یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
عطر یونیسکس چیست؟

عطر یونیسکس چیست؟

در دنیای پرزرق و برق عطر و ادوکلن‌ها، یک‌سری تفاوت‌های کلی و عمومی وجود دارند که تقریبا به‌صورت کلیشه‌ای رعایت می‌شوند. این باورها چه درست و چه غلط برای تمام مردم جهان شناخته شده هستند؛ و تفکیک جنسیتی عطر و ادکلن‌ها یکی از آن‌ها است. خیلی جا‌ها اگر بگویید عطر مردانه انتقاد می‌کنند که نه! عطر مال زن هاست. برای مرد‌ها باید بگویید ادوکلن!..

در حقیقت تا حدود 100 سال پیش، چیزی به اسم عطرهای زنانه و مردانه وجود نداشت و همه آن‌ها از هر رایحه مشترکی که صرفا خوش‌بو باشد، استفاده می‌کردند. در بخشی از کتاب " جنسیت و جامعه " می‌خوانیم: " از قرون روشنایی و انقلاب‌ها در فرانسه، تفاوت میان انسان‌ها از تولد در خانواده‌های اشرافی یا خانواده‌های بی‌نام و نشان، به تفاوت جنسیتی تغییر ماهیت داد. "

وگرنه تا حدود قرن نوزدهم عطرها به خانواده‌های اشرافی و سلطنتی تعلق داشتند و زنانه و مردانه نبودند؛ بلکه عطرها؛ چه در روایح شیرین و چه روایح تلخ مورد استفاده همه و به اصطلاح تک‌جنسی بودند!.. اما بعدها همه‌چیز تغییر کرد؛ علاقه اکثر خانم‌ها به بوهای شیرین‌تر و گرایش اکثر آقایان به سمت بوهای تلخ‌تر حرکت کرد.

نکته جالب این‌جا بود که آندرو گلس (Andrew Glass)؛ بنیانگذار جنبش همگانی " بی‌طرفی جنسیتی " بیان داشت که؛ " اساسا تبعیض جنسیتی در سیاست و سایر نهادهای اجتماعی ناعادلانه و ممنوع است اما رایحه‌ها جنسیتی هستند چراکه به طور کلی در باور عموم، زیبایی زنانه از زیبایی مردانه تفکیک شده است. همه ما با دید خاصی در مورد چگونگی ظاهری، رفتاری و حتی روایح مردان و تفاوت آن‌ها نسبت به زنان بزرگ شده‌ایم" .

او در ادامه اضافه کرد: " ایجاد حد و مرزهای جنسیتی در فضای زیبایی و آرایشی، یک حکم فرهنگی باستانی و ساده سازی در تشخیص و انتخاب است که طبیعتاً کمی پیچیده اما ظریف است " . اینگونه شد که صحبت‌های اندرو گلس، منجر به پایه‌ریزی یک تصور عامیانه و القای این باور همگانی در ضمیر ناخود آگاه تمام مردم جهان شد؛ که عطرها زنانه و مردانه دارند!

چند دهه بعد مدیران ارشد بازاریابی در کمپانی‌ها و صنعت عطرسازی نیز به‌طور محسوسی قدم در این جنبش گذاشته و به منظور بازاریابی موفق‌تر و استفاده از ترفند‌های تبلیغاتی، مرز بین عطرهای زنانه و مردانه را تشکیل دادند؛ در حالی که هیچ مبنای علمی‌ای برای این دسته بندی وجود نداشت.

در واقع در فرمولاسیون عطر و ادکلن‌، عناصر اولیه به‌گونه‌ای با یکدیگر ترکیب می شوند که در نهایت رایحه‌ای مکمل از شخصیت زنان یا مردان را به تصویر می‌کشند. با تمام این اوصاف؛ در حال حاضر در صنعت عطرسازی؛ عطرهای زنانه معمولا با درصد اسانس بیشتر و متمایل به سبکی و شیرینی از خانواده‌های گلی و میوه‌ای یا شرقی طراحی می‌شوند.

اما ترکیب عطرهای مردانه تمایل بیشتری به روایح قوی‌ آروماتیکی، چوبی، خاکی، مشک‌بو و چرمی داشته و تا حد ممکن از اسانس‌های گلی در ساختار آن‌ها استفاده نمی‌شود. پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک این مرز‌ها بیشتر و بیشتر برداشته شوند؛ مثلا تا به امروز، با الهام از عطرهای قرن نوزدهم، دسته جدیدی از تقسیم بندی عطرها به نام تک جنسی یا یونیسکس وارد بازار شده است.

عطرهای یونیسکس

چراکه بعضا دیده شده یک زن یا یک مرد این کلیشه‌های رایج جنسیتی را شکسته‌اند و یک عطر را از میان روایح جنس مخالف انتخاب می‌کنند. این نه تنها ایراد نیست بلکه بسیار هم جسورانه است و نباید کسی را به‌خاطر این موضوع سرزنش کرد. امروزه به معنای واقعی کلمه، هر کسی می تواند هر رایحه ای را (همانطور که دوست دارد) بپوشد؛ و این به‌نوعی یعنی گرایش به عطرهای یونی سکس و از بین بردن حد و مرزها !

عطرهای یونیسکس، غالبا توسط خانه‌های عطر و برندهای کوچک نیش و هنری تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از آنجایی که رایحه این دسته از عطرها، تعریف خاصی برای یک جنسیت مشخص ندارد، بنابراین هم برای زن‌ها و هم برای مردها قابل استفاده هستند. حتی خانه های کلاسیک مانند شنل و هرمس یا برند سلطنتی کرید نیز روایح تک جنسی را به نمونه کارهای خود اضافه کرده و از موضع خنثی از جنسیت حمایت می‌کنند. عطر و ادکلن‌های یونی سکس، پا را فراتر از جنسیت عطر می‌گذارند و با استفاده از مواد اولیه ارزشمند و غالبا گران قیمت، روایحی بی‌نظیر با کاراکتری منحصر به فرد را ایجاد می‌کنند. در کاراکتر ذاتی این عطرها، جنسیت معنایی ندارد و روایح به کار رفته در آن‌ها برای یک گروه مشخص از زنان یا مردان طراحی نشده‌اند.

عناصر به‌کار رفته در روایح خنثی عطرهای یونی سکس، بسته به استراتژی کمپانی مبدا متفاوت است و از آکوردهای چوبی و تند یا چرمی گرفته تا آکوردهای ملموس‌ و معمول‌تر آروماتیک، آبزی و مرکباتی متفاوت است. با ادامه رشد فضای آرایشی در دنیای مد و زیبایی، شاهد نوآوری‌های بسیار جالبی در حوزه تولید محصولات یونی سکس هستیم.

عطرهای یونیسکس هم، درست مانند عطرهای مردانه یا عطرهای زنانه، دارای رایحه‌هایی با طبع و طعم مختلف هستند. مثلا شما می‌توانید در میان عطرهای مشترک، یک عطر شیرین و خنک برای مصرف تابستانی و در عین حال یک عطر زمستانی با بویی گرم و تلخ و ماندگار را انتخاب کنید.

شاید انتخاب عطر و ادکلن زنانه یا خرید بهترین عطر مردانه بسیار آسان‌تر از انتخاب و خرید یک عطر مشترک مردانه و زنانه باشد. اما خرید یک عطر یونیسکس فوایدی دارد، که خرید عطر مردانه یا عطر زنانه به تنهایی آن مزایا ندارند. در ادامه این مطلب شما را با برخی فواید استفاده از عطرهای یونیسکس آشما می‌کنیم:

اصلی‌ ترین مزایای استفاده از عطرهای یونیسکس چیست؟

اصلی‌ترین مزایای استفاده از عطرهای یونیسکس

عطرهای یونیسکس معمولا یا دارای رایحه‌های اسپورت هستند، یا رایحه‌ای خاص دارند که برای استفاده در مراسم‌های جدی و مهم مناسب است. بنابراین از فواید خرید این عطرها، آن است که می‌توان با خرید یک عطر پرمصرف روزانه، یا یک عطر کم مصرف خاص، یک رایحه خانوادگی و مشخص ایجاد کرد، طوری که هر وقت وارد یک جمع شدید، دیگران، خانواده شما را از روی بوی عطر مخصوص‌شان به خاطر بسپارند.

یکی از فواید خرید و استفاده از این عطرها، آن است که باعث کاهش هزینه‌های شما خواهد شد. می‌پرسید چگونه؟ پاسخ آن است، که اگر شما بخواهید به اتفاق همسر، یا خواهر یا برادرتان عطر بخرید، برای خرید دو عطر جداگانه مردانه و زنانه، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اما اگر یک عطر زنانه مردانه بدون جنسیت و خوشبو بخرید، که رایحه آن با سلیقه هر دو نفرتان هماهنگی داشته باشد، درواقع در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده‌اید.

عطر و ادکلن یونیسکس

به طور خلاصه از دیرباز تاکنون یکی از اصلی‌ترین مشکلات افراد در انتخاب عطر و ادکلن، انتخاب رایحه دلخواه و متناسب با جنسیت آنها بوده‌است. چرا که بسیاری از افراد عقیده دارند که آقایان باید همواره از عطر و ادکلن‌های مردانه و بانوان نیز از عطر و ادکلن‌های مخصوص بانوان استفاده کنند. در سال‌های اخیر، پیشرفت دنیای مد و فشن به سمتی بوده که این حد و مرزها را تا حد ممکن کم رنگ کرده و انتخاب آیتم‌های فراجنسیتی را نیز ترویج داده است.

یکی از اصلی‌ترین گام‌ها در این راستا، ارائه انواع محصولات دنیای مد در قالب محصولات یونیسکس است. اما یونی سکس یعنی چه؟ به طور کلی، یونیسکس را می‌توان مفهومی برای اشاره به استایل، پوشش، آرایش و رفتارهایی دانست که برای هر جنسیتی مناسب‌اند. معنای لغوی این کلمه نیز با عنوان فراجنسیتی تعبیر شده و به پشت سر گذاشتن کلیشه‌های جنسیتی ارتباط دارد.

پس با درک این مفهوم می‌توانید دریابید که عطر یونیسکس یعنی چه ؟ امروزه انواع مختلفی ازعطر یونی سکس تولید و روانه بازار شده‌ تا افراد با خرید آنها، رایحه دلخواه خود را انتخاب و از آن برای آراستگی هر چه بیشتر استفاده کنند. بنابراین اگر شما نیز به رایحه انواع عطر و ادکلن یونی سکس علاقمند هستید، می‌توانید از این فرصتی که دنیای مد برایتان فراهم آورده استفاده و از رایحه‌های دلخواه خود لذت ببرید.

در ادامه این مقاله شما را با چند نمونه از عطرهای یونیسکس شناخته شده و مطرح آشنا می‌کنیم. اما چنانچه تمایل داشتید با محصولات بیشتری از خانواده عطرهای یونیسکس آشنا شوید؛ مقاله معرفی بهترین عطرهایی که مردانه زنانه (یونیسکس) هستندرا هم مطالعه کنید.

1- ادوپرفیوم الفکتیو استودیو چمبر نویر (Olfactive Studio Chambre Noire EDP)

ادوپرفیوم الفکتیو استودیو چمبر نویر

خرید عطرالفکتیو استودیو چمبر نویر

برند عطرسازی الفکتیو استودیو ترکیبی از هنر عکاسی مدرن و دنیای جذاب عطرها است، زیرا هر دو این بازتاب‌های رسانه‌ای، یک لحظه و یک فضا را ثبت می‌کنند. این کمپانی “یک برخورد بین هنر عکاسی معاصر و عطر است؛ جایی درست بین چشم و بینی در مغز، که محل تلاقی درک یک احساس همیشگی و شیرین است. احساسی که بین یک استودیوی عکاسی و یک استودیوی طراحی عطر کشف شده است.”

در سال 2011 کمپانی فرانوسوی الفکتیو استودیو از محصول جدیدش؛ معروف به "اتاق تاریک"، با هنرمندی عطرساز باتجربه و توانمندی به نام دوروتی پیوت (Dorothee Piot)، رونمایی کرد. این عطر زنانه/مردانه که چمبر نویر نام دارد، تاریک‌خانه‌ای با فضای آمیخته شده از چرم است که به نحوی استادانه سبکی از عطرسازی فرانسوی مدرن را در ترکیب با طراحی شرقی به اجرا درآورده و رایحه‌ای متمایز برای خانمها و آقایان در سبک چرم ، چوب و گلهای پودری دارد.

عکس استفاده شده در طراحی بیرونی جعبه عطر چمبر نویر توسط فردی به نام کلمنس رنه بازین (Clemence Rene-Bazin)، در قاهره گرفته شد و به عطرساز مشهور؛ دوروتی پیوت الهام بخشید تا عطر Chambre Noire را خلق کند. همچنین این کمپانی به غیر عطر Chambre Noire، دو عطر دیگر به نام‌های عطر Autoportrait؛ به معنی "موضوعاتی از پرتره" و عطر Still Life؛ به معنی "هنوز زندگی" را به بازار عطر و ادکلن معرفی و عرضه کرد.

در تمام مدتی که بوی منحصر به‌فرد چمبر نویر از سه نت برجسته و ملموس چرم، بخور و آلو به مشام‌تان می‌خورد؛ صدای قدم‌های مردی چرم پوش را می‌شنوید که بارانی‌ تنش در کنار انبوه هیزمی آتش، کمی دود به خود گرفته؛ اما در میان فضای تند و شیرین دارچین درون جیبش، بویی دلنشین و شیک دارد.

عطر Chambre Noir (تلفظ صحیح : شامبُغه نوآغ)، تشابه خوبی با عطر Cuirs Carner دارد و بخور آن تندی Black Cube از رامون مولویزار را یادآوری می‌کند. این ادوپرفیوم یونیسکس، عطری خشک، فاقد طعم شیرین و قدرتمند است که کمی تنالیته دودی یا بخوری دارد. در قلب این عطر، نت بخور به سرعت در کنار چرم باز می شود، اوج می گیرد و بر زبری و تیزی عطر چرم می‌افزاید.

طبع گرم و طعم تلخ این ادوپرفیوم فرانسوی از نقش‌نمایی طعم تند و تیز دانه فلفل صورتی در کنار بوی نافذ چرم به وجود آمده و شدیدا با آب‌وهوای سرد و خنک روزهای سرد سال، با استایل بارانی چرم و چکمه‌های بلند سازگار است. حجم کافی 100 میلی‌لیتریاین عطر شیک و سنگین، نیاز یک ساله شما را برآورده کرده و دیگر دلیلی برای خریدن عطر جدید وجود ندارد؛ مگر آنکه به امتحان کردن رایحه‌های مختلف علاقمند باشید.

وقتی مقداری از اکسیر استثنایی این ادوپرفیوم یونیسکس را روی جایگاه‌های نبض، در مچ دست یا گردن‌تان پاف می‌کنید، رایحه مشخص و قابل لمسی از تک نت دانه فلفل صورتی را استشمام می‌کنید. رایحه نافذ و تیز و تند این نت ابتدایی، حس اعتماد به‌نفس و نفوذ فراوانی را از همان لحظه اول در وجود شما جاری کرده و شما خودتان را قدرتمندتر از همیشه می‌بینید.

پس از مدتی نت‌ اولیه شروع به ناپدید شدن کرده و نت‌های میانی خیلی آهسته جای به جای آن ظاهر می‌شوند. رایحه نت‌های میانی از تلفیق هنرمندانه و هماهنگ گل بنفشه، آلو، بخور، گل یاسمن سفید و گیاه پاپیروس در قلب این عطر فرانسوی تشکیل شده است. این ترکیب متفاوت و شگفت‌انگیز احساس تازگی، تمیزی و تندرستی فراوانی را به شما منتقل کرده و شما را به باور عمیقی از توانمندی و نفوذ فردی می‌رساند.

و در نهایت، نت‌های پایانی به جای نت‌های میانی ظاهر شده و خود را به نمایش می‌گذارند. نت‌های پایانی این ادوپرفیوم یونیسکس، از کنار هم قرار گرفتن نت‌های دلفریب و با دوام چرم، مشک، وانیل، نعناع هندی و چوب صندل تشکیل شده است. استشمام ترکیب این نت‌ها حسی سرشار از جسارت و جدیت را همراه با مسئولیت پذیری و استقلال به شما منتقل کرده و رایحه غالب چرم در میان آن‌ها به ماندگاری هرچه بیشتر عطر کمک می‌کند.

2- ادوپرفیوم پرفیومز د مارلی لیتون (Parfums De Marly Layton EDP)

ادوپرفیوم پرفیومز د مارلی لیتون

خرید عطرپرفیومز د مارلی لیتون

اولین عطری که توسط برندِ نام‌دار و فرانسویِ پرفیومز دِ مارلی مطرح و معرفی شد؛ با هدف تجلیل از شکوه و جلال قرن هجدهم میلادی و ادای احترام و بزرگداشت به دوران تاریخی حکومت لویی پانزدهم تولید شد. رویکرد کمپانی مارلی بیشتر بر پایه تولید عطرهای همه پسند و قدرتمند بوده و نام تک‌تک محصولاتش از اسم اسب های معروف دنیا گرفته شده است.

عطر یونی‌سکس لیتون، درسال 2016 توسط عطرساز مشهور و ایرانی‌تبار، حمید مرآتی کاشانی (Hamid Merati-Kashani) برای این برند فرانسوی خلق و روانه‌ی بازار شد و رایحه آن با الهام از تکاپوی رنگارنگِ دربارِ سلطنتیِ کاخ ورسای، ظرافتِ پویا و تازه‏‌ای را به همراه خود می‏‌آورد که یادآور فضای شاد و شیک و در عین حال لوکس‌‏ترین کرسی قدرت قرن 18 است.

شاهکار اِدو پرفیوم مردانه/زنانه لیتون، شما را وارد باغی مملو از گل‌های بی‌نظیر شرقی می‌کند و باعث جوانه زدن درخت طراوت در وجود شما می‌شود. کافی است تا فقط کمی به این عطر معجزه‌گر فرصت دهید تا ذات حقیقی خود را نشان دهد؛ تا با رایحه‌ نرم و مخملی خود، جشنی پر زرق‌وبرق و پر از آرامش و دوستی را برپا کند.

آکوردهای غالب ادویه‌ای و آروماتیک، طبع گرم و طعم شیرینی را برای پرفیومز دِ مارلی لیتون به ارمغان می‌آورند و با پخش بوی خوب و ماندگاری قابل قبولی که دارد؛ برای شرکت در میهمانی‌ها و مراسم‌های ویژه به راحتی قابل استفاده می‌باشد. اما بوی گرم و گیرایش، به استثنای روزهای داغ آفتابی؛ بیشتر برای مصرف در آب‌وهوای مرطوب و خنک پاییزی پیشنهاد می‌شود.

هنرنمایی نُت‌های منحصر به‌فرد و ناب به کار رفته در ترکیب این ادپرفیوم فرانسوی، ترکیبی شاهکارانه را به ما اعطا می‌کنند تا آن را با طراوتی زنده به تازگی سیب سبز شروع کنیم و در نهایت با آرامشی از رایحه‌ی وانیل به اتمام برسانیم. برای درک این توصیف؛ لازم است که همانند یک اسب تیزپا در عرصه بتازید و تمامی نت‌های آن را از اعماق درون خود بگذارنید تا این روایح زیبا را با تمام وجود خود حس کنید.

وقتی مقداری از این ادوپرفیوم فرانسوی را روی محل نبض‌ دست و گردن‌تان اسپری می‌کنید، ترکیبی زیرکانه و دل‌انگیز از نت‌های ترنج، ماندارین، اسطوخدوس و سیب به مشام‌تان می‌خورد. رایحه این تلفیق هنرمندانه، حس ناب خاص بودن و اعتماد به‌نفس فراوانی را از همان لحظات اول به سمت شما سرازیر می‌کند.

پس از مدتی نت‌های اولیه کم‌کم محو می‌شوند و خیلی آرام جای خود را با نت‌های میانی عوض می‌کنند. رایحه نت‌های میانی، ترکیبی گل‌دار و تمیز از کنار هم قرار گرفتنِ نت‌های گل شمعدانی، گل بنفشه و گل یاسمن سفید هستند. استشمام بوی این نت‌ها حس تندرستی و توانمندی فراوانی را به شما منتقل می‌کند که همراه با آن حا‌ل‌وهوای شور و حال جوانی در وجودتان بیدار می‌شود.

در آخرین لحظات از رایحه این عطر دل‌فریب، جای نت‌های پایانی و میانی با یکدیگر عوض می‌شود. در تلفیق نت‌های پایانی عطر پرفیومز د مارلی لیتون، برخلاف نت‌های گل‌دار و مرکباتی قبلی، متوجه بوی تند و نافذ نت‌های هل، دانه فلفل، وانیل، چوب گایاک، نعناع هندی و چوب صندل می‌شوید که در کنار حس شادابی و شورونشاط مطلق، جسارت و استقلال فراوانی را به شما منتقل می‌کنند.

3- پرفیوم میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 اکسترایت (Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 Extrait EDP)

پرفیوم میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 اکسترایت

خرید عطرمیسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 اکسترایت

اولین عطر باکارات رژ به مناسبت دویست و پنجاهمين سالگرد تاسیس شرکت سازنده‌ کریستال‌هایِ لوکس باکارات، در سال 2015 توسط عطار مشهور فرانسیس کورکجان (Francis Kurkdjian) طراحی و در غلظت ادو پرفیوم به بازار عرضه شد. باکارات رژ به معنای کریستال قرمز و از مجموعه عطرهای فوق لوکس برند میسون فرانسیس کورکجان است که از ترکیب کریستال با طلا در دمای 540 درجه به‌دست می‌آید.

اما در سال 2017 نسخه جدیدتر این عطر به نام باکارات رژ 540 اکسترایت رونمایی شد. عطر یونیسکس باکارات رژ 540 اکسترایت این‌بار در غلظت پرفیوم طراحی شد و رایحه آن تحت تاثیر آکوردهای غالب بادام، کهربا و ادویه‌ای کمی گرم‌تر و شیرین‌تر شده است. نکته‌ جالب این است که؛ عطرهای باکارات رژ، در حال حاضر به جمع کلکسیون عطر 250 نفر از ثروتمندترین افراد کلکسیون دار دنیا پیوسته است.

قیمت بالای این محصولات به‌دلیل پروسه پیچیده‌ تولید و استفاده از طلا در آ‌ن‌ها است؛ اما مجموعه سمپل این عطرها یک انتخاب هوشمند برای اطمینان از رایحه و خریداری یک پکیج کامل است. به طور کلی عطر مردانه و زنانه‌ باکارات رژ 540 اکسترایت، دارای رایحه‌ای شرقی گل‌دار با ماندگاری فوق العاده بالایی است که به‌غیر از عناصر نامبرده شده، ردپای آکوردهای چوبی، حیوانی و چهرمغز نیز در آن به مشام می‌رسد.

بسیاری از بازیگران و خواننده‌های هالیوودی و همینطور ثروتمندترین افراد جهان از این عطر برای پوشیدن در جشن‌های باشکوه و مجلل استفاده می‌کنند. به همین دلیل پرقیوم باکارات رژ 540،اکسترایت یک عطر مجلل با قیمت نسبتا بالایی در بازار است که البته اگر شما هم دوست دارید خط بویی به جذابیت عطر افراد مشهور جهان داشته باشید، می‌توانید این عطر را در حجم‌های کوچکتر دستریز یا سمپل تهیه کنید.

ترکیب معتدل و شیرین این پرفیوم یونیسکس یک انتخاب بینظیری برای مصرف رسمی در مناسبت‌های خاص است و به‌یادماندنی‌ترین لحظات را برای شما خاطره‌انگیز می‌کند. باکارات رژ 540 اکسترایت مخصوص مردان و زنان مستقلی است که روی پای خود ایستاده‌اند و با اقتدار و توانمندی، در مسیر رفع نیازه‌های خود قدم برمی‌دارند. البته قطعا اثر نافذ عطر باکارات رژ 540 اکسترایت، قدرت درونی یک انسان اصیل را به آن‌ها یادآورد شده و در این مسیر به آن‌ها کمک می‌کند.

وقتی مقدار کمی از باکارات رژ 540 اکسترایت را بر روی نواحی گردن، پشت گوش و مچ دستان‌تان اسپری می‌کنید، رایحه‌ای شیرین از ترکیب گل‌ زعفران و بادام به مشامتان می‌خورد. استشمام رایحه این تلفیق دلنشین، حال خوب و سرزندگی درونی شما را تقدیر کرده و شما به کمک آن احساس دلبستگی و تعلق خاطر به زیبایی‌های زندگی خواهید کرد.

سپس نت‌های میانی در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه به جای روایح ابتدایی نقش می‌بندند. در لایه‌های میانی هرم بویایی این پرفیوم یونیسکس، با همنشینی گل یاسمن سفید و چوب سدر روبه‌رو می‌شوید. ترکیب تیز و شاداب این نت‌ها با تامل و دقت خاصی کنار یکدیگر چیده شده‌اند و با قدرت تمام، حسی سرشار از اعتماد به‌نفس و قدرت متکی بودن به خودتان را در وجود توانمند شما جاری می‌کند.

و در نهایت نت‌های پایانی این عطر فرانسوی با عرض اندام به‌جای روایح میانی، برای مدت زیادی ماندگار می‌شوند. در روایح پایانی، با بخشی اط اصلی‌ترین عنصر‌های‌ تشکیل دهنده؛ شامل عتبر، مشک و نت‌های چوبی برخود می‌کنیم. رایحه تک‌تک این نت‌ها در پایه هرم بویایی چرفیوم، به نوبه خود در دوام خط بوی عطر تاثیر زیادی داشته و با استشمام آن‌ها، حسی سرشار از جسارت و استقلال به شما منتقل می‌شود.

4- ادوپرفیوم کنزو جانگل له الفنت (Kenzo Jungle L Elephant EDP)

ادوپرفیوم کنزو جانگل له الفنت

خرید عطرکنزو جانگل له الفنت

ادوپرفیوم Jungle L Elephant یکی از شناخته‌شده‌ترین و پر طرفدارترین عطرهای برند هالیوودی کنزو است و به دست عطار مشهور و زبردستی به نام دومینیک روپیون (Dominique Ropion)، برای این کمپانی مشهور ساخته شد. جانگل له الفنت از دسته عطرهای شرقی تند است که به اسم اولین بوتیک کنزو در پاریس نامگذاری شد و در سال 1996 در دسترس عموم قرار گرفت.

رایحه شیرین و گرم این ادوپرفیوم مشترک، همانطور که از نامش پیداست، از بوی تند جنگل‌های شرقی زیر نور داغ و سوزان خورشید الهام گرفته است. غالب‌ترین آکوردهای آن بوی تند ادویه‌ای پرحرارت است، که در اولین لحظات اسپری کردنش به‌ خوبی حس می‌شود و این ادوپرفیوم جذاب را برای استفاده در روزهای سرد سال خصوصا در فصل زمستان مناسب می‌کند.

حضور نت‌های چوب میخک و هل، حس تلخ و ادویه ای مانندی را ایجاد می‌کنند که در کنار وانیل متعادل‌تر شده و رایحه را جدی‌تر و رسمی‌تر جلوه می‌دهند. از طرفی ماندگاری بالا و پخش بوی قوی جانگل له الفنت در جذب مخاطبانش بی‌تاثیر نبوده چراکه، رایحه آن برای بیشتر از 12 ساعت روی لباس یا بر سطح پوست‌ می‌ماند و باعث جلب توجه اطرافیان می‌شود.

جانگل له الفنت ذات قدرتمند و شجاع زنان و مردان جنگجو و مستقل را به تصویر می‌کشد و روح مبارز آن‌ها را به سمت مقاومت و درنهایت پیروزی هدایت می‌کند. وقتی مقداری از این ادوپرفیوم شگفت‌انگیز را بر سطح لباس یا محل نبض‌تان اسپری می‌کنید، در ابتدا رایحه‌ای تند از نت‌های نارنگی ماندارین، چوب میخک و زیره را استشمام می‌کنید. رایحه این نت‌ها حس تندرستی و توانمندی زیادی را به شما منتقل می‌کند.

کمی بعد نت‌های میانی به جای نت‌های ابتدایی شروع به ظاهر شدن می‌کنند. رایحه نت‌های میانی از ترکیب نت‌های ادویه‌ای و گل‌دار شگفت‌انگیزی از جمله گل ارغوان، گل یلانگ ‌یلانگ، گل گاردنیا، زیره، هل، شیرین بیان و البته نت انبه تشکیل شده است. با استشمام رایحه این نت‌ها حسی سرشار از قدرت بی‌همتا و شجاعت مطلق در وجود شما سرازیر می‌شود.

در آخرین لحظات نت‌های پایانی جای نت‌های میانی را می‌گیرند. رایحه نت‌های پایانی این ادوپرفیوم شرقی از کنار هم قرار گرفتن نت‌های وانیل و نعناع هندی با هنرمندی وصف‌ ناپذیر کهربا تشکیل شده است. با استشمام رایحه این نت‌ها احساس اعتماد به‌ نفس بیشتری خواهید کرد و برای مبارزه با هر آنچه که شر و بد است آماده می‌شوید تا در نهایت با ذات جنگجوی خود اسباب خیر و نیکی را فراهم کنید.

5- ادوتویلت وویاژ د هرمس (Voyage d Hermes EDT)

ادوتویلت وویاژ د هرمس

خرید عطروویاژ د هرمس

یکی از بهترین عطرهای مردانه و زنانه‌ای (یونیسکس) که در سال 2010 توسط برند هرمس به بازار معرفی و عرضه شد، ادوتویلت Voyage d`Hermes نام دارد. این عطر که رایحه‌ای بهاری دارد و یک عطر یونیسکس به حساب می‌آید، بیشتر مورد علاقه آقایان قرار می‌گیرد.

طراحی و فرمولاسیون این عطر توسط عطرساز مشهور و کاربلدی به اسم ژان - کلاود النا (Jean-Claude Ellena) انجام شده است. وویاژ هرمس، رایحه‌ای تند، تلخ و معتدل رو به خنکی دارد، بنابراین برای استفاده در فصل بهار یا تابستان یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود.

در تمام مدت استفاده از این عطر بوی چوب و مرکبات به مشام شما خواهد کرد. پس از اسپری کردن مقداری از ادوتویلت هرمس Voyage d`Hermes بر روی پوست یا محل نبض‌تان متوجه رایحه تند و خوشی از ترکیب لیمو ترش زرد، هل و نت ادویه‌ای خواهید شد. این ترکیب سه‌گانه‌ تند و ترش، انرژی و هیجان فراوانی را به شما و اطرافیان‌تان منتقل می‌کند.

در ادامه و پس از مدتی این نت‌ها جای خود را به نت‌های میانی خواهند داد. نت‌های میانی از ترکیب چای، نت‌ گل‌ها و نت‌ گیاهان سبز تشکیل شده‌ است. رایحه این عناصر، طراوت و تازگی را در وجود شما افزایش می‌دهد. پس از مدتی طولانی این نت‌ها جای خود را به نت‌های پایانی خواهند داد. نت‌های پایانی نیز ترکیبی گرم‌تر از نت‌های قبل و تشکیل شده از مشک و نت‌های چوبی هستند. بوی مشک و چوب در پایان این عطر، باعث افزایش اعتماد به نفس در وجود شما خواهد شد.

در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب گفته شده به حد کافی برایتان مفید واقع شده و به درک جدیدی از روایح یونیسکس رسیده باشید. اگر شما نیز دیدگاه‌ یا تجربه خاصی در استفاده از انواع عطرهای یونیسکس دارید، آن را با ما در میان گذاشته و نظرات خود را برای ما بفرستید.

۱۲۴,۱۶۵
محصولات مرتبط
باکارات رژ 540 ادو پرفیوم مردانه/زنانهMaison Francis Kurkdjian تخفیف ویژه
۴۸,۵۳۳,۰۰۰ تومان۳۱,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
سی کی وان ادو تویلت مردانه/زنانه کلوین کلاین - کلوین کلینCalvin Klein تخفیف ویژه
۳,۶۴۱,۰۰۰ تومان۲,۹۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۸
تنوع
کوییر اینتنس ادو پرفیوم مردانه/زنانه گرلنGuerlain تخفیف ویژه
۱۳,۴۰۱,۰۰۰ تومان۱۰,۸۲۶,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱ میل
سمپل
+۲
تنوع
باکارات رژ 540 اکسترایت پرفیوم مردانه زنانه-باکارات رژ 540 اکستریت میسون فرانسیس کورکجانMaison Francis Kurkdjian تخفیف ویژه
۶۰,۸۹۱,۰۰۰ تومان۴۹,۱۵۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۷۰ میل
عطر
۳۵ میل
عطر
+۶
تنوع
امبر لیدر پارفوم زنانه و مردانه تام فوردTom Ford تخفیف ویژه
۱۳,۱۶۵,۰۰۰ تومان۱۰,۰۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۱.۵ میل
سمپل
۵۰ میل
عطر
+۲
تنوع
گالووی - گلووی ادو پرفیوم مردانه/زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۱۵,۹۷۵,۰۰۰ تومان۱۳,۱۹۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
+۲
تنوع
مگاماره پارفوم زنانه و مردانه اورتو پاریسی - مگامرOrto Parisi 
۹,۳۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳ میل
دستریز
لیتون ادو پرفیوم مردانه/زنانه پرفیومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۱۶,۸۳۴,۰۰۰ تومان۱۴,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۷۵ میل
عطر
+۲
تنوع
سانتال رویال ادو پرفیوم مردانه زنانه گرلنGuerlain 
۲۰,۱۴۷,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۵
تنوع
آمبر نومد ادو پرفیوم زنانه و مردانه لویی ویتون - امبر نومید ادو پرفیوم زنانه و مردانه لویی ویتونLouis Vuitton تخفیف ویژه
۴۸,۴۹۲,۰۰۰ تومان۳۵,۸۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
سایکدلیک ادو پرفیوم مردانه/زنانه جووی پاریسJovoy Paris 
۱۷,۳۷۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
رد توباکو ادو پرفیوم مردانه/زنانه مانسراMancera تخفیف ویژه
۷,۹۸۷,۰۰۰ تومان۵,۵۸۹,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
سدرات بویس ادو پرفیوم زنانه و مردانه مانسراMancera 
۵,۳۹۰,۰۰۰ تومان
۱۲۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۶۰ میل
عطر
+۲
تنوع
گرینلی ادو پرفیوم زنانه و مردانه پارفومز د مارلیParfums De Marly تخفیف ویژه
۱۵,۶۳۴,۰۰۰ تومان۱۴,۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۲۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۱.۵ میل
سمپل
+۱
تنوع
الکساندریا 2 ادو پرفیوم مردانه/زنانهXerjoff تخفیف ویژه
۳۴,۱۹۱,۰۰۰ تومان۲۱,۷۵۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲ میل
سمپل
+۲
تنوع
اربا پورا ادو پرفیوم مردانه/زنانه زرجوفXerjoff تخفیف ویژه
۱۸,۹۵۶,۰۰۰ تومان۱۴,۸۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
کازاموراتی 1888 زرجوف ادو پرفیوم مردانه/زنانهXerjoff تخفیف ویژه
۱۴,۰۳۴,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۳۰ میل
عطر
+۲
تنوع
اینترلود بلک ایریس من ادو پرفیوم زنانه مردانه آمواجAmouage تخفیف ویژه
۱۸,۱۸۱,۰۰۰ تومان۱۳,۴۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۲.۵ میل
سمپل
+۱
تنوع
نویسنده :سارا قادری

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
بهترین عطر یونیسکس در بازار کدام است؟
پاسخ:

ادوپرفیوم الفکتیو استودیو چمبر نویر - ادوپرفیوم پرفیومز د مارلی لیتون - پرفیوم میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 اکسترایت - ادوپرفیوم کنزو جانگل له الفنت

رایحه عطر یونیسکس به چه صورت است؟
پاسخ:

حضور نت‌های چوب میخک و هل، حس تلخ و ادویه ای مانندی را ایجاد می‌کنند که در کنار وانیل متعادل‌تر شده و رایحه را جدی‌تر و رسمی‌تر جلوه می‌دهند. از طرفی ماندگاری بالا و پخش بوی قوی جانگل له الفنت در جذب مخاطبانش بی‌تاثیر نبوده چراکه، رایحه آن برای بیشتر از 12 ساعت روی لباس یا بر سطح پوست‌ می‌ماند و باعث جلب توجه اطرافیان می‌شود.

مزایای استفاده از عطر یونیسکس چیست؟
پاسخ:

عطرهای یونیسکس معمولا یا دارای رایحه‌های اسپورت هستند، یا رایحه‌ای خاص دارند که برای استفاده در مراسم‌های جدی و مهم مناسب است. بنابراین از فواید خرید این عطرها، آن است که می‌توان با خرید یک عطر پرمصرف روزانه، یا یک عطر کم مصرف خاص، یک رایحه خانوادگی و مشخص ایجاد کرد، طوری که هر وقت وارد یک جمع شدید، دیگران، خانواده شما را از روی بوی عطر مخصوص‌شان به خاطر بسپارند.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۲۴,۱۶۵ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید