یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
نعناع _ Mint

نعناع _ Mint

نعناع، گیاهی چند ساله با رایحه‌ای بی ‌نظیر و تاریخچه‌ای رنگارنگ است. گیاه نعناع انواع مختلفی دارد و به طور گسترده‌ای پرورش می‌یابد. برگ‌ها و ساقههای آن برای مصارف آشپزی و دارویی به طور متعدد برداشت می‌شوند. نعناع را می‌توان به صورت تازه یا خشک استفاده کرد. نعناع یکی از گیاهان محبوب در بسیاری از باغ‌ها است. طعم خنک، گوارا و رایحه قوی آن به راحتی در بین سایر گیاهان قابل تشخیص است.

گیاه نعناع

نعناع گیاهی چند ساله با برگ‌های بسیار معطر، دندانه‌دار و گل‌های ریز بنفش، صورتی یا سفید است. نعناع یک گیاه علفی با رشد سریع و معطر در سرده Mentha است. گیاهان از خانواده نعناع‌ها ساختار ساقه‌ای منحصر به فردی دارند. ساقه‌ها مربع شکل بوده و مثل اکثر گیاهان گرد نیستند. همچنین، برگ‌ها دارای لبه‌های دندانه‌دار هستند و هنگام له شدن برگ‌ها بوی معطر آن منحصر به فرد و غیر قابل تصور است.

گیاه نعناع، در سراسر جهان ‌به جز مناطقی که آب و هوای سرد و یخبندان دارند به خوبی رشد می‌کند. این گیاه خاک گرم با زهکشی مناسب و مقداری سایه را در مناطق گرم تر ترجیح می‌دهد. گیاه نعناع رو میتوان هم در فضای بسته و هم در باغ‌ها پرورش داد. نعناع در بین مردم بسیار محبوب است و آنها از آن به صورت تازه یا خشک شده در بسیاری از غذاها و دمنوش‌ها استفاده می‌کنند.

نعناع صدها گونه مختلف دارد. رایج ترین انواع نعنا که برای اهداف آشپزی و دارویی کشت می‌شود، نعناع فلفلی، نعناع شکلاتی، نعناع آناناسی، نعناع سیب، نعناع نارنجی و نعناع سوئیس است. با این حال، صدها نوع دیگر هم وجود دارد. انواع نعناع گرده افشانی می‌کنند و می‌توانند گونه‌های جدیدی ایجاد کنند که نزدیک به هم رشد کنند، بنابراین انواع مختلفی از نعناع وجود دارد که فاقد سند هستند.

مزایای گیاه نعناع برای سلامتی

نعناع، چندین مزیت برای سلامتی دارد. این گیاه یکی از عناصر محبوب در مواد غذایی و نوشیدنی‌ها است. در حالی که خوردن این گیاه برخی از مزایای سلامتی را به همراه دارد، تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از مزایای سلامتی نعناع ناشی از استفاده از آن بر روی پوست، استشمام رایحه آن یا مصرف آن به عنوان کپسول است.

مدیریت دستگاه گوارش

نعناع یک گیاه آرامش‌بخش است و ممکن است به تنظیم شل شدن عضلات کمک کند. مردم هزاران سال است که از گیاه نعناع برای تسکین معده یا سوهاضمه استفاده می‌کنند. سو هاضمه ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که غذا قبل از ورود به بقیه دستگاه گوارش برای مدت طولانی در معده بنشیند. مطالعات متعدد نشان داده است که هنگامی که مردم روغن نعناع را همراه با غذا می‌خورند، غذا سریعتر از معده عبور می‌کند و می‌تواند علائم این نوع سوهاضمه را تسکین دهد.

یک بررسی در سال 2019 نشان داد که استفاده از روغن نعناع به عنوان دارویی برای انواع بیماری‌های دستگاه گوارش، از جمله سوهاضمه، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، درد معده در کودکان و احساس بیماری پس از جراحی مناسب باشد. محققان از این بررسی دریافتند که نعناع علیه میکروب‌های مضر بدن کار می‌کند، شل شدن عضلات را تنظیم می‌کند و به کنترل التهاب کمک می‌کند.

رژیم غذایی

نعناع یک گیاه لطیف و دارای ساقه‌های ملایم است. بهتر است آن را به صورت خام یا در پایان مراحل پخت غذا اضافه کنید اینکار کمک می‌کند تا برگ‌های نعناع طعم و بافت ظریف خود را حفظ کنند. غذاهای خاورمیانه مانند گوشت بره، سوپ و سالاد سبزیجات اغلب حاوی نعناع و با عطر و طعمی عالی هستند. پرورش نعنا نسبتاً آسان است؛ مردم می‌توانند آن را در خانه پرورش دهند و این روش را به روشی پایدار برای افزودن طعم معطر نعناع به وعده‌های غذایی خود تبدیل کنند.

غنی از مواد مغذی

اگرچه نعناع به طور معمول در مقادیر زیاد مصرف نمی‌شود، اما حاوی مقادیر مناسبی از چندین ماده مغذی است. نعناع به ویژه منبع خوبی از ویتامینA ، یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامت چشم و بینایی در شب بسیار مهم است. این ماده همچنین منبع مهمی از آنتی اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها از بدن شما در برابر استرس محافظت می‌کنند.

بهبود عملکرد مغز

علاوه بر مصرف نعناع، ادعاهایی وجود دارد که استنشاق رایحه این گیاه می‌تواند مزایای برای سلامتی از جمله بهبود عملکرد مغز را فراهم کند. یک مطالعه علمی شامل 144 بزرگسال جوان نشان داده است که بوییدن رایحه روغن نعناع به مدت پنج دقیقه قبل از آزمایش، بهبود قابل توجهی در حافظه ایجاد می‌کند.مطالعه دیگری هم بر روی تاثیر استشمام نعناع انجام گرفته و نشان داده است که بوییدن نعناع به هنگام رانندگی باعث افزایش هوشیاری و کاهش سطح ناامیدی، اضطراب و خستگی می‌شود.

مانند بسیاری از گیاهان، نعناع می‌تواند بر برخی افراد تأثیر منفی بگذارد. افرادی که به بیماری ریفلاکس معده (GERD) مبتلا هستند نباید در تسکین مشکلات گوارشی از نعناع استفاده کنند. طبق یک بررسی در سال 2019، نعناع معمولاً به عنوان محرک علائم GERD عمل می‌کند. مصرف روغن نعناع در مقادیر زیاد می‌تواند سمی باشد. پایبندی به دوزهای توصیه شده روغن نعناع، ضروری است. روغن نعناع را به صورت نوزاد یا کودک خردسال نزنید، زیرا ممکن است باعث اسپاسم‌های جلوگیری از تنفس شود.

تاریخچه گیاه نعناع

در یونان باستان از نعناع برای مصارف مختلف استفاده می‌کردند، آن را در کف اتاق پراکنده می‌کردند تا به عنوان خوشبو کننده اتاق عمل کند، در آ‌یین‌های تشییع جنازه از آن استفاده می‌کردند و همچنین برای درمان سو هاضمه نعناع می‌جویدند.

در قرون وسطی، نعناع به عنوان یک ماده خوشبو کننده مورد استفاده قرار می‌گرفت. مردم آن را در سرکه مخلوط می‌کردند تا دهانشویه درست کنند یا فقط آن را می‌جویدند تا نفس آنها تازه شود. مردم اروپا علاوه بر نعناع از دیگر انواع گیاهان معطر و ادویه‌ها مانند جعفری، رازیانه، دارچین، میخک، هل، مریم گلی و رزماری استفاده می‌کردند.

در سال 1870، آلتوئید نعناع، توسط یک قنادی در لندن اختراع شد. آنها آب نبات‌های کوچک سفید رنگی که حاوی مقدار زیادی عصاره نعناع بودند تولید می‌کردند. این آب نبات‌ها نه به دلیل عطر و طعم بی نظیر نعناع بلکه به منظور آرامش دهنده معده فروخته می‌شدند.

در همان زمان، نعناع برای تهیه محصولات بهداشتی محبوب شد. در اواسط دهه 1870 بود که دندانپزشکی به نام واشنگتن شفیلد خمیر دندانی با طعم نعناع اختراع کرد. این ماده با پراکسید هیدروژن و جوش شیرین ساخته شده بود، بنابراین شفیلد اغلب عصاره‌های نعناع و همچنین طعم دهنده های دیگر را اضافه می‌کرد تا طعم آن قابل تحمل تر شود. بیمارانش عاشق عطر و طعم نعناع بودند و نمونه خمیر دندان او را می‌خواستند و از آنجا بود که تجارت خمیر دندان نعناع شروع شد.

اندکی بعد، در سال 1879، لیسترین به عنوان ضد عفونی کننده اختراع شد. این ماده از الکلی بود که با ترکیب اکالیپتول (از اوکالیپتوس)، تیمول (از آویشن) و البته منتول (از نعناع) تهیه می‌شد و در نهایت برای استفاده بیماران به خود دندانپزشکان عرضه می‌شد. تولیدکنندگان لیسترین در سال 1914 بود که با یک طرح هوشمندانه شروع به فروش لیسترین به عموم مردم کردند، آنها مردم را متقاعد کردند که لیسترین به سرعت باعث خوشبو شدن دهان و نفس انها می‌شود.

در همین حال، آدامس اختراع شد. نعناع اولین عطر و طعم آدامس نبود، مردم ابتدا پرتقال و شیرین بیان را امتحان کردند اما عطر و طعم عصاره نعناع طولانی تر ماند. شاید به طور تصادفی، هنگامی که آمریکا در حال رشد طعم نعناع بود، نیویورک و میشیگان در حال تبدیل شدن به مراکز کشاورزی نعناع بودند. تولیدکنندگان، مزارع وسیعی از نعناع و نعناع فلفلی را رشد دادند. واشنگتن و اورگن بیشتر طعم دهنده‌های نعناع جهانی را تا دهه 1990 تولید می‌کردند و هنوز هم بزرگترین تولید کنندگان ایالات متحده هستند.

رایحه نعناع در عطرسازی

یکی از قدیمی ترین و بهترین مواد مورد استفاده در عطرها نعناع ژاپنی است. نعناع ژاپنی به دلیل محتوای بالای منتول معروف و بسیار معطر است و دارای مزایایی برای سلامتی است. نعناع یک ماده رایج در عطرهای مردانه است که رایحه‌ای غالب و دلپذیر ایجاد می‌کند.

به طور کلی، از نت‌های گیاه نعناع برای تهیه انواع قابل توجهی از رایحهها استفاده می‌کنند. این عطرها مطمئناً ذهن شما را زنده کرده و کل روز شما را آرام و به دور از اضطراب نگه می‌دارند. علاوه بر فواید تسکین دهنده، عطر نعناع سرشار از فواید زیادی برای سلامتی است.

بهترین عطرها با نت نعناع

امروزه سلیقه و ترجیح افراد تغییر کرده و آنها دوست دارند رایحه‌های جدید و زنده را تجربه کنند. در همین زمینه، رایحه نعناع در بخش عطرسازی بسیار شهرت یافته است. نعناع از نظر رایحه نرم است و اثر آرامش بخشی بر ذهن می‌گذارد.

عطرهای نعناع امروزه مورد علاقه بسیاری مخصوصا در فصول بهار و تابستان قرار گرفته است. عطرهایی با رایحه نعناع یک انتخاب مناسب برای زمانی است که ما می‌خواهیم یک روز عالی با احساس نشاط و شادابی داشته باشیم، است. در اینجا لیستی از برترین عطرها با نت برجسته نعناع قرار دادیم تا شما به راحتی بتوانید عطر مناسب خود را انتخاب کنید.

1- ادوتویلت ورساچه اروس (Versace Eros)

خرید عطرورساچه اروس

Versace Eros یک عطر خارق العاده با رایحه‌ای شیرین و نازک است. این عطر در ابتدا با رایحه‌ای میوه‌ای از سیب سبز باز می‌شود که با نوعی نعناع تازه ترکیب شده است. این عطر رایحه‌ای شیرین و خامه ای برای شما به ارمغان می‌آورد که می‌تواند برای مدت طولانی تازه بماند. رایحه اصلی ورساچه اروس، لیمو، سیب سبز و نعناع است. این عطر را می‌توانید در تمام طول سال استفاده کنید.

2- ادوتویلت تیری موگلر ا من کریپتومیت (Thierry Mugler A Men Kryptomint)

خرید عطرتیری موگلر ا من کریپتومیت

Kryptomint عطری جالب با رایحه‌ای گرم از نعناع است. بوی نعناع از همان ابتدا بلافاصله وجود دارد و شما را با رایحه‌ای سرد و تازه آشنا میکند. این عطر به سرعت با رایحه معطر گل‌های شمعدانی همراه شده و رایحه‌ای کاملاً زیبا، شیرین و لطیف برای شما ایجاد می‌کند.

3- ادوپرفیوم فردریک مال جرنیوم پور موسیور (Frederic Malle Geranium Pour Monsieur)

خرید عطرفردریک مال جرنیوم پور موسیور

عطر Geranium Pour Monsieur با رایحه‌ای زیبا از شمعدانی و نعناع باز می‌شود و حسی تازه و باکلاس ایجاد می‌کند. اندکی پس از باز شدن، دسته‌ای از ادویه جات و ترشی جات شروع به ظهور می‌کنند. Geranium Pour Monsieur عطری زیبا و با رایحه‌ای تازه و درجه یک است که برای استفاده در بهار و تابستان بسیار مناسب است. این عطر برای مناسبت‌های رسمی بسیار مناسب است، اما می‌توانید از آن به طور عادی و روزانه هم استفاده کنید.

4- ادوتویلت سالواتور فراگامو اکوا اسنزیال(Salvatore Ferragamo Acqua Essenziale)

خرید عطرسالواتور فراگامو اکوا اسنزیال

Acqua Essenziale عطری زیبا با رایحه‌ای تازه و معطر است. این عطر خارق العاده بلافاصله با رایحه‌ای تازه و معطر از برگ‌های لیمو و با حمایت رایحه نعناع باز می‌شود. این عطر رایحه فوق العاده تازه‌ای دارد که مناسب دمای گرمتر است. در طول ماه‌های گرم، این عطر برای روزمره و همچنین استفاده دفترکار بسیار عالی است.

5- پرادا لونا روسا (Prada Luna Rossa)

خرید عطر پرادا لونا روسا

عطر Prada Luna Rossa با رایحه‌ای معطر از اسطوخودوس و برخی مرکبات باز می‌شود. این عطر رایحه‌ای تازه و تقریباً صابونی ایجاد می‌کند که با گذشت زمان فقط دلپذیرتر می‌شود. رایحه تازه و سالم نعناع هم عمق خوبی به رایحه آن می‌بخشد. Prada Luna Rossa برای مردان جوان تر که به دنبال رایحه‌ای زیبا و تازه هستند، انتخاب مناسبی است.

محصولات مرتبط
بلو د شنل - بلو د چنل ادو پرفیوم مردانهChanel تخفیف ویژه
۱۶,۰۰۱,۰۰۰ تومان۱۳,۰۶۸,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۴
تنوع
اروس ادو تویلت مردانه ورساچهVersace 
۶,۱۱۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۴
تنوع
کول واتر ادو تویلت مردانه دیویدفDavidoff تخفیف ویژه
۳,۶۰۳,۰۰۰ تومان۲,۹۳۸,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
بلو د شنل پارفوم مردانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۱۸,۷۵۳,۰۰۰ تومان۱۳,۳۴۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
امپر پرزیدنت ادو تویلت مردانهEmperامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۲۱۸,۰۰۰ تومان۱,۰۰۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
وان میلیون ادو تویلت مردانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۶,۶۶۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۷
تنوع
امپر اپیک ادونچر ادو تویلت مردانهEmperامکان ارسال فوری
۱,۳۲۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
بلو د شنل - بلو د چنل ادو تویلت مردانهChanel تخفیف ویژه
۱۲,۳۷۰,۰۰۰ تومان۱۱,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
هوگو ادو تویلت مردانه هوگو بوس - هوگو باسHugo Boss تخفیف ویژه
۵,۸۹۳,۰۰۰ تومان۴,۶۱۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۷
تنوع
بروت ادو تویلت مردانه فابرگFaberge تخفیف ویژه
۱,۰۷۶,۰۰۰ تومان۶۰۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ا من ادو تویلت مردانه تیری موگلرThierry Mugler تخفیف ویژه
۷,۶۶۶,۰۰۰ تومان۵,۲۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
بلو ادو تویلت مردانه رساسیRasasi تخفیف ویژه
۱,۲۰۷,۰۰۰ تومان۹۷۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پاشا ادیشن نویر ادو تویلت مردانه کارتیهCartier 
۱۰,۷۴۶,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
لو پار کنزو پور فمه ادو تویلت زنانهKenzo تخفیف ویژه
۴,۳۹۴,۰۰۰ تومان۳,۲۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۳
تنوع
جاست دیفرنت ادو تویلت مردانه هوگو بوس - هوگو باسHugo Boss 
۴,۰۵۱,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۶
تنوع
وانتد ادو تویلت مردانه آزاروAzzaro تخفیف ویژه
۵,۶۹۸,۰۰۰ تومان۵,۱۴۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۴
تنوع
الور هوم اسپرت او اکستریم ادو پرفیوم مردانه شنل - چنلChanel 
۱۳,۸۳۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
آمبر نویر ادو پرفیوم مردانه لالیکLalique 
۳,۴۰۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۸ میل
سمپل
اولترا میل ادو تویلت مردانه ژان پل گوتیهJean Paul Gaultier 
۱۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۲
تنوع
نویسنده :مائده یعقوبی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید