولوژی حجم‌دهنده، پوشش عالی و حجم قابل توجهی به مژه‌ها می‌بخشد. این ریمل با ترکیب ویژه حاوی کلاژن و رنگدانه‌های غلیظ و برس بزرگ خود، تمام تارهای مژه‌ را به طور یکدست و کامل می‌پوشاند و بدون ایجاد حس سنگینی و گلوله گلوله شدن، با حجم‌دهی به مژه‌ها تا 12 برابر، آنها را به شکل خیره کننده‌ای پُرپشت و حجیم می‌کند.

این ریمل ماندگاری طولانی و 24 ساعته دارد، در طول روز اطراف چشم نمی‌ریزد و پخش نمی‌شود، اما به راحتی شسته و پاک می‌شود. ریمل مگا کلاژن مورد تایید متخصصان چشم و ضد حساسیت است و مناسب چشم‌های حساس و بانوانی است که از لنز استفاده می‌کنند.این محصول، برس پُرحجم با ضخامتی دو برابر ضخامت برس‌های معمولی را دارد و یک به یک تارهای مژه را ضخیم، بلند و مشکی می‌کند.

6-ریمل حجم دهنده واندر ولوم از برند ایرانی کالیستا

خرید ریملکالیستا واندر ولوم

این محصول حاوی رنگدانه‌های بسیار غلیظ بوده و عمق و پوشش‌دهی باورنکردنی به مژه‌هایتان می‌دهد. هم‌چنین مژه‌هایتان را فرم داده و حالت زیبایی به چشمانتان می‌دهد. نکته بسیار جالب در خصوص ریمل حجم‌دهنده واندر ولوم،سبک بودن فوق‌العاده آن است. ریمل بافت کرمی ریمل واندر ولوم انقدر سبک بوده که اصلا حضور آن را بر روی مژه‌هایتان احساس نخواهید کرد.

این ریمل جادویی دارای برس محکم مخروطی با طول مویی متفاوت است که هر کدام از مژه‌ها را جداگانه در برگرفته و باعث حجم‌دهندگی و جدا کنندگی بالای آن‌ها می‌شود. از طرفی به دلیل وجود موهای مصنوعی زیاد در آن، حجم مژه‌ها را به طور شگفت‌انگیزی افزایش پیدا می‌دهد. هم‌چنین مژه‌ها را فر و حالت دار کرده و شکل پیچ و تاب خورده‌ای به آن‌ها می‌دهد.

در این مقاله ترفندهای ریمل زدن و طرز استفادهریمل را به طور کامل بیان کردیم و به سوالچطوری ریمل بزنم پاسخ دادیم.امیدواریم آموزش ریمل زدن و اشتباهات رایج ریمل زدن به شما در استفاده از آن کمک کند. همچنین با توجه به محصولات معرفی شده، می توانید از فروشگاه ریحا اقدام به خرید ریمل حجم دهنده، ریمل بلند کننده، ریمل فر کننده و یا ریمل های چند کاره پیشنهادی کنید.

محصولات مرتبط
نویسنده :ماهور سهیلی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
مدت زمان استفاده از ریمل چقدر است؟
پاسخ:

بسیاری از خانم ها فکر می کنند، می توانند از یک ریمل برای مدت طولانی استفاده کنند. اما این کار درست نیست. محصولات آرایشی می توانند دارای میکروارگانیسم های مختلفی مانند باکتری ها باشند به همین دلیل ممکن است سبب ایجاد عفونت شوند. از این رو پیشنهاد می شود در یک بازه زمانی منظم محصولات آرایش خود را تعویض کنید. 

چطور مانع از کثیف شدن پلک در زمان ریمل زدن شویم؟
پاسخ:

کارت ویزیت ها مصارف دیگری نیز دارند. اگر نسبت به لکه های ایجاد شده روی پلک ناراضی هستید، کافیست زمانی که ریمل می زنید، یک کارت ویزیت پشت پلک های خود قرار دهید. این کار باعث می شود پلک های شما تمیز باقی بمانند و سایه چشم شما حفظ شود.

قبل از ریمل زدن باید چه کنیم؟
پاسخ:

با استفاده از فر مژه، مژه ها را حالت بدهید. این کار باعث می شود ریمل روی مژه ها جذاب تر و بهتر به نظر برسد. سعی کنید بدون ایجاد فشار از پایین ترین قسمت مژه ها و از خط مژه نسبت به فر کردن مژه ها اقدام کنید.

برای ضخیم و پرپشت دیده شدن مژه ها چه کنیم؟
پاسخ:

این پودر باعث می شود مژه ها ضخیم تر و پر تر دیده شوند. همچنین سبب ماندگارتر شدن ریمل می شوند. کافیست بعد از زدن یک لایه ریمل، کمی پودر روی نوک مژه ها بکشید، سپس یک لایه دیگر ریمل بزنید تا ظاهر مژه ها جذاب تر شوند.  

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید