یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
آیا استفاده از کرم دور چشم بر جوانسازی پوست تاثیر دارد؟

آیا استفاده از کرم دور چشم بر جوانسازی پوست تاثیر دارد؟

حتما تا به حال برایتان پیش آمده دو فرد هم سن و سال را دیده‌ باشید که پوستشان از نظر جوانی و شادابی با هم متفاوت زیادی دارد. شاید از خود پرسید چرا پوست یکی چین و چروک و خط‌های ریز دارد و پوست دیگری کاملا صاف و بدون چین و چروک است. با گذشت زمان و بالا رفتن سن شادابی و جوانی پوست هم کم می‌شود و پوست اطراف چشم به دلیل افزایش خشکی پوست، شکننده و نازک می‌شود و به دنبال آن چین و چروک آن نسبت به بقیه پوست صورت بیشتر می‌شود.در واقع با بالا رفتن سن، پوست اطراف چشم اولین ناحیه در صورت است که سن واقعی و پوستی شما را نشان می‌دهد.

شاید باورتان نشود که به صورت طبیعی بیش از 1000 بار در روز پلک میزنیم، که این حرکت مداوم چشم‌ها هم یکی از دلایل ظاهر شدن خطوط چین و چروک دور چشم‌ها است.اکثر افراد به دنبال راه‌های آسان و سریع برای از بین بردن چین و چروک‌های اطراف چشمشان هستند تا بتوانند جوانی و زیبایی را به پوستشان برگردانند. یکی از این راه کارهای فوری و بدون درد، استفاده از کرم دور چشم و بهره بردن از مزایا کرم دور چشم است، که امروزه این کرم‌ها در بازار توانسته‌اند توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند و فروش زیادی داشته باشند.

آیا کرم دور چشم تاثیر دارد ؟

با پیر شدن پوست، سرعت کلاژن سازی در بدن پایین می‌آید، لایه‌های چربی زیر پوست تحلیل می‌روند و پوست اطراف چشم نازک می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را سریعتر از دست می‌دهد.در نتیجه این اتفاقات باعث ایجاد پف، گودی، حلقه‌های تیره و افزایش چین وچروک پوست زیر چشم می‌شوند.برای همین موضوع می‌توانیم برای جلوگیری از چین و چروک و جوانسازی پوست از کرم دور چشم استفاده کنیم. پوست نازک اطراف چشم نسبت به پوست ضخیم‌تر در دیگر قسمت‌های صورت، جذب بهتری دارد و اگر به جای استفاده از کرم‌های مخصوص دور چشم از کرم‌های معمولی صورت که برای اطراف چشم مناسب نیستند بیش از حد استفاده شود، باعث آسیب رساندن به پوست دور چشم می‌شود.

کرم دور چشم چه تاثیری دارد ؟ در ترکیبات کرمهای دور چشم روغن بیش‌تری نسبت به لوسیون معمولی صورت وجود دارد، همچنین دارای ترکیبات فعالی هستند که باعث ضخیم شدن ناحیه نازک اطراف چشم می‌شوند. کرم‌های دور چشم می‌توانند تا حدودی چین و چروک این ناحیه را بهبود ببخشند، اما به شرط اینکه این کرم‌ها از ترکیبات درستی تشکیل شده باشند. در غیر این صورت مضرات کرم دور چشم بیشتر از فواید آن خواهد بود. بنابراین زمانی که به دنبال کرم دور چشم خوب و مناسب خود می‌گردید، بهترین گزینه کرم‌های بدون بو و ضد حساسیت هستند. کرم دور چشم حاوی رتینول و ویتامین سیمواد مرطوب کننده و ویتامین‌های A و E تاثیر بسزایی در تقویت و جوانسازی پوست اطراف چشم دارد.

این ویتامین‌ها نقش مهمی در بافت سازی و بهبود چین و چروک اطراف چشم دارند، البته برخی از این کرم‌ها دارای خواص ضد آفتاب نیز هستند که برای مراقبت از زیبایی و جوانی پوست بسیار مفید است.حواستان باشد درهنگام خرید، کرم های دور چشمی را انتخاب و خریداری کنید که مواد تشکیل دهنده آن‌ها از deanol باشد.این ماده می‌تواند تولید کلاژن را تسریع ببخشد، که در واقع خود کلاژن به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک زیادی می‌کند و تاثیر زیادی در جوانسازی و بهبود چین و چروک‌ها دارد.ما در ادامه مطلب مجموعه‌ای از سوالات متداول که اکثر افراد پرسیده‌اند و شاید برای شما هم سوال باشد را پاسخ داده‌ایم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا استفاده از کرم دور چشم به سن و سال خاصی محدود می‌شود؟

بسیاری از افراد در همان ابتدای سن نوجوانی و زمانی که باید پوست صاف و یکدستی داشته باشند متوجه بوجود آمدن خطوط نازک اطراف چشم خود می‌شوند که اتفاقی تلخ و غیر قابل باور است. پوست این افراد با گذشت زمان و افزایش سنشان نازک‌ترشده و درنتیجه چین وچروک و کبودی پوست کم کم در صورتشان ظاهر می‌شود.از این اتفاق به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از کرم دور چشم سن و سال خاصی ندارد و هیچ وقت برای استفاده از آن زود نیست.

این تصور شایع بین مردم که فقط باید زمانی از کرم دور چشم استفاده کنید که دیگر چین و چروک روی پوست ظاهر شده و خود را نشان می‌دهد، کاملا غلط است.بلکه شما باید همیشه پوست اطراف دور چشم خود را به دلیل خشک و نازک بودن آن مرطوب نگه‌دارید تا از ظاهر شدن چین وچروک زود هنگام جلوگیری شود. استفاده از کرم دور چشم از سن 20 سالگی می‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از بروز چین و چروک و پیری پوست داشته باشد.

تاثیر کرم مرطوب کننده بر جوانسازی پوست

استفاده از کرم‌های مرطوب کننده در صورتی مفید است که خشکی یا کمبود آب از نگرانی‌های اصلی شما باشد. اگر از یک کرم مرطوب کننده عالی که حاوی اسید هیالورونیک یا Ceramide است استفاده می‌کنید، می‌تواند تا حد زیادی بر جوانسازی پوست شما موثر باشد.البته ناگفته نماند که در بعضی از موارد استفاده از کرم مرطوب کننده روی پوست نازک چشم می‌تواند شرایط را بدتر کند.در واقع یک مرطوب کننده سنگین و نامناسب ممکن است منافذ زیر چشم را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش های کوچک یا برجستگی‌هایی به نام milia شود.

کرم دور چشم برای کدام نواحی مناسب است؟

یکی از اهداف اصلی استفاده از کرم دور چشم به جز روشن کردن این نواحی و از بین بردن چین و چروک دور چشم، این است که برخی از مواد مغذی را به دور چشم برساند که در کرم‌های صورت به میزان متفاوتی وجود دارد و باید برای اطراف چشم از دزهای ضعیف‌تر آن استفاده شود. این نوع کرم‌ها را باید به پوست زیر چشم خود بزنید و برای پلک بالا نیازی به استفاده از کرم دور چشم نیست، به این دلیل که آفتاب به هیچ وجه به پوست بالای پلک نمی‌تابد.

تاثیر ویتامین C در درمان دایره‌های تیره رنگ اطراف چشم

ایجاد دایره‌های تاریک در اطراف چشم از عواملی مانند کمبود آب، آسیب‌های ناشی از تابش آفتاب و افزایش سن نشات می‌گیرد.اگر دقت کرده باشید، مواد تشکیل دهنده کرم‌های دور چشم معمولا از ویتامین‌هایی مانند K وc هستند.ویتامین C یا همان آسکوبارت سدیم می­تواند پوست را ضخیم‌تر کرده و پس از گذشت 6 ماه به بهبود کامل دایره­‌های تیره و تاریک اطراف چشم کمک کند. همچنین نیاسینامید یا ویتامین B3 و اسید کوجیک می‌توانند دایره‌های تیره رنگ اطراف چشم را از بین ببرند و همچنین باعث روشن و صاف شدن پوست اطراف چشم بشوند.

تاثیر کرم دور چشم بر پف زیر چشم

پف کردن چشم می‌تواند به دلیل تجمع مایعات خونی در نزدیکی ناحیه زیر چشم باشد و یا به ژنتیک فرد بستگی داشته باشد.در این خصوص برخی از مطالعات نشان می‌دهد، که کافئین به گردش خون کمک می‌کند و در نتیجه میتواند پف زیر چشم را کاهش دهد.اگر از آن دسته افرادی هستید که چشم هایتان به دلیل بالا رفتن سن یا عوامل محیطی پف کرده است، در این صورت باید کرم‌های دور چشمی را انتخاب کنید، که حاوی کافئین، چای سبز و جنسینگ است.

ولی اگر پف چشم‌هایتان کاملا ژنتیکی است، شاید کرم دور چشم تاثیر چندانی بر کاهش و بهبود آن نداشته باشد که در این صورت برای گرفتن نتیجه بهتر می‌‌‌توانید از راه‌کارهای دیگری مانند جراحی و یا تزریق بوتاکس و ژل استفاده کنید. اگر می‌خواهید برای همیشه از ایجاد چین و چروک روی پوست خود جلوگیری کنید علاوه بر مواردی که ذکر شد باید به چند نکته مهم دقت کنید تا پوست خود را سالم و بدون عیب نگه دارید.

نکات مهم برای مراقبت از پوست و جوانسازی پوست

هیچ وقت از زدن SPF یا همان ضد آفتاب غافل نشوید، زیرا یکی از اصول مراقبت از چهره زیبا، پوست صاف و بدون عیب، محافظت پوست از تابش آفتاب و اشعه ماوراء بنفش است.پوست اطراف چشم مانند دیگر قسمت‌های پوست صورت در معرض آلودگی هوا، اشعه ماوراء بنفش و سایرعوامل محیطی قرار دارد که همگی باعث آسیب‌های جبران ناپذیری بر پوست می‌شوند.در واقع استفاده از کرم ضد آفتاب تاثیر مثبتی بر ناحیه دور چشم دارد و می‌توانید با پوشاندن این ناحیه با کرم ضد آفتاب از چروک پوست و تیرگی زیر چشم محافظت کنید.

اما باید این نکته را در نظر بگیرید که از کرم‌های ضد آفتاب حاوی مواد شیمیایی استفاده نکنید، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.زیرا مواد معطر موجود در کرم و Avobenzon ( نوعی فیلترهای شیمیایی موجود در مواد تشکیل دهنده کرمهای ضد آفتاب)، باعث سوزش چشم می‌شود و اثرات بدی برای پوست به همراه دارد.با نوشیدن آب و خواب کافی، همراه با مصرف مولتی ویتامین‌ها می‌توانید از چین و چروک، حلقه‌های تیره چشم و پف زیر چشم جلوگیری کنید و پوست خود را سالم و درخشان نگه دارید.

طرز صحیح استفاده از کرم دور چشم

به اندازه یک نخود از کرم را بر روی پوست اطراف هردو چشم بمالید.

ابتدا پوست صورت را تمیز بشویید، سپس به اندازه یک نخود از این کرم را بردارید و به اطراف چشم بمالید. این مقدار از کرم برای هر دو چشم کافی است و بهترین روش برای زدن کرم به ناحیه اطراف چشم، استفاده از انگشت حلقه است، زیرا این انگشت‌کم‌ترین حس را دارد و فشار زیادی را به چشم‌ها وارد نمی‌کند.

کرم را از گوشه داخلی زیر چشم خود تا استخوان ابرو به صورت دورانی بمالید.

ابتدا برای استفاده از کرم، از گوشه داخلی زیر چشم شروع کنید و سپس کرم را از نقاط کوچک به صورت نیم دایره تا استخوان ابرو بمالید. برای تحریک گردش خون در ناحیه اطراف چشم، بهتر است به صورت دورانی و به آرامی به این ناحیه ضربه بزنید. این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز در حین ماساژ دادن این ناحیه از پوست را نکشید. به یاد داشته باشید برای جلوگیری از تحریک چین و چروک‌ها، کرم را خیلی نزدیک چشم خود نزنید، مگر اینکه در اطلاعات محصول ذکرشده باشد، زدن کرم در نزدیکی چشم ایرادی ندارد. حواستان باشد از استفاده از کرم دور چشم روی پلک‌ها یا در نزدیکی آن‌ها خودداری کنید.

هنگام استفاده از کانسیلر صبر کنید.

بعد از استفاده از کرم دورچشم، حدود 90 ثانیه صبرکنید تا مواد کرم دور چشم کاملا جذب پوست شود، سپس کانسیلر یا سایر محصولات مراقبت از پوست را استفاده کنید.

کرم دور چشم را صبح و شب به طور مدام استفاده کنید.

برای نتیجه بهتر، می‌توانید از کرم دور چشم در دو نوبت صبح و شب و به طور مداوم استفاده کنید. البته بعضی از افراد ترجیح می‌دهند از کرم دور چشم مانند میان وعده غذایی در طول روز نیز استفاده کنند.حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که وقت کافی برای رسیدگی به پوستتان را ندارید یا فراموش‌کار هستید، می‌توانید در شب از این کرم استفاده کنید.بعد از شستن و یا پاک کردن آرایش صورت، یا قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده یا کرم شب می‌توانید از کرم دور چشم استفاده کنید.

بهترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک

افتادگی پلک یکی از مشکلاتی است که ممکن است در سنین بالاتر به وجود بیاید. برای کاهش این مشکل و بهبود وضعیت پوست دور چشم، می‌توانید از بهترین کرم دور چشم برای افتادگی پلکاستفاده کنید. در زیر بهترین کرم دور چشم برای افتادگی پلک را معرفی می‌کنیم:

کرم بلفایندر ضد چروک برای پوست حساس: این کرم حاوی عصاره بلفایندر و روغن پوست شتر مرغ است و باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شود. همچنین با تغذیه پوست، به کاهش چین و چروک و افتادگی پلک کمک می‌کند.

  1. کرم ضد چروک و تقویت کننده پوست چشم الاستین: این کرم شامل موادی مانند الاستین، کلاژن، ویتامین E و روغن‌های طبیعی است. این مواد به تقویت پوست، بهبود قوام و الاستیسیته پوست و کاهش افتادگی پلک کمک می‌کنند.
  2. کرم ضد چروک و تقویت کننده پوست چشم رتینول: این کرم شامل رتینول، ویتامین C و E و اسید هیالورونیک است. این مواد باعث تقویت و تغذیه پوست، کاهش افتادگی پلک و بهبود قوام و الاستیسیته پوست می‌شوند.

توصیه می‌شود قبل از خرید هر کرم دور چشم، با پزشک خود مشورت کنید و بهتر است از کرم‌های با برند معتبر استفاده کنید. همچنین برای بهترین نتیجه، از کرم دور چشم هر روز استفاده کنید و به صورت مداوم از آن استفاده کنید.

6 نوع از بهترین کرم‌های دور چشم

اگر به لوازم آرایشی که استفاده می‌کنید اهمیت می‌دهید و دوست دارید کرم دور چشم خوب و باکیفیت خریداری کنید در این مقاله ما چند نوع از بهترین کرم‌های دور چشم را به شما معرفی می‌کنیم.

1- کرم دور چشم لوک ژاک آندرول

خریدکرم دور چشم لوک ژاک آندرول

این کرم دور چشم یکی از بهترین و پرفروش ترین کرم‌ها در سال‌های اخیر می‌باشد. کرم دور چشم لوک ژاک آندرول حاوی مواد جینکوبیلوبا است، که مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و گردش خون را تحریک می‌کند و در نتیجه التهاب و علائم خستگی پوست را کاهش می‌دهد. این کرم توانایی کلاژن سازی را دارد و باعث مقابله با پیری زودرس پوست می‌شود، علاوه بر این، مقاومت پوست را بالا برده و پوست اطراف چشم را محکم می¬کند و چین و چروک‌ها را بهبود می‌بخشد. این کرم از ترکیب پروتئین‌های بسیار فعال و ویتامین E درست شده است، که این ترکیبات اجازه می‌دهند تا بازسازی بافت‌های ناحیه اطراف چشم سریع‌تر انجام شود.

2- کرم دور چشم هالوکسیل مدیلن

خرید کرم دور چشم هالوکسیل مدیلن

کرم دور چشم لوکسیل مدیلن یکی از کرم‌هایی است که مصرف آن موجب افزایش گردش خون در مویرگ‌ها و تقویت دیواره مویرگی می‌شود. این کرم می‌تواند تیرگی دور چشم و چین و چروک‌ها را رفع کند، علاوه بر این تاثیر زیادی در بهبود کبودی و پف زیر چشم دارد.این کرم حاوی ویتامین k و ماده مؤثر هالوکس است که خاصیت آبرسانی فوق العاده ای برای پوست دارد.ترکیبات موجود در این کرم باعث شفاف و روشن شدن پوست می‌شود و همچنین برای پوست‌های حساس در برابر اشعه آفتاب مناسب است. این کرم به صورت تیوپی با حجم 15 میلی لیتر در بازار موجود و قابل خریداری است.

3- کرم دور چشم اوسرین

خرید محصولات اوسرین

کرم دور چشم اوسرین حاوی هیالورونیک اسید است، که در بیش‌تر کرم‌های دور چشم وجود دارد. این مواد میتواند باعث افزایش گردش خون و کاهش چین وچروک در ناحیه اطراف چشم بشود. کرم چشم اوسرین بیشتر به افرادی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند از ایجاد چین و چروک جدید جلوگیری کنند و چروکهای قبلی را از عمق درمان کنند. معمولا استفاده از این کرم برای افراد بالای 30 سال توصیه می‌شود.

4- کرم دور چشم رزالیا

خریدکرم دور چشم رزالیا

کرم دور چشم رزالیا با خاصیت مرطوب کنندگی که دارد پوست اطراف چشم را نرم و لطیف میکند، روند کلاژن سازی را در پوست اطراف چشم تسریع می‌بخشد و باعث صاف و روشن‌تر شدن پوست می‌شود.مواد موجود در این کرم استحکام پوست ناحیه اطراف چشم را افزایش می‌دهد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.کرم دور چشم رزالیا تورم زیر چشم و کبودی که باعث پیر و خسته نشان دادن چشم می‌شود را بهبود می‌بخشد، همچنین ترکیبات این کرم با خاصیت ضد التهابی که دارد خستگی و پف زیر چشم را بر طرف می‌کند.

5- کرم دور چشم مای بهترین کرم دور چشم برای 35 سال

خرید محصولات مای

این کرم به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی بالایی که دارد، ناحیه حساس زیر چشم را مرطوب و نرم نگه ‌می‌دارد. بنابراین این کرم برای افرادی مناسب است که پوستی خشک دارند و احساس می‌کنند پوست ناحیه اطراف چشم‌شان کشیده می‌شود. این کرم حاوی موادی از جمله ویتامین E، جنیستئین، مشتقات عصاره دریایی سینگل است. این ترکیبات باعث کاهش سیاهی دور چشم و گود شدن زیر چشم می‌شود، همچنین دارای خاصیت سفت کنندگی پوست اطراف چشم است. بهترین کرم دور چشم برای 35 سال کرم مای است که هم برای هر نوع پوستی مناسب است و هم این افرادمی‌توانند از این کرم دور چشم به صورت روزانه استفاده کنند تا شاهد اثر معجزه‌آسای آن باشند.

6- کرم دور چشم سی گل

خریدکرم دور چشم سی گل

کرم سی گل یکی از کرم‌های دور چشم پر فروش و معروف است که با قیمتی مناسب در بازار ایران موجود است. این کرم برای انواع پوست و حتی برای پوست‌های خیلی حساس بسیار مفید است.ترکیبات این کرم حاوی ویتامین E.A و C است که باعث آبرسانی پوست و نرم شدن آن می‌شود و همچنین خاصیت ترمیم کنندگی دارد و از پوست در برابر آلودگی و آسیب‌ها محافظت می‌کند و علاوه بر این باعث کاهش چین و چروک ناحیه اطراف چشم می‌شود.این کرم مناسب برای تمام سنین است و محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. می‌توانید کرم دور چشم سی گل را به صورت تیوپی و با حجم 20 میل از بازار تهیه کنید.

۱۴۲,۸۵۰
محصولات مرتبط
کرم دور چشم سی گلSeagull 
۱۶۹,۹۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم هیدرودرمHYDRODERM 
۲۲۱,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم لامینینLaminin 
۲۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
سرم دور چشم طلا و کلاژن دریایی بالانسbalanceامکان ارسال فوری
۵۸۰,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کمپلکس دور چشم سیمپلSimple تخفیف ویژه
۴۴۳,۰۰۰ تومان۳۹۸,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
کرم دور چشم ضد چروک درماتیپیکDermatypiqueامکان ارسال فوری
۳۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰ میل
کرم دور چشم نئودرمNeuderm 
۱۲۷,۰۰۰ تومان
۱۵ میل
نویسنده :معصومه معدن‌دار

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
کرم دور چشم چه تاثیری دارد ؟
پاسخ:

در ترکیبات کرمهای دور چشم روغن بیش‌تری نسبت به لوسیون معمولی صورت وجود دارد، همچنین دارای ترکیبات فعالی هستند که باعث ضخیم شدن ناحیه نازک اطراف چشم می‌شوند. کرم‌های دور چشم می‌توانند تا حدودی چین و چروک این ناحیه را بهبود ببخشند، اما به شرط اینکه این کرم‌ها از ترکیبات درستی تشکیل شده باشند.

کرم دور چشم به برطرف کردن پف چشم کمک می کند؟
پاسخ:

پف کردن چشم می‌تواند به دلیل تجمع مایعات خونی در نزدیکی ناحیه زیر چشم باشد و یا به ژنتیک فرد بستگی داشته باشد. در این خصوص برخی از مطالعات نشان می‌دهد، که کافئین به گردش خون کمک می‌کند و در نتیجه میتواند پف زیر چشم را کاهش دهد. اگر از آن دسته افرادی هستید که چشم هایتان به دلیل بالا رفتن سن یا عوامل محیطی پف کرده است، در این صورت باید کرم‌های دور چشمی را انتخاب کنید، که حاوی کافئین، چای سبز و جنسینگ است.

آیا استفاده از کرم دور چشم به سن و سال خاصی محدود می‌شود؟
پاسخ:

بسیاری از افراد در همان ابتدای سن نوجوانی و زمانی که باید پوست صاف و یکدستی داشته باشند متوجه بوجود آمدن خطوط نازک اطراف چشم خود می‌شوند که اتفاقی تلخ و غیر قابل باور است. پوست این افراد با گذشت زمان و افزایش سنشان نازک‌ترشده و درنتیجه چین وچروک و کبودی پوست کم کم در صورتشان ظاهر می‌شود. از این اتفاق به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از کرم دور چشم سن و سال خاصی ندارد و هیچ وقت برای استفاده از آن زود نیست.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۴۲,۸۵۰ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب
کرم دور چشم تایتان

آیا این پرسش برایتان مفید بود؟

یکی از بهترین کرم‌های دور چشم که تا الان استفاده کردم برند تایتان هست، کانادایی هست، فوق العاده‌ست.