یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
خواص ویتامین ای برای پوست و مو

خواص ویتامین ای برای پوست و مو

ویتامینE از دسته ویتامین‌های محلول در چربی است که باید به عنوان یکی از اساس‌ترین مواد پایه و مورد نیاز بدن، به صورت خوراکی، قرصمکمل یا موضعی مورد استفاده قرار گیرد. از جمله فواید موثر و حیاتی ویتامین ای، می‌توان به پیشگیری از ابتلا به سرطان، تقویت بینایی، افزایش قوای بدنی، تنطیم هورمون‌ها و ... اشاره کرد.

این ویتامین از جمله ویتامین‌هایی است که در بدن به طور طبیعی تولید نمی‌شود. برای همینباید این ماده مغذی را با خوردن غذاهایی همچون روغن‌های گیاهی، بعضی سبزیجات، انبه، آووکادو،انواع مغزهای آجیلی و یا به کمک مکمل‌هایی مثل قرص ویتامین E برای بدن خود تامین کنیم.

اما کاربرد ویتامین E فقط به موارد اشاره شده ختم نمی‌شود؛ بلکه خواص این ماده آلی ، تاثیرات مثبت بسزایی در سلامت و طراوت پوست و موی شما نیز دارد. در ادامه این مطلب، تصمیم داریم تا شما را با اساسی‌ترین خواص ویتامین ای برای پوست و مو آشنا کنیم تا خیلی اختصاصی‌تر با این ماده شگفت‌انیز آشنا شوید.

فواید ویتامین E برای پوست

فواید ویتامین E برای پوست

پوست درواقع اولین خط دفاعی بدن و بعد از آن اصلی‌ترین عامل زیبایی شماست که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اشاره کردیم که ویتامین ای یکی از حیاتی‌ترین مواد مورد نیاز برای سلامتی و شادابی دائمی این بافت اساسی و باید شدیدا مورد توجه قرار گیرد.

خیلی از پزشکان پوست و مو، به افرادی که دچار سوء تغزیه و کمبود ویتامین ای در بدن خود شده‌اند، استفاده از مکمل‌های غذایی حاوی این ویتامین را در قالب کپسول یا قرص تجویز می‌کنند. بنابراین تمامی خواص مفید و اهمیت ویژه این ماده آلی اساسی باید در نظر گرفته شود. در این‌جا به چند مورد از فواید ویتامین E برای پوست اشاره می‌کنیم:

1- ویتامین ای یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده است که استفاده موضعی از ویتامین E بر روی پوست، می‌تواند از اثرات مخرب اشعه UV در مقابل نور خورشید جلوگیری کرده و در صورت سوختگی نیز، اثرات آن را کمتر می‌کند.

2- در صورت استعمال خارجی روغن ویتامین ای بر روی پوست، این ماده به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند و با التیام این بافت، ضمن زدودن لایه‌های شاخی و سلول‌های مرده، به نرم شدن و صافی سطح پوست کمک می‌کند. روغن نارگیل یک منبع نرم‌کننده غنی از ویتامین E برای استفاده روزمره بر سطح پوست شما است.

3- استفاده از ویتامین E برای چین و چروک پوست، ترمیم اسکار و جای زخم به‌شدت رواج دارد و توصیه می‌شود. خواص آنتی اکسیدانی این ماده با سرکوب رادیکال‌های آزاد ، به جوان‌سازی و شادابی هرچه بیشتر پوست شما کمک می‌کند. نقش دیگر ویتامین E برای چین و چروک، تقویت فرایند تولید کلاژن و به تبع از آن، بیشتر شدن خاصیت کشسانی پوست است که مانع بروز نشانه‌های پیری و افزایش خط‌وخش در چهره و بدن می‌شود. یکی دیگر از علت های ایجاد چین و چروک استفاده از لوازم آرایشی می باشد که در مقاله "عوارض استفاده مداوم و طولانی مدت از تجهیزات آرایش " به آن پرداخته ایم.

4- ترک‌های لب یا ترک‌های پوستی بدن که تحت تاثیر افزایش وزن یا حاملگی ظاهر می‌شوند، به‌شدت آزار دهنده‌اند و اکثر افراد برای درمان آن‌ها به دنبال راه چاره هستند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین E، تاثیر منفی رادیکا‌ل‌های آزاد بر فیبرهای کلاژن را مهار می‌کند که به دنبال آن، قابلیت ارتجاعی پوست و ترک‌ها تا حد زیادی ترمیم می‌شوند.

فواید ویتامین E برای مو

فواید ویتامین E برای مو

اما جلوتر به این موضوع اشاره کردیم که همه مزایا و خواص ویتامین ای به پوست محدود نمی‌شود؛ بلکه اثرات بسیار مفیدی از فواید ویتامین E برای مو شناسایی شده‌اند که به نوعی احیا کننده و ترمیم‌ کننده هستند. د ادامه به چند مورد از این خواص شگفت‌انگیز اشاره می‌کنیم:

1- استفاده از ویتامین ای در متن پوست سر، باعث می‌شود تا جریان خون در این منطقه بیشتر شود. به دنبال آن، فولیکول‌های انتهایی یا درواقع همان ریشه مو، با قدرت بیشتری در محل خود ثابت می‌شوند که به تبع از آن می‌توانید شاهد کاهش ریزش مو و بهبود سلامت پوست در این مناطق باشید. افزایش جریان خون با استعمال ویتامین E مانع سفید شدن مو نیز می‌شود که احتمالا خبر بسیار خوشحال کننده‌ای است. همچنین اگر بدنبال راه های برای مراقبت از موی سرتان هستید مقاله "بهترین روش‌ها برای مراقبت مو های‌تان " را مطالعه نمایید

2- از آن‌جایی که ویتامین E با خواص آنتی اکسیدانی خود مانع خوردگی بافت فولیکولی مو تحت تاثیر رادیکال‌های آزاد یا ساییدگی پوست سر می‌شود، رشد هرچه بیشتر موهای سالم را سرعت می‌دهد. از این‌رو، تقویت فولیکول‌های آسیب دیده مو با ویتامین E مانع سفید شدن مو و مانع پیری زودهنگام مو نیز می‌شود.

3- ویتامین E یک نوع مرطوب کننده طبیعی محسوب می‌شود که با محسور کردن کردن رطوبت در تارهای مو، مانع از خشکی بیش از حد آن و ایجاد موخوره می‌شود. بنابراین می‌توانید برای درمان موخوره از روغن‌های طبیعی حاوی ویتامین E مثل روغن جوجوبا یا روغن نارگیل استفاده کنید و با استعمال روزمره این روغن‌ها به تار موهای خود، طراوت رطوبت دوباره را به موهای‌تان ببخشید.

طرز استفاده از ویتامین ای برای پوست و مو

طرز استفاده از ویتامین ای برای پوست و مو

گفتیم که ویتامین ای در بدن ساخته نمی‌شود و باید به صورت خوراکی یا از طریق قرص‌های مکمل غذایی به بدن وارد شود. اگرچه که فراهم کردن ویتامین E به صورت خوراکی کاملا موثر است، اما استعمال خارجی یا موضعی این ویتامین در قالب انواع قطره‌ها، سرم‌ها، کرم‌های مرطوب کننده و شامپوها نیز بسیار چاره‌ساز و مفید دیده شده است.

امروز‌ه کمپانی‌های زیادی مشکل دسترسی به ویتامین ای را برای ما حل کرده‌اند و با ارائه محصولات مرغوب، نیازمان را برآورده ساخته‌اند. چه کمپانی‌های داروسازی که با تولید کپسول‌های حاوی ویتامین E وارد عمل شده‌اند و چه کمپانی‌های آرایشی بهداشتی که با رونمایی از هزاران محصول مفید و پرکاربرد بر پایه ویتامین E، تقاضای بخش عمده‌ای از مردم جهان در استعمال موضعی از این محصول را به سرانجام رسانده‌اند.

ما در ادامه این مقاله، شما را با تعدای از موثرترین و پربازخوردترین محصولات حاوی ویتامین ای برای پوست و مو آشنا می‌کنیم تا چنانچه قصد خرید یک محصول باکیفیت و مرغوب را برای خود دارید، با داشتن آگاهی و اطلاعات اولیه، آن را برای خود تهیه کنید و از هرگونه اقدامی برای خرید این محصول مطمئن باشید.

1- کرم مرطوب کننده دست و صورت حاوی ویتامین E سودا (Sevda Vitamin E Moisturizing Cream For Face And Hand)

کرم مرطوب کننده دست و صورت حاوی ویتامین E

خرید کرم ویتامین E سودا از ریحا

فرمولاسیون کرم دست و صورتSevda Vitamin E Moisturizing Cream For Face And Hand از کمپانی ایرانی سودا، ترکیبی آنتی اکسیدانی و سرشار از ویتامین E است که پوست را برای ساخت کلاژن تحریک میکند. ترکیب معجزه‌آسای این محصول ایرانی، نوعی مرطوب کننده و تقویت کننده است که باعث نرمی و لطافت پوست شما می‌شود.

از این کرم می‌توان برای انواع پوست‌های مختلط، خشک، معمولی، چرب و حساس استفاده کرد. درصورت مصرف مرتب از این محصول متوجه درخشان کنند‌گی و روشن کنندگی آن در طولانی مدت خواهید شد. این کرم به صورت پمپی در بازار موجود است و مقدار آن با توجه به حجم 500 میلی‌لیتری که دارد، بسیار به صرفه و کافی است.

2- شامپو ویتامینه روزانه حاوی ویتامین E فابریگاس (Fabrigas Vitamin E Daily Shampoo)

شامپو ویتامینه روزانه حاوی ویتامین E فابریگاس

خرید شامپو ویتامینه حاوی ویتامین E فابریگاس از ریحا

این شامپوی ویتامینه از برند ایرانی فابریگاس، به طرز خارق‌العاده‌ای برای موهای خشک و آسیب دیده عمل می‌کند. مقادیر بالای ویتامین E در ترکیب این شامپوی روزانه، ضمن جلوگيری از شكنندگی مو، خواص درخشان کننده و ضد حساسیت نیز دارد.

از طرفی این محصول مفید حاوی اسانس‌ها و مواد نگهدارنده کاملا گیاهی است. شامپو ویتامینه فابریگاس در نهایت با داشتن یک رایحه آروماتراپی با خواص آرامش‌بخشی، آسایش شما را با داشتن موهایی نرم و لطیف فراهم می‌آورد. تنها با دو بار مصرف در طول هفته و به صورت پیوسته، می‌توانید متوجه تاثیر معجزه‌آسای این محصول شوید.

3- کرم بمب آبرسانحاوی کو آنزیم Q10 و ویتامین E کامان(Comeon Face Moisture Water Bomb With Q10 & Vitamin E)

کرم بمب آبرسان حاوی کو آنزیم Q10 و ویتامین E کامان

خرید کرم بمب آبرسان کامانحاوی ویتامین E از ریحا

این روزها برند ایرانی کامان با تولید محصولات مرغوب به‌صرفه، به عنوان یکی از کمپانی‌های آرایشی بهداشتی موفق و پرطرفدار شناخته شده است. کرم بمب آبرسان حاوی ویتامین E کامان هم مثل همه محصولات دیگر این برند قوی عمل کرده و با داشتن خواص ضد پیری و ضد چروک، توجه ایرانیان زیادی را به خود جلب کرده است.

این محصول مقادیر بالایی از کو آنزیم Q10 و اسید هیالورونیک را در ترکیب خود دارد که به طور واضحی، باعث مرطوب شدن و ترمیم لایه‌های مرده و شاخی در سطح پوست می‌شود. استفاده روزمره این محصول، خصوصا بعد از هر بار حمام کردن و یا ظرف شستن، می‌توان سلامت و طراوت کلی چوست دست و بدن شما را حفظ کند.

4- رژ لب مایع حاوی ویتامین E روبی سان (Rubi Sun Liquid Lipstick Vit E)

رژ لب مایع حاوی ویتامین E روبی سان

خریدرژ لب مایع روبی سان حاوی ویتامین E از ریحا

رژ لب مایع روبی سان با داشتن روغن جوجوبا به عنوان یک عنصر اصلی در ساختار خود، حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E نیز هست. از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول، خاصیت مرطوب‌کنندگی آن است که برای انواع پوست‌های مختلط، خشک، معمولی و چرب قابل استفاده می‌باشد.

نرم‌کنندگی خوب این محصول، یک نقطه قوت حائز اهمیت و ویژگی بالقوه برای خرید آن محسوب می‌شود. همچنین ساختار بدون بدون پارابن، ماندگاری طولانی و قیمت مناسب این رژ لب ایرانی باعث شده که افراد زیادی آن را برای مصرف روزمره خود، در داخل یا خارج از خانه انتخاب کنند.

در پایان این مقاله امیدواریم که نکات گفته شده در خصوص خواص ویتامین ای برای پوست و مو ، به اندازه کافی برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد. شما می‌توانید محصولات نامبرده شده را با قیمت مناسب و به‌صرفه از فروشگاه ریحا تهیه کنید. همچنین اگر تجربه خاصی در استفاده از محصولات دارای خواص ویتامین ایدارید، نظر خود را برای ما ارسال کنید و دیدگاه‌تان را با ما در میان بگذارید.

۵۳,۷۴۰
محصولات مرتبط
سرم پوست ویتامین C + E سفوراSephora 
۲,۶۴۴,۰۰۰ تومان
۳۰ میل
کرم کاسه ای ویتامین E+C آردنArdene 
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
۷۵ میل
رژ لب مایع مات ویتامین E لیکوئید کیس دبیDebbyامکان ارسال فوری
۲۰۹,۰۰۰ تومان
09
09
×06
06
×07
07
+۴
تنوع
ژل ضد آفتاب کودکان ویتامین E وت اسکین ژل SPF 50 ویشیVichy تخفیف ویژه
۲,۲۶۶,۰۰۰ تومان۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان
بی رنگ
بی رنگ
نویسنده :سارا قادری

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
ویتامین E چیست؟
پاسخ:

ویتامین E از دسته ویتامین‌های محلول در چربی است که باید به عنوان یکی از اساس‌ترین مواد پایه و مورد نیاز بدن، به صورت خوراکی، قرص مکمل یا موضعی مورد استفاده قرار گیرد. از جمله فواید موثر و حیاتی ویتامین ای، می‌توان به پیشگیری از ابتلا به سرطان، تقویت بینایی، افزایش قوای بدنی، تنطیم هورمون‌ها و ... اشاره کرد. 

فواید ویتامین E برای پوست چیست؟
پاسخ:

ویتامین ای یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده است که استفاده موضعی از ویتامین E بر روی پوست، می‌تواند از اثرات مخرب اشعه UV در مقابل نور خورشید جلوگیری کرده و در صورت سوختگی نیز، اثرات آن را کمتر می‌کند.

ویتامین E برای مو چه فوایدی دارد؟
پاسخ:

استفاده از ویتامین ای در متن پوست سر، باعث می‌شود تا جریان خون در این منطقه بیشتر شود. به دنبال آن، فولیکول‌های انتهایی یا درواقع همان ریشه مو، با قدرت بیشتری در محل خود ثابت می‌شوند که به تبع از آن می‌توانید شاهد کاهش ریزش مو و بهبود سلامت پوست در این مناطق باشید. افزایش جریان خون با استعمال ویتامین E مانع سفید شدن مو نیز می‌شود که احتمالا خبر بسیار خوشحال کننده‌ای است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۵۳,۷۴۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید