یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
کارامل _ caramel

کارامل _ caramel

آیا در تلاش برای رسیدن به وزن مناسب خود هستید؟ اگر شما از عاشقان شکلات و شیرینی هستید و بوی شیرین آبنبات پنبه‌ای و تافی را می‌پسندید قطعا مقاومت در برابر نخوردن آنها برایتان دشوار خواهد بود. اما یک جایگزین سالم و دلپذیر به جای خوردن یک مشت آب نبات دارید، یک عطر با نت کارامل!

کارامل

کارامل، نوعی ماده مخصوص شیرینی سازی به رنگ نارنجی تیره است که با حرارت دادن انواع قندها ساخته می‌شود و می‌تواند به عنوان طعم دهنده در پودینگ‌ها و دسرها، پرکننده آبنبات‌ها و یا به عنوان شیرینی بستنی و کاسترد استفاده شود. روند کارامل سازی شامل حرارت دادن شکر به آهستگی تا حدود 170 درجه سانتی گراد (340 درجه فارنهایت) است.

با گرم شدن قند، مولکول‌ها تجزیه و دوباره به ترکیباتی با رنگ و طعم مشخص تبدیل می‌شوند. انواع آب نبات، دسر، مواد روکش دار و شیرینی با کارامل تهیه می‌شوند.کارامل قرن‌هاست که آب نبات مورد علاقه تمام مردم جهان است. روش‌های زیادی برای لذت بردن از این خوراکی شیرین و خوشمزه وجود دارد. اصطلاح کارامل در واقع دو معنی دارد. یکی از آنها بالاترین مرحله شکر گرم مانند کارامل سازی است و معنای دیگر اشاره به خود شیرینی کارامل است.

در واقع پنج اصطلاح مختلف وجود دارد که در قرن هجدهم و نوزدهم برای طبقه بندی روش‌های تهیه کارامل مورد استفاده قرار گرفته است: صاف، مروارید، ضربه، پر و شکستن یا چسبیدن. در گذشته فرآیند تهیه کارامل بسیار ظریف بود، به طوری که در قرن شانزدهم، فقط دکان دارها از اعتماد به نفس کافی برای اداره انواع روش‌های مختلف گرمایش برای تهیه کارامل برخوردار بودند.

مواد تشکیل دهنده کارامل چیست؟

در ابتدایی ترین شکل کارامل، فقط از قند کاستور گرم شده و ذوب شده برای تهیه کارامل استفاده می‌شود. این امر منجر به ایجاد مایعی روان و کهربا می‌شود که پس از سرد شدن سریع سفت می‌شود. کارامل شکر، بسیار شکننده است و برای تزئین کیک از آن استفاده می‌کنند و از قند کارامل مذاب هم قبل از سفت شدن شکل و الگوهایی ایجاد می‌کنند و به عنوان تافی یا شیرینی کارامل از آنها استفاده می‌کنند. برای تهیه نوع کارامل مخملی و خامه‌ای، مواد اضافی لازم است. خامه و کره غالباً برای ایجاد قوام خامه‌ای اضافه می‌شوند و از تبدیل کارامل به ماده‌ای قابل انعطاف جلوگیری می‌کنند.

کارامل از کجا آمده است؟

کارامل سابقه طولانی دارد و صدها سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد با اینحال تاریخچه دقیقی از اینکه اولین بار کارامل در کجا و به چه روشی به وجود آمده در دست نیست. برخی می‌گویند عرب‌ها اولین بار در حدود سال 1000 میلادی کارامل را کشف کردند. این نوع، کاراملی ترد بود که با کریستال شدن شکر در آب جوش ایجاد می‌شد. برخی هم معقتد هستند که در حوالی سال 1650 شهرک نشینان آمریکایی در کتری‌ها آب نبات سخت درست می‌کردند.

کارامل در آن دوران به یک دسر محبوب تبدیل شده بود زیرا در آن دوران یافتن مواد اولیه برای تهیه دسر کارامل، به راحتی انجام می‌شد، روند تهیه آن زحمت زیادی نداشت و عمر طولانی هم داشت همین ویژگی ها بود که آن را به یک دسر پرکاربرد و دوست داشتنی تبدیل کرده بود.یک واقعیت جالب در مورد کارامل این است که آمریکایی‌ها آن را خیلی دوست دارند و حتی یک روز برای جشن گرفتن آن دارند. 5 آوریل روز ملی کارامل است!

پس چگونه تافیهای کاراملی نرم به وجود آمدن؟

یک تئوری وجود دارد که نشان می‌دهد شیر و چربی در برخی از مواقع به دستور العمل کارامل اضافه شده و منجر به ایجاد یک خوراکی جویدنی شده است. همچنین اعتقاد بر این است که ممکن است از آب چغندرقند برای تولید کارامل استفاده شده باشد، زیرا شکر معمولی در آن دوران یک ماده لوکس و بسیارگران قیمت به حساب می‌آمد.پس آن کارامل در طول سالها جایگاه خود را در صنعت غذا (به ویژه برای دسرها) محکم کرد و به عنوان طعم دهنده در دسرها، پر کننده آب نبات‌ها، مواد افزودنی برای بستنی‌ها و غیره مورد استفاده قرار گرفت.

کاربرد کارامل در عطرسازی

در صنایع غذایی کارامل با طعم‌هایی مانند وانیل، شکلات، سیب، شیر و افرا مطابقت دارد. در عطر سازی هم به خوبی با رایحه‌های میوه‌ای، شیرین و شرقی و به ویژه شکلات، پچولی، اقاقیا، چوب صندل، عنبر و وانیل ترکیب می‌شود.این نت کره‌ای به دلیل توانایی غنی سازی رایحه های لطیف گل و افزودن شیرینی به طبیعت دست نیافتی آنها، درعطرسازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین کارامل در عطرهای شرقی استفاده می شود وظرافت آنها را افزایش می‌ دهد. نکات متنوعی از کارامل وجود دارد که در عطرسازی مدرن از آنها بهره می‌برند. هر یک از نت‌های کارامل ظرافت‌های متفاوتی به عطرها می‌بخشند، به همین دلیل این رایحه چه در مردان و چه در عطرهای زنانه بسیار محبوب است.

عطرهایی با نت کارامل

کارامل نه تنها برای خوردن خوشمزه است، بلکه یک رایحه عطر خارق العاده هم است. درست مثل خود آبنبات، نت کارامل نیز رایحه‌ای شیرین، چسبناک و تقریبا کره‌ای دارد. این رایحه معمولاً در ترکیب‌های خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا این نوع شیرینی کاملاً همه چیز را در رایحههای شیرین تقویت می‌کند.

با این حال، گاهی اوقات، از نت کارامل در رایحه‌های میوه‌ای و یا پایه‌ای از گل استفاده می‌کنند، که باز هم کارامل کاملاً خارق العاده عمل می‌کند، زیرا به رایحه میوه‌ها و گل‌ها احساس شیرینی و لذت بخشی می‌بخشد.هر کجا که از نت کارامل استفاده شود، مطمئناً عطر و بوی غنی و شیرینی به عطر می‌بخشد که رایحه کلی آن را بالا می برد. دراین قسمت چند تا بهترین عطرها با نت کارامل را معرفی میکنیم.

1- ادوپرفیوم کندی از برند پرادا

خرید عطرکندی از برند پرادا

پرادا کندی، عطری است خارق العاده مبتنی بر کارامل و کاملاً منحصر به فرد است که بلافاصله با رایحه‌ای شیرین از کارامل باز می‌شود. ترکیبات این عطر بی نظیر است و در واقع بوی خارق العاده‌ای دارد. چنین عطری برای ماه‌های سرد سال بسیار مناسب است.

به طور کلی، عطر پرادا کندی را چه در روز و چه در شب استفاده کنید، بسیار عالی عمل می‌کند. به دلیل شیرینی، در واقع برای یک شب بیرون رفتن یا قرار ملاقات عالی است. نت برتر این عطر کارامل است. نت‌ میانی مشک و نت‌های پودری و نت‌های اصلی بنزوئین و وانیل هستند.

2- ادوپرفیوم لانویت ترزور از برند لانکوم

خرید عطرلانویت ترزور از برند لانکوم

عطر لانویت تروز، با رایحه‌ای شیرین و دلپذیر از نت‌های میوه‌ای، با پشتیبانی از چند نت خوب، باز می‌شود. نوشیدنی‌های قهوه، وانیل و کارامل بلافاصله وجود دارند و کاملاً با نت‌های میوه‌ای ترکیب می‌شوند. لانویت تروز، یک عطر خارق العاده و روزمره در روزهای سرد سال است و برای فصول پاییز و زمستان بسیار مناسب است.

3- ادوپرفیوم جیمی چو زنانه

خرید عطرجیمی چو زنانه

جیمی چو، عطر بسیار جالب با رایحه‌ای شیرین است. این عطر با یک نت گلابی مشخص باز می‌شود و رایحه‌ای آبدار و شیرین به عطرها می‌بخشد. این رایحه گلابی سپس شیرینی پچولی و همچنین ماندارین همراه شده و بوی شیرین و در عین حال میوه ای ایجاد می‌کند. در آخر هم رایحه دو ست داشتنی کارامل به آن عمق و ویژگی خاصی می‌بخشد.

جیمی چو یک عطر عالی برای استفاده در بهار، پاییز و زمستان است. می توانید از این عطر به عنوان عطر روزمره خود استفاده کنید اما با اینحال استفاده از آن در یک محیط رسمی تر هم باعث می‌شود که به زیبایی بدرخشید.

4- ادوپرفیوم کازاموراتی لیرا از برند زرجوف

خرید عطر کازاموراتی لیرا از برند زرجوف

کازاموراتی لیرا، عطری کاملاً خارق العاده با رایحه ای غنی و شیرین از کارامل است. دهانه این عطر بلافاصله این شیرینی چسبناک را به شما می‌بخشد اما به زیبایی با مرکبات متعادل می‌شود. سپس با برخی از نت‌های گل و همچنین لمس دارچین همراه است.

همه اینها کاملاً با هم مخلوط می‌شوند و رایحه‌ای شیرین و در عین حال تصفیه شده از کارامل ایجاد می‌کنند. به دلیل شیرینی، این عطر را می توان به طور عادی در تمام طول روز اسفاده کرد، اما در شب معجزه می‌کند. حتی می‌توانید این را در یک شب یا یک قرار ملاقات اسفاده کنید.

5- ادوپرفیوم ویوا لا جویسی از برند جویسی کوتور

خرید عطرویوا لا جویسی از برند جویسی کوتور

ویوا لا جویسی، عطری زیبا با رایحه‌ای شیرین و جوان است. این عطر با انبوهی از توت‌های شیرین و میوه ای باز می شود و بلافاصله احساس شادی، سرحالی و جوانی ایجاد می‌کند. این به سرعت با رایحه شیرین وانیل و کارامل همراه می‌شود و رایحه ای متراکم به عطر می‌بخشد.

هر از گاهی، می‌توان یک احساس تازه از گل‌های سفید را تشخیص داد، که به نوعی شیرینی وانیل و کارامل را متعادل می‌کنند. در پایان، شما با یک عطر واقعا خارق العاده با رایحه‌ای شیرین و جوان روبرو می‌شوید. بهترین استفاده از این عطر در ماه‌های سردتر است ومی‌توان آن را به طور عادی در تمام طول شبانه روز اسفاده کرد.

۵,۰۴۲
محصولات مرتبط
کازاموراتی لیرا ادو پرفیوم زنانه زرجوفXerjoff تخفیف ویژه
۱۶,۰۱۱,۰۰۰ تومان۱۲,۸۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
الکسیر دس مرولیس ادو پرفیوم زنانه هرمسHermes 
۱۶,۰۱۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
آنجل ادو پرفیوم زنانه تیری موگلرThierry Mugler 
۱۰,۷۷۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
ا من ادو تویلت مردانه تیری موگلرThierry Mugler تخفیف ویژه
۷,۶۶۶,۰۰۰ تومان۵,۲۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۲ میل
سمپل
کازاموراتی گرن بالو ادو پرفیوم زنانه زرجوفXerjoff تخفیف ویژه
۱۶,۳۶۳,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ویوا لا جویسی ادو پرفیوم زنانه جویسی کوتورJuicy Couture 
۲,۹۸۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بن بن - بون بون ادو پرفیوم زنانه ویکتور اند رولفViktor & Rolf 
۸,۰۴۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ویوا لا جویسی نویر ادو پرفیوم زنانه جویسی کوتورJuicy Couture تخفیف ویژه
۴,۲۶۹,۰۰۰ تومان۳,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ویش ادو پرفیوم زنانه چوپاردChopard تخفیف ویژه
۲,۴۸۱,۰۰۰ تومان۲,۲۴۷,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کندی ادو پرفیوم زنانه پراداPrada 
۶,۰۴۹,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۶.۵ میل
مینیاتوری
۵ میل
دستریز
کندی شوگر پاپ ادو پرفیوم زنانهPrada تخفیف ویژه
۷,۴۴۴,۰۰۰ تومان۵,۵۷۱,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
مگنتیسم ادو پرفیوم زنانه اسکاداEscada 
۳,۶۱۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کویزاس سداکشن ادو پرفیوم زنانه لُوهLoewe 
۱۰,۵۹۰,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
د اونلی وان ادو پرفیوم زنانه دولچه اند گابانا - دولچی گابانا - دی اند جیDolce & Gabbana - D&G تخفیف ویژه
۷,۳۲۴,۰۰۰ تومان۷,۱۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
هالووین شات ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo تخفیف ویژه
۲,۹۹۵,۰۰۰ تومان۲,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :مائده یعقوبی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۵,۰۴۲ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید