یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
راز لب‌ های زیبا بدون آرایش داشتن! +چند نکته آسان و خانگی

راز لب‌ های زیبا بدون آرایش داشتن! +چند نکته آسان و خانگی

همه ما دوست داریم که لب‌های قرمز و خوشرنگی داشته باشیم چرا که با داشتن آن‌ها می‌توانیم، چهره زیباتر و شاداب تری از خود به نمایش بگذاریم! اگر فکر می‌کنید که داشتن لب‌های قرمز تنها با کمک مواد آرایشی و رژ لب امکان پذیر است، باید بدانید که سخت در اشتباهید و می‌توانید با کمک ترفندهای لب‌های زیبا بدون آرایش به راحتی اقدام به درمانی بی رنگ لب و رفع تیرگی آن کنید. امروز در مجله تخصصی ریحا اقدام به بررسی راز زیبایی صورت بدون آرایش می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که چگونه لب قرمز طبیعی داشته باشیم!

چگونه لب قرمز طبیعی داشته باشیم؟

راز داشتن لب قرمز طبیعی

اگر شما جزو آن دسته از افرادی که به صورت طبیعی لب‌های قرمز و خوش رنگی دارند، نیستید، توصیه می‌کنیم که حتما قبل از هر اقدامی با کمک روش‌های زیر، لب‌های خود را آماده کنید. برای آماده سازی لب‌ها از دستورالعمل‌های زیر پیروی کنید:

اسکراب شکر و زیتون

اولین اقدام لازم برای داشتن لب‌های زیبا بدون آرایش از بین بردن پوست‌های خشک و سلول‌های مرده روی لب است که باید آن‌ها را جدا کنید. برای جداسازی پوسته‌های خشک و سلول‌های مرده از روی لب، می‌توانید از اسکراب شکر در قدم اول استفاده کنید.

تهیه این اسکراب خانگی به این صورت است که ابتدا باید یک قاشق چایخوری شکر را با یک قاشق چایخوری عسل یا روغن به صورت کامل مخلوط کنید و حاصل کار خود را بر روی لب‌های خود بمالید. برای این کار لازم است که حتما از انگشتان خود کمک بگیرید و با حرکت دورانی ماساژ دهید.

شما می‌توانید بعد از گذشت حدود 10 دقیقه اقدام به آبکشی لب‌های خود کنید. اگر همچنان نیاز به این روش برای از بین بردن پوسته‌های مرده داشتید، دوباره آن را امتحان کنید.

برس کشیدن لب‌ها با کمک مسواک

برس کشیدن لب‌ها با کمک مسواک

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که لب‌های به شدت خشکی دارند، باید بدانید که احتمالا استفاده از اسکراب خانگی بالا به تنهایی کافی نیست! در اینجا لازم است که از یک مسواک به عنوان برس کمک بگیرید. در این زمینه اولین قدمی که می‌توانید بردارید، کمک گرفتن از برس (مسواک) و ماساژ 20 تا 30 ثانیه ای آن بر روی لب است.

برای این کار حتما مدنظر داشته باشید که از اسکراب استفاده کرده باشید و یا در حمام این کار را انجام دهید که لب‌های شما به اندازه کافی مرطوب شده باشند.

لب‌های خود را نرم و حجیم کنید!

اولین قدم بعد از آماده سازی لب‌ها،کمک گرفتن از سرم‌های طبیعی است! سرم‌های طبیعی به شما کمک می‌کنند که در هنگام از بین بردن لایه رویی سطح لب، بتوانید لب خود را مرطوب نگهدارید و رطوبت آن را حفظ کنید. در این زمینه سرم‌های طبیعی مثل روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون، روغن جوجوبا و ... می‌توانند مفید باشند.

برای حجم دهی با کمک این سرم‌های طبیعی، تنها کافیست که آن‌ها را به آرامی با کمک انگشتان خود به لب‌هایتان بمالید. همچنین می توانید برای حجم دادن به لب هایتان از مقاله "5 روش خانگی «برجسته کردن لب» بدون عمل " کمک بگیرید

حجم دهنده لب خانگی بسازید و لب‌های زیباتری داشته باشید!

حجم دهنده لب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مشاهده کنید با نیشگون گرفتن از لپ‌ها، می‌توانید آن‌ها را قرمز کنید چرا که با این کار جریان خون در این قسمت از بدن افزایش پیدا می‌کند. در این زمینه لب‌ها هم چنین خاصیتی دارند و می‌توانین چنین ترفندی برای آن‌ها پیاده سازی کرد. در این سه زمینه شما سه روش یا سه حجم دهنده می‌توانید بسازید! روش‌های مختلف حجم دهنده عبارت اند از:

  • مخلوط کردن یک چهارم قاشق چای خوری دارچین (یا فلفل قرمز) با روغن زیتون و درست کردن خمیر حجم دهنده لب
  • ترکیب نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون و پنج قطره عصاره فلفل و مالیدن آن به لب برای پنج دقیقه و سپس شستشوی لب‌ها
  • برش زنجیل تازه یا گیاه جالاپینو و گذاشتن آن‌ها به مدت 5 دقیقه بر روی لب‌ها

لب‌های زیبا بدون آرایش با مرطوب سازی آن‌ها

یکی دیگر از موارد راز زیبایی صورت بدون آرایش، مرطوب سازی مداوم لب‌ها پس از آماده سازی آن است! در حقیقت جواب این دو سوال که چگونه لب قرمز طبیعی داشته باشیم و چگونه لب‌هایی صورتی رنگ داشته باشیم، مرطوب سازی مداوم لب است چرا که تغییر رطوبت، رنگ لب را نیز تغییر می‌دهد.

شما با خرید بالم لب می‌توانید اقدام به درمان بی رنگ لب و رفع تیرگی لب‌ها کنید. در این زمینه روش‌های مختلفی را می‌توانید امتحان کنید، اما توصیه ما در این صورت استفاده از یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را به سه قاشق روغن نارگیل در ظرفی ذوب کنید، سپس با کمک عصاره‌های فلفل موجود، یک ترکیب معجزه آسا برای مرطوب سازی لب‌های خود بسازید.

لب‌های زیبا بدون آرایش با مرطوب سازی دیگر روش‌های داشتن لب‌های زیبا بدون آرایش چیست؟

برای درمان بی رنگ لب، از بین بردن تیرگی لب و پیدا کردن راز زیبایی صورت بدون آرایش، تنها نیاز نیست که روش‌های بالا را امتحان کنید،بلکه می‌توانید دیگر موارد مهمی که در این زمینه وجود دارند را هم امتحان کنید. از جمله روش‌های طبیعی برای داشتن لب‌های قرمز می‌توانید امتحان کنید، عبارت است از:

استفاده از آب میوه قرمز رنگ

اولین قدمی که می‌توانید بردارید تا با کمک آب میوه‌های قرمز رنگ لب‌های خود را زیباتر و شاداب تر کنید، این است که آلبالو، انار، توت فرنگی و یا ... را برداشته و عصاره آن‌ها را بگیرید. سپس با کمک گرفتن از یک پنبه، آن‌ها را بر روی لب‌های خود بمالید و اجازه دهید که خشک شوند. استفاده مداوم از این روش می‌تواند به داشتن لب‌هایی قرمز کمک کند.

لب‌های زیبا بدون آرایش با کمک چغندر قرمز

لب‌های زیبا بدون آرایش با کمک چغندر قرمز

چغندر قرمز که اکثرا ما آن را به نام لبو می‌شناسیم، یکی از خوشرنگ‌ترین و زیباترین نوع گیاهان است که می‌توانیم از آن برای درمان بی رنگ لب استفاده کنیم. شما می‌توانید چغندر قرمز به صورت پخته یا به شکل پودر را بر روی لب‌های خود بمالید و منتظر اثر معجزه آسای آن برای رفع تیرگی لب باشید!

آب نبات یا بستنی قرمز بخورید!

بدون شک استفاده از آب نبات یا بستنی، می‌تواند ضررهای کمتری نسبت به مواد آرایشی و بهداشتی نصیب شما کند. شما از این طریق می‌توانید با آهسته کردن فرآیند تغذیه خود، رنگ لب‌های خود را هم قرمزتر و خوشرنگ تر کنید. اگر تابحال از این روش استفاده نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم که حتما دفعه آینده برای یکبار هم که شده به این طریق بستنی یا آبنبات خود را میل کنید.

لب‌های زیبا بدون آرایش با مراقبت بدست می‌آیند

اگر خواهان راز زیبایی صورت بدون آرایش هستید، باید از لب‌های قرمز رنگ خود، مراقبت کنید. در این زمینه روش‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند:

از آفتاب دوری کنید!

راز زیبایی صورت بدون آرایش و داشتن لب‌های قرمز رنگ، دوری از آفتاب است! بیشتر افراد فراموش می‌کنند که لب‌های آن‌ها هم باید مانند سایر اعضای بدنشان در مقابل آفتاب محافظت شود. شما باید این موضوع را درک کنید که نور خوشید، می‌تواند برای شما و لب‌هایتان بسیار خطرناک باشد و باعث تیرگی آن شود.

پس برای درمان تیرگی لب و محافظت از لب‌های خود، توصیه می‌کنیم که حتما از مواد ضدآفتابی استفاده کنید که دارای حداقل SPF 15 باشند. این مورد را به یاد داشته باشید که باید از این مواد ضدآفتاب در تمام طول سال استفاده کنید. سعی کنید که همیشه لب‌های مرطوب داشته باشید!

قدم دیگری که می‌توانید برای محافظت از لب‌های خود بردارید، مرطوب نگهداشتن آن‌ها به صورت همیشگی است. در این زمینه پس از هربار لایه برداری لب‌های، لازم است که یک بالم مغذی و قوی بر روی لب‌های خود بمالید تا به این طریق خشکی لب‌های شما به صورت کامل از بین برود. در این زمینه البته برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که استفاده از دستگاه بخور هم بی تاثیر نیست، پس آن را هم می‌توانید امتحان کنید. برای آشنایی با بهترین بالم ها می توانید مقاله "بهترین بالم لب و مقایسه کاربرد انواع بالم لب‌ها " را مطالعه نمایید.

شیدینگ لبیک روش زیبایی و نوعی تتو نیمه دائم است که به مدت یک تا دو سال رنگ و شکل طبیعی لب‌ها را بهتر می‌کند و ظاهر برجسته‌تر و زیباتری به لب‌ها می‌بخشد.

به مقدار زیاد و فراوان آب بنوشید

شاید تعجب برانگیر باشد، اما نوشیدن آب زیاد در اینجا هم کاربرد دارد و به زیبایی لب‌شما کمک می‌کند. حقیقت این است که اگر بدن شما دچار کم آبی شود، اولین نشانه ای که از خود بروز می‌دهد، ترک خوردن یا خشک شدن لب است. در این زمینه توصیه پزشکان و متخصصان پوست و مو برای داشتن لب‌هایی زیبا، نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب است.

البته این مقدار برای افرادی که علاقه به غذای شور دارند و یا در محیط‌های گرم و خشک زندگی می‌کنند، باید بیشتر باشد!

عدم استعمال دخانیات از جمله سیگار و قلیان

عدم استعمال دخانیات برای داشتن لب های زیبا

لب‌های زیبا بدون آرایش، هنگامی که به واقعیت می‌پیوندند که شما از دخانیات استعمال نکنید! سیگار کشیدن و دود حاصل از آن، باعث می‌شود که به مرور لب‌های شما بدون رنگ شده و یا چین و چروکی بر روی آن‌ها ایجاد شود. اگر خواهان لب‌های زیبا و قرمز رنگی هستید، توصیه می‌کنیم که هرچه سریعتر دخانیات را ترک کنید.

سخن آخر

داشتن لب‌های درخشان و زیبا بدون استفاده از لوازم آرایش نیز امکان پذیر است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از شیوه‌های طبیعی برای افزایش قرمزی لب‌های خود استفاده کنند. در واقع سوال بسیاری از خانم‌هایی که به نچرال بودن علاقه‌مند هستند این است که چگونه لب های قرمز داشته باشیم. همچنین برخی از دختر خانم‌ها به دنبال پاسخگویی به این سوال هستند که چگونه لب های صورتی داشته باشیم. در مجموع بدون استفاده از مواد آرایشی شیمیایی می‌توانید لب‌های جذابی داشته باشید. لب به عنوان یک بخش مهم از صورت است که برای زیبایی خانم‌ها نقش کلیدی دارد. با استفاده از ترکیب مواد خانگی قادر خواهید بود تا لب‌های زیبایی داشته باشید.

چگونه لب های زیبایی داشته باشیم؟

لب های زیبا بدون ارایش برای بسیاری از افراد به عنوان یک دغدغه شناخته می‌شود. برای این که بتوانید قرمزی لب‌های خود را افزایش دهید، بهتر است 4 الی 5 عدد گلبرگ رز قرمز تهیه کنید و لب‌های خود را با آن بپوشانید. این کار را به مرور زمان در طول هفته انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. علاوه بر مورد گفته شده، موارد دیگری وجود دارند که رعایت کردن آنها باعث خواهند شد تا رنگ طبیعی به لب‌های خود بدهید که پیش تر آنها را بیان کردیم.همچنین ترکیب گلبرگ‌های خرد شده با سرشیر باعث می‌شود تا یک بالم لب تهیه کنید. کافی است ترکیب به دست آمده را به صورت روزانه به مدت 20 دقیقه بر روی لب‌های خود قرار دهید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. حالا که با روش‌ها و رازهای زیبایی لب در خانه آشنا شدید، نوبت شماست که در مورد تجربیات خود در رابطه با این موضوع با دیگران صحبت کنید. شما می‌توانید در بخش نظرات که در قسمت انتهایی همین مقاله است، نظرات، سوالات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر علاقه مندان به اشتراک بگذارید.

۹۶,۲۷۶
محصولات مرتبط
بالم لب آبرسان براق شین اسکرین اولترا ویولتUltra Violetteامکان ارسال فوری
۲,۲۳۰,۰۰۰ تومان
flamingo
flamingo
بالم لب کرم بروله طبیعی نرم کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱۵۹,۰۰۰ تومان۱۵۰,۰۰۰ تومان
۷ میل
بالم لب توت فرنگی براق مرطوب کننده نیوآNiveaامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۲۲۵,۰۰۰ تومان۲۱۵,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
بالم لب هلو براق آبرسان لبلوLabelloامکان ارسال فوری
۲۵۱,۸۸۰ تومان
۴.۸ میل
بالم لب هندوانه براق آبرسان لبلوLabelloامکان ارسال فوری
۲۳۶,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
بالم لب عسل براق نرم کننده کامانComeon 
۲۱۰,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
۳.۵ میل
بالم لب آلوئه ورا براق نرم کننده کامانComeon 
۲۱۰,۰۰۰ تومان
۴.۸ میل
۳.۵ میل
بالم لب رزی لیپس طبیعی نرم کننده وازلینVaselineامکان ارسال فوری
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۷ میل
بالم لب آلبالو براق نرم کننده کامانComeon 
۱۴۸,۰۰۰ تومان
۳.۵ میل
۴.۸ میل
نویسنده :عرفان خجسته وهاب زاده

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
برای داشتن لب های زیبا بدون آرایش چه کنیم؟
پاسخ:

اولین اقدام لازم برای داشتن لب‌های زیبا بدون آرایش از بین بردن پوست‌های خشک و سلول‌های مرده روی لب است که باید آن‌ها را جدا کنید. برای جداسازی پوسته‌های خشک و سلول‌های مرده از روی لب، می‌توانید از اسکراب شکر در قدم اول استفاده کنید.

چگونه لب های قرمزی داشته باشیم؟
پاسخ:

برای این که بتوانید قرمزی لب‌های خود را افزایش دهید، بهتر است 4 الی 5 عدد گلبرگ رز قرمز تهیه کنید و لب‌های خود را با آن بپوشانید. این کار را به مرور زمان در طول هفته انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

سرم های طبیعی در زیباتر کردن لب ها چه نقشی دارند؟
پاسخ:

سرم‌های طبیعی به شما کمک می‌کنند که در هنگام از بین بردن لایه رویی سطح لب، بتوانید لب خود را مرطوب نگهدارید و رطوبت آن را حفظ کنید. در این زمینه سرم‌های طبیعی مثل روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون، روغن جوجوبا و ... می‌توانند مفید باشند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۹۶,۲۷۶ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید