یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از خط چشم قدمت چندین ساله دارد و از زمان مصر باستان و حتی قبل‌تر رایج بوده است. در دوران مصر باستان خانم‌ها و حتی آقایان از چیزی شبیه به سرمه برای آرایش چشم‌ها و کشیدن خط چشم استفاده می‌کردند. در گذشته و زمان‌های بسیار دور کشیدن خط چشم‌های پهن و ضخیم متداول‌تر بوده و کمتر از انواع خط چشم ساده و باریک استفاده می‌شد. در دوران مصر باستان خط چشم از ترکیب موادی مانند آنتیموان و کانی مس تهیه می‌شد و مردم آن اعتقاد داشتند کشیدن خط چشم آن‌ها را از چشم بد و بلا دور نگه می‌دارد.

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی چهره دارند و استفاده از ابزارهای آرایشی مناسب مانند خط چشم و ریمل مژه بر زیبایی و جذابیت چهره می‌افزاید. با استفاده از می‌توانید حالت و مدل ‌چشم‌هایتان را تغییر دهید و آن‌ها را به شکل دلخواه‌تان در بیاورید. کشیدن انواع مدل خط چشم نیاز به تمرکز و دقت زیادی دارد و کشیدن آن تقریبا سخت‌ترین و وقت‌گیرترین بخش آرایش است.

آموزش کشیدن خط چشم

اکثر خانم‌ها مهارت کشیدن خط چشم را ندارند و آن را کار غیر ممکن و محالی می‌دانند و در اغلب موارد از کشیدن آن صرف نظر می‌کنند. از آن‌جایی که خط چشم تاثیر زیادی در زیبایی و تغییر چهره دارد، همه خانم‌ها باید بتوانند از آن استفاده کنند و در زمان کوتاه انواع مدل خط چشم‌های متفاوت را برای خودشان بکشند. ممکن است این تفکر که کشیدن خط چشم کاری غیر ممکن است برای بعضی‌ها تا حدودی درست باشد ولی با کمک یکسری تکنیک‌ها و رعایت اصول استفاده درست از خط چشم استفاده از این ابزار آرایشی برای‌تان آسان می‌شود.

ما در این مطلب به شما آموزش کشیدن خط چشم، انواع مدل خط چشم، کشیدن خط چشم دخترانه، کشیدن خط چشم دانشجویی، انواع خط چشم ساده و اسان ترین راه برای کشیدن خط چشم را آموزش می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید در کمترین زمان زیباترین خط چشم‌ها را بکشید. همچنین می توانید برای خرید خط چشم اورجینال از سایت ریحا نیز دیدن نمایید.

آموزش کشیدن خط چشم

آموزش کشیدن خط چشم       زمان کشیدن خط چشم حواس‌تان باشد خط چشم را دقیقا روی خط مژه‌های پشت پلک بکشید تا هم زیباتر دیده شود و هم چشم‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند. بسیار اهمیت دارد که خط چشم دقیقا از قسمت رویش مژه‌ها کشیده شود و بین مژه‌ها و خط چشم فاصله‌ای وجود نداشته باشد. برای کشیدن خط چشم بهتر است از مدادهای رنگی برای روی پلک و زیر چشم استفاده نکنید.

رنگ‌های روشن، آرایش را غلیظ نشان می‌دهند و جذابیتی نخواهند داشت. از کشیدن خط چشم مایع برای زیر چشم خودداری کنید، زیرا احتمال پخش شدن آن‌ها زیاد است. اگر می‌خواهید زیر چشم‌تان خط بکشید بهتر است از مداد چشم استفاده کنید. نکته بسیار مهم برای کشیدن خط چشم تقارن آن‌ها است. تقارن در خط چشم، لازمه زیبایی و جذابیت آن است.

یکی از چیزهایی که می تواند به زیباتر شدن کمک کند، استفاده از آرایش چشم است. اما کشیدنخط چشم دانشجوییاصولی دارد که حتما باید آن را رعایت کنید.بهتون پیشنهاد می کنیم مقاله "آرایش دانشجویی " را مطالعه کنید.

از انگشتان پا غافل نشوید!

کشیدن خط چشم برای کشیدن یک خط چشم حرفه‌ای و زیبا باید صبر و حوصله داشته باشید و دست‌تان اصلا نلرزد. یکی از قسمت‌های بدن که به شما برای افزایش تمرکز و کاهش لرزش دست کمک می‌کند انگشتان پا است. شاید برای‌تان جالب باشد و تا به حال نشنیده باشید که جمع کردن و فشردن انگشتان پا به یکدیگر باعث افزایش تمرکز و از بین رفتن لرزش دست‌تان می‌شود.

از کانسیلر استفاده کنید

استفاده از کانسیلر برای کشیدن خط چشم اگر جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید که هنگام کشیدن خط چشم دست‌تان می‌لرزد و نمی‌توانید خط صاف بکشید، پیشنهاد می‌شود حتما کنار دست‌تان گوش پاک‌کن و کانسیلر داشته باشید. اگر حین کشیدن خط چشم دست‌تان لرزید و تکان خورد و اطراف خط چشم‌تان کثیف شد با کمک گوش‌ پاک‌کن آغشته به پاک‌کننده آرایش اضافات را پاک کنید و با کمک کانسیلر سیاهی‌ها را کاملا تمیز کنید.

استفاده از تکنیک نقطه چین

استفاده از تکنیک نقطه چین برای کشیدن خط چشم اگر دوست دارید خط چشم گربه‌ای و دنباله‌دار بکشید، می‌توانید از تکنیک کشیدن نقطه چین استفاده کنید. برای این کار می‌توانید با کمک مداد، محدوده خط چشم‌ و میزان دنباله آن را به صورت نقطه چین کم‌رنگ تعیین کنید و سپس با کمک خط چشم نقطه‌ها را به هم وصل کنید.

از فر مژه استفاده کنید

استفاده از فر مژه برای خط چشم فر مژه علاوه بر حالت دادن به مژه‌ها برای کشیدن خط چشم نیز کاربرد دارد. برای استفاده از فر مژه به عنوان خط چشم باید مداد چشم یا خط چشم را روی لبه داخلی فر مژه بکشید، سپس روی مژه‌هایتان قرار دهید. با این تکنیک، می‌توانید هم‌زمان هم خط چشم چشم بکشید و هم مژه‌ها را فر کنید.

آسان ترین راه برای کشیدن خط چشم

اسان ترین راه برای کشیدن خط چشم یادگیری کشیدن خط چشم برای خانم‌هایی که مبتدی هستند و یا به تازگی قصد کشیدن خط چشم را دارند ممکن است ناامید کننده و غیر ممکن باشد. اما نگران نباشید ما در این بخش اسان ترین راه برای کشیدن خط چشم را برای‌تان شرح می‌دهیم. پیش از اینکه اقدام به کشیدن خط چشم کنید، حتما آرایش قبلی‌تان را پاک کنید و صورت‌تان را بشویید. بعد از شستشو، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست پشت پلک‌تان خیلی خشک نباشد.

بعد از اینکه مرطوب کننده زدید از فوندیشن مناسب پودری یا مایع برای زیرسازی آرایش استفاده کنید. بعد انجام این مراحل نوبت به زدن کانسیلر دور چشم و سایه می‌رسد. توجه کنید که زدن سایه چشم را قبل از کشیدن خط چشم انجام دهید. ریختن سایه و پخش شدن آن روی خط چشم زیبایی آن را به هم می‌زند و ظاهری نامنظم و زشت به آن می‌دهد.

بعد از اینکه تمام مراحل را انجام دادید به سراغ خط چشم بروید. اگر تازه کار هستید و تازه می‌خواهید کشیدن خط چشم را یاد بگیرید، بهتر است از خط چشم مدادی نرم و روان استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود مدادی را انتخاب کنید که با فشار ملایم و کم، به راحتی روی پلک کشیده شود. به این ترتیب، نه تنها کشیدن خط چشم بسیار ساده‌تر خواهد شد، بلکه پشت چشم‌ها هم به مرور زمان با کشیدن خط چشم، چروک نمی‌شود. شما می‌توانید به چند روش، خط چشم‌های متفاوت و متنوعی برای خودتان بکشید.

انواع خط چشم ساده و گربه‌ای

خط چشم نامرئی بین مژه‌ها

خط چشم نامرئی بین مژه‌ها

یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار خط چشم، بین خانم‌ها کشیدن خط چشم نامرئی بین مژه‌ها است. با کشیدن این مدل خط چشم مداد را به آرامی و با دقت بین مژه‌هایتان می‌کشید تا زمانی که آن‌ها پر و مشکی‌تر شوند. در این حالت چشم‌ها طوری به نظر می‌رسند که انگار خط چشم نکشیده‌اید و مژه‌هایتان به صورت طبیعی پر و مشکی است. برای کشیدن خط چشم نامرئی، باید مدادتان کاملا تیز باشد و هیچ فضای خالی بین خط چشم و مژه‌ها باقی نماند.

خط چشم نامرئی داخل چشم

خط چشم نامرئی داخل چشم منظور از خط چشم نامرئی داخل چشم، کشیدن خط روی لبه پلک‌ها است. این مدل خط چشم نیز مانند خط چشم نامرئی بین مژه‌ها، مژه‌ها را پر و مشکی نشان می‌دهد و طوری به نظر می‌رسید که انگار به طور طبیعی یک ردیف اضافه مژه دارید. اگر با این روش خط چشم بکشید و کمی ریمل بزنید چشمان زیبا و جذاب‌تری خواهید داشت.

خط چشم گربه‌ای

خط چشم گربه‌ای

برای کشیدن خط چشم گربه‌ای باید پلک‌تان را کمی بکشید. این کار را تا جایی ادامه دهید که فقط چروک پوست‌تان باز شود نه حالت چشم‌تان تغییر کند. بسیار اهمیت دارد مدادتان حتما تیز و نرم باشد، پس همیشه مدادتان را تیز نگه دارید. حال از گوشه داخلی چشم شروع کرده و یک خط صاف و مرتب، که چسبیده به خط مژه‌ها باشد بکشید.

بعد از اینکه یک خط باریک کشیدید، باید جایی را که می‌خواهید خط چشم تا آن‌جا امتداد پیدا کند را با یک نقطه علامت بزنید. حالا خط چشمی ‌را که کشیده بودید به نقطه‌ی علامت گذاری شده وصل کنید و کمی آن را در انتها تیز کنید. کشیدن این مدل خط چشم کمی به مهارت و تجربه احتیاج دارد ولی از کشیدن آن ناامید نشوید. سعی کنید زمان کشیدن خط چشم گربه‌ای حتما گوش پاک‌کن و پاک کننده آرایش در دسترس داشته باشید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

در ادامه این مقاله شما را با چند نمونه از محصولات باکیفیت مرتبط آشنا می‌کنیم:

1- خط چشم کوزه ای بلک اورجینال بل

خریدخط چشم کوزه ای بلک اورجینال بل

خط چشم کوزه ای بلک اورجینال بل یکی از محصولات فوق العاده آرایشی برای خانم‌‌‌‌های خوش سلیقه است و‌‌‌ می‌توان آن را برای زیبا تر کردن چشم‌‌‌‌ها و بخشیدن یک ظاهر جذاب به چشم‌‌‌‌ها استفاده کرد. این خط چشم کاملا ضد آب است و هنگام عرق کردن دچار ریزش نمی شود.

استفاده از این خط چشم بسیار ساده است و نیاز به هیچ گونی تخصصی ندارد. علاوه بر این، خط چشم کوزه ای بل سریعا خشک‌‌‌ می‌شود و نیازی نیست زمان زیادی را برای خشک شدن آن صرف کنید. بل، نام برند تولید کننده این خط چشم است که محصولات آن در دنیای لوازم آرایشی از پیشتازان است.

2- خط چشم مویی مای

ovdnخط چشم مویی مای

خط چشم مویی مای از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خط چشم‌ها در بین بانوان است. استفاده از خط چشم، زیبایی چشم‌ها را بیشتر کرده و سبب نافذتر و درشت تر دیده شدن چشم‌ها می‌شود. چشم‌ها و زیبایی آنها، تأثیری فوق العاده در زیبایی چهره دارند. با استفاده از خط چشم مای و کشیدن خط چشم می‌توان در کمترین زمان و با کمترین هزینه، بیشترین تأثیر و بیشترین زیبایی را در چهره به وجود آورد.

کشیدن خط چشم اگر به روش اصولی انجام شود، می‌تواند علاوه بر جذاب‌تر کردن چشم‌ها، عیوب چشم را نیز پنهان نماید. البته استفاده از خط چشم برای همه خانم‌ها کار آسانی نیست و به دلیل ظرافتی که دارد، استفاده از آن کمی سخت است. خط چشم‌های متنوعی امروزه در بازار وجود دارند که متناسب با سلیقه و کارایی هر کدام می‌توانید یکی از آنها را تهیه کنید.

3- خط چشم کوزه ‌ای گرندیوس لانکوم

خریدخط چشم کوزه ‌ای گرندیوس لانکوم

خط چشم کوزه‌‌ای گرندیوس لانکوم خط چشمی مایع با اپلیکاتوری منحصربفرد و ویژه است. این اپلیکاتور قابلیت خم شدن تا 35 درجه را دارد و به کمک آن می‌توان به راحتی هر فرم خط چشمی پشت پلک خود کشید. امکان خم شدن اپلیکاتور خط چشم کوزه ‌ای گرندیوس لانکوم باعث می‌شود که دقت شما در کشیدن خط چشم افزایش بسیار زیادی پیدا کند.

نوک نمدی و فوق‌العاده باریک این خط چشم نیز به کشیدن خطی ظریف و حرفه‌ای کمک می‌کند. در ترکیبات خط چشم کوزه‌‌ای گرندیوس لانکوم از فرمولاسیونی عالی استفاده شده است و رنگدانه‌های بی‌شماری در ساخت این خط چشم به‌کار رفته است. خط چشم کوزه ‌ای گرندیوس لانکوم جلوه‌ای رویایی به چشم‌های شما هدیه می‌دهد و نمایی مات دارد.

4- خط چشم کوزه ای مدل پرسیشن اینک

خریدخط چشم کوزه ای مدل پرسیشن اینک

خط چشم کوزه ای پرسیشن اینک پیر رنه به دلیل داشتن قلم خاص، کار کشیدن را برای شما بسیار راحت کرده است؛ بنابراین به کمک این محصول می‌توانید یک خط صاف و یکنواختی را بر روی پلک خود بکشید. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی و با توجه به فرم و حالت چشم‌های خودتان، خطوطی زیبا، دقیق و ظریف برای چشمان خود ایجاد کنید. خط چشم پیر رنه مدل کوزه ای پرسیشن اینک دارای دو رنگ منحصر به فرد است.

علاوه بر این، این ابزار آرایشی براق نیست؛ بنابراین زمانی که از آن استفاده می‌کنید، آرایش چشمان شما طبیعی و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. به طوری که تمام نگاه‌ها را به سمت خودتان جلب می‌کنید. دوام خط چشم کوزه ‌ای پیر رنه مدل پرسیشن اینک بسیار بالا است. در نتیجه بعد از یک بار استفاده نیاز به تمدید مجدد آرایش خود ندارید. برای پاک کردن کافی است تا از پاک‌کننده‌های آرایشی استفاده کنید.

5- خط چشم ضد آب مات فلورمار

خریدخط چشم ضد آب مات فلورمار

خط چشم ضد آب مات فلورمار از بهترین و ماندگارترین خط چشم‌ها است که برای استفاده طولانی مدت توصیه می‌شود. این خط چشم همانطور که از نام آن مشخص است، ضد آب بوده و ماندگاری بالایی نیز دارد. اپلیکاتور نمدی این خط چشم به شما این امکان را می‌دهد که یک خط چشم زیبا و دقیق بکشید. رنگدانه‌های به کار رفته در خط چشم ضد آب مات فلورمار بسیار غلیظ بوده و مات بودن آن باعث زیبایی بیشتر این خط چشم می‌شود.

از پرطرفدارترین مدل‌های خط چشم، خط چشم‌های نمدی هستند. خط چشم ضد آب مات فلورمار دارای سری بسیار ظریفی است که توسط آن می‌توان خط چشمی زیبا کشید. ترکیبات به کار رفته در خط چشم ضد آب مات فلورمار بسیار روان هستند و در زمان کشیدن خط چشم بریده بریده نمی‌شوند. ضد آب بودن این خط چشم نیز باعث شده در برابر شستشو و اشک مقاوم باشد. بنابراین بهترین گزینه برای زمانی است که می‌خواهید آرایش ماندگاری داشته باشید.

6- خط چشم ماژيکی مدل فبیولس شون

خریدخط چشم ماژيکی مدل فبیولس شون

خط چشم ماژيکی مدل فبیولس شون دارای روغن بادام بوده و با وجود اپلیکاتور نمدی که دارد به راحتی خطوطی صاف و بی نقص می توان با آن رسم کرد. خط چشم ماژیکی شون چشم ها را برجسته و جذاب می کند و ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد. از خط چشم ماژيکی مدل فبیولس شون می توان به شکل روزمره استفاده کرد زیرا روغن بادام موجود در آن از پلک های شما مراقبت و محافظت می نماید.

بافت خط چشم ماژيکی مدل فبیولس شون بسیار نرم و لطیف بوده و رنگ مشکی غنی آن جلوه ای جذاب و گیرا به چشم ها می بخشد. خط چشم ماژيکی مدل فبیولس شون به راحتی توسط همه افراد قابل استفاده بوده و توسط آن میتوان خط چشم هایی زیبا و جذاب کشید. همچنین لازم به ذکر است فرمولاسیون این خط چشم بر پایه ترکیبات گیاهی و طبیعی است.

امیدواریم گه مطالب گفته شده به حد کافی برایتان مفید واقع شده باشد و با انواع برندهای محبوب خط چشم و نحوه استفاده از آشنا شده باشید. شما می‌توانید هریک از محصولات اشاره شده را در فروشگاه ریحا تهیه کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی در زمینه استفاده از هریک از این خز چشم‌ها دارید، نظر خود را برای ما بفرستید و دیدگاهتان را با ما در میان بگذارید.

۹۹,۶۷۳
محصولات مرتبط
خط چشم ماژیکی ضد آب مات مایMyامکان ارسال فوری
۱۶۳,۰۰۰ تومان
0
خط چشم ماژیکی دیپ بیوBeyu 
۵۷۰,۰۰۰ تومان
21
21
×22
22
خط چشم ماژیکی اورلنOrlane 
۱,۸۴۷,۰۰۰ تومان
0
خط چشم جامد مید ایز مات گرلنGuerlain 
۴,۷۸۸,۰۰۰ تومان
Matte Black - 0,6
Matte Black - 0,6
خط چشم جامد کرایون براق دیورDior 
۳,۱۷۰,۰۰۰ تومان
254 Bleu Captivant
254 Bleu Captivant
094 Noir Trinidad
094 Noir Trinidad
594 Brun Intense
594 Brun Intense
خط چشم مایع واترپروف براق شنل - چنلChanel 
۴,۹۴۴,۰۰۰ تومان
516 Rouge Noir
516 Rouge Noir
514 Ultra Brun
514 Ultra Brun
512 Noir Profond
512 Noir Profond
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
نقش چشم در آرایش صورت چیست؟
پاسخ:

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی چهره دارند و استفاده از ابزارهای آرایشی مناسب مانند خط چشم و ریمل مژه بر زیبایی و جذابیت چهره می‌افزاید. با استفاده از می‌توانید حالت و مدل ‌چشم‌هایتان را تغییر دهید و آن‌ها را به شکل دلخواه‌تان در بیاورید. کشیدن انواع مدل خط چشم نیاز به تمرکز و دقت زیادی دارد و کشیدن آن تقریبا سخت‌ترین و وقت‌گیرترین بخش آرایش است. 

آیا خط چشم کشیدن کار سختی است؟
پاسخ:

اکثر خانم‌ها مهارت کشیدن خط چشم را ندارند و آن را کار غیر ممکن و محالی می‌دانند و در اغلب موارد از کشیدن آن صرف نظر می‌کنند. از آن‌جایی که خط چشم تاثیر زیادی در زیبایی و تغییر چهره دارد، همه خانم‌ها باید بتوانند از آن استفاده کنند و در زمان کوتاه انواع مدل خط چشم‌های متفاوت را برای خودشان بکشند. ممکن است این تفکر که کشیدن خط چشم کاری غیر ممکن است برای بعضی‌ها تا حدودی درست باشد ولی با کمک یکسری تکنیک‌ها و رعایت اصول استفاده درست از خط چشم استفاده از این ابزار آرایشی برای‌تان آسان می‌شود. 

خط چشم دقیقا چگونه باید کشیده شود؟
پاسخ:

زمان کشیدن خط چشم حواس‌تان باشد خط چشم را دقیقا روی خط مژه‌های پشت پلک بکشید تا هم زیباتر دیده شود و هم چشم‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند. بسیار اهمیت دارد که خط چشم دقیقا از قسمت رویش مژه‌ها کشیده شود و بین مژه‌ها و خط چشم فاصله‌ای وجود نداشته باشد. برای کشیدن خط چشم بهتر است از مدادهای رنگی برای روی پلک و زیر چشم استفاده نکنید. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۹۹,۶۷۳ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید