یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
موس مو چیست؟

موس مو چیست؟

در ابتدا به توضیح مختصری در مورد تاریخچه موس مو می‌پردازیم. موس مو، یک محصول فرانسوی است که توسط برند Loreal و در سال 1980 به آمریکای شمالی وارد شد. این محصول در ابتدا با لیبل والنس (Valence) به بازار عرضه شد و تا مدت زیادی موس مو با این نام شناخته می‌شد. موس مو در اصل یک مایع بنفش رنگ است که ما آن را نمی‌بینیم. این ماده بعد از تکان دادن به کف تبدیل می‌شود و برای حالت‌دادن به موها کاربرد زیادی دارد.

اگر دوست دارید موهای مرتب و خوش‌حالت داشته باشید، اما علاقه‌ای به خرید ژل مو ندارید، بهترین گزینه، استفاده از موس مو است. حال ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که موس مو چیست؟ استفاده از ژل و اسپری، سبب سفت و خشک شدن موها می‌شود که معمولا این حالت برای هیچکس خیلی جالب نیست. موس مو یک محصول مرتبط با زیبایی و شکل‌دهنده موها است. همچنین موس مو یکی از بهترین حالت دهنده‌ها و حجم دهنده‌های مو است که آن‌ها را از خشکی، بی‌حالتی و وزی نجات می‌دهد.

موس مو نسبت به ژل و اسپری سبک‌تر است و باعث براق شدن و پرتر به نظر رسیدن موها می‌شود. البته موس مو نسبت به ژل و اسپری، خاصیت نگه‌دارندگی و تثبیت کمتری دارد ولی حالت موها را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. موس مو که به آن فوم مو نیز گفته می‌شود، به شکل کف کرمی مانند از بطری خارج می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده موس مو، شبیه به ژل مو است، با این تفاوت که موس مو در قوطی‌های تحت فشار تهیه و عرضه می‌شود.

در مواد تشکیل‌دهنده موس، علاوه بر ماده فعال، مقداری ماده پیشران نیز وجود دارد که وظیفه اصلی آن کمک به خارج کردن ماده از قوطی و ایجاد حالت کفی است. موس مو نسبت به ژل مو، لایه نازک‌تری بر روی موها بر جای می‌گذارد. به همین دلیل قدرت نگه‌دارندگی و ثبات کمتری در حالت‌پذیری موها دارد. موس مو بیشتر برای قوام و افزایش ضخامت موها کاربرد دارد و معمولا به همراه سشوار استفاده می‌شود. استفاده از موس مو به افرادی که موهای نازک، کدر، بی‌حالت، وز و کم‌پشتی دارند توصیه می‌شود.

کاربرد موس مو

کاربرد موس مو در ابتدای مطلب به این سوال که موس مو چیست؟ پاسخ دادیم. حال نوبت به کاربرد موس مو می‌رسد. داشتن موهای خوش حالت، براق و پرپشت آرزوی هر خانم و آقایی است. برای داشتن موهای زیبا و جذاب نباید از کاربرد موس مو غافل شوید. در ادامه مقاله تعدادی از مهم‌ترین کاربردهای این محصول پرطرفدار را برای شما توضیح می‌دهیم.

حالت دهنده مو

کاربرد اصلی موس مو، حالت‌دار کردن موها است. اگر موهایتان به صورت طبیعی موج‌دار است، استفاده از موس مو، حالت موج‌دار موها را زیباتر می‌کند و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

افزایش حجم موها

دومین خاصیت موس مو، بعد از حالت دادن به موها، حجم دادن به آن‌ها است. افرادی که موهای کم حجم و نازکی دارند با کمک موس مو می‌توانند موهایشان را حجم دهند. برای پرپشت کردن موها با کمک موس مو می‌توانید مقداری موس مو را به ریشه موهایتان بزنید و آن‌ها را پوش دهید. به این ترتیب موهای پرپشت و طبیعی خواهید داشت.

براق کننده مو

اگر موهای سرتان به صورت طبیعی و یا در اثر دکلره، کدر و مات شده است، استفاده از موس مو کمک بزرگی به شما می‌کند. موس مو خاصیت براق کنندگی دارد و تارهای مو را در زمان کوتاهی براق و درخشان می‌کند.

از بین برنده حالت وزی مو

هیچ چیز بدتر از موهای وز شده و نامرتب نیست. موهای وز نه تنها حالت خوبی ندارند بلکه سبب کاهش زیبایی چهره نیز می‌شوند. موس مو به خوبی وزی موها را از بین می‌برد. موس مو مانند اسپری، موها را خشک نمی‌کند و مانند ژل، حالت چسبندگی به موها نمی‌دهد. موس مو برخلاف ژل و اسپری، وز مو را نرم، و موها را خوش حالت می‌کند.

روش استفاده از موس مو

روش استفاده از موس مو

حالت‌پذیری موها به عوامل متعددی بستگی دارد، از نوع و جنس مو گرفته تا عوامل محیطی مانند آلودگی. مثلا نگه‌داری حالت مو برای افرادی که موی چربی دارند و یا موهایشان بلند است سخت‌تر از افرادی است که موهای کوتاه و خشکی دارند. در نتیجه غیر از عوامل محیطی که بر حالت‌پذیری موها موثر است، نوع مو و اندازه آن هم می‌تواند در حالت پذیر بودن موها موثر باشد. اما بدون در نظر گرفتن این که چه نوع مویی دارید، با انتخاب یک حالت دهنده مناسب می‌توانید، حالت دلخواه‌تان را به موهایتان بدهید.

موس مو به خاطر ویژگی‌‌های خاصی که دارد طرفداران بسیار زیادی، مخصوصا در بین خانم‌ها پیدا کرده است. استفاده از موس مو نیاز به تجربه و مهارت خاصی ندارد و هر شخصی به راحتی و بدون تخصص خاصی می‌تواند از آن استفاده کند. پیش از استفاده از موس مو، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که موهایتان را بشویید و با کمک یک پارچه نخی آب اضافی آن‌ها را بگیرید.

مراقب باشید که آب موها را به طور کامل نگیرید، زیرا برای استفاده از موس باید موها کمی رطوبت داشته باشند. بعد از اینکه آب اضافی موها را گرفتید، شانه بکشید و موس را به حالت چنگ زدن به موهایتان بزنید. پس از زدن موس، دیگر به موها دست نزنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. حواس‌تان باشد پیش از استفاده از موس به خوبی آن را تکان دهید.

استفاده از موس روی موهای متفاوت

استفاده از موس روی موهای متفاوت موس‌ها برای مقاصد گوناگونی طراحی و ساخته شده‌اند. به عنوان مثال اگر موهای کم حجمی دارید، موس را به ریشه موها بزنید، سپس موها را پوش دهید تا حجیم‌تر و پرپشت‌تر به نظر برسند. برای استفاده از موس، روی موهای چرب بهتر است حتما پیش از استفاده، موها را با آب و شامپو بشویید. برای موهای زبر و فر، مقداری موس را روی دست‌تان بریزید و روی موها بمالید تا حالت وزی موها از بین برود. اگر موهای خیلی خشک و یا خیلی نرمی دارید، از موس مو حالت دهنده با قدرت نگه‌داری بالا استفاده کنید.

عوارض موس مو

استفاده از موس مو تمام حالت دهنده‌های مو غیر از مزایایی که برای موها دارند، مضرات زیادی نیز دارند. موس، ژل و اسپری‌ها غیر از اینکه موها را حجیم و خوش‌حالت می‌کنند، می‌توانند سبب آسیب به آن‌ها نیز بشوند. در واقع محصولات حالت‌ دهنده حاوی الکل و پلیمر زیاد، ممکن است موها را سفت کنند و به آن‌ها صدمه بزنند. پلیمرها این خاصیت را دارند که وزن موها را بیشتر کنند و الکل هم باعث از بین رفتن رطوبت موها می‌شود. در استفاده از محصولات زیبایی مو، اگر از لوازم خوب و باکیفیت که بدون الکل هم هستند استفاده کنید آسیب زیادی به موها وارد نمی‌شود. همچنین برای آشنایی بیشتر با روش های حفاظ از مو می توانید مقاله "بهترین روش‌ها برای مراقبت از موهای‌تان " را مطالعه نمایید.

در این مقاله به معرفی موس مو و کاربرد آن پرداختیم. با توجه به ویژگی‌هایی که برای موس مو برشمردیم، به جرات می‌توان گفت موس مو یکی از بهترین حالت‌ دهنده‌های مو است. موس مو علاوه بر کاربرد راحت و بی دردسری که دارد، حالت‌پذیری خوبی به موها می‌دهد. امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد و به راحتی بتوانید به موهایتان فرم دلخواه را بدهید.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم چند نمونه از مطرح‌ترین و شناخته‌شده‌ترین موس موهای ارائه شده با ضمانت کیفیت و اصل بودن 100٪ کالا برای حفط حالت و شادابی موهایتان به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کلیک بر روی هایلایت خرید محصول، برای خرید هر یک از این کالاهای پیشنهاد شده، از طریق وب سایت فروشگاه آنلاین ریحا اقدام کرده و با تهیه آن‌ها یک استایل شیک و مرتب به موی خود ببخشید.

1- موس حالت دهنده مو پاور تافت شوارتزکف (Power Hair styling mouse taft)

خریدموس مو پاور تافت شوارتزکف

موس حالت دهنده مو پاور تافت دارای قدرت 5 است که نشان‌دهنده قدرت بالای آن در حفظ حالت بدون احساس سنگینی روی موها است. در فرمولاسیون این محصول از مواد مفیدی مانند روغن کرچک هیدرولیز شده برای تقویت موها استفاده شده است. موس مو تافت مدل پاور، موها را حجیم و پرپشت نشان می‌دهد. این کاربرد برای افراد با موهای نازک و کم‌پشت ایده‌آل است.

برخلاف بسیاری از موس‌های مو این محصول باعث خشکی و شکنندگی موها نمی‌شود بلکه موها را نرم و لطیف می‌کند. همچنین این محصول بدون ایجاد چسبندگی حالت وز موها را از بین می‌برد. افرادی که موهای آسیب‌دیده، نازک و خشک دارند اکثر اوقات برای استفاده این محصولات نگران هستند که موهایشان بیشتر آسیب نبیند. ما به آن‌ها می‌گوییم که این محصول مخصوص شما تهیه و تولید شده است پس با این موس مو به‌راحتی و بدون نگرانی موهای خود حالت دهید.

2- اسپری موس مو کریتیو (mousse strong creative)

خریداسپری موس مو کریتیو

اسپری موس مو کریتیو خاصیت نرم‌کنندگی مو را داشته و وظیفه آبرسانی به مو را به طور ایده‌الی بر عهده دارد. هم‌چنین بافت بسیار سبکی داشته و بدون ایجاد سنگینی بر موهایتان قرار گرفته و حالت موهایتان حفظ می‌کند. این محصول جادویی با فرمولاسیونی جدید با بافت مایعی بوده که به طور فوق‌العاده‌ای موهای کم پشت و کم حجم را به خرمنی از مو تبدیل می‌کند. هم‌چنین به آرایش سریع موهایتان کمک کرده و به شما در داشتن موهای ایده آل کمک می‌کند.

اگر موهای شما هم بسیار آسیب‌پذیر و شکننده شده و حالت کدر و ماتی را به خود گرفته است، برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم که از اسپری موس مو کریتیو استفاده کنید. این محصول به طور شگفت‌انگیزی موهایتان را حالت داده و درخشش خاصی را به آن هدیه می‌دهد. هم‌چنین آسیب‌های ناشی از استفاده سشوار را رفع کرده و مانع از خشک شدن مو می‌شود. ژل موس کریتیو برای انواع مو و خصوصا موهای فر و مجعد مناسب بوده و در محفظه‌های جذاب با حجم 300 میلی به بازار عرضه می‌شود.

3- موس مو الترا فشن (ultra Hair Styling Mousse Fashion)

خریدموس مو الترا فشن

موس مو الترا فشن محصولی باکیفیت و ماندگاری بالا است که برای افرادی که موهای کم حجم و مواج دارند پیشنهاد می‌شود. این محصول محصول کشور ترکیه بوده که برای حالت دهندگی انواع مو عرضه می‌شود. این محصول موی فشن به عنوان حجم دهنده و نگهدارنده به فروش می‌رسد. موس فشن مدل الترا از نظر میزان قدرت حفظ حالت مو در درجه سه است و این میزان درجه قدرت، اثر ماندگاری موس را طولانی می‌کند. این برای افرادی که موهای کم حجم، خشک، چرب یا فر دارند نیز مناسب است.

موس مو الترا فشن با فرمولاسیونی قوی از ویتامین B5، از نا منظم بودن مو جلوگیری کرده و در عین حال موها را خوش حالت می‌کند. با این موس می‌توانید موهای خود را درخشان و براق کرده و ماندگاری طولانی آن را تجربه کنید. مشکل موهای وز و بدحالت نیز با استفاده از این موس برطرف می‌شود. موس مو الترا فشن یکی از موس‌های موجود در بازار است که برای انواع مو مناسب است. با انتخاب این محصول نگران ریزش موهای خود نباشید زیرا که این موس از ریزش مو نیز جلوگیری می‌کند.

4- موس اکسترا استرانگ نیوا (extra strong Hair mouse NIVEA)

خریدموس اکسترا استرانگ نیوا

موس اکسترا استرانگ نیوا باعث خوش حالت شدن موهایتان شده و با قدرتی فوق‌العاده قوی، مو را در فرم خود حفظ می‌کند. هم‌چنین از مو در برابر گرمای مضر سشوار محافظت کرده و بدون هیچ گونه حس چسبناکی، بر سطح مو قرار می‌گیرد. این محصول جادویی باعث نرمی و لطافت مو شده و درخشش آن را هم حفظ می‌کند. فرمولاسیون موس اکسترا استرانگ نیوا حاوی پانتنول بوده که قدرت نفوذ بالایی در مو داشته و میزان آب موجود در ساقه مو را حفظ کرده و مانع از خشکی مو می‌شود. هم‌چنین پس خشک کردن موها با سشوار، رطوبت مو را در خود نگهداری کرده و مانع از سوختن بافت مو و ریشه سر می‌شود. اگر شما هم موهایتان بر اثر گذشت زمان، کدر و بی روح شده و به دنبال راهی برای بازیابی درخشش آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از موس اکسترا استرانگ نیوا استفاده کنید. این موس معرکه به دلیل داشتن مواد مفید در ساختارش، سبب درخشش و شادابی فوق‌العاده مو شده و جان دوباره به آن‌ها می‌دهد.

5- موس حالت دهنده مو استایلینگ اینتسا (Hair Styling Mousse Styling Intesa)

خریدموس حالت دهنده مو استایلینگ اینتسا

شرکت اینتسا (Intesa) از برندهای آرایشی و بهداشتی در کشور ایتالیا است. این کمپانی موس موی حالت دهنده را برای شما که به آراستگی و تثبیت مدل موهایتان اهمیت می‌دهید، معرفی و پیشنهاد می‌کند. این موس معرکه علاوه بر حفظ حالت و فرم موهایتان، رطوبت موهای شما را نیز حفظ می‌کند تا مانع خشک شدن موها شود و مویی شاداب و سرزنده را تجربه کنید. این محصول قدرتمند با فرمولاسیون ویژه خود مانع از چسبندگی موها به هم شده و فرمی طبیعی در موها ایجاد می‌کند. موس موی حالت دهنده قوی اینتسا دارای ویژگی حالت دهنده معرکه، درخشان کنندگی فوق‌العاده و شاداب کنندگی کم‌نظیر است.

این موس جادویی حاوی ترکیبات مغذی و تقویت‌کننده عصاره گزنه است؛ که این عصاره سرشار از ویتامین‌ها، آهن، کلروفیل بوده و یکی از روش‌های قدیمی قطع ریزش مو است و علاوه‌بر این موجب تقویت موها نیز می‌شود. این محصول علاوه بر عصاره گزنه حاوی پانتنول نیز بوده که این ماده قدرتمند رطوبت مورد نیاز موی شما را تامین و سبب می‌شود موهایتان همچون ابریشم نرم و درخشان شود. این موس قدرتمند به صورت فوم تولید و برعکس ژل و بقیه مواد حالت دهنده ساختار سبکی دارد. در پایان این مقاله، امیدواریم تا با معرفی محصولات اشاره شده، شما را با بهترین محصولات مرتبط برای داشتن موهایی براق، مرتب و جذاب آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید با توجه به نوع مو یا ئوست سر خود و همینطور طبق سلیقه و نیاز‌تان، اقدام به خرید محصول مورد نظر از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات پرطرفدار دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید و نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

۱۱۸,۳۳۶
محصولات مرتبط
موس مو استایلینگ سورا آمورsora amore 
۳۵۸,۰۰۰ تومان
۲۲۵ میل
موس اکسترا استرانگ نیواNivea 
۴۷۵,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
موس مو الترا سورا آمورsora amore 
۴۰۸,۰۰۰ تومان
۲۲۵ میل
موس مو ایر درای سایوسSyoss 
۳۹۷,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
موس مو اکسترا فورته کلیونCliven 
۵۵۲,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
موس مو حجم دهنده بادی گلس جی اچ دیGhd 
۲,۸۷۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
موس مو اکولاجیکال مالیزیاMalizia 
۳۷۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
موس مو حالت دهنده اولترا هولد انلایونEnliven 
۴۵۹,۰۰۰ تومان
۳۰۰ میل
۲۵۰ میل
موس مو ترمیم کننده کرل بوستر ترزمهTresemmeامکان ارسال فوری
۳۳۴,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
موس مو چیست؟
پاسخ:

موس مو نسبت به ژل و اسپری سبک‌تر است و باعث براق شدن و پرتر به نظر رسیدن موها می‌شود. البته موس مو نسبت به ژل و اسپری، خاصیت نگه‌دارندگی و تثبیت کمتری دارد ولی حالت موها را طبیعی‌تر نشان می‌دهد. موس مو که به آن فوم مو نیز گفته می‌شود، به شکل کف کرمی مانند از بطری خارج می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده موس مو، شبیه به ژل مو است، با این تفاوت که موس مو در قوطی‌های تحت فشار تهیه و عرضه می‌شود. 

موس مو با ژل مو چه تفاوتی دارد؟
پاسخ:

موس مو نسبت به ژل مو، لایه نازک‌تری بر روی موها بر جای می‌گذارد. به همین دلیل قدرت نگه‌دارندگی و ثبات کمتری در حالت‌پذیری موها دارد. موس مو بیشتر برای قوام و افزایش ضخامت موها کاربرد دارد و معمولا به همراه سشوار استفاده می‌شود. استفاده از موس مو به افرادی که موهای نازک، کدر، بی‌حالت، وز و کم‌پشتی دارند توصیه می‌شود. 

کاربرد موس مو چیست؟
پاسخ:

کاربرد اصلی موس مو، حالت‌دار کردن موها است. اگر موهایتان به صورت طبیعی موج‌دار است، استفاده از موس مو، حالت موج‌دار موها را زیباتر می‌کند و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

آیا موس مو به حجم دادن موها کمک می کند؟
پاسخ:

خاصیت موس مو، بعد از حالت دادن به موها، حجم دادن به آن‌ها است. افرادی که موهای کم حجم و نازکی دارند با کمک موس مو می‌توانند موهایشان را حجم دهند. برای پرپشت کردن موها با کمک موس مو می‌توانید مقداری موس مو را به ریشه موهایتان بزنید و آن‌ها را پوش دهید. به این ترتیب موهای پرپشت و طبیعی خواهید داشت.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۱۸,۳۳۶ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید