یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
پنکک چیست و چه فواید و کاربردی دارد؟

پنکک چیست و چه فواید و کاربردی دارد؟

اگر دوست دارید در خصوص کاربرد پنکیک و خواص پنکیک بیشتر بدانید، باید قبل از هرچیزی بدانیم که پنکک چیست. شما تا به‌حال با خود فکر کرده‌اید که ترکیب اصلی پنکک آرایشی چیست؟ چگونه شد که به وجود آمد و از گذشته تا به امروز دستخوش چه تغییراتی شده؟

البته اگر چنانچه هم از خود پرسیده باشید که پنکیک صورت چیست؛ ممکن است در جواب خیلی کوتاهی به خودتان بگویید که؛ خب معلوم است! پنکک یک نوع کرم‌پودر خشک است! باید بگوییم که این جواب تا حدودی درست است اما نه آنقدر!

ما در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل و مفصلی در خصوص خواص پنکیک و انواع کاربرد پنکیک توضیح دهیم تا دریابید که مهم‌ترین دلیل برای خرید پنکک آرایشی چیست؟ علت محو شدن چربی پوست به کمک پنکیک صورت چیست و چرا وجود این محصول در هر کیف آرایشی ضروری است؟

پس بیایید باهم مطالعه کوتاهی درباره این وسیله آرایشی شگفت‌انگیز داشته باشیم تا با پیدا کردن آگاهی و شناخت بیشتر، دریابیم که در چه شرایطی باید از پنکک صورت استفاده کنیم و در چه صورتی استفاده از آن مناسب نیست. پس با ما همراه باشید و این مطلب مفید و پرکاربرد را از دست ندهید.

درواقع پنکک‌ها از محصولات آرایشی پرمصرفی هستند که در دسته کرم‌های پودریقرار می‌گیرند و از دو اصطلاح Pan؛ به معنی ما‌هی‌تابه یا سینی فر شیرینی‌پزی و Cake؛ به معنی کیک، تشکیل شده است. فرمولاسیون پنکیک‌ها از ترکیب رنگدانه‌های پودری (مثل ترکیب تالک و اکسید آهن) در یک پایه دهیدراته از استئارات تری اتانول آمین (صابون) ، لانولین و آب تشکیل شده است. بنابراین می توان آن را به عنوان یک کرم پودری دهیدراته یا کم‌آب در نظر گرفت. البته توجه داشته باشید که هیچ‌وقت پنکیک‌ها را به‌جای کرم‌پودرهای خامه‌ای اشتباه نگیرید؛ چون این‌دو با وجود شباهت ظاهری بسیار زیادی که با هم دارند، اما کاملا متفاوت عمل می‌کنند. کرم‌پودرهای خامه‌ای روی پوست‌های خشک بهتر عمل می کنند چراکه؛ دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی بوده و به درخشش پوست کمک می کنند. اما در مقابل پنکیک‌ها، با جذب رطوبت و چربی‌های اضافی پوست از طریق ساختار پودری خود، بیشتر برای پوست‌های چرب مناسب هستند. با این وجود؛ کاربرد پنکیک و کرم پودر در آرایش یکسان است و هر دو برای یکنواخت کردن سطح پوست و پوشاندن لک‌های صورت استفاده می‌شوند.

کاربرد پنکیک

کاربرد پنککایجاد یک آرایش پایه با پوشش‌دهی بسیار سنگین است که در ابتدا بیشتر برای گریم‌های روی صحنه یا تئاتر استفاده می‌شد. این نوع آرایش‌ها توسط Max Factor در اوایل دوران نوظهور سینما و تئاتر ایجاد شدند و به تبع از آن هنوز هم استفاده می‌شوند. فرمولاسیون و کاربرد پنکک‌ در طول دوران با تغییرات زیادی مواجه شد؛ چراکه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از محصولات طبیعی‌تر و پیشرفته‌تری نسبت به گذشته استفاده کنند.

آرایش پنکیک، نوعی پوشش آرایشی فوق العاده سنگین از پودر مات در قالب یک کیک فشرده نازک است که به طور معمول با اسفنج استفاده می‌شود. در واقع لایه ضخیم و سنگین پنکک، پوشش بسیار بیشتری نسبت به آرایش‌های معمولی مبتنی بر کرم‌پودر ایجاد می‌کند، برای آشنایی بیشتر با کرم پودر اصل و تقلبی پیشنهاد میکنیم مقاله "نکات مهم برای تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی " را مطالعه نمایید. از همین جهتدر خیلی از کشورهای اروپایی، اغلب فقط برای اجراهای نمایشی توسط افرادی که قرار است روی صحنه نمایش ظاهر شوند مانند مدل‌ها و بازیگران استفاده می‌شود.

البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که استفاده بیش از حد از پنکیک، برعکس آنچه که انتظار دارید؛ ظاهر پوست را مصنوعی و خشن می‌کند. در ادامه این مطلب از کاربرد پنککو نحوه استفاده از آن‌ها بیشتر توضیح دادیم. پس با ما همراه باشید.

کدام پنکیک را برای پوست‌مان انتخاب کنیم؟

انتخاب پنکیک برای پوست

انواع زیادی از پنکیک‌ها با برندهای مختلف در بازار آرایشی وجود دارد که باید آن‌ها را با توجه به نوع پوست‌تان استفاده کنید. همچنین در نظر گرفتن محصولات اصل و درجه یک از برندهای معتبر و البته قدرت پوشانندگی آن‌ها بسیار اهمیت دارد؛ چون امروزه خیلی از انواع تقلبی و کم‌کیفیت این محصولات با نام مشابه دیده می‌شوند. پس در خریدتان دقت کنید.

در انتخاب پنکیک باید به استاندارد بودن و کیفیت ساخت آن کاملا توجه کنید و به راحتی از این موضوع نگذرید. همچنین به هر فروشگاهی اعتماد نکنید و محصول‌تان را بی‌برو برگرد از فروشگاه‌های معتبر یا سایت‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی تهیه کنید. توجه داشته باشید که محصول خریداری شده باید دارای مجوز بهداشتی کیفیت ساخت باشد چون استفاده از محصولات تقلبی و غیر بهداشتی عواقب خطرناکی را به‌بار می‌آورد که مراتب جبران‌ناپذیر است.

هدف از پایه‌سازی با پنکیک، تهیه یک پوشش بی‌عیب و نقص و مات است که سطح پوست را کاملا یک‌دست و صاف کند. همچنین از آنجا که ترکیب پودری پنکک تا حدی باعث جذب آب و چربی می‌شود، می‌تواند رطوبت عرق یا روغن اضافی پوست‌های بسیار چرب را به خود جذب کند. درنتیجه پنکک به افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر پیشنهاد می‌شود چراکه براقیت و درخشندگی پوست آن‌ها را محو کرده و باعث می‌شود آرایش آن‌ها ریزش کمتری داشته باشد.

اما نه به این معنی که افراد دارای پوست خشک نمی‌توانند از پنکیک استفاده کنند. انواع گوناگون پنکیک‌ها، از چرب (سوپرا) تا خشک (آکوا) در بازار موجود هستند که با پوست‌های مختلف از چرب و خشک گرفته تا معمولی؛ با رنگ‌های مختلف سبزه، گندمی، سفید و ... سازگارند. اگر پوست خشکی دارید؛ ترجیحا از پنکیک‌های سوپرا استفاده کنید و یا حتما قبل از استفاده از آن، از یک چرب‌کننده یا مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا پوست‌تان خشک‌تر نشود.

همانطور که جلوتر هم به آن اشاره کردیم؛ اگر بخواهیم پنکیک‌ها را از جنبه قدرت پوشانندگی با کرم‌پودرها مقایسه کنیم؛ بدون شک پنکیک‌ها پایه سنگین‌تری را می‌سازند. چون جذب پوست نمی‌شوند و در مقابل یک لایه ضخیم را روی آن تشکیل می‌دهند. برای همین ترجیحا در زدن آن زیاده‌روی نکنید تا چهره‌ای‌ طبیعی و ملایم اما صاف و یک‌دست داشته باشید. البته در نظر گرفتن رنگ مناسب و هماهنگ با پوست‌تان، از دیگر موارد مهمی است که شدیدا در نتیجه کار موثر است.

استفاده از پنکیک

از لحاظ اصولی رنگ پنکیک باید یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست صورت در نظر گرفته شود. اما جدا از این مسئله، این موضوع با هدف اصلی و نوع آرایش شما؛ مثل رنگ آرایش برنزه یا روشن ارتباط مستقیمی دارد. زمان اصلی استفاده از پنکیک معمولا بعد از پایه‌سازی اصلی با کرم‌پودرها و آرایش‌های دیگر است تا به کمک آن چربی‌های پوست یا روغن‌های باقی مانده از مواد آرایشی محو و برطرف شود. در واقع می‌توان گفت که به نوعی از پنکیک به عنوان فیکس کردن هم استفاده می‌شود.

یکی دیگر از جنبه‌های مثبت استفاده از پنکیک، پوشاندن منافذ باز پوست است. گاهی منافذ پوست صورت به حدی باز هستند که روی صورت به‌شکل دانه‌های ریز و حفره مانندی دیده می‌شوند و جلوه جالبی را در آرایش ایجاد نمی‌کنند. اگرچه که منافذ باز پوست نباید به طور کامل بسته شوند اما از نظر زیبایی و تمیزی، بهتر است آن‌ها را با کرم‌پودر پوشانده و بعد لایه ضخیم پنکیک را به عنوان یک تثبت‌کننده روی آن بزنید تا در حد ممکن پوشیده شوند.

تا اینجای کارامیدواریم که نکات گفته شده در خصوص کاربرد پنکیک‌ها به قدر کافی مفید واقع شده و مورد توجه شما قرار گرفته باشند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم چند نمونه از محبوب‌ترین پنکک‌ها؛ شامل انواع مدل‌های تولید داخلی و خارجی را با ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا به شما معرفی کنیم. شما با شناختن این محصولات می‌توانید بهترین‌ کالاهای اورجینال موجود در بازار را بشناسید. همچنین می‌توانید هر یک از این محصولات با کلیک بر روی هایلایت خرید محصول از طریق وب سایت ریحا تهیه فرمایید.

1- پنکک صورت پیر رنه

خریدپنکک صورت پیر رنه

پودر فشرده صورت پیر رنه ماندگاری خوبی بر روی پوست صورت شما دارد؛ بنابراین تعریق، رطوبت پوست و ... باعث پاک شدن آن نمی‌شود. چرا که بعد از زدن تمامی پودر به خوبی جذب پوست شما می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مثبت پودر فشرده صورت برند پیر رنه، پیگمنت بالای این محصول است. بدین معنا که این محصول رنگدانه بسیار غنی دارد؛ بنابراین استفاده مقدار کمی از آن باعث می‌شود تا نتیجه‌ی مورد دلخواه از آن بگیرید. از طرف دیگر رنگدانه قوی این محصول، پوست شما را یکدست می‌کند و نمایی مات‌گونه به آن می‌بخشد.

استفاده از برخی پودرهای فشرده صورت باعث ایجاد جوش‌ می‌شود. اما فرمولاسیون استفاده شده در این محصول هیچ‌گونه حساسیت پوستی برای شما ایجاد نمی‌کند. در نتیجه اگر پوست حساسی دارید استفاده از پودر فشرده صورت برند پیر رنه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. پودر فشرده صورت برند پیر رنه فاقد چربی است و حالت ماسیدگی به صورت شما نمی‌دهد. در نتیجه بعد از استفاده احساس سبکی بر روی پوست صورت خود خواهید داشت.

2- پنکیک پرتی فلورمار

خریدپنکیک پرتی فلورمار

شرکت فلورمار که یکی از بهترین برندهای آرایشی در ترکیه است، پنکیک مدل پرتی فلورمار را برای شما خانم‌های حساس و حرفه‌ای که به زیبایی صورتتان اهمیت می‌دهید، معرفی و پیشنهاد می‌کند. این محصول جادویی پوشش دهی فوق‌العاده‌ای بر پوست داشته و تمامی عیوب صورتتان را به طور کاملا یک دست و هماهنگ، پوشش می‌دهد. هم‌چنین بافتی بسیار نرم و سبک داشته که مانند پر بر پوستتان خوابیده و اصلا احساس سنگینی را به شما القا نمی‌کند.

این محصول بی‌نظیر دوام مناسبی بر پوستتان داشته و تا ساعت‌ها، بدون ماسیدگی پوستتان را به همان زیبایی اولیه نگهداری می‌کند. هم‌چنین در برابر تعریق و رطوبت، بسیار مقاوم بوده و باعث به هم ریختگی و یا دو رنگی شدن رنگ پوستتان نمی‌شود. از طرفی وجود کمپلکس حمایتی پوست در این پنکیک، باعث حفاظت از بافت پوست در برابر چین و چروک شده و ظاهرتان را به شکل کاملا طبیعی، درخشان و زیبا می‌کند؛ به همین دلیل برای استفاده روزانه گزینه مناسبی بوده و میزان آسیب بسیار کمتری نسبت به بقیه پنکیک‌ها دارد.

3- پنکیک مدل مینرالیز اسکین فینیش مک

خریدپنکیکمینرالیز اسکین فینیش مک

همان طور که می‌دانید پنکیک‌ها منافذ پوست را شما بسته نگه می‌دارند و در نتیجه مانع تجمع چربی بر روی سطح پوست می‌شوند. پنکیک مینرالیز مک یک محصول فوق العاده با ترکیبی موثر و مفید برای پوست می‌باشد که می‌تواند با بستن منافذ، ناهمواری‌های سطح پوست به طور کال بپوشاند. این پنکیک در چندین رنگ تولید و عرضه شده است بنابراین می‌تواند بنا بر سلیقه خود هر کدام را که مایلید انتخاب نمائید. پنکیک مدل مینرالیز اسکین فینیش مک ماندگاری بالایی نیز و می‌تواند برای چندین ساعت روی پوست ثابت باقی بماند.

علاوه بر این، دارای ویتامین E می‌باشد که یکی از ویتامین‌های ضروری برای سلامت و حفظ ساختار پوست می‌باشد این محصول در پنج رنگ مختلف عرضه شده است که عبارت اند از: رنگ زرد، نارنجی، هلویی، برنزی و کرمی. ظاهر این پنکیک بسیر زیبا شکیل است به همین می‌توان آن را یکی از محصولات لاکچری به حساب اورد که توسط خوانندگان معروف و بازیگران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4- پنکیک استفانی

خریدپنکیک استفانی

شرکت استفانی که یکی از بهترین برندهای آرایشی در ایتالیا است، پنکک استفانی را برای شما خانم‌های حساس و حرفه‌ای که به زیبایی صورتتان اهمیت می‌دهید، معرفی و پیشنهاد می‌کند. این محصولی جادویی بافت بسیار نرم و ریزی داشته که به آرامی بر پوست خوابیده و بدون ایجاد سنگینی بر پوستتان قرار می‌گیرد. هم‌چنین پوشش‌دهی فوق‌العاده‌ای داشته و به عنوان فیکساتور آرایش هم استفاده می‌شود؛ به گونه‌ای که بدون هیچ گونه خرابی و یا ماسیدگی، آرایشتان را تا مدت‌ها به همان زیبایی اولیه نگهداری می‌کند. اگر شما هم پوست چربی داشته و به دنبال پنکیک فاقد چربی برای پوستتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از پنکک استفانی استفاده کنید.

این محصول بی‌نظیر حاوی رنگدانه‌های تالک با پوشش سیلیکونی بوده که ضمن عدم تجمع چربی در پوست، باعث خلق چهره‌ای طبیعی می‌شود. از طرفی این پنکیک حاوی مواد آبرسان بوده که پوست را به هیچ عنوان خشک نکرده و امکان جذب اکسیژن را برای پوست فراهم می‌کند. پنکک استفانی در محفظه‌های جذاب به صورت پودری به بازار عرضه شده است و به دلیل مواد طبیعی موجود در آن، شکسته نشده و بافت نرم خود را حفظ می‌کند. هم‌چنین در تناژ رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده و با داشتن پد مناسب و باکیفیت، به آسانی استفاده می‌شود.

5- پنکیک دو کاره مدل استینیمای

خریدپنکیک دو کاره استینیمای

پنکیک دو کاره مای مدل استینی برای داشتن آرایشی بی نقص و زیبا طراحی و تولید شده است. استفاده از پنکک در روند آرایش سبب ماندگارتر شدن و مات شدن آرایش می‌گردد. همچنین استفاده از پنکک جهت داشتن پوستی یکدست و زیبا الزامی است. پنکیک دو کاره مای مدل استینی مناسب برای انواع پوست بوده و دارای ترکیباتی مرغوب است. این پنکک برای استفاده روزانه بسیار مناسب است زیرا بافتی سبک دارد و دارای کیفیتی قابل قبول است. همچنین حجم این پنکک در مقایسه با قیمت آن مناسب بوده و خرید این پنکک را مقرون به صرفه می‌سازد.

یکی ازکاربردی‌ترین مراحل در آرایش، استفاده از پنکک است زیرا سبب داشتن آرایشی متفاوت و زیبا خواهد شد. پنکک دو کاره استینی ساخته شده توسط برند مطرح مای است که به دو صورت خشک و مرطوب می‌توان از آن استفاده کرد. محصولات شرکت مای در کنار کیفیت خوب، دارای قیمتی مناسب هستند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارند. پنکیک دو کاره مای مدل استینی یکی از محصولات تولیدی این شرکت است که برای پوست‌های خشک و چرب مناسب است.

6- پنکیک اور لستینگ کلارنس

خریدپنکیک اور لستینگ کلارنس

پنکیک اور لستینگ کلارنس یک بیس آرایشی پودری بادوام است که پوست را یکدست و صاف می‌کند و ظاهر نهایی طبیعی و زیبایی را ایجاد می‌کند. این پنکیک به همان اندازه که راحت و سبک است، زیبا هم هست. جعبه‌ی طلایی این محصول نه تنها پنکیک را نگهداری می‌کند بلکه آینه و اسفنج آرایشی ای که برای استفاده‌ی سریع از پنکیک نیاز دارید را نیز در خود جای می‌دهد. این پنکیک سبک و نرم است و به خوبی روی پوست می‌نشیند تا ظاهر نهایی طبیعی و ماتی را به شما هدیه ببخشد.

این محصول همچنین دارای SPF9 و مواد ضدآلودگی نیز هست که از پوست در برابر عوامل مضر محافظت می‌کنند. راز موفقیت و نتیجه بخشی موثر این محصول، ترکیبی از مواد تشکیل دهنده‌ی قدرتمند و طبیعی است. برخی از این مواد تشکیل دهنده شامل بامبو و عصاره‌ی برگ کاملیا هستند که باعث می‌شوند پوست تان زیبا به نظر برسد. بامبو نه تنها رنگ پوست را مات می‌کند بلکه مزایای بازسازی کننده و بهبود دهنده‌ی رنگ پوست را نیز برای شما فراهم می‌کند. عصاره‌ی برگ کاملیا که به چای سبز نیز شناخته می‌شود، با مزایای آنتی اکسیدان و ضدالتهابی ای که دارد، از پوست محافظت می‌کند و در عین حال محافظت UV را نیز فراهم می‌کند.

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین پنکک‌های موجود در فروشگاه ریحا پرداختیم و به یک سوال کلی که پنکیک چیست؟؛ پاسخ دادیم. امیدواریم تا با معرفی طیف وسیعی از انواع محصولات مرتبط، شما را با محبوبترین و پرفروش‌ترین کالاهای اورجینال موجود در بازار آشنا کرده باشیم. شما می‌توانید با توجه به نوع پوست صورت خود و طبق سلیقه و نیاز‌تان، اقدام به خرید محصول مورد نظر از فروشگاه ریحا کنید. در ضمن اگر تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات پرکاربرد دارید، حتما تجربیات‌تان را با ما در میان بگذارید.

۱۳۶,۵۳۵
محصولات مرتبط
هایلایتر مون داست اکلیلی کالیستاCallista 
۳۲۶,۰۰۰ تومان
شماره 03
شماره 03
شماره 04
شماره 04
شماره 01
شماره 01
+۱
تنوع
پنکیک ساده مات مایMy 
۲۲۰,۰۰۰ تومان
پنکیک آرایشی مات پودر اکسپرینس دبیDebbyامکان ارسال فوری
۱۷۵,۰۰۰ تومان
04
04
پنکیک مات کش کریم دوسهdoucce 
۱,۱۰۵,۰۰۰ تومان
nl 5
nl 5
nl 4
nl 4
ND 13
ND 13
+۱۰
تنوع
پنکیک این لیInlay 
۱۵۱,۰۰۰ تومان
50 Bronze
50 Bronze
40 Coral
40 Coral
22 Peach
22 Peach
+۴
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
پنکک چیست؟
پاسخ:

پنکک‌ها از محصولات آرایشی پرمصرفی هستند که در دسته کرم‌های پودری قرار می‌گیرند و از دو اصطلاح Pan؛ به معنی ما‌هی‌تابه یا سینی فر شیرینی‌پزی و Cake؛ به معنی کیک، تشکیل شده است. فرمولاسیون پنکیک‌ها از ترکیب رنگدانه‌های پودری (مثل ترکیب تالک و اکسید آهن) در یک پایه دهیدراته از استئارات تری اتانول آمین (صابون) ، لانولین و آب تشکیل شده است.

پنکک برای چه نوع پوستی مناسب است؟
پاسخ:

پنکیک‌ها، با جذب رطوبت و چربی‌های اضافی پوست از طریق ساختار پودری خود، بیشتر برای پوست‌های چرب مناسب هستند. با این وجود؛ کاربرد پنکیک و کرم پودر در آرایش یکسان است و  هر دو برای یکنواخت کردن سطح پوست و پوشاندن لک‌های صورت استفاده می‌شوند.

در انتخاب پنکک باید به چه مواردی دقت کنیم؟
پاسخ:

در انتخاب پنکیک باید به استاندارد بودن و کیفیت ساخت آن کاملا توجه کنید و به راحتی از این موضوع نگذرید. همچنین به هر فروشگاهی اعتماد نکنید و محصول‌تان را بی‌برو برگرد از فروشگاه‌های معتبر یا سایت‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی تهیه کنید. توجه داشته باشید که محصول خریداری شده باید دارای مجوز بهداشتی کیفیت ساخت باشد چون استفاده از محصولات تقلبی و غیر بهداشتی عواقب خطرناکی را به‌بار می‌آورد که مراتب جبران‌ناپذیر است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۳۶,۵۳۵ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید