یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
شکوفه نارنج - orange blossom

شکوفه نارنج - orange blossom

شکوفه نارنج، گل معطر درخت Citrus sinensis است. از این ماده در ساخت عطر استفاده می‌شود و به عنوان داروی ضد قارچ هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده معطر به طور سنتی با خوش شانسی همراه است و در دسته گل عروس و تاجهای گل برای عروسی بسیار محبوب است. جوهر شکوفه نارنج یکی از عناصر مهم در ساخت عطر است.

شکوفه نارنج

شکوفه نارنج گل سفید درخت نارنج است. این گیاه که به آن درخت پرتقال وحشی هم می‌گویند، قرن‌ها است که در سرزمین‌های گرمسیری رشد می‌کند. می‌توان این گیاه را در اطراف دریای مدیترانه، از ایتالیا گرفته تا اسپانیا، مراکش و تونس یافت. با فرا رسیدن بهار، شاخه‌های درخت با گل‌های سفید ظریف و بسیار معطر تزیین می‌شوند، سپس میوه کوچکی به نام نارنج تولید می‌کنند.

درخت نارنج در دنیای عطر جایگاه مهمی دارد، زیرا یکی از معدود گیاهانی است که می‌توان از آن برای تهیه انواع اسانس‌ها و محصولات معطر استفاده کرد. از گل تا برگ، شاخه‌ها و میوه‌ها و هر قسمت از درخت یک رایحه دارد و در نتیجه عطر خاصی به شما تحویل می‌دهد.

درخت نارنج گیاهی خاردار است که اندازه آن تا 14 سانتی متر هم می‌رسد. گلهای آن معمولاً به دلیل رایحه قوی و همچنین رنگ زیبای سفید خود شناخته می‌شوند. دوره شکوفایی این گیاه با توجه به مناطق جغرافیایی متفاوت است، از اوایل فوریه در شمال آفریقا و آوریل در مناطق مدیترانه‌ای شروع می‌شود.

گیاه نارنج متعلق به خانواده Retaceae است و می‌تواند تا 600 سال عمر کند. نارنج از آب و هوای گرم و مناطق گرمسیری برخوردار است و می‌تواند از سرما زنده بماند. درخت نارنج، یکی از گیاهان نادر است که به طور همزمان شکوفه و میوه می‌دهد، به همین دلیل این گیاه از گدشته تاکنون نمادی از باروری شناخته می‌شود.

مزایای شکوفه نارنج

در اصل در هند بود که شکوفه‌های نارنج برای اولین بار جوانه زدند. امروزه، این گل معطر، که در منطقه مدیترانه بسیار محبوب و شناخته شده است برای طعم دادن به غذاها و همچنین در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود که نتایج مثبتی در آبرسانی به پوست و مو به وجود می‌آورد.

عصاره و رایحه شکوفه‌های نارنج مزایای بسیار زیاد دارند. آنها می‌توانند به کاهش اضطراب و مشکلات خواب کمک کنند، به نظر می‌رسد که رایحه شیرین و تازه این گیاه تأثیر مثبتی بر سردرد و دردهای قاعدگی دارند. همچنین شکوفه‌های نارنج می‌توانند به بهبود هضم غذا کمک کنند.

عسل شکوفه نارنج (عسل مرکبات) با قرار دادن کندوی عسل در باغ‌های مرکبات در دوره شکوفایی گیاه نارنج تولید می‌شود. عسل شکوفه نارنج بسیار با ارزش است و طعم آن تقریباً شبیه میوه است.

تاریخچه شکوفه نارنج

در طول قرن‌ها، همیشه پوشیدن یک گلدسته یا بر سر گذاشتن تاج گل هنگام مراسم عروسی ها مرسوم بوده است. شکوفه نارنج از قرن‌ها پیش بخشی از فرهنگ عروسی‌ها بوده است. گنجاندن شکوفه‌های نارنج در لباس عروس از چین باستان آغاز شد که شکوفه‌های سفید آن نشان دهنده پاکی، پاکدامنی، بی گناهی و باروری بود.

در زمان جنگ‌های صلیبی، این رسم ابتدا از شرق به اسپانیا و سپس در اوایل دهه 1800 به فرانسه و انگلیس آورده شد. در آن زمان، افسانه‌های بسیاری درمورد شکوفه نارنج در سراسر قاره گسترش یافته بود که باعث میشد دوشیزگان شکوفه‌های نارنج تازه را در یک تاج گل جمع کنند و بر روی موهای خود قرار دهند. این افسانه چنان در فرهنگ کشورها تلقین شد که جمله جمع آوری شکوفه‌های نارنج معنای جستجوی همسر را گرفت.

عروسی‌های سلطنتی با شکوفه نارنج همراه بودند. این امر با ازدواج ملکه ویکتوریا با پرنس آلبرت در سال 1840 آغاز شد. ملکه ویکتوریا برای عروسی خود با پرنس آلبرت در 10 آوریل 1840، یک تاج گل از شکوفه نارنج را که نشان از پاکدامنی بود بر سر گذاشت و پرنس آلبرت هم تعدادی قطعه از گل‌ها‌ی زیبای شکوفه نارنج را به ملکه ویکتوریا اهدا کرد.

عشق ویکتوریا به شکوفه‌های نارنج، عروس‌های سلطنتی پس از خود، از جمله ملکه الیزابت را تحت تاثیر قرار داد به طوری که همه آنها در بخشی از طراحی لباس عروس یا جشن عروسی خود، شکوفه نارنج داشتند.

رایحه شکوفه نارنج

شکوفه نارنج یک ماده پیچیده و معطر است که قرن‌ها است توسط همه مورد توجه قرار گرفته است و تقریباً خودش یک عطر است! این گیاه رایحه پیچیده‌ای دارد و می‌توان آن را در یک پالت بزرگ از نت‌ها تفسیر کرد. با این حال رایحه‌ی آن تمیز و صابونی و مانند بوی نوزاد است.

عطر شکوفه نارنج به معنای سعادت، عشق، رمز و راز و ماجراجویی است. این عطر رایحه‌ای از تابستان است که در آن همه چیز درخشان و زنده است. رایحه آن که گاهی تازه و ترش و گاهی هم شیرین و روان است.

عطرهایی با نت شکوفه نارنج

در ادامه 4 از بهترین عطرها با نت غالب شکوفه نارنج را به شما معرفی می‌کنیم که نه تنها بوی خوب و آرامش بخش بلکه خوشبختی را هم برای شما به ارمغان می‌آورند.

1- ادوپرفیومادیکت از برند دیور

خرید عطر ادیکت از برند دیور

Addict Eau De Parfume در سال 2014 راه اندازی شد. در این محصول از نت شکوفه‌های نارنج، نارنجی ماندارین، و گیاه گل سرخ شکوفه دار استفاده می شود. Addict Eau De Parfum بوی بسیار چشمگیری ندارد اما ماندگاری زیادی دارد و برای مدت طولانی باقی می‌ماند. این ویژگی آن را برای استفاده عادی و روزمره مناسب می‌کند.

این عطر دارای رایحه تازه و با طراوت است. بوی شیرین شکوفه نارنج و عطر و بوی غنی نارنگی مطابقت خوبی با یکدیگر دارند. از طرف دیگر، گرد و غبار و بوی تند گیاه سرئوس که شب شکوفه می‌دهد، رایحه‌های شکوفه نارنج و نارنگی را برجسته می‌کند تا بیشتر به چشم بیایند.

2-ادوپرفیوم اسنزا از برند روبرتو کاوالی

خرید عطراسنزا از برند روبرتو کاوالی

عطر Roberto Cavalli بوی مرکباتی بسیار شدیدی دارد که معمولا زنان توانمند آن را دوست دارند. این عطر قصد دارد تا قدرت و سرسختی پنهان زن مدرن را به نمایش بگذارد. رایحه این عطر با بوی تندی آغاز می‌شود که توجه همه را به خود جلب می‌کند. سپس رایحه تند با رایحه مرکبات و میوه‌ای شکوفه نارنج همراه می‌شود. شکوفه نارنج سپس با نت پایه دانه‌های تونکا بو داده، مخلوط می‌شود و این کمی از بوی مرکبات را کاهش می‌دهد. این عطر گرم و عسلی برای فصل زمستان بسیار مناسب است.

3-ادوکلن ارنج بلاسم از برند جو مالون لندن

خرید عطرارنج بلاسم از برند جو مالون لندن

عطر Jo Malone Orange Blossom به طور برجسته با رایحه شیرین شکوفه‌های نارنج باز می‌شود که استشمام آن بسیار دلپذیر است. رایحه ملایم و سبک این عطر باعث شده که به عنوان یک عطر زنانه زیبا، معصوم و جذاب نسبت به سایر عطرها برتری داشته باشد. نت غالب این عطر شکوفه نارنج است اما نت‌های دیگر که منحصرا نت‌های گلی هستند هم در آن استفاده شده است. این عطر برای روزهای بهاری یا گرم تابستان بسیار مناسب است.

محصولات مرتبط
سی کی وان ادو تویلت مردانه/زنانه کلوین کلاین - کلوین کلینCalvin Klein تخفیف ویژه
۳,۶۴۱,۰۰۰ تومان۲,۹۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
گالووی - گلووی ادو پرفیوم مردانه/زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۱۵,۹۷۵,۰۰۰ تومان۱۳,۱۹۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
کروم ادو تویلت مردانه آزاروAzzaro تخفیف ویژه
۳,۹۳۰,۰۰۰ تومان۳,۶۰۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
وایت ادو تویلت مردانه لالیکLalique تخفیف ویژه
۲,۴۶۵,۰۰۰ تومان۱,۸۳۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
سدرات بویس ادو پرفیوم زنانه و مردانه مانسراMancera 
۵,۳۹۰,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گرینلی ادو پرفیوم زنانه و مردانه پارفومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۱۵,۶۳۴,۰۰۰ تومان۱۴,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
4711 اورجینال ادو کلن زنانه و مردانه 47114711 
۳,۶۷۹,۰۰۰ تومان
۸۰۰ میل
عطر
۴۰۰ میل
عطر
۳۰۰ میل
عطر
+۲
تنوع
هپی کلینیک ادو تویلت مردانهCliniqueامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۳,۵۲۴,۰۰۰ تومان۲,۴۷۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کازاموراتی مفیستو ادو پرفیوم مردانه زرجوفXerjoff تخفیف ویژه
۱۶,۹۶۱,۰۰۰ تومان۱۳,۶۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گرین تی ادو پرفیوم زنانه الیزابت آردنElizabeth Ardenامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲,۳۲۲,۰۰۰ تومان۲,۱۲۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بنتون کلد ادو تویلت مردانهBenetton تخفیف ویژه
۸۰۷,۰۰۰ تومان۵۵۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پلی ادو تویلت مردانه جیونچیGivenchy 
۷,۲۳۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
اکسپلورر اولترا بلو ادو پرفیوم مردانه مونت بلانکMont Blanc تخفیف ویژه
۴,۸۳۱,۰۰۰ تومان۳,۷۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
اکلت دی آرپج پور هوم ادو تویلت مردانه لانوینLanvin 
۲,۴۷۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کازاموراتی فیوره د اولیوو ادو پرفیوم زنانه زرجوفXerjoff 
۱۳,۶۱۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پرسیوال ادو پرفیوم مردانه/زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly 
۱۴,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
+۱
تنوع
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید