یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه در خانه مانیکور و پدیکور کنیم؟

چگونه در خانه مانیکور و پدیکور کنیم؟

چه هدفتان پس انداز پول باشد و چه نرفتن به آرایشگاه، هیچ وقت برای یاد گرفتن مانیکور و پدیکور و انجامشان در خانه دیر نیست. آراستن ناخن‌ها علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و جذاب، فواید درمانی هم دارد. البته شاید انجام دادن درست و بی‌نقص تمام مراحل مانیکور و پدیکور کمی سخت باشد، اما غیر ممکن نیست و تنها نیاز به کمی تمرین و استفاده از روش درست دارد. در آخر نتیجه‌ای که از آرایش ناخن‌ها با سلیقه شخصی می‌گیرید، بسیار رضایت بخش خواهد بود و ارزش تلاش کردن را دارد. در این مقاله به معرفی مانیکور و پدیکور، انواع آنها و نحوه انجامشان در خانه می‌پردازیم.

پدیکور کردن ناخن پا

مانیکور چیست؟

مانیکور یک روش آرایشی و مراقبتی است که روی دست و ناخن‌های دست در خانه یا سالن زیبایی انجام می‌شود. مانیکور شامل سوهان زدن و شکل دادن به ناخن‌ها، عقب زدن کوتیکول‌ها، روشش‌های ترمیمی، ماساژ دست و استفاده از لاک ناخن است. کیفیت لاک ناخن در اینجا از اهمیت بالایی برخردار می باشد در هنگام خرید لاک ناخن از برند های معتبر استفاده نمایید.

مانیکور کردن ناخن ها

پدیکور چیست؟

پدیکور هم مانند مانیکور یک روش زیبایی و درمانی است و مراحل مشابه مانیکور دارد، با این تفاوت که بر روی پا و ناخن‌های پا انجام می‌شود.

آموزش پدیکور کردن ناخن

انواع مانیکور و پدیکور

همانطور که هر سال مد در حال تغییر است، سبک‌های مانیکور و پدیکور هم در حال تغییر هستند. مانیکور و پدیکور انواع مختلفی دارند که با روش‌ها، ابزار و مواد متفاوتی اجرا می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی انواع روش‌های مانیکور و پدیکور می‌پردازیم که می‌توانید با توجه به سلیقه‌ و نیازهایتان، هر کدام را انتخاب کنید.

مانیکور و پدیکور معمولی

اگر بار اول است که مانیکور یا پدیکور می‌کنید، بهتر است مدلی ساده و زیبا را انتخاب کنید. مانیکور و پدیکور معمولی ساده است و سریع انجام می‌شود. همچنین اگر پس از گذشت چند روز از ظاهر آن خسته شدید، می‌توانید به راحتی تغییرش دهید. در این نوع مانیکور و پدیکور مراحل پایه و اصلی همچون کوتاه کردن و سوهان زدن ناخن، عقب زدن کوتیکول، خیساندن دست و پا در آب، لایه برداری و استفاده از مرطوب کننده انجام می‌شود.

مانیکور و پدیکور معمولی

مانیکور و پدیکور فرانسوی

مانیکور و پدیکور فرانسوی کلاسیک و شیک است. در این روش لاک سفید به شکل هلالی بالای ناخن زده می‌شود. این نوع مانیکور و پدیکور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و انتخاب رنگ و تزیینات آن تنوع زیادی دارد. در این روش، ابتدا به ناخن لاکی به رنگ بژ، بی‌رنگ یا صورتی روشن زده می‌شود. پس از اینکه لاک خشک شد، بالای ناخن با رنگ سفید به شکل هلالی لاک زده می‌شود. به جای رنگ سفید می‌توان از رنگ‌های دیگر هم استفاده کرد.

 مانیکور و پدیکور فرانسوی

مانیکور و پدیکور فرانسوی معکوس

این روش سبک دیگری از مانیکور و پدیکور فرانسوی است با این تفاوت که شکل هلالی در پایین ناخن و نزدیک به کوتیکول و با رنگی تیره‌تر کشیده می‌شود. این روش ساده و شیک است و می‌توان به راحتی در خانه انجام داد.

مانیکور و پدیکور فرانسوی معکوس

مانیکور و پدیکور با پارافین

در صورتی که ناخن‌های خشک و زبر دارید، مانیکور و پدیکور با پارافین بهترین روش برای مراقبت از آنها است. این روش شامل ماساژ دستان و پاها با روغن هم هست. در این روش، دستان و پاها را هفت بار در موم ذوب شده قرار می‌دهیم و بیرون می‌آوریم تا خشک شوند. پس از تشکیل هفت لایه موم روی آنها به مدت نیم ساعت صبر می‌کنیم، سپس موم را از روی دستان یا پاها پاک می‌کنیم و مراحل مانیکور و پدیکور معمولی را انجام می‌دهیم. پس از اتمام کار از نرمی دستان و پاهایتان شگفت‌‌زده خواهید شد.

 مانیکور و پدیکور با پارافین

مانیکور و پدیکور آمریکایی

مانیکور و پدیکور آمریکایی مشابه مانیکور و پدیکور فرانسوی اما با تفاوتی جزئی است. در این روش، ناخن‌ها ظاهر یکدست‌تر و طبیعی‌تری دارد و شکل ناخن متفاوت است. این نوع مانیکور و پدیکور برای افرادی مناسب است که ظاهری طبیعی را ترجیح می‌دهند. در این روش به جای مربعی کردن ناخن‌ها (همانند مانیکور و پدیکور فرانسوی) گردشان می‌کنیم. پس از زدن لاک پایه، از لاک‌هایی با رنگ‌های کمرنگ و مایل به سفید استفاده می‌شوند.

مانیکور و پدیکور آمریکایی

مانیکور و پدیکور ژلی

مانیکور و پدیکورهای ژلی دوام بالایی دارند. در این روش از یک نوع لاک ناخن مخصوص استفاده می‌شود و بعد دستان و پای لاک زده زیر اشعه فرابنفش قرار می‌گیرند تا ماندگاریشان افزایش یابد. در صورتی که علاقمند بهانتخاب انواع رنگ لاک ناخن متناسب با رنگ پوست هستید پیشنهاد میکنیم مقاله فوق را مطالعه نمایید.

مانیکور و پدیکور ژلی

مانیکور و پدیکور آینه‌ای

این نوع مانیکور و پدیکور همانطور که از نامش پیدا است، شکل آینه‌ای و درخشش و جلای خیره کننده‌ای به ناخن‌ها می‌دهد و بسیار متداول است. مراحل ابتدایی این روش همانند سایر مانیکور و پدیکورها است، اما در مرحله لاک زدن، ابتدا لایه ضخیمی از لاکی به رنگ سیاه یا رنگی تیره به ناخن‌ها زده می‌شود. پس از خشک شدن لاک، برای شکل آینه‌ای به ناخن لایه نازکی از رنگدانه کرومی زده می‌شود. در مرحله آخر ناخن‌ها زیر اشعه فرابنفش قرار داده می‌شود.

 مانیکور و پدیکور آینه‌ای

مانیکور و پدیکور آکریلیک

در صورتیکه ناخن‌های بلندی ندارید، مانیکور و پدیکور آکریلیک گزینه مناسبی برای شما است. در این روش برای ایجاد لایه سخت آکریلیکی روی ناخن از پودر پلیمری و مونومر مایع استفاده می‌شود. این روش نوعی کاشت ناخن محسوب می‌شود. بهتر است که این نوع مانیکور و پدیکور در سالن زیبایی و زیر نظر متخصص انجام شود.

 مانیکور و پدیکور آکریلیک

مانیکور و پدیکور شلاک (Shellac)

اگر وقت رسیدگی منظم به ناخن‌هایتان را ندارید، مانیکور و پدیکور شلاک گزینه مناسبی برای شما است. در این روش، ترکیبی از لاک معمولی و لاک ژلی استفاده می‌شود. این نوع مانیکور و پدیکور دوام بالایی دارد و احتمال کمی دارد که با آن ناخن‌ها بشکنند یا ترک بخورند.

 مانیکور و پدیکور شلاک (Shellac)

مانیکور و پدیکور وینیلوکس (Vinylux)

اگر خیلی زود از ظاهر ناخن‌هایتان خسته می‌شوید، مانیکور و پدیکور وینیلوکس گزینه مناسبی برای شما است، چرا که به راحتی برداشته می‌شود. در این روش، پس از انجام مراحل ابتدایی مانیکور و پدیکور، از لاک وینیلوکس برای ناخن‌ها استفاده می‌شود. این نوع لاک به رنگ‌های مختلفی در بازار موجود هست. برای این نوع مانیکور و پدیکور نیاز به روکش اولیه ندارید، چرا که این نوع لاک به آسانی پاک نمی‌شود.

مانیکور و پدیکور برزیلی

در این نوع مانیکور و پدیکور با برداشتن کوتیکول ناخن‌ها را بلندتر نشان می‌دهند. در مانیکور و پدیکور برزیلی، لاک به اطراف ناخن زده می‌شود تا پوشش یکدست و کاملی بدست می‌آید و پس از اتمام کار اضافه لاک‌ها از اطراف ناخن پاک می‌شود.

مانیکور و پدیکور برزیلی

مانیکور و پدیکور با ناخن مصنوعی اگر تمایلی به استفاده از مانیکور و پدیکور آکریلیک، ژلی و سایر روش‌ها را ندارید، مانیکور و پدیکور با استفاده از ناخن مصنوعی یکی دیگر از گزینه‌های پیش رویتان است. ناخن‌های مصنوعی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود هستند و حتی می‌توان به راحتی از آنها در خانه استفاده کرد.

 مانیکور و پدیکور با ناخن مصنوعی

آموزش مانیکور در خانه دستان بیشتر از قسمت‌های دیگر بدن در معرض آلودگی و تغییرات آب و هوا هستند و این به معنای آن است که آلودگی به راحتی زیر ناخن‌های دست ها جمع می‌شوند. پاها هم با اینکه بیشتر در فصل بهار و تابستان با پوشیدن صندل، در معرض آلودگی و محیط بیرون هستند، با این وجود راه رفتن و ایستادن مداوم، پوست کف پا را زبر و ناهموار می‌کند.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا راز و رمز مانیکور و پدیکوری بی نقص را همانند حرفه‌ای‌ها به شما بیاموزیم. ابتدا به سراغ آموزش مانیکور در خانه می‌رویم. برای مانیکور کردن ناخن‌هایتان این مراحل را دنبال کنید.

 پاک کردن لاک ناخن  

پاک کردن لاک ناخن

برای یک مانیکوری عالی در خانه، ابتدا باید ناخن‌هایتان را آماده کنید. اول از همه، از یک لاک پاک کن خوب استفاده کنید تا لاک و برق ناخنتان را به خوبی پاک کنید. پس از استفاده از لاک پاک کن، دستانتان را با آب و صابون بشویید.

کوتاه کردن و سوهان زدن

در صورت لزوم ناخن‌هایتان را کوتاه کنید. بعد به آرامی و در یک جهت ناخن‌هایتان را سوهان بزنید و مربعی یا گرد کنید. اگر ناخن‌های نازکی دارید برای جلوگیری از شکستن آنها، سوهان را به طور مورب زیر ناخنتان بگیرید و به طور ملایم فشار دهید. این کار باعث می‌شود تا ببینید دقیقا چه کار می‌کنید و بیش از حد ناخن‌هایتان را سوهان نزنید. در آخر کناره‌ها و روی ناخنتان را با یک سوهان صیقل دهنده ناخن سوهان بزنید تا سطحشان صاف شود. صیقل دادن ناخن‌ها همانند مسواک کردن دندان‌ها است. این کار باعث درخشش و شادابی ناخن‌ها و از بین بردن ناهمواری‌های ناخن می‌شود.

کوتاه کردن و سوهان زدن  

قرار دادن دستان در آب

دستانتان را به مدت 10 دقیقه در یک ظرف آب گرم قرار دهید. می‌توانید به آب گلبرگ‌های گل رز هم اضافه کنید.

 قرار دادن دستان در آب برای مانیکور کردن

عقب بردن کوتیکول‌ها

از یک محلول پاک کننده کوتیکول برای آماده کردن کوتیکول‌ها، نرم کردن و برداشتن پوست مرده استفاده کنید. هرگز برای این کار از روغن کوتیکول استفاده نکنید. بر خلاف باور عموم، روغن کوتیکول و محلول پاک کننده کوتیکول یک چیز نیستند و نمی‌توانند به جای یکدیگر استفاده شوند. روغن‌ها مثل مرطوب‌کننده عمل می‌کنند در حالیکه محلول‌های پاک کننده کوتیکول مانند لایه‌بردار هستند. بعد با استفاده از یک عقب زن یا همان چوب کوتیکول به آرامی کوتیکول‌ها را عقب بزنید و بردارید. کوتیکول‌ها از ناخن‌ها در مقابل باکتری‌ها محافظت می‌کنند و باعث نرمی آنها می‌شوند، پس آنها را کوتاه نکنید.

لایه برداری

با استفاده از یک لایه‌بردار رطوبت رسان دستانتان را لایه‌برداری کنید پس از لایه‌براری، دستانتان را بشویید و خشک کنید.

مرطوب کردن

دستان و کوتیکول‌هایتان را مرطوب کنید. از یک کرم آبرسان دست استفاده کنید، هنگام کرم زدن، دستانتان را هم ماساژ دهید.

زدن لاک پایه یا بیس (base coat)

از یک لاک تقویت کننده استفاده کنید تا ناخن‌ها را آبرسانی و محافظت کنید و مانع ترک خوردنشان شوید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود. توصیه می‌شود برای هر بار زدن لاک پایه دو دقیقه صبر کنید.

زدن لاک اصلی

با رنگ دلخواهتان ناخنتان را لاک بزنید. زدن لاکی یکدست و کامل، لاک زدن برای بار دوم را راحت تر می‌کند. به مقدار کم لاک بردارید تا لایه نازکی ایجاد شود. مقدار لاک روی برس باید به اندازه‌ای باشد که با یکبار زدن کل ناخن را بپوشاند. بهترین روش لاک زدن این است که برس را سه بار، یک بار وسط و دوبار هم به دو طرف ناخن بکشید.

زدن دوباره لاک

پس از گذشت دو دقیقه، برای بار دوم لاک بزنید. لاک‌های کمرنگ یا با رنگ‌های پاستلی برای پوششی یکدست باید سه بار زده شوند. حتما لاک را تمیز و به شکل لایه‌ای ظریف بزنید.

 زدن لاک رویی یا برق ناخن برای مانیکور

زدن لاک رویی یا برق ناخن

این پوشش رویی یا تاپ کت مانع ترک خوردن ناخن‌ها می‌شود و درخشش بیشتری به آنها می‌دهد. هرگز از این مرحله صرفنظر نکنید، چرا که مدت زمان ماندگاری لاک را به شکل قابل توجهی کوتاه می‌کند. هنگام زدن لاک رویی مراقب باشید، چرا که انجام نادرست و بی‌دقت این مرحله، کل مانیکورتان را خراب می‌کند. ممکن است فکر کنید که این روکش بی‌رنگ است و چیزی مشخص نیست، اما در صورت اشتباه زدن، هنگام خشک شدن جمع می‌شود و سطح ناهمواری را ایجاد می‌کند.

پاک کردن اطراف ناخن

با یک تکه پنبه آغشته به لاک پاک کن، کناره‌های ناخنتان و ناصافی‌های لاک را قبل از خشک شدن با دقت پاک کنید. اگر از پد لاک پاک کن استفاده می‌کنید، یک طرف آن را به شکل مثلثی تا کنید تا استفاده از آن دقیق‌تر و راحت‌تر باشد.

به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا لاک کاملا خشک شود. طی کردن این مراحل ارزشش را دارد، چرا که پس از اتمام کار، ناخن‌های زیبا و درخشانتان هم خودتان و هم دیگران را حیرت زده خواهد کرد.

آموزش پدیکور در خانه

با انجام پدیکور در خانه به پاهایتان برسید و زیباترشان کنید. با راه رفتن، تغییرات آب و هوا و توجه نکردن، پوست پا به مرور ضخیم و زبر می‌شوند و گرد و خاک و کثیفی زیر ناخن‌های پا جمع می‌شوند. با انجام چند مرحله و استفاده از چند محصول می‌توان پدیکوری حرفه‌ای را در خانه تجربه کرد.

برای پدیکور در خانه به این وسایل نیاز هست: ناخن گیر، پنبه، لاک پاک کن، عقب زن کوتیکول، روغن کوتیکول، سوهان ناخن، لیف، سنگ پا، مرطوب کننده، ظرف آب گرم و حوله. این وسایل را تهیه کنید و راهنمای آموزش پدیکور را مرحله به مرحله دنبال کنید تا در خانه و به آسانی به نتیجه دلخواهتان برسید.

  آموزش پدیکور در خانه

پاک کردن ناخن‌ها

با لاک پاک کن، لاک قبلی را از روی ناخن‌های پایتان پاک کنید.

کوتاه کردن، سوهان زدن و شکل دادن به ناخن‌ها

ابتدا باید ناخن‌هایتان را کوتاه کنید. سعی کنید که ناخن‌ها را صاف کوتاه کنید و خیلی گوشه‌ها را نگیرید، چرا که این کار بعدا باعث فرو رفتن ناخن‌ها در گوشت انگشتان پا و درد و ناراحتی می‌شود. از سوهان ناخن استفاده کنید تا به ناخن‌های پایتان شکل دلخواهتان را بدهید.

 پاک کردن ناخن‌ها برای انجام پدیکور

گذاشتن پا در آب

یک لگن را به اندازه‌ای از آب گرم پر کنید تا به مچ پاها برسد و کمی نمک دریا به آب اضافه کنید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن یا برش‌های لیمو هم به آب اضافه کنید. کمی سنگریزه های گرد داخل آب بریزید تا کف پاها را ماساژ دهند. پاهایتان را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب بگذارید و سپس با یک حوله خشک کنید.

 گذاشتن پا در آب برای پدیکور

لایه برداری

مرحله بعد لایه‌برداری است. پس از اینکه پاها را به مدتی کافی در آب گذاشید و با حوله خشک کردید. با استفاده از سنگ پا، پوست‌های خشک و مرده کف پا را لایه برداری کنید. هنگام استفاده از سنگ پا خیلی خشن نباشید. همچنین، با استفاده از لیف کل پایتان را لایه‌برداری کنید و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید.

عقب بردن کوتیکول‌ها

مقداری محلول پاک کننده کوتیکول را به پایه ناخن‌هایتان بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. بعد محلول پاک کننده کوتیکول را پاک کنید و با استفاده از یک عقب زن کوتیکول به آرامی کوتیکول‌ها را عقب بزنید و بردارید.

مرطوب کردن

پس از اینکه لایه‌برداری به اتمام رسید، پاهایتان را به خوبی بشویید و مرطوب کننده بزنید. مرطوب کردن، پوست پا را نرم و آبرسانی می‌کند و مانع ترک خوردنشان می‌شود. به مقدار کافی مرطوب کننده به پاهایتان بزنید و به خوبی آنها را ماساژ بدهید. ماساژ منظم پاها باعث تحریک پایانه‌های عصبی می‌شود، گردش خون را بهبود می‌بخشد و عضلات و مفاصل پا را تقویت می‌کند.

زدن لاک پایه

حالا ناخن‌های پا آماده آراستن هستند. همیشه اول یک لاک پایه بزنید و پس از اینکه کاملا خشک شد، روی آن لاک بزنید. این کار باعث می‌شود که دوام لاک بیشتر شود.

زدن لاک اصلی

ناخن‌های پایتان را با رنگ مورد علاقه‌تان لاک بزنید.

  نکات مانیکور و پدیکور در خانه  

نکات مانیکور و پدیکور در خانه

در طول فرآیند انجام مانیکور و پدیکور، احتمال آسیب به ناخن‌ها و عفونتشان بسیار بالا است. فشار زیاد به کوتیکول‌ها هنگام عقب زدنشان باعث آسیب پوستی می‌شود. حتما مانیکور و پدیکور را در محیطی تمیز انجام دهید و از وسایل استریل استفاده کنید.

پس از خیساندن دست و پا در آب، برای درخشش بیشتر و روشن‌تر شدن رنگ پوست دستان، پاها و ناخن‌هایتان، برش‌های لیمورا روی آنها بمالید. اگر نگران این هستید که نتوانید تمیز لاک بزنید و لاک‌ها از خط بیرون بزند، اطراف ناخنتان را با وازلین چرب کنید. با انجام این کار، پاک کردن لاک‌های اضافی بسیار راحت خواهد بود.

  فواید و مزایای مانیکور و پدیکور  

فواید و مزایای مانیکور و پدیکور

همانطور که می‌دانید مانیکور و پدیکور ظاهر جذاب‌تری به ناخن‌ها و دستان و پاها می‌دهند، و روش عالی برای حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌ها هستند. اما شاید نمی‌دانستید که این روش‌های درمانی و مراقبتی فواید بلندمدتی برای سلامتی هم دارند. بیشتر مردم مانیکور و پدیکور را یک روش مراقبتی یا یک نوع روش آرایشی برای زیباتر شدن دستان و پاها می‌دانند. اما در واقع مانیکور و پدیکور تنها برای زیبایی نیستند و یک روش درمانی جدید هم محسوب نمی‌شوند.

برای مثال، تاریخچه پدیکور به بیش از 4000 سال قبل و بابل باستان باز می‌گردد که از این روش برای زیباتر شدن پاهایشان استفاده می‌کردند. در زمان‌های باستان از پدیکور برای پیشگیری از مشکلات ناخن‌ها استفاده می‌شد و شامل کوتاهی ناخن‌ها، پیشگیری از ابتلا به قارچ‌ها و نرم کردن پاها با برداشتن سلول‌های مرده پوست بود. در ادامه به تعدادی از مزایای مانیکور و پدیکور اشاره می‌کنیم.

  فواید و مزایای مانیکور

مراقبت از پوست

یک مانیکور و پدیکور حرفه‌ای شامل تمیز کردن دستان و پاها، لایه برداری و مرطوب کردن با استفاده از انواع کرم و لوسیون‌ها است. با استفاده از مانیکور و پدیکور آلودگی و سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند، دستان و پاها نرم‌تر و جوان‌تر می‌شوند. پدیکور علاوه بر لایه برداری، پوست زبر کف پا را از بین می‌برد و علاوه بر ظاهر زیباتر پاها باعث می‌شود که وزن بدن به طور یکنواخت‌تری روی پاها تقسیم شود و درد کمر و پاها را پس از ایستادنی طولانی کاهش ‌دهد.

بهبود جریان خون

در مانیکور و پدیکور روغن‌های کوتیکول و انواع مرطوب‌کننده‌ها روی پوست ماساژ داده می‌شوند. این ماساژ دادن نه تنها آرامشبخش است، بلکه عضلان و مفاصل را تقویت و به بهبود گردش خون هم کمک می‌کند. این کار درد را کاهش می‌دهد و در طول فصل سرما به بدن کمک می‌کند تا گرما را بهتر در بدن توزیع کند.

پیشگیری از عفونت های قارچی

قارچ‌ها بیشتر روی ناخن‌های پا رشد می‌کنند که در معرض رطوبت بیشتری هستند. اغلب چند هفته طول می‌کشد تا علائم عفونت ظاهر شود. انجام منظم پدیکور روشی عالی برای حفظ سلامتی ناخن‌های پا و پیشگیری از ابتلا به قارچ است. انجام مستمر مانیکور و پدیکور احتمال ابتلا به عفونت قارچی ناخن‌ها را کاهش می‌دهد.

سلامت و آرامش ذهنی

مانیکور و پدیکور روشی عالی برای آرامشبخشی است. پس از یک هفته پر استرس، مانیکور و پدیکور کردن تا حد زیادی تنش‌ها را کاهش می‌دهد.

معایب مانیکور و پدیکور

مانیکور و پدیکور علاوه بر مزایایی که دارند، در صورتی که با رعایت نکات بهداشتی و با وسایل تمیز انجام نشوند، برای شخص مشکلات و بیماری‌هایی را بوجود می‌آورند. در ادامه برخی از مشکلات و معایب مانیکور و پدیکور را بیان می‌کنیم.

خشکی و تضعیف ناخن‌ها

برای پاک کردن لاک‌های ژلی باید از لاک پاک کن‌های حاوی آستون استفاده کرد. آستون باعث ضعیف شدن ناخن‌ها و از بین رفتن کراتین ناخن‌ها و در نتیجه خشکی آنها می‌شود.

عفونت ناخن

سوهان زدن و عقب زدن کوتیکول‌ها در طول مانیکور و پدیکور ممکن است برای ناخن‌هایتان خطرناک باشد و منجر به زخم پوستی شود. التهاب کناره‌های ناخن یک نوع عفونت باکتریایی است و یکی از شایع‌ترین عفونت‌های ناشی از زخم‌های پوستی است.

درماتیت تماسی

استفاده از ناخن‌های آکریلیک، چسب ناخن و انواع لاک‌های ناخن می‌تواند باعث حساسیت و درماتیت تماسی شود. درماتیت تماسی به شکل کهیر بروز می‌کند.

سرطان/ پیری زودرس پوست

متخصصان بیان می‌کنند که قرار دادن پوست بدن در مقابل اشعه فرابنفش علاوه بر خشک شدن ناخن‌ها، در بلند مدت خطر ابتلا به تومورها و سرطان پوست را افزایش می‌دهد و پوست آن نواحی زودتر از سایر بخش‌های بدن دچار پیری زودرس می‌شوند.

مواد شیمیایی سمی

حتما دقت کنید که لاک‌ مورد استفاده در مانیکور و پدیکور حاوی دیبوتیل فتالات DBP، تولوئن یا فرمالدئید نباشد. این مواد شیمیایی با بروز بیماری‌های همچون آسم، نقص تولد و حتی سرطان مرتبط هستند.

هر چند وقت یکبار مانیکور و پدیکور انجام دهیم؟

در صورتی که می‌خواهید همیشه اندازه و ظاهر ناخن‌های دستتان مرتب و تمیز باشد، هر یک تا دو هفته مانیکور انجام دهید. برای بهبود وضعیت پوست و ناخن‌های پاهایتان، هر 3 تا 4 هفته پدیکور انجام دهید. در صورتی که پا یا ناخن‌های پایتان مشکل خاصی دارند، انجام پدیکور در فاصله 3 تا 4 هفته‌ای بسیار مفید خواهد بود.

در ادامه این مقاله ما قصد داریمچند نمونه از خوش‌قیمت‌ترین ست‌های مانیکور و لاک ناخن‌های اورجینال موجود در فروشگاه ریحا، با ضمانت کیفیت و اصل بودن 100٪ کالا را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای خرید هر یک از این محصولات پیشنهاد شده، از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین ریحا اقدام نمایید.

1- لاک براق کاپریس

خریدلاک براق کاپریس

لاک براق کاپریس (Caprice) محصولی از کشور فرانسه است، این برند فوق‌العاده لاک براق خود را به شمایی که به دنبال لاکی درخشان با ماندگاری بالا بر ناخن‌های خود هستید، معرفی و پیشنهاد می‌کند. این محصول کم‌نظیر یک لایه درخشان بر روی ناخن‌های شما ایجاد می‌کند و این درخشش را بدون تغییر رنگ برای کل روز بر روی ناخن‌هایتان حفظ می‌کند تا همچون جواهری درخشان بر روی دستان شما بدرخشد.

این لاک باکیفیت فرمولاسیون ویژه‌ای دارد که سبب می‌شود با یک ‌‌بار استفاده پوشش و بافتی یکدست بر روی ناخن‌ ایجاد کند. در ترکیبات این فرآورده آرایشی از فیلتر‌های UV استفاده شده است تا پس از استفاده ناخن‌های شما زرد نشود و سلامت و زیبایی اولیه آن حفظ شود. در آخر پیشنهاد می‌کنیم برای براق شدن و افزایش ماندگاری لاک از یک تاپ‌کات استفاده کنید.

2- ست مانیکور مدل 12 تیکه

خریدست مانیکور مدل 12 تیکه

ست مانیکور 12 تیکه همانند نامش دارای 12 وسیله کاربردی است که برای مانیکور کردن ناخن کاربردی است. این ست دارای یک عدد ناخن‌گیر کوچک مخصوص دست است که به خانم‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند طراحی ناخن خود را به بهترین شکل انجام دهند. وجود یک ناخن گیر بزرگ برای پا باعث می‌شود تا ناخن‌های پای خود را در کمترین زمان جذاب کنید. از دیگر لوازم موجود در این ست می‌توان به موچین انبری، سوهان ناخن، گوشت گیر، قیچی سر منحنی، ابزار تمیز کردن گوشت و پوسته‌های دور ناخن و غیره اشاره کرد.

3- لاک ژلی دبورا

خریدلاک ژلی دبورا

لاک ناخن ژلی دبورا به خاطر فرمول موثر و منحصر بفردی که دارد، زیبایی بی عیب و نقص ناخن‌ها و کاربردی راحت را تضمین می‌کند. این لاک ناخن دبورا درخشش آینه‌ای و شگفت انگیزی را به ناخن‌ها می‌بخشد. فرمول این لاک ناخن ژلی دبورا پوشش رنگی بالا، یکدست و براقی را روی ناخن‌ها ایجاد می‌کند. بافت روان این لاک همراه با برس بلندی که دارد، استفاده از آن را آسان کرده است. این لاک ژلی بدون نیاز به لامپ فرابنفش، درخشش بی‌نهایتی به ناخن‌ها می‌دهد و پوشش بی نقص، برجسته و ژل مانند ایجاد می‌کند .

لاک ژلی دبورا علاوه بر سطحی هموار و درخششی آینه مانند، پوشش رنگی عمیق و بی نقص و پرجلایی را روی ناخن‌ها ایجاد می‌کند. قلم موی بزرگ Maxi Brush این لاک باعث می‌شود تا لاک به راحتی روی سطح ناخن روان شود. همچنین پوشش نرم و ژل مانند این لاک دبورا از ناخن‌ها در مقابل آسیب و ضربه محافظت می‌کند. رنگدانه‌های غنی در ترکیب این لاک و اپلیکاتور حرفه ای و نرم آن، باعث پوشش بالا، یکدست و بی نقص آن روی ناخن‌ها می‌شود. این لاک نمایی براق، جذاب و ماندگاری بالایی دارد و به مدت طولانی روی ناخن باقی می‌ماند.

4- ست مانیکور مدل 9 تیکه

خریدست مانیکور مدل 9 تیکه

ست مانیکور 9 تیکه، محصولی پرکاربرد برای پاکیزگی و مرتب به نظر رسیدن ناخن دست‌ها و پاهای شماست که اندازه کوچکی دارد؛ و از این جهت می‌تواند به راحتی در کیف‌تان جای بگیرد. این محصول دارای یک کیف شیک و با کیفیت است و هر ابزاری که برای زیبایی و جذابیت ناخن‌های خود به آن احتیاج داشته باشید در آن دیده می‌شود. هر یک از 9 اقلام قرار گرفته شده در این ست باعث می‌شود تا خانم‌ها بدون نیاز از خرید دیگر محصولات، به آسانی در منزل ناخن‌های خود را به شکل دلخواه در بیاورند.

5- لاک ناخن ایروس

خریدلاک ناخن ایروس

لاک ناخن ایروس (eros) محصولی از کشور فرانسه است، این برند فوق‌العاده لاک خود را به شمایی که نسبت به سلامت و زیبایی ناخن خود حساس هستید، معرفی و پیشنهاد می‌کند. این محصول آرایشی فوق‌العاده متناسب با سلیقه اغلب خانم‌ها طراحی شده است تا به راحتی لاک موردنظر خود را انتخاب کنند و دستان‌شان را هر چه زیبا‌تر از قبل به نمایش بگذارند. این لاک با فرچه پهنی که دارد به شما کمک می‌کند تا دیگر مجبور نباشید برای زدن لاک بر ناخن خود چندین بار فرچه را به لاک آغشته کرده و بر روی ناخن خود بزنید.

ساختار غنی این لاک سبب می‌شود پس از استفاده در سریع‌ترین زمان ممکن خشک ‌شود تا با خیال راحت به امور زندگی خود رسیدگی کنید و از زیبایی رنگ و جذابیت ناخن‌های خود لذت ببرید. این محصول بی‌نظیر به سلامت خانم‌ها توجه ویژه‌ای داشته است و محصولی با کیفیت بدون مواد مضر نظیرتولوئن، فرمالدئید و سرب تولید کرده است. این مواد مضر موجب سوزش، خارش و ریزش اشک از چشم می‌شود و به مرور سبب ایجاد اختلالات تنفسی و جسمی متعدد می‌شود.

در پایان این مطلب، امیدواریم تا توانسته باشیم تا با معرفی این محصولات، شما را با بهترین ویترین ابزار مانیکور و پدیکور در خانه موجود آشنا کنیم. شما می‌توانید طبق تمایل خود نسبت به ویژگی های منحصر به فردتان ؛ مثل خشک بودن پوست یا رنگ لاک مورد سلیقه‌تان، اقدام به خرید کالای مورد نیازتان از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از محصولات اشاره شده دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

۱۰۸,۰۳۲
محصولات مرتبط
ست مانیکور مدل 12 تیکهOther Brandامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۵۸۱,۰۰۰ تومان۴۹۹,۰۰۰ تومان
مشکی
مشکی
کرمی
کرمی
پلنگی
پلنگی
+۳
تنوع
کاسه مانیکور جیولJewel 
ناموجود
۱ عددی
نویسنده :نسیم زارع

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
مانیکور چیست؟
پاسخ:

مانیکور یک روش آرایشی و مراقبتی است که روی دست و ناخن‌های دست در خانه یا سالن زیبایی انجام می‌شود. مانیکور شامل سوهان زدن و شکل دادن به ناخن‌ها، عقب زدن کوتیکول‌ها، روشش‌های ترمیمی، ماساژ دست و استفاده از لاک ناخن است. کیفیت لاک ناخن در اینجا از اهمیت بالایی برخردار می باشد در هنگام خرید لاک ناخن از برند های معتبر استفاده نمایید.

پدیکور چیست؟
پاسخ:

 پدیکور هم مانند مانیکور یک روش زیبایی و درمانی است و مراحل مشابه مانیکور دارد، با این تفاوت که بر روی پا و ناخن‌های پا انجام می‌شود.    

مانیکور و پدیکور معمولی چیست؟
پاسخ:

اگر بار اول است که مانیکور یا پدیکور می‌کنید، بهتر است مدلی ساده و زیبا را انتخاب کنید. مانیکور و پدیکور معمولی ساده است و سریع انجام می‌شود. همچنین اگر پس از گذشت چند روز از ظاهر آن خسته شدید، می‌توانید به راحتی تغییرش دهید. در این نوع مانیکور و پدیکور مراحل پایه و اصلی همچون کوتاه کردن و سوهان زدن ناخن، عقب زدن کوتیکول، خیساندن دست و پا در آب، لایه برداری و استفاده از مرطوب کننده انجام می‌شود.  

مانیکور و پدیکور فرانسوی چیست؟
پاسخ:

مانیکور و پدیکور فرانسوی کلاسیک و شیک است. در این روش لاک سفید به شکل هلالی بالای ناخن زده می‌شود. این نوع مانیکور و پدیکور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و انتخاب رنگ و تزیینات آن تنوع زیادی  دارد. در این روش، ابتدا به ناخن لاکی به رنگ بژ، بی‌رنگ یا صورتی روشن زده می‌شود. پس از اینکه لاک خشک شد، بالای ناخن با رنگ سفید به شکل هلالی لاک زده می‌شود. به جای رنگ سفید می‌توان از رنگ‌های دیگر هم استفاده کرد.    

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۰۸,۰۳۲ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید