یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
واکس مو (hair wax) چیست؟ 16 کاربرد واکس مو + طرز استفاده

واکس مو (hair wax) چیست؟ 16 کاربرد واکس مو + طرز استفاده

اکثر خانم‌ها و آقایان علاوه بر اهمیت دادن به زیبایی لباس خود به موهایشان هم اهمیت زیادی می‌دهند. داشتن موهای مرتب و آراسته سبب افزایش اعتماد به نفس افراد می‌شود. از این رو همواره آقایان و خانم‌های شیک پوش به دنبال راهی برای زیباتر کردن موهایشان هستند. یکی از محصولات آرایشی که استفاده از آن باعث خوش حالتی و درخشندگی موها می‌شود واکس مو است. اما واکس مو برای چیست؟ واکس مو نیز مانند ژل و موس مو یک محصول آرایشی و بهداشتی است که برای حالت دادن به موها استفاده می‌شود.

این محصول آرایشی حاوی واکس و موم است که به نگه‌داری بیشتر حالت موها کمک می‌کند. در نتیجه امروزه این محصول از محبوبیت زیادی برخوردار است و طرفداران بسیاری دارد. واکس مو بیشتر برای آقایانی که موهای کوتاهی دارند کاربرد دارد و بر خلاف موس و ژل مو، روی موهای خشک نیز قابل استفاده است. واکس مو برای افرادی که موهای چربی دارند بسیار مناسب است و بلافاصله بعد از استفاده خشک می‌شود و موها را درخشان و ثابت می‌کند.

واکس مو در مقایسه با عوارض ژل مو که حاوی مقدار بیشتری الکل است، حالت‌دهنده کاربردی‌تری است و موها را کمتر خشک می‌کند. واکس مو انواع گوناگونی دارد و هر کدام از آن‌ها دارای ساختار و غلظت‌های متفاوتی هستند. آقایانی که دوست دارند موهایشان را رو به بالا شانه کنند و در همان حالت ثابت نگه‌دارند، می‌توانند از واکس مو استفاده کنند. واکس مو با چسباندن تارهای مو به یکدیگر، بافت طبیعی به موها می‌دهد و به کمک آن می‌توانید مدل مویی شبیه به بازیگران مشهور سینما برای خود درست کنید.

واکس مو علاوه بر حفظ بافت طبیعی مو، به آن زیبایی و نظم می‌بخشد. همچنین استفاده از این محصول سبب درخشان و براق شدن موها می‌شود. واکس مو معمولا از ترکیباتی مانند موم، کاندلیلا واکس، موم کارنابا، موم کاستور، موم امولسیفایر، موم ژاپنی، لانولین (چربی پشم) و موم ازوکریت (موم معدنی) تهیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد کاربرد واکس مو، روش استفاده از واکس مو و عوارض واکس مو صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش استفاده از واکس مو

حالت دهنده‌های مو از نظر شیمیایی، پلیمر‌های حل شده در حلال مایع هستند. این پلیمرها باعث می‌شوند رشته‌های مو به یکدیگر بچسبند و در نتیجه حجیم‌تر به نظر برسند. یکی از این حالت دهنده‌های مو واکس مو است که باعث اتصال جانبی موها می‌شود. با زدن واکس مو، خیال‌تان راحت است که موها گره نمی‌خورند و در یک جا جمع نمی‌شوند. در ابتدای مقاله به این سوال که واکس مو چیست؟ پاسخ دادیم. اکنون نوبت به توضیح روش استفاده از واکس مو می‌رسد.

روش استفاده از واکس مو

استفاده از واکس مو در چند مرحله انجام می‌شود. در ابتدا و قبل از زدن واکس مو، با کمک برس و یا انگشتان دست، موهایتان را به فرمی که می‌خواهید حالت دهید. مقدار کمی واکس مو را بردارید (به اندازه یک نخود) و با انگشت آن را گرم کنید تا کمی نرم شود و بین موها گیر نکند. مقدار زیاد واکس باعث می‌شود موها به هم بچسبند و حالت خوبی نداشته باشند.

دست‌تان را زیر موها ببرید و واکس را به طور یکسان به تمام موهایتان بمالید. با هر دو دست کمی موها را ماساژ دهید تا حجیم‌تر به نظر برسد. از آنجا که حجم مو‌ها در پشت سر بیشتر است، بهتر است مالیدن واکس مو را از پشت سر شروع کنید. برای تاثیر بیشتر واکس، بهتر است تا آن را روی موهای خشک بزنید. بعد از اینکه واکس را زدید و موها را به حالت دلخواه‌‎تان در آوردید با سشوار کشیدن، حالت آن را پایدار کنید.

حواس‌تان باشد پیش از زدن واکس و درست کردن موهایتان لباس اصلی‌تان را پوشیده باشید، زیرا اگر بعد از درست کردن موها لباس‌تان را عوض کنید حالت موهای شما خراب می‌شود و لباستان نیز چرب و کثیف می‌شود. افرادی که موهای سفیدی دارند برای رنگ دادن به موهایشان می‌توانند از واکس موی رنگی استفاده کنند. این محصول علاوه بر حالت دادن به موها سبب رنگ موقت آن‌ها نیز می‌شود. البته با شستن واکس از روی موها رنگ آن هم از بین می‌رود.

انواع واکس مو

امروزه انواع مختلفی از واکس مو در بازار وجود دارد که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. بعضی از واکس‌ها از ترکیبات گیاهی هستند، بعضی از مشتقات نفتی و بعضی دیگر هم حلال در آب هستند. به واکس‌هایی که از مشتقات نفتی تهیه می‌شوند، واکس معدنی یا سرسین گفته می‌شود. این واکس‌ها معمولا بدون بو و رنگ هستند.

انواع واکس مو

واکس‌های گیاهی و طبیعی از عصاره بوته گیاه سماق تهیه می‌شوند. شما با توجه به نیاز و سلیقه شخصی‌تان می‌توانید واکس مو متناسب با موهایتان را خریداری و استفاده کنید. نکته مهمی که در انتخاب واکس مو هائز اهمیت است این است که واکس باید به خوبی به موها حالت بدهد و همچین به آسانی با آب شسته شود. همچنین در خرید واکس مو باید نسبت به کیفیت محصول نیز دقت زیادی به خرج دهید.

16 کاربرد واکس مو

اشخاصی که موهای لختی دارند بهترین روش برای حالت دادن به موها استفاده از واکس مو است.

واکس مو بعد از خشک شدن موها را براق و زیبا می سازد.

واکس مو برای موهای کوتاه بهترین انتخاب است.

افراد با موهای سفید می توانند از واکس موهای رنگی برای حالت دادن و رنگ بخشیدن به موهایشان استفاده کنند.

واکس مو به درخشندگی و شادابی موها کمک می کند.

واکس مو برای حالت دادن به موهای چتری فوق العاده است.

رایحه های واکس مو دلپذیر هستند.

واکس مو سبب تقویت تارهای مو می شود.

واکس مو ساختار طبیعی مو را حفظ می کند و آن را براق می سازد.

واکس مو برای حالت دادن به موهای فر نیز مناسب است.

استفاده از واکس مو سبب ضخیم تر دیده شدن و پر پشت به نظر رسیدن موها می شود.

واکس مو از وزی مو، کدر شدن مو و ایجاد الکتریسته ساکن در موها پیشگیری می نماید.

واکس مو با یک بار شستو از روی مو تمیز می شود.

با بکارگیری واکس مو به راحتی می توانید موهایتان را زیبا سازید و فرم بدهید.

واکس مو به ریشه و ساقه مو آسیب نمی زد.

واکس مو ظاهری طبیعی و جذاب دارد. واکس مو به آبرسانی و تقویت مو نیز کمک می کند.

عوارض واکس مو

واکس مو به تنهایی تاثیر منفی بر روی موها نمی‌گذارد، اما اگر به درستی از آن استفاده نشود ممکن است سبب بروز مشکلاتی مانند انباشت واکس روی موها، چرب و روغنی شدن مو و خشکی پوست سر بشود. انباشت واکس روی مو زمانی رخ می‌دهد که موها به درستی و برای مدت طولانی شسته نشوند. ماده اصلی تشکیل دهنده واکس مو، موم است که این ماده در آب حل نمی‌شود، به همین علت باید از شامپو مناسب برای شست و شو استفاده شود.

عوارض واکس مو

اگر واکس به خوبی شسته نشود ترکیبی از موم و روغن را بر روی موها بر جای می‌گذارد. در نتیجه، این مخلوط، اکسیده شده و موادی محرک‌زا و سوزش‌آور تولید می‌کند. بنابراین اهمیت دارد که در پایان روز موها کاملا شسته شوند تا از تجمع موم روی سر جلوگیری شود. در حالت عادی، واکس مو به کوتیکول مو آسیبی نمی‌زند و موها را با ملایمت حالت می‌دهد. در این مطلب در مورد واکس مو و روش استفاده از آن صحبت کردیم.

اگر بین استفاده از ژل و واکس مو مردد هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از واکس مو است. واکس مو نسبت به ژل، کمتر موها را خشک می‌کند و حجم بهتری به آن‌ها می‌دهد. براق نگه‌داشتن و حفظ حالت طولانی از دیگر ویژگی‌های واکس مو است. از شما ممنونیم که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید. امیدواریم که مطالب ذکر شده برای‌تان مفید بوده باشد. در صورتی که بدنبال حفظ سلامت موی خود هستید پیشنهاد میکنیم مقاله "بهترین روش‌ها برای مراقبت از موهای‌تان " را مطالعه فرمایید.

معرفی چند واکس موی پرطرفدار

اگر به مناسبت‌های مختلف مثل جلسات کاری، دورهمی‌ها یا مهمانی‌ها و ... مجاب به استفاده از واکس مو هستید؛ ما در ادامه این مقاله قصد داریم چند نمونه از مطرح‌ترین و محبوب‌‌ترین محصولات واکس موهای آرایشی در شکل‌ها و برندهای مختلف را با ضمانت کیفیت و اصالت کالا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کلیک بر روی هایلایت خرید محصول، برای خرید هر یک از این کالاهای پیشنهاد شده، از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین ریحا اقدام نمایید.

1- واکس موی کراتینه زنانه لدورا

واکس موی سر کراتینه زنانه حرفه‌ای لدورا برای حالت دادن به موها طراحی و تولید شده است. این محصول بسیار با کیفیت بوده و حالت دهنده‌ای قوی است. ترکیبات و مواد به کار رفته در واکس موی سر کراتینه زنانه حرفه‌ای لدورا بسیار کاربردی و منحصر به فرد بوده و سبب تقویت و بهبود کیفیت موها می‌شوند. کراتین از اصلی ترین مواد به کار رفته در واکس موی سر کراتینه زنانه حرفه‌ای لدورا است که سبب ترمیم و بازسازی موها می‌شود. اصلی‌ترین ماده موجود در پوست، مو و ناخن کراتین است که سبب حفاظت از آنها می‌شود و از شکنندگی و آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌کند.

واکس موی کراتینه زنانه لدورا

خریدواکس موی کراتینه زنانه لدورا

کراتین مسئولیت مراقبت از فعالیت‌های ضروری سلول مانند ساخت پروتئین را دارد و سبب شادابی و درخشندگی مو می‌گردد. از دیگر ترکیبات مؤثر در واکس موی سر کراتینه زنانه حرفه‌ای لدورا ویتامین B5 (دیپنتنول) است. این ویتامین به محافظت از رطوبت موها پرداخته و از ریزش مو پیشگیری می‌کند. همچنین ضاخمت تارهای مو را افزایش می‌دهد و ضد الکتریسیته ساکن است. ویتامینE نیز از دیگر ترکیبات مفید در این واکس مو است که موجب آبرسانی و حفظ طراوت موها می‌گردد.

2- واکس موی کراتینه مردانه بلک مردانه

واکس موی سر کراتینه مردانه حرفه‌ای بلک لدورا از مناسب‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای حالت بخشیدن به موها است. خوشبختانه واکس موی سر کراتینه مردانه حرفه‌ای بلک لدورا دارای کراتین مورد نیاز مو است و در کنار حالت دادن به مو، به تقویت مو نیز کمک می‌کند. در این واکس مو ترکیباتی فوق العاده به کار رفته که سبب تقویت مو و بهبود کیفیت مو در کنار حالت پذیری بیشتر آن می‌شود.

واکس موی کراتینه مردانه بلک مردانه

خریدواکس موی کراتینه مردانه بلک مردانه

واکس موی سر کراتینه مردانه حرفه‌ای بلک لدورا همچنین دارای ویتامین B5 (دی پنتنول) است. این ویتامین ضد الکتریسیته ساکن بوده و به افزایش ضخامت مو و تقویت موها کمک می‌کند. ویتامین E نیز از دیگر ترکیبات موجود در واکس موی لدورا است که به حفظ رطوبت در مو کمک کرده و از ریزش موها جلوگیری می‌کند. از طرفی رنگ این واکس مو مشکی بوده و به موها جلوه‌ای زیبا و درخشان می‌دهد.

3- واکس مو تافت مدل پاور واکس شوارتزکف

شرکت شوارتزکف که یکی از بهترین برندهای آرایشی و بهداشتی در کشور آلمان است، واکس مو تافت مدل پاور واکس را به شما خانم‌ها و آقایان حساس که به سلامت و زیبایی موهایتان اهمیت داده معرفی و پیشنهاد می‌کند. این محصول جادویی حاوی کافئین بوده که مانع از ریزش و رشد قابل توجه مو می‌شود. حاوی مواد مفید و باکیفیت بوده و بدون ایجاد سفیدک بر مو قرار می‌گیرد. این واکس مو باعت ترمیم و بازسازی ساقه مو شده و درخشش خیره‌کننده‌ای به موهایتان می‌دهد.

واکس مو تافت مدل پاور واکس شوارتزکف

خریدواکس مو تافت مدل پاور واکس شوارتزکف

از طرفی فرمولاسیون آن به درون فولیکول‌های مو نفوذ کرده و آب‌رسانی فوق‌العاده‌ای بر مو دارد. اگر شما هم به دلیل داشتن موهای وز و خشک، همیشه برای رفتن به مهمانی‌ها دچار دردسر و ناراحتی می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم که از واکس مو تافت مدل پاور واکس استفاده کنید. این محصول با ایجاد نرمی فوق‌العاده در مو، حالت‌دهی موهایتان را به شکل باورنکردنی بالا برده و موهایی لخت و لطیف را به شما هدیه می‌دهد. واکس مو تافت مدل پاور واکس برای انواع مو خانم‌ها و آقایان مناسب بوده و در محفظه‌های جذاب با حجم 75 میلی به بازار عرضه می‌شود.

4- واکس موی زغال بلک ژل سودا

شرکت ایرانی سودا (Sevda) واکس موی زغال مدل بلک ژل را برای آقایان و بانوان که به حالت‌دهی و شادابی موهای خود اهمیت می‌دهند، تولید و به بازار عرضه کرده است. واکس موی زغال مدل بلک ژل یک فرآورده باقابلیت‌ فرم‌دهی و حالت‌دهندگی است که موجب حجم‌دهی، حفظ رطوبت و درخشش در بافت مو می‌شود. واکس موی زغال مدل بلک ژل 7 روز گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا دارد تا با خیال آرام خرید کنید.

واکس موی زغال بلک ژل سودا

خرید واکس موی زغال بلک ژل سودا

این واکس حالت دهنده مو با ساختار ژلی در کاسه پلاستیکی با حجم 200 میل به بازار عرضه می‌شود. چند نکته را قبل از مصرف باید مد نظر قرار دهید و این‌که موها در زمان استفاده از واکس باید خشک باشد و اگر بعد از حمام تصمیم بر استفاده از واکس را داشتید حتما موها را سشوار کنید و دیگر این‌که زمان خواب زمان مناسبی برای تنفس مو است، پس قبل از خواب موها باید شسته شوند تا اثری از واکس مو برآن‌ها نباشد و فراموش نشود که از شامپو مناسب برای شستشو آن استفاده کنید.

5- چسب مو اکسترا ریواژن

چسب مو مدل اکسترا ریواژن برای تمام کسانی است که دوست دارند موهای‌شان تغییری اساسی کرده و چهره‌ای زیبا را در کنار مویی متفاوت تجربه کنند. این محصول با روشی منحصربه‌فرد موها را به یکدیگر چسبانده و حالت به هم ریخته مو را نظم می‌بخشد. وجود روغن زیتون و ویتامین 5B نیز از جمله ویژگی‌های عالی این محصول است. روغن زیتون نرم‌کننده و برطرف کننده وز مو است. این روغن با ترکیب خاص خود شکنندگی مو را کاهش می‌دهد و از طرف دیگر در کاهش موخوره تاثیر فراوانی دارد.

چسب مو اکسترا ریواژن

خریدچسب مو اکسترا ریواژن

از طرف دیگر روغن زیتون با افزایش رطوبت فیبر مو باعث می‌شود که قابلیت ارتجاعی مو افزایش یافته و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری ‌کند. با این اوصاف روغن زیتون موجود در این محصول خواص مفید آن را تقویت می‌کند. کمبود ویتامین B5 باعث خارش و ریزش مو می‌شود. به نظر می‌رسد که ویتامین B5 با تحریک رشد مو باعث رویش موهای جدید به جای موهای از دست رفته می‌شود. این ویتامین با افزایش خونرسانی به مو به بهبود تغذیه مو و در نتیجه ایجاد کیفیت مطلوب بافت مو کمک می‌کند.

6- ژل واکس نلی

ژل واکس محصولی بسیار با کیفیت و موثر از برند نلی می‌باشد. این محصول با در بر داشتن مواد گیاهی و موثر برای سلامت مو، از خشکی مو جلوگیری کرده و حالت مناسبی را به مو‌ها می‌بخشد. قدرت زیاد در حالت دهی و نگهداری از موها باعث شده است تا این محصول به عنوان یکی از محصولات نگهدارنده پر فروش برای مو تبدیل شود. آبرسانی به مو امری بسیار مهم و حائز اهمیت است و به همین دلیل هم برند نلی، ژل واکس را با هدف تغذیه رسانی بهتر نسبت به سایر محصولات در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

ژل واکس نلی

خرید ژل واکس نلی

این محصول علاوه بر نگهداری طولانی مدت از حالت مو، از موها در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید هم محافظت می‌کند. از این واکس برای انواع مو، می‌توان استفاده کرد و تاثیر آن را مشاهده کرد. چربی این محصول به اندازه ای است که در موهای چرب باعث چربی مضاعف نشده و موهای معمولی را کمی مرطوب می‌کند. ژل واکس یکی از معدود محصولاتی است که علاوه بر زیبایی مو، سلامت آن را هن در نظر دارد. ژل واکس برند نلی به صورت قوطی و تیوب عرضه می‌شود و مشتریان با توجه به نیاز و شرایط استفاده از آن، می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله به حد کافی برایتان مفید واقع شده و با ويزگی‌ها و کاربرد واکس مو آشنا شده باشید. شما می‌توانید طبق سلیقه یا نیازتان اقدام به خرید انواع محصولات مرتبط از فروشگاه ریحا کنید. پیشنهاد می‌کنیم با کلیک بر روی هایلایت خرید محصول، دسترسی راحت‌تری به آن داشته و به راحتی آن‌ها را تهیه کنید. همچنین اگر تجربه خاصی در مورد استفاده از هریک از موارد اشاره شده دارید؛ حتما نظر خود را در قسمت ثبت دیدگاه برای ما بنویسید و تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

۱۳۳,۳۲۰
محصولات مرتبط
واکس مو مدل میس آپ اسیس پلاسSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۷۲۲,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
چسب مو مدل روک هارد اسیس پلاسSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۷۷۶,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
چسب مو بیوتی کریستالCrystal 
۱۴۷,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
چسب مو اکسترا ریواژنrevagen 
۱۴۸,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۴۰۰ میل
۲۷۵ میل
+۲
تنوع
واکس موی برگاموت لندر آبیlander 
۱۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
واکس مو سری اوسیس مدل آبرسان شوآرزکوفSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۸۰۲,۰۰۰ تومان
۵۰ میل
واکس مو مدل 07 آگیواAgivaامکان ارسال فوری
۱۵۳,۰۰۰ تومان
۱۷۵ میل
واکس مو حالت دهنده اسکالپینگ کلی کئونKeuneامکان ارسال فوری
۱۹۰,۰۰۰ تومان
۱۲.۵ میل
واکس مو حالت دهنده مایتی مت شوارتزکفSchwarzkopfامکان ارسال فوری
۷۸۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
چرا استفاده از واکس مو به جای ژل مو و دیگر محصولات توصیه می شود؟
پاسخ:

این محصول آرایشی حاوی واکس و موم است که به نگه‌داری بیشتر حالت موها کمک می‌کند. در نتیجه امروزه این محصول از محبوبیت زیادی برخوردار است و طرفداران بسیاری دارد. واکس مو بیشتر برای آقایانی که موهای کوتاهی دارند کاربرد دارد و بر خلاف موس و ژل مو، روی موهای خشک نیز قابل استفاده است.

چطور از واکس مو استفاده کنیم؟
پاسخ:

استفاده از واکس مو در چند مرحله انجام می‌شود. در ابتدا و قبل از زدن واکس مو، با کمک برس و یا انگشتان دست، موهایتان را به فرمی که می‌خواهید حالت دهید. مقدار کمی واکس مو را بردارید (به اندازه یک نخود) و با انگشت آن را گرم کنید تا کمی نرم شود و بین موها گیر نکند. مقدار زیاد واکس باعث می‌شود موها به هم بچسبند و حالت خوبی نداشته باشند.  دست‌تان را زیر موها ببرید و واکس را به طور یکسان به تمام موهایتان بمالید. با هر دو دست کمی موها را ماساژ دهید تا حجیم‌تر به نظر برسد. از آنجا که حجم مو‌ها در پشت سر بیشتر است، بهتر است مالیدن واکس مو را از پشت سر شروع کنید. برای تاثیر بیشتر واکس، بهتر است تا آن را روی موهای خشک بزنید. بعد از اینکه واکس را زدید و موها را به حالت دلخواه‌‎تان در آوردید با سشوار کشیدن، حالت آن را پایدار کنید.

انواع واکس مو چیست؟
پاسخ:

امروزه انواع مختلفی از واکس مو در بازار وجود دارد که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. بعضی از واکس‌ها از ترکیبات گیاهی هستند، بعضی از مشتقات نفتی و بعضی دیگر هم حلال در آب هستند. به واکس‌هایی که از مشتقات نفتی تهیه می‌شوند، واکس معدنی یا سرسین گفته می‌شود. این واکس‌ها معمولا بدون بو و رنگ هستند. 

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۳۳,۳۲۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب
سارا

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

میخواستم بدونم واکس مو باعث زیاد شدن شوره سر میشه؟

از کجا می‌تونم واکس مو اصل رو بگیرم؟ خیلی برند متفرقه توی بازار هست

ریحا
دوست عزیز ریحا
استفاده مداوم و دائمی از واکس مو ممکن است به موهای شما آسیب برساند
برای خرید واکس موی اصل می توانید در سایت ریحا جستجو کنید