یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
رژ گونه چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

رژ گونه چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

اکثر خانم‌ها طرفدار زیبایی هستند و دوست دارند جوان‌تر و زیباتر دیده شوند. رژ گونه یکی از مهم‌ترین انواع لوازم آرایشی است که گونه‌ها را برجسته‌تر و چهره را سرزنده‌تر نشان می‌دهد. شاید رژلب، مداد چشم و ریمل جزو پرکاربردترین وسیله‌های آرایشی باشند، اما استفاده از رژ گونه شما را شاداب‌تر نشان می‌دهد. رژ گونه آخرین مرحله از یک آرایش کامل است که باعث زیباتر شدن چهره می‌شود.

همچنینکاربرد رژ گونه علاوه بر رنگی نشان دادن آرایش و چهره، حجیم‌تر نشان دادن گونه‌ها و زاویه‌دار کردن صورت است. اما اکثر خانم‌ها نمی‌دانند چه نوع رژ گونه‌ای برایشان مناسب‌تر است و نحوه صحیح رژ گونه زدن را نمی‌دانند و همیشه از آرایشگر خود می‌پرسند چطوری رژ گونه بزنم؟ با این مقاله همراه باشید تا با هر آن‌چه که نیاز دارید در مورد رژ گونه بدانید و هم‌چنین با آموزش رژ گونه زدن آشنا شوید.

راهنما رژ گونه زدن و انواع آن

برای خرید رژگونه میتوان انواع مختلفی از آن را در بازار مشاهده کرد. شما می‌توانید از انواع پودری، کرمی، ژله‌ای یا مایع آن استفاده نمایید. اما تشخیص این که چه نوع رژ گونه‌ای برای شما مناسب‌تر است، به نوع پوست و اولویت‌های فردی‌تان بستگی دارد.

رژ گونه پودری

رژ گونه پودری

اگر پوست چربی دارید رژ گونه‌های پودری برای شما مناسب‌ترند. این نوع رژ گونه‌ها نسبت به انواع دیگر پرکاربرد‌تر هستند و حالت طبیعی چهره را بهتر حفظ کرده و راحت‌تر استفاده می‌گردد. هم‌چنین اگر قصد دارید به جای گرمی ‌بروید باید بدانید این نوع رژ گونه‌ها برای دماهای گرم خوب هستند و صورت را خراب نمی‌کنند. در کل این نوع رژ گونه برای خانم‌هایی که پوست معمولی یا چرب دارند مناسب است. همچنین اگر بدنبال کرم پودر برای پوست چرب می باشید می توانید مقاله "بهترین کرم پودر برای پوست چرب چیست؟ " را مطالعه نمایید.

رژ گونه کرمی

رژ گونه‌های کرمی ‌برای پوست‌های خشک و پیرتر گزینه مناسبی است، زیرا حاوی مرطوب‌کننده هستند و چین و چروک‌ها را کمتر نشان می‌دهند.

رژ گونه مایع

رژ گونه مایع و ژله‌ای نیز برای افرادی مناسب هستند که به دنبال مواد ماندگار و خوب می‌گردند. پس اگر به‌دنبال ماندگاری بالا هستید بهترین رژ گونه ، نوع مایع و یا ژله‌ای آن است.

براش مناسب رژ گونه

همان‌طور که انتخاب رژ گونه حائز اهمیت است انتخاب براش مناسب و باکیفیت نیز مهم است. اما براش مناسب رژ گونه چیست؟

براش یا قلم‌موی رژ گونه پودری

براش یا قلم‌موی رژ گونه پودری

برای زدن رژ گونه پودری از براش یا قلم‌مویی استفاده کنید که زاویه‌دار باشد و یا سر بزرگ و پهن داشته باشد تا رژ گونه به صورت یک‌نواخت روی صورت پخش شود. برای زدن این نوع رژ گونه، کمی‌ از آن‌را به براش بزنید، سپس براش را روی سطحی بکوبید تا مقدار رژ گونه اضافی خارج شود و از حرکات چرخشی برای زدن آن به گونه‌ها استفاده کنید.

براش رژ گونه کرمی

برای زدن رژ گونه کرمی‌ از براشی استفاده کنید که دارای سر صاف و مسطح باشد. برای زدن رژ گونه‌های کرمی ‌بهتر است از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید.

براش رژ گونه ژله‌ای یا مایع

برای این دسته از رژ گونه‌ها از اسفنج مخصوص آرایش یا انگشتان دست استفاده کنید. آن ‌را روی دو نقطه از استخوان گونه بزنید و سپس برای پخش کردن آن روی سطح پوست، با اسفنج یا دست از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید.

انتخاب رژ گونه بر اساس رنگ پوست

انتخاب رژ گونه بر اساس رنگ پوست

رژ گونه باید بر اساس رنگ طبیعی پوست انتخاب شود. یعنی در ابتدا باید رنگ پوست خود را بشناسید. حال ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که چگونه رنگ پوستمان را تشخیص دهیم؟ با نگاه کردن به رنگ رگ‌ها می‌توانید رنگ پوست‌تان را تشخیص دهید. به رگ‌های روی مچ دست‌تان نگاه کنید. اگر آبی یا بنفش است رنگ پوست شما در طیف سرد (متمایل به آبی) قرار دارد. اگر رگ‌های شما سبز بود رنگ پوست شما در طیف رنگ گرم (زرد) قرار دارد. در افراد با رنگ خنثی تشخیص بین سبز و آبی سخت است.

رژ گونه برای پوست‌های روشن

انتخاب رژ گونه برای پوست‌ روشن

افرادی که پوست روشنی دارند نباید از رنگ‌های خیلی روشن یا تیره استفاده کنند و بهتر است برای گرما بخشیدن به پوست خود از رنگ‌های هلویی و یا مرجانی استفاده کنند. هم‌چنین رژ گونه کرمی گزینه مناسبی است. باید بدانید رنگ‌های خیلی روشن صورت شما را بی‌روح می‌کنند و هم چنین رنگ‌های تیره نیز باعث می‌شوند تا صورت شما غیر‌طبیعی دیده شود.

رژ گونه برای پوست سبزه یا گندمی

انتخاب رژ گونه برای انواع پوست

بهتر است این افراد از رژ گونه‌هایی با تن بنفش و یا صورتی تیره و رنگ‌های هلویی استفاده کنند . استفاده از رنگ‌های تیره‌تر باعث خستگی چهره ی این افراد می‌شود. برای این نوع پوست، هم رژ گونه پودری و هم رژ گونه کرمی ‌توصیه می‌شود. البته اگر پوست چربی دارید، بهتر است از رژ گونه پودری استفاده کنید.

رژ گونه برای پوست‌های سبزه و تیره

این افراد می‌توانند از رنگ‌های آجری و پرتغالی و همین‌طور قرمز استفاده کنند .رنگ صورت افرادی که پوستی تیره دارند، رنگ غالب خواهد بود، به‌همین دلیل باید رنگ‌هایی را انتخاب کنند که تمایز خود را به‌خوبی نشان دهند.

انتخاب رژ گونه بر اساس فصل‌ها

زمانی که رنگ پوست‌تان را تشخیص دادید، برای تنوع در انتخاب رنگ‌ها می‌توانید رنگ رژ گونه خود را بر اساس فصل‌های سال نیز انتخاب کنید. اگر عاشق رنگ‌های روشن هستید، تابستان فرصت مناسبی برای امتحان کردن رنگ‌های روشن‌تر است. در فصل های بهار و تابستان می‌توانید از رنگ‌هایی مثل صورتی ،گلبهی، صدفی، مرجانی، و هلویی استفاده کنید و در فصل‌های پاییز و زمستان نیز از تن رنگ‌های صورتی استفاده کرد.

رابطه فرم صورت و رژ گونه

روش زدن رژ گونه در حالت کلی به این صورت است که شما آن ‌را روی قسمت‌های برجسته گونه بزنید، اما بهتر است این‌کار را با توجه به فرم صورتتان انجام دهید. در ادامه انواع شکل صورت و نحوه صحیح رژ گونه زدن را به شما آموزش می‌دهیم.

صورت گرد

اگر صورت گردی دارید بهتر است رژ گونه را روی برجستگی گونه بزنید تا گردی صورت‌تان متعادل‌تر به نظر برسد.

صورت بیضی

از نظر زیبایی‌شناسی این فرم صورت، زیباترین فرم به‌شمار می‌رود. در این‌ حالت رژ گونه را روی نیمه بیرونی استخوان گونه بزنید.

صورت مربع

در این نوع فرم صورت، رژ گونه را با حالت دورانی روی برجستگی صورت بزنید.

صورت قلبی

صورت‌های قلبی، چانه ای تیز و کشیده دارند. این افراد پیشانی پهن‌تری نسبت به چانه خود دارند. برای صورت‌های قلبی شکل، رژ گونه را زیر سطح برجسته گونه بزنید و آن‌را در امتداد خط رویش مو، محو کنید.

رژ گونه بر اساس رنگ چشم

یکی دیگر از نکاتی که باید در زدن رژ گونه به آن اهمیت دهیم رنگ چشم است. رنگ چشم در انتخاب درست آن تاثیر به‌سزایی دارد.

رنگ چشم آبی و سبز

اگر چشمانی سبز یا آبی دارید از رژ گونه‌هایی با رنگ‌های قهوه ای، آجری و برنزی دوری کنید. رنگ‌های قهوه‌ای، قدرت نفوذ چشمان سبز و آبی را مهار می‌کند و درخشندگی چشم‌ها را از بین می‌برد. این افراد می‌توانند از رنگ صورتی و مرجانی و رنگ‌هایی از این قبیل استفاده کنند که جذابیت چهره و چشم های آن‌ها را چندین برابر می‌کند.

رنگ چشم‌های قهوه ای، میشی و عسلی

افرادی که رنگ چشم قهوه‌ای دارند، نباید از رنگ‌های روشن استفاده کنند چون باعث کاهش درخشش چشم‌های آن‌ها می‌شود. این دسته از افراد بهتر است از رنگ‌هایی هم‌چون قرمز جیگری، بادمجانی و انواع رنگ‌هایی که رگه‌های قرمز دارند استفاده کنند.

این نکته را هیچ‌گاه فراموش نکنید که باید برای زیبایی خود کمی وقت بگذارید و اصلا نیازی نیست که صورت‌تان را به دست تیغ جراحان زیبایی بسپارید، فقط کافیست با صرف کمی وقت و هزینه، صورت خود را به فرم دلخواه‌تان درآورید.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با چند نمونه از مطرح‌ترین و پرطرفدارترین رژگونه‌های اورجینال موجود در فروشگاه ریحا، با ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا آشناکنیم تا بهترین‌ها را بشناسید. شما می‌توانید برای خرید هر یک از این محصولات، از طریق وب سایت ریحا اقدام نمایید.

1- رژگونه بلاش نچرال مای

خریدرژگونه بلاش نچرال مای

رژگونه بلاش نچرال مای یکی از محصولات آرایشی پودری است که پوشانندگی بالایی دارد. از این محصول می‌توانند کلیه افراد با انواع پوست اعم از خشک، چرب، معمولی و حساس استفاده کنند. رژگونه مای اثری طبیعی روی چهره فرد دارد و بافت نرم و ابریشمی این محصول نیز مورد پسند اغلب خانم‌ها قرار می‌گیرد. رنگدانه های غنی و فراوانی در مواد اولیه رژگونه بلاش نچرال وجود دارد که اثربخشی آن را افزایش می‌کند.

این رژگونه خوش‌قیمت یکی از محصولات برند مای است که در ایران تولید می‌شود. بافت پودری این محصول نرم و ابریشمی بوده و حاوی رنگدانه‌های فراوان و غنی است. رژگونه مای برای انواع پوست‌‌ها مناسب است و استفاده از آن جلوه‌ای طبیعی به پوست می‌دهد. این محصول برند مای بسته بندی زیبا و مناسبی دارد که از جنس پلاستیک است. درون این رژگونه یک براش مخصوص نیز قرار دارد.

2- رژگونه چارمینگ شون

خریدرژگونه چارمینگ شون

رژ گونه چارمینگ شون یکی از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات، برند آرایشی ایران شون است. این برند تمام محصولات خود را با فرمولاسیونی بر پایه گیاهان و میوه تولید می‌کند تا پوست دچار حساسیت‌های ناشی از مواد شیمیایی نشود. رژگونه چارمینگ از بافتی نرم و سبک برخوردار است و پوشش دهی قابل توجهی دارد. این محصول با برجسته سازی گونه‌ها، چهره‌ای شاداب و با انرژی به شما خواهد بخشید.

ساخت رژگونه چارمیکنگ شون بر پایه ترکیبات گیاهی بوده و به پوست صورت طراوت و تازگی می‌بخشد. یکی از ترکیبات بی‌نظیر و پر فایده موجود در این محصول، عصاره جوانه گندم است. عصاره جوانه گندم دارای خواص آبرسانی پوست است و لطافت و نرمی چشم‌گیری به پوست می‌بخشد. مزیت دیگر محصول، طیف‌های رنگی متفاوت است که انواع طیف رنگی پوست را پوشش می‌دهد.

3- رژ گونه تراکوتا فلورمار

خریدرژ گونه تراکوتا فلورمار

رژ گونه تراکوتا فلورمار بافتی مخملی و نرم دارد که سبب ایجاد پوششی یکدست و یکنواخت روی گونه‌ها می‌گردد. این رژ گونه پوست را شاداب و براق ساخته و به آن ظاهری طبیعی و ابریشم گونه می‌بخشد. ترکیبات به کار رفته در این رژ گونه پوست را تقویت و تغذیه می‌کنند. این رژ گونه با ترکیب اکلیل‌های ریز و درشت در ترکیبات خود سبب برجسته شدن گونه ها و ایجاد نمایی طبیعی در آن می‌گردد.

رژ گونه تراکوتا فلورمار پوشش دهی فوق العاده‌ای دارد و مخملی بودن آن باعث سالم و شاداب به نظر رسیدن پوست می‌گردد. این محصول ترکیه‌ای دارای ترکیباتی مفید برای پوست است که سبب حفظ و نگهداری رطوبت پوست شده و از پوست در مقابل عوامل آسیب‌زای بیرونی محافظت می‌نماید. ترکیبات به کار رفته در رژ گونه تراکوتا فلورمار طبیعی هستند و در عین حال ماندگاری فوق العاده‌ای دارند.

4- رژ گونه سوبتیل لانکوم

خریدرژ گونه سوبتیل لانکوم

رژ گونه با دوام سوبتیل لانکوم به خوبی روی پوست می‌نشیند و جلوه‌ای طبیعی روی صورت ایجاد می‌کند. این رژ گونه با دوام تا ساعت‌ها ماندگاری دارد و پوشش آن متوسط است. رژ گونه لانکوم سوبتیل برای انواع پوست مناسب بوده و چربی اضافه پوست را نیز به خود جذب می‌کند. رژ گونه با دوام سوبتیل لانکوم حاوی مواد آبرسان است، در تولید آن از رنگ‌های غنی استفاده شده است و جلوه‌ای شیک به آرایش شما می‌دهد.

ویژگی بی‌نظیر و فوق‌العاده این محصول در بازتاب نور و ایجاد درخشندگی و برقی خاص در چهره است. این محصول حجمی برابر با 6/3 گرم دارد و تنوع رنگ بی نظیری نیز دارد. بافت ابریشمین رژ گونه با دوام سوبتیل لانکوم همان چیزیست که شما مدتها به دنبالش بوده‌اید رنگدانه‌های رژگونه سوبتیل لانکوم مات و طبیعی هستند و باعث می‌شوند آریش شما بسیار شیک، حرفه‌ای و طبیعی به نظر برسد.

5- رژ گونه کت واک بیو

خریدرژ گونه کت واک بیو

شرکت بیو که یکی از بهترین برندهای آرایشی در آلمان است، رژ گونه کت واک را برای شما خانم‌های باسلیقه و حساس که به زیبایی و جذابیت صورتتان اهمیت می‌دهید، معرفی و پیشنهاد می‌کند. این رژ گونه جادویی بافتی بسیار نرم و ظریف داشته و با پوشش‌دهی فوق‌العاده، به خوبی بر پوستتان می‌خوابد. هم‌چنین استخوان گونه‌ها را برجسته و جذاب نشان داده و روحیه فوق‌العاده‌ای به صورتتان می‌دهد. این محصول به صورت پودری در محفظه‌های پلاستیکی جذاب به همراه آینه و برس مخصوص، به بازار عرضه شده است.

رژ گونه کت واک به منظور جذابیت بخشیدن به گونه‌های بانوان استفاده شده و برای انواع پوست مختلط، خشک، معمولی و چرب مناسب است. این محصول بی‌نظیر فاقد روغن و چربی‌های اضافی بوده و مانع از خرابی آرایش می‌شود. هم‌چنین ماندگاری مناسبی داشته و برای استفاده روزانه، گزینه خوبی است. بهترین ویژگی این محصول خاصیت ضد آب بودن آن است؛ به طوری که بر اثر قرار گرفتن در برابر تعریق، زیبایی خود را از دست نداده و به همان شکل اولیه باقی می‌ماند.

6- رژ گونه و برنزه کننده سامر کلارنس

خریدرژ گونه و برنزه کننده سامر کلارنس

این محصول جدید ساخت برند کلارنس در حجم 20 گرم در دسترس است. در حالی که رژ گونه و برنزه کننده‌های ساخت سایر برندها در حجم‌های کمتری عرضه می‌شوند. با خرید این محصول، حجم مناسبی از رژ گونه و برنزه کننده را با کیفیت عالی و بافت مخملی زیبا و رنگدانه دار دریافت می‌کنید. در دنیای امروزه این ویژگی به ندرت یافت می‌شود. اگر به نحوه‌ی ساخت این برنزه کننده توسط کلارنس توجه کنید متوجه می‌شوید که 4 قسمت از رنگ‌های مختلف در آن وجود دارد.

سه پودر برنزه کننده که در دورتادور این محصول وجود دارند، سه رنگ مختلف را نیز فراهم می‌کنند؛ طلایی، قرمز و قهوه ای سرد. دایره‌ی داخلی، رنگ هلویی رنگین کمانی ای دارد که هم می‌تواند به تنهایی به عنوان رژ گونه مورد استفاده قرار بگیرد و هم می‌تواند به همراه برنزه کننده استفاده شود. می‌توانید از این محصول برای ایجاد رگه‌هایی از رنگ قهوه ای طلایی، رنگ برنز هلویی گرم تا برنز تیره‌ی عمیق استفاده کنید؛ همانطور که می‌بینید این محصول به طرز غیر قابل باوری چندکاره است.

در پایان این مقاله، امیدواریم تا با تمامی این معرفی محصولات تجاری اشاره شده، شما را با مطرح‌ترین رژ گونه‌های آرایشی موجود در بازار آشنا کنیم. شما می‌توانید براساس ویژگی‌های منحصر به فرد پوست خود و طبق تمایل یا سلیقه‌تان ، اقدام به خرید رژ گونه آرایشی مورد علاقه‌تان از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

۹۴,۹۷۲
محصولات مرتبط
رژ گونه نچرال افکتRouge baiser 
۹۷۸,۰۰۰ تومان
شماره 05
شماره 05
شماره 06
شماره 06
×شماره 02
شماره 02
+۳
تنوع
رژگونه چرمینگ شونSCHON 
۳۹۰,۰۰۰ تومان
شماره B02
شماره B02
شماره B01
شماره B01
شماره B05
شماره B05
+۳
تنوع
رژ گونه مایع طبیعی لیکوید بلاش نارسNars 
۴,۰۵۸,۰۰۰ تومان
Orgasm 5155
Orgasm 5155
LUSTER
LUSTER
رژ گونه پودر طبیعی بلاش فرید ا جویس نارسNars 
۴,۷۱۵,۰۰۰ تومان
Freedom (4.8g)
Freedom (4.8g)
Love - matte (4.8g)
Love - matte (4.8g)
Deep Throat - shimmer (4.8g)
Deep Throat - shimmer (4.8g)
+۱۰
تنوع
رژگونه داندلاین وندرفول ورلد بنفیتBenefitامکان ارسال فوری
۳,۹۶۱,۰۰۰ تومان
rose éclat
rose éclat
رژ گونه لس بژ شنل - چنلChanel 
۶,۱۳۷,۰۰۰ تومان
Warm Pink
Warm Pink
Light Pink
Light Pink
Light Peach
Light Peach
+۱
تنوع
استیک رژگونه شیکی تینت هدی بیوتیHuda Beauty 
۲,۶۴۱,۰۰۰ تومان
Perky Peach
Perky Peach
Proud Pink
Proud Pink
Coral Cutie
Coral Cutie
+۲
تنوع
رژ گونه براق فراستد شوگر براش تارتtarteامکان ارسال فوری
۲,۱۱۰,۰۰۰ تومان
sweet
sweet
پودر رژ گونه جولی کلارنسClarins 
۵,۱۷۵,۰۰۰ تومان
02 Cheeky Pink
02 Cheeky Pink
07 Cheeky Peach
07 Cheeky Peach
رژگونه پودری شنل - چنلChanel 
۵,۷۲۴,۰۰۰ تومان
71 Malice
71 Malice
430 Foschia Rosa
430 Foschia Rosa
440 Quintessence
440 Quintessence
+۵
تنوع
رژگونه میکاپ فکتوریMakeup Factoryامکان ارسال فوری
۲,۱۴۵,۰۰۰ تومان
Golden Sand | 32
Golden Sand | 32
×Peachy Charm | 26
Peachy Charm | 26
×Light Shiraz | 15
Light Shiraz | 15
+۷
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
رژ گونه های پودری برای چه کسانی مناسب هستند؟
پاسخ:

اگر پوست چربی دارید رژ گونه‌های پودری برای شما مناسب‌ترند. این نوع رژ گونه‌ها نسبت به انواع دیگر پرکاربرد‌تر هستند و حالت طبیعی چهره را بهتر حفظ کرده و راحت‌تر استفاده می‌گردد. هم‌چنین اگر قصد دارید به جای گرمی ‌بروید باید بدانید این نوع رژ گونه‌ها برای دماهای گرم خوب هستند و صورت را خراب نمی‌کنند.

رژ گونه های کرمی برای چه کسانی مناسبند؟
پاسخ:

رژ گونه‌های کرمی ‌برای پوست‌های خشک و پیرتر گزینه مناسبی است، زیرا حاوی مرطوب‌کننده هستند و چین و چروک‌ها را کمتر نشان می‌دهند.

رژ گونه مایع چه کاربردی دارد؟
پاسخ:

رژ گونه مایع و ژله‌ای نیز برای افرادی مناسب هستند که به دنبال مواد ماندگار و خوب می‌گردند. پس اگر به‌دنبال ماندگاری بالا هستید بهترین رژ گونه ، نوع مایع و یا ژله‌ای آن است.

چگونه رژ گونه مناسب را انتخاب کنیم؟
پاسخ:

رژ گونه باید بر اساس رنگ طبیعی پوست انتخاب شود. یعنی در ابتدا باید رنگ پوست خود را بشناسید. حال ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که چگونه رنگ پوستمان را تشخیص دهیم؟ با نگاه کردن به رنگ رگ‌ها می‌توانید رنگ پوست‌تان را تشخیص دهید. به رگ‌های روی مچ دست‌تان نگاه کنید. اگر آبی یا بنفش است رنگ پوست شما در طیف سرد (متمایل به آبی) قرار دارد. اگر رگ‌های شما سبز بود رنگ پوست شما در طیف رنگ گرم (زرد) قرار دارد. در افراد با رنگ خنثی تشخیص بین سبز و آبی سخت است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۹۴,۹۷۲ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید