یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
چرا لباس های تمیز و شسته شده بوی خوبی دارند؟

چرا لباس های تمیز و شسته شده بوی خوبی دارند؟

همه ما از بوی خوش و مطبوع خوش‌مان می آید و از استشمام آن لذت می‌بریم. لبا‌س‌ها و حوله‌های تمیز و شسته شده پس از خشک شدن بوی لطیفی از نرم کننده را با خود به همراه دارند. این رایحه خوش بو که از لباس‌های تمیز به مشام می‌رسد بعنوان یکی از رایحه‌های مورد علاقه اغلب مردم دنیا به حساب می‌آید.

در واقع اکثر افراد هنگام بو کردن لباس‌های تمیز و تازه خشک شده احساس خوب و رضایت‌بخشی پیدا می‌کنند. شاید برای بسیاری از شما، بعد از بوییدن لباس‌های تمیز، این سوال پیش بیاید، که چه چیزی باعث می شود، لباس‌های خشک شده و تمیز بوی خیلی خوبی از خود پخش کنند؟

اگر دانستن این موضوع برای شما جالب است و می‌خواهید بدانید، که چه چیزی باعث خوشبو شدن لباس‌ها پس از شستشو می شود، در ادامه این مقاله با ما همرا باشید و با دلایل جالب و شگفت‌انگیز این اتفاق آشنا شوید

بوی خوش مواد شوینده و اثر آن‌ها بر روی لباس‌ها!

بوی خوش مواد شوینده و اثر آن‌ها بر روی لباس‌ها

یکی از دلایل خوشبو شدن لباس‌های تمیز و شسته شده، به خاطر مواد شوینده و نرم کننده‌ای است، که در هنگام شستشو از آن‌ها استفاده می کنیم. یکی از محققان در بازدید از کارخانه سازنده مواد شوینده، به این نکته اشاره کرده است، که شرکت‌های سازنده برای ساخت رایحه مواد شوینده، ترکیبی با رایحه پودری تولید می‌کنند، که عطری شبیه به بوی نوزادان دارد.

این موضوع به این دلیل است، که بیش تر افراد در دنیا عاشق رایحه‌های پودری هستند و با بوییدن این رایحه حس تمیزی و تازه متولد شدن را به خوبی احساس می‌کنند. به این ترتیب اگر سازنده‌های مواد شوینده کمی بوی رایحه مواد شوینده را تغییر بدهند، ممکن است بسیاری از مشتری‌هایشان را از دست بدهند و تعدادی هم از خرید محصولات ناراضی شوند.

تاثیر ماشین لباس‌شویی در ایجاد بوی خوش لباس‌ها!

تاثیر ماشین لباس‌شویی در ایجاد بوی خوش لباس‌ها

در واقع باید گفت، که دلیل خوشبو بودن لباس‌های تمیز و تازه خشک شده، تنها به خاطر استفاده از مواد شوینده موجود در بازار نیست، بلکه به خاطر اثر تمیزی ناشی از شستن لباس‌ها با ماشین لباس‌شویی است.

تمیز بودن داخل ماشین لباس شویی تاثیر بسیار زیادی در ایجاد این بوی خوش دارد، به همین دلیل سعی کنید که همیشه داخل ماشین لباسشویی را تمیز و پاکیزه نگه ‌دارید. ماشین لباسشویی بوی مطبوع مواد شوینده و نرم کننده‌های لباس را بعد از شستشو کاملا حفظ می کند.

اهمیت فضایی که لباس‌ها در آن خشک می‌شوند!

اهمیت فضایی که لباس‌ها در آن خشک می‌شوند

از دیگر دلایل مهم برای خوش بو شدن لباس‌ها بعد از شستشو می‌توان به فضایی که لباس‌ها در آن‌ جا خشک می‌شوند اشاره کرد. زمانی که شما لباس های شسته شده را در خشک کن ماشین لباسشویی قرار می‌دهید، درست است که با این کار باکتری و میکروب ها را ازبین می برید ولی این نکته را در نظر داشته باشید که گرمای بیش از حد ممکن است به الیاف پارچه‌ها آسیب بزند.

با این حال اگر لباس‌های خود را در فضای باز و تمیز که جریان هوا هم در آن وجود دارد، به طور مثال در یک علفزار گل و یا باغ سیب آویزان کنید، جریان هوا و باد باعث می شود که بوی گل و میوه که در محیط وجود دارد از طریق الیاف لباس وارد آن شود، و بوی خاصی از رایحه‌های گلی در لباس شما بوجود بیاورد.

در ادامه دلایلی که در بالا به آن اشاره شد باید گفت، پشت این وقایع فرآیندهای جالب و دلایل علمی وجود دارد که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

دلیل علمی برای خوشبو بودن لباس های تمیز و تازه خشک شده

دلیل علمی برای خوشبو بودن لباس های تمیز و تازه خشک شده

همان طور که گفتیم، رایحه مطبوعی که از لباس‌های تمیز و تازه شسته شده به مشامتان می‌رسد، بسیاری از افراد را یاد ملافه‌های تمیز و خوشبوی خانه قدیمی مادر بزرگ و خاطرات شیرین دوران کودکی می‌اندازد.

به همین دلیل محققان و شیمیدان‌ها مقاله‌ای را مبتنی بر همین موضوع منتشر کرده‌اند. یکی از این محققان به نام پوگلیز با دیگر همکاران خود آزمایشی را در این باره طراحی و انجام داده‌اند.

ابتدا محققان چند حوله پنبه‌ای از نوع IKEA را با مواد شوینده و آب فوق تصفیه شده شستند. سپس بعد از مرحله شستشو حوله‌ها را در 3 مکان مختلف مثلا، داخل دفتر، در بالکن زیر سایه پلاستیک و در فضای باز و زیر نور آفتاب آویزان کردند. هنگامی که تمام حوله‌ها خشک شدند محققان هوا اطراف محل خشک کردن حوله‌ها را نمونه برداری و مورد بررسی قرار دادند. در پایان آزمایش آن‌ها متوجه شدند که اساسی‌ترین و مهم‌ترین عامل که این بوی خوش را بوجود می‌آورد نور خورشید است.

زمانی که حوله‌ها در معرض نور خورشید و ماوراء بنفش قرار می گیرند، برخی از مولکول‌های موجود در ‌آن‌ها هیجان زده می شوند و یا با مولکول‌های هوا واکنش می دهند، سپس ترکیباتی را به نام رادیکال بوجود می¬آورند. در ادامه این رادیکال‌ها با سایر مولکول‌ها واکنش می دهند و آلدهیدها، کتون‌ها، پنتانال و اوکتانال‌ها که در آن‌ها وجود دارد، باعث ایجاد رایحه مرکباتی و بوی گل سرخ در حوله می شود.

به گفته خانم پوگلیز، آب موجود در حوله مرطوب، مقدار زیادی از این مولکول‌ها را باهم جمع می‌کند، سپس مانند یک ذره بین عمل کرده و نور خورشید را متمرکز می¬کند، و در نتیجه این واکنش را سرعت می‌بخشد.

محققان این احتمال را می دهند، که فرآیندی مشابه در سایر سطوح طبیعی در فضای باز مانند خاک و چمن نیز رخ می‌دهد. این فرآیند درست زمانی اتفاق می افتد که نور خورشید، پس از باریدن باران می‌تابد و بوی لذت بخش و با طراوت نم باران را ایجاد می کند.در ادامه اگر دوست دارید که همیشه احساس شادابی، سرزندگی، تمیزی و تازگی داشته باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید تا چند عطر معروف را به شما معرفی کنیم.

1- دولچه اند گابانا لایت بلو (DOLCE & GABBANALight Blue )

خرید عطر دولچه اند گابانا لایت بلو

عطر دولچه گابانا دارای رایحه با طراوت و تمیز، و یکی از بهترین عطرهای برند معروف ایتالیایی عطر و ادکلنD&G است. این عطر تمیز و خوشبو در سال 2001 وارد بازار عطر و ادکلن شد.این عطر با بطری شیشه ای و ظاهری ساده همراه با رایحه خنک، ترش و ملایمی که دارد توانسته است توجه خانم‌های بسیاری را به خود جلب کند، به طوری که با استفاده از این عطر هیچگاه بوی آن برای‌تان تکراری نمی‌شود و هرگز از رایحه آن خسته نمی‌شوید و به تعبیری به رایحه این عطر اعتیاد پیدا می‌کنید.

عطر دولچه گابانا بلو لایت ابتدا با نت لیمو ترش زرد، سیب و گل ناقوسی آغاز می شود. سپس با رایحه‌ای آرام و رویایی که از ترکیبات بابونه، گل یاسمن سفید و گل رز ادامه پیدا می‌کند و این رایحه‌ها که قلب یک عطر هستند، جایگزین نت اول می شوند. بعد از چند ساعت این عطر با نتی ملایم از چوب سدر، مشک و کهربا به مشام می‌رسد و جایگزین نت میانی می‌شود و در آخر هم احساس تمیزی و تازگی را در وجود شما پدیدار می کند.

2- جو مالون لندن وود سیج اند سی سالت (JO MALONE LONDON WOOD SAGE&SEA SALT)

جو مالون لندن وود ساج اند سی سالت

خرید عطر جو مالون لندن وود سیج اند سی سالت

عطر جو مالون وود شما را به یاد هوای خوب کنار ساحل و نمک‌های دریا می‌اندازد. اگر هوس استراحت در کنار ساحل با آفتابی درخشان و داشتن حال و هوای آرام و رومانتیک کرده اید باید بگویم که به سادگی نمی توانید از کنار این عطر بگذرید این عطر خوشبو و ملایم از برند مشهور جو مالون لندن است که در سال 2014 طراحی و وارد دنیای عطر و ادکلن شد. این عطر با داشتن بذرهای پر آب، نمک دریایی و مریم گلی رایحه‌ای دلپذیر و تازه به وجود می‌آورد.

بویی شبیه رایحه‌های چوبی و خاکی که شما را به یاد روزهای تابستانی و آفتاب گرم و سوزان آن می‌اندازد.این عطر جنسیت خاصی ندارد و مناسب برای استفاده آقایان و بانوان در فصل گرم تابستان است. با این وجود می‌توان گفت زمانی که عطر جو مالون را در روزهای گرما تابستان استشمام می کنید، حس خنک شدن و نشاط را در سراسر وجود خود احساس خواهید کرد.

3- ورساچه برایت کریستال (VERCASE BERIGHT CRYSTAL)

خرید عطر ورساچه برایت کریستال

عطر ورساچه برایت کریستال، با رایحه‌ای تازه و دلنشین از برند مشهور ورساچه درسال 2006 طراحی و وارد بازار عطر و ادکلن شد. این عطر ایتالیایی با شیشه شفاف و زیبایی که دارد، اکسیر صورتی رنگی را در خود جای داده است. دیدن بطری این عطر و بوییدن آن شما را به سر ذوق می‌آورد. عطر برایت کریستال یکی از عطرهای مورد علاقه دوناتلا ورساچه است و به نظر او عطری لوکس‌تر از این عطر وجود ندارد. با اسپری کردن این عطر بلافاصله رایحه‌ای با نت یوزو، انار و نمک دریا به مشام می‌رسد.

سپس با گذشت چند دقیقه نت میانی با ترکیبات گل صد تومانی، گل لوتوس، گل منگولیا و گل نیلوفر آبی جایگزین نت آغازی عطر می شود. در آخر با نت ملایم و خنک مشک، چوب ماهون و کهربا رایحه عطر به پایان می‌رسد. زنان خوش سلیقه می توانند این عطر را با یک لباس دنباله دار زیبا و با آرایشی ملایم در شب مهمانی خاطره انگیز استفاده کنند.

4- جورجیو آرمانی آکوآ دی جیوآ (Giorgio Armani Acqua Di Gioia)

خرید عطرجورجیو آرمانی آکوآ دی جیوآ

عطر آرمانی بیوتی آکوآ دی جیوآ، یک عطر دوست داشتنی و محبوب از برند فرانسوی جیورجیو آرمانی از گروه گل آب اقیانوسی است و در سال 2010 وارد بازار عطر و ادکلن شد. عطر آرمانی بیوتی با رایحه‌ای خنک، شیرین و ترش همراه است که شما را به یاد تعطیلات تابستانی در کنار سواحل دریای مدیترانه می اندازد، به طوری که احساس قدم زدن روی شن‌ها و نوازش امواج دریا روی پاهای خود را به خوبی می توانید احساس کنید. این حس و حال خوب از رایحه گل یاس و چوب جنگل‌های گرمسیری سرچشمه می گیرد.

این عطر از ویژگی‌های یک خانم با وقار و کم حرف است و یکی از عطرهای محبوب جی جی حدید (مدل معروف آمریکایی) است. نت آغازین این عطر با رایحه انواع گل، میوه‌های خنک و آب دریا آغاز می‌شود که از ترکیبات لیمو و نعنا هندی تشکیل شده است. در ادامه با رایحه گل بنفشه، گل صد تومانی، یاسمن و فلفل صورتی ادامه پیدا می‌کند. در انتها و پس از گذشت زمان با رایحه از لادن، شکر و چوب سدر رایحه این عطر به پایان می‌رسد.

5- هرمس او دس مرویلس بلو (Hermes Eau Merveilles bleue)

خرید عطرهرمس او دس مرویلس بلو

عطر زنانه او دس مرویلس بلو در سال 2016 توسطعطرساز برجسته، کریستین ناژل (Christine Nagel) خلق شد. این ادوتویلت خنک، پخش بوی خوب و ماندگاری قابل قبولی دارد و برای استفاده در فصول گرم سال توصیه می‌شود. این عطر زنانه و محبوب از برند هرمس، دارای رایحه دریایی و نت‌های گیاهی است و حس تازگی و نشاط را القا می‌کند. رایحه طراوت بخش آب دریا در کنار رایحه‌های چوبی و گیاه نعناع هندی، حس طراوت و جذابیت را در هم آمیخته و نت این عطر را در برگرفته است.

با اولین اسپری از این عطر بر روی پوست خود، به‌ سرعت متوجه نت‌ اولیه آن می‌شوید. در نت اولیه این عطر، از رایحه آب دریا استفاده شده است. رایحه میانی این عطر، از تک نت تلخ و تند گیاه نعناع هندی تشکیل شده است و باعث ایجاد احساس آرامش و طراوت می‌شوند. در انتهای مسیر ساختار رایحه‌ای این عطر، از نت چوبی برای دل‌انگیزتر شدن خنکی و ملایمی آن استفاده شده است. نت پایانی این عطر، احساس انگیزه لازم برای شروع کارهای جدید و قدم گذاشتن در مسیرهای تازه را در وجود شما ایجاد می‌کند.

6-ورساچه ورسنس (Versace Versense)

خرید عطرورساچه ورسنس

ادوپرفیوم خنک و شیرین ورسنس از برند همیشه دوست‌داشتنی ورساچه، از محصولات موفق و پرطرفداری است که در سال 2009 به بازار عطر و ادکلن زنانه معرفی و عرضه شد. طرفداران همیشه در صحنه کمپانی ورساچه، بار دیگر بی‌کار ننشستند و از این محصول صد البته خاص و دلنشین شدیدا استقبال کردند. . ظاهر شیک و درخشان این عطر زنانه، می‌تواند زینت‌بخش میز آرایش یا لباس شما باشد و تمامی فضای اطرافش را با پخش بوی خوب خود به آرامش دعوت ‌کند.

در فرمولاسیون اعجاب‌انگیز این عطر ایتالیایی، با به کارگیری عناصر اعلا و نابی همچون گل یاسمن سفید، چوب سدر، هل و ترنج، ترکیبی سبک از گروه بویایی چوبی گل‌دار مشک‌دار خلق شده که آن‌ را در ایران به تندیس همیشه سبز ؛ به‌نام ورساچه سبز تبدیل کرده است. این محصول بازتابی از عناصر مدیترانه‌ای در طبیعت است که حس تقابل رهایی و تحرک و در نهایت تعادل انرژی درونی با محیط اطراف را در وجودتان به ارمغان می‌آورد.ورساچه ورسنس یا ورساچه سبز، به سبک بودن و آرامش‌بخش بودنش معروف است که با وجود شیرین بودن، هیچ‌گونه آزرده خاطری مثل سردرد یا آلرژی را در افراد مصرف‌کننده به وجود نمی‌آورد.

در پایان این مقاله، امیدواریم که با عوامل موثردر خوشبو شدن لباس‌های تازه شسته شده آشنا شده باشید. همچنین سعی کردیم تعدادی از پرفروشترین عطرهای پرطرفدار و اورجینال را در انواع برندهای مطرح جهانی به شما معرفی کنیم تا به وسیله آن‌ها لباس تن خود را خوشبو کنید. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه خرید محصول و طبق سلیقه‌تان، اقدام به تهیه عطر مورد علاقه خود از طریق وب سایت آنلاین ریحا اقدام نمایید. همچنین اگر از خزید و تهیههرکدام از این محصولات تجربهدارید، حتما نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید و دیدگاه خود را برای ما ثبت کنید.

۱۵۰,۳۱۵
محصولات مرتبط
اینسولنس ادو پرفیوم زنانه گرلنGuerlain 
۳۱,۱۳۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر قدیم
۷۵ میل
عطر
۵ میل
دستریز
هالووین ادو تویلت زنانه جسوز دل پوزوJesus Del Pozo 
۳,۶۰۴,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
ایفوریا - یوفوریا ادو پرفیوم زنانه کلوین کلینCalvin Klein 
۵,۱۰۸,۰۰۰ تومان
۱۶۰ میل
عطر
۱۶۰ میل
عطر آمریکایی
۱۰۰ میل
عطر
+۱
تنوع
لا ویسته بل له ادو پرفیوم زنانه لانکومLancome 
۱۷,۲۸۲,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۷۵ میل
عطر
+۴
تنوع
ساواج الکسیر پارفوم مردانه دیور - ساوج الیکسیر پارفوم مردانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۶,۷۹۸,۰۰۰ تومان۱۳,۷۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۶۰ میل
عطر
۷.۵ میل
مینیاتوری
+۲
تنوع
دیور هوم اینتنس ادو پرفیوم مردانهDior تخفیف ویژه
۱۳,۶۷۹,۰۰۰ تومان۱۱,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
اوربان ادو پرفیوم زنانه امپرEmperامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۳۵۳,۰۰۰ تومان۸۹۷,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
لالیک لی پارفیوم -لالیک له پارفوم ادو پرفیوم زنانهLalique تخفیف ویژه
۲,۸۸۰,۰۰۰ تومان۲,۰۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۴.۵ میل
مینیاتوری
مون گرلن ادو پرفیوم زنانهGuerlain تخفیف ویژه
۷,۴۷۹,۰۰۰ تومان۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نارسیسو پودر ادو پرفیوم زنانه نارسیسو رودریگزNarciso Rodriguez تخفیف ویژه
۷,۶۰۷,۰۰۰ تومان۶,۵۹۹,۰۰۰ تومان
۹۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
۰.۸ میل
سمپل
سی کی وان ادو تویلت مردانه/زنانه کلوین کلاین - کلوین کلینCalvin Klein تخفیف ویژه
۳,۶۴۱,۰۰۰ تومان۲,۹۵۰,۰۰۰ تومان
۲۰۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵۰ میل
عطر
+۱
تنوع
ساتین ادو پرفیوم زنانه لالیکLalique تخفیف ویژه
۳,۱۵۲,۰۰۰ تومان۲,۶۹۵,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
گوچی بلوم ادو پرفیوم زنانهGucci تخفیف ویژه
۸,۰۶۶,۰۰۰ تومان۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
بلو د شنل پارفوم مردانه شنل - چنلChanel تخفیف ویژه
۱۸,۷۵۳,۰۰۰ تومان۱۳,۳۴۹,۰۰۰ تومان
۱۵۰ میل
عطر
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
+۱
تنوع
پرمیرژور ادو پرفیوم زنانه نینا ریچیNina Ricci تخفیف ویژه
۴,۷۸۶,۰۰۰ تومان۳,۵۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
چیفون ادو پرفیوم زنانه امپرEmperامکان ارسال فوریتخفیف ویژه
۱,۲۳۳,۰۰۰ تومان۹۶۴,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
ادیکت ادوپرفیوم 2014 زنانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۱,۴۶۴,۰۰۰ تومان۸,۹۶۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
کازاموراتی بوکت - کازاموراتی بوکت ایده آل ادو پرفیوم زنانه زرجوفXerjoff تخفیف ویژه
۱۳,۵۶۳,۰۰۰ تومان۹,۹۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
پویزن گیرل ادو پرفیوم زنانه دیورDior تخفیف ویژه
۱۳,۲۷۵,۰۰۰ تومان۹,۱۷۹,۰۰۰ تومان
۱۰۰ میل
عطر
۵ میل
دستریز
نویسنده :معصومه معدن‌دار

پرسش و پاسخ در مورد این مطلب
دلیل خوشبو شدن لباس های شسته شده چیست؟
پاسخ:

 یکی از دلایل خوشبو شدن لباس‌های تمیز و شسته شده، به خاطر مواد شوینده و نرم کننده‌ای است، که در هنگام شستشو از آن‌ها استفاده می کنیم. یکی از محققان در بازدید از کارخانه سازنده مواد شوینده، به این نکته اشاره کرده است، که شرکت‌های سازنده برای ساخت رایحه مواد شوینده، ترکیبی با رایحه پودری تولید می‌کنند، که عطری شبیه به بوی نوزادان دارد.

تاثیر ماشین لباس‌شویی در ایجاد بوی خوش لباس‌ها چیست؟
پاسخ:

دلیل خوشبو بودن لباس‌های تمیز و تازه خشک شده، تنها به خاطر استفاده از مواد شوینده موجود در بازار نیست، بلکه به خاطر اثر تمیزی ناشی از شستن لباس‌ها با ماشین لباس‌شویی است. تمیز بودن داخل ماشین لباس شویی تاثیر بسیار زیادی در ایجاد این بوی خوش دارد، به همین دلیل سعی کنید که همیشه داخل ماشین لباسشویی را تمیز و پاکیزه نگه ‌دارید. ماشین لباسشویی بوی مطبوع مواد شوینده و نرم کننده‌های لباس را بعد از شستشو کاملا حفظ می کند.

خشک کردن لباس ها در فضای باز چه اثری دارد؟
پاسخ:

اگر لباس‌های خود را در فضای باز و تمیز که جریان هوا هم در آن وجود دارد، به طور مثال در یک علفزار گل و یا باغ سیب آویزان کنید، جریان هوا و باد باعث می شود که بوی گل و میوه که در محیط وجود دارد از طریق الیاف لباس وارد آن شود، و بوی خاصی از رایحه‌های گلی در لباس شما بوجود بیاورد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

تعداد بازدید از این صفحه :۱۵۰,۳۱۵ بازدید
۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید