یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چند ترفند برای آرایش ابرو به آسانی آب خوردن در خانه

چند ترفند برای آرایش ابرو به آسانی آب خوردن در خانه

آرایش ابرو و چشم یکی از مهمترین و زمانبرترین کار در میک آپ صورت محسوب می شوند. چه ابروهای شما به طور طبیعی باریک و کم پشت باشند و چه بخاطر زیاد زیر ابرو برداشتن، زیاد تمیز کردن ابرو، وکسینگ یا بند انداختن کم پشت شده باشند، آرایش ابرو می‌تواند در رسیدن به ابروهایی عالی و بی نقص کمک کننده باشد. با ترفندها و تکنیک های ساده، می‎توانید آرایش ابرو پهن و دلربایی داشته باشید و زیبایی چشمان خود را دوچندان کنید.

آرایش ابرو و چشم

آرایش ابرو و چشم

آرایش ابرو کمک می‌کند که ابروهای شما پرپشت دیده شوند، توجهات را به سمت چشم‌های شما می‌کشاند و قاب بندی مناسبی به چشمانتان می بخشد. یک ابروی بولد به تنهایی، می‌تواند برای داشتن ظاهری طبیعی تر عالی باشد. اما شکل ابرو می‌تواند به متعادل کردن آرایش چشم دراماتیک و شدید نیز کمک کند. یک چشم اسموکی یا خط چشم بالدار وقتی با یک ابروی جذاب و عالی تثبیت شود، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

وسایل آرایش ابرو

تعداد زیادی وسایل آرایش ابرو در بازار وجود دارند تا ابروهای خود را به وسیله آنها آرایش کنید، از آرایش ابرو با مداد گرفته تا سایه ابرو و حتی وکس و ژل.

سایه چشم یا پودر ابرو

شما می‌توانید داخل ابروهای خود را با یک سایه چشم یا پودر ابرو که تن رنگ آن همان تن رنگ ابروهایتان بوده و با رنگ موی شما هم مطابقت داشته باشد پر کنید. در صورتی که علاقمند به استفاده درست از سایه چشم هستید مقاله "آموزش سایه چشم و اصول سایه زدن با انواع سایه " را مطالعه نمایید.

آرایش ابرو بشکل حرفه ای

آرایش ابرو با مداد ابرو

مدادهای چشم برای پر کردن داخل ابروها عالی هستند. اگر از مداد استفاده می‌کنید، حواستان باشد که نوک آن همیشه تیز باشد. اگر مدادتان از نوع توییست آپ است نوعی را انتخاب کنید که نوک آن ظریف باشد.

ژل ابرو

ژل‌های ابرو کاربردها و دستورالعمل‌های مختلفی دارند. اما اکثرا برای تیره کردن و شکل دادن به موهای ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وکس ابرو

وکس ابرو قدرت نگه دارندگی بالایی دارد و واقعا می‌تواند موهای ابرو را به شکلی که می‌خواهید در آورد. وکس و ژل ابروی شفاف می‌توانند ابروها را به صورت توپر نشان دهند، در حالیکه ریمل ابرو به ابرو هم شکل می‌دهد و هم رنگ.

اسپولی

اگر محصول شما براش ابروی خودش را ندارد، حتما یک براش اسپولی ابرو یا یک اسپولی ریمل تمیز به آن اختصاص دهید تا به وسیله آن، توده چسبنده حاصل از مواد آرایشی اضافه را از روی ابرو برداشته و ابروهایی که با مواد آرایشی پر شده است را سبک تر کنید.

آرایش ابرو به ساده ترین روش

نحوه انتخاب درست رنگ ابرو

در زمان انتخاب رنگ ابروی مناسب، مهم است که از رنگ مویی که دارید، خیلی دور نشوید. مسلما رنگ انتخابی در آرایش ابرو مشکی با آرایش ابرو بلوند خیلی فرق دارد و تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی خواهد گذاشت.

پیشنهاد ما این است که یا یک تا دو سایه روشن تر از رنگ موها و یا یک تا دو سایه تیره تر از آنها را انتخاب کنید. برای دادن بعد بیشتر به کمان‌ها، همیشه می‌توانید سایه‌ها را با هم ترکیب و هماهنگ کنید تا اینکه بخواهید فقط از یک رنگ استفاده کنید.

شما می‌توانید به راحتی این رنگ را با استفاده از پودر و مداد ابرو به ابروها بزنید. یا به جای آن می‌توانید از یک کیت ابرو استفاده کنید که شامل تمام چیزهایی می‌شود که برای سریع رسیدن به ابروهایی مرتب و مشخص لازم است. این ترکیب سایه‌ها و محصولات کمک می‌کند ابروها طبیعی تر به نظر برسند و نه غیر طبیعی و انگار که روی آنها نقاشی کشیده ایم.

موی بلوند

اشتباه رایج این است که وقتی فرد موی روشن تری دارد، به سمت رنگ موهای تندتری برای ابروهای خود می‌رود. کنتراست زیاد همیشه هم جذاب نیست و می‌تواند به شما یک ظاهر ناهماهنگ و ناموزون بدهد. به جای آن، هدف ما انتخاب رنگ ابرویی است که به تن اصلی مو (تیره ترین تن) از همه نزدیک تر باشد و پس از آن استفاده از همان رنگ سایه برای ابروها.

موی قهوه ای

افرادی که موی قهوه ای رنگ دارند، می‌توانند یک رنگ قهوه ای در چهارچوب یک یا دو سایه از تیره ترین قسمت‌های موی خود را انتخاب کنند. همچنین این افراد می‌توانند در صورت تمایل به داشتن ابروهایی با نمای مشخص تر، ابروهای تیره را انتخاب کنند. با این حال اگر می‌خواهید ابروی شما ظاهر طبیعی ‌تری داشته باشد، توصیه می‌شود که کمی روشن ‌تر از تن اصلی را انتخاب کنید.

موی مشکی یا قهوه ای تیره

اگر موی شما مشکی یا قهوه ای تیره است، توصیه نمی‌شود که همان رنگ را برای ابروی خود انتخاب کنید. در بعضی موارد، رنگ تیره ممکن است مصنوعی به نظر برسد. در عوض، انتخاب بهتر، یک سایه قهوه ای متوسط یا دودی بر اساس سلیقه خودتان است.حتی در حین آرایش ابرو مشکی نیز باید توجه زیادی به انتخاب رنگ داشته باشید، زیرا هر چه رنگ انتخابی به رنگ موی ابروتان نزدیک تر باشد طبیعی تر و زیباتر جلوه خواهد کرد.

موی قرمز یا خرمایی

افرادی که موی قرمز یا نارنجی دارند، نباید رنگ ابرو و موی خود را با هم مچ کنند. این رنگ‌ها به طرز نامناسبی ابروها را برجسته و تابلو می‌کنند. به جای آن، باید تن رنگ‌های سرد را انتخاب کنند که به ابروها ظاهر مشخص و گرمی می‌دهد و با رنگ موی آنها نیز هارمونی دارد.

شما می‌توانید تغییراتی در مورد ته رنگ پوستتان انجام دهید و از پالت تن‌ رنگ‌های سرد، گرم و خنثی، یک رنگ ابروی مناسب انتخاب کنید. گزینه‌های مختلفی وجود دارند. مثل ابروهای نیمه دائم و تکنیک‌های تاتوی ابرو.

این تکنیک‌ها کمک می‌کنند که به ابروهایی عالی دست پیدا کنید. رنگ ابرو ویژگی است که باید با دقت به آن رسیدگی شود زیرا توجه فوری ببینده را به خود جلب می‌کند و همچنین دیگر ویژگی‌های صورت را تشدید کرده و آن‌ها را بیشتر نشان می‌دهد‌.

انتخاب رنگ ابرو بر اساس تن پوست

انتخاب رنگ ابرو بر اساس تن پوست

برای انتخاب رنگ ابروی صحیح، لازم است ته رنگ پوست را تشخیص دهیم. افرادی که ته رنگ صورتی دارند که پوستشان به راحتی می‌سوزد اما سریع برنزه نمی‌شوند، در سمت سرد طیف قرار می‌گیرند. این افراد می‌توانند رنگ ابروهای سرد را انتخاب کنند.

افرادی که ابروهایی با ته رنگ زیتونی یا زرد دارند و به راحتی برنزه می‌شوند، می‌توانند رنگ‌های گرم را برای ابروهای خود انتخاب کنند. افرادی که ترکیبی از ته رنگ‌های سرد و گرم را دارند، در قسمت خنثای طیف قرار می‌گیرند و می‌توانند هم رنگ ابروهای سرد و هم رنگ ابروهای گرم را انتخاب نمایند.

نحوه آرایش ابروها: راهنمای گام به گام

در این قسمت، نحوه آرایش ابروها به صورت گام به گام و با استفاده از مداد و پودر ابرو و اسپولی توضیح داده شده است.

1- آرایش ابرو با مداد ابرو

اگر ابروهای باریکی دارید یا بین ابروهایتان جاهای خالی بدون مو وجود دارد، می‌توانید با یک مداد شروع کنید که استفاده از آن باعث می‌شود کنترلتان در طراحی ابروها بیشتر شده و این امکان فراهم گردد که به راحتی داخل موهای ابرو و جاهایی که مو ندارد را پر کنید.

با پر کردن تمام نواحی کم پشت در اطراف کمان شروع کرده و به سمت دم ابروها پیش بروید. از ضربات کوتاه در جهت رویش موهای ابرو استفاده کنید. در صورت نیاز، گوشه‌های داخلی را با حرکات رو به بالا و رو به بیرون پر کنید. برای کمک به پیدا کردن شکل ابرو از استنسیل ابرو استفاده کنید یا اینکه ابروها را با توجه به شکل طبیعی خودشان پر نمایید.

آرایش ابروها بشکل اصولی

2- پودر ابرو

برای تکمیل کاری که با مداد ابرو انجام دادید، از پودر ابرو و یک براش زاویه دار استفاده کنید تا با حرکات رفت و برگشتی براش در جهت رویش موی ابرو، جاهای خالی پر شوند. همچنین می‌توانید از پودر ابرو به جای مداد استفاده کنید تا ظاهر ابرو ظریف تر به نظر آید.

3- اسپولی

برای بیرون کشیدن چسبندگی‌های مواد آرایشی حاصل از مداد و پودر که روی ابرو توده شده ‌اند، موهای ابرو را با یک اسپولی تمیز شانه کنید.

4 نکته برای شکل دادن به ابروها

  1. همیشه از قسمت داخلی ابرو به سمت انتهای آن کار کنید و به آرامی به سمت بالا و بیرون ابروها و با دنبال کردن رویش طبیعی مو براش بکشید.
  2. بعد از پر کردن ابروها با پودر یا مداد، برای پخش و محو کردن هر خط غیر طبیعی و زمختی، ابروها را با یک اسپولی براش کنید.
  3. اگر ابروها بیش از حد پر یا بیش از اندازه تیره شده‌ اند، مقدار خیلی کمی پودر صورت را با یک اسپولی روی ابروها براش کنید تا رنگ روی ابرو را پخش کند.
  4. قسمت داخلی ابرو باید با گوشه داخلی چشم در یک خط قرار بگیرد و کمان آن باید سه چهارم عرض چشم باشد. زمان مشخص کردن دم ابرو، جهت طبیعی ابروها را دنبال کنید.

بهترین آرایش برای ابرو

بهترین آرایش برای ابروهای کم پشت چیست؟

بهترین وسایل آرایش ابرو برای ابروهای کم پشت، پودر، پماد و مداد ابرو است. اینکه کدام مورد را انتخاب کنید بستگی به این دارد که می‌خواهید ابروهایتان چقدر ضخیم و پرپشت شود. با استفاده از یک براشِ ابروی مورب و پماد می‌توانید به راحتی رنگ و ... به نواحی بدون مو اضافه کنید. فقط حتما از ضربات سریع و کوتاه و در جهت رویش موی ابرو استفاده کنید تا تقلیدی از ابروهای طبیعی شود.

سپس اگر می‌خواهید سنگ تمام بگذارید، یک ژل ابروی رنگی می‌تواند خیلی سریع، کمان نازک ابروهایتان را پرتر نشان دهد. از آن بهتر، ژل، موهای ابرو را در جای خود ثابت می‌کند. بنابراین در طول روز پخش و جابه جا نمی‌شوند.

دقت کنید که در آرایش ابرو دخترانه زیاد از پودر و سایه استفاده نکنید زیرا آرایش ابرو دخترانه هرچه ساده ‌تر و ملیح تر باشد، شیک تر و جذاب تر خواهد بود.

نکات مهم برای داشتن بهترین آرایش ابرو و چشم

به دنبال محصولات ابروی مناسب باشید

وقتی بحث محصولات ابرو پیش می‌آید، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. به همین علت اطمینان یافتن از محصولات مورد استفاده، از اهمیت زیادی برخوردار است. پس اول از همه فکر کنید که چه هدفی برای ابروهای خود دارید. آیا قصدتان این است که نقاط کم پشت تر ابرو را پر کرده و وضوح آنها را بیشتر کنید؟ برای این کار، یک پودر ابرو و یک براش زاویه دار بردارید.

آیا سعی دارید که به ابروهایتان یک کمی شکل داده و موهای آن را شانه کنید؟ روی ابروها را یک ژل ابروی سبک بزنید. مطمئن نیستید که چه محصولی را می‌خواهید یا لازم دارید؟ نگران نباشید و چند محصول مختلف را امتحان نمایید. هیچ درست و غلطی وجود ندارد. بنابراین روی یافتن محصولاتی که برای شما مناسب تر هستند تمرکز کنید.

ابرو را با استنسیل ابرو شکل دهید

اگر از محصولات ابرو بدون استفاده از ابزار و فقط با کمک دست استفاده می‌کنید و حس می‌کنید ابرو یک مقداری غیر ماهرانه آرایش می‌شود، باید استنسیل ابرو را امتحان کنید. با استفاده از یک الگوی کوچک که آن را روی ابروها می‌چسبانید یا نگه می‌دارید، می‌توانید از رنگ شدن خارج از خطوط ابروها با پودر، مداد یا ژل ابرو جلوگیری نمایید.

این استنسیل‌ها طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند. من استنسیل‌های آناستاسیا بورلی هیلز و آردل برو پرفکشن را دوست دارم. استنسیل‌ها برای تجربه داشتن ابروهایی با ظاهر جدید مثل ابروهای درشت تر یا ابروهای صاف هم عالی هستند.

ساده ترین روش آرایش ابرو

محصولات ابرو را با حرکات آهسته و سبک بزنید

بسیار خب، لطفا لطفا لطفا، ابروهایتان را فقط با یک حرکت و به صورت زمخت و ضخیم از هیچ محصول ابرویی پر نکنید. اینجا خطوط ظریف و مویی شکل هدف ماست. بنابراین باید از ضربات آهسته و آرام در جهت رویش مو استفاده کنید.

حالا فرقی نمی‌کند که در حال استفاده از پودر ابرو هستید یا براش زاویه دار یا یک مداد ساده‌. با انجام این کار، بهترین نتیجه که به ابروی واقعی شبیه باشد به دست خواهد آمد.

مواظب دم ابروی خود باشید

بیش از حد کشیده کردن ابروها می‌تواند باعث ایجاد یک ظاهر آویزان و افتاده برای ابروها شود و صورت را به سمت پایین کشیده و ظاهر شما را کمی غمگین نشان دهد. ابروها به طور طبیعی در جایی که صورت را به سمت بالا و بیرون لیفت می‌کند به پایان می‌رسند و شما باید این زاویه را حفظ کنید.

برای اندازه گیری محلی که دم ابرو باید به آنجا ختم شود، یک مداد ابرو را به طور مورب کنار پره بینی خود گذاشته و پره بینی را با گوشه خارجی چشم خود در یک راستا قرار دهید. محلی که مداد به استخوان ابرو می‌خورد، جایی است که انتهای ابرو باید در آنجا ختم شود یا جایی که ابرو را می‌توان تا آنجا امتداد داد، بدون اینکه ابرو، غیر طبیعی به نظر برسد.

یک کمان درست و مناسب برای ابروی خود ایجاد کنید

کمان بیش از حد نوک تیز برای ابروها، شخص را به شدت عصبانی یا متعجب نشان می‌دهد. بنابراین اگر کمان مادرزادی ابروهای شما بلند نیست و می‌خواهید کاری کنید که کمان ابروی شما به طور نامحسوسی بلندتر به نظر برسد، یک مداد ابرو را به طور مورب کنار پره بینی خود نگه داشته و آن را با مرکز چشم در یک راستا قرار دهید.

این نقطه روی ابرو، نقطه ای است که هر کمانی به طور طبیعی باید به آنجا برسد. در مرحله بعد، یک براش اسپولی بردارید تا به کمک آن، موهای ابرو را به سمت پایین شانه کنید. سپس با محصول ابروی انتخابی خود (اینجا یک مداد و یک لایت تاچ ضروری هستند)، شکل ابروی خود را کمی اصلاح کرده و در جایی که کمان طبیعی ابرو باید باشد، یک انحنای نسبی به شکل کمان ایجاد کنید.

در نهایت، موهای ابرو را با اسپولی به عقب پوش دهید تا موهای ابرو به خوبی در محل خودشان قرار گرفته و کمان ابرو طبیعی به نظر برسد.

هرگونه خطوط زمخت و نازیبا را پاک کنید

طرح ریزی شکل ابروها با مداد و پخش نکردن اثر آن خطوط می‌تواند نشانه و گویای این مطلب باشد که انگار روی آنها نقاشی شده است. یک راه حل سریع برای این مشکل چیست؟ ابروها را با حرکات و ضربات مویی شکل و ظریف شکل دهید، صرف نظر از اینکه از مداد استفاده می‌کنید یا از براش زاویه دار ابروی آغشته به پودر ابرو یا از ژل ابرو، پس از آن با استفاده از اسپولی هر جور رنگ اضافی یا خطوط کلفت و غیر طبیعی را با حرکات رو به جلو و عقب از بین ببرید و محو کنید.

آرایش ابرو

به ابروهای خود کمی شکل دهید

الان ابروهای بزرگ و براش خورده مرتب مد هستند. بنابراین به آن نوع ابرو کاری ندارم. چیزی که الان دارم در موردش صحبت می‌کنم، ابروهای بی ‌شکلی هستند که به کمک یک شکل‌دهی و آرایش ساده به وسیله براش، واقعا می‌توانند ساختار بیشتری به چهره بدهند. وقت این را ندارید که پیش یک متخصص ابرو بروید؟ از شکل طبیعی ابروهای خود استفاده کرده و برای داشتن یک کمان کامل، هر گونه موی اضافه ‌ای را که خارج از شکل طبیعی ابروهایتان است با موچین بکنید.

مراقب نقاط کم پشت تر ابروهایتان باشید

اگر بخاطر برداشتن بیش از حد ابروهایتان در گذشته لطمه دیده اید، باید بگویم که اشکالی ندارد، من هم مثل شما بوده ام. بدانید که تنها نیستید. برای پوشاندن مناطق تنک و کم پشت ابرو، جاهای خالی آن را با پودر ابرو و یک براش زاویه دار پر کنید یا یک مداد ابرو انتخاب کنید.سپس ابروها را با ریمل ابرو آراسته و آرایش کنید. در اینجا می‌توان از ریمل بدون رنگ یا ریمل رنگ‌دار استفاده کرد. در صورتی که مایل به استفاده صحیح از ریمیل هستید مقاله "طریقه استفاده صحیح از انواع ریمل مژه" را مطالعه نمایید.

برای زیر ابروها از کانسیلر استفاده کنید نه هایلایتر

طراحی ابرو با هایلایتر باعث می‌شود که کمان ابروها بیش از حد برجسته شده و توجه را به خود جلب کند. به جای آن، از یک کانسیلر استفاده کنید که یک سایه از تناژ پوستتان روشن تر باشد. با این کار ناحیه ابرو را روشن می‌کنید در عین حال که هنوز هم کاملا طبیعی دیده می‌شود.

مواد را کم کم بزنید و سپس آن را پررنگ تر کنید

به این حرف اعتماد کنید که اضافه کردن و پررنگ کردن محصول آرایشی همیشه آسانتر است تا پاک کردن آن. پس ابروی خود را آرام آرام شکل دهید. راه حل دیگر برای اینکه ابروها تیره تر شوند ولی هنوز طبیعی به نظر بیایند چیست؟ نه با زدن محصول ابروی بیشتر به روی آن.

اگر روی ابرو، جای بدون مو دارید و می‌خواهید داخل آن را پر کنید، این یک چیز است‌، اما اگر فقط می‌خواهید رنگ موی کل ابرو را تیره تر کنید و به آن عمق ببخشید، بهترین گزینه، ریمل ابرو است که می‌توانید آن را به آرامی روی ابرو بکشید. این کار تاثیر فوق العاده تر و بهتری داشته و با این حال ظاهر قابل باور و طبیعی به ابروها می‌دهد.

محصولات ابرو را از وسط ابرو بزنید

اگر فکر می‌کنید تنها کافی است که کمان ابرو را در قسمت ابتدایی ابرو بالاتر ببرید، از کمان ابرو شروع کرده و به سمت پل بینی بروید. به این ترتیب، زمانی که به ابتدای ابرو می‌رسید، کمترین مقدار از محصول آرایشی باقی مانده است که باعث می‌شود ابرو طبیعی تر و واقعی تر به نظر برسد.

پس از آن، از همان محصول روی دم ابرو استفاده کنید تا شکل ابرو نامتقارن نباشد. دقت کنید در آرایش ابرو پهن زیاد از رنگ‌های جیغ استفاده نکنید و حجم رنگ زیادی بر روی موهای ابروی خود باقی نگذارید.

رنگ‌های ابرو را با هم ترکیب کنید

انتخاب رنگ نادرست برای پر کردن داخل ابروها، اشتباه دیگری است که می‌توانید در نتیجه آن، ابروهای خود را تابلو کنید. در پیدا کردن رنگ و سایه درست برای ابرو مشکل دارید؟ سعی کنید از دو تن مختلف برای پر کردن داخل ابروها استفاده کنید.

اگر رنگ موهای ابروی شما قرمز است، از یک لایه رنگ خاکستری مایل به قهوه ای و یک لایه رنگ خرمایی استفاده کنید تا به ابروهای خود بعد بدهید.

آرایش اصولی ابرو

همیشه محصولات زده شده روی ابرو را با هم ترکیب کنید

این مرحله یکی از مهمترین مراحل در ایجاد کمان‌هایی با ظاهر طبیعی است. یک راه آسان برای پر کردن ابروها، کشیدن یک خط زاویه دار در زیر ابرو و از ابتدای آن به وسیله مداد ابروست و سپس استفاده از یک براش اسپولی برای پخش کردن این خط به سمت بالا و به داخل ابرو.

تنها مشکل آن این است که نباید فراموش کرد رنگ مداد با رنگ داخل ابرو کاملا ترکیب شود، وگرنه خیلی زمخت و غیر طبیعی به نظر خواهد رسید.

حتما قبل از آرایش، ابروهای نامرتب را اصلاح کنید

اگر ابروهای نامرتب و پخشی داشته باشید، مسلما نمی‌توانید بهترین میک آپ ابرو را انجام دهید. ابتدا لازم است ابروهای‌تان را اصلاح و مرتب کنید. در ادامه روش اصلاح کردن ابرو در خانه را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید از ابتدا تمام مراحل را به سادگی در خانه انجام دهید. اگر فکر می‌کنید این کار برایتان سخت است با دیدن فیلم آرایش ابرو و اصلاح آن در خانه می‎توانید این کار را نیز آموزش ببینید.

چگونه ابروهایتان را در خانه اصلاح کنید

قبل از این که به شما بگوییم چگونه ابروهایتان را بردارید، باید بگوییم که آیا اصلاح ابروها ضروری است یا نه. جواب کوتاه به این سوال بله است! اصلاح ابروها نه تنها ظاهر مرتب تری به شما می‌دهد بلکه به تمیز نگه داشتن ابروها بین جلسات اصلاح ابرو کمک می‌کند (چه خودتان با موچین ابروهایتان را بر می‌دارید و یا آرایشگر با وکس آن‌ها را اصلاح کند).

اصلاح منظم ابروها مانع از بیرون زدن برخی از تارهای ابرو به صورت رندوم می‌شود و مسلما هیچ کسی هم نمی‌خواهد که چنین اتفاقی بیفتد.

هر چند وقت یکبار باید ابروهایتان را اصلاح کنید؟

به طور کلی بهتر است هفته ای یکبار ابروهایتان را اصلاح کنید. اگر قرار ملاقات یا برنامه ای در پیش دارید، قبل از آن فورا ابروهایتان را اصلاح کنید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید ابروهایتان بیشتر رشد کنند، بین جلسات اصلاح فاصله بیشتری بیندازید.

مراحل برداشتن ابرو

1- اول اجازه دهید که ابروهایتان پر بشن

در حال حاضر ابروهای خیلی نازک، ترند و مد نیستند پس قبل از این که آن‌ها‌ را اصلاح کنید اجازه دهید که رشد کنند. قبل از این که یاد بگیرید چگونه ابروهایتان را اصلاح کنید، به ابروهایی نسبتا پر نیاز دارید که بتوانید بهترین نتیجه را ببینید.

2- بند انداختن ابروها را مد نظر داشته باشید

اگر بخواهم صادقانه بگویم بهترین روش برای ارتقا و بهتر کردن شکل طبیعی ابرو، بند انداختن است. برعکس وکسینگ (موم انداختن)، که برای موزدایی از نواحی بزرگ پوست مثل پاها یا خط بیکینی عالیست، بند انداختن خیلی دقیق و ظریف می‌باشد.

اساسا بند انداختن ابرو به این صورت است که یک نخ تاب خورده را برداشته و با استفاده از آن، به آرامی مو را از فولیکول بیرون می‌کشیم. این نشان می‌دهد که با بند انداختن، می‌توان موهای خیلی کوتاه یا ظریفی که با وکسینگ برطرف نمی‌شوند را موزدایی کرد و چون بند انداختن روی پوست فشار وارد می‌کند، حتی می‌تواند موهای زیر پوستی را هم به سمت بالا کشیده و آنها را گرفته و بیرون بکشد.

ضمنا برای این کار حتما باید مهارت کافی وجود داشته باشد، پس بهتر است همیشه قبل از اینکه خودتان بخواهید این کار را انجام دهید، پیش یک متخصص بروید.

2- تهیه ابزار مناسب اصلاح

اولین مرحله برای یاد گرفتن نحوه درست اصلاح ابروها چیست؟ داشتن ابزار مناسب برای اصلاح ابرو.

به شما پیشنهاد می‌دهیم که با این ابزار شروع کنید: براش اسپولی، قیچی ابرو و موچین. از یک براش اسپولی برای شانه زدن ابروها و مرتب کردن آن ها استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که ابرو‌ها را در جهت رویش مو‌ها شانه می‌کنید.

شانه زدن ابروها در خلاف جهت رویش موها باعث نامرتب و به هم ریخته شدن آن‌ها می شود. مسلما نمی‌خواهید ابروهایتان چنین حالتی داشته باشند پس این کار را انجام ندهید. شانه زدن ابروها در جهت رویش موها، اصلاح ابروها را آسان تر می‌کند.

یک قیچی ابرو (با تیغه های کوتاه و صاف) برای اصلاح ابروها ضروری است چون به شما این امکان را می‌دهد که به طور دقیق ابروهای بلندی که خیلی رشد کرده اند را اصلاح کنید و در آخر می‌توانید از موچین برای اصلاح موهای بیرون زده ابرو و تمیز کردن گوشه‌های ابرو استفاده کنید.

انتخاب شکل و حالت ایده آل ابروها

3- انتخاب شکل و حالت ایده آل ابروها

قبل از این که ابروهایتان را اصلاح کنید، بهتر است تصمیم بگیرید که می‌خواهید به آن‌ها چه شکلی بدهید. مشخص کردن محل دقیق نقاطی که می‌خواهید ابروها از آن جا شروع و به آن جا ختم شوند از استرس پروسه اصلاح ابرو می‌کاهد.

نمی‌دانید آرایش ابرو و چشم را از کجا شروع کنید؟ یک ترفند برای پیدا کردن محل آغاز ابروها این است که یک قلم ابرو را به صورت عمودی در قسمت میانی هر یک از سوراخ‌های بینی قرار دهید. وقتی این کار را انجام دادید، محل شروع ابرو را به دقت با مداد مشخص کنید.

خب حالا مداد را به سمت بیرون عنبیه چشم بچرخانید. این قسمت قوس ابرو را نشان می‌دهد، این نقطه را نیز علامت بزنید. مداد را بچرخانید تا زمانی که با گوشه بیرونی چشم تلاقی پیدا کند تا نقطه انتهایی ابرویتان را پیدا کنید. درست مثل آب خوردن!

اصلاح درست ابروها

4- با حرکات آهسته قیچی‌های کوتاه بزنید:

برای اصلاح ابروها هیچ راهی بهتر از این نیست که با دقت، قیچی‌های کوتاه بزنید. به ما اعتماد کنید، بهتر است کم کم ابروها را قیچی کنید چون اگر یکباره آن‌ها را کوتاه کنید ممکن است اشتباه برگشت ناپذیری انجام دهید، برای مثال ابروهایتان را خیلی کوتاه کنید.

با شانه اسپولی، موهای قسمت تاج ابرو را شانه بزنید. سعی کنید حرکات تان به سمت بالا باشند. سپس از قیچی ابرو برای کوتاه کردن مقدار کمی از بالای ابرو استفاده کنید بدون این که به فرم طبیعی ابرو دست بزنید. ابروها را در جهت رشد طبیعی شان شانه بزنید و موهایی که بیرون زده اند یا خیلی بلندند را کوتاه کنید.

به یاد بسپارید: هر چه برش‌های کوتاه تری بزنید بهتر است. برای این که خرابکاری نکنید در هر حرکت تنها مقدار کمی از ابرو را کوتاه کنید.

5- آماده شدن برای برداشتن ابروها:

هنوز برای استفاده از موچین زود است. برداشتن موهای ابرو می‌تواند به پوست تان صدمه بزند، پس با استفاده از روغن‌های مخصوص پوست و استعمال آن‌ها اطراف ابروها، پوست تان را برای اصلاح آماده کنید. این کار پوست و فولیکول‌های مو را چرب نگه می دارد و مانع از شکنندگی تارهای ابرو می‌شود.

علاوه بر این، استفاده از روغن‌های مخصوص از حساسیت پوست کم می‌کند پس احتمال ظهور جوش بعد از اصلاح پایین می‌آید. فکرش را بکنید بعد از یک جلسه اصلاح ابرو هیچ قرمزی و سوزشی را تجربه نکنید، حتی فکرش هم رضایت بخش است.

نکته:

اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که از چه روغنی برای پوست صورت تان استفاده کنید ما سرم درخشان pixi شبانه (Pixi Overnight Glow Serum) را به شما پیشنهاد می‌‌دهیم. این سرم حاوی عصاره آلوئه ورا و خیار است که به التیام بخشیدن سوزش و حساسیت پوست کمک می‌کند. این سرم حاوی ویتامین‌های A، C و E است که بعد از استفاده به تغذیه پوست و روشن کردن آن کمک می‌کند. علاوه بر مزایایی که این سرم برای پوست دارد، احتمال بروز لکه‌های قرمز روی پوست را نیز کاهش می‌دهد.

6- موهای زائد و پراکنده ابرو را تمیز کنید

درست مثل قیچی کردن، برداشتن ابروها هم باید به آرامی انجام شود. برای این که اصلاحی بدون درد داشته باشید، پوست اطراف ابرو را با دو انگشت بکشید تا صاف شود و ابروها را در جهت رویش موها بردارید. با موهای زائد در قسمت زیرین تاج ابرو شروع کنید و این کار را تا زمان رسیدن به انتهای ابرو ادامه دهید. هر چند دقیقه یکبار دست نگه دارید و ببینید که از نتیجه به دست آمده راضی هستید یا نه.

می‌توانید برای واضح تر دیدن ابروها، هنگام اصلاح از آینه بزرگنما استفاده کنید. اما فراموش نکنید که هر چند دقیقه یکبار دست نگه دارید و در یک آینه عادی خودتان را نگاه کنید تا مطمئن شوید که ابروهایتان همان شکلی هستند که می‌خواستید. توصیه ما چیست؟ عجله نکنید و برای اطمینان از این که در جهت درست ابروها را بر می دارید هر چند دقیقه یکبار به خودتان استراحت بدهید.

اگر استفاده از موچین برای شما موثر نیست شاید دلیلش این است که ابروهایتان ضخیم و بی‌ نظم هستند. وقتی صحبت از نحوه درست برداشتن ابروها می‌شود هیچ قاعده سریع یا سختی وجود ندارد اما اگر خواستید می‌توانید از وکس داغ ابرو برای راحت تر شدن کار استفاده کنید. البته به یاد بسپارید که کنترل وکس می‌تواند کمی دشوارتر باشد.

7- تسکین دادن سوزش پوست:

آیا با وجود تمام اقداماتی که از قبل انجام دادید باز هم پوست تان بعد از اصلاح دچار حساسیت و سوزش می‌شود؟ ‌از ژل تسکین دهنده برای برطرف کردن این سوزش استفاده کنید.

نکته: پیشنهاد ما چیست؟ از ژل 92% آلوئه ورا استفاده کنید. این محصول موثر سرشار از ویتامین‌هایی است که به تسکین دادن حساس ترین پوست‌ها کمک می‌کنند. به علاوه این ژل به عنوان یک مرطوب کننده، ماسک مو و ماسک صورت هم عمل می‌کند. حداقل تا 6 هفته بعد ابروهایتان را برندارید و دوباره این چرخه را تکرار کنید تا ابروهایی با شکل زیبا داشته باشید.

آرایش اصولی ابرو

8- در صورت لزوم نقاط خالی را پر کنید:

خب حالا که می‌دانید چگونه به درستی ابروهایتان را اصلاح کنید با پر کردن قسمت‌های خالی می‌توانید ظاهری زیباتر به آن‌ها بدهید. از مداد ابروی مورد علاقه تان برای پر کردن این فواصل استفاده کنید سپس با یک براش اسپولی آن را پخش کنید تا ظاهری طبیعی به ابروها بدهید.

اگر فکر می‌کنید این کار برایتان سخت است، براحتی می‌توانید با دیدن فیلم آرایش ابرو و چشم بهترین میک آپ صورت را انجام دهید و در مهمانی ها بدرخشید.

۱۱۲,۴۶۵
محصولات مرتبط
مداد ابرو جامد بمب بروز میکروشید ضد آب هدی بیوتیHuda Beauty 
۲,۱۱۴,۰۰۰ تومان
1 - Warm Blonde
1 - Warm Blonde
3 - Caramel Blonde
3 - Caramel Blonde
2 - Neutral Blonde
2 - Neutral Blonde
+۵
تنوع
مداد حالت دهنده ابرو مدل تراینگل میکاپ فکتوریMakeup Factoryامکان ارسال فوری
۲,۴۱۱,۰۰۰ تومان
Taupy Brown | 07
Taupy Brown | 07
Dark Umber | 12
Dark Umber | 12
×Light Ash | 04
Light Ash | 04
+۱
تنوع
مداد پودری شکل دهنده ابرو لانکومLancome 
۳,۹۱۰,۰۰۰ تومان
02 Dark Blonde
02 Dark Blonde
05 Chestnut
05 Chestnut
08 Dark Brown
08 Dark Brown
مداد ابرو جامد کهل ضد حساسیت شنل - چنلChanel 
۳,۴۵۷,۰۰۰ تومان
69 CLAIR
69 CLAIR
64 GRAPHITE
64 GRAPHITE
62 AMBRE
62 AMBRE
+۱
تنوع
مداد ابرو پودر مجسمه سازی ماندگاری بالا شنل - چنلChanel 
۳,۳۹۳,۰۰۰ تومان
60 Noir Cendré
60 Noir Cendré
40 Brun Cendré
40 Brun Cendré
10 Blond Clair
10 Blond Clair
+۱
تنوع
مداد ابرو جامد دقیق بدون پخش شدگی شنل - چنلChanel 
۳,۱۳۳,۰۰۰ تومان
71 BLACK JADE
71 BLACK JADE
69 GRIS SCINTILLANT
69 GRIS SCINTILLANT
66 BRUN CUIVRÉ
66 BRUN CUIVRÉ
+۴
تنوع
نویسنده :فرزانه پاشایی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
آرایش ابرو چه اهمیتی دارد؟
پاسخ:

آرایش ابرو کمک می‌کند که ابروهای شما پرپشت دیده شوند، توجهات را به سمت چشم‌های شما می‌کشاند و قاب بندی مناسبی به چشمانتان می بخشد. یک ابروی بولد به تنهایی، می‌تواند برای داشتن ظاهری طبیعی تر عالی باشد. اما شکل ابرو می‌تواند به متعادل کردن آرایش چشم دراماتیک و شدید نیز کمک کند.

مداد ابرو چیست؟
پاسخ:

مدادهای چشم برای پر کردن داخل ابروها عالی هستند. اگر از مداد استفاده می‌کنید، حواستان باشد که نوک آن همیشه تیز باشد. اگر مدادتان از نوع توییست آپ است نوعی را انتخاب کنید که نوک آن ظریف باشد.

ژل ابرو چیست؟
پاسخ:

ژل‌های ابرو کاربردها و دستورالعمل‌های مختلفی دارند. اما اکثرا برای تیره کردن و شکل دادن به موهای ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در زمان انتخاب رنگ ابرو به چه چیزی توجه کنیم؟
پاسخ:

در زمان انتخاب رنگ ابروی مناسب، مهم است که از رنگ مویی که دارید، خیلی دور نشوید. مسلما رنگ انتخابی در آرایش ابرو مشکی با آرایش ابرو بلوند خیلی فرق دارد و تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی خواهد گذاشت.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۱۲,۴۶۵ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید