یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
رایحه محبوب و خوشمزه شکلات

رایحه محبوب و خوشمزه شکلات

امروزه شکلات یکی از محبوب ترین خوراکی‌ها است که در همه جا وجود دارد. شکلات به شکل‌های مختلف تهیه و فروخته می‌شود. کیک و بستنی، کلوچه و میلک شیک، همه را میتوان از شکلات ساخت و یا حداقل آنها را با شکلات پوشاند. با این حال، اگر شکلات واقعی باشد، بوی آن چنان خارق العاده است که از طعم آن نمی توانیم به اندازهای که از رایحه آن لذت می برم، لذت ببریم.

درخت کاکائو

درخت کاکائو (Theobroma cacao) میوه‌های کوچک بادامی تولید می‌کند که از آنها ماده غذایی بی‌نظیر و خوشمزه کاکائو تولید می‌شود. این یک درخت کوچک و همیشه سبز، بومی مناطق گرمسیری قاره آمریکا است.کاکائو، کالای مهمی در جهان و ماده اصلی تولید شکلات است. ارزش و کیفیت آن مربوط به طعم دهنده‌های منحصر به فرد و پیچیده آن است.

تاریخچه استفاده از کاکائو

باقیمانده‌های کاکائو موجود در سفال در اکوادور نشان می‌دهد که این گیاه از 5000 سال پیش توسط انسان مصرف شده است. درخت کاکائو به احتمال زیاد بومی منطقه آمازون بوده و سپس به سمت شمال گسترش یافت است. این گیاه بیش از 3000 سال پیش توسط مردم مایا، تولتک و آزتک (تمدن‌های آمریکای مرکزی) به طور گسترده کشت میشد. آنها از دانه‌های کاکائو به عنوان یک نوشیدنی تشریفاتی استفاده می‌کردند و همچنین کاکائو به عنوان ارز در بین مردم در آن زمان استفاده می‌شد.

کریستوفر کلمبوس دانه‌های کاکائو را پس از چهارمین سفر خود در سال 1502 به اسپانیا برد و تسخیر کنندگان اسپانیایی که در سال 1519 وارد مکزیک شدند، توسط مردم آزتک با یک نوشیدنی شکلاتی آشنا شدند. نوشیدنی مردم آزتک از دانه‌های کاکائو خشک شده تهیه میشد. آنها دانه‌های کاکائو را در یک سنگ مقعر، به نام متات، خمیر می‌کردند و وانیل و انواع ادویه‌ها و گیاهان به آن اضافه می‌کردند تا عطر و طعم ملایم تری داشته باشد.

زمانی که این مخلوط بسیار تلخ به دربار اسپانیا وارد شد با شکر شیرین شد. اگرچه اسپانیا تقریباً 100 سال از راز نوشیدنی خود محافظت می‌کرد، اما در سال 1606 به ایتالیا رسید و با ازدواج شاهزاده خانم اسپانیا ماریا ترزا با لوئی چهاردهم در سال 1660 در فرانسه محبوب شد. در سال 1657 یک فرانسوی مغازه ای در لندن افتتاح کرد و باعث رونق فروش شکلات و نوشیدنی گرم آن در سراسر اروپا شد.

در سال 1828 سی جی ون هوتن از هلند با فشار دادن بسیاری از کره کاکائو از دانه‌های کاکائو چرخ شده و بو داده، فرآیندی را برای به دست آوردن پودر کاکائو ثبت کرد. در سال 1847 شرکت انگلیسی Fry and Sons کره کاکائو را با مشروبات الکلی و شکر ترکیب کرد تا شکلات خوراکی تولید کند و در سال 1876 دانیل پیتر از سوئیس شیر خشک را برای تهیه شکلات شیری اضافه کرد.

رایحه کاکائو

توصیف رایحه کاکائو کمی دشوار است؛ تقریباً به همان اندازه دشوار است که تعیین کنید کدام یک از 600 ماده معطر فرار (الکل‌ها، اسیدهای کربوکسیلیک، آلدهیدها، کتون‌ها، استرها و پیرازین‌ها) موجود در شکلات به بوی آن کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد که حدود 25 ماده اصلی وجود دارند که بوی شکلات می‌دهند، اما هیچ یک از آنها بوی شکلات مشخصی ندارد.عطر و بوی خاص کاکائو از واکنش‌های بیوشیمیایی و شیمیایی پیچیده در طی فرآیند برداشت دانه‌های خام، ترکیب شیمیایی بذرهای خام، شرایط محیطی، روش‌های کشاورزی، مراحل فرآوری و تولید ناشی می‌شود.

نت شکلات در عطرها

رایحه شکلات همیشه با احساس لذت همراه بوده است به همین دلیل در ده سال گذشته از شکلات بیشتر به عنوان یک نت در صنعت عطرسازی استفاده شده است. شکلات که به عنوان نت پایه در بسیاری از عطرها استفاده می شود، جوهر حلالی است که از دانه‌های کاکائو خام استخراج می‌شود. رایحه شکلات به طرز شگفت انگیزی شیرین، معطر و شبیه به رایحه کارامل است.

نت شکلات، با اسانس وانیل، نت‌های قهوه، ادویه‌های خاص و نت‌های گل به خوبی مخلوط می‌شود. ترکیب این نت‌ها باهم نوعی تعادل در رایحه عطرها به وجود می‌آورد. همانطور که معمولا شکلات نت پایه را تشکیل می‌دهد، گاهی اوقات هم به عنوان یک ثابت کننده در بین سایر عطرها عمل می کند. با این وجود به اندازه مواد ثابت کننده دیگر قوی نیست، بنابراین بیشتر برای افزودن احساس آشنایی در عطرها استفاده می‌شود.

رایحه شکلات بسیار آرام بخش و دلپذیر است، از رایحه شکلات در محصولات زیادی استفاده می‌کنند، از خوشبو کننده‌های هوا گرفته تا عطرها، تقریباً در همه جا می‌توان از رایحه‌های شکلات استفاده کرد. عطرها با رایحه غالب شکلات در روزهای سرد ماندگاری طولانی‌تری دارند و رایحه‌های عمیقی از خود بیرون می‌دهند. آنها با زیبایی خود ما را در فصل‌های سرد سال اغوا و گرم می‌کنند.

عطرهایی با رایحه شکلات

یک عطر می‌تواند روحیه شما را نشان دهد یا اعتماد به نفس شما را در طول روز افزایش بدهد. شما می‌توانید با رایحه خوشبوی یک عطر به راحتی کاریزمای خود را بالا ببرید. عطرهایی با رایحه شکلات غنی، عمیق و شیرین هستند که ما معمولا از آنها در پاییز و زمستان استفاده میکنیم. ما دراین قسمت از مقاله منحصر به فردترین و شگفت انگیزترین عطرها را که بوی شکلات می دهند، جمع آوری کرده ایم. انتخاب هرکدام از این عطرها شما راضی و خوشحال می‌کند.

1- ادوپرفیوم ال اینستنت پور هوم او اکستریم از برندگرلن

خرید عطرال اینستنت پور هوم او اکستریم از برندگرلن

عطر مردانه گرلن ال اینستنت پور هوم او اکستریم که جفت ال اینستنت زنانه از برند فرانسوی گرلن است، در سال 2004 توسط بئاتریس پیکوئت (Beatrice Piquet) طراحی شد. این عطر مردانه به عنوان عطری لاکچری و برای ثروتمندان جهان شناخته شده و رایحه آن را می‌توان در گروه بویایی میوه‌های معطر به حساب آورد.

2- ادوپرفیوم بلک ارکید از برند تام فورد

خرید عطربلک ارکید از برند تام فورد

عطر بلک ارکید، یکی از عطرها با رایحه شکلات است. رایحه درخشان این عطر هرکسی را مجذوب و شیفته خود می‌کند. به طور رسمی، این رایحه متعلق به گل‌های شرقی است. در این عطر فوق العاده، نت ادویه‌های شرقی، گل‌ها، میوه‌های عجیب و غریب و شکلات باهم ترکیب می‌شوند.

3- ادوتویلت ولینتینا اومو از برند ولنتینو

خرید عطرولینتینا اومو از برند ولنتینو

Valentino Uomo عطر محبوب و پرطرفدار از Valentino برای آقایان است که در سال 2014 به بازار عرضه شد. عطر و بوی این عطر بسیار شیرین و دلچسب است.

4- ادوپرفیوم گود گرل گلوریوس گلد کالکتور از برندکارولینا هررا

خرید عطرگود گرل گلوریوس گلد کالکتور از برندکارولینا هررا

پس از تولید بسیار موفق این عطر زنانه گود گرل، کمپانی آمریکایی کارولینا هررا فلنکرهای متفاوت‌تری را عطری نسبت به نسخه اولیه به بازار عرضه کرد که ادوپریوم گود گرل گلوریوس گلد کالکتور یکی از آن‌ها است.

این ادوپرفیوم زنانه خوشبو، در واقع یک سمفونی رنسانسی باشکوه، گرم و ملایم از آکوردهای شیرین و ترکیب گل مریم و رز، پرالین و پوست میوه کاکائو است، که با رایحه تیز و شیرین‌تر نت‌های چوبی و ترکیب ریشه گل زنبق با دانه تونکا، بسیار غنی و چشمگیر شده است.

۹,۷۳۳
محصولات مرتبط
گود گرل ادو پرفیوم زنانه کارولینا هرراCarolina Herrera 
۱۱,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۸۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
لاوردوز رد کیس ادو پرفیوم زنانه دیزلDiesel 
۶,۹۶۵,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
+۱
تنوع
بلک ارکید ادو پرفیوم زنانه مردانه تام فوردTom Ford تخفیف ویژه
۱۰,۹۲۶,۰۰۰ تومان۸,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱۰ میل
سمپل
۵ میل
دستریز
آنجل ادو پرفیوم زنانه تیری موگلرThierry Mugler 
۱۰,۷۷۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
بلک ایکس اس فور هر ادو تویلت زنانه پاکو رابانPaco Rabanne تخفیف ویژه
۵,۱۱۲,۰۰۰ تومان۳,۹۵۹,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۲ میل
سمپل
لیدی میلیون پرایو ادو پرفیوم زنانه پاکو رابانPaco Rabanne 
۷,۹۰۵,۰۰۰ تومان
۸۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
این تو یو ادو تویلت مردانه کلوین کلاین - کلوین کلینCalvin Klein 
۲,۶۰۱,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
ولینتا اومو ادو تویلت مردانه ولنتینو - والنتینوValentino 
۱۳,۷۶۵,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بد بوی ادو تویلت مردانه کارولینا هرراCarolina Herrera 
۱۰,۵۲۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
لیلاک لاو ادو پرفیوم زنانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۷,۸۷۰,۰۰۰ تومان۱۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
وان شوک ادو تویلت زنانه کلوین کلاین - کلوین کلینCalvin Klein تخفیف ویژه
۴,۴۱۰,۰۰۰ تومان۲,۹۵۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ارمانی کد ساتیین ادو پرفیوم زنانه جورجیو آرمانیGiorgio Armaniامکان ارسال فوری
۸,۵۴۹,۰۰۰ تومان
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ال اینستنت د گرلن ادو تویلت مردانهGuerlain 
۹,۹۳۶,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
نوویو موند ادو پرفیوم مردانه لویی ویتونLouis Vuitton 
۵۰,۰۵۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۲ میل
سمپل
او د لاگوست ال.12.12 نویر ادو تویلت مردانهLacoste 
۳,۱۵۳,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۳۰ میل
عطر
کوکوریکو ادو تویلت مردانه ژان پل گوتیهJean Paul Gaultier 
۱۲,۲۵۱,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :سارا قادری

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۹,۷۳۳ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید