یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چگونه بوی عطر مانده در لباس را از بین ببریم؟

چگونه بوی عطر مانده در لباس را از بین ببریم؟

تا به حال با این اتفاق مواجه شده‌اید، که بوی عطر پس از چند روز بر روی لباس‌تان باقی مانده باشد و این بوی مانده از عطر، مشام شما را آزار بدهد؟ یا حتی بعد از شستن لباس‌تان باز هم متوجه شده باشید، که اثر رایحه عطرها بر روی لباس‌تان هنوز هم باقی مانده است؟ ممکن است، از آن دسته افرادی باشید، که در هنگام استفاده از عطر جدید، دوست داشته باشید، اثری از بوی عطر قبلی در لباس‌تان باقی نمانده باشد. تا حالا پیش خودتان فکر کرده‌اید، که چرا این موضوع آن‌قدر مهم است؟ زیرا وقتی عطر جدیدی را بر روی لباس‌تان اسپری می‌کنید، با وجود اثر عطر باقی مانده از قبل، ممکن است بوی اصلی عطر جدید با بوی عطر مانده ترکیب شود و رایحه حاصل از ترکیب این دو عطر با هم، رایحه خوشایندی ایجاد نکند.

معمولا توصیه می‌شود، زمانی‌ که برای خرید عطر و ادکلن به فروشگاه می‌روید، چند رایحه مختلف را بر روی لباس‌تان تست نکنید. زیرا بعد از چند دقیقه لباس‌تان بوی تند چند عطر را به خود می‌گیرد و ممکن است، تا روزها نتوانید؛ بوی ناخوشایند حاصل از ترکیب چند عطر را از روی لباس‌تان پاک کنید. به خصوص زمانی که یک لباس غیر قابل شستشو دارید. در بعضی مواقع نیز، وقتی لباس‌‌تان را بر روی لباس افراد دیگر آویزان کرده باشید، به طور ناخودآگاه لباس‌تان بوی عطر فرد دیگری را به خود جذب می‌کند. در این شرایط احتمال دارد، که رایحه عطرجذب شده فرد دیگر بر روی لباس‌تان مورد پسندتان قرار نگیرد، یا حتی باعث حساسیت شما شود. در این شرایط مجبور می‌شوید، به هر روشی پناه ببرید تا بوی عطر غریبه را از روی لباس‌تان پاک کنید.

رایحه عطر بر روی لباس

معمولا پرفیوم‌ها یا ادوپرفیوم‌ها دارای رایحه قوی‌تری نسبت به ادوتویلت‌ها یا ادوکلن‌ها هستند و بعد از استفاده، رایحه آن‌ها مدت زمان بیشتری بر روی لباس باقی می‌ماند. در نتیجه از بین بردن بوی عطرها با غلظت پرفیوم یا ادوپرفیوم در لباس‌ها دشوارتر است. حالا که متوجه اهمیت از بین بردن بوی عطر مانده بر روی لباس شدیم، باید به دنبال روش‌ها و راهکارهایی باشیم، که به از بین بردن بوی عطر باقی مانده در لباس کمک‌مان کند. اگر دوست دارید بدانید چطور بوی عطر را از روی لباس‌‌های کمدتان از بین ببرید، تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

بادی اسپلش ها، مواد معطر با غلظت بسیار کم و سبک هستند که توسط یک اسپری پخش‌کننده، سطح پوست را می‌پوشانند. در واقع مهم‌ترین کاربرد بادی اسپلش، خوش‌بو کردن بدن است. بهتون پیشنهاد می کنیم مقاله "بادی اسپلش چیست " مطالعه کنید.

10 روش برای از بین بردن بوی عطرباقی مانده برروی لباس

به این نکته دقت داشته باشید، روش‌هایی که در ادامه برای از بین بردن بوی عطر مانده بر روی لباس به شما توضیح داده‌ایم، ممکن است برای همه لباس‌ها مناسب نباشد. قبل از انجام هر کدام از این کارها برای لباس‌تان، حتما ابتدا برچسب مراقبت را در روی لباس خود بخوانید و سپس این مراحل را انجام دهید.همچنین قبل از انجام دادن هر کدام از مراحل مورد نظرتان، مواد را بر روی قسمت پنهانی از لباس امتحان کنید تا مطمئن شوید، رنگ لباس تغییرنمی‌کند یا از بین نمی‌رود. اگر مشکلی به وجود نیامد، با خیال راحت روش را بر روی تمام لباس‌تان ادامه دهید.

1- لباس را در فضای بیرون آویزان کنید

لباس را در فضای بیرون آویزان کنید

اگر لباس‌تان تازه و تمیز و شسته شده است، اما هنوز بوی عطر مانده از روی لباس ازبین نرفته است. در این رابطه، می‌توانید لباس‌های شسته شده و معطر خود را در فضای بیرون آویزان کنید، تا بوی عطر مانده در لباس با مولکول‌های هوا تعلیق شود.برای نتیجه بهتر، می‌توانید لباس‌تان را در فضای گل‌ها وگیاهان خوشبو همراه با نسیم باد آویزان کنید، تا هوای بیرون، رایحه عطر را زودتر جذب کند. اگرهم نمی‌توانید لباس خود را در بیرون قرار دهید، لباس‌تان را در یک اتاق گرم همراه با باد پنکه آویزان کنید.

مدت زمانی که طول می‌کشد، تا بوی عطر مانده از روی لباس‌تان درفضای بیرون از بین برود، به اشباع شدن بوی عطر با هوا و حساسیت فرد به بوی موجود در لباس بستگی دارد. با انجام دادن این روش، ممکن است حدود چند ساعت، یا حتی دوهفته طول بکشد تا بوی عطر مانده روی لباس از بین برود. اما اگر عجله دارید و می‌خواهید سریع کار خود را انجام دهید، این روش مناسب نیست و می‌توانید از روش‌های دیگر استفاده کنید.

2- از اسپری پاک کننده استفاده کنید

از اسپری پاک کننده استفاده کنید

اگر زمان کافی برای از بین بردن بوی عطر باقی مانده روی لباس خود را ندارید، یا با شستن لباس‌تان بازهم بوی عطر از روی لباس پاک نشد، می‌توانید از اسپری‌های خوشبو کننده مخصوص برای خنثی کردن بوی عطر در لباس استفاده کنید. این روش بسیار آسان و سریع برای از بین بردن بوی باقی مانده عطر در لباس‌های تمیز و شسته شده است.

این نکته را درنظر بگیرید، که در هنگام خرید اسپری خوشبو کننده رایحه آن را استشمام کنید، تا اسپری بوی ناخوشایندی نداشته باشد و بدتر دچار سردرد نشوید. برای استفاده از اسپری خوشبو کننده، ابتدا قسمت‌هایی از لباس را استشمام کنید، که بوی عطر می‌دهند. سپس بر روی آن قسمت‌های مورد نظر لباس خود اسپری کنید. به این ترتیب، بوی باقی مانده عطر در لباس خنثی می‌شود.

3- از سرکه برای از بین بردن بوی عطر مانده استفاده کنید

 از سرکه برای از بین بردن بوی عطر مانده استفاده کنید

اگر لباس‌های‌تان نشسته است، برای شستشو و از بین بردن بوی عطر در لباس‌تان، می‌توانید در چرخه آبکشی ماشین لباس‌شویی یک فنجان سرکه اضافه کنید. این کار را قبل از روشن کردن ماشین لباس‌شویی انجام بدهید و بگذارید لباس‌ها به مدت حدود یک ساعت در سرکه خیس بخورد. سپس ماشین لباس‌شویی را روشن کنید، تا کاملا لباس‌ها شسته شوند. با این روش اطمینان داشته باشید، که بوی عطر باقی مانده در لباس‌ها کاملا از بین می‌رود.

اگرهم لباس‌تان تمیزاست و نیازی به شستشو ندارد، می‌توانید محلول سرکه درست کنید. در واقع این محلول بسیارعالی و سریع برای از بین بردن بوی عطر مانده در لباس است. البته همان طور که پیش از این گفتیم، ابتدا بر روی قسمتی از لباس‌ خود محلول سرکه را اسپری کنید تا مطمئن شوید رنگ لباس‌تان تغییر نمی‌کند. سپس لباس خود را در این محلول قرار دهید.

برای تهیه این محلول مقادیر مساوی سرکه سفید با آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید، سپس لباس خود را در هوای آزاد آویزان کرده و به قسمت‌هایی از پارچه که بوی عطر می‌دهند، محلول سرکه را اسپری کنید، تا بوی عطر باقی مانده در الیاف لباس از بین برود. اگرهم از بوی سرکه خوش‌تان نمی‌آید، نگران باقی ماندن بوی سرکه بر روی لباس‌تان نباشید. زیرا سرکه به سرعت تبخیر می‌شود و بوی آن بعد از چند دقیقه از بین می‌رود.

4- با استفاده از خشک کن بوی عطر مانده را از بین ببرید

با استفاده از خشک کن بوی عطر مانده را از بین ببرید

از خشک‌ کن می‌توانید برای ازبین بردن بوی عطر باقی مانده در لباس خود استفاده کنید. در نتیجه به معنای واقعی کلمه، بوی عطر لباس شما سریعا از بین می‌رود. برای انجام این عمل، ابتدا خشک کن را با توجه به جنس لباس‌تان در گرم‌ترین دمای مجاز تنظیم کنید. سپس بگذارید لباس‌تان حدود 10 تا 15 دقیقه در داخل خشک کن باقی بماند. به این ترتیب بوی باقی مانده عطر در الیاف لباس کاملا از بین می‌رود. البته حواس‌تان باشد، که اجازه ندهید، لباس‌‌تان بیش‌تر از این بازه زمانی در خشک‌ کن باقی بماند، زیرا گرمای بیش از حد خشک کن به الیاف لباس آسیب می‌زند.

5- از بخار برای از بین بردن بوی عطر مانده استفاده کند

از بخار برای از بین بردن بوی عطر مانده استفاده کند

شاید باورش برای‌تان سخت باشد، ولی بخار یکی از روش‌های کارآمد و سریع برای از بین بردن بوی عطر مانده در الیاف لباس است. برای انجام این کار می‌توانید از بخار تمیز کننده مانند بخار اتو، بخاردوش آّب حمام و بخار آّب جوش یا بخارشور استفاده کنید. برای از بین بردن بوی عطر باقی مانده در لباس، می‌توانید لباس‌تان را در فضای حمام حاوی بخار در مدت زمان کوتاهی قرار دهید، تا به خنثی کردن بوی عطر مانده در الیاف لباس کمک کند.

راه حل آسان‌تر آن است، که آب را در کتری بجوشانید و سپس لباس را چند سانت بالاتر از دهانه کتری قرار بدهید تا بخار آب جوش از الیاف لباس عبور کند، این روش به از بین بردن بوی عطر مانده در لباس کمک بسیاری می‌کند. حتما در هنگام انجام این کار مراقب دستان خود باشید زیرا ممکن است بخار آب دست‌تان را بسوزاند.

6- از تاثیر الکل برای نابودی بوی عطر مانده غافل نشوید

از تاثیر الکل برای نابودی بوی عطر مانده غافل نشوید

اگر وقت و حوصله شستن لباس خود را ندارید و می‌‌خواهید به سرعت بوی آزار دهنده عطر در لباس‌تان را پاک کنید، می‌توانید ازالکل که یک پاک کننده قوی و ارزان است، استفاده کنید. الکل این خاصیت را دارد، که به سرعت بو را به خود جذب می‌کند وسریع تبخیر ‌می‌شود.علاوه براین‌ها، اگر بوی عطر باقی مانده در لباس‌تان قوی است و با شستشو هم پاک نمی‌شود، استفاده از الکل، بهترین روش برای از بین بردن بوهای قوی است.

با انجام دادن این روش، تاثیر فوق العاده الکل را در ناپدید شدن بوی مانده عطر در لباس‌‌تان، با چشمان خود می‌بینید. برای انجام این کار، مقداری الکل را در یک بطری اسپری بریزید و با دقت الکل را در قسمت‌های معطر لباس اسپری کنید. طبق معمول برای انجام دادن این روش، ابتدا در ناحیه‌ای مخفی از لباس‌ الکل اسپری کنید، تا مطمئن شوید رنگ لباس‌تان تغییر نمی‌کند.

7- با ورق‌های خشک کن ناحیه معطر را ماساژ دهید

با ورق‌های خشک کن ناحیه معطر را ماساژ دهید

ورق‌های خشک کن روشی مناسب و موثر برای از بین بردن بوی ناخوشایند عطرهای مانده در لباس است. برای از بین بردن سریع رایحه عطر، می‌توانید ورق‌های خشک کن را به آرامی روی قسمت‌های معطر لباس بکشید.اگر زمان کافی دارید، برای تاثیر بیشتر می‌توانید ورق‌ها را برای مدت زمان طولانی روی لباس بگذارید یا روی آن بچسبانید. این کار را تا جایی ادامه دهید، که ورق‌های خشک کن بوی عطر را به خود جذب کند و سریع بوی مانده را از بین ببرد.

8- بر روی لباس معطر بوراکس و جوش شیرین بپاشید

بر روی لباس معطر بوراکس و جوش شیرین بپاشید

این روش بسیار عالی و کارآمد برای پاک کردن رایحه‌ها از روی لباس است. برای انجام این روش، ابتدا باید بوراکس (یک ماده شیمیایی و خانگی است) را با بی کربنات سدیم یا همان جوش شیرین به مقادیر مساوی با هم مخلوط کنید. سپس پودر حاصل از این دو ماده را به قسمت‌هایی از لباس که بوی عطر مانده می‌دهند، بپاشید و بگذارید حددود 25 دقیقه باقی بماند. درآخر لباس را تکان دهید، تا ردی از پودر سفید بر روی لباس باقی نماند. همچنین این روش به از بین بردن بوی تنباکوی مانده نیز کمک می‌‌کند.

9- از جادوی قهوه برای از بین بردن بوی عطر مانده استفاده کنید

از جادوی قهوه برای از بین بردن بوی عطر مانده استفاده کنید

قهوه تمایل زیادی به جذب رایحه‌ دارد. به همین دلیل پیشنهاد خوبی برای از بین بردن رایحه عطر است. حتی می‌توانید از دانه قهوه درخانه، برای از بین بردن بوی غذا استفاده کنید. برای انجام این روش، ابتدا یک مشت دانه قهوه یا پودر قهوه را در کیسه‌ای بریزید و درپوش آن را گره بزنید. سپس این کیسه قهوه را بر روی لباس خود بگذارید و حدود نیم ساعت صبر کنید تا قهوه بوی عطر باقی مانده در لباس را کاملا به خود جذب کند.

اگر باز هم بوی عطر در لباس از بین نرفت، بار دیگر اجازه دهید کیسه قهوه حدود 20 دقیقه بر روی لباس بماند. در آخر با انجام دادن این روش، متوجه پاک شدن بوی عطر در لباس خود خواهید شد. با استفاده از این روش بدون شستشو از شر بوی عطر مانده در لباس خود راحت می‌شوید.

10- اسپری لیمو و آب را امتحان کنید

سپری لیمو و آب را امتحان کنی

با اینکه لیموترش خاصیت اسیدی دارد، ولی روشی بسیار کارآمد در از بین بردن سریع بوی عطر لباس است. ابتدا برای شروع کار باید بر روی قسمتی از لباس خود این محلول را امتحان کنید تا مطمئن شوید که رنگ لبا‌س‌تان تغییر نمی‌کند، سپس بر روی قسمت‌های مورد نظر اسپری کنید. برای درست کردن این محلول، باید یک قاشق غذا خوری آب لیمو را با یک استکان آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید. سپس بر روی قسمت‌هایی از لباس که بوی عطر می‌دهند، اسپری کنید و صبر کنید تا لباس کاملا خشک شود. در پایان متوجه تاثیرعالی لیمو برای از بین بردن بوی عطر خواهید شد.

۱۳۵,۵۵۹
محصولات مرتبط
بادی اسپلش کد زنانه لیمپیوLimpio 
۲۸۵,۰۰۰ تومان
۲۵۰ میل
بادی اسپلش مسی رز زنانه آی پلاسIplusامکان ارسال فوری
۱۳۵,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
نویسنده :معصومه معدن‌دار

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
از بین بردن رایحه کدام عطرها سخت تر است؟
پاسخ:

معمولا پرفیوم‌ها یا ادوپرفیوم‌ها دارای رایحه قوی‌تری نسبت به ادوتویلت‌ها یا ادوکلن‌ها هستند و بعد از استفاده، رایحه آن‌ها مدت زمان بیشتری بر روی لباس باقی می‌ماند. در نتیجه از بین بردن بوی عطرها با غلظت پرفیوم یا ادوپرفیوم در لباس‌ها دشوارتر است.

برای از بین بردن بوی عطرها آسان ترین راه چیست؟
پاسخ:

اگر لباس‌تان تازه و تمیز و شسته شده است، اما هنوز بوی عطر مانده از روی لباس ازبین نرفته است. در این رابطه، می‌توانید لباس‌های شسته شده و معطر خود را در فضای بیرون آویزان کنید، تا بوی عطر مانده در لباس با مولکول‌های هوا تعلیق شود. برای نتیجه بهتر، می‌توانید لباس‌تان را در فضای گل‌ها وگیاهان خوشبو همراه با نسیم باد آویزان کنید، تا هوای بیرون، رایحه عطر را زودتر جذب کند. اگرهم نمی‌توانید لباس خود را در بیرون قرار دهید، لباس‌تان را در یک اتاق گرم همراه با باد پنکه آویزان کنید. 

چگونه بوی عطر و ادکلن را به سریع ترین روش از روی لباس پاک کنیم؟
پاسخ:

اگر زمان کافی برای از بین بردن بوی عطر باقی مانده روی لباس خود را ندارید، یا با شستن لباس‌تان بازهم بوی عطر از روی لباس پاک نشد، می‌توانید از اسپری‌های خوشبو کننده مخصوص برای خنثی کردن بوی عطر در لباس استفاده کنید. این روش بسیار آسان و سریع برای از بین بردن بوی باقی مانده عطر در لباس‌های تمیز و شسته شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۳۵,۵۵۹ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید