یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
رنگ ابرو و ضرورت استفاده از آن

رنگ ابرو و ضرورت استفاده از آن

نقش ابرو در زیبایی چهره بسیار زیاد است، از این رو افراد در آرایش ابرو همواره سعی می‌نمایند تا به نکات طلایی توجه داشته باشند تا بتوانند یک ابروی زیبا داشته باشند. باید بدانید که مدل رنگ ابرو در افزایش زیبایی ابرو بسیار مؤثر است. در واقع ابرو هر چه تیره‌تر باشد به شکل پهن‌تر در صورت جلوه می‌نماید. برای این که به نتیجه دلخواه در رنگ ابرو برسید باید شناخت خود را نسبت به انواع رنگ ابرو موجود در بازار افزایش دهید.

اکثر خانم‌ها برای تغییر رنگ ابروهایشان از مداد، سایه و یا ژل ابرو استفاده می‌کنند و با کمک آن‌ها ابروهای خود را به رنگ دلخواه‌شان در می‌آورند. اما هر چقدر هم از مداد و سایه استفاده کنید رنگ ابروهایتان ثابت نخواهد شد و در اثر شستشو و عرق کردن ممکن است از بین برود. در این موارد خانم‌ها برای رنگ کردن ابرو از رنگ ابرو استفاده می‌کنند. البته این را بدانید که استفاده از رنگ ابرو ممکن است در ظاهر کار ساده‌ای به نظر بیاید ولی همین کار ساده فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید می‌توانید جلوه متفاوت‌تری به ابروهایتان بدهید. بهترین رنگ ابرو برای افراد متفاوت است و با توجه به نوع ضخامت و مدل ابروی شخص تعیین می‌شود. در واقع نمی‌توان یک رنگ مناسب را برای همه افراد به عنوان رنگ غالب و برتر انتخاب کرد. هر چه رنگ ابرو روشن‌تر باشد، ابروها به صورت نازک نمایش داده می‌شوند. اگر دارای پوست روشن هستید و قصد دارید تا ابروهای خود را با یک رنگ جذاب آرایش کنید، بهتر است به دنبال ترکیب رنگ‌های نسبتا روشن باشید. انتخاب پایه رنگ در آرایش ابرو بسیار مهم است. در زمان انتخاب رنگ ابرو، شناخت ترکیب رنگ‌ها باعث خواهد شد تا متناسب با رنگ پوست بدن خود یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. بسیاری از کسانی که در سالن‌های زیبایی مشغول به فعالیت هستند با شناخت ترکیب رنگ‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط ظاهری‌تان رنگ مناسبی را برای‌تان انتخاب کنند. توجه کردن به ترکیب رنگ‌ پوست و رنگ انتخابی ابرو باعث خواهد شد تا علاوه بر افزایش جذابیت چهره، بتوانید از ترکیب رنگ استفاده شده نهایت لذت را ببرید.

بعضی از خانم‌ها هستند که تصور می‌کنند رنگ‌ کردن ابروها مانند رنگ کردن مو، کار تخصصی است و حتما باید برای این کار به سالن‌های زیبایی مراجعه کنند. البته که بهتر است هر کاری را به متخصص آن کار سپرد اما رنگ کردن ابروها کار خیلی پیچیده و سختی نیست و فقط با رعایت کردن چند نکته ساده می‌توانید خودتان به تنهایی این کار را در منزل انجام دهید.

شما با رعایت کردن یکسری اصول و انتخاب رنگ و ابزار مناسب، می‌توانید این کار را در منزل انجام دهید و همین‌طور در هزینه‌ها هم صرفه جویی کنید. در این مقاله قصد داریم روش صحیح رنگ کردن ابرو و همین‌طور رنگ کردن ابرو در خانه را به شما آموزش دهیم. با این روش‌ها بدون نیاز به مراجعه به آرایشگاه و سالن‌های زیبایی و بدون هیچ آسیبی می‌توانید ابروهایتان را به رنگی که دوست دارید در بیاورید.

ضرورت رنگ کردن ابرو

ضرورت رنگ کردن ابرو گاهی اوقات ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که آیا داشتن رنگ ابرو واقعا ضرورت دارد یا خیر؟ در بسیاری از موارد پاسخ منفی است و توصیه نمی‌شود که همیشه ابروهایتان رنگ داشته باشد. اما در برخی موارد خانم‌ها چاره‌ای به جز رنگ‌ کردن ابروهایشان ندارند. به عنوان مثال زمانی که تعداد ابروهای سفید که در صورت‌تان ظاهر می‌شود زیاد است و در زیبایی چهره‌تان تاثیر می‌گذارد، پیشنهاد می‌شود که حتما از رنگ مناسب ابرو استفاده کنید.

رنگ ابرو در این شرایط باعث می‌شود تا چهره زیباتر و جوان‌تری داشته باشید. البته موارد دیگری هم وجود دارد که خانم‌ها برای تغییر در چهره و زیبایی، ترجیح می‌دهند ابروهای خود را تیره‌تر و یا روشن‌تر از حالت طبیعی خودش کنند. رنگ کردن ابروها برای تنوع و تغییر در ظاهر کاملا سلیقه‌ای است و هر خانمی در انتخاب رنگ ابروی خود مختار است.

امروزه روشن کردن ابروها خیلی متداول نیست و اکثر خانم‌ها ابروهای طبیعی و با رنگ تیره را بیشتر می‌پسندند. حتی زمانی که موهای‌تان را بلوند و روشن می‌کنید باز هم ابروی تیره با آن هماهنگی دارد و اگر می‌خواهید ابروهایتان را رنگ کنید، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید. اگر هدف‌تان از رنگ کردن ابرو فقط زیبایی است دو راه پیش روی شما قرار دارد.

اولین راه استفاده از انواع مداد ابرو است که این کار موقتی است و فقط برای چند ساعت می‌توانید ابروی رنگ شده داشته باشید. همچنین با استفاده از مداد ابرو ممکن است به رنگی که مد نظرتان است نرسید. پس راه دوم یعنی رنگ کردن ابرو روش بهتری است و برای مدت طولانی‌تری می‌توانید رنگ ابرو داشته باشید. اگر از رنگ ابرو برای رنگ کردن ابروهایتان استفاده کنید زمانی که برای آرایش کردن صرف می‌کنید کاهش پیدا می‌کند و هر چند وقت یک‌ بار می‌توانید رنگ ابروها را با کمک رنگ ابرو تیره و یا روشن کنید.

رنگ کردن ابرو در خانه

رنگ کردن ابرو در خانه استفاده از رنگ ابرو سبب افزایش زیبایی چشم و چهره شما می‌شود. همان‌طور که گفتیم برای رنگ کردن ابرو نیازی نیست حتما به آرایشگاه بروید، بلکه در خانه هم می‌توانید این کار را انجام دهید. رنگ کردن ابرو در خانه کار سختی نیست و شما به راحتی می‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. زدن رنگ ابرو در خانه به ابزار خاصی نیاز ندارید و فقط با در دسترس داشتن چند ابزار ساده می‌توانید این کار را انجام دهید.

پیش از اینکه کار رنگ کردن ابروها را شروع کنید مطمئن شوید که ابروهایتان تمیز و بدون آرایش باشد. اگر از تمیز بودن آن‌ها مطمئن نیستید حتما با شوینده مناسب صورت‌تان را تمیز بشویید. داشتن رنگ ابرو و اکسیدان مخصوص ابرو که بتوان از آن‌ها برای مناطق حساس پوست مانند ابرو و نزدیک چشم استفاده کرد یکی از لوازم ضروری است. یک ظرف کوچک شیشه‌ای بردارید و داخل آن ترکیب رنگ و اکسیدان را درست کنید، سپس با کمک برس باریک رنگ را روی ابروها بمالید و با گوش پاک کن اطراف آن را تمیز کنید.

بعد از اینکه ابروها رنگ گرفت، با کمک پنبه رنگ اضافی را از روی ابروها پاک کنید. پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه رنگ را روی ابروهایتان بگذارید از وازلین برای چرب کردن اطراف ابروها استفاده کنید تا پوست‌تان رنگ نگیرد. برای این کار 1سانتی‌متر رنگ را با 3 قطره اکسیدان مخلوط کنید و با یک برس کاملا به هم بزنید. زدن رنگ ابرو را از قسمت تاج ابرو شروع کنید و با سرعت روی تمام ابرو پخش کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که تمام ابروها با رنگ پوشانده شود. بهتون پیشنهاد می کنیم مقاله صابون ابرو چیست رو مطالعه کنید.

انتخاب رنگ ابرو متناسب با رنگ پوست و مو

انتخاب رنگ ابرو متناسب با رنگ پوست و مو توصیه می‌شود زمان انتخاب رنگ ابرو، به رنگ پوست و موهای‌تان دقت کنید. رنگ ابرو تنها به رنگ مو بستگی ندارد بلکه رنگ پوست هم نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد. در این بخش می‌خواهیم رنگ مناسب ابرو را با توجه به رنگ مو و پوست به شما معرفی کنیم.

اگر رنگ پوست‌تان گندمی است و موهای قهوه‌ای تیره دارید بهتر است ابروهایتان مشکی باشد تا چهره جذاب‌تری داشته باشید. اگر رنگ پوست‌تان روشن است و موهای بلوندی دارید بهتر است رنگ ابروهایتان یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ موها باشد. به خانم‌هایی که رنگ پوست سبزه و رنگ مو مش دارند، توصیه می‌شود برای باز شدن چهره‌شان از رنگ ابرویی که 4 تا 5 درجه روشن‌تر از رنگ ریشه است استفاده کنند.

خانم‌هایی که موهایشان را شرابی، فندقی و رنگ‌های با تناژ قرمز کرده‌اند بهتر است ابروها را تیره نگه دارند. اگر رنگ پوست‌تان سفید است و موهایتان را زیتونی کرده‌اید بهتر است رنگ ابرو را تنها یکی دو درجه روشن‌تر از رنگ مو انتخاب کنید. همچنین خانم‌هایی که پوست تیره دارند و موهای خود را زیتونی کرده‌اند، بهتر است رنگ ابروهایشان را کاملا روشن انتخاب کنند.

اشتباهات رایج در رنگ کردن ابرو

اشتباهات رایج در رنگ کردن ابرو خیلی از خانم‌ها اعتقاد دارند که رنگ کردن ابرو باعث ریزش و نازک شدن تار ابروها می‌شود، اما این عقیده تا حدودی غلط است. استفاده از رنگ ابرو ممکن است سبب خشکی و شکنندگی ابروها بشود ولی استفاده از آن به هیچ عنوان به ریشه ابروها آسیب نمی‌زند. زمانی که شما ابروهایتان را رنگ می‌کنید، بعد از مدتی و با از بین رفتن رنگ و رویش مجدد ابروها، آنها دوباره به حالت قبلی خود باز می‌گردند و خبری از خشکی دائمی آن‌ها نیست.

از رنگ مو به جای رنگ ابرو استفاده نکنید

از رنگ مو به جای رنگ ابرو استفاده نکنید معمولا در بین خانم‌ها رایج است که بعد از رنگ کردن موهایشان از همان ترکیب برای رنگ کردن ابروها نیز استفاده می‌کنند. حتی در بسیاری از سالن‌های آرایشی نیز این اتفاق می‌افتد که کاملا اشتباه و نادرست است. انتخاب رنگ ابرو بستگی به سلیقه شخصی خودتان دارد ولی یک قائده کلی برای آن وجود دارد که در آن نباید بین رنگ ابروها و رنگ موها بیش از دو درجه تفاوت وجود داشته باشد. یعنی رنگ ابرو باید دو درجه روشن‌تر از رنگ موی تیره و یا دو درجه تیره‌تر از رنگ موی روشن انتخاب شود. همان‌طور که می‌دانید، رنگ مو بعد از شستشو، روشن و یا کم رنگ می‌شود و اگر از رنگ مو به جای رنگ ابرو استفاده کنید، بعد از استفاده از شامپو رنگ ابروهایتان تا به تا می‌شود و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

از دکلره برای رنگ ابرو بپرهیزید

از دکلره برای رنگ ابرو بپرهیزید دکلره یکی از خطرناک‌ترین موادی است که در آرایشگاه‌ها برای رنگ کردن مو و ابرو، مخصوصا رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. دکلره علاوه بر آسیب به پوست و مو در اکثر موارد سبب حساسیت‌های شدید و مشکلات پوستی نیز می‌شود. زمانی که می‌خواهید ابروهایتان را رنگ کنید حتما از آرایشگرتان بخواهید از رنگ مخصوص ابرو و بدون دکلره برای شما استفاده کند. اگر ابروهای نازک و کم‌پشتی دارید نگران نباشید. ابروهای نازک خیلی سریع رنگ می‌گیرند، یا به اصطلاح رنگ باز می‌کنند و نیازی به استفاده از دکلره ندارند. ولی اگر ابروهایی ضخیمی دارید و می‌خواهید آن‌ها را روشن کنید، می‌توانید از مقدار کمی دکلره و یا مواد بی رنگ کننده که برای چشم‌ها هم ضرری نداشته باشند، استفاده کنید.

اکسیدان مناسب برای رنگ ابرو

اکسیدان مناسب برای رنگ ابرو در انتخاب اکسیدان برای رنگ کردن ابروها نهایت دقت را به خرج دهید. اکسیدانی که برای رنگ کردن ابروها استفاده می‌کنید نباید همان اکسیدانی باشد که برای رنگ کردن موها استفاده می‌شود. ابروها و مژه‌ها نسبت به موی سر کم‌پشت‌تر و کوتاه‌تر هستند و به همین دلیل با سرعت بیشتری رنگ می‌گیرند. در نتیجه بهتر است از اکسیدان ضعیف‌تری برای رنگ کردن آن‌ها استفاده شود. برای رنگ مژه باید از اکسیدان‌هایی استفاده کنید که حداقل 9/1 و حداکثر سه هستند، برای رنگ ابرو تا شش هم می‌توانید استفاده کنید. البته توصیه ما این است که برای ابرو‌ها هم همان اکسیدان سه یا کمتر را استفاده کنید.

آیا ضرورت دارد با تغییر رنگ مو رنگ ابروها را نیز تغییر دهیم؟

تغییر رنگ ابرو همراه با رنگ مو اگر رنگ موهایتان را کمی تغییر دادید حتما نباید رنگ ابروهایتان را نیز تغییر دهید. در این صورت با استفاده از کمی سایه پودری و یا مداد ابرو می‌توانید رنگ آن‌ها را به رنگی که دوست دارید در بیاورید. استفاده از سایه ابرو، ابروهایتان را زیباتر می‌کند و رنگ آن را با رنگ موها هماهنگ می‌کند. اگر در رنگ موهایتان تغییر اساسی دادید و به رنگ‌های بلوند روشن و یا قهوه‌ای تیره در آوردید می‌توانید از آرایشگرتان در مورد رنگ ابرو مشاوره بگیرید.

مراقب نقاط حساس پوست‌تان باشید!

مراقب از نقاط حساس پوست‌ پوست اطراف چشم بسیار حساس است و به راحتی ممکن است دچار حساسیت، التهاب و در برخی موارد مشکلات جدی شود. به همین دلیل بهتر است پیش از استفاده از رنگ ابرو یا هر ماده شیمیایی دیگری تست حساسیت را انجام دهید. برای انجام تست حساسیت باید مقدار کمی رنگ ابرو را پشت گوش‌ و یا داخل بازو بمالید. برای مدت 10 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید تاثیر رنگ روی پوست‌تان مشخص شود سپس با پنبه رنگ اضافی را از روی پوست پاک کنید.

برای مدت 24 ساعت دوش نگیرید و قسمت رنگ شده را نشویید. اگر قسمت رنگ شده شروع به خارش کرد و قرمز شد، شما به رنگ حساسیت دارد و نباید از آن استفاده کنید. بعد از گذشت 24 ساعت اگر حساسیت نداشتید و اتفاقی روی پوست‌تان نیفتاد می‌توانید ابروهایتان را رنگ کنید. یادتان نرود اگر فردی تا 6 ماه ابروی خود را دوباره رنگ نکند باید تست حساسیت پوستی را مجددا انجام دهد، زیرا حساسیت بدن هر 6 ماه ممکن است تغییر کند.

در این مقاله سعی کردیم رنگ کردن ابرو در خانه و اشتباهات رایج در استفاده از رنگ ابرو را به شما آموزش دهیم. اگر شما هم نظر و یا تجربه‌ای در رنگ کردن ابرو دارید با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

۱۰۲,۲۵۶
محصولات مرتبط
ژل ثابت کننده ابرو شنل - چنلChanel 
۴,۱۲۶,۰۰۰ تومان
370 Brun
370 Brun
360 Blond
360 Blond
350 Transparent
350 Transparent
پرایمر ریمل لش بوستر لانکومLancome 
۴,۵۸۹,۰۰۰ تومان
Lashes Booster XL
Lashes Booster XL
ژل ابرو بیزی تارتtarte 
۲,۸۷۵,۰۰۰ تومان
Taupe
Taupe
Black brown
Black brown
Medium brown
Medium brown
ریمل ابرو فیتو سورسیلز فیکس سیسلی - سیزلیSisley 
۵,۶۳۵,۰۰۰ تومان
2 Medium Dark
2 Medium Dark
1 Light Medium
1 Light Medium
0 Transparent
0 Transparent
ژل ابرو ضد آب سایز مسافرتی آناستازیاanastasia 
۱,۶۶۸,۰۰۰ تومان
Soft Brown
Soft Brown
Medium Brown
Medium Brown
Dark Brown
Dark Brown
+۳
تنوع
ریمل ابرو رنگی تقویت کننده بیگ بوست مکMacامکان ارسال فوری
۴,۳۷۰,۰۰۰ تومان
Stud
Stud
Spiked
Spiked
Brunette
Brunette
+۳
تنوع
ریمل ابرو لیفتینگ ژل اسید هیالورونیک کوزسkosasامکان ارسال فوری
۲,۶۴۵,۰۰۰ تومان
بی رنگ
بی رنگ
ریمل ابرو حجم دهنده فلوت آپ بنفیتBenefitامکان ارسال فوری
۳,۴۳۹,۰۰۰ تومان
بی رنگ
بی رنگ
ریمل ابرو پرپشت کننده برو ویگ تو فیسدToo Facedامکان ارسال فوری
۳,۳۲۴,۰۰۰ تومان
espersso
espersso
ریمل ابرو حجم دهنده جیم برو بنفیتBenefit 
۳,۵۶۵,۰۰۰ تومان
Teinte N°3
Teinte N°3
Teinte N°2
Teinte N°2
Teinte N°1
Teinte N°1
+۷
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
کاربرد رنگ ابرو چیست؟
پاسخ:

رنگ ابرو در این شرایط باعث می‌شود تا چهره زیباتر و جوان‌تری داشته باشید. البته موارد دیگری هم وجود دارد که خانم‌ها برای تغییر در چهره و زیبایی، ترجیح می‌دهند ابروهای خود را تیره‌تر و یا روشن‌تر از حالت طبیعی خودش کنند. رنگ کردن ابروها برای تنوع و تغییر در ظاهر کاملا سلیقه‌ای است و هر خانمی در انتخاب رنگ ابروی خود مختار است. 

بهترین رنگ ابرو چیست؟
پاسخ:

بهترین رنگ ابرو برای افراد متفاوت است و با توجه به نوع ضخامت و مدل ابروی شخص تعیین می‌شود. در واقع نمی‌توان یک رنگ مناسب را برای همه افراد به عنوان رنگ غالب و برتر انتخاب کرد. هر چه رنگ ابرو روشن‌تر باشد، ابروها به صورت نازک نمایش داده می‌شوند. اگر دارای پوست روشن هستید و قصد دارید تا ابروهای خود را با یک رنگ جذاب آرایش کنید، بهتر است به دنبال ترکیب رنگ‌های نسبتا روشن باشید. انتخاب پایه رنگ در آرایش ابرو بسیار مهم است. 

آیا روشن کردن رنگ ابروها ترند است؟
پاسخ:

امروزه روشن کردن ابروها خیلی متداول نیست و اکثر خانم‌ها ابروهای طبیعی و با رنگ تیره را بیشتر می‌پسندند. حتی زمانی که موهای‌تان را بلوند و روشن می‌کنید باز هم ابروی تیره با آن هماهنگی دارد و اگر می‌خواهید ابروهایتان را رنگ کنید، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۰۲,۲۵۶ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید