یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
قرینه سازی لب در دوران کرونا در خانه

قرینه سازی لب در دوران کرونا در خانه

چهره همه افراد تا حدی نامتقارن است ، بنابراین لب‌های کمی ناصاف چندان جلب توجه نمی‌کند. اما چنین لب‌هایی می‌تواند مسئله آزار دهنده ای برای برخی افراد باشد و بر سلامت عاطفی شان تأثیر بگذارد. با این حال ، لب‌های بسیار ناهموار می‌تواند بر نحوه غذا خوردن و صحبت فرد تأثیر بگذارد.

امروزه اکثر افراد به دلیل بیماری کرونا می‌ترسند به کلینیک‌های درمانی مراجعه کنند و به درمان‌های قرینه سازی لب‌ها بپردازند. نگران نباشید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانید این خدمات را دریافت کرده و بر زیبایی خود بیفزایید. اگر می‌خواهید لب‌هایتان متقارن تر گردند ، چندین راه درمان خانگی و جراحی موجود است. در ادامه به این روش‌های متداول می‌پردازیم.

قرینه سازی لب با تمرینات ورزشی صورت

نامتقارن بودن لب‌ها ممکن است به دلیل رشد نکردن یا ضعیف شدن عضلات صورت باشد ، که این مهم می‌تواند در نتیجه بیماری‌هایی چون لایم باشد یا اینکه مادرزادی باشد. در ادامه چند تمرین صورت آورده شده است که می‌توانید برای متعادل تر نشان دادن لب‌های خود انجام دهید:

  • لب‌های خود را غنچه کنید ، انگار قصد دارید سوت بزنید. این وضعیت را به مدت 10 تا 15 ثانیه حفظ کنید. این تمرین را 10 تا 20 بار در روز تکرار کنید.
  • با دهانی بسته ، لب‌های خود را بکشید طوری که انگار می‌خواهید گوشه‌های دهان خود را به گوش‌های خود برسانید. این موقعیت را به مدت 10 ثانیه حفظ کنید. در مرحله بعدی ، لب‌های خود را بیشتر دراز کنید ، این بار دندان‌های تان را کمی‌در معرض دید قرار دهید. این موقعیت را نیز به مدت 10 ثانیه حفظ کنید. سپس ، لب‌های خود را در حالی که دندان‌های خود بیشتر در معرض دید قرار می‌دهید ، بکشید. قدری نیز این موقعیت را حفظ کرده ، سپس شل کنید.
  • لب‌های خود را جمع کنید. گونه‌های خود را به قدری بمکید که به هم بچسبند (اصطلاحا لب‌های خود را مدل ماهی کنید). سپس ، لب‌های خود را به حالت پوکر به سمت بالا و پایین حرکت دهید.

قرینه سازی لب با تاتو

قرینه سازی لب با تاتو

تاتو در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. تاتوی دائمی ‌پوست ، میکروپیگمنتیشن نامیده می‌شود. اگر لب‌های نامتقارنی دارید ، می‌توانید با یک تاتوی دائمی ، لب‌های خود را زیبا و متقارن سازید.

نحوه عملکرد این متد مانند هر روش دائمی ‌دیگری ، باید کاملاً درک شود. قرینه سازی لب در تاتو براحتی انجام می‌شود و فقط عیوب لب رفع می‌گردد. با قرینه سازی لب در تاتو شاهد برجسته شدن لب‌ها نیستید و فقط می‌توانید در خواست متقارن سازی خط لب و پر رنگ شدن لب‌ها را داشته باشید.

آموزش قرینه سازی لب

آموزش قرینه سازی لب برای تاتو

تاتو لب به منظور قرینه سازی لب و رفع عیوب آن انجام می‌شود. حتی افرادی که فاصله لب و بینی شان زیاد است ، با تاتو کردن خط لب کمی‌بالاتر از محل اصلی ، می‌توانند این فاصله را کاهش داده و زیبایی بیشتری به چهره خود ببخشند.

افراد تاتو کار برای انجام این کار نیاز به وسایلی مثل دستگاه مخصوص تاتو آرایش دائم و رنگ تاتو دارند. در تاتو لب نباید به هیچ وجه از خطوط پهن استفاده شود و در کناره‌های لب از رنگ‌های غلیظ و تیره استفاده نشود.

در اولین مرحله لازم است زیباجو مورد ارزیابی قرار بگیرد. در این جلسه توصیه‌های لازم به زیباجو داده شده و از وی پرسیده می‌شود که چه فرم یا سبکی مدنظرش است یا چه رنگی را بیشتر مدنظر دارد.

در مرحله بعدی یک خط راهنما به عنوان علامت روی لب هنرجو کشیده می‌شود تا هم از نظر فرم مورد تایید مشتری قرار بگیرد و هم اینکه تاتو لب به طور اصولی انجام گردد.

توصیه اکیدی که به پیگمنتورها (متخصصان تاتو) می‌شود این است که قرینه سازی لب را بیش از هر مورد دیگری در اولویت قرار دهند. هر فردی بیشتر برای رفع عیوب و نامتقارنی لب‌هایش به این کار روی می‌آورد. بنابراین رفتن دنبال آموزش قرینه سازی لب برای تاتو از اهمیت زیادی برخوردار است.

حال نوبت به زدن بی حسی می‌رسد. برای اینکه درد زیادی از برخورد سوزن‌های دستگاه تاتو وارد نشوداز کرم یا داروی بی حسی برای سر کردن پوست لب استفاده می‌شود. کمی از بی حسی را روی لب مالیده و روی آن را پد یا پلاستیک می‌گذاریم. به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر می‌کنیم تا کاملا بی حس شود.

سپس با دستگاه تاتو شروع به اعمال رنگ می‌کنیم. سر سوزن را درون رنگ زده و سریع در می‌آوریم. از قسمت 7 شکل لب شروع به کشیدن خط لب با دستگاه می‌کنیم.این کار را به آرامی انجام دهید تا رنگ کاملا به بافت نفوذ کند. این روال را چند بار انجام می‌دهیم تا همه نقاط خط لب رنگ بگیرد.

حال با یک دستمال مرطوب ، اطراف خط لب را تمیز می‌کنیم و اگر ایرادی دیده می‌شود دوباره به اصلاح خط لب ادامه می‌دهیم. می‌توانید در اینترنت آموزش تصویری تاتو خط لب را ببینید و اصول و قوانین آن را به خوبی فرا بگیرید.

روش های قرینه سازی لب

قرینه سازی لب با جراحی

در مواردی که لب‌ها به شدت نامتقارن هستند و نمی‌توان آنها را با روش‌های پزشکی و آرایشی دیگر درمان کرد ، ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید. ترمیم لب به طور معمول توسط یک جراح پلاستیک انجام می‌شود. گاهی اوقات ، جراحی لب به دلیل نقشی اساسی که لب‌های تان در زندگی شما ایفا می‌کنند ، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

قرینه سازی لب با جراحی به سبب زیبایی و سلامتی انجام می‌شود. گاهی اوقات ، برای ترمیم لب‌ها لازم است که پوست اضافی از محل دیگری از بدن برداشته شود. اگر قصد انجام جراحی لب را دارید ، حتماً برای ارجاع با پزشک خود مشورت کنید.

قرینه سازی لب با جراحی 

قرینه سازی لب با تزریق فیلر

لب‌های برجسته و متقارن یکی از مهم ترین ویژگی‌های صورت است که بسیاری آرزویش را دارند. با این حال ، در دنیای فناوری محور امروز ، هیچ چیز غیرممکن نیست. برجسته سازی لب نوعی عمل زیبایی است که به شما این امکان را می‌دهد که لب‌هایی پر و متقارن داشته باشید. اما برجسته سازی لب با فیلر و ... دقیقاً چیست و این فرایندها شامل چه مواردی می‌شود؟

برجسته کردن لب‌ها ، که به روش‌های مختلفی قابل انجام است ، نوعی جراحی زیبایی است که هدف آن تغییر شکل و متقارن کردن لب است.

متداول ترین فرآیند برجسته سازی لب ، استفاده از فیلر یا پرکننده‌های لب است- روشی که شامل تزریق مواد پرکننده پوستی در لب‌ها و اطراف آن‌هاست. این پرکننده‌ها حاوی هیالورونیک اسید هستند (ماده ای طبیعی در بدن که به افزایش حجم لب‌ها کمک می‌کند).

از آنجایی که پر شدن لب‌ها ، فرآیندی موقتی است ، گزینه ی دائمی تری وجود دارد که به عنوان ایمپلنت لب (پروتز لب) شناخته می‌شود ، که شامل استفاده از پروتزهای سیلیکونی نرم اما جامد است که به شکل طبیعی لب‌ها می‌باشد. با این حال ، گزینه‌های دیگری مانند پیوند یا گرافت چربی و بافت نیز وجود دارد. در ادامه ، تمامی‌این روش‌ها با جزئیات بیشتری ارائه می‌شود.

متقارن کردن لب با فیلر 

متقارن کردن لب با فیلر

انواع مختلفی از پرکننده‌ها وجود دارد که متداول ترین نوع پرکننده ای که برای برجسته سازی لب‌ها استفاده می‌شود ، هیالورونیک اسید است- ماده ای طبیعی در بدن که به افزایش حجم لب‌ها کمک می‌کند.

در روش برجسته ‌سازی لب‌ها با استفاده از فیلر ، پزشک باید تقارن و شکل لب‌ها و تعادل کلی صورت فرد را ارزیابی کند تا بر این اساس ، تصمیم بگیرد که کدام قسمت از لب را پر کند. سپس ، پرکننده به دو لب بالا و پایین تزریق شود. ژل موجود در ماده پر کننده ، بافت لب را پشتیبانی و شکل می‌دهد.

این پروسه حدود 15 تا 30 دقیقه زمان می‌برد و همان روز نیز ترخیص می‌شوید. ناگفته نماند که ماندگاری این راه حل موقتی ، تنها بین شش تا هشت ماه است.

مزیت‌های پرکننده‌های هیالورونیک اسید شامل موارد زیر است:

  • این پرکننده‌ها ، کلاژن سازی را تحریک می‌کنند ، به لب‌ها حجم می‌دهند و خطوط ظریف لب‌ها را صاف می‌کنند.
  • پزشک می‌تواند حجم ماده تزریق شده و بنابراین حجم لب را کنترل کند.
  • تزریق ماده می‌تواند تا رسیدن به نتایج مطلوب تغییر یابد.
  • توده‌های ایجاد شده در لب در اثر حرکت لب به راحتی برطرف می‌شوند.
  • کبودی حاصل در مقایسه با سایر مواد پرکننده پوستی کمتر است.
  • نتایج حاصل ، گرچه دائمی نیست اما ماندگار است.
  • واکنش آلرژیک ، دور از انتظار است زیرا مواد پرکننده ی اسید هیالورونیک از موادی مشابه با آنچه در بدن یافت می‌گردد ، ساخته می‌شود. اما اگر به لیدوکائین حساسیت دارید باید قبلا به پزشک اطلاع دهید.

از مزایای برجسته سازی لب با فیلر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان سرپایی سریع
  • انجام معالجه تا رسیدن به حجم دلخواه لب
  • کنترل حجم لب با کنترل مقدار ماده تزریق شده
  • از معایب برجسته سازی لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • ماندگاری آن تنها حدود 6 ماه است.
  • تبخال یا تاول‌های لب می‌توانند دوباره فعال شوند.
  • احتمال تورم و کبودی وجود دارد.

اگر بدنبال روش های دیگر برای برجسته سازی لب هستید پیشنهاد میکنیم مقاله "آرایش لب کوچک و روش های برجسته‌سازی لب‌ها " را مطالعه نمایید.

برجسته سازی لب با فیلر

رفع کبودی ناشی از تزریق فیلر

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تزریق فیلر گاهی کبودی‌های موقتی را بدنبال دارد. از آنجایی که هر روزه افراد بیشتری جذب تزریق فیلر لب می‌شوند تا لب‌های قلوه‌ای و برجسته تری داشته باشند ، متوجه شده ایم که خیلی از این افراد درباره عوارض جانبی تزریق فیلر سوال می‌پرسند. بیشترین سوالی که پرسیده می‌شود در خصوص بهترین راه‌های کاهش ورم بعد از تزریق فیلر است.

فیلر لب راه مناسبی برای افزودن حجم به لب‌ها و داشتن لب‌هایی نرم ، برجسته و زیباست. در این روش از تزریق کوچکی استفاده می‌شود که مقدار کمی هیالورونیک اسید را در لب‌ها قرار می‌دهند. هیالورونیک اسید یک ماده شیمیایی طبیعی در بدن است ، در نتیجه استفاده از آن سالم و بی خطر است. البته گاهی تزریق فیلر لب ، عوارض جانبی‌ای به همراه دارد.

بعد از تزریق فیلر لب چه میزان ورم عادی است

بعد از هر گونه درمان تهاجمی ، حتی اگر یک تزریق کوچک باشد ، احتمال بروز ورم وجود دارد. این ورم به سرعت و معمولا طی چند ساعت کاهش پیدا می‌کند. برای این که درمان فیلر خود را نشان دهد ، حدودا باید 3 الی 5 روز صبر کنید تا هر گونه ورمی کاملا ناپدید شود.

  • روز اول_ بعد از روز اول ، حجم هر نوع ورمی کاهش پیدا می‌کند.
  • روز دوم_ از روز دوم ، ورم اولیه کاهش پیدا می‌کند و کم کم می‌توانید نتیجه درمان را ببینید.
  • روز سوم_ از روز سوم درد از بین می‌رود و ورم اولیه ناشی از تزریق فروکش می‌کند.
  • روز چهارم_ در روز چهارم بعد از درمان می‌توانید انتظار داشته باشید که همه ورم‌ها از بین بروند و می‌توانید تاثیر کلی درمان را ببینید. تا روز چهارم ، هر نوع درد و حساسیت نسبت به فشار فروکش می‌کند.

چگونه هر نوع ورم ناشی از تزریق را مخفی کنیم

مراحل زیر را امتحان کنید تا ورم را کاهش دهید و آن را مخفی کنید:

  • از یخ روی قسمت مربوطه استفاده کنید تا جریان خون را محدود کنید. یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا مانع از خیس شدن قسمت مربوطه شوید. سپس با یک حوله تمیز کیسه پلاستیکی را بپوشانید تا مانع از تماس مستقیم یخ با لب‌ها شوید.
  • به میزان کافی مایعات بنوشید. هیدراته ماندن به بدن تان این امکان را می‌دهد که به جای نگه داشتن مایعات در چند قسمت (ورم) ، آن‌ها را حرکت دهد. هیدراته ماندن به جریان یافتن مایعات در بدن کمک می‌کند.
  • از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های شدید که ضربان قلب را بالا می‌برند بپرهیزید.
  • استراحت کنید و از لب‌ها محافظت کنید.
  • تا 2 روز با نی چیزی ننوشید ، چون این کار می‌تواند به لب‌هایتان فشار وارد کند و سبب تشدید هر نوع ورمی‌شود.

اگر تزریق فیلر را نزد یک متخصص ماهر انجام دهید ، به لب‌ها صدمه‌ای وارد نمی‌شود. در این تزریق‌ها از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود که جذب بدن می‌شود و عوارض جانبی رایجی ندارد.

دلایل بروز ورم در قرینه سازی لب

دلایل بروز ورم ، چند ماه بعد از درمان با فیلر

بروز ورم ، چند ماه بعد از تزریق فیلر می‌توانید به یکی از دلایل زیر رخ دهد:

شروع دیر هنگام پاسخ التهابی به هیالورونیک اسید:

این یکی از عوارض جانبی نادر است که 4-5 ماه بعد از درمان رخ می‌دهد اما در موارد نادر 14 ماه بعد از درمان خود را نشان می‌دهد. این اختلال با مصرف استروئیدهای خوراکی قابل درمان است.

قرینه سازی لب

ادم (Edema):

به تورم ناشی از تجمع میزان زیادی از مایعات در سلول‌ها یا بافت‌های بدن یا اطراف آن‌ها ، ادم می‌گویند. ادم یک پاسخ عادی است و تقریبا همه آن را تجربه می‌کنند. ادم معمولا یک عارضه جانبی جزئی در نظر گرفته می‌شود و به ندرت می‌تواند تبدیل به یک عارضه جدی یا اساسی شود. معمولا 10-50 درصد از بیماران این نوع ورم را تجربه می‌کنند. ماساژ آرام این قسمت‌ها به کاهش ورم کمک می‌کند.

گلوله شدن فیلر لب:

این مورد یک پاسخ عادی در نظر گرفته نمی‌شود و معمولا به علت استفاده از تکنیک‌های نادرست یا استفاده از محصولات نامناسب فیلر لب توسط پزشک ، رخ می‌دهد. معمولا با ماساژ دادن قسمت مربوطه ، گلوله‌های کوچک از بین می‌روند اما اگر متوجه گلوله‌های بزرگ تر شدید ، این علامت ممکن است نشان دهنده پاسخ آلرژیک باشد پس پیشنهاد می‌شود که دوباره به پزشک مراجعه کنید.

ورم نامساوی بعد از تزریق فیلر لب

ورم نامساوی بعد از تزریق فیلر لب

ورم نامساوی می‌تواند به علت یکی از موارد بالا رخ دهد اما به احتمال زیاد علت این اتفاق ، خطای پزشک است. اگر پزشک سرنگ را از لب‌ها بردارد در حالی که سرنگ در حال تزریق هیالورونیک اسید است ، این امر می‌تواند باعث تزریق فیلر در قسمت نادرست شود. در این شرایط فیلر در قسمت‌‌های بیرونی لب قرار می‌گیرد و سبب ورم نامساوی ‌می‌شود.

علاوه بر این اگر چسبندگی فیلر خیلی بالا باشد و نتواند به میزان کافی و به درستی به قسمت‌های مربوطه تزریق شود این امر می‌تواند منجر به میزان نامساوی فیلر ، لب‌های نابرابر و گلوله شدن فیلر شود.

به همین خاطر بهتر است که هوشمندانه پزشک تان را انتخاب کنید و مطمئن شوید که در این زمینه آموزش کافی دیده تا نه تنها تزریق فیلر به درستی صورت بگیرد بلکه از بروز مشکلاتی در آینده پیشگیری شود.

بعد از هر درمان تزریقی ، احتمال بروز کبودی‌های خفیف وجود دارد. برای پوشاندن کبودی خفیف لب‌هایتان بعد از تزریق ، از رژ لب‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید. البته تا 24 ساعت بعد از تزریق نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید.

وقتی شب‌ها به رختخواب می‌روید تا حد ممکن در وضعیتی بخوابید که سرتان نسبتا بالا باشد و تا 24 ساعت از اعمال هر گونه فشاری به لب‌ها بپرهیزید. این گونه احتمال کبود شدن را به حداقل می‌رسانید.

یک نکته مهم این است که نباید روز قبل از یک مهمانی یا قرار مهم ، درمان تزریقی را انجام دهید. خیلی از افراد از پزشک می‌خواهند که کاری کند تا میزان کبودی کمتر باشد چون روز بعد قرار مهمی دارند ، اما باید بدانید که متاسفانه هر درمان تزریقی خطر کبودی را به همراه دارد. پس حداقل یک هفته قبل از قرارهای مهم ، درمان فیلر لب را انجام دهید تا در این زمان هر گونه کبودی و ورمی که ایجاد شده برطرف شود.

ایمپلنت یا پروتز لب برای قرینه سازی لب

ایمپلنت یا پروتز لب:

ایمپلنت لب یک روش درمانی ماندگار است که در آن جراح پروتز نازکی را در زیر چربی لب و بالای عضلات آن قرار می‌دهد. معمولاً جراحان گوشه‌های لب را برای ایجاد این برش انتخاب می‌کنند ، البته بسته به تکنیک خاصی که استفاده می‌شود ممکن است این برش در جایی دیگری از لب نیز ایجاد شود.

سه نوع ایمپلنت محبوب لب شامل گورتکس ، الودرم و سافت فرم می‌باشد که پروسه اعمال آن حدود نیم ساعت طول می‌کشد و در همان روز نیز ترخیص می‌شوید.

مزیت اصلی این روش ، دائمی بودن آن است چراکه نسبت به مواد پرکننده ی موقت مثل فیلر و چربی که در نهایت جذب بدن می‌شوند ، اثرات ماندگارتری ایجاد می‌کند. این روش ، سوای دائمی بودن آن ، نتایج طبیعی تری نسبت به پرکننده‌های لب ارائه می‌دهد و گزینه خوبی برای افرادی با لب‌های نازک و نامتقارن است.

متقارن کردن لب‌ها با تزریق چربی

متقارن کردن لب‌ها با تزریق چربی

در این روش برجسته سازی و متقارن کردن لب‌ها با کمک چربی و بافت‌های خود بدن انجام می‌شود. این روش نیز همانند تزریق فیلر ، یک پروسه داخلی است. در این تکنیک ، گرافت یا پیوند چربی از شکم خود فرد برداشته می‌شود. این روش که با بی حسی موضعی انجام می‌شود ، حدود 60 تا90 دقیقه به طول می‌انجامد و ماندگاری آن به مدت پنج سال یا بیشتر است.

پیوند بافت ، شامل استفاده از درم یا لایه عمیق تر پوست است که معمولاً از دیواره ی شکم یا پوست اسکالپ (فرق سر) گرفته می‌شود. گاهی اوقات از بافت حاصل از عمل جراحی‌های دیگری هم چون کوچک کردن شکم و پستان‌ها و یا لیفت صورت نیز برای این کار استفاده می‌شود. این پروسه نیز حدود یک ساعت طول می‌کشد و نتایج آن تا پنج سال دوام می‌یابد.

پرکننده‌های لب ، کم هزینه ترین و روش‌های پیوند چربی و بافت ، پرهزینه ترین روش‌های برجسته سازی لب‌ها هستند. صرف نظر از این مسئله ، تفاوت در برجستگی لب‌ها در همه موارد ، بلافاصله بعد از پروسه قابل مشاهده است.

توصیه می‌شود که بعد از ترمیم لب‌ها ، از رژ لب یا محصولات مشابه استفاده نشود. یکی از مزایای اصلی این دو روش این است که شما به دلیل گرفتن چربی یا بافت از خود بدن ، به ندرت دچار واکنش آلرژیک یا پس زدن بافت بیگانه می‌شوید.

متقارن کردن لب با بوتاکس

متقارن کردن لب با بوتاکس

تزریق سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس) به داخل لب می‌تواند مزایای کوزمتیک بسیاری برای شما به همراه داشته باشد. بوتاکس - فرم کوزمتیک سم بوتولینوم است- منبع شیمیایی که می‌تواند به طور موقت عضلات شما را ضعیف یا فلج کند. یک تزریق کامل از این سم می‌تواند باعث شل شدن عضلات شما به مدت تقریبی سه ماه شود.

مزایای تزریق بوتاکس در لب:

  • به حداقل رسیدن چین و چروک لب‌ها
  • هم ترازی گوشه‌های لب
  • اصلاح خطوط ماريونت (خط غم) یا خطوطی که از گوشه لب‌ها به سمت پایین ایجاد شده اند
  • اصلاح نمایان شدن لثه‌ها به هنگام لبخند
  • بزرگ کردن لب بالا که همچنین تحت عنوان "فلیپ لب با بوتاکس" شناخته می‌شود

تغییرات ظاهری ایجاد شده توسط تزریق بوتاکس ، در واقع به محل تزریق بوتاکس مرتبط است. به عنوان مثال ، در مورد "فلیپ لب با بوتاکس" ، این ماده شیمیایی باعث شل شدن ماهیچه‌های اطراف لب شده و باعث جمع شدن و بزرگ تر شدن لب‌ها می‌شود.

در بیشتر موارد ، تزریق بوتاکس معمولاً حدود 10 تا 15 دقیقه به طول می‌انجامد. این تزریق یک عمل جراحی محسوب نمی‌شود و پس از آن نیازی به سپری کردن دوره نقاهت بعد از عمل نیست و بلافاصله می‌توانید فعالیت‌های معمول روزمره خود را از سر گیرید.

فلیپ لب با بوتاکس

آیا می‌دانید "فلیپ لب با بوتاکس" چگونه انجام می‌شود؟ در این روش ، لب‌ها با تزریق بوتاکس بزرگ تر نشان داده می‌شوند. برای انجام این کار ، متخصص پوست یا جراح پلاستیک چندین واحد بوتاکس را به وسط قسمت بالای لب فوقانی تزریق می‌کند و وقتی عضلات شل می‌شوند ، لب تان به سمت بالا کشیده می‌شود. با این کار لب بالایی شما بلندتر شده و بزرگ تر به نظر می‌رسد ، بدون اینکه به حجم آن اضافه شود.

با این حال ، اگر می‌خواهید بر حجم لب‌های شما اضافه شود با متخصص پوست یا جراح پلاستیک خود راجع به تزریق فیلر صحبت کنید.

شما می‌توانید تنها فیلر لب را انتخاب کنید و یا به طور همزمان از بوتاکس و فیلر لب استفاده کنید تا به نتایج چشمگیرتری دست یابید. اگر روش ترکیبی را ترجیح می‌دهید ، پزشک احتمالا از بوتاکس برای فلیپ لب و از پرکننده اسید هیالورونیک (رستیلن یا ژوویدرم) برای افزایش حجم لب استفاده می‌کند. ماندگاری آن نیز معمولا دو تا سه هفته طول می‌کشد و گزینه ای محبوب برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود.

متقارن کردن لب با آرایش و میکاپ

متقارن کردن لب با آرایش و میکاپ

هنگام صحبت از میکاپ ، بی شک اولین چیزی که به ذهن هر فردی خطور می‌کند ، مداد و رژ لب است. شکل لب ، رنگ پوست ، رنگ مو و چشم و ترجیحات شخصی از جمله مهم ترین عواملی هستند که باید به هنگام انتخاب محصول آرایشی لب در نظر داشت ، چراکه رنگ رژ لب انتخابی می‌تواند کل چهره شما را تحت تاثیر قرار دهد. پیشنهاد میکنیم مقاله "چگونه رژ لب مایع بزنیم؟ " را برای افزایش مهارت خود مطالعه نمایید.

رفع نامتقارنی لب پایین (بزرگ تر بودن لب بالایی نسبت به لب پایینی)

لب بالایی اکثر زنان بزرگ تر از لب پایینی آن‌هاست. با این حال ، نکات و ترفندهای موثر در میکاپ لب به راحتی می‌تواند چنین لب‌هایی را متقارن و زیبا نشان دهد.

  • خط لب خود را- با پیروی از خط طبیعی لب خود- از قسمت مرکزی لب به سمت بیرون بکشید.
  • سپس ، یک رژ لب روشن را به پایین لب‌های خود بمالید و یک تن رنگی کمی‌تیره تر از رژ لب قبلی را به قسمت بالایی لب تان بمالید تا لب تان کوچک تر به نظر برسد.
  • همچنین می‌توانید به لب‌های بالا و پایین خود همان رژ لب را بزنید و سپس یک مداد سفید یا سایه چشم را به مرکز لب پایین بزنید تا تعادل ، یکنواختی و ظاهر کامل تری به لب‌هایتان ببخشید.
  • یک ترفند دیگر برای کوچک تر نشان دادن لب‌های بزرگ ، استفاده از مداد لب و پر کردن داخل خط طبیعی لب‌ها و سپس پایان دادن به کار با یک رژ لب است.
  • ساده ترین ترفند برای کوچک تر نشان دادن لب‌های پر و بزرگ ، استفاده از رژ لب تیره است زیرا از برجستگی چنین لب‌هایی می‌کاهد.

رفع نامتقارنی لب با آرایش در لب‌های متوسط

مزیت لب‌های متوسط این است که اصولاً همه رنگ‌های رژ لب و سایه‌های آن و پیگمنت‌ها روی آن عالی به نظر می‌رسند و فرد می‌تواند از انواع محصولاتی چون رژ لب‌های نود و پر رنگ ، مات و براق ، غلیظ و .. استفاده کند ، به گونه ای که یکی بهتر از دیگری جلوه کند. فقط بایستی هر از گاهی از اسکراب و بالم لب استفاده شود تا لب‌ها یکنواخت و مرطوب گردند. برای آشنایی با بهترین آنها مقاله "بهترین بالم لب و مقایسه کاربرد انواع بالم لب‌ها " را مطالعه نمایید.

رفع نامتقارنی لب با آرایش

رفع نامتقارنی لب بالا (بزرگ تر بودن لب پایینی نسبت به لب بالایی)

اگر شکل و اندازه لب بالا و پایین شما مطابقت ندارد ، پس لب‌های نامتقارنی دارید. در ادامه چند نکته برای اصلاح لب‌های نامتقارن آورده شده است:

  • افرادی که لب‌های نامتقارنی دارند باید از یک مداد لب برای مشخص کردن لب بالایی خود استفاده کنند تا باعث شود که هر دو طرف لب بالا با هم مطابقت داشته باشند ، سپس همین کار را برای لب پایین خود نیز انجام دهند.
  • بعد ، با استفاده از یک خط لب ، به آرامی لبه‌های خشن و سخت لب‌ها را اصلاح کنند تا به یک نتیجه طبیعی دست یابند.

رفع نامتقارنی لب در لب‌های نازک با رژ لب

در صورتی که لب‌های شما نازک باشند ، باید به آن‌ها فضا و بعد بیشتری بدهید. برای رسیدن به این هدف ، تکنیک موثری وجود دارد. برای این منظور ابتدا مداد لب خود را کمی بالاتر از خط طبیعی لب‌های خود بکشید. سپس با استفاده از یک براش لب یا انگشت ، کانتورینگ یا برجسته سازی لب‌ها را با ضرباتی به سمت مرکز لب انجام دهید. لب پایین خود را با سایه غلیظ تر و لب بالایی خود را با رژ لبی روشن تر بپوشانید. براش لب خود را تمیز کنید یا یکی دیگر را بردارید تا همه لایه‌های رنگ را با هم مخلوط کنید.

رفع نامتقارنی لب در لب‌های نازک با رژ لب

رفع نامتقارنی لب در لب‌های صاف

رژ لب‌هایی با فرمول‌های مایع و براق به خوبی روی لب‌های نازک و صاف اثر می‌کنند زیرا باعث پر و برجسته دیده شدن آن می‌شوند. افکت لب آمبره نیز روی لب‌های نازک و صاف به خوبی کار می‌کند.

  • مداد لب خود را کمی‌بالاتر از خط طبیعی لب‌های خود بکشید.
  • کار خود را با پر کردن گوشه‌های بیرونی لب‌های خود با یک رژ لب تیره شروع کنید و وسط لب‌های خود را با یک رژ لب سافت یا روشن پر کنید تا جلوه زیبایی به لب‌هایتان ببخشد.
  • اگر آمادگی انجام تمرینات لب را ندارید ، می‌توانید یک رژ لب را روی همه قسمت‌های لب خود اعمال کنید ، سپس یک‌هایلایتر براق را به مرکز لب بالایی و پایینی خود اضافه کنید تا لب تان برجسته تر دیده شود.

درمان نامتقارنی لب‌های کوچک

درمان نامتقارنی لب‌های کوچک

لب‌های کوچک برای بعضی‌ها زیبا به نظر می‌رسند اما با این حال بیشتر افراد لب‌های برجسته را دوست دارند.

  • برای متقارن و برجسته سازی لب‌های کوچک می‌توانید از رژ لب‌های براق و لیپ گلاس استفاده کنید.
  • از رژ لب‌های خیلی تیره استفاده نکنید زیرا باعث می‌شوند که لب‌هایتان کوچکتر به نظر برسند.
  • رنگ‌های روشن و ملایم را برای برجسته سازی لب‌های خود انتخاب کنید.
  • آرایش لب قطعاً به ممارست و تمرین زیادی نیاز دارد. پس جلوی آینه بایستید و با در نظر گرفتن فرم لب خود ، ترفندها و نکات مذکور را بارها و بارها تکرار کنید تا به مهارت‌های لازم در این کار دست یابید.

متقارن کردن لب به کمک آرایش

اگر نامتقارنی لب‌هایتان بسیار ناچیز یا کم است ، قبل از انجام تزریق لب یا جراحی ، سعی کنید با تمرینات صورت ، لب‌های خود را اصلاح کنید. اگر لب‌های شما بسیار نامتقارن است و مسئله عاطفی یا جسمی‌ایجاد می‌کند ، گزینه‌هایی که باید در نظر بگیرید شامل تزریق ، میکروپیگمنتیشن (خال کوبی) و جراحی پلاستیک است. برای قرینه سازی خط لب می‌توانید از تاتو یا میکاپ استفاده کنید. فقط باز هم توصیه می‌کنم که در این روزهای کرونایی ، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و خدمات پزشکی و آرایشی را دریافت کنید.

۸۵,۷۴۶
محصولات مرتبط
رژ لب مایع مات ماندگاری بالا ولوت شونSCHON 
۳۸۵,۰۰۰ تومان
شماره M21
شماره M21
شماره M22
شماره M22
شماره M31
شماره M31
+۵
تنوع
رژ لب مایع مات ماندگاری بالا رژبزهRouge baiser 
۶۳۸,۰۰۰ تومان
شماره 713
شماره 713
شماره 809
شماره 809
شماره 711
شماره 711
+۱۹
تنوع
رژ لب مایع مات ویتامینه نوتNote 
۴۴۷,۰۰۰ تومان
شماره 414
شماره 414
شماره 415
شماره 415
شماره 416
شماره 416
+۱۳
تنوع
رژ لب مایع مات ماندگاری بالا دوسهdoucce 
۶۵۳,۰۰۰ تومان
شماره 511
شماره 511
شماره 509
شماره 509
شماره 502
شماره 502
+۷
تنوع
رژ لب مایع براق ماندگاری بالا امیزینگ شاینی شونSCHON 
۳۷۷,۰۰۰ تومان
شماره S31
شماره S31
شماره S11
شماره S11
شماره S51
شماره S51
+۳
تنوع
رژ لب مایع مات ماندگاری بالا مخملی دبوراDeborah 
۳۱۰,۰۰۰ تومان
شماره 13
شماره 13
شماره 11
شماره 11
شماره 16
شماره 16
+۱۴
تنوع
رژ لب مایع براق ماندگاری بالا استین دوسهdoucce 
۶۲۷,۰۰۰ تومان
شماره 615
شماره 615
شماره 617
شماره 617
شماره 610
شماره 610
+۱۱
تنوع
رژ لب مایع مات ماندگاری بالا بلک دایموند مایMy 
۳۳۵,۰۰۰ تومان
شماره 03
شماره 03
شماره 02
شماره 02
شماره 06
شماره 06
+۱۳
تنوع
رژ لب مایع مات ماندگاری بالا سوپر استی میبلینMaybellineامکان ارسال فوری
۱,۱۶۲,۰۰۰ تومان
95
95
50 voyager
50 voyager
×45
45
+۲۲
تنوع
رژ لب مایع براق ویتامینه اورلان - اورلینOrlane 
۸۱۲,۰۰۰ تومان
شماره 01
شماره 01
شماره 04
شماره 04
شماره 06
شماره 06
+۴
تنوع
رژ لب مایع مات ویتامین E لیکوئید کیس دبیDebbyامکان ارسال فوری
۲۰۹,۰۰۰ تومان
09
09
×06
06
×07
07
+۴
تنوع
نویسنده :فرزانه پاشایی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
نامتقارن بودن لب ها به چه دلیلی اتفاق می افتد؟
پاسخ:

نامتقارن بودن لب‌ها ممکن است به دلیل رشد نکردن یا ضعیف شدن عضلات صورت باشد ، که این مهم می‌تواند در نتیجه بیماری‌هایی چون لایم باشد یا اینکه مادرزادی باشد.

چه تمرین ورزشی به قرینه سازی لب ها کمک می کند؟
پاسخ:

لب‌های خود را جمع کنید. گونه‌های خود را به قدری بمکید که به هم بچسبند (اصطلاحا لب‌های خود را مدل ماهی کنید). سپس ، لب‌های خود را به حالت پوکر به سمت بالا و پایین حرکت دهید.

آیا می توان با تاتو لب ها را قرینه ساخت؟
پاسخ:

تاتو در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. تاتوی دائمی ‌پوست ، میکروپیگمنتیشن نامیده می‌شود. اگر لب‌های نامتقارنی دارید ، می‌توانید با یک تاتوی دائمی ، لب‌های خود را زیبا و متقارن سازید.

چه زمانی برای قرینه سازی لب باید از روش جراحی استفاده کرد؟
پاسخ:

در مواردی که  لب‌ها به شدت نامتقارن هستند و نمی‌توان آنها را با روش‌های پزشکی و آرایشی دیگر درمان کرد ، ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید. ترمیم لب به طور معمول توسط یک جراح پلاستیک انجام می‌شود. گاهی اوقات ، جراحی لب به دلیل نقشی اساسی که لب‌های تان در زندگی شما ایفا می‌کنند ، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۸۵,۷۴۶ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید